abonnement Unibet Coolblue
pi_180559437
Uitgerekende data:

25 juli: IsabellaMariaAnna
28 juli: Wolken (jongen)
28 juli: Takkie88 (meisje)

2 augustus: Fien10 (jongen)
3 augustus: Nouk84 (jongen)
6 augustus: Spees_Eend
8 augustus: noa11
25 augustus: ***Cassandra87*** (jongenstweeling)
26 augustus: silliegirl (meisje)

7 september: Fuchsia_roze
7 september: VKV (jongen)
9 september: Loj (meisje)
13 september: Jemoeder (meisje)
14 september: Helsinki (jongen)
14 september: Feyre (meisje)
16 september: Soof-87
16 september: ToT ( papa)
17 september: lunapuella (jongen)
29 september: Peacefulll (jongen)

6 oktober: Priemgirl (jongen)
20 oktober: Mrs.Peel
31 oktober: eponine

17 november: aapieannie (tweeling jongens)
19 november: JaleesaJoia (jongen)
25 november: Tink89

14 december: Hilzillah

2019:

31 januari: Klaprooss

3 februari: krijgerrtje
6 februari: Limone

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!

[ Bericht 0% gewijzigd door Peacefulll op 19-07-2018 16:26:58 ]
pi_180559450
Ik huilde over mijn kraampakket dat vandaag binnen kwam :'( :'(

Morgen laatste werkdag *O*
pi_180559642
Lekker Peace! En dat pakket gewoon in een kast zetten, voorlopig nog niet belangrijk ;)

Peuter even laten checken, is niks te zien verder. Hoop alleen maar dat het niet een of andere vlekjesziekte blijkt te zijn die lastig is in combi met baby :{
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:54:52 #4
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180559880
Hier staat ie ook al vet lang in de kast :P.

Gisteren weer goedgekeurd bij de VK. 14 augustus hebben we de liggingsecho. Het schiet best op. Wat niet echt op lijkt te schieten is de babykamer... ik sleep L. vanavond gewoon mee om verf te halen. Het is zo kut dat ik het zelf niet kan met mijn klachten. Anders had ik het allang geregeld maar ja. Nu ben ik dus afhankelijk van anderen -O-.

Het is vandaag wel beter te doen qua warmte vind ik. Toch nog wel een opblaasbaar zwembadje besteld voor op het balkon. Echt, ons volgend huis heeft een tuin hoor.
pi_180561214
Over huizen gesproken; dat van ons is verkocht. Het stond helemaal niet te koop, maar er kwamen mensen aan de deur die interesse hadden. Omdat we altijd al van plan zijn geweest om over een poosje te verhuizen zijn we er op in gegaan en ze hebben uiteindelijk een bod gedaan wat we niet konden weigeren. Maar nu moeten wij dus ineens op zoek naar wat anders -O- . En dat vinden mijn hormonen nu heeel nie zo leuk.
pi_180564153
Priem fijn dat je bedrijfsarts meteen akkoord ging!

Haha peace! Nu pas ;)?

Sillie wat spannend :o. Heb je al afspraken over overdracht enzo? Kan je wel gewoon rustig de kraamtijd in zonder na te hoeven denken over verhuisdozen inpakken enz?

Welke onderleggerdinghoes voor op je bed was nou een aanrader? (Minste kraken/heet?) was dat action hema of ikea? Vanaf wanneer “moet” dat erop?
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180564161
Zo, dat kan ik me voorstellen Sillie! Maar wel fijn :D

Mag ik even “klagen” (onder spoiler, haal het zo weer weg).

-knip-

[ Bericht 65% gewijzigd door Loj op 18-07-2018 20:53:48 ]
  woensdag 18 juli 2018 @ 18:39:59 #8
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180564229
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:36 schreef Loj het volgende:
Zo, dat kan ik me voorstellen Sillie! Maar wel fijn :D

-knip-
Grote kans dat het een dramatische bevalling wordt.
Als je lichaam en je baby er nog niet klaar voor zijn dan worden je lichaam en baby dat niet ineens door een inleiding.
Maar dat is idd vooral haar probleem.

[ Bericht 20% gewijzigd door Leandra op 18-07-2018 18:53:32 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180564278
Oef Loj, daar zou ik ook niet heel happy van worden. Hoop dat de medici zich ook drie keer achter de oren krabben voor ze daarin mee gaan.
pi_180564296
Nee klagen mag hier niet ;). Alleen collectief klagen over het weer is toegestaan :P.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180564323
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:39 schreef Leandra het volgende:

[..]

Grote kans dat het een dramatische bevalling wordt.
Als je lichaam en je baby er nog niet klaar voor zijn dan worden je lichaam en baby dat niet ineens door een inleiding.
Maar dat is idd vooral haar probleem.
+1 grotere kans op een ks ook.
pi_180564351
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:31 schreef Peacefulll het volgende:
Ik huilde over mijn kraampakket dat vandaag binnen kwam :'( :'(

Morgen laatste werkdag *O*
1 dag werken! Fijn!
Mag mijn ud naar 27 Jan :*
♥ J & S
pi_180564486
Wat een reden ook dan Loj. Dat is lastig soms even uit je hoofd te zetten dat begrijp ik.

En verlof met peuters en kleuters man ik vind deze eerste weken met kleuter en dreumes soms al weer gekmakend en die hormonen werken er niet lekker bij mee :') . Ik kijk al uit naar het einde van de zwangerschap dat is vast nog gezelliger, is de zomervakantie al voorbij :+ :’)

Wow sillie wat een wending en wat een ballen hebben die mensen! Succes met wat nieuws zoeken!

Die nipt uitslag duurt me te lang, ongeduldig? Yup
♥ J & S
  woensdag 18 juli 2018 @ 18:52:13 #14
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180564582
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:42 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

+1 grotere kans op een ks ook.
Ook dat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inleiden terwijl je lijf nog niet aan bevallen is forceert alles.
En daarbij snap ik het met 42 weken heel goed, maar dan zal het ook de verloskundige zijn die het zelf voorstelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 18 juli 2018 @ 18:53:49 #15
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180564618
Daar mag je zeker over klagen loj, ik hoop dat ze nul krijgt op haar request...

En spannend klap, wanneer heb je bloed laten prikken?

Ik heb volgende week weer een afspraak bij de endocrinoloog, gaan opnieuw kijken naar de antistoffen in m'n bloed. Vind dat langzamerhand ook spannend worden...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180564682
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ook dat.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Inleiden terwijl je lijf nog niet aan bevallen is forceert alles.
En daarbij snap ik het met 42 weken heel goed, maar dan zal het ook de verloskundige zijn die het zelf voorstelt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180564746
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180564963
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:36 schreef Feyre het volgende:
Priem fijn dat je bedrijfsarts meteen akkoord ging!

Haha peace! Nu pas ;)?

Sillie wat spannend :o. Heb je al afspraken over overdracht enzo? Kan je wel gewoon rustig de kraamtijd in zonder na te hoeven denken over verhuisdozen inpakken enz?

Welke onderleggerdinghoes voor op je bed was nou een aanrader? (Minste kraken/heet?) was dat action hema of ikea? Vanaf wanneer “moet” dat erop?
Dat gelukkig wel. Dat was ook een eis van ons; als je het wil kopen zal je moeten wachten tot even na mijn bevalling. In principe hebben we uiterlijk tot juni 2019, dus tijd zat om ook zelf wat te vinden. De koper van ons huis draagt zijn huidige huis echter al over in november en moet dan dus ergens overbruggen, maar
gaat dan liefst eerder in ons huis. Snappen we, dus als we wat vinden en ook over kunnen prima. Maar dat zal dus niet voor eind dit jaar zijn, ruim na de kraamtijd dus!
pi_180566585
Spannend sillie! Een nieuw huis kiezen is altijd al lastig maar kan me voorstellen dat de hormonen het niet makkelijker maken. Gelukkig hebben jullie de tijd.

Peace, bijna verlof *O* lekker hoor. Zo’n kraampakket is inderdaad wel een tikje confronterend }:|

IMA beterschap voor peuter!

Priem fijn dat het nu op je werk geregeld is! Dat geeft hopelijk wat rust.

Loj klagen mag zeker! En ik sluit me aan bij de rest, hopen dat het antwoord van de gyn ‘nee’ is maar met je latere aanvulling erbij... schrijf het hier van je af en ga vooral de discussie niet aan. Daar schiet je zelf nu toch ook niks mee op.

Tink er hangt ook nogal wat van die antistoffen af toch?! Niet zo gek dat je het spannend vindt.

Hier weer ‘lekker’ bezig geweest; deurposten en deuren in de grondverf gezet. Vriend heeft wat zwaardere/moeilijkere klussen op zich genomen. zijn 5 vrije dagen zitten er morgen op, volgens mij is hij blij dat hij naar zijn werk mag. Ik blijf nieuwe klusjes opsommen :9
wanneer uk geboren is heeft hij sowieso minimaal 2 weken vakantie. Kan me zo op die tijd verheugen!
Morgenavond controle bij de vk, had vorige week toch niet gedacht die controle te gaan halen.
pi_180566668
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:53 schreef Tink89 het volgende:
Daar mag je zeker over klagen loj, ik hoop dat ze nul krijgt op haar request...

En spannend klap, wanneer heb je bloed laten prikken?

Ik heb volgende week weer een afspraak bij de endocrinoloog, gaan opnieuw kijken naar de antistoffen in m'n bloed. Vind dat langzamerhand ook spannend worden...
Wat voor antistoffen?
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:20:29 #21
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180566792
Spannend, Sillie! Bijzonder dat het zo is gegaan :D. Wel fijn dat je er nog even kunt blijven. Hopelijk komt er snel iets leuks op jullie pad.

Feyre, volgens mij was dat deze: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70253126/

Loj, ook ik kan me meer in jouw denkwijze vinden :Y. Maar ja, het is natuurlijk haar ding. Kan me voorstellen dat het wel frustrerend is, zeker als het een beetje 'goed' wordt gepraat door zo'n vergelijking. Althans, zo voelt het.

Takkie, wat fijn dat jullie straks die tijd samen hebben! L. heeft 3 weken beschikbaar om op te nemen. Ik heb gezegd dat het me sowieso handig lijkt om dat te doen als kraamzorg stopt. En daarna kunnen we even kijken. Klinkt haast alsof ik juist wil dat hij gewoon gaat werken :P. Maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik er van kan verwachten?
pi_180566896
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:20 schreef Helsinki het volgende:
Spannend, Sillie! Bijzonder dat het zo is gegaan :D. Wel fijn dat je er nog even kunt blijven. Hopelijk komt er snel iets leuks op jullie pad.

Feyre, volgens mij was dat deze: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70253126/

Loj, ook ik kan me meer in jouw denkwijze vinden :Y. Maar ja, het is natuurlijk haar ding. Kan me voorstellen dat het wel frustrerend is, zeker als het een beetje 'goed' wordt gepraat door zo'n vergelijking. Althans, zo voelt het.

Takkie, wat fijn dat jullie straks die tijd samen hebben! L. heeft 3 weken beschikbaar om op te nemen. Ik heb gezegd dat het me sowieso handig lijkt om dat te doen als kraamzorg stopt. En daarna kunnen we even kijken. Klinkt haast alsof ik juist wil dat hij gewoon gaat werken :P. Maar ik weet gewoon niet zo goed wat ik er van kan verwachten?
Hier heeft vriend door zijn werk (onderwijs) sowieso vrij en dat was de vorige keer ook zo. Ik moet zeggen dat ik het heel erg fijn vond (en hij ook) om er in de kraamweek ook te zijn. Het zijn gewoon bijzondere dagen om samen te delen en zelf vond ik het fijn dat hij alle uitleg en tips van de kraam ook hoorde, want ik vond het best veel om in me op te nemen na zo’n bevalling en in de ‘roes’ van de eerste dagen. Dat gaf me ‘s avonds en ‘s nachts ook meer rust.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:25:55 #23
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180566961
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:16 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Wat voor antistoffen?
Ik heb de ziekte van graves, een autoimmuunziekte die je schildklier harder laat werken dan eigenlijk de bedoeling is. Het gaat dus om antistoffen tegen m'n eigen schildklier (tsi-antistoffen). Als die laag blijven (dat moesten ze zijn voordat ik überhaupt zwanger mocht worden) en m'n schildklier niet sneller gaat werken dan hij deed, mag ik misschien in het kraamhotel bevallen en - veel belangrijker - is de kans kleiner dat uk geboren wordt met een te snel werkende schildklier. Zijn ze hoog, dan beïnvloeden ze mogelijk ook de schildklierwaarden van uk. Eerste en makkelijkst zichtbare symptoom daarvan is een te hoge hartslag, dus die houden ze sowieso goed in de gaten, zei de gyn vorige week.

Vooralsnog gedraagt m'n schildklier zich voor mijn doen best heel keurig, het immuunsysteem houdt zich meestal behoorlijk koest tijdens zwangerschap, maar ik moet wel elke zes weken bloed prikken voor m'n gewone schildklierwaarden en elk trimester een keer m'n antistoffen laten bepalen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180567123
Oh, dat is spannend inderdaad! Kan dat ook op langere termijn dan van invloed zijn bij de kleine? Of moeten ze het dan gewoon in het begin corrigeren? Hopelijk blijft het allemaal rustig!
pi_180573939
Ja, hallo! :')

Wil de baby zo spoedig mogelijk weer gaan slapen zodat moeder ook weer een poging kan gaan doen!?!

Dank je wel...
pi_180574245
:W hallo peace!

Gezellig hè, die nachtelijke feestpartijen in je buik :D ik heb ergens gelezen dat de baby in de buik al het ritme aanneemt van wanneer ze geboren is. Ik hoop toch maar dat dat 1 van de vele bakerpraatjes is ;)
pi_180574435
Bij mijn baby was dat geen bakerpraatje :+ maar dat was alleen in het begin gelukkig :P

Nu slaapt hij wel snachts O+ ( okay nu heeft ie honger, maar dan slaapt ie daarna wel weer verder :P )
pi_180575460
Haha gezellig peace. Ik geniet er wel van. Maar dat is omdat dit de laatste zwangerschap zal zijn. Inmiddels slapen ze savonds vanaf een uur of 11 heb ik het idee.

Jeetje Sillie :o lost wel jullie kamer probleem op. Maar ik mag hopen dat je na je bevalling verhuist? Anders wordt het nog haasten!

Over inleiden (Ik heb de aanleiding gemist), bij de oudste ben ik ingeleid wegens verminderd leven voelen. Dit is echt heel fijn gegaan. Nu (denk ik) geen last van, heel veel activiteit, al heb ik geen idee wie ik voel. Maar tegen alle verwachtingen in steven ik nu wederom op een inleiding af. Dat is op zich veel voorkomend met een tweeling. En stiekem vind ik het wel fijn, ik trek het mentaal en fysiek steeds minder, en mijn man heeft vanaf maandag vakantie, en de 3 weken na de vakantie is mijn schoonmoeder veel aanwezig dus genoeg hulp in huis. Maar ik hoop dat het voor de inleiding uit zich zelf begint. Zaterdag ben ik alweer 35 weken, dat voelt zooo veel relaxter als de dreigende vroeggeboorte met 27 weken!
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 08:07:04 #29
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180576052
godsgloeiende, dan heb je 2 dagen een dochter, ligt ze in haar bedje te slapen, op dr zij, begint ze ineens te spugen, en naar hoe het klonk, te stikken. Mijn vrouw (nog steeds in het ziekenhuis) rent in paniek de gang op om hulp te halen terwijl ik met een hartslag van 300 haar uit bed grijp om d'r rechtop te houden.

Huilen zette ze wel aan, maar niet door, en ik had d'r niet goed vast waardoor ik haar niet op haar rugje kon kloppen. En dan begint ze opeens te huilen 2 seconden voor mijn vrouw huilend binnen stormt met een verpleegster van het ziekenhuis, maar toen was ze al bijna een minuut weg. Voor je gevoel duurt dat een eeuwigheid. Die neemt haar over en wat doet mijn dochter? Die besluit dat het wel mooi geweest was, gaapt, en valt in slaap. That little... :X :X

Toen kon ik mijn vrouw troosten en daarna ben ik zelf even weg gelopen. Godskolere.
Breitling - Instruments for Professionals
  donderdag 19 juli 2018 @ 08:08:58 #30
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180576077
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:23 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Hier heeft vriend door zijn werk (onderwijs) sowieso vrij en dat was de vorige keer ook zo. Ik moet zeggen dat ik het heel erg fijn vond (en hij ook) om er in de kraamweek ook te zijn. Het zijn gewoon bijzondere dagen om samen te delen en zelf vond ik het fijn dat hij alle uitleg en tips van de kraam ook hoorde, want ik vond het best veel om in me op te nemen na zo'n bevalling en in de roes van de eerste dagen. Dat gaf me 's avonds en 's nachts ook meer rust.
Hij is er de eerste drie dagen bij, maar daar heb je wel een punt :). Ik zal hem eens vragen hoe hij daar over denkt. Het lijkt me veel makkelijker om al te weten wat we het fijnste vinden, maar goed, ik moet de control freak in mij een beetje uit gaan zwaaien :').

Haha beweeglijke baby's! Check. Bambino zat hier behoorlijk in m'n zij te duwen vannacht. Door de warmte slaap ik dan nóg minder goed en om het feest compleet te maken waren ze hier om 07:06u al met werkzaamheden bezig (nieuwbouwwijk, er wordt nogal een hoop herrie gemaakt gedurende de dag).

Straks maar weer een dutje doen.
pi_180576369
Ach CG, da’s schrikken. Onze dochter deed hetzelfde, ook op dag 2, maar dan thuis. Ze was nog misselijk van de snelle bevalling, aldus onze kraam, maar zij had tegen ons gezegd dat dit kon gaan gebeuren, dus hier geen paniek (en ik heb er natuurlijk al een die ik inmiddels zoveel rare geluiden heb horen maken, dat ik er überhaupt niet meer zo van schrik).
Kalm aan, het is gewoon even wennen en erop leren vertrouwen dat ze heus niet zomaar stuk gaat. En baby’s kunnen niks subtiel: kotsen, verslikken, poepen, boeren, allemaal op standje apocalyps.
pi_180576473
Wat Jentin zegt CG. Het zal misschien nog vaker gebeuren, maar baby's lossen het vaak goed zelf op. Mijnes verslikt zich vaak, maar het gaat altijd goed gelukkig. Maar het kan inderdaad nooit subtiel :')
pi_180576687
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 03:03 schreef Peacefulll het volgende:
Ja, hallo! :')

Wil de baby zo spoedig mogelijk weer gaan slapen zodat moeder ook weer een poging kan gaan doen!?!

Dank je wel...
Dat is vast voorbereiding voor straks. :s)
pi_180576774
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 07:15 schreef Cassandra87 het volgende:
Haha gezellig peace. Ik geniet er wel van. Maar dat is omdat dit de laatste zwangerschap zal zijn. Inmiddels slapen ze savonds vanaf een uur of 11 heb ik het idee.

Jeetje Sillie :o lost wel jullie kamer probleem op. Maar ik mag hopen dat je na je bevalling verhuist? Anders wordt het nog haasten!

Over inleiden (Ik heb de aanleiding gemist), bij de oudste ben ik ingeleid wegens verminderd leven voelen. Dit is echt heel fijn gegaan. Nu (denk ik) geen last van, heel veel activiteit, al heb ik geen idee wie ik voel. Maar tegen alle verwachtingen in steven ik nu wederom op een inleiding af. Dat is op zich veel voorkomend met een tweeling. En stiekem vind ik het wel fijn, ik trek het mentaal en fysiek steeds minder, en mijn man heeft vanaf maandag vakantie, en de 3 weken na de vakantie is mijn schoonmoeder veel aanwezig dus genoeg hulp in huis. Maar ik hoop dat het voor de inleiding uit zich zelf begint. Zaterdag ben ik alweer 35 weken, dat voelt zooo veel relaxter als de dreigende vroeggeboorte met 27 weken!
Bij elke week die ik optel bij mn termijn denk ik ook steeds aan jou en je mannen! Ze zijn al zoveel langer blijven zitten dan je verwacht had denk ik. Gelukkig maar! Nog heel even, nu zijn het echt je laatste loodjes!

En ja, het kamerprobleem lost zichzelf wel op ja. Of althans; we zoeken nu een huis met genoeg kamers. Ergens ben ik heel blij dat het zo is gegaan; we hebben echt wel fors meer gekregen voor ons huis nu dan verwacht en het maakt ons heel flexibel gezien de toch wel wat overhitte woningmarkt; we kunnen zonder voorbehoud van verkoop kopen nu.

Waar ik de zenuwen van heb is dat ik nu dus “vast” zit. Want we waren de zolder aan het opknappen voor W, maarja, nu gaan we weg. Maken we dat dan toch af? Doen we alleen het hoognodige nog en leggen we W. Er zo tot we verhuizen? Verhuizen we W. uberhaupt nog naar zolder of houden we baby gewoon bij ons tot we verhuizen? Luxe problemen, maar mijn hormonen vinden ze toch erg vervelend :p
pi_180577852
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:36 schreef Feyre het volgende:
Welke onderleggerdinghoes voor op je bed was nou een aanrader? (Minste kraken/heet?) was dat action hema of ikea? Vanaf wanneer “moet” dat erop?
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:20 schreef Helsinki het volgende:
Feyre, volgens mij was dat deze: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70253126/

de GÖKÄRT Matrasbeschermer.
https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/10281212/
zo te zien gaat deze uit het assortiment.
pi_180578362
Dat is even schrikken CJ. :*

Het ging over inleiden omdat je er klaar mee bent Cas, ik vind minder leven voelen of andere medische redenen heel anders dan er gewoon klaar mee zijn. Heel eerlijk, ben nu ook wel klaar met zwanger zijn zeker met deze warmte. Maar toch hoop ik nog zeker 7 weken door te lopen :)

Zo, ik schrok net! Ik kon bij de vk zo doorlopen (was op de fiets en moest haasten) en ze deed dan ook meteen mijn bloeddruk en vroeg wat dingetjes. Was mijn onderdruk 98 :’( ik zag mijn vakantie al afgelast worden...
Daarna deed ze hem nog een keer zonder praten, toen was hij 85 en aan het einde 82... dus toen was ik wel goed gekeurd :D
Urine was ook goed (het jampotje was alleen op mijn eettafel blijven staan :’)
pi_180579655
Dat is schrikken CoolGuy! In het begin zijn alle onverwachte geluidjes sowieso nog spannend en wennen :)

Oh, ook schrikken Loj! Gelukkig bleef ie van schrik niet hoger..

Hier ook weer goedgekeurd door de VK vanochtend. Mijn bloeddruk blijft laag en stabiel met 112/62. Lag mooi vast en links en klaar voor vertrek. Nu maar weer afwachten :) Daarna nog even mijn (werk)telefoon omgewisseld, dus ik kan me nu eerst even vermaken met alles weer instellen ;)
pi_180581557
Termijnecho gehad! *O* baby was 5,6 centimeter lang en ben daarmee een paar dagen vooruitgezet! Officiële datum is nu 31 januari en ben dus vandaag ‘ineens’ 12 weken zwanger in plaats van 11+4 :P

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:31 schreef Peacefulll het volgende:
Kun je de OP nog voor me aanpassen? :D
pi_180582586
Oh Loj had het gisteren nog wel gelezen; maar niet gereageerd. Ja ik sta er precies in zoals jij dus zou ook enorm veel moeite hebben hiermee :@ Ik hoop ook op een no-go; maar zoals ik het hoor is het niet de eerste keer en zal het toch 'weer lukken' -O- Beetje jammer wel.. hopelijk zal de baby er geen/weinig last van hebben maar ik zou al met een slecht gevoel zitten tbh..
En idd inleiden vanwege medisch of wat dan ook snap ik zeker wel en is een heel andere insteek ook. Ik hoop hier ook dat het allemaal natuurlijk mag gaan; maar je weet het toch nooit.

Oh CG dat is zeker schrikken! Ze zijn zo klein en fragiel ik vrees dat ik ook in paniek-modus zou schieten :') Puur omdat het allemaal nog nieuw is en geen idee en huuuuuuu :X Maar fijn dat het uiteindelijk leek mee te vallen en ze lekker ging slapen :)

Sillie ieeek wat een ommezwaai plots :D Ja ik zou ook horrormones hiervan krijgen en lichtelijk panisch zijn van 'en nu ! :o ' Heel veel succes! Komt vast wel allemaal goed; maar wat bizar hoe het soms kan lopen ook :)

Hier gisteren ook weer goedgekeurd door de VK en ze dacht inderdaad aan bandenpijn toen ik het omschreef (onderin mijn buik pijnlijk/beurs gevoel als ik er aan kom). Baby is verder lekker actief; duidelijk hartje en nog steeds boven gemiddeld :+ Dus over 2 weken groeiecho! Heb mijn schoonmoeder gevraagd of ze mee wil, die was helemaal enthousiast hihi O+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180586217
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 13:41 schreef krijgerrtje het volgende:
Termijnecho gehad! *O* baby was 5,6 centimeter lang en ben daarmee een paar dagen vooruitgezet! Officiële datum is nu 31 januari en ben dus vandaag ‘ineens’ 12 weken zwanger in plaats van 11+4 :P

[..]

Kun je de OP nog voor me aanpassen? :D
Jap! Done! Zag de beeb er goed uit op de echo? *O* Mooie mijlpaal zo ineens :)
pi_180586465
Oh Sillie, jullie huis! Gelukkig hebben jullie even de tijd om rond te kijken naar iets anders. Wel spannend hoor.

Priem, is jouw beeb zo veel te groot dan? Hoe meten ze dat? Bij mij meten ze tot nu toe niks. Behalve bij de 20 weken echo.

Loj, ik las je spoiler. Ik kan me er niks bij voorstellen en ik snap erg goed dat je nekharen ervan overeind gaan staan. Ik vind geplande keizersnedes ivm medisch noodzaak toch echt anders dan inleiden omdat je er klaar mee bent. Tuurlijk wensen mensen dat die het zwaar hebben. Maar er komt echt altijd een einde aan de zwangerschap. T kind komt wanneer t komt.

Ik heb nu een goede vriendin van mij die met 27,5 weken zwangerschap in het ziekenhuis ligt met een verkorte baarmoederhals (onder de 1cm), longrijping en weeenremmers. Heftig hoor, zo vroeg al. Bij de vorige beviel ze ook al met 30 weken. Haar lichaam is er niet zo voor gemaakt geloof ik. Spannend! Moet er niet aan denken dat Frits nu al zou komen.

En bedankt voor de opbeurende woorden over het ritme van de beeb.. Ik heb het man vanochtend even voorgelezen en hij werd er wat stilletjes van :D. We gaan het wel zien. Misschien draait zijn ritme nog om. Ik ben overdag zo druk en loop veel waardoor hij natuurlijk snel in slaap gewiegd wordt. Als ik denk aan rustig lig dan gaat hij los (zoals nu).

Even een hele schaamteloze: *O* voor het overleven van mijn laatste werkdag. Zomervakantie en daarna ook verlof. Bizar idee dat ik in 2019 pas weer ga werken.
pi_180586629
Peace, dat ritme was hier ook eerst omgedraaid hoor, hoort er wel een beetje bij. Maar na een weekje was dat al ongeveer bijgetrokken ;) En wat spannend van je vriendin en wat fijn van je verlof!

Jeej krijgertje, super! *O*

En fijn van de goede controle Priem! En dat het niks bijzonders was.
pi_180590078
Heb even niet de puf alles bij te lezen en te reageren, maar wilde hier toch wel een update geven.

Vandaag naar de verloskundige geweest, rit erheen, wachten, afspraak en rit terug was al bijna te veel voor m'n vriendin. Ze zit er even behoorlijk doorheen. Continu pijn, voorweeen, harde buiken, krampen, bandenpijn .. Ze is nu 36+5, dus we mogen nog even. Baby heeft het gelukkig nog altijd naar z'n zin. Voldoende vruchtwater, beweegt goed, mooie hartslag, helemaal goedgekeurd. Baarmoedermond verweekt iets, maar geen ontsluiting o.i.d. Dus ja, geduld en hopen dat volgende week de temperaturen enigszins meevallen.
pi_180592172
NJ; klinkt zwaar zo alles bij elkaar! Wel heel fijn dat met de baby alles goed is.

*O* voor krijgertje!

*O* en voor het verlof van peace! Spannend voor je vriendin, hopelijk blijft haar uk nog even zitten.

Uk en ik zijn net ook weer goedgekeurd bij de vk. Volgende afspraak over een week.
  donderdag 19 juli 2018 @ 20:49:31 #45
11682 Moonah
Jolie femme
pi_180593581
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:42 schreef CoolGuy het volgende:

Het is echt niet te bevatten wat dat in je los maakt. Had ik niet verwacht, maar het is, hoe cliché het ook is, wel absoluut waar. Je houdt er direct van. O+
Hihi! Welkom in de wereld van het ouderschap CoolGuy! Enne, gefeliciteerd!
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
  donderdag 19 juli 2018 @ 21:09:53 #46
342418 VKV
Plausibel
pi_180594100
Net bij de verloskundige geweest voor de tweede groeiecho, alles zag er weer goed uit, superfijn om te horen. Ze ging alleen even met der handen voelen en "kneep"/duwde hierbij in m'n schaamstreek/onderbuik, zoooo dat voelde ik wel even goed zeg, jeumug. Baby is in ieder geval in de goede houding gaan liggen met z'n hoofdje omlaag en is al iets ingedaald. Heb nu alleen wel echt het idee dat hij door haar handeling nog wat verder is gaan indalen _O-
pi_180603991
Lol lekker dan VKV haha, maar fijn dat alles nog steeds goed is *O*

Oh NJ wat klinkt dat zwaar voor je vrouwtje.... -O- hoop dat ze toch nog wat rust kan vinden en dat het haar niet helemaal opbreekt want kan me voorstellen dat de laatste loodjes nu echt het zwaarst voor haar zijn zo ;( veel sterkte :*

Peace, geen idee.. ze voelt hoe hij ligt en aan de hand daarvan meet ze mijn buik op. Als die waardes 2x boven de curve komt dan willen ze een extra echo inplannen om wat specifieker te meten hoe groot ie nu daadwerkelijk is. Ben dus heel benieuwd wat er uit komt over 2 weken :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:14:35 #48
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180605442
Niet echt bijgelezen maar:

kraamzorg is hier net geweest. Alles was in orde qua uitzet etc. Wat me echter niet lekker zit is dat ook zij inderdaad begon over drukte en een tekort aan kraamverzorgenden. Ze kon hierdoor niet garanderen dat er iemand is om ons op te vangen als de baby net is geboren. Ook kon zij niet garanderen dat we 49 uur zorg krijgen, maar kon ze ook niet zeggen waar we dan wel op mogen rekenen. Dat moet allemaal tegen die tijd bekeken worden.

Qua taken kan het ook zo zijn dat ze alleen de basisdingen doet en dan weer naar een ander gezin gaat. Huishoudelijke taken etc. zullen dan door iemand anders moeten worden gedaan. Om die reden zal L. meteen die periode ook gewoon vrij zijn en er zijn oma's die willen helpen dus dat komt wel goed :). Maar het voelt toch een beetje vervelend. Vooral dat het dus volgens haar ook kan betekenen dat je de eerste nacht alleen met de kleine bent. Het is mijn eerste, dus dat idee maakt mij wel een beetje zenuwachtig. De nuchtere versie van mezelf denkt: komt goed, gezond verstand gebruiken en eventueel een oma bellen (en vragen of die mee naar huis kan gaan om ons even op te starten). We got this :).
pi_180605660
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 12:14 schreef Helsinki het volgende:
De nuchtere versie van mezelf denkt: komt goed, gezond verstand gebruiken en eventueel een oma bellen (en vragen of die mee naar huis kan gaan om ons even op te starten). We got this :).
wij konden bij vragen altijd de VK bellen of de kraamlijn van het kraambureau, ik weet niet of dat standaard is? daar heb ik de eerste nacht wel gebruik van gemaakt.
pi_180605692
Oef, zou dat toch ook een vervelend vooruitzicht vinden hoor Helsinki! Weet je verhaal niet helemaal (dus weet niet of je bijv medisch moet bevallen) maar dan is er toch ook gewoon een kraam bij de bevalling in principe? Dan voelt het zo gek om te zeggen dat er niemand is om je op te vangen als de baby net geboren is?

Eerste nacht ben je sowieso vaak alleen, tenzij je de nacht waarin de baby geboren wordt :P kraam is er toch vooral overdag volgens mij? doodeng :') maar dat kun jij!
pi_180605712
Heb je zo'n zorgplanboekding gekregen van de kraamzorg Helsinki? In die van mij staat een pagina met tips voor als je net thuis bent met de baby en de kraamzorg is er nog niet. Misschien bij jou ook? Anders kan ik de tips die hier in staan wel even naar je doorsturen. En uiteindelijk komt het inderdaad goed, maar leuk is anders. Ik had de eerste twee dagen thuis alleen heel eventjes in de middag kraamzorg, ook vanwege drukte, was ook een beetje jammer, maar uiteindelijk red je het wel.
pi_180606114
Ik kan me goed voorstellen dat je daar de kriebels van krijgt Helsinki. Dat zal ik ook hebben. In onze omgeving is het ook erg druk met september- en okoberkinderen. Ik gok dat ik a.s. woensdag wel eens hetzelfde te horen zal kunnen krijgen. Fijn dat er dames zijn die je van tips kunnen voorzien om de tijd alleen met baby door te kunnen komen. Ik lees met interesse mee. Hoe gaat het verder met je? Trek je die enorme warmte nog een beetje?

Priem, bij mij porren ze ook een beetje in mijn buik om te voelen hoe uk ligt, maar er is nooit iets gezegd over de grootte. Vandaar mijn vraag. Heb je zelf een gevoel dat hij te groot is? Of zal het wel meevallen? Ben benieuwd over twee weken. 31 juli hebben wij nog een echo voor de placentalokalisatie. Ik kijk er stiekem enorm naar uit. Even spieken weer. Het is voor mijn gevoel al weer zo lang geleden.

Thnx voor alle lieve berichtjes en jompels *O*
Nu ga ik mezelf eerst weer leren ontspannen en ontstressen :') Ben vergeten hoe dat ook al weer moet geloof ik. Mijn hoofd stroomt vol met allerlei dingen die we nog moeten/willen doen. En mijn lijf zegt: 'haha, jij dingen doen? Vergeet t maar'
:')
pi_180606247
Ik heb er even een foto van gemaakt, dan kan je het opslaan als je er iets aan denkt te hebben.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180606251
Heeft iemand Wolken nog gespot de afgelopen week? Ben benieuwd hoe het met haar gaat :)
  vrijdag 20 juli 2018 @ 13:17:05 #55
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180606444
Helsinki, daar zou ik ook de kriebels van krijgen. Wij hebben daarom in het geboorteplan staan dat we in het kraamhotel verblijven voor een nachtje als er thuis geen kraamzorg beschikbaar is op het moment dat we naar huis mogen. Ik wil sowieso niet thuis bevallen en ben wrs een medisch geval (misschien krijg ik nog toestemming voor een bevalling in het kraamhotel, maar daar reken ik niet op), dus dan is er geen kraamzorg bij de bevalling aanwezig, maar een verpleegkundige.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180606598
Bijzonder die drukte bij de kraamzorg. Hier niks over gehoord dus hoop dat het meevalt. Zou het inderdaad ook wel spannend vinden als je je gelijk de eerste uren zonder hulp moet redden. Aan de andere kant, gezond verstand gebruiken en dan zijn die paar uur vast wel te overbruggen. De eerste 3 dagen slapen de meeste pasgeborene heel veel heb ik gehoord ;)
pi_180607554
Hier konden ze alleen de basis uren garanderen, dus 4 per dag volgens mij. Verder gaat het vooral naar aanmelddatum en situatie. Ik heb mij met 10 weken al aangemeld, en ivm tweeling zou ik wel een streepje voor hebben. Maar als het niet gaat dan hoop ik een nachtje in het ziekenhuis te blijven, en verwacht ik dat mijn schoonmoeder komt kramen. Dat is haar werk geweest, heel vroeger, enige nadeel is dat ze nogal van de oude stempel is :')

Oh ik vond vooral de eerste nacht het engst. G bleef maar huilen tenzij hij bij mij lag maar ik had gelezen dat dat niet mocht. Dus ik heb de hele nacht geen oog dicht gedaan omdat ik G bovenop mij of in mijn armen had. Volgende dag zei de kraamhulp dat ik hem veilig had liggen en op mijn instinct mocht vertrouwen. Vanaf dat moment ging het gelukkig beter.
pi_180608164
Wil iemand z’n bevalplan delen met mij? Ik heb er nog nooit een gemaakt eigenlijk, weet wel goed wat ik wil nu maar ik wil even kijken wat er in staat, wellicht dat ik er nog wat dingen uit kan halen waar ik zelf niet aan gedacht heb :).

Ik hoor het idd erg veel nu dat ze de uren niet kunnen garanderen :{.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180608650
Peace, doet ze gewoon met meetlint en dan toont ze de curve en wat het 'gemiddeld' zou moeten zijn :D Ja nou ik krijg wel flink reacties op mijn buik (die verwachten dat ik over een paar weken ben uitgeteld en als ik dan zeg oktober; dat ze half schrikken dat het nog wel 'even' is) maar ik maak me er eigenlijk vrij weinig zorgen over :+ Hij zal er hoe dan ook uitkomen :D ;)

Benieuwd wanneer ik gebeld zal worden door de kraamzorg hier!
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180609068
Oh, dat lijkt me geen leuk vooruitzicht met die kraamzorg zeg! Ik had gister nog even contact met onze kraamhulp en ze was klaar bij het gezin dat voor ons was, dus wacht nu af tot er bij ons iets gebeurt :)
pi_180610845
quote:
2s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 15:13 schreef PriemGirl het volgende:
Peace, doet ze gewoon met meetlint en dan toont ze de curve en wat het 'gemiddeld' zou moeten zijn :D Ja nou ik krijg wel flink reacties op mijn buik (die verwachten dat ik over een paar weken ben uitgeteld en als ik dan zeg oktober; dat ze half schrikken dat het nog wel 'even' is) maar ik maak me er eigenlijk vrij weinig zorgen over :+ Hij zal er hoe dan ook uitkomen :D ;)

Benieuwd wanneer ik gebeld zal worden door de kraamzorg hier!
Ha nooit een meetlint gezien. Nouja :) Ik was net even zwemmen met een vriendin (mega aanrader trouwens, zo lekker en gezellig!) en de badmeester kwam naar me toe:
'Zodra je iets voelt in je buik wel gelijk zeggen hoor, dan moet je er uit'
'Uuh (mega groot vraagteken), ja tuurlijk. Komt goed.'
'Ja als je hier bevalt ben je wel de eerste.'
'Oh, maar ik moet nog 10 weken.'
Badmeester kijkt naar mijn buik.
'Oh, ik dacht dat je er al bijna was'
:')
Wel heel lief van hem. Houdt de boel goed in de gaten O+
  vrijdag 20 juli 2018 @ 16:54:14 #62
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180610907
Wij hebben een brief gekregen dat we 3 uur per dag krijgen -O-. Vast genoeg voor de nodige controles etc, maar ik had me eigenlijk best wel verheugd op een kraamhulp die ook de tijd had om iets leuks met de oudsten te doen, zoals bij de vorige het geval was. Dat zal er nu zeker niet in zitten dus dat vind ik best klote. Aan de andere kant hoorde ik van mijn vk dat ze laatst een vrouw had die beviel van haar eerste kind op donderdag, meteen naar huis mocht, en er pas op zaterdag voor het eerst kraamzorg voor ze beschikbaar was. Dus het kan erger, dat lijkt me echt klote bij je 1e :{.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 16:59:45 #63
149959 SQ
snelle trees
pi_180611041
Waar ligt dat aan? Veel te weinig kraamhulpen of veel te veel babies?
disclaimer
  vrijdag 20 juli 2018 @ 17:06:27 #64
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180611217
Allebei, hier tenminste wel. Ze krijgen geen personeel en er is wel een babyboom...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 vrijdag 20 juli 2018 @ 17:14:30 #65
269689 crew  Viv
pi_180611397
Overal in de zorg zijn nu ernstige personeelstekorten, zelfs UMC's moeten daarom operatiekamers en intensive care-afdelingen sluiten. :X
pi_180611445
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 17:14 schreef ViviRAWRS het volgende:
Overal in de zorg zijn nu ernstige personeelstekorten, zelfs UMC's moeten daarom operatiekamers en intensive care-afdelingen sluiten. :X
Ja, dat is in deze regio ook wel een probleem. In het ziekenhuis op 8 minuten van ons mag je al een paar maanden niet bevallen, dus als we toch naar een ziekenhuis moeten is het 30 min.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 17:17:43 #67
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180611459
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:59 schreef Stormqueen het volgende:
Waar ligt dat aan? Veel te weinig kraamhulpen of veel te veel babies?
Sowieso veel te weinig kraamhulpen gaven ze aan, het vak is niet populair onder jongeren en jongvolwassenen vanwege de onregelmatigheid (en vast ook de verdiensten). Daarbij is het in de zomer nog lastiger met de bezetting, én is het vaak druk met baby's.
pi_180612439
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 16:59 schreef Stormqueen het volgende:
Waar ligt dat aan? Veel te weinig kraamhulpen of veel te veel babies?
Volgens mij is het in heel veel regio’s moeilijk nu, hier ook al. Ik begreep dat het een combi is van vakantietijd (veel personeel niet inzetbaar) en veel babies.
Hier gaat het op volgorde van aanmelding en ik was vroeg met aanmelden, dus ik heb de toezegging dat ik het volledig aantal uren krijg. Daar was ik wel opgelucht over. ‘T is wel balen als je daar op rekent en je krijgt het vervolgens niet :X.
Ligt er hier in de regio maar net aan hoe ze het bekijken trouwens; degene waar ik zit dus op volgorde van aanmelding, 2 andere grote partijen echt op basis van beschikbaarheid rondom je bevalling.
pi_180612484
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 17:17 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Misschien heb ik het gemist of ben ik verkeerd, maar had jij gister geen versiepoging? Is het gelukt? Hopelijk ligt de kleine weer de goede kant op!
pi_180614179
Zomertijd is heel druk qua baby’s en idd de vakanties. Ik ben kraamverzorgende geweest en dat was aanpoten in de zomermaanden.
Nu stoppen er steeds meer kraamverzorgenden dus er is al eigenlijk een tekort.
Rot voor de dames nu iig, hopelijk valt er wat te regelen :*
♥ J & S
pi_180614403
Wat balen spees.
Maar kan me voorstellen dat ze 1e kinderen prioroteren, want daar weten de ouders natuurlijk stukken minder over de verzorging.

Hoeveel dagen krijg je dan?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 19:53:40 #72
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180614591
Klopt Sillie, dat was gisteren. Bij de echo van tevoren bleek de baby weer goed te liggen, dus een draaipoging was niet nodig. Ze zagen en voelden wel dat de baby nog veel ruimte heeft dus ze dachten al wel dat de baby nog kon draaien (leek mij al logisch als ie blijkbaar al 2 x gedraaid was in die paar dagen). En inderdaad, ik weet nu bijna zeker dat ie verkeerdom ligt. Ik voel beneden trappelen en wat ik bovenin kan vastpakken met mijn hand voelt wel erg veel als een hoofd. Vanochtend was het nog andersom.

Ik heb dan ook nog steeds het beladvies gekregen dat hoort bij een stuit.

Ik hoor de laatste tijd soms vreemde geluiden uit mijn buik :? Het houdt een beetje het midden tussen een knak- en een smakgeluid. Het klinkt echt heel raar en gaat meestal gepaard met een flinke beweging. Had iemand hier dat ook niet ooit gehad? Ik heb het nog nooit eerder gehoord bij mezelf iig :o

Room, voor zover ik weet wel alle dagen, maar wie weet ga ik daar wel ten onrechte vanuit. En idd, iemand met een 1e kindje zal het harder nodig hebben dan wij! T is meer gewoon balen.
pi_180614659
Oh ja dat knakken is raar he spees! Is bekend :W en ik was ook niet de enige.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 19:57:54 #74
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180614688
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:56 schreef Crumpette het volgende:
Oh ja dat knakken is raar he spees! Is bekend :W en ik was ook niet de enige.
Ohh, jij was het! Ja echt heel vreemd om te horen, de eerste keer dacht ik dat ik mn vliezen hoorde breken _O-
pi_180614690
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:53 schreef Spees_Eend het volgende:
Klopt Sillie, dat was gisteren. Bij de echo van tevoren bleek de baby weer goed te liggen, dus een draaipoging was niet nodig. Ze zagen en voelden wel dat de baby nog veel ruimte heeft dus ze dachten al wel dat de baby nog kon draaien (leek mij al logisch als ie blijkbaar al 2 x gedraaid was in die paar dagen). En inderdaad, ik weet nu bijna zeker dat ie verkeerdom ligt. Ik voel beneden trappelen en wat ik bovenin kan vastpakken met mijn hand voelt wel erg veel als een hoofd. Vanochtend was het nog andersom.

Ik heb dan ook nog steeds het beladvies gekregen dat hoort bij een stuit.

Ik hoor de laatste tijd soms vreemde geluiden uit mijn buik :? Het houdt een beetje het midden tussen een knak- en een smakgeluid. Het klinkt echt heel raar en gaat meestal gepaard met een flinke beweging. Had iemand hier dat ook niet ooit gehad? Ik heb het nog nooit eerder gehoord bij mezelf iig :o

Room, voor zover ik weet wel alle dagen, maar wie weet ga ik daar wel ten onrechte vanuit. En idd, iemand met een 1e kindje zal het harder nodig hebben dan wij! T is meer gewoon balen.
Bij Lou had ik dat, ja :D soort raar knak/knapgeluidje. Ik dacht ook telkens dat mijn vliezen braken :')
pi_180614823
Snap goed dat je baalt hoor Spees!
pi_180614831
W. knakte ook in mijn buik inderdaad! Ik vond dat toen ook zo bizar, maar de gynaecoloog vond het gewoon normaal..

Fijn dat een draaipoging niet nodig was, maar wel een beetje lastig dat je een zelf-draai-baby hebt! Hopelijk draait ‘ie nog weer goed voor je echt moet bevallen!

Ik heb echt zo’n last van aambeien, om gek van te worden. Ik heb nu zalf en zetpillen van de huisarts waar ze van zouden moeten krimpen. Doet dat voor maandag niks, dan snijdt ie ze open :X . Vink geen heel fijn vooruitzicht :X
pi_180614977
Oh dat is balen Speed, zo’n koprolbaby! Kun je dus niet zoveel van op aan..

Auw Sillie, da’s ook balen!

Hier had ik een prutochtend. Moe en lijf werkte niet mee en een peuter die precies de dingen wilde die ik niet met haar kan doen.. frustratie aan alle kanten ;( Maar gelukkig was vriend vroeg terug, en zijn we met z’n 3-en nog naar een speeltuin-achtig park geweest waar ze haar energie kwijt kon :)
pi_180615260
Dank voor alle lieve berichtjes weer. O+
Probeer hier maar zoveel mogelijk dingen te doen die enigszins voor een blij gezicht zorgen. Aardbeien, tomaatjes, negerzoenen en milkyways. Nog maximaal 5 weken...

Morgen 37 weken, dat hebben we maar mooi gehaald ondanks de voorweeen met 24 weken. *O*
pi_180615424
Als je ud nadert nog eens een paar x op je kop staan spees! Wat een eigenwijsje, hopelijk is draaien niet meer nodig uiteindelijk.

Sillie hopelijk werkt het, open snijden lijkt mij ook geen fijn vooruitzicht!

NJ wat een lieve man ben jij O+ sterkte met de laatste loodjes.

Mijn man heeft vakantie *O*
Ik hoop dat ze nog even blijven zitten, G gaat een paar uur per dag maar de GO ondanks vakantie want betalen moeten we toch, en dan kan man bijtanken. Als ze maar niet op woensdag komen, want dan ben ik zelf jarig :') maar ik ben zo blij dat ik wat aanspraak heb overdag :') *O*

G heeft de tweeling alvast proberen over te halen. Die was ter hoogte van mijn navel aan het schreeuwen, BROERTJES! Komen jullie er al bijna uit?? Dat heeft niet geholpen, de lachbui die volgde ook niet, ik lag dubbel :') vind het wel slim bedacht.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:40:25 #81
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180615538
Dat klinkt echt nasty en pijnlijk Sillie :X :X

Heb het zelf gelukkig nooit nodig gehad, maar altijd als ik dat medicijn zie liggen in de Kruidvat valt toch mijn oog erop en dan moet ik weer denken aan de ezelsbrug "Curanol voor je hol", ik meen van Kwakzor? _O-

Lekkere zin weer, "als ik het zie liggen valt mijn oog erop" :'). Mn pregnancy brain wordt dan ook al wekenmaanden gekookt in die hitte.

[ Bericht 9% gewijzigd door Spees_Eend op 20-07-2018 20:46:19 ]
  vrijdag 20 juli 2018 @ 20:45:18 #82
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180615680
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat klinkt echt nasty en pijnlijk Sillie :X :X

Heb het zelf gelukkig nooit nodig gehad, maar altijd als ik dat medicijn zie liggen in de Kruidvat valt toch mijn oog erop en dan moet ik weer denken aan de ezelsbrug "Curanol voor je hol", ik meen van Kwakzor? _O-
O hai :7

Of t nou echt werkt of placebisch weet ik niet hoor. Maar het prachtige rijm gaf mij voldoende vertrouwen.

Alleen nog maar Curanol voor mijn hol!
Kwak
pi_180615748
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat klinkt echt nasty en pijnlijk Sillie :X :X

Heb het zelf gelukkig nooit nodig gehad, maar altijd als ik dat medicijn zie liggen in de Kruidvat valt toch mijn oog erop en dan moet ik weer denken aan de ezelsbrug "Curanol voor je hol", ik meen van Kwakzor? _O-

+1 :')
pi_180616342
Sterkte Sillie, klinkt pijnlijk :*

Hopelijk draait de baby gewoon weer goed Spees :*

Ik vind dat je al een top termijn hebt gehaald Cass!

Lief NJ! Morgen een feestje voor de 37 weken ;) ?

Hier ook kraamzorg tekort! Ik was dir keer alleen wel op tijd met inschrijven, en moeizame bv start bij beide en al 2 kinderen, dus zeer waarschijnlijk krijg ik de gehele 49 uur. Hier juist alleen het gevoel dat ik als de bv lukt ook met minder uur zou kunnen (en dat zou worden gewaardeerd zeiden ze). Ik zie wel. Bij mijn oudste heb ik geen kraamzorg gehad door combinatie tekort aan kraamzorgen en baby in het ziekenhuis. Maar ook dat is goed gekomen, en misschien stom maar zo hebben we bij het eerste badje gewoon YouTube gebruikt als voorbeeld ;)
Dus echt, het komt wel goed (o en heel eerlijk, je gaat idd vast slaaploze nachten hebben, maar uiteindelijk komt het echt goed ;)
pi_180617334
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 20:40 schreef Spees_Eend het volgende:
Dat klinkt echt nasty en pijnlijk Sillie :X :X

Heb het zelf gelukkig nooit nodig gehad, maar altijd als ik dat medicijn zie liggen in de Kruidvat valt toch mijn oog erop en dan moet ik weer denken aan de ezelsbrug "Curanol voor je hol", ik meen van Kwakzor? _O-

Lekkere zin weer, "als ik het zie liggen valt mijn oog erop" :'). Mn pregnancy brain wordt dan ook al wekenmaanden gekookt in die hitte.
Dit +1
pi_180617719
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 21:10 schreef Loj het volgende:
Lief NJ! Morgen een feestje voor de 37 weken ;) ?
Ik ben toevallig zondag zelf jarig, dus klein feestje wordt het het weekend wel! 8-)

In principe niks gepland, want ja, met een zwangere vrouw (met veel kwaaltjes) in huis is het niet ideaal feestvieren natuurlijk.

Over de kraamzorg:
Wanneer hebben jullie dan (weer) contact gehad over de uren?
We hebben hier rond de 30 weken een gesprek gehad (intake) waarbij ze aangaven dat er kans was dat we misschien gekort zouden worden, maar geen uitspraken over hoeveel over ofzo.. (Ja, dat je sowieso 4 uur per dag krijgt, maar meer aan uitspraken niet). Had het idee dat het echt afwachten is tot het moment daar is.. Hoop hier ook dat het meevalt, hebben ons vroeg aangemeld en ik heb nog zoveel te leren.. :@ :9

Begin ook stiekem wel een beetje zenuwachtig te worden. Het idee dat er met maximaal 5 weken zo'n klein ukkie in huis is en ik ineens voor het kindje moet zorgen, zelf.. Weet ik alles wel, kan ik alles wel, voel ik alles wel genoeg aan.. pff. Spannend!
pi_180618061
Is logisch Nicolas, maar komt heus goed, just go with the flow!

Ik kan er ook nog niet helemaal bij dat ik binnen pakweg 2 week weer een hummeltje op m’n buik heb.. Zelfs na 39 weken durf ik niet 100% te geloven dat het nu gewoon goed gaat komen..
pi_180618210
Ik heb niks gehoord van de kraamzorg dat we minder uren zouden krijgen dus ik heb goede hoop op de volledige uren. Het zal ook wel uitmaken waar je woont?

Verder lees ik wel mee maar heb mij even lekker uit alles teruggetrokken om rust te nemen voor de bevalling. Ijzerinfuus heeft goed geholpen dus goede hoop dat ik geen transfusie hoef bij de bevalling.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180618372
Ja, voor jullie komt het natuurlijk echt dichtbij O+
pi_180618885
Spees; je draaibaby maakt het wel spannend zo! Maar omdraaien lukt dus nog steeds zonder dat het jou echt zeer doet? Hopelijk op tijd weer met het hoofdje naar beneden!

Sillie, klinkt pijnlijk en het voorstel van de huisarts ook niet echt om vrolijk van te worden. Hopelijk helpt de voorgeschreven medicatie op tijd!

IMA; fijn dat vriend vroeg thuis was! Soms zit er een mindere dag tussen en met een peuter erbij kan ik me indenken dat het zwaar is.

Cass; wat ontzettend lief van G! Verheugt hij zich op zijn broertjes? En lekker dat je man nu vakantie heeft!

Wolken, lekker in je bubbel gaan/blijven zitten als je daar behoefte aan hebt! Heerlijk toch dat je je nu terug mag trekken van datgene wat je wilt zonder dat iemand daar moeilijk over doet.

2 weken geleden zat ik ook in die bubbel. Maar ik ben er inmiddels weer uit. Kan me niet meer indenken/voorstellen dat uk überhaupt deze week besluit nu toch echt te komen. En ga er ondertussen vanuit dat ik overtijd ga, ik voel me namelijk een stuk beter dan 2 weken geleden en ben ook veel actiever.
Maar iedereen die ernaar vraagt krijgt als antwoord “we wachten ‘rustig’ af”. Met een poker-face erbij 8-) ;)
pi_180619101
Spees dat is balen vd kraamzorg :{. En hopelijk draait je baby zelf gewoon nog een keer goed :Y.

Sillie auw :X ik hoop voor je dat de cure-voor-je-hol werkt. Vorige zwangerschap had je er ook last van toch? Ook zo erg?

Wolken fijn dat het ijzerinfuus geholpen heeft, en goed dat je je rust pakt nu.

IMA als je het zo stelt lijkt me het idd een gekke gewaarwording. Het kan gewoon elk moment gebeuren nu he O+.

NJ dat komt echt goed!
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180624165
En de 39-weken gehaald! Toch wel een *O* waard! Ons geduld wordt op de proef gesteld, nadat we echt dachten dat ze met 36+2 zou komen, maar ik kan wel weer genieten van het zwanger zijn. En ons ukje heeft het blijkbaar ook nog prima naar haar zin binnenboord O+
pi_180624230
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 05:41 schreef Takkie88 het volgende:
En de 39-weken gehaald! Toch wel een *O* waard! Ons geduld wordt op de proef gesteld, nadat we echt dachten dat ze met 36+2 zou komen, maar ik kan wel weer genieten van het zwanger zijn. En ons ukje heeft het blijkbaar ook nog prima naar haar zin binnenboord O+
*O* *O*
pi_180624538
Takkie88 *O* 39 weken alweer!

G kijkt heel erg uit naar de komst van zijn broertjes. De commode staat inmiddels in de kamer van de tweeling dus luier verschonen gebeurd daar. En elke keer zegt hij, dat is mijn oude kast, dat is mijn oude bedje. Nu mogen mijn broertjes hier slapen. O+
  zaterdag 21 juli 2018 @ 08:12:13 #95
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180624643
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 23:13 schreef Takkie88 het volgende:
Spees; je draaibaby maakt het wel spannend zo! Maar omdraaien lukt dus nog steeds zonder dat het jou echt zeer doet? Hopelijk op tijd weer met het hoofdje naar beneden!

Gefeliciteerd met je mooie mijlpaal! *O* 39 *O* als je ziet waar je vandaan komt is dat toch wel heel fijn...

Cassandra wat lief om je oudste zo te zien O+

Ja, dat draaien doet eigenlijk helemaal geen zeer (behalve soms wel eens een pijnlijke schop zijwaarts). Ik voel hem echt wel flink bewegen alle kanten op, maar ik zou niet zeggen dat ie dan weer de andere kant in draait :?
Blijkbaar heb ik alle ruimte nog, al is mijn buik helemaal niet zo heel groot.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Maar goed, ik weet ook helemaal niet of dat wat zegt, misschien zijn mijn zenuwen in mijn buik wel dood of ik ben van elastiek :')

Ik heb nu weer het idee dat de voetjes in mijn zij zitten en ik denk een hoofd te voelen als ik helemaal onderin op een amateuristische en vast falende manier de verloskundige probeer na te doen met voelen :+ _O- maar misschien moet ik het maar gewoon loslaten. Ben er nu zoveel mee bezig terwijl ik er volgens mij geen invloed op heb. Maandag weer controle.
pi_180624682
Idd *O* takkie! Wie had dat gedacht een paar weken terug. Fijn dat het zo goed gaat nu!

Cass dat is echt té lief O+. Wat snapt hij het ook al goed.

Hier 32 weken inmiddels. Begin nu toch wel alert te worden op de eerste tekenen vd vorige keer, terwijl ik rationeel weet dat het niets wil zeggen. (Let it gooo, let it goooo ;)).
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180627038
Zo lief Cassandra, je oudste O+ .

Ik heb de wieg van zolder gehaald en op onze kamer gezet. W. zag ‘m staan en riep enthousiast “jaaa, is voor de baby!”.
Nu checkt ‘ie elke keer even of de baby misschien al in de wieg ligt. Ik ben zo benieuwd naar zijn reactie als er ineens wel een baby ligt! O+

Feyre: vorige zwangerschap had ik het ook en ja ook wel erg. Maar nu is het wel pijnlijker. Of nahjah, ik herinner het me minder pijnlijk. Magoed, toen was ik zwanger en kon ik alles op mn eigen tempo doen en nu moet ik, ondanks pijn, toch steeds met W. in de weer. Vooral als ik hem moet optillen oid ga ik zowat door de grond :X .

Curanol gebruik ik trouwens al een tijdje. Desondanks nu dus toch veel last... misschien zou het nog erger zijn zonder de curanol, dus ik ga er wel mee door, maar ik zet ook het geschut van de huisarts maar in. Weg met die ondingen :X .

Overigens had ik een andere huisarts gister, de mijne is op vakantie. Dus ik kom zijn spreekkamer in,
Zegt ie “goh; je hebt een flinke buik! Je bent vast al even zwanger”.
Kreeg de neiging om te zeggen “zwanger?! Ik?! Hoe komt u daar nu bij?” }:| |:(
  zondag 22 juli 2018 @ 08:23:06 #98
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_180646461
Zeg; een nachtje diarree en 2x spugen en niet slapen door de buikpijn, is dat een reden de vk te bellen? Mijn buik is nu weer redelijk rustig; ben 38wk. Ik maak me geen zorgen, m’n man wil wel bellen geloof ik..
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_180646550
Volgens mij is dit typisch zo’n vraag waar de disclaimer boven het reactieveld op doelt.. O-)
pi_180646718
Nouk; even bellen kan nooit kwaad!
Ik belde ook op een zondag omdat mijn zoontje toen ineens hand-voet mondziekte had en ik meedeed. Vond de vk écht geen probleem. Kortom; bellen bij ongerustheid!
  zondag 22 juli 2018 @ 09:05:13 #101
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180646827
Bedankt voor de berichtjes rondom kraamzorg. Ik heb besloten dat ik ze morgen bel om in ieder geval mijn gevoel te delen. Ondertussen hebben de oma's al laten weten dat ze er voor ons zijn en de tips die Aure uit haar boekje heeft geplaatst komen ook van pas :).

Ik lees straks even goed bij en zal dan reageren. Nu eerst verder met O+ babywasjes O+
pi_180647884
Ik heb wel alles meegelezen maar nog niet een momentje gevonden om overal op te reageren.

Kraamzorg: wij hebben rond de 25 weken de intake. Geen idee of ze thuis komen of telefonisch omdat het kindje 2 en 3 zijn. Had ook nog niet eerder gehoord over de uren tekorten in de kraamzorg dus ben benieuwd!

Verder deed ik mee met het spuugnachtje van nolita, zo een keer in de maand heb ik dat toch nog wel. Hopenlijk trekt het in de loop van de dag weer bij.

Gister de 23 weken aangetikt *O* en zo heel langzaam raakt ons huis steeds meer klaar voor de komst van de baby's. Ik vind het wel echt snel gaan ineens deze zwangerschap!
pi_180648323
Meld, met niks te melden.. Het is warm en ik heb de flexibiliteit van een olietanker.. vandaag is peuter jarig, dus alsbaby nog een uurtje of 12 rustig blijft krijgen ze in elk geval sowieso allebei een eigen datum :+
pi_180650756
Gefeliciteerd met peuter IMA! Eigen datums zou moeten gaan lukken.

Hier verder eigenlijk ook niks te melden. Uk is lekker beweeglijk, soms het idee dat ze 5 voeten heeft. Gelukkig laten de echo’s er steeds maar 2 zien :P
  zondag 22 juli 2018 @ 18:19:12 #105
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180657207
Gefeliciteerd ima!

Hier zijn we druk bezig met het babykamertje schilderen. Het wordt zooooooooooo mooi O+ happy hormones.

En verder ben ik moe, moeer, moest en slaap ik dus vooral heel veel. Morgen naar kantoor, daar zie ik wel echt tegenop :(
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180657857
Gefeliciteerd met peuter IMA! Hopelijk hebben jullie een fijne dag gehad!

Tink, denk om jezelf he. Als je te moe bent voor werk, niet te lang blijven aanmodderen!

Ik kom verder even klagen; ik heb 1 of andere klote buikvirus te pakken en ik moet dus HEEL VEEL naar de wc. Dat, in combi met die horror aambeien zijn echt vreselijk :'( . En het doet elke keer pijn en dan zit ik verkrampt op het toilet en daardoor heeft mijn rug her ook opgegeven. En het kan heus allemaal erger enzo, maar ik voel me vandaag echt even heel ellendig. Gelukkig kunnen mijn ouders W. morgen opvangen als ik me nog zo voel, want ik zou niet weten hoe ik nu ook nog voor hem zou moeten zorgen -O- .
pi_180657974
Oh Sillie wat naar! :* hopelijk een kort virus en morgen weer er vanaf. Je moest morgen ook terug Naarden huisarts toch? Fijn dat je ouders morgen bij kunnen springen.

Tink; leuk hè als de babykamer vorm begint te krijgen! Het wordt dan ineens zo echt. Sterkte voor morgen! En wat niet gaat dat gaat niet... denk om jezelf en je kleintje.
pi_180658122
Gefeliciteerd IMA! Hoop dat peuter een fijne dag heeft gehad en baby nog lekker binnen zit. ;)

Sillie wat naar! Beterschap, hopelijk is het snel voorbij :*

Fijn dat het goed gaat met het kamertje Tink. Dat geeft ook rust hè? :)

Hier vandaag 2 tassen vol babykleding opgehaald bij vriendinnen. Ze hebben destijds tijdens de zwangerschap ook een tas vol van ons gekregen, dus er zitten wat bekende dingen tussen maar ook veel leuk nieuws. :) Nu alleen wel compleet gaar, pfft.
pi_180658248
Oh, en ik ben met mijn preggobrain mijn sleutels kwijt geraakt. Werkelijk géén idee waar ze zijn, we hebben het halve huis al overhoop gehaald maar nergens te vinden. En ik ben echt nooit mijn sleutels kwijt dus ik vind het danig frustrerend.
pi_180659108
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 19:11 schreef lunapuella het volgende:
Oh, en ik ben met mijn preggobrain mijn sleutels kwijt geraakt. Werkelijk géén idee waar ze zijn, we hebben het halve huis al overhoop gehaald maar nergens te vinden. En ik ben echt nooit mijn sleutels kwijt dus ik vind het danig frustrerend.
Post-preggobrain hier. Of zondag-sleutels-kwijt-dag. Ik liet man’s sleutels op het dak van de auto liggen. Toen we de oprit van de snelweg opdraaiden, hoorden we ze glijden... maar ja, ga daar maar eens zoeken. Gevaarlijk en zulks. Maar ik snap je frustratie volledig want dit is ook niks voor mij.
pi_180659858
:W

Na jaren lurken wil ik graag mee gaan schrijven. Ik ben 32 jaar oud en nu 14 weken zwanger van ons eerste kind (19 januari uitgerekend).

IMA, gefeliciteerd!

Tink, leuk van het kamertje, hier is het voorlopig nog dromen en inspiratie opdoen. ;)
Sterkte morgen!

Sillie, wat vervelend zeg, ik hoop dat je je snel beter gaat voelen. Fijn dat je ouders W. kunnen opvangen.

Die sleutels op de snelweg :o Heb jij ze al gevonden Luna?
pi_180660052
We hebben een prima dag gehad! Maar het feestje hadden we voor de zekerheid twee weken terug al gevierd, dus vandaag rustig.

En alles rustig verder, dus die datum moet ook wel lukken ;)

Fijn van het kamertje Tink!

Ah, auw Sillie, dat is rot! Beterschap ermee!

Wat balen van alle sleutels!

En welkom SelectStar!
  Moderator zondag 22 juli 2018 @ 23:00:22 #113
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180663203
Ik ben zó ontzettend helemaal weg van mijn dochter. O+ O+
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180664632
Balen van de kwijtgeraakte sleutels! Fijn zo’n (post-)zwanger brein, ooit komt dat weer goed toch...?

Welkom en gefeliciteerd selectstar!
Er komen al steeds meer 2019 baby’s in de lijst te staan, leuk!

Coolguy, fijn om te lezen! Geniet van haar!
pi_180667595
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2018 23:00 schreef CoolGuy het volgende:
Ik ben zó ontzettend helemaal weg van mijn dochter. O+ O+
O+
  maandag 23 juli 2018 @ 08:36:35 #116
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180668163
Zo, bijgelezen :). 



Bedankt voor het linkje naar de GÖKÄRT matrasbeschermer, Elleska! We hebben hem dit weekend gekocht. 



Loj, fijn dat je alsnog goed bent gekeurd en de vakantie door kan gaan. Geniet ervan! 



*O* voor de goede echo van Krijgertje



Peace, ik ben benieuwd hoe jouw intakegesprek woensdag verloopt! Frustrerend als je van alles wil doen maar dan al heel snel blijkt dat het hem niet gaat worden :+. Ik ken het. Het gaat best goed eigenlijk! Zolang ik me maar niet probeer te verzetten tegen bepaalde dingen. Zo ben ik bijvoorbeeld snel moe dus dan plan ik niet eigenwijs van alles in maar geef ik er sneller aan toe en pak ik m'n rust. Wie had nou gedacht dat dat toch best wel fijn is? :')! En die badmeester joh! Wel goed dat hij op je let :Y. Ik ga ook eens kijken of ik deze week anders gewoon lekker naar het zwembad ga.



Over geluiden in de buik: ik zat gisterochtend op het toilet en het leek wel alsof ik van dat knettersuiker in m'n buik had? Heel maf. Maar heb niet het idee dat er iets aan de hand is. Dit weekend wel regelmatig buikpijn gehad maar ik geloof dat het 'gewone' buikpijn was.



IMA, gefeliciteerd met peuter! 



Tink, leuk is dat ja! O+. Heel veel succes op kantoor vandaag.


Veel beterschap voor Sillie :*. Dat klinkt echt niet tof zo.

Welkom SelectStar! Hoe voel je je? 


pi_180668629
32 weken *O* Nog drie weken werken, pfffff ik tel af. Enerzijds zou ik willen dat ik toch had gekozen voor een wat eerder verlof, maar gezien de vakantieperiode is dat nu niet echt meer een optie. En als ik dan straks pas in 2019 weer aan de slag hoef ben ik er vast weer blij mee.

En vanmiddag heb ik met mijn warrige hoofd om half 2 een echo en om 2 uur een belafspraak voor mijn werk gepland. Ik realiseerde me gisterochtend pas dat die beide dingen op dezelfde dag waren, te laat om ze te verzetten, dus nu hoop ik maar dat er vanmiddag geen uitloop is bij de echo...
pi_180669293
Beterschap Sillie! Gaat het vandaag wat beter?

Welkom SelectStar! Heb je veel zwangerschapsklachtjes?

Sleutels al gevonden Luna? En hopelijk komt het goed met de afspraak en veel plezier bij de echo natuurlijk :)

Leuk, kamertje geverfd Tink O+ wat is het geworden?

En nu maar afwachten wie er als eerste uit het lijstje gaat bevallen :D

Het is heerlijk om naar het zwembad te gaan Helsinki! Aanrader!

Wij zijn hier heerlijk aan het genieten! We hadden in onze stacaravan geen warm water, dus kregen nog een upgrade naar een bungalowhuisje *O*
Gisteren kreeg ik het opeens benauwd. Ik had drie harde, pijnlijke buiken die bijna wel leken op weeen. (Ik denk dat het meisje is gedraaid om haar lengte-as). Daarna gelukkig niets meer, maar ik schrok dus (alweer) even. Vooral toen manlief en ik ons realiseerde dat ik bij de oudste over twee weken al zou gaan bevallen. Maar nu heb ik nog niets gewassen, overige babyspullen nog uitzoeken, mijn oude bevalplan doorlezen en zo nodig aanpassen, geboortekaartje en adressenlijst, huis schoonmaken, naam uitkiezen, hypnobirthing oefeningen doen, bevaltas, rondje drogist, kraampakket regelen, box etc.
Best wel veel dus...
Uiteindelijk geregeld dat mijn moeder begin autustus een dag op de jongens past en manlief en ik het huis aanpakken.. en gisteren aan de kinderen gevraagd welke van de twee namen het mooist is en ze kozen beide voor de naam van manlief. Beetje jammer voor mij ;)
Maar goed, ik ben dus weer wat chiller ;)
pi_180669569
Helsinki fijn dat het beter gaat! Blijft lastig hè, je rust op tijd pakken en luisteren naar je lijf...

Luna succes met werken! Wel airco op je werk? Vanmiddag baby-gluren O+ Veel plezier! Hopelijk op tijd klaar voor je andere afspraak. Sleutels nog gevonden?

Loj; wat een geluk zo’n upgrade! Lekker van genieten! Snap je onrust, in theorie heb je natuurlijk nog even maar met de ervaring van je oudste in je achterhoofd, wil je dat lijstje wat korter hebben. Fijn dat de eerste dingen afgestreepte kunnen worden en jullie begin augustus het huis aan kunnen pakken! Niet ‘bang’ dat je kinderen de naam verklappen aan anderen?

Vraagje: De laatste tijd steeds vaker ineens een steek in m’n kruis, alsof ze van binnen wat beetpakt en er hard in knijpt. Het doet een moment echt venijnig zeer en zakt dan weer weg maar voelt dan nog wel een poosje alsof het elk moment weer terug kan komen. Herkenbaar?
M’n hand gaat automatisch richting de pijn maar op straat is dit toch wat gênant :P
pi_180669803
Misschien indalen Takkie?
pi_180672721
Takkie, die steken herken ik heel erg van m'n vriendin. Volgens de verloskundige is dat het indalen. Zij omschreef het als breinaalden in haar vagina..

Even over die knak..
Ik las laatst dat hier mensen dit ook hadden gehad? M'n vriendin had het vandaag ineens.. Wisten jullie eigenlijk al wat dat nu was?
  Redactie Frontpage maandag 23 juli 2018 @ 14:09:23 #122
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180674292
Wat ik me nog even afvroeg, waar laten jullie geboortjekaartjes maken? Doen jullie dat online, gaan jullie naar een lokalo? Ik kan door de bomen het bos niet meer zien wat betreft websites. Mochten jullie sites hebben waarmee jullie goede ervaring hebben, dan hoor ik graag tips!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 23 juli 2018 @ 14:11:11 #123
342418 VKV
Plausibel
pi_180674331
@Takkie, ik had het zelf laatst ook en later bij de groeiecho bleek bij mij de baby ook al iets ingedaald.
Ik heb ook al twee weken flinke bandenpijn tussen m'n bovenbenen maar weet niet of dat ook met indalen te maken heeft.
pi_180674938
Nou, ik na de echo snel naar huis gefietst voor de belafspraak, helemaal bezweet achter mijn computer... Neemt ze niet op. -O- Irritant. Over drie weken laat ik voor mijn verlof alles uit mijn handen vallen, maar tot die tijd heb ik nog wat deadlines en liever niet dat die dan ook op de grond kletteren.

Echo was gelukkig wel goed. Wel een eigenwijsje dat nog steeds zijn gezicht niet wil laten zien, maar de groei is goed. Loopt nu iets voor (32w4d, terwijl ik 32w ben) maar allemaal ruim binnen de normale marges.

JeMoeder, ik heb een getalenteerde vriendin ingeschakeld om illustraties te maken (wel tegen betaling) waar ik dan zelf een kaartje van photoshop. Wel met de luxe dat mijn vader die gratis op zijn werk kan laten afdrukken trouwens. Dus dit is geen nuttige tip voor je verder. :')
pi_180674995
Pff, ik mopper niet graag over zwanger zijn, want ik ben hee dankbaar sta ik het ben, maar kan vandaag echt m’n draai niet vinden.. alles is gevoelig, de baby druk, heb zuurbranden, kan niet echt een fijne lig- of zithouding vinden en verveel me ook een beetje want geen concentratie.. /rant
pi_180675185
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:09 schreef JeMoeder het volgende:
Wat ik me nog even afvroeg, waar laten jullie geboortjekaartjes maken? Doen jullie dat online, gaan jullie naar een lokalo? Ik kan door de bomen het bos niet meer zien wat betreft websites. Mochten jullie sites hebben waarmee jullie goede ervaring hebben, dan hoor ik graag tips!
In dit topic staan wellicht ook nog wat goede suggesties.
OUD / Geboortekaartjes deel 29

Zelf heb ik een kaartje laten ontwerpen door www.karenvandelaer.be , maar die is wel heel anders geworden dan wat ze op haar site heeft staan.
  maandag 23 juli 2018 @ 14:51:00 #127
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180675224
Wij maken het ontwerp zelf (manlief kan dat gelukkig) en laten drukken bij een online drukker.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  Redactie Frontpage maandag 23 juli 2018 @ 14:54:55 #128
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180675285
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:48 schreef Aure het volgende:

[..]

In dit topic staan wellicht ook nog wat goede suggesties.
OUD / Geboortekaartjes deel 29

Zelf heb ik een kaartje laten ontwerpen door www.karenvandelaer.be , maar die is wel heel anders geworden dan wat ze op haar site heeft staan.
Bedankt, dat topic had ik geheel gemist. Ga ik even induiken!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180675615
Bedankt voor jullie reacties en ervaringen! Uk is al een aantal weken ingedaald. Afgelopen donderdag gaf de verloskundige nog aan dat ze echt alleen nog maar het nekje kan voelen, hoofdje zit al ver in m’n bekken. M’n vriend beweerd dat ze met haar handen op zoek is naar de uitgang ;)

IMA; ook als je heel blij bent zwanger te zijn mag je best wel klagen. Hopelijk lukt het toch nog om een beetje te relaxen. En wie weet; is al het ongemak vandaag een voorbode voor je bevalling...

Helsinki; kraamzorg al te pakken gehad? Was jij toch die ging bellen om te vragen naar het aantal beschikbare uren?

Luna; fijn dat de echo goed was! Balen van je belafspraak, hard doorfietsen met dit weer is wel een uitdaging.

Ons kaartje komt kant en klaar van een site. Kikkerenprins.nl en ik ben helemaal verliefd op het kaartje! O+
pi_180675756
IMA; het is ook gewoon pittig aan het eind, zeker met deze warmte. Ik kom ook nergens toe.

Takkie; herkenbaar, ik heb dat ook.Ik denk ook dat het handjes zijn. Zo ruim is het allemaal niet meer, dus daarom denk ik dat ze wel is gevoelige delen raken daar beneden.

Geboortekaartje; online geregeld hier. Ik ken niemand persoonlijk die het zou willen en kunnen doen en online vond ik zoveel leuke O+ kaartjes O+, dus prima. Vorige keer ook via deze partij gedaan, toen gaven we op de dag van geboorte de gegevens door, 24 uur later waren ze in huis. Enveloppen zijn al onderweg, dus die kan ik van tevoren schrijven.

Met mij gaat het wat beter. De aambei ellende neemt af, dus ik smeer nog maar een dag door; desnoods ga ik morgen nog weer naar de dokter. Ook vooral omdat ik W. ziek uit bed haalde vanochtend. Kind gloeit van de koorts en is maar zielig, hij ligt nu al voor zijn 3e dutje van vandaag in bed (en normaal doet ‘ie er nog maar 1). Als ‘ie wakker is wil ‘ie vooral op mij hangen, wat prima is, maar ‘t is al zo warm. En dan nog zo’n koortsige peuter erbij... :X
pi_180677775
Pff die warme dagen als je hoogzwanger bent, ik ken ze. In 2016 was t ook 30 graden en was ik 40 weken zwanger. Rustig aan dames laat de boel de boel alles komt heus op zijn pootjes terecht!

Sillie wat rot van je aambeien gelukkig gaat het langzaam aan wat beter. En beterschap met W. Nu zieke kinderen sucks :*

Net gebeld, we hebben een goede NIPT uitslag! Heel fijn, morgen langzaam aan alles een beetje bekend maken dan maar.

Ik liep vandaag van 12 tot 16.30 in de stad in deze hitte, What was i thinking :'), met kleuter en dreumes trouwens! Maar hej, wel wat eerste positiekleding gekocht want die pens begint langzaam aan echt ronder en ronder te worden O+
♥ J & S
  maandag 23 juli 2018 @ 18:21:09 #132
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180679356
Fijn dat je moeder dat wil doen Loj, dan kunnen jullie weer wat meters maken :).

Haha, lastig van die grijpgrage handjes, Takkie :D. Ik heb af en toe ook heel veel steken, maar bij mij is het nog indalen. De klachtenfunctionaris van het kraambureau heeft mij teruggebeld naar aanleiding van mijn mail en dat klonk al een stuk zekerder. Ze moeten het wel vermelden, maar in de praktijk blijkt vaak dat het toch wel reuze meevalt. Bovendien is het altijd in overleg en wordt er echt wel gekeken naar de situatie. Dat vond ik in ieder geval prettig om even te horen :). Ook mocht ik haar altijd bellen als er iets is; ook fijn.

Geboortekaartje hebben wij online besteld. Een kaartje op maat O+.

Fijn van de goede echo Luna, en wat stom van die belafspraak. En dat met die hitte :(.

IMA :* het is ook soms gewoon níet fijn. Mag best gezegd worden.

Oh Sillie, wat naar voor W. met deze warmte. Hopelijk knapt hij gauw op!

*O* voor de goede nipt van Klap! Waar ben je uiteindelijk geslaagd? Ik moet deze week toch ook echt op pad. Ik heb maar weinig kleding die geschikt is voor echt warme dagen. Van die zweetstofjes of net te warm. Broeken trek ik nu echt niet meer dus dat heb ik opgegeven. Bij de H&M nog wel 6 positieonderbroeken voor een 10tje gescoord O+. Van die hoge dingen. Ik moest even slikken maar het zit heel fijn en rolt tenminste niet naar beneden door m'n buik :').

Poeh. Ik dacht dat ik het best trok, die warmte, maar vandaag is het weer behoorlijk extreem. Ik ben allerlei doe-dingen daardoor aan het uitstellen en dat mag. (Zie, ik ben al wat minder streng voor mezelf). Wat ook niet helpt is de buikpijn en een zeer beweeglijke baby. Alles voelt beurs!
pi_180681066
@JeMoeder
Wij hebben een site gevonden, weet eigenlijk niet meer welke, waar we hét kaartje tegenkwamen. Hebben bij een site of 4-5 een proefdruk laten maken voor ¤1,-. Krijg je soms zelfs een cadeautje bij, nooit verkeerd haha.

@IsabellaMariaAnna
Niet gek met jouw termijn hé! Houd vol!

@silliegirl
Fijn dat je je wat beter voelt! Sterkte met de peuter!

@klaprooss
Gefeliciteerd met de NIPT, wat fijn!

--

Hier morgen weer even controle, merk dat vriendin het echt zwaar heeft. Harde buiken, kramp, 't rommelt.. Maar niet het gevoel of idee dat het er ineens gaat zijn. Ben benieuwd of de verloskundige er morgen iets van zeggen kan.
  maandag 23 juli 2018 @ 19:52:39 #134
356511 JaleesaJoia
jaleesajoia
pi_180681373
Wat een hitte ;( ik trek dit vrij slecht. En dat met pas 23 weken ;(
Worrying won't keep the bad stuff from happening, it just prevents you from enjoying the good.
pi_180681704
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 08:36 schreef Helsinki het volgende:
Welkom SelectStar! Hoe voel je je? 


quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:10 schreef Loj het volgende:
Welkom SelectStar! Heb je veel zwangerschapsklachtjes?
Bedankt iedereen voor het welkom! Ik heb opzich niet veel kwaaltjes, maar wel al vanaf het begin enorme last van zwangerschapsmisselijkheid en overgeven. Vorige week heeft mijn werk me naar huis gestuurd en de vk me rust opgelegd, zat tegen uitdroging aan en ging niet goed. Nu met heel veel rust lukt het me redelijk voldoende vocht binnen te krijgen. Hopelijk knapt dat ergens in de komende weken op!

Loj, schrikken zeg, die harde buiken! Kan me heel goed voorstellen dat je onrustig werd van alles wat nog geregeld moet worden. Gelukkig heb je nu een plan!

Luna, irritant van die collega, vooral als je je zo hebt gehaast! Wel super dat de groei goed gaat :)

IMA, klinkt pittig. Lijkt me met deze hitte extra pittig om hoogzwanger te zijn!

Sillie, wat fijn dat de aambeien wat beter gaan. Sterkte met W.!

Klap, *O* voor de NIPT! Veel plezier met het bekendmaken! Ben je geslaagd voor leuke kleding?

Sterkte iedereen met de hitte!
  maandag 23 juli 2018 @ 21:58:57 #136
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180684404
Mijn hoofd wil niks onthouden, maar ik lees en leef wel mee.

Gisteren zei mijn zusje - toen ik vertelde dat ik het toch allemaal best eng vind - dat ze ervan overtuigd is dat ik een goede mama ga zijn. Zo lief! En het deed me ontzettend goed om dat te horen :@
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180690389
Welkom nog selectstar!

Loj geniet nog van jullie vakantie!

Sillie beterschap!

IMA nog gefeliciteerd met peuter. Hoe is het? Als je een dezer dagen toch bevalt.. pfoee heet :o. Anderzijds lijkt me echt echt echt hoogzwanger met deze temperaturen ook ruk. Ik vind het met 32wkn al zwaar :X.

Wij hebben nog niet naar een kaartje gekeken.. en ook nog steeds geen naam. Nog anderhalve week werken en dan verlof, dan ga ik er mee bezig :P.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180690645
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 07:37 schreef Feyre het volgende:
Welkom nog selectstar!

Loj geniet nog van jullie vakantie!

Sillie beterschap!

IMA nog gefeliciteerd met peuter. Hoe is het? Als je een dezer dagen toch bevalt.. pfoee heet :o. Anderzijds lijkt me echt echt echt hoogzwanger met deze temperaturen ook ruk. Ik vind het met 32wkn al zwaar :X.

Wij hebben nog niet naar een kaartje gekeken.. en ook nog steeds geen naam. Nog anderhalve week werken en dan verlof, dan ga ik er mee bezig :P.
Als? ;) mijn weerapp geeft tot 5 augustus 28+ en heel veel 30+ aan, dus wachten tot het koeler is wordt geen optie :+ Voel me wel weer wat beter, baby is weer wat minder extreem druk. We’ll see.
pi_180690739
't vreet gewoon energie dit weer.. Merk het zelf al, heb thuis na het werk echt geen puf meer om van alles te doen. Laat staan als je zo'n buik hebt..
pi_180691191
Hier ook meegelezen; maar even slecht onthouden vrees ik :@ IMA nog gefeliciteerd met peuter en tjah met dit weer en zo'n (mooie) toeter is het niet gek dat je er last van hebt. Ik heb het ook (en ben nog láng zo ver niet); maar ik weet gewoon van ellende af en toe niet hoe ik moet zitten/liggen/staan :') :X M'n poten doen er ook gewoon zeer van en voel me loom. Gelukkig helpen extra dutjes overdag wel wat :+

Klap, goeie nipt *O* Oh ik ben zo blij voor je O+ O+ O+

Selectstar welkom!!

Sillie gelukkig wel wat beter; maar wat een ellende lijkt me dat zeg... Ik heb momenteel wel last van roodheid in mijn liezen van het schuren van m'n benen; maar met een beetje zalf valt het gelukkig reuze mee. Wat dat betreft nog maar weinig te klagen gehad (behalve m'n bekken; maar dan nog). ;( Hopelijk blijven de kwaaltjes nu uit (jij had ook zo'n eczeem aan buik e.d. niet..? Of heb ik het even slecht onthouden :@ )

Dit weekend nog een keertje naar België, naar mijn familie. Alhoewel ik weinig zin heb in de rit van 2.5u ben ik blij ze eindelijk weer eens te zien (toch alweer anderhalve maand dat ik mijn ouders gezien heb). Vooral nu met zwanger zijn, vind ik het lastig niet even een bakje koffie te kunnen doen bij mam.. Ik heb echt een hele lieve schoonfamilie en schoonmoeder, maar het is toch anders. :@
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  dinsdag 24 juli 2018 @ 11:06:53 #141
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180692767
Goed dat je rust pakt SelectStar! :). Ik duim voor je dat dat helpt en dat de misselijkheid ook mag afnemen. Heb je er ook iets voor gekregen?

Beval je thuis IMA? Ik ben het even kwijt. Zo ja, dan hoop ik dat het een beetje te doen is dan en niet zoals bij ons 30.5 graden in huis. Poeh.

Priem, hier ook die roodheid.. en ik zag ook striae, maar ik weet niet of dat 'oude' zijn of dat dit erbij is gekomen. 2 streepjes met een lengte van zo'n 1 en 3 cm. Het interesseert me niet zo, zolang het niet meer wordt of mijn buik straks onder zit. Dus ik ben als een gek aan het drinken en smeren :'). Ach, betwijfel dat je er echt iets aan kunt doen.

Hier echt een kledingcrisis. Ik wil ook niet meer naar buiten omdat ik niets fijns heb om aan te trekken. De ene bestelling na de andere gaat retour omdat het niet lekker zit en het passen gaat ook vreselijk moeizaam (ik krijg m'n benen niet goed opgetild, dat is echt niet handig als je toch een (korte) broek wil kopen). Morgen komt er weer wat binnen. Hopelijk is dat wél goed.

Wat me trouwens ook onzeker maakt is dat de normale maat van voor de zwangerschap aan wordt geraden, maar ik nu merk dat ik juist een maatje groter fijner vind zitten en dat dus eigenlijk nodig heb. Ben ik dan zo veel breder geworden of kan dat ook gewoon? Ik heb vanaf mijn 12e al eetproblemen gehad dus af en toe ontstaat er best nog wat paniek rondom zo'n veranderend lijf en gewichtstoename. +13,6 kg is het nu. Morgen ben ik 33 weken zwanger. Het helpt ook niet dat mensen om mij heen soms echt stomme dingen zeggen over mijn omvang. Ik hoorde mijn oma tegen L. fluisteren dat ik erg groot ben geworden. Dat doet dan toch wel een beetje zeer :P.
pi_180692860
Dat kan zeker Helsinki, echt niks om je druk over te maken. :* Dat gewicht kan overal gaan zitten, echt niet alleen in je buik, en is niks mis mee. Draag wat comfortabel is voor jou nu. O+

Mensen die stomme opmerkingen maken mag je doorsturen naar mij, geef ik ze wel een uitbrander.
pi_180692903
+13,6 is echt heel netjes hoor, Helsinki!
Tijdens zwangerschappen zat ik met sommige merken ook een maat (Of twee.. :') ) groter dan normaal.
pi_180692925
De bedoeling is thuis Helsinki! En ons huis heeft een rieten dak, dus het wordt eigenlijk nooit heel extreem warm binnen. Al hou je het met dit weer ook niet echt heel koel natuurlijk. Maar het is goed te doen.

En qua gewicht, zeker met een historie kan ik me voorstellen dat het lastig kan zijn! Elk lichaam reageert weer anders op zo’n zwangerschap, en van die maten moet je je echt niks aantrekken! Dat verschilt ook zo. En je houdt wat meer vocht vast waarschijnlijk, dat verdwijnt ook wel weer.
pi_180693175
Ik dacht ook gelijk aan vocht vasthouden e.d. en het kan echt wel overal gaan zitten; niet alleen op buik of wat dan ook. Gewicht lijkt me prima en als het lekkerder zit; zeker doen! Veel beter dan ongemakkelijk/benauwd krijgen omdat de broek nét niet fijn zit oid... Ik merk hier dat ik vooral naar losse jurkjes grijp die tussen mijn benen vallen als ik charmant met benen wijd zit (want bij elkaar houden lukt niet meer :') )
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En thuis zit ik in de zwembroek en shirt van vriend heel charmant te wezen :')
Maar vooral als gewicht al een dingetje is; dan steekt het wel ja -O- Ik kan het momenteel ook echt niet hebben als men er over begint. Ik zeg nu ook steevast dat ik niet weet wat ik ben aangekomen want #care :+ :6
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180693288
Ik zit in een kort sweatbroekje van de hema en mijn bh, ook weinig charmant :') En verder heb ik 3 jurkjes die kunnen voor buiten de deur. Veel meer van m’n garderobe ga ik niet meer gebruiken denk ik :P
pi_180693729
Haha Priem, ik zit ook constant wijdbeens nu. Te warm om bij elkaar te houden hoor! Spread all the limbs!
pi_180694382
Wijdbeens zitten, zo herkenbaar! We worden er niet charmanter op ;)
Mijn positiejurkjes zijn ondertussen allemaal aan de erg korte kant geworden. Dus draag ze maar met een kort broekje eronder.

Helsinki: die normale maat mag je echt vergeten hoor! Normaal draag ik altijd 34-36, nu zo tegen het eind hoef ik die maat positiekleding echt niet te proberen. De korte broekjes zijn maat 40, anders zit het gewoon echt niet lekker. En dat terwijl ik echt niet gek veel ben aangekomen. Je bouw/lijf verandert gewoon.
Hopelijk lukt het je om kleding te vinden waar jij je goed en blij in voelt!

Priem; lastig is dat hè. Als je graag iets wil maar de weg ernaar toe wat lang is. 2,5 uur rijden is best lang, blijven jullie daar slapen of rijden jullie op 1 dag heen en weer? En dat schoonfamilie anders voelt als je eigen familie is toch prima, daar is :@ niet voor nodig hoor.

IMA fijn dat je je weer beter voelt!

Tink; wat lief van je zusje! Hou haar woorden vast! :*

Sillie, fijn dat het met jou weer wat beter gaat! Hopelijk knapt peuter ook alweervop, koorts hebben met dit weer is wel dubbelsneu!

Klaproos *O* voor de goede nipt! Veel plezier met het nieuws verspreiden!

Hoogzwanger met deze temperaturen vind ik op zich nog wel te doen. Ik zou graag actiever willen zijn (er ‘moeten’ nog wat deuren afgelakt worden) maar dat gaat nu niet. Zou alleen niet durven beweren dat ik dat niet-zwanger nu wel gedaan zou hebben. Als je zwanger bent en nog moet werken heb je het denk ik zwaarder dan dat ik het nu heb.
Bevallen met deze temperaturen is wel iets waar ik tegenop zie. Wie verzint er dan ook een geboortecentrum zonder airco! :?

Grote voordeel van deze temperaturen is wel dat als uk geboren wordt we waarschijnlijk snel met haar naar buiten mogen. Op temperatuur houden zal niet zoveel moeite kosten. Twijfel zelfs of het eerste pakje wat we in gedachten hebben niet te warm gaat zijn.
pi_180694497
Helsinki, wat naar dat je zo worstelt met je gewicht. Het gewicht wat er nu bij is is echt prima :* Je bent ongetwijfeld prachtig zwanger. Ik heb er ook moeite mee dat de getalletjes steeds maar blijven stijgen. Maar manlief blijft zeggen dat ik prachtig ben. Dat moet ik dan maar geloven ;)

En qua kleding: ik heb ook bij met name broeken een maat groter. Jurkjes niet, maar die zijn rekbaar. Mijn extra gewicht zit vooral op mijn buik (duh), billen en benen. Verklaart de grotere broekmaat.

Ik loop het liefst in ondergoed door het huis en zit gerust wijdbeens op de bank. We hebben in huis alles dicht dus dat kan ook prima. En de ventilator die we het hebben aangeschaft is nu heilig O+
Hebben jullie de weersvoorspellingen al gezien voor de komende 2 weken? :')
pi_180694541
Ik zit op ruim +20 kilo nu, met 35 weken. Maar al dat vocht, ik heb continue dikke enkels en vingers. Had ik bij W. ook wel aan ‘t eind, maar nu met die hitte is het wel veel erger.

Kleding; ik heb het liefst niks aan :') . Maar goed, dat is toch wat lastig boodschappen doen enzo _O- . Dus ik leef in een korte broek van mama licious en een jumpsuitje van h&m. Jurkjes zitten ivm schurende bovenbenen niet zo lekker meer, dus als ik die draag doe ik er een broekje onder, maar daar is het nu te heet voor }:| .

En hou op over de weersvoorspellingen, ik wil het echt niet meer weten gewoon. Zo ver je kan kijken is het alleen maar warm, warmer en warmst
pi_180694542
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 12:34 schreef Peacefulll het volgende:
Hebben jullie de weersvoorspellingen al gezien voor de komende 2 weken? :')
Hou op schei uit ;(
pi_180694874
Ik heb vandaag voor het eerst echt moeite met de warmte. Misschien in combinatie met een hele slechte nacht ook dat het wat erger lijkt maar pffff..

En toen ik vanmorgen constateerde dat de enige korte broek die ik nog paste als kattenmand was gebruikt ( eigen schuld, had ik hem maar niet op de bank moeten laten liggen ) heb ik een stapel lange broeken omgetoverd tot korte broek nadat ik uitgejammerd was haha!

Wel nog even opzoek naar een niuwe bikini, van mn huidige zit het bovenstukje wel erg strak. Iemand tips waar ze een beetje betaalbare positie badmode hebben?
  dinsdag 24 juli 2018 @ 12:57:55 #153
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180694903
Ik leef (muv die twee halve dagen per week dat ik naar kantoor moet) in een boxershort en een topje. Ik weiger meer aan te trekken. Als we dan toch een tripje bouwmarkt/supermarkt doen of mijn schoonouders komen helpen klussen, trek ik voor de vorm een kort sportbroekje (en een bh) aan, anders is het wel heel 'ik loop in m'n ondergoed'. Naar kantoor een spijkerrokje en een shirtje met gympjes of een zomerjurkje en da's eigenlijk al te veel... en dan ben ik nog maar 22 weken zwanger. Voor de hoogzwangeren hier moet het nog veel lastiger zijn, sterkte dames!

En het blijft idd zo bizar warm. Manlief is as we speak de laminaatvloer in de babykamer aan het leggen en ik zou zelfs niet zwanger niet echt in staat geweest zijn om te helpen, vrees ik. Gelukkig ligt de kamer op het Noorden en is het er enigszins uit te houden.

Edit: Aapie, bij Bonprix, Prenatal, C&A (alleen online) en H&M heb ik leuke dingen voorbij zien komen. Mij past het allemaal niet (normaal gesproken al een G- tot H-cup), maar wel tof en betaalbaar.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180695159
Mijn positiebikini komt van C&A via Wehkamp
pi_180695577
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 12:36 schreef lunapuella het volgende:

[..]

Hou op schei uit ;(
Ik zei al tegen man: waarom uitgerekend deze zomer deze hitte? Het had ook 2 jaar geleden, vorig jaar of volgend jaar mogen zijn. Maar nee, uitgerekend nu :')
pi_180695612
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 13:31 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Ik zei al tegen man: waarom uitgerekend deze zomer deze hitte? Het had ook 2 jaar geleden, vorig jaar of volgend jaar mogen zijn. Maar nee, uitgerekend nu :')
Ik vind vooral de duur van de hitte opvallend. Vorig jaar was het een of twee weken aan een stuk warm, maar nu BLIJFT het maar warm. Een koele dag zou best welkom zijn :{
pi_180696159
Goede nipt voor klap! *O* werd je trouwens gebeld of heb je zelf gebeld? Ik begreep dat geen bericht goed bericht is, maar vind dat zelf altijd zo vervelend

Helsinki, ik geloof zwangerschapsmaten echt niet. Kan mezelf met moeite in de grootste h&m maat persen en die zit dan écht heel strak terwijl ik wel nog in m’n gewone h&m broek pas, zij het met een losse knoop. Zo irritant, had ik bij Peuter ook last van. Heb mezelf beloofd dus niet te veel meer naar maten te kijken en gewoon te kiezen wat lekker zit, maar da’s makkelijker gezegd dan gedaan :+

Priem, leuk jurkje! Hoe is de levering van asos? Heb echt bijna niks meer dat pas, en met de warmte nu rouleer ik steeds dezelfde 2 jurkjes, maar da’s ook niet fijn :{ (maar goed, wil ook niet bestellen en dat het dan pas binnenkomt na de warmte :P )

Warmte vind ik best vervelend, vooral als ik werk (kantoor zonder airco), tegen de tijd dat ik aankom (5 kilometer fietsen) ben ik helemaal al doorweekt en dan moet ik de hele dag nog :{ voel me steeds zo vies! Vandaag en morgen vrij en dan kan ik met 12 weken nog prima handelen trouwens. Dolgelukkig dat ik dit keer weer niet hoogzwanger in de zomer ben hoor, heb het met jullie te doen :*

Mijn buik groeit nu als de malle, m’n familie verteld gisteren en ze gaven allemaal eerlijk toe dat ze al naar m’n buik hadden zitten kijken omdat die zo groot (en vooral rond) was _O-
pi_180696504
Levering van asos was bij mij telkens een week ongeveer en gratis retour dus vandaar zelfs 2x besteld met meerdere maten just to be sure ;)

Ik vind het zo’n geruststelling te lezen dat iedereen het zo zwaar heeft met de hitte :D :@ beetje een ‘jullie snappen me’ gevoel haha O+ :*

@takkie: we blijven het weekend dus pas zondag weer naar huis :Y komt goed; kan zaterdag lekker wat bijkomen en dan nog wat familie bezoeken ^O^
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180696854
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 13:58 schreef krijgerrtje het volgende:
Goede nipt voor klap! *O* werd je trouwens gebeld of heb je zelf gebeld? Ik begreep dat geen bericht goed bericht is, maar vind dat zelf altijd zo vervelend

Helsinki, ik geloof zwangerschapsmaten echt niet. Kan mezelf met moeite in de grootste h&m maat persen en die zit dan écht heel strak terwijl ik wel nog in m’n gewone h&m broek pas, zij het met een losse knoop. Zo irritant, had ik bij Peuter ook last van. Heb mezelf beloofd dus niet te veel meer naar maten te kijken en gewoon te kiezen wat lekker zit, maar da’s makkelijker gezegd dan gedaan :+

Priem, leuk jurkje! Hoe is de levering van asos? Heb echt bijna niks meer dat pas, en met de warmte nu rouleer ik steeds dezelfde 2 jurkjes, maar da’s ook niet fijn :{ (maar goed, wil ook niet bestellen en dat het dan pas binnenkomt na de warmte :P )

Warmte vind ik best vervelend, vooral als ik werk (kantoor zonder airco), tegen de tijd dat ik aankom (5 kilometer fietsen) ben ik helemaal al doorweekt en dan moet ik de hele dag nog :{ voel me steeds zo vies! Vandaag en morgen vrij en dan kan ik met 12 weken nog prima handelen trouwens. Dolgelukkig dat ik dit keer weer niet hoogzwanger in de zomer ben hoor, heb het met jullie te doen :*

Mijn buik groeit nu als de malle, m’n familie verteld gisteren en ze gaven allemaal eerlijk toe dat ze al naar m’n buik hadden zitten kijken omdat die zo groot (en vooral rond) was _O-
Welke mt heb je normaal?
Ik heb nog een ideale zwangerschapsrok voor dat weer van dat dunne gladde stofje.
pi_180697747
Wij snappen jouw struggels met de hitte volgens mij best goed Priem ;)
*zwaait naar Priem vanaf de bank met de ventilator aan en de voeten in een bak koud water*

Donderdagmiddag trouwen mijn zwagers (homostel ja) in 35 graden. Schoonmams kwam vandaag vertellen dat ze tussen 2 en 3 uur 's middags een wandeltocht wilden maken van ongeveer drie kwartier om foto's te maken.. Ik heb wel even laten doorschemeren dat ik daar zwanger en met deze temperaturen niet zo op zit te wachten... Ik ga denk ik best wel dood :')

[ Bericht 0% gewijzigd door Peacefulll op 24-07-2018 15:40:28 ]
pi_180698176
Peace mij god zeg haha ik zou zeker 20x dood gaan :') erg leuk trouwerij maar met deze hitte huuu... naja sowieso meer dan 500m wandelen zie ik al niet meer zitten tegenwoordig _O- :P

En goed idee; ik ga ook een koud voetenbadje klaar maken O+ :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180698766
Zijn er oprecht mensen, ook niet zwanger, die wel zin hebben om een uur te wandelen in de hitte? :') Dan sta je met een rood hoofd op alle foto’s toch?

Welkom aan de nieuwe zwangeren :W en nog even *O* voor de goede nipt van klap.
Krijgertje ik moest lachen om de opmerkingen van jouw familie. T was dus niet zo subtiel meer.

Ik vind kleding regelmatig niet comfortabel op mn buik, nog niet eens door de hitte. Zit thuis dus vaak met mn blote pens op de bank O+ Vanacht voor het eerst last van de hitte en nu acuut een ventilator gekocht.

En hoi, ik leef nog :W Druk met werk, sociaal leven en babydingen regelen. Dat werk is over 2 dagen klaar en acuut stoppen ook alle sociale dingen in mijn agenda dan. Dat wordt dus een zwart gat straks :+ Gelukkig mag ik wekelijks naar het ziekenhuis als uitje en volop aan de nesteldrang dan maar ;)
  dinsdag 24 juli 2018 @ 16:02:38 #163
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_180699070
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 15:50 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Zijn er oprecht mensen, ook niet zwanger, die wel zin hebben om een uur te wandelen in de hitte? :') Dan sta je met een rood hoofd op alle foto’s toch?

Welkom aan de nieuwe zwangeren :W en nog even *O* voor de goede nipt van klap.
Krijgertje ik moest lachen om de opmerkingen van jouw familie. T was dus niet zo subtiel meer.

Ik vind kleding regelmatig niet comfortabel op mn buik, nog niet eens door de hitte. Zit thuis dus vaak met mn blote pens op de bank O+ Vanacht voor het eerst last van de hitte en nu acuut een ventilator gekocht.

En hoi, ik leef nog :W Druk met werk, sociaal leven en babydingen regelen. Dat werk is over 2 dagen klaar en acuut stoppen ook alle sociale dingen in mijn agenda dan. Dat wordt dus een zwart gat straks :+ Gelukkig mag ik wekelijks naar het ziekenhuis als uitje en volop aan de nesteldrang dan maar ;)
ik vind het zo leuk om dit te lezen en wat gaat je zwangerschap snel zeg! (daar denk ji vast anders over)!
pi_180699443
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:02 schreef Aventura het volgende:

[..]

ik vind het zo leuk om dit te lezen en wat gaat je zwangerschap snel zeg! (daar denk ji vast anders over)!
Lief! O+ De laatste weken gaan wel snel ja, maar voor mn gevoel duurt het ook nog heel lang. Als er over bevallen wordt gepraat heb ik niet het idee dat het over mij gaat. Alhoewel ook wel steeds meer de gedachte komt van: “O jee, het moet er ook weer uit” :')
  dinsdag 24 juli 2018 @ 16:40:07 #165
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_180699909
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 16:17 schreef Fuchsia_roze het volgende:
Alhoewel ook wel steeds meer de gedachte komt van: “O jee, het moet er ook weer uit” :')
Ik heb het al een keer gedaan en zelfs ik denk dat :')
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_180699938
Er kan ook weer een punt komen dat je denkt ‘kom op dan, nu wil ik wel graag’ ;)
pi_180700307
Dat punt heb ik nog niet bereikt hoor ima haha! Vooral omdat het twee keer achter elkaar moet :')
pi_180700737
:+ Geruststellend dat zelf vrouwen die al bevallen zijn eerder dit weer hebben. En och aapie, 2 achter elkaar is ook weleer ja!
Tot nu toe “wist” ik het wel, maar was het een ver van mijn bed show. Duurt nog steeds wel even, max 8,5 week O-)
pi_180701277
Zelfs bij de derde dacht ik vannacht opeens, oja het moet er nog uit!

Nog even juichen voor de goede nipt van Klap en verder geen idee meer ;)

Hier nog max 8 weken, 2 weken als ik voor de termijn van de oudste ga en 6 weken voor de termijn van de jongste...
Ik heb er ook wel gewoon zin in! (Ben weer wat rustiger geworden ;) )
pi_180701720
Laat ik het zo zeggen, naar de bevalling zelf zie ik niet zo heel erg uit. Maar ik kijk wel uit naar de ontmoeting met onze twee jongens!
pi_180703385
Krijgertje ik werd gebeld, na Uhm 6 werkdagen dus het viel opzich mee. Wel fijn toen ik eindelijk gebeld werd! Heb jij de nipt laten doen? Nog heel even tot de uitslag waarschijnlijk.
Haha grappig dat van je buik, zo zie je maar het valt echt niet meer te ontkennen O+

Fuch dat gevoel van ‘kom maar’ komt straks ook. Tenminste hier wel de vorige 2 keer. Ik bekijk het ook altijd als het moment dat ik mijn babytje eindelijk ontmoet en niet zo zeer als een bevalling. Ik kan iig niet wachten weer :+

Loj! Wat ga je vlug, ik weet het wel maar het idee dat het al bijna zover is voor jullie vind ik toch zo vreemd.

Ik vond trouwens van positiekleding gewoon wat wijder spul bij h&m wat jurkjes en een shorts uit de normale collectie in de sale. Ik kocht maar 1 echt positieshirt en dat was van een merk die ik niet meer weet _O- .

We zette gisteravond een zelfgemaakt gifje (die ik overigens best tof gelukt vond :+) op Facebook en toch wel weer veel leuke reacties. Ik had dat niet verwacht bij een 3e. Toch wel leuk O+
♥ J & S
  dinsdag 24 juli 2018 @ 19:32:14 #172
56471 pinquit
oh my lama!
pi_180703555
Was dan ook wel een extreem lief gifje, zo'n leuk idee O+
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_180703834
Ach, het blijft een beetje een gek idee. Alsof je zeker weet dat je binnen nu en twee weken een fikse buikgriep gaat krijgen of zo, maar dan met een veel beter resultaat :+ En ik kan me herinneren dat er ook toen het overduidelijk echt was begonnen meteen een soort ‘rust’ bij kwam, van ‘ok, dit is het dan, ik kan niet meer terug, ik heb er geen invloed op, de enige weg eruit is er doorheen (letterlijk en figuurlijk :') ), we gaan het zien’

Wat leuk klap!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 19:50:00 #174
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180703998
Ik kijk zelfs een klein beetje naar de bevalling uit :o ik romantiseer het volgens mij een beetje, maar als het zo is zoals bij de tweede dan is het echt wel te doen. OK 7-10 cm en het persen vond ik op het moment wel erg heftig maar het was ook vrij snel voorbij.

Ik vind de hitte hoogzwanger eigenlijk niet te doen, maar ik moet zeggen dat ik toch ook niet per se zit te wachten op een plakbaby en 12 voedingen per etmaal met 34 graden... Wat dat betreft hoop ik eigenlijk dat ie nog even blijft zitten en dat het een beetje af gaat koelen. Maar dat laatste is volgens mij ijdele hoop :').

Fuchsia ik zit ook altijd met mn shirt omhoog thuis hoor :+, nu ook vanwege de hitte maar daarvoor ook omdat ik het gewoon fijner vind om niks op mn buik te hebben.

Ik kan nog even in de herhaling de natte hydrofiel uit de diepvries (5-10 minuutjes in de vriezer) om je nek van harte aanbevelen ^O^, dat maakt echt een verschil.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:09:10 #175
342418 VKV
Plausibel
pi_180704465
Koude doek op je voeten helpt ook goed! Kwam ik gisteren achter toen ik de muggenbulten op m'n voet (grrrr) aan het koelen was.
pi_180704575
:W

Ik leef momenteel voornamelijk in de avonduren en probeer op de heetste momenten van de dag te gaan slapen.

Ik ga qua bevalling nu uit van komende vrijdag. Dan is de grootste bloedmaan van de afgelopen eeuw geloof ik. Even kijken of die bakerpraatjes kloppen... Ik kijk ook uit naar de bevalling, dit wachten in die bloedhitte vind ik maar niks. En ik heb besloten om voor een ruggenprik te gaan mocht ik de pijn niet meer trekken en dat geeft me ook wel een rustig gevoel.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180704634
Ok jongens ik had nog niet de weersvoorspellingen vooruit gekeken en ik baal dat ik hier gelezen heb dat het sowieso nog een week duurt :'( had me nou even in de waan gelaten dat het alleen deze week was :(.

+1 op zo min mogelijk kleren aanwillen. En schoenen omfg de hel. Ik moet nog 1 week werken hierna en de voornaamste reden dat ik nu uitkijk naar verlof is geen schoenen + niet meer zoveel kleding aanhoeven :').
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:20:33 #178
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180704715
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:14 schreef Wolken het volgende:
:W

Ik leef momenteel voornamelijk in de avonduren en probeer op de heetste momenten van de dag te gaan slapen.

Ohh heerlijk, verlof bij je 1e kind O+, zoveel tijd en rust!

Verlof met twee kinderen die vanwege de hitte + zomervakantie een extreem kort lontje tegenover elkaar hebben is ook een aanrader, er gaat niks boven de hele dag politieagentje spelen terwijl je je in een oven waant O+
pi_180704853
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:14 schreef Wolken het volgende:
:W

Ik leef momenteel voornamelijk in de avonduren en probeer op de heetste momenten van de dag te gaan slapen.

Ik ga qua bevalling nu uit van komende vrijdag. Dan is de grootste bloedmaan van de afgelopen eeuw geloof ik. Even kijken of die bakerpraatjes kloppen... Ik kijk ook uit naar de bevalling, dit wachten in die bloedhitte vind ik maar niks. En ik heb besloten om voor een ruggenprik te gaan mocht ik de pijn niet meer trekken en dat geeft me ook wel een rustig gevoel.
Heel slim, je dag- en nachtritme een beetje aanpassen.

27 juli geeft hele leuke, lieve mannen O+ Geniet nog lekker van je cocon.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 20:34:55 #180
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180705018
Ik kijk eigenlijk wel uit naar de bevalling. Niet omdat me dat nou zo leuk lijkt, maar meer omdat ik zwanger zijn echt niet zo goed kan.. en dan is dat tenminste voorbij :+

En +1 voor aangepast ritme. Ik werk 's ochtends, slaap 's middags en doe dan 's avonds - als dat nog lukt - nog even gezellig met manlief op de bank of ruim de vaatwasser uit en in ofzo. En dan weer slapen, want omg slapen O+

Ons kamertje heeft inmiddels een vloer en een lamp en de plinten zijn gezaagd en geverfd en hoeven alleen nog maar tegen de muur geplakt. Morgen gaan de meubeltjes erin en gaat man beginnen aan de radiatorombouw. Nog geen 23 zwanger, dus het voelt vroeg om alles af te hebben, maar het geeft ook enorm veel rust dat ik straks wat babyzooi gewoon kan gaan opruimen. Nu ligt alles op de logeerkamer en in de woonkamer en mijn hormonen willen een opgeruimd en stofvrij en leefbaar huis ipv de kluschaos van de afgelopen weken. Helaas wil manlief beide trappen ook nog schilderen en de hal nog tegelen enzo en blijft het voorlopig dus nog wel even een gigantische bende, vrees ik...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180705020
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:20 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ohh heerlijk, verlof bij je 1e kind O+, zoveel tijd en rust!

Verlof met twee kinderen die vanwege de hitte + zomervakantie een extreem kort lontje tegenover elkaar hebben is ook een aanrader, er gaat niks boven de hele dag politieagentje spelen terwijl je je in een oven waant O+
Ik ben nog aan het werk. Eigen bedrijf in de toeristensector :') . Maar heb wel wat stappen terug gedaan en gelukkig kan ik dus mijn werkzaamheden zelf indelen. Al het wassen en strijken bijvoorbeeld ( oa een B&B met 5 kamers ) doe ik nu gerust om 11 uur s'avonds net zoals de voorbereidingen voor het ontbijt. En dan overdag dus zo veel mogelijk proberen te rusten.

Qua kleding zie ik er soms uit als Pipo de clown op LSD maar draag alleen nog maar comfortabele dingen. Even schijt aan wat mensen van mij denken. Sowieso voel ik me nu regelmatig een onderdeel van een freakshow en zie mensen vol medeleven naar mijn zeer aanwezige buik kijken.

Positiekleding en positiebadpak heb ik ook online bij de C&A gekocht. En wat kleding gekregen van mijn zus.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  dinsdag 24 juli 2018 @ 21:06:14 #182
342418 VKV
Plausibel
pi_180705608
Zag in een ander topic dit voorbij komen, misschien goede tip voor iemand :P :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:50 schreef houdjemond het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
pi_180705641
Vandaag weer gekeurd bij de verloskundige, geen bijzonderheden! Geboorteplan maar eens besproken (mag ook wel met 37+3). Verder even bloeddruk uiteraard en gewicht.. Is m'n vriendin weer afgevallen.. Nu zit ze op 6-9 kilo aangekomen, is toch echt niks hé.. (Ligt eraan vanaf wanneer je meet, 6 kilo als we het laatst bekende gewicht van voor de zwangerschap nemen, 9 kilo als we de dip rond de 2-3 maanden meenemen). Voelt ineens ver weg om de volgende afspraak 'pas' over een week te maken, terwijl het al snel is natuurlijk! Buik groeit nog steeds, zit nu echt een vinger van de ribbenboog af.. Gisteren weer voorwee, vanochtend menstruatie-achtige krampen.. Ben benieuwd hoe lang het nog duurt voordat ik vader wordt. Zegt natuurlijk allemaal nog helemaal niks..

Vind dat jullie het allemaal nog maar goed doen met de warmte hoor! Ik word er al gek van.. Werk veelal lange dagen nu (7-19) door uitval en zieken en merk dat ik dan echt 0,0 energie heb als ik 's avonds thuis ben.. Bikkels!

Ben benieuwd of er met de bloedmaan vrijdag nu nog meer mensen bevallen..
Hier wachten de verloskundigen echt op de dames.. Zijn er vrij veel over tijd en behoorlijk veel tussen 37 en 40 weken, dus die zijn als de dood dat er straks te veel tegelijk willen/moeten. :P
  dinsdag 24 juli 2018 @ 21:14:48 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180705798
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:27 schreef Peacefulll het volgende:
27 juli geeft hele leuke, lieve mannen O+ Geniet nog lekker van je cocon.
:Y O+ .

Sterkte allemaal!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180706575
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:27 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

27 juli geeft hele leuke, lieve mannen O+
Echt wel O+

Gelukkig heb ik airco op mijn werk, anders was ik niet gekomen! En zo is het goed vol te houden.

Vannacht was een prutnacht, en niet omdat het te warm was, dat viel wel mee. Ik werd wakker met het zuur in m'n mond en neus :X Bah bah bah! Daarna kon ik niet meer platliggen, dus heb ik maar met duizend kussens half rechtop geslapen :') Nu durf ik eigenlijk niet naar bed straks.

En: zaterdag was mijn wisseldag, nu 27+3, en dat betekent derde trimester :o

Mede dikkies, sterkte in de hitte, en ik hoop voor de vrouwen die bijna uitgerekend zijn dat de baby nog even blijft zitten. Met deze temperaturen een pasgeboren baby is niet leuk!
pi_180706616
Volgens de verloskundige zou de baby de temperaturen niet zo erg vinden.. Meer voor jezelf als je bedrust moet hebben bijzonder onhandig dit..
pi_180712595
Wat een berichten ineens. Alles gelezen maar de helft is me alweer ontschoten ook :')

Mrs. Peel; viel het maagzuur mee vannacht? Tot nu toe helpen rennies bij mij voldoende.

NJ, fijn dat alles weer goed was bij de vk! En die week is zo weer om hoor ;)

Wolken nog aan het werk! Respect voor je. Heb je na je bevalling extra hulp in je bedrijf?

Wachten op koeler weer om te bevallen gaat het volgens mij niet worden. Voorspelling is tot 8 augustus nu bijna elke dag 30 graden of meer. Of ik moet wel erg overtijd gaan. Dus dan maar hopen dat het vooral ‘s nachts gaat plaatsvinden, is het nog enigszins te doen. We wachten rustig af...
  Moderator woensdag 25 juli 2018 @ 07:35:27 #188
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180712611
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:09 schreef JeMoeder het volgende:
Wat ik me nog even afvroeg, waar laten jullie geboortjekaartjes maken? Doen jullie dat online, gaan jullie naar een lokalo? Ik kan door de bomen het bos niet meer zien wat betreft websites. Mochten jullie sites hebben waarmee jullie goede ervaring hebben, dan hoor ik graag tips!
Ik heb vorige week geboortekaartjes besteld online, werkte erg goed! :)

www.geboortekaartjes.nl
Breitling - Instruments for Professionals
  Redactie Frontpage woensdag 25 juli 2018 @ 07:35:56 #189
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_180712613
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 07:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Ik heb vorige week geboortekaartjes besteld online, werkte erg goed! :)

www.geboortekaartjes.nl
Thanks!
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_180713266
UD vandaag *O*
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:31:22 #191
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180713452
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
UD vandaag *O*
*O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180713520
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
UD vandaag *O*
*O* Nou, zet em op! Dan sta ik ook nog een paar dagen bovenaan ;)
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:39:14 #193
221912 minilot
Nancy boy
pi_180713523
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
UD vandaag *O*
Oooo! Ik ontlurk even voor een *O* ! :)
Let me see you stripped down to the bone
  woensdag 25 juli 2018 @ 09:46:25 #194
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180713607
Wat zijn jullie lief O+. Het doet me ergens ook wel goed om te lezen dat het voor iedereen nu vreselijk afzien is en meerdere mensen ook niet weten wat ze aan moeten trekken (al had ik dat voor iedereen natuurlijk liever anders gezien :P, maar het is wat Priem ook al zei). Gisteren een flinke huilbui gehad (want mini beginnetje striae op den buik) maar inmiddels wel weer wat bijgetrokken geloof ik. Er iets aan veranderen kan ik niet, behalve mijn houding dan.

Aapie, ik heb een tankini van Bonprix en een badbak van de H&M. Ben er heel erg tevreden over!

Peace, ik ervaar al paniek als ik het lees :X. Hoe was hun reactie?

UD van IMA *O*.

Sinds ik niet meer werk haal ik dagen door elkaar en is het vandaag dus woensdag ipv vrijdag. Dus nog even wachten met m'n weekwissel (jammer). Ik zag in het begin erg tegen de bevalling op maar begin er wel echt naar uit te kijken. Ik hoop vooral dat ik de rust kan bewaren en er goed in mee kan gaan :Y.
pi_180713643
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
UD vandaag *O*
Jeee! Extra ijsjes voor jou vandaag! *O*
pi_180713746
UD voor IMA *O*
pi_180713765
*O* voor IMA!

Er staan er nu echt wel een hoop in de lijst die mogen bevallen... spannend!
pi_180713787
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:39 schreef Wolken het volgende:

[..]

*O* Nou, zet em op! Dan sta ik ook nog een paar dagen bovenaan ;)
Peuter kwam met 41+2, dus ik verwacht er nog niks van :+
pi_180714201
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 09:11 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
UD vandaag *O*
*O* Jeej!

Nou... persen ;)

Wolken, jouw UD komt ook dichterbij *O*

Helsinki, het is volgens mij nu prima opgelost. De afstand tussen beide lokaties is 5 min lopen. Ze wilden juist een rondje lopen voor de foto's, maar ze nemen gewoon bij het start- en eindpunt foto's met mij. En dan ga ik gelijk van lokatie 1 naar 2. Warm wordt en blijft het sowieso. Dus daar heb ik wel mee te dealen, maar er gaat extra water mee :)

Vanochtend weer goedgekeurd door de verloskundige. Mooi buikje, goed op schema, hartje klopt mooi, prima bloeddruk en kindje ligt al een aantal weken met het hoofdje naar beneden.
Verdien ik nu een glittersticker? ;) :D
pi_180715500
Ubermijlpaal voor IMA! *O*
pi_180716839
IMA :o :o :o O+ Gewoon even aantikken en zeggen dat het tijd is :+ Helpt vást :7

Ik heb dezelfde tankini als helsinki maar dan in het blauw. Zie dat die nu nog meer afgeprijsd is zelfs; ik had hem, voor 19euro ofzo; nu is ie een tientje :D

Oh Wolken jeetje hoe hou je het vol! Dikke respect hoor; ik ben 's avonds niks meer waard (en dan werk ik maar een halve dag meer :@)

Ik kijk ook uit naar de bevalling eigenlijk. Weet dat het 'zwaar' en pijnlijk zal zijn; maar weet ook dat het geen week kan duren :D Dus ik hou me vast aan dat het even doorzetten is en dan dat gewoon je baby er is en daar kijk ik toch zo naar uit O+

Yeahh peace; glitterstickers en unicorntaart *; :9~
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180717120
quote:
2s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:18 schreef PriemGirl het volgende:

Yeahh peace; glitterstickers en unicorntaart *; :9~
Waarom zei je nou taart? :'( Nu moet ik taart....

Hoe gaat het nu met werken Priem? Voor de helft in de ziektewet toch? Houd je bekken het nu beter vol?
pi_180717271
Ik heb wel constant een reclame in beeld van een gehoorapparaat op een vinger die lijkt op een slakje :')
  woensdag 25 juli 2018 @ 13:40:43 #204
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180717327
Had iemand het over taart?
pi_180717387
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:37 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb wel constant een reclame in beeld van een gehoorapparaat op een vinger die lijkt op een slakje :')
Daar krijg je dan weer geen honger van. Scheelt weer :')
Ik krijg reclame over rugpijn.. Check! ;)
pi_180717402
quote:
10s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:40 schreef Helsinki het volgende:
Had iemand het over taart?
Ja.. Priem haar schuld :'(
pi_180718280
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:30 schreef Peacefulll het volgende:

[..]

Waarom zei je nou taart? :'( Nu moet ik taart....

Hoe gaat het nu met werken Priem? Voor de helft in de ziektewet toch? Houd je bekken het nu beter vol?
Ik keek gisteren naar cake boss.. Not a good idea :') Ik had 3 ijsjes op voor ik het wist lol oops..... :@

Ja halve dagen idd. Of in de voormiddag; maar liefst zelfs na de middag zodat ik 's morgens op het gemak kan bijkomen en eventueel kan bijslapen als ik weer eens wakker heb gelegen voor een paar uur. Stúkken beter met mijn rug en bekken. Veel meer rust (ook in mijn hoofd) en doordat ik 's ochtends nog wat kan bijkomen, hou ik het beter vol met mijn rug :) En het idee dat het nu nog maar 4.5 weken meer is.. Ik vind het absurd snel gaan plots :@ :o

Hier reclame van geboortekaartjes; want die heb ik net uitgezocht/bewerkt :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  woensdag 25 juli 2018 @ 14:54:47 #208
342418 VKV
Plausibel
pi_180718941
Pff nou ik ben de werkdagen inmiddels aan het wegkijken hoor, wat duren de laatste weken voor verlof láng! Het helpt ook niet echt mee dat slapen met deze temperaturen niet gaat zoals voorheen en dat bovenop het gebrek aan concentratievermogen dat al bij de zwangerschap komt kijken... Nu ook weer eerder naar huis gegaan, had het even helemaal gehad ineens. :Z :Z
pi_180719190
quote:
0s.gif Op woensdag 25 juli 2018 13:37 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Ik heb wel constant een reclame in beeld van een gehoorapparaat op een vinger die lijkt op een slakje :')
En nu trek in escargots?

Wel prettig dat de meeste werkgevers goed "meewerken" aan het aanpassen van de werktijden. Dat hoor je wel eens anders.

Hier nu voornamelijk trek in koolhydraten. Dus misschien mijn lichaam die aangeeft dat ik energie nodig ga hebben ( of is dit weer wishful thinking? :D )

Rijden jullie zelf nog auto? Ik moet straks even een bestelling wegbrengen en merk dat ik ga twijfelen. Wat als onderweg mijn vliezen breken of weeën ga krijgen? Maar aan de andere kant heb ik verder nog helemaal geen harde buiken oid dus ik denk dat het nog wel even op zich laat wachten.
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180719436
Ik heb vooral slijmprop-associaties :')

Autorijden, ja, als het nodig is wel. Maar alleen korte stukjes in de buurt nog.
pi_180719629
Toevallig dit weekend nog auto gereden, half uur om babykleding bij vriendinnen op te halen. Vond het nog prima gaan. Over een paar weken willen we ook nog naar familie in Brabant en Zeeland. 1 a 2 uur rijden, maar denk dat dat ook nog wel kan. Man heeft geen rijbewijs dus ik ben sowieso de klos dan (en het is beter dan 4 uur enkele reis in het OV). Maar goed, ik ben 'pas' 32 weken dus ben ook nog niet bang voor spontaan brekende vliezen.
pi_180720497
quote:
1s.gif Op woensdag 25 juli 2018 10:36 schreef Peacefulll
Vanochtend weer goedgekeurd door de verloskundige. Mooi buikje, goed op schema, hartje klopt mooi, prima bloeddruk en kindje ligt al een aantal weken met het hoofdje naar beneden.
Verdien ik nu een glittersticker? ;) :D
Ja hoor.



En ik doe een +1 op je berichtje, bij mij precies zo vanochtend bij de vk :D. Baby ligt bibi, maar heeft duidelijk een voorkeurshouding dus ik vertrouw erop dat ze wel blijft liggen.

IMA de mijlpaal der mijlpalen - wederom gehaald *O*.

Wolken kleine stukjes kan je prima rijden lijkt me en zeker met een handdoek op je stoel. Als je vliezen breken heb je nog tijd om naar huis te gaan enzovoorts he, zo snel gaat t meestal ook weer niet ;). Langere ritten zou ik net zoals IMA wss ook gaan mijden (in m’n eentje). Met vriend (en evt vluchttas) maakt me dat dan weer niet zoveel uit.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  woensdag 25 juli 2018 @ 16:00:22 #213
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_180720632
Ik ben vorige week nog alleen met peuter naar Zeeland gereden en stap echt zonder nadenken in de auto. Voornamelijk in de buurt wel, Zeeland was een uitzondering.

Weer een sticker van de vk rijker, tandarts weer voor een half jaar achter de rug en nu lig ik in een schoon huis op een schoon bed. Dat bed heb ik zelf nog gedaan vanmorgen en het huis deed de schoonmaker net. Ook bedacht ik me vanmorgen dat ik de bekleding van de autostoel van de baby wilde wassen, ook gedaan dus :')

Morgen nog cb met peuter en dan zijn alle ‘nu het nog kan’-dingen wel afgevinkt. Hoop ik, want ik bedenk me ook nog dagelijks dingen nodig te hebben die ik bij peuter wel had en dan ineens naar moet gaan zoeken. Ivm de verkoop van ons huis kan het echt overal liggen omdat we t afgelopen half jaar veel hebben opgeborgen bij mijn schoonouders..

Vanmorgen vond ik het weer prima te doen, lekker buitje erbij, maar nu. :N Vraag me af of dat zweet nog opdroogt vandaag :')

Spannend van alle (komende) UD’s, ben benieuwd wie als eerst ‘mag’.

Heb de vk gevraagd hoe het zit met strippen (want protocol is 40+5 pas), maar bij een tweede willen ze het met 40wk wel proberen of het al mogelijk is. Volgende afspraak is met 39.6 en dan willen ze t wel ff controleren, maar ik hoop dat ik dat niet red... :@ :@
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_180724757
Ik heb gister nog een half uur gereden alleen. Kan prima hoor. In de bebouwde kom vind ik zelf rijden eigenlijk prettiger dan meerijden, minder last van de hobbels. Bedenk me wel steeds als ik al onderweg ben dat ik niks in m’n auto heb liggen mocht ik (weer) vruchtwater gaan verliezen.
Maar Wolken; je moet vooral doen wat voor jou goed voelt! Als je twijfelt is het misschien rustiger voor jezelf om te kijken of iemand anders het ritje kan maken.

Ik voel me op het moment zo rustig in m’n hoofd dat ik er eigenlijk vanuit ga dat ukje aankomende week ook nog wel blijf zitten. Morgenavond weer controle bij de vk. En volgende week denk ik dus ook nog wel een controle. Strippen of inleiden doen ze hier pas na 41 weken of je moet echt klachten hebben. Maar van. Ik hoeft dat ook nog zeker niet. we gaan zien hoe het gaat lopen.

Priem; fijn dat het nu beter vol te houden is qua pijnklachten! Kan je in je vrije tijd ook weer iets beter uit de voeten nu je minder werkt?

VKV; hoe lang moet je nog werken? Deze week is gelukkig alweer over de helft.

[ Bericht 8% gewijzigd door Takkie88 op 25-07-2018 18:53:02 ]
pi_180725661
IMA *O* Duimen dat baby luistert!

Qua autorijden: vriendin hier al weken niet meer.. Lukt niet fijn meer, niet het idee veilig te rijden.
  woensdag 25 juli 2018 @ 19:39:33 #216
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180726154
Oh mijn hormonen zijn zo blij met ons babykamertje O+

En de kraamzorg belde vandaag. Over drie weken komen ze voor de intake. Ben benieuwd, heb wel wat dingen op ons wensenlijstje, maar geen idee wat ik ervan kan verwachten.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180736946
2e trimester! *O*
pi_180737129
Iedereen sterkte met de extreme temperaturen de komende dagen. :* Ik moet nog een dagje werken en dan gelukkig lang weekend (waarin de peuter uit logeren gaat ;( *O* ) Mijn ventilator draait vast overuren.

krijgerrtje *O*

Ik had volgens mij ook nog niet gejompeld voor de nipt van klap, dus bij deze *O*

Voor wie twijfelde dat nesteldrang een ding is trouwens... Zeker wel. Ik ben normaal de luiheid zelve en een extreem slechte huisvrouw (zonder mijn man was ik allang omgekomen in mijn eigen vuil denk ik), maar de afgelopen twee avonden sta ik ineens wasbakken te schrobben en schuren op te ruimen als een malle. :')
pi_180739049
Takkie, jup kan een stuk meer dan alleen maar de hele avond liggen omdat ik kapot ga van de pijn. Koken gaat ook weer en Mn bekken krijgen een stuk meer rust waardoor ik fysiek weer wat meer kan ^O^

Hier gisteren ook kraam org gebeld, over 4 weken pas een afspraak voor intake... errrrrg benieuwd want dan ben ik bijna 34w. O wee als we veel moeten 'veranderen' op hun verzoek :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180739301
In mijn ervaring gaat de intake echt vooral over ‘wat verwacht je van ons? Waar kunnen/moeten we rekening mee houden? Hoe maken we er voor jullie een mooie week van?’ Er zijn wel wat eisen rondom arbo, of hele basale dingen, maar goed, het is ook een werkplek voor hen.
pi_180739440
Hier was de intake ook zoals bij IMA. Ze heeft niet eens naar de babykamer gekeken destijds. Komt vast wel goed Priem!

En sterkte in deze hitte dames! Met plakbaby is dit weer trouwens ook niet te doen ;(
pi_180739506
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:13 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
In mijn ervaring gaat de intake echt vooral over ‘wat verwacht je van ons? Waar kunnen/moeten we rekening mee houden? Hoe maken we er voor jullie een mooie week van?’ Er zijn wel wat eisen rondom arbo, of hele basale dingen, maar goed, het is ook een werkplek voor hen.
Ja dat is ook gewoon zo idd. Denk dat we die basis wel hebben (badje op kamer, bed hoog, badkamer en wc boven, leuning bij de trap,...) en verder heb ik echt geen idee.. ik hoor het vast wel. Weet gewoon niet wat ik moet verwachten tbh :') ik verwacht namelijk dat m'n ouders hier ook een aantal dagen zullen logeren in de kraamweek dus lekker vol huis iig :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180739650
Dan kan je je in ieder geval goed in de watten laten leggen priem ;)
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:38:54 #224
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180739759
Wat voor wensen geven jullie door aan de kraamverzorgende? Hier is dat niet echt uitgebreid aan bod gekomen. Het ging vooral over het tekort en wat de basiszorg inhoudt plus of er mantelzorg beschikbaar is.
  donderdag 26 juli 2018 @ 11:42:03 #225
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180739815
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:38 schreef Helsinki het volgende:
Wat voor wensen geven jullie door aan de kraamverzorgende? Hier is dat niet echt uitgebreid aan bod gekomen. Het ging vooral over het tekort en wat de basiszorg inhoudt plus of er mantelzorg beschikbaar is.
Ik wil geen rokende kraamverzorgster en zou het fijn vinden als het iemand is die ervaring heeft met borstvoeding en die stevig in haar schoenen staat ivm bemoeizuchtige schoonmoeder. Meer wensen hebben we niet...

Mijn endocrinoloog heeft m'n schildklierwaarden vrijgegeven via de app (ik kan ze nu dus inzien). Afspraak is morgen en m'n waarden slaan voor mijn doen echt helemaal nergens om, m'n schildklier is ineens veel langzamer gaan werken dan eerst... En nu maak ik me zorgen. Handig dit, had liever gehad dat ze even gewacht had met de uitslagen doorsturen tot ná de afspraak. Gelukkig morgenvroeg al om half tien aan de beurt, kan ik daarna voor de ventilator.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180740017
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:38 schreef Helsinki het volgende:
Wat voor wensen geven jullie door aan de kraamverzorgende? Hier is dat niet echt uitgebreid aan bod gekomen. Het ging vooral over het tekort en wat de basiszorg inhoudt plus of er mantelzorg beschikbaar is.
Niks heel bijzonders. Nu hebben we ook een zzp-er, dus we weten precies wie er komt en door het contact met haar weten we wel dat het een type is dat bij ons past, dus dat levert vast geen problemen op. Voor mij is rust belangrijk, iemand die de rust heeft om te luisteren. Het is fijn als ze onze peuter op een leuke manier betrekt bij alles :)

Oh, vervelend Tink! Gelukkig morgen al de afspraak voor uitleg.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 26 juli 2018 @ 11:53:44 #227
269689 crew  Viv
pi_180740070
Qua kraam hadden wij de voorkeur opgegeven voor een niet-roker, en voor iemand die rustig aanwezig is en gerust een stilte laat vallen in plaats van continu kwebbelen. En voor één van hun kraamverzorgenden die Natuurlijke Kraamzorg aan kon bieden. Diegene die ze gestuurd hebben voldeed gelukkig op alle vlakken. :Y)
pi_180740592
Het grappige van met verlof gaan midden in de vakantieperiode is dat je al afscheid neemt van collega's terwijl je zelf nog druk aan het werk bent, omdat zij op vakantie gaan en pas terugkomen wanneer je zelf al weg bent. :')
pi_180740712
Mijn wens is een ervaren kraamhulp die zelf initiatief neemt. Ik kan echt niks met iemand die ik steeds zou moeten aansturen; dan zou ik mezelf voorbij gaan rennen.
pi_180741006
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 11:42 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Ik wil geen rokende kraamverzorgster en zou het fijn vinden als het iemand is die ervaring heeft met borstvoeding en die stevig in haar schoenen staat ivm bemoeizuchtige schoonmoeder. Meer wensen hebben we niet...
Speelt je schoonmoeder zo’n grote/belangrijke rol in jullie kraamperiode dan? :)
  donderdag 26 juli 2018 @ 12:46:28 #231
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180741102
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:40 schreef vencodark het volgende:

[..]

Speelt je schoonmoeder zo’n grote/belangrijke rol in jullie kraamperiode dan? :)
Dat weet ik nog niet zeker natuurlijk, maar ze wonen dichtbij en willen nog weleens onaangekondigd op de stoep staan enzo. En ze heeft een hele sterke mening over alles (vooral wat de baby betreft) en die mening komt heel vaak niet overeen met de onze en ze hebben tijd zat... Dus ik verwacht ze regelmaat in die week bij ons op de bank en vind het fijn als de kraamverzorgster onze grenzen kan helpen bewaken, zegmaar. Dat hoeft ze natuurlijk niet alleen te doen, maar toch...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 26 juli 2018 @ 13:24:26 #232
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180741850
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 12:46 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Dat weet ik nog niet zeker natuurlijk, maar ze wonen dichtbij en willen nog weleens onaangekondigd op de stoep staan enzo. En ze heeft een hele sterke mening over alles (vooral wat de baby betreft) en die mening komt heel vaak niet overeen met de onze en ze hebben tijd zat... Dus ik verwacht ze regelmaat in die week bij ons op de bank en vind het fijn als de kraamverzorgster onze grenzen kan helpen bewaken, zegmaar. Dat hoeft ze natuurlijk niet alleen te doen, maar toch...
Zeker zolang de kraamverzorgster er is zou ik haar wel nadrukkelijk vragen daar mbt je schoonmoeder extra op te letten.

* Leandra stopt met appen met zwangere schoondochter :+
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180742323
Ik had / heb eigenlijk geen eisen wat betreft kraamzorg. Misschien ook omdat ik geen idee heb wat je ervan kan verwachten. Het was idd meer van wat we van hun kunnen verwachten en meer niet. Verder gaf ze nog wat tips wat betreft het bestellen van de bedklossen, douchekruk en ruggesteun.

Hier ook weer goedgekeurd en gynaecoloog verwacht niet dat hij snel gaat komen. Bloeddruk is nog steeds mooi laag met 110/60. Ik denk dat ik me rot ga schrikken als ik opeens weeën ga krijgen of mijn vliezen breken. Kom maar op bloedmaan *O*
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
  donderdag 26 juli 2018 @ 14:44:18 #234
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180743499
Duidelijk :). We krijgen als het goed is wel iemand met meer ervaring en we hebben ook uitgesproken een voorkeur voor een niet rokende kraamverzorgende te hebben en daar proberen ze rekening mee te houden. Maar verder geen bijzonderheden.

Ik heb de VK gebeld omdat ik de baby minder voel bewegen. Een poosje op mijn linkerzij gelegen wat normaal geduw oplevert resulteerde nu in niets en de - op haar aanraden - koude douchestralen op de buik ook niet echt. Één beweging je en wat voorzichtig geschuif. Ook mijn armen worden niet weggeduwd als ik ze op mijn buik laat rusten. De VK is over een half uurtje hier. Zal vast niks zijn maar toch liever het zekere voor het onzekere.
pi_180743688
Edit: las verkeerd. Hopelijk is het niks Helsinki!

Hier ook geen overdreven drukke baby trouwens, maar wel prima, weet eigenlijk niet of ze ook reageren op hoe wij op dit weer reageren.

[ Bericht 18% gewijzigd door IsabellaMariaAnna op 26-07-2018 15:13:36 ]
pi_180743970
Hopelijk niks aan de hand Helsinki, maar goed dat je toch even aan de bel trekt. Better safe than sorry! :*
pi_180744079
Wolken, fijn dat alle controles weer goed waren! Gek hè, dat het nu zo rustig is/lijkt maar het binnen 2 weken toch echt zo ver is. Benieuwd of je voorspelling met de bloedmaan uitkomt!

Helsinki; goed dat je gebeld hebt! Hier sturen ze je bij minder beweging voelen, na controle aan huis, standaard door voor een ctg. Dit soort dingen worden gelukkig serieus genomen. Hopen voor jou dat de kleine wat meer/dieper slaapt door de warmte! :* voor het zorgen maken!
  donderdag 26 juli 2018 @ 17:10:30 #238
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180747358
Nou, alles is oké! Ik was de derde die naar het ziekenhuis is gestuurd deze middag met dezelfde reden. Fijn om in ieder geval zeker te weten dat het niks is. De gynaecoloog zei dat ze het idee heeft dat het de warmte is en dat ik zeker weer moet bellen als het nog een keer gebeurt. Liever een keer te veel dan te weinig :). Ik mocht ook nog even babyspieken. Dat maakte me wat emotioneel. Ik heb gewoon zo veel zin om dat jongetje te ontmoeten en die voetjes - die nu nog af en toe lekker tegen m'n maag aan worden geduwd - vast te pakken en kusjes te geven O+ :') #weekdier

Goed, nu gerustgesteld het zwembadje in en maar weer rustig aan.
pi_180747664
Fijn dat alles goed is Helsinki! En babyspieken blijft bijzonder, mooi je beschrijving hoe je naar hem uitkijkt O+

Ontspanse in je zwembadje!
pi_180747996
Helsinki O+ Wat fijn dat je goed gecontroleerd bent en wat klink je al verliefd. Ik ben ook al zo benieuwd naar het mannetje die met regelmaat mijn buik verbouwd O+

Wolken, fijn dat je een goede controle had en dat bikkel het zo goed nog bij je heeft. Ik ben benieuwd of de bloedmaan een aantal bevallingen in gaat zetten vrijdag ;)

De kraamzorg was hier gisteren. Manlief en ik wisten eigenlijk niet goed aan te geven wat onze voorkeuren zijn. Misschien zijn we daarin ook wel heel gemakkelijk ;) Ik moest stiekem wel lachen om mijn man toen hij een groot vraagteken boven zijn hoofd kreeg bij het woord klossen. Daar had hij serieus nog nooit van gehoord. De lieverd O+
Gisteren ging ik sporten (zwanger en fit) en ik raakte op een soort crosstrainer binnen 1 minuut zo ontzettend buiten adem. Dat, in combi met de warmte en net het eten op, zorgde ervoor dat ik nog net niet van mijn stokje ging. Inspanning zorgt bij mij gelijk voor kortademigheid, draaierigheid en misselijkheid. Meer meiden die zo snel uitgeput zijn? Een trap oplopen zorgt al voor flink hijgen en hartkloppingen. Ik vind het confronterend want ik heb altijd wel veel spierkracht en conditie gehad. Nu is daar nog maar 3% van over.
pi_180748174
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 17:31 schreef Peacefulll het volgende:
Gisteren ging ik sporten (zwanger en fit) en ik raakte op een soort crosstrainer binnen 1 minuut zo ontzettend buiten adem. Dat, in combi met de warmte en net het eten op, zorgde ervoor dat ik nog net niet van mijn stokje ging. Inspanning zorgt bij mij gelijk voor kortademigheid, draaierigheid en misselijkheid. Meer meiden die zo snel uitgeput zijn? Een trap oplopen zorgt al voor flink hijgen en hartkloppingen. Ik vind het confronterend want ik heb altijd wel veel spierkracht en conditie gehad. Nu is daar nog maar 3% van over.
Herkenbaar, sinds de afgelopen paar dagen ineens last van, vooral die hartkloppingen. Heb om die reden de zwangerschapsyoga van vanavond ook maar afgezegd. Inspanning icm de warmte = rampenplan.

Helsinki, gelukkig was er niks aan de hand!
pi_180749458
Oh wat fijn dat alles in orde is Helsinki ! Hier ook best een rustige baby vandaag; maar ben zelf ook enorm loom en moe merk ik. Fijn dat je nog even mocht spieken O+

Peace heel herkenbaar. Trappen en ik puf alles bij elkaar :’) conditie is 0,0 terwijl ik ook altijd wel iets heb gedaan qua sport. Dit in combi met deze hitte is het natuurlijk helemaal waardeloos :X

[ Bericht 0% gewijzigd door PriemGirl op 26-07-2018 18:52:56 ]
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180749564
Herkenbaar Peace! Zeker trappen! Heeft onder andere te maken met dat je meer bloed hebt volgens mij!
pi_180750242
Ik ben momenteel al kortademig als ik de 3 meter van mn bank naar mn koelkast loop peace, dus zeker herkenbaar.

Oh mensen ik trek de warmte echt niet. Wat een ellende... -O-
pi_180750997
En je baby neemt ook steeds meer ruimte in beslag en gaat hoger zitten waardoor je je longen niet meer optimaal kan uitzetten. Later in de zwangerschap als de kleine gaat indalen krijg je weer iets meer lucht.

[ Bericht 0% gewijzigd door Wolken op 26-07-2018 20:00:52 ]
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180751689
Zeker herkenbaar peace, hier ook heel erg. Ben al weken niet meer wezen sporten omdat ik me gewoon niet goed genoeg voelde. Heb m’n trainer afgelopen week (eindelijk..) geappt om m’n abbo te pauzeren. Vond het best frustrerend en een behoorlijke drempel, vorige zwangerschap heb ik nog zo lang door kunnen sporten.

Net wel lekker gezwommen, knap je toch eventjes van op.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180752146
Oh wat 'fijn' te lezen dat jullie het ook zo ervaren. Het is erg vervelend en vermoeiend. Ik moet nog 9 a 10 weken en voel me nu al een bejaarde. Misschien gaat het ook weer beter als het weer minder warm wordt. Het is natuurlijk al een langere tijd erg warm.

En een dikke :* voor de meiden die zo'n last hebben van de warmte. Zeker als je er al één rond hebt lopen is het extra zwaar :*

Feyre, zwemmen geniet ik ook erg van! Morgen is manlief jarig. We hebben bezoek maar vroeg uitgenodigd en ik hoop dat ze ook op tijd weer gaan. Kunnen wij nog even zwemmen ;)
  donderdag 26 juli 2018 @ 20:48:41 #248
56471 pinquit
oh my lama!
pi_180752493
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 18:58 schreef silliegirl het volgende:
Ik ben momenteel al kortademig als ik de 3 meter van mn bank naar mn koelkast loop peace, dus zeker herkenbaar.

Oh mensen ik trek de warmte echt niet. Wat een ellende... -O-
Misschien een hotelkamer met airco voor vannacht? Even bijtanken op een koele kamer..
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_180753008
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 20:48 schreef pinquit het volgende:

[..]

Misschien een hotelkamer met airco voor vannacht? Even bijtanken op een koele kamer..
We hebben airco op onze slaapkamer, dus daar is het snachts cool! Dat scheelt wel voor het slapen. Ik zou inderdaad kunnen overwegen om mezelf gewoon daar ook overdag op te sluiten...
pi_180753029
Traplopen is ook instant hijgen hier. Al een paar weken ook.
pi_180753205
Ik weet nog dat ik de laatste 2 maanden van mijn zwangerschap amper fatsoenlijk kon fietsen zonder doodop te zijn of naar zolder te lopen. Ik nam gewoon pauze op de eerste verdieping. _O-
Zouden oude mensen zich ook zo voelen?

Succes aan de hoogzwangere met dit weer! *O*
pi_180753254
Mijn enige kraamzorgeis is er eentje die goed kan omgaan met borstvoeding.. Maar zo heb ik beide jongens (oké, Ow telt niet echt mee) nooit aan de borst gekregen zonder tepelhoedje dus ook aangegeven dat wel een mening heb ;)
Maar als de bv loopt verwacht ik de kraamzorg eerder weg te sturen. Omdat manlief waarschijnlijk pas na de kraamzorg nog een week vrij neemt heb ik de eerste week toch ouders nodig om bijvoorbeeld de oudste uit school te halen en de jongste bezig te houden ;)

Goed dat je had gebeld Helsinki! Ik stond vandaag ook nog op het punt... grootste gedeelte van de dag last gehad van krampen en ik weet bijna zeker dat het mijn darmen waren, maar het kwam wel telkens terug en duurde maar even.
Uiteindelijk niet gebeld omdat het erger werd tijdens/na eten/drinken en omdat het meisje heel druk is... (en mn jongens waren voor de bevalling en tijdens de bevalling juist super rustig). Dus ik kijk het nog een nachtje aan :)

En nee, deze warmte is gewoon niet te doen... :* voor iedereen die wacht op verkoeling :)
Traplopen is trouwens vanaf week 6 al verschrikkelijk, zijn we nog verhuisd naar zolder ook _O-
  donderdag 26 juli 2018 @ 21:40:48 #253
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_180753735
quote:
1s.gif Op donderdag 26 juli 2018 21:10 schreef silliegirl het volgende:

[..]

We hebben airco op onze slaapkamer, dus daar is het snachts cool! Dat scheelt wel voor het slapen. Ik zou inderdaad kunnen overwegen om mezelf gewoon daar ook overdag op te sluiten...
Ik heb totaal onverantwoord vanmiddag op onze slaapkamer gelegen met peuter met iPad 8-)
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_180754286
Kleuter hier zei vanmiddag zelf mama gaan we aub niks meer doen want het is zo warm. Dus wij hebben ons heerlijk op de bank genesteld, tv aan en films gekeken. Weetje soms moet dat ook gewoon he!

Nu lig ik in mn eentje languit op de bank, de baby's zijn lekker wakker. Ik zie met regelmaat mijn buik al flink heen en weer gaan.
pi_180754383
Heerlijk toch Nouk!

Vanavond op controle geweest bij de vk en zowel uk als ik zijn weer goedgekeurd. Waarschijnlijk ergens volgende week een consult in het ziekenhuis (standaard protocol), met een ctg en echo. Ik verwacht geen bijzonderheden maar een extra controle kan nooit kwaad. Wel al besproken met de vk dat er wat mij betreft niet gestript of ingeleid hoeft te worden. Zolang het met uk goed gaat wachten we het nog minimaal 1.5 week af.

*O* voor degene met een koele slaapkamer! En :* voor de rest, succes vannacht!
pi_180754497
Da’s vlotter dan bij ons Takkie, begreep van onze VK gister dat ze hier pas na 41+3 een ziekenhuiscontrole doen. Da’s schijnbaar anders dan 3 jaar geleden, toen hadden we dat met 41+1.
pi_180754547
quote:
6s.gif Op donderdag 26 juli 2018 21:40 schreef Nouk84 het volgende:

[..]

Ik heb totaal onverantwoord vanmiddag op onze slaapkamer gelegen met peuter met iPad 8-)
Dat gebeurt hier nu ook regelmatig hoor. Niet rusten is voor mij onverantwoord, denk ik dan maar ;)

Vandaag was peuter naar ‘t kdv, maar ik had tig afspraken (huisarts, controle bij de verloskundige, groeiecho bij echoscopiste etc) dus ik ben eigenlijk teveel op pad geweest.
Morgen is man gelukkig ook thuis (vrijdag is normaliter “papadag”) dus ik doe morgen gewoon hele-maal niks.
pi_180756222
Succes allemaal met de warmste dag morgen O+

Hopen dat de kindjes allemaal wild worden met de bloedmaan!
pi_180759055
Oké, 31 graden binnen en 27 graden buiten... voor het eerst in maanden heb ik iets waar ik me meer op verheug dan het meisje...
Mijn ventilator thuis :X

ik klaag niet, maar constateer dingen ;) en heb wel net een heel schattig egeltje gezien (lees: verblind) zullen we dan toch maar voor een egeltjes geboortekaartje gaan ;)

[ Bericht 26% gewijzigd door Loj op 27-07-2018 02:56:45 ]
pi_180760015
quote:
0s.gif Op donderdag 26 juli 2018 22:12 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Da’s vlotter dan bij ons Takkie, begreep van onze VK gister dat ze hier pas na 41+3 een ziekenhuiscontrole doen. Da’s schijnbaar anders dan 3 jaar geleden, toen hadden we dat met 41+1.
Ik vind het ook vrij snel. In de regio hebben ze een nieuw opgezet samenwerkingsverband tussen het ziekenhuis, verloskundigen en kraamzorgbureaus. En 1 van de punten die is onderzocht is dat ze op deze manier eventuele ‘problemen’ sneller ontdekken. En het daarmee voor degene zonder problemen dus veiliger is om langer door te lopen.
pi_180760525
Ok. Ik geef het toe. Ik heb me de afgelopen week groot proberen te houden, maar ik kan niet meer. Ik. Heb. Heel. Erg. Last. Van. De. Warmte. Ondanks mijn bijna 13 weken. Bij mijn vorige twee zwangerschappen was ik bij elf weken wel klaar met de kwaaltjes, maar nu ben ik ‘s ochtend gewoon weer full pull misselijk. En moe joh en die levenslust is ook ver te zoeken. Ik ga nu naar mijn werk omdat het daar aangenamer is dan thuis, maar toen ik gister zag hoe warm het vandaag daadwerkelijk zou worden, moest ik even huilen. We hebben geen airco thuis, dus ik zie enorm op tegen het moment dat ik vanavond thuis kom met een moeie peuter in ons snikhete kabouterhuis...

Sterkte voor iedereen hier vandaag. w/
  Vis een optie? vrijdag 27 juli 2018 @ 07:51:53 #262
70532 loveli
N
pi_180760951
LIF / Hoe slapen jullie met de huidige warmte?

Tip in post 13, een koelmat voor huisdieren. Volgens mij ook heel fijn voor zwangere vrouwen ;)

Sterkte met de warmte allemaal!
crap in = crap out
pi_180761025
Morgen wordt het beter, morgen wordt het beter, morgen wordt het beter :+

Nog even doorbijten vandaag dames!

Hoe is het met Spees eigenlijk?
pi_180761071
Het was de warmste nacht ooit vannacht zeggen ze net op het nieuws. Dus ik vind dat we mogen klagen.

Succes Limone :* voetjes in emmer water als je thuiskomt of natte doek even in de vriezer en daarna in je nek zoals hier laatst genoemd werd?
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180761528
Zo akelig limone! De warmte maakt de kwaaltjes alleen maar erger, herkenbaar. Volgens mij ben ik niet eens zozeer meer misselijk van de zwangerschap maar vooral van de warmte. Ofzo :')

Bovendien op kantoor geen airconditioning dus het is bloody heet en het is zo gekmakend. Thuis kan ik de warmte nog afwisselen met een duik in het opblaasbad en dan is het redelijk vol te houden :{
pi_180762522
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 07:51 schreef loveli het volgende:
LIF / Hoe slapen jullie met de huidige warmte?

Tip in post 13, een koelmat voor huisdieren. Volgens mij ook heel fijn voor zwangere vrouwen ;)

Sterkte met de warmte allemaal!
Thanks! Zojuist een kleine besteld bij bol.com. Dat was de enige waar ik nog met de select-optie kon kiezen voor vanavond afhalen bij een AH-filiaal. Wel blij dat mijn man er dit weekend niet is. Het voelt toch wat unsexy om op een hondenmat onder natte lappen te liggen. :P :D

Tjee krijger. :{ Heb je ook geen ventilator op kantoor? Ik heb met je te doen!
  vrijdag 27 juli 2018 @ 10:54:39 #267
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180763527
Helsinki, fijn dat er niks aan de hand was! Traplopen kan ik ook niet meer, op kantoor neem ik nu maar gewoon de lift, ook voor die ene verdieping. Thuis probeer ik na te denken over wat er boven is en wat beneden en hoe ik zo min mogelijk op en neer hoef..

En verder is de warmte ook gewoon echt niet te doen. Hier heb ik alles potdicht, de ventilator op mij gericht en een grote fles water binnen handbereik. Het helpt niet veel, maar wel iets... m'n darmen zijn ook helemaal van slag door de warmte (dat heb ik ook als ik niet zwanger ben) -O- Manlief moet vanmiddag gewoon werken (die werkt parttime als bezorger voor een apotheek). Gisteren was het in de auto al 40 graden, dus heb nu al medelijden met hem...

Eetplan voor vandaag bestaat uit meloen en komkommer uit de koelkast, want da's vocht + verkoeling + eten wat ik binnenhoud.

De endocrinoloog heeft me vanochtend helemaal gerustgesteld. Mijn schildklierwaarden lijken inderdaad ineens een stuk langzamer, maar er is een verschil tussen FT4 (vrij schildklierhormoon in m'n bloed), dat veel lager geworden was, en T3 (schildklierhormoon dat al actief is). Dat laatste is onverminderd hoog/normaal namelijk. En dat maakt dat mijn waarden eigenlijk redelijk normaal zijn voor een 23 weken zwangere... Ze maakte zich geen zorgen. Ik was keurig weer een kilo aangekomen, moeheid komt nog steeds van de hyperemesis en het moeten inhalen van een achterstand en mijn bloeddruk en hartslag waren perfect. *O* *O* Pas eind september weer terug.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180763587
*O* Tink wat fijn van het goede nieuws bij de endocrinoloog!
Sterkte voor je man in de auto, geen airco?
  vrijdag 27 juli 2018 @ 11:01:12 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180763647
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 10:58 schreef Takkie88 het volgende:
*O* Tink wat fijn van het goede nieuws bij de endocrinoloog!
Sterkte voor je man in de auto, geen airco?
Jawel, maar 40 pakketjes in een paar uur bij mensen thuis bezorgen, dus steeds de auto parkeren, uitstappen en trap op en af enzo. Airco heeft dan niet zo veel zin, helaas...

Edit: meer mensen met kruiken van de babydump? Er is een terugroepactie omdat van een bepaald serienummer de schroefdraad loslaat. Die van ons zijn iig niet goed en moeten terug.

[ Bericht 10% gewijzigd door Tink89 op 27-07-2018 11:49:53 ]
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180766639
Tink wat fijn van je waardes! En gelukkig de rest ook allemaal netjes. Sterkte voor je man.
Mijn vriend is momenteel aan het werk in het scheepvaartmuseum. Ook niet te doen qua warmte..


Ik zit op de bank met mn voeten in het baby badje haha! Afgelopen nacht gelukkig eens goed geslapen, raam wijd open en gordijn ook open gelaten. Heerlijk een zacht briesje over me heen. Dat doet je humeur wel goed zeg!
  Spellchecker vrijdag 27 juli 2018 @ 13:31:21 #271
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180766741
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 11:01 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Jawel, maar 40 pakketjes in een paar uur bij mensen thuis bezorgen, dus steeds de auto parkeren, uitstappen en trap op en af enzo. Airco heeft dan niet zo veel zin, helaas...

Edit: meer mensen met kruiken van de babydump? Er is een terugroepactie omdat van een bepaald serienummer de schroefdraad loslaat. Die van ons zijn iig niet goed en moeten terug.
Waarom koop je geen elektrische kruik die je voor gebruik oplaadt? Nooit meer bang zijn voor een lekkende kruik en daardoor brandwonden bij je baby (of erger ...)
pi_180767245
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:31 schreef maily het volgende:

[..]

Waarom koop je geen elektrische kruik die je voor gebruik oplaadt? Nooit meer bang zijn voor een lekkende kruik en daardoor brandwonden bij je baby (of erger ...)
Die werd bij ons destijds afgeraden door de kraam, sterker nog: ze wilden er niet mee werken. :+ prima om de kinderwagen op te warmen voor we naar buiten gingen, maar niet om ‘s nachts/overdag naast de baby te leggen. Voor de kraam toch maar flessen gekocht en de oplaadbare lekker zelf gebruikt tegen koude voeten :P tegen de tijd dat de kraam weg was hadden we sowieso al bijna geen kruik meer nodig.

[ Bericht 13% gewijzigd door krijgerrtje op 27-07-2018 13:55:48 ]
  vrijdag 27 juli 2018 @ 14:10:21 #273
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180767751
Ja, ik kan inderdaad niet wachten O+. Hem zien heeft me goed gedaan. Zat er wel een beetje doorheen. Het stoppen met werken en minimale inspanning heeft trouwens wel veel gedaan voor mijn bekkenklachten! Alleen nog wat last van die steken in mijn vagina en moeite met het optillen van mijn benen.

Fijn van de waardes Tink! En dat het zo is gegaan. Bij de intake werden hier ook die kruiken genoemd maar was bij ons gelukkig in orde. Een elektrische kruik werd inderdaad afgeraden. Er was ook iets met die van de HEMA dacht ik, maar ik weet het niet zeker.

Iedereen weer veel sterkte vandaag! :*.
pi_180768844
O meisjes! Sterkte allemaal met de hitte, algehele malaise en bekkenklachten!
En zeker als je er al 1 hebt rondlopen thuis. Lekker rustig aan en dan maar veel schermtijd toch :)

Goed dat je gebeld hebt Helsinki en fijn dat het allemaal okay was :* Loj ook een rustige baby. Hoe gaat het nu? Ik had woensdag (en de zaterdag ervoor) veel krampen. Zijn bij mijn mn darmen. Die liggen volgens mij aardig in de knoop/zijn verdrukt oid.

Tink wat fijn van de goede uitslag *O*

Peace, gefeliciteerd met je man! *O* Visite al weg?

Ik heb dus gek genoeg weinig tot geen conditie normaal en door auto-immuunziekte behoorlijk aangetaste longen (minder longinhoud en zuurstofopname), maar kan wel nog een km of meer achter elkaar lopen. De trap op is wel een beetje hijgen inmiddels. Mijn lichaam verbaasd alle artsen in het ziekenhuis in ieder geval :+

Kraam heeft hier eigenlijk niks gezegd over elektrische kruik, maar leen voor de eerste weken waterkruiken van een vriendin en zie daarna wel. Gaan dan de koude wintermaanden in en ik heb het gewoon heel snel koud. Dat in combi met nachtvoedingen is misschien een goede reden om zo’n Zensy aan te schaffen..

Ik had gister mijn laatste werkdag en dat was behoorlijk afzien in de hitte, geen airco en ventilator! Mn hersenen deden het op een gegeven moment gewoon niet meer :+ Maar nu verlof *O* *O*
ik vind het nog heel raar dat ik heel het jaar niet meer hoeft te werken en moet mij zelf nog even losweken van werk :@
Zit lekker met mn voeten in een badje, met de ventilator op mn nek, met een glas koud drinken en een serie aan O+

[ Bericht 16% gewijzigd door Fuchsia_roze op 27-07-2018 15:00:53 ]
pi_180769173
Mooi om te zien hoe jullie hier over kruiken praten O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte allemaal! Ook niet-zwanger is dit weer al niet te doen, dus respect voor jullie *O*
  vrijdag 27 juli 2018 @ 15:54:55 #276
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180770399
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:50 schreef krijgerrtje het volgende:

[..]

Die werd bij ons destijds afgeraden door de kraam, sterker nog: ze wilden er niet mee werken. :+ prima om de kinderwagen op te warmen voor we naar buiten gingen, maar niet om ‘s nachts/overdag naast de baby te leggen. Voor de kraam toch maar flessen gekocht en de oplaadbare lekker zelf gebruikt tegen koude voeten :P tegen de tijd dat de kraam weg was hadden we sowieso al bijna geen kruik meer nodig.
+1

Ze zouden niet warm genoeg blijven. Bovendien vind ik snel even vullen met heet water toch wel veel makkelijker dan zo'n ding dat je al een tijdje van tevoren in het stopcontact moet stoppen. En de prijs... 30 euro per kruik en een hoes van nog eens 5 euro vond ik wat veel van het goede.

Edit; voor in m'n eigen bed heb ik trouwens van die flexibele heetwaterkruiken met een fleece hoes en kersenpittenzakken, maar die mogen ook niet. Het moeten echt van die flessen zijn.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180770650
Wij zijn terug van vakantie en hebben ons opgesloten in ons “koele” huis.

Hebben mijn mannen opeens besloten dat ze de box willen neerzetten O+
Beetje vroeg, maar O+
pi_180771321
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]

+1

Ze zouden niet warm genoeg blijven. Bovendien vind ik snel even vullen met heet water toch wel veel makkelijker dan zo'n ding dat je al een tijdje van tevoren in het stopcontact moet stoppen. En de prijs... 30 euro per kruik en een hoes van nog eens 5 euro vond ik wat veel van het goede.

Edit; voor in m'n eigen bed heb ik trouwens van die flexibele heetwaterkruiken met een fleece hoes en kersenpittenzakken, maar die mogen ook niet. Het moeten echt van die flessen zijn.
Wij hebben net onze kruiken teruggebracht naar de babydump. En er zijn nergens meer metalen kruiken te vinden. Zijn meerdere winkels afgegaan en hebben nog andere gebeld. Maar nergens meer met een korte levertijd. Aankomende week zakt de temperatuur ‘s nachts naar 14graden, gok dat we dan toch echt een kruik nodig hebben.
En de elektrische werd hier ook afgeraden door de kraamzorg. Zijn nu maar in de kennissenkring aan het rondvragen voor 2 kruiken.
Mijn hormonen vinden dit niet leuk... hebben we eindelijk alles in huis, hebben we geen kruiken meer.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 16:44:37 #279
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180771826
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 16:26 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Wij hebben net onze kruiken teruggebracht naar de babydump. En er zijn nergens meer metalen kruiken te vinden. Zijn meerdere winkels afgegaan en hebben nog andere gebeld. Maar nergens meer met een korte levertijd. Aankomende week zakt de temperatuur ‘s nachts naar 14graden, gok dat we dan toch echt een kruik nodig hebben.
En de elektrische werd hier ook afgeraden door de kraamzorg. Zijn nu maar in de kennissenkring aan het rondvragen voor 2 kruiken.
Mijn hormonen vinden dit niet leuk... hebben we eindelijk alles in huis, hebben we geen kruiken meer.
Prenatal en de Hema enzo hebben ze hier gewoon nog... maar ik snap helemaal dat je hormonen dit niet trekken. Heb je het al online (bij bol, Hema of een babyzaak) geprobeerd?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180771914
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 16:44 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Prenatal en de Hema enzo hebben ze hier gewoon nog... maar ik snap helemaal dat je hormonen dit niet trekken. Heb je het al online (bij bol, Hema of een babyzaak) geprobeerd?
Bol, Hema en babyzaken online ook niks meer. Waar is de prenatal en Hema die ze nog wel hebben? Dan stuur ik vriendlief vanavond nog langs :)
pi_180771917
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:54 schreef Tink89 het volgende:

[..]

+1

Ze zouden niet warm genoeg blijven. Bovendien vind ik snel even vullen met heet water toch wel veel makkelijker dan zo'n ding dat je al een tijdje van tevoren in het stopcontact moet stoppen. En de prijs... 30 euro per kruik en een hoes van nog eens 5 euro vond ik wat veel van het goede.

Edit; voor in m'n eigen bed heb ik trouwens van die flexibele heetwaterkruiken met een fleece hoes en kersenpittenzakken, maar die mogen ook niet. Het moeten echt van die flessen zijn.
dat tijdje van te voren in het stopcontact is maar een paar minuten. dat duurt niets langer dan zorgen voor heet water, de kruik vullen, dichtdraaien en controleren op lekken. bij een elektrische kruik heb je in de opwarmtijd je handen vrij om bijvoorbeeld je baby te voeden of te verschonen.

hoes zit er gewoon bij.

quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 13:31 schreef maily het volgende:

[..]

Waarom koop je geen elektrische kruik die je voor gebruik oplaadt? Nooit meer bang zijn voor een lekkende kruik en daardoor brandwonden bij je baby (of erger ...)
bij de elektrische kruiken zijn in het verleden ook terugroepacties geweest.
pi_180771953
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 16:47 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Bol, Hema en babyzaken online ook niks meer. Waar is de prenatal en Hema die ze nog wel hebben? Dan stuur ik vriendlief vanavond nog langs :)
Op de Hema website kun je als het goed is zien waar ze nog winkelvoorraad hebben :)
pi_180772268
Op de Hema-site vind ik de kruiken sowieso niet. Stom hoor, hoe zeldzaam kunnen kruiken nu zijn... :?
pi_180772508
Hier, Takkie. Er is wel e.e.a. te vinden online. Niemand in je omgeving die ze nog heeft liggen?
  vrijdag 27 juli 2018 @ 17:11:38 #285
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180772590
Ik zou inderdaad ook eens rondvragen. Wij konden er eentje nog van mijn collega krijgen :). Online is er inderdaad weinig op korte termijn Leverbaar, pffff.
pi_180772797
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 17:00 schreef Takkie88 het volgende:
Op de Hema-site vind ik de kruiken sowieso niet. Stom hoor, hoe zeldzaam kunnen kruiken nu zijn... :?
2/3 weken terug waren ze bij de Hema teruggeroepen en mochten ze tot nader order niet verkocht worden. Geen idee of dat nog zo is, maar zou een reden kunnen zijn.
pi_180772966
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 15:08 schreef Aerenia het volgende:
Mooi om te zien hoe jullie hier over kruiken praten O+
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sterkte allemaal! Ook niet-zwanger is dit weer al niet te doen, dus respect voor jullie *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 17:31:50 #288
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180773085
Maar goed dat ik even naar de terugroepacties op de website van de HEMA keek. Tijdens de babyshower die witte met wolk gekregen dus morgen maar eens even terug: https://nos.nl/artikel/22(...)kantdeken-terug.html
  vrijdag 27 juli 2018 @ 17:32:47 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180773104
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 16:47 schreef Takkie88 het volgende:

[..]

Bol, Hema en babyzaken online ook niks meer. Waar is de prenatal en Hema die ze nog wel hebben? Dan stuur ik vriendlief vanavond nog langs :)
Oef, da’s balen. Dan weet ik ‘t ook niet meer :( sorry! Prenatal is alweer twee weken geleden in Eindhoven, had even gemist dat het daar ook zo hard gegaan is.

Ik heb net mijn eerste bewegendebuikfilmpje gemaakt :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180773161
Die elektrische kruiken zijn in het verleden een aantal keer teruggeroepen ivm ontploffingen en ik denk dat daarom de meeste kraamzorgorg. die dingen nu afraden, vertrouwen het wss niet meer?
Edit: ik moet erbij zeggen dat ik dit een paar x in discussie op fb voorbij zag komen maar niet zelf ondervonden heb; las ook dat de laatste versies veilig zijn - ik wil niemand bang maken die zo’n ding heeft ;).

Wel heel apart dat die dingen ineens overal uitverkocht zijn :{.

Takkie ik zou even goed rondvragen/oproepje op lokale vraag en aanbod site, er zijn vaak zat mensen die er een ongebruikt hebben liggen die je kan lenen. En anders bel je de kraamzorg even. Meestal hebben die zelf ook wel wat en kunnen ze je gerust stellen dat ze er iig eentje kunnen lenen zolang, mocht je tzt niks hebben.

[ Bericht 18% gewijzigd door Feyre op 27-07-2018 17:52:57 ]
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180773507
Misschien kun je ze huren bij de thuiszorg, waar je ook klossen etc. haalt?
pi_180773633
Welke regio woon je Takkie?
pi_180773646
Takkie ik weet niet in welke regio je woont maar ik heb er ook wel 2 die je mag lenen als je niks kunt vinden :)
pi_180773922
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 17:26 schreef coccinelle het volgende:

[..]

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hoe gaat het nu met de kleine?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_180774072
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 17:57 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Takkie ik weet niet in welke regio je woont maar ik heb er ook wel 2 die je mag lenen als je niks kunt vinden :)
Dit! Ik heb er geloof ik zelfs vier, moet cel nog wel even controleren :)
  vrijdag 27 juli 2018 @ 19:25:17 #296
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180774785
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 08:00 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Morgen wordt het beter, morgen wordt het beter, morgen wordt het beter :+

Nog even doorbijten vandaag dames!

Hoe is het met Spees eigenlijk?
Tja wat zal ik ervan zeggen :+ iig nog geen baby geboren hier, het gaat objectief gezien goed hoor. Ik kan nog goed lopen en alle controles zijn goed. Maar ik voel me (zoals de meeste (hoog)zwangeren vermoedelijk :')) vrij crappy door de hitte/benauwdheid. Afgelopen maandag lag de baby head down vibi, dus dat was goed nieuws. Al zou ik zweren dat ik gisteravond weer de voetjes vrijwel onderin voelde en waar ik eerst met mn handen een bal (hoofd) voelde helemaal onderin mn buik, voelde het nu helemaal leeg. Maar of ik zoiets nou goed voel... Geen flauw idee. Misschien zit ik er wel helemaal naast :').

En jij al over je UD heen zag ik, heb je last van voorweëen enzo of niet? Ik ben even kwijt wat de termijn van je eerste was, was die na de UD geboren?

Sterkte aan iedereen met de warmte! Kan me trouwens goed voorstellen dat het in je 1e en 2e trimester net zo naar is, denk dat er inmiddels überhaupt weinig mensen zijn die dit nog lekker vinden :+
pi_180774880
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 19:25 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Tja wat zal ik ervan zeggen :+ iig nog geen baby geboren hier, het gaat objectief gezien goed hoor. Ik kan nog goed lopen en alle controles zijn goed. Maar ik voel me (zoals de meeste (hoog)zwangeren vermoedelijk :')) vrij crappy door de hitte/benauwdheid. Afgelopen maandag lag de baby head down vibi, dus dat was goed nieuws. Al zou ik zweren dat ik gisteravond weer de voetjes vrijwel onderin voelde en waar ik eerst met mn handen een bal (hoofd) voelde helemaal onderin mn buik, voelde het nu helemaal leeg. Maar of ik zoiets nou goed voel... Geen flauw idee. Misschien zit ik er wel helemaal naast :').

En jij al over je UD heen zag ik, heb je last van voorweëen enzo of niet? Ik ben even kwijt wat de termijn van je eerste was, was die na de UD geboren?

Sterkte aan iedereen met de warmte! Kan me trouwens goed voorstellen dat het in je 1e en 2e trimester net zo naar is, denk dat er inmiddels überhaupt weinig mensen zijn die dit nog lekker vinden :+
Ja, dit weer is nu wel leuk geweest.. morgen weer koeler gelukkig. Lastig van het gedraai! Ik heb ook een paar momenten gehad dat ik dacht ‘het zal toch niet’, omdat ik het ineens niet goed kon plaatsen, maar lag toch elke keer nog goed. Dus hopelijk ligt de baby gewoon flink te boksen onderin of zo ;)

De eerste kwam met 41+2, da’s volgende week vrijdag. Dat hoeft wat mij betreft deze keer niet weer :+ Nou, het rommelt af en toe wel ietsjes, maar dat is echt nog niet indrukwekkend, lijkt er nog niet op..
pi_180775084
Loj, bellefleur, dorothy gale; Lief dat jullie allemaal zo meedenken! Ik woon tussen Gorinchem en Raamsdonksveer in.
  vrijdag 27 juli 2018 @ 19:54:27 #299
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180775113
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 juli 2018 19:35 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:

[..]

Ja, dit weer is nu wel leuk geweest.. morgen weer koeler gelukkig. Lastig van het gedraai! Ik heb ook een paar momenten gehad dat ik dacht ‘het zal toch niet’, omdat ik het ineens niet goed kon plaatsen, maar lag toch elke keer nog goed. Dus hopelijk ligt de baby gewoon flink te boksen onderin of zo ;)

De eerste kwam met 41+2, da’s volgende week vrijdag. Dat hoeft wat mij betreft deze keer niet weer :+ Nou, het rommelt af en toe wel ietsjes, maar dat is echt nog niet indrukwekkend, lijkt er nog niet op..
Jij weet het geslacht ook niet, of wel? Iets van rommelen... Wie weet levert het je wel wat millimeters op :7.

41+2 is wel lang he, daar zit ik ook niet zo op te wachten. Ik vind het niet zo erg om ietsjes over UD te gaan, maar na de 41 vind ik wat veel van het goede. Bij mij speelt ook wel mee dat mijn dochter op 20 augustus haar eerste schooldag heeft en ik hoop dan wel weer op de been te zijn.. Zou het toch wel heel erg vinden als ik haar dan niet weg kan brengen. Maar goed, dat is wel erg op de zaken vooruitlopen, heb nog wel ff :+. Maandag 39 weken.
pi_180775241
Nee, dat weten we inderdaad niet! Dus ben ook wel heel erg benieuwd! En naar hoe grote zus het gaat vinden O+
pi_180775247
Dicht!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')