abonnement Unibet Coolblue
pi_180558327
Wat vinden jullie ervan als je vriend nog contact heeft met zijn ex?

Mijn vriend heeft nog regelmatig contact met zijn ex. Zij begint meestal met het sturen van een berichtje. Ze hebben 5 jaar iets gehad en ze hebben veel gezamenlijke vrienden dus we komen haar weleens tegen op een feestje. Het gekke is dat ze dan niet zoveel tegen elkaar zeggen. Op instagram stuurt ze privé selfies van zichzelf naar hem en ze reageert regelmatig op zijn foto’s en stories. Hij reageert kortaf op haar. Ik vind het best vervelend dat ze zo naar zijn aandacht vist, het is al jaren uit tussen hen en ze zijn verder geen vrienden ofzo. Is dit mijn eigen jaloezie of zouden jullie het ook vervelend vinden? Zouden jullie je vriend erop aanspreken?
  Spellchecker woensdag 18 juli 2018 @ 14:33:56 #2
197773 crew  maily
Mevrouwtje oeps/B.U.2022 :P
pi_180558405
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:30 schreef Summerishere het volgende:
Wat vinden jullie ervan als je vriend nog contact heeft met zijn ex?

Mijn vriend heeft nog regelmatig contact met zijn ex. Zij begint meestal met het sturen van een berichtje. Ze hebben 5 jaar iets gehad en ze hebben veel gezamenlijke vrienden dus we komen haar weleens tegen op een feestje. Het gekke is dat ze dan niet zoveel tegen elkaar zeggen. Op instagram stuurt ze privé selfies van zichzelf naar hem en ze reageert regelmatig op zijn foto’s en stories. Hij reageert kortaf op haar. Ik vind het best vervelend dat ze zo naar zijn aandacht vist, het is al jaren uit tussen hen en ze zijn verder geen vrienden ofzo. Is dit mijn eigen jaloezie of zouden jullie het ook vervelend vinden? Zouden jullie je vriend erop aanspreken?
Ik zou dit vervelend vinden
En als hij kortaf reageert kan hij net zo goed niet reageren.
pi_180558425
Praat ook nog wel eens met mn ex, alleen vertel ik dan wat er besproken word in algemene lijnen aan vriendin.

Het zijn ook geen bijzondere gesprekken, gevoel is er ook van beide kanten niet meer volgens mij.
Hoewel dat ook kan komen door een soort "uit het oog, uit het hart" achtig iets, blijf ook maar een mens immers.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:35:12 #4
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180558435
Lekker belangrijk wat anderen doen. Laat ze lekker.
#KICKOUTZP
pi_180558502
Deed hij dit al toen je hem leerde kennen of is dit recentelijk begonnen?
Join the Army, see the world, meet interesting people - and kill them.
pi_180558525
Maar je vertrouwt hem toch, TS? Ben je misschien niet zelf een tikje onzeker?

[ Bericht 64% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2018 15:18:38 ]
pi_180558582
Je kunt toch zoiets zeggen als, 'ik wil niet jaloers doen, maar ik vind niet echt prettig als je ex steeds naar aandacht zit te vissen'.

Verder niet te druk over maken.
٩๏̯͡๏)۶
pi_180558593
Is er een reden om contact te houden?
pi_180558679
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:30 schreef Summerishere het volgende:
Wat vinden jullie ervan als je vriend nog contact heeft met zijn ex?

Mijn vriend heeft nog regelmatig contact met zijn ex. Zij begint meestal met het sturen van een berichtje. Ze hebben 5 jaar iets gehad en ze hebben veel gezamenlijke vrienden dus we komen haar weleens tegen op een feestje. Het gekke is dat ze dan niet zoveel tegen elkaar zeggen. Op instagram stuurt ze privé selfies van zichzelf naar hem en ze reageert regelmatig op zijn foto’s en stories. Hij reageert kortaf op haar. Ik vind het best vervelend dat ze zo naar zijn aandacht vist, het is al jaren uit tussen hen en ze zijn verder geen vrienden ofzo. Is dit mijn eigen jaloezie of zouden jullie het ook vervelend vinden? Zouden jullie je vriend erop aanspreken?
Zoals ik het lees is het contact niets om je druk over te maken. Zou ik dan ook niet doen. Ik heb ook nog wel met sommige exen contact. Sowieso met de moeder van mijn kinderen (weinig keuze), maar ook wel andere.

Als je weer wat wil met een ex kan dat ook vanuit het niets en als je lang niets meer van ze hebt vernomen is dat vaak nog interessanter ook, want dan heb je wat bij te praten.
pi_180558963
Heeft die ex alweer een nieuwe partner?
Somebody that I used to know
pi_180559006
Oh dat zou ik juist wel leuk vinden, een ex die nog naar aandacht hengelt van degene die lekker bij mij in bed ligt.
pi_180560238
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:43 schreef T-D het volgende:
Is er een reden om contact te houden?
Nee, ze hebben geen kinderen en ze zijn ook niet bevriend verder. Daarom stoort het me misschien, ik weet niet wat haar intenties zijn.
pi_180560247
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:02 schreef Postbus100 het volgende:
Heeft die ex alweer een nieuwe partner?
Ja maar volgens mij is dat onlangs uit gegaan.
pi_180560274
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:30 schreef Summerishere het volgende:
Zouden jullie je vriend erop aanspreken?
je zegt zelf dat je vriend er kortaf op reageert en zij eerder aandacht zoekt?

waarom moet je vriend het dan ontgelden?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_180560314
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:34 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Praat ook nog wel eens met mn ex, alleen vertel ik dan wat er besproken word in algemene lijnen aan vriendin.

Het zijn ook geen bijzondere gesprekken, gevoel is er ook van beide kanten niet meer volgens mij.
Hoewel dat ook kan komen door een soort "uit het oog, uit het hart" achtig iets, blijf ook maar een mens immers.
Waarom heb je nog gesprekken met je ex? Is het om elkaar op de hoogte te houden van ontwikkelingen in je leven? En waarom vind je dat belangrijk? Ik vraag dit trouwens puur uit nieuwsgierigheid hoor. Ik heb zelf geen contact met mijn exen en zou zelf niet erop zitten te wachten.
pi_180560332
Het kan natuurlijk ook gewoon puur vriendschappelijk zijn. Na 5 jaar relatie en met gemeenschappelijke vrienden zou ik het gekker vinden als het contact opeens abrupt stopte. Als hij kortaf reageert op haar social media dingen zal hij dat waarschijnlijk doen om de deur niet verder open te zetten, maar wilt hij wel beleefd en vriendelijk blijven.

In elk geval is niks wat je zegt echt een red flag, dus vooralsnog zou ik er niet te veel van maken.

bespreek je onderbuik met je vriend. :)

Ik ben al jaren getrouwd, maar heb ook nog veel contact met een exvriendin, gewoon, for old time’s sake. Af en toe vragen we elkaar hoe het gaat, doen we een kop koffie. Je hebt toch een geschiedenis met elkaar, als je beiden in staat bent los te koppelen van een oude verliefdheid is er niks aan de hand. :P
-nee-
pi_180560357
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:12 schreef RM-rf het volgende:

[..]

je zegt zelf dat je vriend er kortaf op reageert en zij eerder aandacht zoekt?

waarom moet je vriend het dan ontgelden?
Ik zei niet dat ik boos op hem zou worden. Ik voel me er niet lekker bij, dus ik wil het aangeven. Ik kan voor hem niet bepalen met wie hij contact mag hebben maar ik denk wel dat hij ermee rekening zou houden en het contact zou afkappen. De vraag is alleen of dat wel redelijk is.
pi_180560406
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:16 schreef Summerishere het volgende:

[..]

Ik zei niet dat ik boos op hem zou worden. Ik voel me er niet lekker bij, dus ik wil het aangeven. Ik kan voor hem niet bepalen met wie hij contact mag hebben maar ik denk wel dat hij ermee rekening zou houden en het contact zou afkappen. De vraag is alleen of dat wel redelijk is.
nogmaals, waarom moet hij het ontgelden?

Hij is toch niet de veroorzaker ervan dat zn ex kennelijk nog steeds dat contact zoekt en hij doet er verder niks mee, reageert verder kortaf en afhoudend.
Wat meer kun je dan nog vragen?

Het komt een beetje overalsof jij je vriend nu een bepaalde reactie wil gaan opdringen die enkel voortkomt uit je behoefte hem exact jouw wil te laten uitvoeren...

terwijl hij helemaal niks fout doet.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_180560606
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:14 schreef Summerishere het volgende:

[..]

Waarom heb je nog gesprekken met je ex?
Waarom niet zou ik zeggen. Soms heb je daar echt geen behoefte aan, maar vaak gaat het toch om iemand die op zichzelf leuk is, alleen niet meer op die manier. Dat is het contact later ook leuk. Zonder dat er ooit verder iets bij komt kijken, want dat is dan geweest.
pi_180560695
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:14 schreef Summerishere het volgende:

[..]

Waarom heb je nog gesprekken met je ex? Is het om elkaar op de hoogte te houden van ontwikkelingen in je leven? En waarom vind je dat belangrijk? Ik vraag dit trouwens puur uit nieuwsgierigheid hoor. Ik heb zelf geen contact met mijn exen en zou zelf niet erop zitten te wachten.
Het is sporadisch, kan maanden overheen gaan, maar over t algemeen is het uh ja best algemeen?
Als in “hey hoe gaat het”? En soms misschien raak je nog wat onderwerpen aan over “het verleden”, maar het blijft altijd wel redelijk oppervlakkig.

Komt verder geen emotie achtige dingen bijkijken.
pi_180560902
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Het is sporadisch, kan maanden overheen gaan, maar over t algemeen is het uh ja best algemeen?
Als in “hey hoe gaat het”? En soms misschien raak je nog wat onderwerpen aan over “het verleden”, maar het blijft altijd wel redelijk oppervlakkig.

Komt verder geen emotie achtige dingen bijkijken.
Het is ook wel gewoon leuk. Vb meid waarmee ik een jaartje wat heb gehad en die in die tijd volledig losgeslagen was (ik heb wat met dat soort types, my bad) en die dan nu heel braaf getrouwd, dochter. Ik vind dat altijd wel leuk om te horen hoe anders haar leven is geworden.

Maar die spreek ik ook echt alleen maar heel sporadisch. En als je elkaar dan spreekt heb je gewoon wat te melden. Prima lijkt mij en normaal sociaal gedrag.
  woensdag 18 juli 2018 @ 17:55:01 #22
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_180563145
Beetje vertrouwen dingetje. Ik zou het zelf ook niet relax vinden, maar zolang hij kortaf is en verder geen interesse lijkt te hebben dan is er volgens mij weinig aan de hand. Al vind ik het niet echt van respect spreken dat hij contact met haar heeft, wetende dat zij meer wil van hem. En welk effect dat op jou kan hebben. Contact met je ex hoeft geen probleem te vormen (al snap ik het verder niet echt - volgens mij is er eigenlijk bijna altijd wel iemand die nog hoop koestert), zolang beide partijen geen hoop/gevoelens meer hebben. Komt dus bijna nooit voor.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_180563409
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 17:55 schreef AlwaysHappy het volgende:
Beetje vertrouwen dingetje. Ik zou het zelf ook niet relax vinden, maar zolang hij kortaf is en verder geen interesse lijkt te hebben dan is er volgens mij weinig aan de hand. Al vind ik het niet echt van respect spreken dat hij contact met haar heeft, wetende dat zij meer wil van hem. En welk effect dat op jou kan hebben. Contact met je ex hoeft geen probleem te vormen (al snap ik het verder niet echt - volgens mij is er eigenlijk bijna altijd wel iemand die nog hoop koestert), zolang beide partijen geen hoop/gevoelens meer hebben. Komt dus bijna nooit voor.
Wie zegt dat ze meer wil van hem?

Dat er hoop gekoesterd wordt door een van de partijen is leuk bedacht, maar dat lijkt mij toch echt niet. Ikzelf zou ook echt nooit meer beginnen met een ex. Dat is geweest en het heeft niet gewerkt. Klaar.
pi_180563775
M'n ex is m'n beste vriend en spreek hem veel. Gelukkig heeft vriend daar nooit moeite mee gehad. Zijn nu ook goede vrienden.
pi_180565068
De keren dat ik vreemdging reageerde ik ook kortaf op berichten die openbaar waren. Je hebt er geen behoefte aan dat je vriendin of anderen iets gaan merken. Zou ook op feesten niet uitbundig gaan lopen bijkletsen, genoeg tijd daarvoor als je elkaar weer privé ziet. En ja stom van haar dat ze het dan wat moeilijk maakt door wel de drang te hebben om via openbare kanalen foto's te sturen etc maar ja.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:15:42 #26
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_180565088
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:04 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Wie zegt dat ze meer wil van hem?

Dat er hoop gekoesterd wordt door een van de partijen is leuk bedacht, maar dat lijkt mij toch echt niet. Ikzelf zou ook echt nooit meer beginnen met een ex. Dat is geweest en het heeft niet gewerkt. Klaar.
Uhh, de TS? Uit zijn OP krijg ik toch echt de indruk dat zij uit is op aandacht.

Ik snap dat jij nooit wat zou beginnen met een ex, maar de meeste mensen gaan na een relatie alleen akkoord met een vriendschap omdat ze op die manier tenminste nog een beetje contact kunnen houden met de ex..en dus omdat ze hoop hebben.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_180565434
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:15 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Uhh, de TS? Uit zijn OP krijg ik toch echt de indruk dat zij uit is op aandacht.

Ik snap dat jij nooit wat zou beginnen met een ex, maar de meeste mensen gaan na een relatie alleen akkoord met een vriendschap omdat ze op die manier tenminste nog een beetje contact kunnen houden met de ex..en dus omdat ze hoop hebben.
Valt wel mee. Heb zelf ook lang contact gehad met exen. Kan gewoon zijn omdat je ze best wel mag. Met vrijwel geen enkele ook nog seks gehad nadat het uit was en wel gewoon leuk kunnen blijven praten.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:31:07 #28
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_180565443
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:30 schreef momentius het volgende:

[..]

Valt wel mee. Heb zelf ook lang contact gehad met exen. Kan gewoon zijn omdat je ze best wel mag. Met vrijwel geen enkele ook nog seks gehad nadat het uit was en wel gewoon leuk kunnen blijven praten.
Er zijn uitzonderingen ja :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_180565726
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:31 schreef AlwaysHappy het volgende:

Er zijn uitzonderingen ja :)
Hoezo weet je dat het juist de uitzondering is in plaats van de regel? Serieuze vraag trouwens. Bedoel kan best geloven dat er mensen zijn die om die reden wel contact houden, maar bedoel zelf het gevoel dat zoiets 50/50 zal liggen. Niet echt alsof mijn kijk erop een uitzondering is..
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:57:29 #30
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_180566167
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:41 schreef momentius het volgende:

[..]

Hoezo weet je dat het juist de uitzondering is in plaats van de regel? Serieuze vraag trouwens. Bedoel kan best geloven dat er mensen zijn die om die reden wel contact houden, maar bedoel zelf het gevoel dat zoiets 50/50 zal liggen. Niet echt alsof mijn kijk erop een uitzondering is..
Mensen in m'n omgeving, verhalen online. Wordt niet voor niets gezegd dat vriendschap met een ex, vooral als een relatie net uit is, gewoon niet slim is. Paar jaar terug zelfs een of ander onderzoek van gelezen. Maar je hoeft het niet met me eens te zijn hoor :Y Ieder zo z'n mening, verder ook niet belangrijk voor TS.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_180566338
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:57 schreef AlwaysHappy het volgende:

[..]

Mensen in m'n omgeving, verhalen online. Wordt niet voor niets gezegd dat vriendschap met een ex, vooral als een relatie net uit is, gewoon niet slim is. Paar jaar terug zelfs een of ander onderzoek van gelezen. Maar je hoeft het niet met me eens te zijn hoor :Y Ieder zo z'n mening, verder ook niet belangrijk voor TS.
Nou ja feiten zijn feiten toch. Dus als 95% wel contact met hun ex houdt vanwege de kans op seks dan heb ik gewoon ongelijk. Vroeg me het gewoon af omdat ik er zelf niet zoveel over hoor en het me ook zelf niet zo raar lijkt om gewoon contact met exen te onderhouden. Nu trouwens niet meer, heb het gewoon over een periode van iets van 10 jaar waarin ik dat wel had dus ja. Lijkt me trouwens dat zo'n onderzoek wel belangrijk voor TS kan zijn als het zo is dat zulks contact vaak wel bijbedoelingen heeft maar oke
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')