abonnement Unibet Coolblue
  Beste debater 2022 woensdag 18 juli 2018 @ 14:51:00 #201
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180558744
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:48 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou, laten we zeggen dat 1 van Hitlers stokpaardjes Heim ins Reich was he. Dat er na WOII 12 miljoen Duitsers uit voormalige Duitse gebieden maar ook uit andere landen in Europa zijn verdreven heeft dat effectief opgelost.

Na WOII waren de landen etnisch zeer homogeen en toen is de grootste welvaartssprong gekomen.
Allemaal heel leuk, maar dat verklaart nog steeds niet waarom binnen het zeer homogene Europa er eeuwenlang conflicten zijn geweest, ook intern.

Leg uit: hoe kan het zijn dat in het oh zo homogene Engeland er alsnog een burgeroorlog uitbrak? Idem voor de godsdienstoorlogen in Frankrijk, de boerenoorlog in de Duitse gebieden, of de Russische Revolutie?
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180558758
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Allemaal heel leuk, maar dat verklaart nog steeds niet waarom binnen het zeer homogene Europa er eeuwenlang conflicten zijn geweest, ook intern.

Leg uit: hoe kan het zijn dat in het oh zo homogene Engeland er alsnog een burgeroorlog uitbrak? Idem voor de godsdienstoorlogen in Frankrijk, de boerenoorlog in de Duitse gebieden, of de Russische Revolutie?
Je gaat toch niet serieus keizerlijk Rusland etnisch homogeen noemen he?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:51:40 #203
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_180558759
Topic nog niet gelezen, maarik heb geen idee waarom dit nieuws is. De vreedzame multiculturele samenleving is een utopie. Ik ben ervan overtuigd dat de wereld het beste functioneert als landen zoveel mogelijk homogeen zijn qua etniciteit en cultuur. Heeft niets te maken met racisme of mensen beter of slechter vinden. Maar met hoe de mensheid met elkaar functioneert.
Koel en donker bewaren
  Beste debater 2022 woensdag 18 juli 2018 @ 14:51:42 #204
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180558760
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
[ afbeelding ]

Hmm.... wat herken ik nou in deze etnische map? Wat zou het nou zijn? Ik kan er de vinger niet op leggen.
Het Oostenrijks-Hongaarse Rijk, dat is je voorbeeld?

Niet Groot-Brittannië?
Niet Frankrijk?
Niet de Duitse gebieden?

:')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180558762
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:50 schreef De_Onnoembare het volgende:
[ afbeelding ]

Hmm.... wat herken ik nou in deze etnische map? Wat zou het nou zijn? Ik kan er de vinger niet op leggen.
Oh ja! Toekomstige grenzen!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:52:26 #206
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180558770
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:44 schreef DrMabuse het volgende:

[..]

Even Googlen :

bulgaria racist

Nogal wat hits.
Dat is precies wat ik bedoel. Ik ben zelf donker, dus ik ben er zelf ook wel mee bezig. Ik heb zelf ook van allerlei landen opgezocht hoe het daar is voor donkere mensen en er zijn vaak wel schrijnende gevallen te vinden, maar die gevallen geven een slecht beeld van hoe het voelt om daadwerkelijk daar te zijn.

Veel donkere mensen zijn echter super bang om de wereld te zien, omdat ze denken dat overal buiten een kleine selectie aan landen, ze constant gevaar lopen. Ik heb lijstjes gezien waarin zelfs landen als Duitsland of Spanje worden afgeraden aan donkere Amerikanen, landen waar ik al veelvuldig was geweest en nooit over heb nagedacht op die manier. Bij Oost-Europa dacht ik echter ook zo, maar als je er bent als donker persoon dan is het echt anders dan je van die doemverhalen zou gaan denken.

Natuurlijk moet je voorzichtig zijn, dat moet je overal, maar het is echt niet zo erg als mensen die er of nooit zijn geweest, of niet in de positie zijn om die ervaring te beoordelen elkaar allemaal napraten.
pi_180558780
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:51 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Het Oostenrijks-Hongaarse Rijk, dat is je voorbeeld?

Niet Groot-Brittannië?
Niet Frankrijk?
Niet de Duitse gebieden?

:')
1 vd voorbeelden waar staten gesticht zijn naar etnische groepen. En waar dat niet gebeurde, gebeurde het uiteindelijk alsnog middels bloedige burgeroorlogen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Beste debater 2022 woensdag 18 juli 2018 @ 14:52:49 #208
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180558781
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:51 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je gaat toch niet serieus keizerlijk Rusland etnisch homogeen noemen he?
Ik niet nee, aangezien ik etniciteit niet als enige doorslaggevende factor zie. Maar aangezien die homogeniteit vooral gezocht wordt in kleurtje en ras, lijkt het me een gewettigde vraag voor onze monoculturalisten.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180558798
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:52 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik niet nee, aangezien ik etniciteit niet als enige doorslaggevende factor zie. Maar aangezien die homogeniteit vooral gezocht wordt in kleurtje en ras, lijkt het me een gewettigde vraag voor onze monoculturalisten.
Nee het gaat dieper, anders zou ik O-H niet als voorbeeld aandraven. Degene met de rassen-obsessie ben jij toch echt hier. Dat zie ik keer op keer.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Beste debater 2022 woensdag 18 juli 2018 @ 14:54:06 #210
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180558803
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

1 vd voorbeelden waar staten gesticht zijn naar etnische groepen. En waar dat niet gebeurde, gebeurde het uiteindelijk alsnog middels bloedige burgeroorlogen.
Echt? Welke lijntjes zijn opnieuw getrokken in Groot-Brittannië en Frankrijk na hun interne conflicten?

Geen.

Weet je waarom? Omdat afgezien van het feit dat monocultuur niet eens bestaat, er NAAST etniciteit kennelijk voldoende zaken zijn die ervoor zorgen dat ook roomblanke volkeren elkaar de hersens inslaan.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 woensdag 18 juli 2018 @ 14:55:26 #211
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180558831
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee het gaat dieper, anders zou ik O-H niet als voorbeeld aandraven. Degene met de rassen-obsessie ben jij toch echt hier. Dat zie ik keer op keer.
Natuurlijk. :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180558893
Eerste keer in mn leven dat ik het met een VVDer eens ben. We worden eindelijk wakker in Nederland.
Land of the free. Home of the brave.
pi_180558911
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:54 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Echt? Welke lijntjes zijn opnieuw getrokken in Groot-Brittannië en Frankrijk na hun interne conflicten?

Geen.

Weet je waarom? Omdat afgezien van het feit dat monocultuur niet eens bestaat, er NAAST etniciteit kennelijk voldoende zaken zijn die ervoor zorgen dat ook roomblanke volkeren elkaar de hersens inslaan.
Die zijn er inderdaad, maar 1 vd grootste factoren is etnisch/religieus onderscheid en een mono-culturele samenleving is gewoon veel stabieler. Dat zie je op micro maar ook op macro-schaal.

Dat jij dat niet WILT horen en er een soort rassen-obsessie overheen gooit, dat is voor je eigen rekening,
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:03:44 #214
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180558986
We moeten landelijke, politieke grenzen ook niet verwarren met etnische grenzen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:04:27 #215
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180558999
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:51 schreef Guanabana het volgende:
Topic nog niet gelezen, maarik heb geen idee waarom dit nieuws is. De vreedzame multiculturele samenleving is een utopie. Ik ben ervan overtuigd dat de wereld het beste functioneert als landen zoveel mogelijk homogeen zijn qua etniciteit en cultuur. Heeft niets te maken met racisme of mensen beter of slechter vinden. Maar met hoe de mensheid met elkaar functioneert.
Cultuur is niet meer dan een verzameling van alle subculturen binnen een bepaalde begrenzing. Op het moment dat het lekker functioneert dan is er een veel kleinere neiging om culturele verschillen uit te lichten, dan wordt het gewoon als smaakjes beschouwd. Zoals men dat in Nederland tegenwoordig heeft met katholiek en protestants en brabants en hollands bijvoorbeeld, terwijl men er vroeger nog elkaar de kop voor insloeg.

Met etniciteit is het vergelijkbaar. Men doet graag alsof het een biologische classificatie van mensen is, maar het is een classificatie op basis van identiteit. Mensen gaan beter met elkaar om als ze een identiteit delen inderdaad, maar wat die identiteit is, is ook maar een kwestie van hoe men zich voelt. Als er dus veel nadruk ligt op zogenaamde etnische verschillen gaat men minder goed met elkaar om. Dat kun je oplossen door die mensen allemaal te verplaatsen en eigen land te geven, maar dat levert ook weer gedoe op (de oplossing voor het 'jodenprobleem' heeft het midden-oosten en het westen tegen elkaar opgezet). Je kunt het ook oplossen door het idee van een gedeelde identiteit te promoten.
pi_180559128
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Natuurlijk. :')
Laat ik het zo zeggen: is de samenleving de afgelopen 40 jaar stabieler geworden door de toegenomen 'diversiteit' en is de sociale samenhang in de wijken groter geworden daardoor of kleiner?

Is de sociale samenhang gemiddeld genomen in bijvoorbeeld een wijk in Sneek groter of lager dan die in Den Haag?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:13:49 #217
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_180559158
Blok heeft PVV-corvee, trouwens?
Koel en donker bewaren
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:19:14 #218
455560 Logic91
Always stay rational
pi_180559255
quote:
Een van de aanwezigen maakte opnames en stuurde die naar Zembla. Het publiek op de bijeenkomst heeft "geschokt geluisterd" naar de minister, zegt Zembla-journalist Erwin Otten in radioprogramma De Nieuws BV.
Hoezo zijn de uitspraken van Blok choquerend? Ik ben het niet helemaal met hem eens maar er zit een kern van waarheid in. Het feit dat men dit als choquerend ervaart zegt mijns inziens eerder dat ze een probleem hebben met de objectieve realiteit.

Het enige wat je zou kunnen zien als ''choquerend'' is het volgende:

quote:
De VVD'er stelt verder dat waarschijnlijk genetisch is bepaald dat mensen niet goed kunnen omgaan met onbekende mensen. "Waarschijnlijk zit ergens diep in onze genen dat we een overzichtelijke groep willen hebben om mee te jagen of om een dorpje te onderhouden. En dat we niet goed in staat zijn om een binding aan te gaan met ons onbekende mensen."
Vanuit een evolutionair biologisch perspectief is dit een plausibele verklaring. Het huidige klimaat dat heerst binnen onze samenleving zorgt er echter voor dat dit soort uitspraken als niet gewenst worden beschouwd.
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:26:52 #219
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180559378
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:19 schreef Logic91 het volgende:

[..]

Hoezo zijn de uitspraken van Blok choquerend? Ik ben het niet helemaal met hem eens maar er zit een kern van waarheid in. Het feit dat men dit als choquerend ervaart zegt mijns inziens eerder dat ze een probleem hebben met de objectieve realiteit.

Het enige wat je zou kunnen zien als ''choquerend'' is het volgende:

[..]

Vanuit een evolutionair biologisch perspectief is dit een plausibele verklaring. Het huidige klimaat dat heerst binnen onze samenleving zorgt er echter voor dat dit soort uitspraken als niet gewenst worden beschouwd.
Vanuit evolutionair biologisch perspectief moeten we dan ook niet samenleven in groepen groter dan 150 mensen. Voor een Rotterdammer is een vreemde uit Drenthe net zo vreemd als een vreemde uit Baghdad, vanuit dat perspectief. Het is juist vanuit sociaal-cultureel perspectief dat er een onderscheid in gemaakt wordt.

Maar (dan zal ik ook eens even verongelijkt gaan doen), in het huidige klimaat mag dat niet meer gezegd worden. Want als je erop wijst dat dingen die heel intrinsiek voelen, juist sociale constructies zijn ben je politiek correct, terwijl je zegt waar het op staat, als je er onveranderlijke biologische kenmerken van maakt.
pi_180559416
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:26 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Vanuit evolutionair biologisch perspectief moeten we dan ook niet samenleven in groepen groter dan 150 mensen. Voor een Rotterdammer is een vreemde uit Drenthe net zo vreemd als een vreemde uit Baghdad, vanuit dat perspectief. Het is juist vanuit sociaal-cultureel perspectief dat er een onderscheid in gemaakt wordt.

Maar (dan zal ik ook eens even verongelijkt gaan doen), in het huidige klimaat mag dat niet meer gezegd worden. Want als je erop wijst dat dingen die heel intrinsiek voelen, juist sociale constructies zijn ben je politiek correct, terwijl je zegt waar het op staat, als je er onveranderlijke biologische kenmerken van maakt.
In de loop der eeuwen is er natuurlijk wel een soort groep gecreëerd die zich op bepaalde vlakken overlapt voor zowel die R'dammer als die knakker uit Drenthe. Een gezamenlijke taal, geschiedenis, de opleiding etc. Dat het aan de ene kant gecreëerd is ben ik met je eens, maar het is er nu wel en dat maakt dat verschil tussen die gozer uit Baghdad toch echt veel groter.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:36:09 #221
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_180559527
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:13 schreef Guanabana het volgende:
Blok heeft PVV-corvee, trouwens?
Die grap is al gemaakt.
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:36:27 #222
181519 Guanabana
Pluviophile
pi_180559535
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:36 schreef xzaz het volgende:

[..]

Die grap is al gemaakt.
oh ;( Dan log ik maar uit.
Koel en donker bewaren
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:36:38 #223
455560 Logic91
Always stay rational
pi_180559541
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:26 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Vanuit evolutionair biologisch perspectief moeten we dan ook niet samenleven in groepen groter dan 150 mensen. Voor een Rotterdammer is een vreemde uit Drenthe net zo vreemd als een vreemde uit Baghdad, vanuit dat perspectief. Het is juist vanuit sociaal-cultureel perspectief dat er een onderscheid in gemaakt wordt.

Maar (dan zal ik ook eens even verongelijkt gaan doen), in het huidige klimaat mag dat niet meer gezegd worden. Want als je erop wijst dat dingen die heel intrinsiek voelen, juist sociale constructies zijn ben je politiek correct, terwijl je zegt waar het op staat, als je er onveranderlijke biologische kenmerken van maakt.
Oh, maar ik voel me totaal niet verongelijkt hoor. Ik geef enkel aan hoe ik ertegenaan kijk. :)
''Men find their religions as they find their homelands, their lands, their homes and their fathers. They just find them, they do not search for them, do not understand them, do not choose them either.''
Abdullah al-Qasemi
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:36:46 #224
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_180559545
LOL _O-

Kijk eens hier op fok hoe denigrerend men over b.v. Limburgers spreekt. Zo primitief zitten de meeste mensen nu eenmaal in elkaar.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:39:44 #225
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180559587
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

In de loop der eeuwen is er natuurlijk wel een soort groep gecreëerd die zich op bepaalde vlakken overlapt voor zowel die R'dammer als die knakker uit Drenthe. Een gezamenlijke taal, geschiedenis, de opleiding etc. Dat het aan de ene kant gecreëerd is ben ik met je eens, maar het is er nu wel en dat maakt dat verschil tussen die gozer uit Baghdad toch echt veel groter.
Dat klopt, maar die lijnen kun je op verscheidene manieren trekken, die allemaal ergens op kunnen slaan. Wat je bijvoorbeeld ook ziet is dat er zoiets is als een internationale elite, die meer overeenkomsten met elkaar heeft (en ook meer met elkaar omgaat) dan met arbeiders in hun eigen landen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')