abonnement Unibet Coolblue
pi_180555807
Reiziger kan zelf favoriet kiezen NS onthult: al jaren warme en koude coupés

In het ontwerp van de treinen heeft de NS ooit bewust gekozen voor treincoupés met verschillende temperaturen. Zo kunnen reizigers – die het vermoedelijk nooit wisten – zelf een favoriete temperatuur kiezen. „De één wil het warmer, de ander iets kouder.”

Hoe hard de airco blaast, kan de machinist niet instellen, maar reizigers kunnen wel degelijk kiezen voor meer koelte, onthult de NS woensdag. „De één wil het kouder hebben, de ander warmer. Ooit is in het ontwerp van de klimaattechniek bewust gekozen voor verschillen per coupé.”

Welke coupé warm is, en welke koud, is nergens aangegeven. Reizigers moeten de trein doorlopen en simpelweg voelen waar het bevalt. Vermoedelijk heeft het gros van de treinreizigers echter geen flauw idee dat de coupés verschillende temperaturen hebben en dat het een goed idee is om een ’rondje trein’ te maken.
https://www.telegraaf.nl/(...)arme-en-koude-coupes
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 18 juli 2018 @ 12:36:51 #2
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180555918
It's not a bug, it's a hidden feature.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator woensdag 18 juli 2018 @ 12:37:40 #3
9859 crew  Karina
Woman
pi_180555940
Ik voorspel veel heen-en-weer lopende mensen in de trein vandaag: iedereen wil het gaan uittesten.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_180555961
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:36 schreef Janneke141 het volgende:
It's not a bug, it's a hidden feature.
pi_180555996
quote:
99s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:37 schreef Karina het volgende:
Ik voorspel veel heen-en-weer lopende mensen in de trein vandaag: iedereen wil het gaan uittesten.
Inclusief gevechten om zitplaatsen in koele coupes
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180556025
Nou nou, wat een luxe als je de hele reis moet staan in een overvolle trein. :')
´
pi_180556224
Kunnen er dan ook coupes verschillende luchtjes komen: de ene met een doordringende parfum lucht de andere met mest geur weer een andere met zweetlucht enz? En coupes met de stoelen niet tegenover elkaar, zodat je gedwongen bent de persoon tegenover je alleen maar aan te staren? Of naast de stilte coupes ook coupes voor muziekliefhebbers met allemaal klassieke of popmuziek. Als je dan toch verder gaat zou je ook themacoupes kunnen bedenken Filosofiecoupes, Politiek coupes. lefdescoupes, kunstcoupes hobbycoupes, healthcoupes enz. enz.
"Leuker kunnen wij het niet maken , ingewikkelder wel." Lang leve de Belastingdienst!
pi_180556490
Kan dan ook de rookcoupe weer terug komen? :P
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:02:32 #9
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_180556536
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:40 schreef Kim-Holland het volgende:
Nou nou, wat een luxe als je de hele reis moet staan in een overvolle trein. :')
Niet zo janken joh
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_180556563
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:48 schreef paulgo het volgende:
[..] Als je dan toch verder gaat zou je ook themacoupes kunnen bedenken Filosofiecoupes, Politiek coupes. lefdescoupes, kunstcoupes hobbycoupes, healthcoupes enz. enz.
Wat zijn lefdescoupes? Kun je daar een Leffe drinken? ;)
´
pi_180556584
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:03 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Wat zijn lefdescoupes? Kun je daar een Leffe drinken? ;)
Hehe, dat is dan mijn coupe :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:08:12 #12
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180556665
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hehe, dat is dan mijn coupe :P
Ik ben helemaal voor ^O^

Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_180556686
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hehe, dat is dan mijn coupe :P
Zal vast een drukbezochte coupe worden B:)B
Beter dat de verwarming daar op een laag standje staat ..
´
pi_180556972
Dat vermoedde ik al. Vind het in sommige coupés echt te warm of te koud, en dan sta ik inderdaad op en loop ik door. En in een volgende coupé is het dan inderdaad beter. Mooi dat het bewust beleid blijkt te zijn.


behalve tijdens die ene reis. Dat was vast geen opzet, maar de verwarming deed het niet. Buiten vroor het, ik reisde van Amersfoort naar Groningen. Tot aan Zwolle ging het nog wel, maar langzamerhand kreeg ik het steeds kouder. Totdat ik me in Groningen realiseerde dat ik totaal verkleumd was. Een medepassagier had hetzelfde. Toen maar wel even de conducteur erop geattendeerd dat de verwarming het niet deed.
Somebody that I used to know
pi_180557131
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:23 schreef Postbus100 het volgende:
Dat vermoedde ik al. Vind het in sommige coupés echt te warm of te koud, en dan sta ik inderdaad op en loop ik door. En in een volgende coupé is het dan inderdaad beter. Mooi dat het bewust beleid blijkt te zijn.

behalve tijdens die ene reis. Dat was vast geen opzet, maar de verwarming deed het niet. Buiten vroor het, ik reisde van Amersfoort naar Groningen. Tot aan Zwolle ging het nog wel, maar langzamerhand kreeg ik het steeds kouder. Totdat ik me in Groningen realiseerde dat ik totaal verkleumd was. Een medepassagier had hetzelfde. Toen maar wel even de conducteur erop geattendeerd dat de verwarming het niet deed.
Vind je het niet raar dat de NS dat nooit heeft laten weten aan hun klanten?
Lijkt me dat als je zo'n service aanbied waar klanten zelf kunnen kiezen tussen koelere en minder koelere coupes dat ze dat dan op zijn minst vertellen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180557219
HA, ik wist het!

Smiechten. Ik zat laatst in de trein met hitte, en het leek er toch echt op dat de eerste klasse veel koeler was dan de tweede.
pi_180557262
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:48 schreef paulgo het volgende:
Kunnen er dan ook coupes verschillende luchtjes komen: de ene met een doordringende parfum lucht de andere met mest geur weer een andere met zweetlucht enz? En coupes met de stoelen niet tegenover elkaar, zodat je gedwongen bent de persoon tegenover je alleen maar aan te staren? Of naast de stilte coupes ook coupes voor muziekliefhebbers met allemaal klassieke of popmuziek. Als je dan toch verder gaat zou je ook themacoupes kunnen bedenken Filosofiecoupes, Politiek coupes. lefdescoupes, kunstcoupes hobbycoupes, healthcoupes enz. enz.
naaktcoupes
pi_180557426
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:30 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vind je het niet raar dat de NS dat nooit heeft laten weten aan hun klanten?
Lijkt me dat als je zo'n service aanbied waar klanten zelf kunnen kiezen tussen koelere en minder koelere coupes dat ze dat dan op zijn minst vertellen.
Nee, waarom? Als je het echt vervelend warm vindt, ga je toch op zoek naar een beter plekje? En als je het niet te warm vind, hoef je het ook niet te weten. Als mensen het wel weten, gaat er veel gelopen worden in treinen. Volgens mij wil je dat niet.
Somebody that I used to know
pi_180557437
Afwerkcoupes. Die kun je herkennen aan het gordijntje voor het raam
´
pi_180557884
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:40 schreef Kim-Holland het volgende:
Nou nou, wat een luxe als je de hele reis moet staan in een overvolle trein. :')
Beter ga je gewoon zitten in een overvolle trein.
ROBODEMONS..................|:(
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:17:06 #21
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_180557981
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:48 schreef paulgo het volgende:
Kunnen er dan ook coupes verschillende luchtjes komen: de ene met een doordringende parfum lucht de andere met mest geur weer een andere met zweetlucht enz? En coupes met de stoelen niet tegenover elkaar, zodat je gedwongen bent de persoon tegenover je alleen maar aan te staren? Of naast de stilte coupes ook coupes voor muziekliefhebbers met allemaal klassieke of popmuziek. Als je dan toch verder gaat zou je ook themacoupes kunnen bedenken Filosofiecoupes, Politiek coupes. lefdescoupes, kunstcoupes hobbycoupes, healthcoupes enz. enz.
Beste reiziger, je hebt geluk! We hebben al enkele weken een combinatie van bovenstaande in het assortiment. Je kunt hem vinden in...elk rijtuig momenteel.
pi_180558119
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:12 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Beter ga je gewoon zitten in een overvolle trein.
Gewoon op schoot bij een vreemde maar lekkere medereiziger..
Ineens heb je het! .. ^O^
´
pi_180558161
Dit zeggen ze gewoon zodat mensen zich beter verspreiden over de coupes.
/aluhoedje
pi_180558697
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:25 schreef MevrouwPuff het volgende:
Dit zeggen ze gewoon zodat mensen zich beter verspreiden over de coupes.
/aluhoedje
Ja, of een nare bug in de klimaatregelsoftware. Dat de treincoupés niet goed in te stellen zijn en dat men het nu als feature probeert aan te kondigen :')
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_180558718
Niets onthult, dat is al jaren bekend :')
stupidity has become as common as common sense was before
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')