abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
pi_180554650
registreer om deze reclame te verbergen
ADHD%20site.jpg

Wees hier ongeconcentreerd, onrustig, chaotisch, vergeetachtig, impulsief en altijd te laat!

Een paar handige web sites en adressen:

Hoe herken je AD(H)D en ADD?
Voorlichtingsfilmpjes.
Overzichtelijke website geheel gericht op ADD..

Behandelaars:

PsyQ is een landelijk opererend samenwerkingsverband van de GGZ-instellingen. Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Virenze een instelling die ambulante zorg biedt aan kinderen en jeugdigen (K&J) en volwassenen (VWZ). Hier kun je o.a. terecht voor diagnosestelling en behandeling.
Lijst met behandelaars

PatiŽntenverenigingen, lotgenoten en ervaringsdeskundigen:

Balans digitaal, de patiŽntenvereniging voor ADHD. Hier vindt u veel verwijzingen en recente publicaties over ADHD.
Stichting ADD, een stichting voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Levente, een website met informatie en lotgenotencontact over ADD.
ADD Online, Alles over Medicatie, Omschrijvingen en tips voor het overwegend onoplettend type (ADD).
Vereniging Impuls, voor volwassenen met AD(H)D en aanverwante stoornissen.
Centrum Zit stil is de Belgische organisatie voor kinderen en volwassenen met ADHD.
• Het ADHD Netwerk is een netwerk voor hulpverleners die lid zijn van het netwerk om met elkaar te kunnen communiceren.
ADHD Xtra staat voor onafhankelijk interactief lotgenotencontact voor ADHD, ADD en/of aanverwante stoornissen zoals Borderline, PDD-NOS, ODD etc.

Medicatie bij ADHD en ADD:

Stimulantia:

• Ritalin: Methylfenidaat kort werkend.
• Concerta: Methylfenidaat lang werkend.
• Dextro-amfetamine: - Het verschil tussen Methylfenidaat en Dextro-amfetamine

Niet stimulantia:

• Strattera: Atomoxetine.
• Wellbutrin XR: Langwerkend Bupropion.

Vorige topics.

Changelog:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
IMG-20150422-WA0004.jpg
Op zaterdag 20 mei 2017 22:17 schreef Lot88 het volgende:
jij bent in mijn hoofd volledig gelinkt aan Alex Vause :@
  woensdag 18 juli 2018 @ 11:33:54 #2
12888 Skull-splitter
your selection of the finest
pi_180554666
Ik zie werkelijk het verschil niet.
I'm fed up with all this Wi-fi-high-fiving
Steam: Skullsplitter
Origin-naam:013skullsplitter
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:40:19 #3
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_180557315
Heb maandag dus inderdaad de diagnose en het verbaast me dan ook echt helemaal niks :') nu moet ik 2 weken aan de dex om te kijken wat het doet maar het is de tweede dag en ik ben het al vergeten :'(

Denk dat ik dat potje maar in drieŽn deel en het verdeel over een paar locaties zodat ik het altijd bij me heb

:')
Giechelend van de pret reed de bus volgeladen met meiden de afgrond in.
  Grappenmaker woensdag 18 juli 2018 @ 13:48:40 #4
388507 d4v1d
Wat vind je van de Singel?
pi_180557463
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:40 schreef broccoli. het volgende:
Heb maandag dus inderdaad de diagnose en het verbaast me dan ook echt helemaal niks :') nu moet ik 2 weken aan de dex om te kijken wat het doet maar het is de tweede dag en ik ben het al vergeten :'(

Denk dat ik dat potje maar in drieŽn deel en het verdeel over een paar locaties zodat ik het altijd bij me heb

Ik gebruik op mijn telefoon de app 'medisafe'. Die geeft op genoemde tijdstippen, of tijdspatronen, notificaties dat je pillen moet nemen. (en alsnog vergeet ik het af en toe :'))
In de app zit ook een dagboek, kan je bijhouden wat je opvalt en of je effecten hebt of bijwerkingen e.d.

Moet je wel dat soort medische gegevems in een app willen zetten...
Op vrijdag 3 oktober 2014 22:08 schreef LompeHork het volgende:
D4v1d is wel een baas _O_
Op zondag 25 september 2016 16:43 schreef Crip het volgende:
Ik vind jou echt een onwijs leuke user.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:00:40 #5
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_180557654
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:48 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Ik gebruik op mijn telefoon de app 'medisafe'. Die geeft op genoemde tijdstippen, of tijdspatronen, notificaties dat je pillen moet nemen. (en alsnog vergeet ik het af en toe :'))
In de app zit ook een dagboek, kan je bijhouden wat je opvalt en of je effecten hebt of bijwerkingen e.d.

Moet je wel dat soort medische gegevems in een app willen zetten...
Moet ik wel de medicijnen bij me hebben :')

Ik ga die app ff installeren, thanks 👌
pi_180560976
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:40 schreef broccoli. het volgende:

Ik zet ook echt extra wekkers, en ik voel ook wanneer het uitwerkt, dat voelt niet lekker. Soort druk op de ogen en bovenop mijn hoofd.

Ik heb tijdens mijn werk altijd een klein blikje ( waar snoepjes in hebben gezeten ) waar ik wat pilletjes in heb gedaan. Aangezien ik om de 4u moet innemen. Soms 3x daags soms 4x.
pi_180561105
Die app is wel fijn, alleen jammer dat je niet kunt invullen dat je een halfje slikt ;(
  dinsdag 24 juli 2018 @ 17:02:11 #8
276822 Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_180700436
Ik merk ook als de methylfenidaat is uitgewerkt. Over het algemeen vergeet ik het niet.
Ik ook.
  Grappenmaker dinsdag 24 juli 2018 @ 19:45:32 #9
388507 d4v1d
pi_180703854
quote:
11s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:47 schreef Moeraskat het volgende:
Die app is wel fijn, alleen jammer dat je niet kunt invullen dat je een halfje slikt ;(
Een halfje extra of in plaats van een andere dosis?
  Grappenmaker dinsdag 24 juli 2018 @ 19:49:24 #10
388507 d4v1d
pi_180703977
Afgelopen week op scoutingkamp. Volle hitte en druk. Met pillen op werd ik echt geÔrriteerd zodra de 2e dosis uit werkte rond 4u. Heel kort lontje..

Zonder pillen weer niet, geen rebound natuurlijk. Na 2 dagen maar besloten de rest van de week niet meer te slikken, want dit was niet grappig :X Normale weken nooit last van.
pi_180704664
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 19:49 schreef d4v1d het volgende:
Afgelopen week op scoutingkamp. Volle hitte en druk. Met pillen op werd ik echt geÔrriteerd zodra de 2e dosis uit werkte rond 4u. Heel kort lontje..

Zonder pillen weer niet, geen rebound natuurlijk. Na 2 dagen maar besloten de rest van de week niet meer te slikken, want dit was niet grappig :X Normale weken nooit last van.
Normale weken is die rebound ook in eem wat rustigete omgeving dan een scoutingskamp wss.
  Grappenmaker dinsdag 24 juli 2018 @ 21:07:58 #12
388507 d4v1d
pi_180705642
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 20:18 schreef Guus_Geluk7 het volgende:

[..]

Normale weken is die rebound ook in eem wat rustigete omgeving dan een scoutingskamp wss.
Precies.. Maar het kwam nogal als een verrassing op m'n dak vallen. :P

[ Bericht 0% gewijzigd door d4v1d op 25-07-2018 07:50:21 ]
  donderdag 26 juli 2018 @ 21:05:50 #13
276822 Monopoly
Ik eet gehaktballen
pi_180752903
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 21:07 schreef d4v1d het volgende:

[..]

Precies.. Maar het kwam nogal als een verrassing op m'n dak vallen. :P
Die hitte is wel klote. Ik merk het zelf ook wel extra als het spul uit is gewerkt.
Ik ook.
  donderdag 16 augustus 2018 @ 23:14:55 #14
444350 broccoli.
Here stops reality
pi_181242334
Hallon die ballon daar ben ik weer

Ik zit inmiddels aan de medicatie en krijg zeer binnenkort cgt, mijn struggles zijn al wat minder geworden maar ik val dus over 1 ding

En dat is mijn partner. Die ook ADHD heeft. Sterker nog, zijn klachten zijn erger dan de mijne. En tot nu toe weigert hij professionele hulp.

En we lopen nu vast in het huishouden. We hebben zijn huis vorige week ergens bijna helemaal schoongemaakt, maar het is alweer een bende, voornamelijk door hem. Hij ziet het niet. Hij kan het niet. Ik geef hem ter plekke taakjes, maar halverwege zit ie weer op z'n telefoon omdat ik ťcht dat ene nummer van de Sluipschutters moet horen of dat ie ineens staat te dansen in de gang. En als die taak gedaan is, gaat ie verder met z'n leven.

Deels ADHD deels disciplineprobleem, gaat wel hand in hand en ik vroeg me af of mensen hier ervaring mee hebben.
pi_181282289
Inmiddels dus ook gediagnosticeerd met ADHD-C, OCD, anxiety, maar naar mijn mening is het alleen ADHD-PI, OCD. Omdat ik ondergestimuleerd en dromerig/afwezig ben, maar goed een diagnose waar ik mee kan leven. Dexamfetamine voorgeschreven, lijkt wel iets of wat te werken. Strattera wil ik in de toekomst nog wel een kans geven. Mijn orinigele post staat hier.

Ik weet niet hoe jullie het allemaal doen, maar voor mij is deze stoornis echt te belemmerend om een normaal leven te leiden. Het heeft mijn leven echt geruÔneerd. Ben gewoon disfunctionerend. Altijd aan het worstelen. Misschien moet ik mij maar laten afkeuren, voordat ik serieus in de problemen geraak.

Ik bedoel echt alles loopt constant fout, ik weet dat er problemen zijn met alle belangrijke executieve functies. Geldt voor elke ADHD'er. Dus naar een bepaald doel toewerken gaat al niet, omdat je onderweg dus ook word afgeleid en daar dan op reageert.

Je krijgt je acties niet uitgevoerd, je denkt er wel aan, alleen doe je het gewoon niet. Constant. Plannen die constant wijzigen, altijd iets anders willen. ''It is isn't about knowing what to do, but doing what you know.''

Ik neem het mijn ouders ook serieus kwalijk dat ze dit nooit bij mij op jonge leeftijd hebben gezien, terwijl het goed was te zien. Ik stond altijd te dromen (op het voetbalveld), heb zelfs eens de boot van mijn vader vol op de kade gevaren, omdat ik gewoon overwegend onoplettend was. (Hij zelf was in het vooronder bezig, dus kon niet meekijken)

Mijn moeder heeft gerookt tijdens de zwangerschap, wat volgens Barkley wel eens een oorzaak kan zijn van ADHD. Word ik ook depressief van.

Een ding weet ik zeker, mocht je ADHD (denken te) hebben, dan ondervind je serieus problemen met serieuze klachten die serieuze consequenties hebben voor je leven. En eenieder die bij mij aankomt en beweert dat ze het ook hebben, prik ik met een aantal vragen makkelijk doorheen. Want ik heb al heel wat mensen ontmoet die het veinzen en mij niet serieus nemen, omdat ik zo rustig lijk. Uiteraard ga ik ervan uit dat iedereen hier de stoornis heeft ;)

Tips zijn altijd meer dan welkom, zal hier ook wat vaker proberen te reageren. Al het goeds iedereen!

En dan nog wat; geneeskunde studeren als ADHD'er? Hoe is dat mogelijk? Ik weet dat de opleiding tot cardioloog al 12 jaar duurt, nou ik zou het na 12 dagen al voor gezien houden.

[ Bericht 0% gewijzigd door LazyDave op 18-08-2018 20:51:09 ]
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')