abonnement Unibet Coolblue
pi_180554082
Welkom in het babytopic!

De baby wiki-lijst vind je hier: klik
Het is natuurlijk verplicht gegevens in dit lijstje toe te voegen/aan te passen.

Een lijst met de verjaardagen van veel OUD-users en hun kindjes vind je op de Fok!wiki:

Ons motto:
Have babies they said, it will be fun they said *O*





Verboden woorden: egopost, faalmoeder. Het is niet egoistisch om even je gevoel te spuien zonder op anderen te reageren, en wat je ook doet je bent altijd de beste moeder voor jouw baby.
pi_180554093
Hier wordt V door het cb gevaccineerd, bmr.
2 weken voor vertrek :Y
pi_180554371
Vita, ik hanteer tegenwoordig de Lemijndouchetechniek: aankleedkussen in de badkamer (op de vloer)en een grote hydrofiel er boven op. Ik zorg ook dat ik een schone luier en kleertjes heb liggen. Dan kan ik als ik klaar ben met J. hem op het aankleedkussen leggen, droog ik snel zijn hoofdje af en wikkel hem in de hydrofiel. Als ie stil is douche ik verder en als ie gaat huilen droog ik mezelf af en droog dan hem af. Dat werkt echt goed! Ik weet alleen nog niet hoe dat moet als ie beweeglijker wordt :D misschien dat Lemijn daar ook nog goede tips voor heeft :D
pi_180554389
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:07 schreef Flav het volgende:
Hier wordt V door het cb gevaccineerd, bmr.
2 weken voor vertrek :Y
doen ze het bij jullie cb wel voordat hij 1 is of is hij tegen die tijd al jarig geweest?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180554943
Wat het badderen betreft: dat is voornamelijk man’s afdeling. Ik doe ál het andere al dus hij gaat meestal met haar in bad.
Ik vind het niet fijn samen te douchen dus ik was haar apart als ik niet op man kan wachten.
Nu had A een badstoeltje toen hij zo’n 8,5 maand was dus daar kan zij inmiddels ook in (vanaf 6 maanden en kunnen zitten).
Die heb ik nu 2 keer gebruikt. Écht relaxed gaat dat nog niet want ze zakt/glijdt nog wat weg maar ik ben er om haar weer op te hijsen :P
Maar goed, ze wordt vanzelf stabieler en groter.

Verder merk ik dat het nu lastiger wordt qua tijdsverdeling tussen baby, kleuter, huishouden en werk. Baby vergt meer interactie dan alleen aan de borst drinken want nu wilt ze ook meeëten en dat maakt meer rommel en is zijzelf ook extra snel vies.
Dus dat gegoochel is nog even wennen. Baby wilt eten, kleuter wilt spelen met mij en ondertussen lijkt het huis ontploft en ligt de stapel was te wachten tot het wordt opgevouwen. :')
Maar het komt goed! *O*
pi_180555298
Venco, dat ontplofte huis is echt zo herkenbaar. Ik doe vandaag een rustige poging het een beetje op orde te brengen, want als je ziek bent lijkt het allemaal alleen nog maar rommeliger/viezer. :') En ik heb niet nog een kleuter om mijn aandacht ook nog aan te geven. Echt, als ik ooit meer ga verdienen komt er zo hard een schoonmaker. Je weet wel. Ooit. :+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180555914
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:10 schreef Nanuke het volgende:
Venco, dat ontplofte huis is echt zo herkenbaar. Ik doe vandaag een rustige poging het een beetje op orde te brengen, want als je ziek bent lijkt het allemaal alleen nog maar rommeliger/viezer. :') En ik heb niet nog een kleuter om mijn aandacht ook nog aan te geven. Echt, als ik ooit meer ga verdienen komt er zo hard een schoonmaker. Je weet wel. Ooit. :+
Ik heb vaak het gevoel dat ik maar 3 dingen in huis doe. Huishouden(all-round), kinderen bezig zijn (all-round), douchen. :')
Maar er is altijd stof of vlekjes ergens. En we leven echt normaal natuurlijk en we hebben niet eens beesten. Ik zie gewoon alles. :')
pi_180556377
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:10 schreef Nanuke het volgende:
Venco, dat ontplofte huis is echt zo herkenbaar. Ik doe vandaag een rustige poging het een beetje op orde te brengen, want als je ziek bent lijkt het allemaal alleen nog maar rommeliger/viezer. :') En ik heb niet nog een kleuter om mijn aandacht ook nog aan te geven. Echt, als ik ooit meer ga verdienen komt er zo hard een schoonmaker. Je weet wel. Ooit. :+
Amen _O_ Vooral nu C bewegelijker wordt op de vloer begint het me op te vallen :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180556483
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:55 schreef rena het volgende:

[..]

Amen _O_ Vooral nu C bewegelijker wordt op de vloer begint het me op te vallen :')
+1 op dit! :') Of ik moet m onder bank vandaag trekken en hij heeft dan stof op z’n romper :') Ik ga ‘m gewoon een keer een swifferdoekje/dweil ombinden :P

LDG: M. is vorige week ook vervroeg gevaccineerd, was hier geen probleem bij het cb
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 18 juli 2018 @ 13:05:06 #10
269689 crew  Viv
pi_180556597
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:21 schreef Aure het volgende:
Ik weet alleen nog niet hoe dat moet als ie beweeglijker wordt :D misschien dat Lemijn daar ook nog goede tips voor heeft :D
Mijn dreumes van bijna 21 maanden blijft nog altijd braaf liggen zo. Tijdens het verschonen op de commode wil ze wel vaak zitten of kruipen, maar als het verschoonkussen op de badkamervloer ligt komt ze kennelijk niet op het idee. :D
pi_180556691
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:59 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

+1 op dit! :') Of ik moet m onder bank vandaag trekken en hij heeft dan stof op z’n romper :') Ik ga ‘m gewoon een keer een swifferdoekje/dweil ombinden :P
Haha :D Dat is nog wel een goede tip, gewoon al aan het werk zetten die koters :7
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:22:20 #12
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180556951
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:21 schreef Aure het volgende:
Lemijndouchetechniek
:D O+ .
Ik kan met een gerust hart dit topic uit, nu ik iets wezenlijks heb toegevoegd :P .
quote:
Ik weet alleen nog niet hoe dat moet als ie beweeglijker wordt :D misschien dat Lemijn daar ook nog goede tips voor heeft :D
Als je bedoelt tijdens het douchen: dan nog duikt Jacob niet zomaar uit mijn armen. Op de arm zitten vindt hij bijna altijd heerlijk. Hij draait wel wat rond en zo maar zijn beentjes vouwt hij stevig om mijn zij. Het geheel voelt nog minder eng dan de eerste maanden.
Als je bedoelt na het douchen: net als bij vivi blijft hij wonderbaarlijk lang liggen, maar anders draait hij er maar lekker af. Mijn zegen heeft ie.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:24:48 #13
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180557013
En verder: Aure en Nanuke, wat akelig dat jullie niet lekker zijn. Ik had dat op vakantie even, wat een zegen dat er toen extra handen waren zeg.

Schoonmaakster _O_ . Ze is verre van perfect maar werkt wel 2 uur hard door, iets wat mij nooit lukt met kind erbij. Echt heel fijn en het geld enorm waard.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180557047
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:22 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

doen ze het bij jullie cb wel voordat hij 1 is of is hij tegen die tijd al jarig geweest?
Hij is dan net 5 dagen 1.
Bij vaccinatie onder de 1 moeten ze de prik nog een keer krijgen, daarom zo laat mogelijk maar wel nog op tijd voor de vakantie.

Wel raar dat jullie cb het niet wilt doen :{
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:28:55 #15
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180557096
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 10:54 schreef littledrummergirl het volgende:
Heeft iemand hier zijn/haar baby eerder laten vaccineren met bmr vanwege mazelen in t vakantieland? Ik belde net t consultatiebureau en die vertelden dat zij de bmr niet doen voor vakantie maar dat het wel kan via ggd of travelclinic. Iemand dat gedaan :?
Raar, LDG. Je zou ze kunnen wijzen op de tekst van het rijksvaccinatieprogramma zelf, waar staat:

Bij reizen naar landen waar mazelen nog veel voorkomt, wordt een extra vaccinatie op de leeftijd tussen 6 en 12 maanden geadviseerd. Ook kinderen van deze leeftijd in asielzoekerscentra krijgen deze extra vaccinatie aangeboden.

Mij lijkt dat het CB dit dus gewoon kan/moet uitvoeren.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180557157
De lemijndouchtechniek werkt hier niet.
Dan vind ik Harrie in zijn blootje ergens in huis :')
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:34:50 #17
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180557213
Badkamerdeur dicht doen? Ik bedoel, jouw baby is knap, maar toch niet zo knap dat hij een klink open krijgt?

edit:
Jacob doet bijvoorbeeld dit. Wasmachine in- danwel uitruimen. Hoofd erin stoppen. Deurtje dicht doen als je je vasthoudt aan de binnenkant. Omvallen. Repeat. Maar dan bloot. Ik geef toe dat het jammer is als je na het douchen nog moet dweilen, maar dat hoeft niet elke keer gelukkig.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180557319
Ja kan ik doen, maar helaas hebben we een inpandige badkamer dus dat is de enige manier om te luchten.
En met deze hitte is met de deur dicht geen pretje :P

Jacob en die tuinbroek O+
Ik zag een tuinbroek met korte pijpen op internet, denk dat ik hem toch ga scoren!
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:44:13 #19
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180557395
Ik had eerst ook dezelfde douchetechniek, maar soms moet ik scheren en van alles :') dat duurt echt een halfuur/3 kwartier :D dan zet ik zijn badje met zitje in de douche bij mij en vermaakt hij zich nog langer.

En dan ga ik meestal eerst afdrogen, insmeren, haren föhnen en zo zijn we makkelijk een uur verder. Tenzij hij er eerder genoeg van zou krijgen :D maar dat is nog niet voorgekomen.
pi_180557541
Jacob en de tuinbroek O+

Ik bedoelde inderdaad dat laatste, hier kan de badkamerdeur wel dicht dus dat is een optie. Nouja voorlopig niet aan de orde, hij is nog mini O+

Ik ben vandaag trouwens al een heel stuk beter. Geen verhoging meer ook, dus het was gelukkig van korte duur.
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:09:15 #21
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180557817
• Jacob gaat voorlopig nog niet aan de kapper. Ik vind zijn haar zo heerlijk zoals het is en ik verbeeld me dat ik door dezelfde haren aai als in het begin, dat is leuk. Dat onbekenden inmiddels soms denken dat hij een meisje is als ik vrolijke kleuren gekleed, vind ik juist wel komisch.
Kris, jouwes was ook naar de kapper geweest las ik. Ben benieuwd naar voor- en nafoto's!

• die baby in de la is echt te komisch oO< .

• vaders in dit topic: gezellig!
Lastig van het drinken, goed idee om die link van elliebell te lezen denk ik. Want enerzijds wil je gewoon je kind volgen maar anderzijds, nou ja, is het misschien een beetje veel? Ik weet het niet, ik had ook het geluk van borstvoeding en onwetendheid over ml's.

• eet smakelijk vanavond Fleur. Leuk he, dat je je soms even realiseert hoe alles veranderd is, en hoe gewoon en bijzonder tegelijkertijd dat voelt?
En ik zag nog je baby in de kruipstand! Stoer! En dat handje aan een spijl vond ik zeer zoet.

• na een uur gewekt worden voor een voeding is inderdaad waardeloos. Het lukt mij dan ook meestal niet om in slaap te vallen als hij waarschijnlijk bijna komt, en hier werkt het gelukkig meestal wel om 'm gewoon slapend even aan te leggen als ik zelf naar bed ga.

• mini, ik las laatst vanmorgen dat je wel weer zou willen gaan werken als je overdag niet meer voedt. Wat is de relatie voor jou? Wil je niet kolven of wil je hem gewoon live voeden of verwacht je dat die dingen qua tijd ongeveer tegelijk gaan komen (weer werken en minder drinken)?

• Team hard matras _O_ . Als ik sporadisch met hem op een zachte lig vind ik dat inmiddels niet meer eng (in het begin wel) maar vooral super onhandig want hij rolt dan tegen me aan terwijl hij dat niet perse wil en slaapt daardoor slechter. Dit gaat dus wel om een uitgebreid bewegende grotere baby die al vanaf het begin niet strak tegen me aan hoeft te liggen 's nachts.

• Venco als je behoefte hebt aan gedeelde smart: ik ben op een kort ritje ook eens de gordel vergeten, omdat de maxicosi normaal gesproken op een onderstel staat maar toen op de voorstoel.

• Skittles wat sneu van je vallen. Heeft hij er nog last van?

• Donna wat fijn dat je een beetje gewend raakt aan het werkende leven, en dat je baby zo lekker gaat.

• Ik vond te klein voor wieg of bak wel relatief. Klem liggen zag ik niet zo'n probleem in, en Jacob ook niet: die sliep juist prima met die bescherming aan alle kanten. Nu in het ledikant of het grote bed zoekt hij nog steeds met zijn hoofd het liefste een zijkant op.

Ik zag verder nog wat foto's terug:
• Nolita wat een geniale foto's achter dat raam :o . En wat is ze groot zeg, ik heb duidelijk een poosje geen foto's van haar gezien, of het is omdat ze verticaal is, dat is altijd anders.

• Aure J ziet eruit als een monnikje :D . Met zalige spekarmpjes en volle overgave. Mooi.

• Mini jouwe met die krul :o *; . Is die er nou af inmiddels?

• Flav die blik op de tweede foto met de la, zo herkenbaar, Jacob heeft die ook 8-) . En als ik een soort streng laag 'Jacob' zeg gaat hij heel hard lachen maar als ik 'nee!' zeg dan praat hij terug: BA BA BA BA!
Hij luistert wel trouwens (als hij aan de plant plukte. 2 sec.)

Oké ik ga weer naar buiten. Naar een boekwinkel om een boek voor Jacobs verjaardag uit te zoeken. En naar de dille & kamille voor stoffen vlaggetjes want die vind ik mooi.
Het eerste dat ik doe als ik thuis kom is de uitgezochte luierdingen op de foto zetten Jagär, beloofd! Maar ik heb al gekeken en het valt erg tegen, dus verheug je niet teveel. Ik wil blijkbaar toch wat dingen houden voor als ik weer zou willen herstarten.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180558104
Ik kom even niet meer aangehaakt, wat gaan jullie snel. :D

Banaan is al een paar dagen niet te genieten. Hij heeft krampjes denk ik, warm natuurlijk, en daardoor best moe en chagrijnig. Ik vind 26 graden in huis op goeie dagen al taai, met een humeurige Banaan trek ik het echt slecht. Hij wordt nou ook steeds vaker huilend wakker en is dan moeilijk te troosten. En hij is dus even vooral (half) tevreden op schoot.

Voor douchen leggen we Banaan op de grond op zijn buik. Soms pak ik hem over om af te drogen, laatste tijd niet meer want het afdrooggevecht zit dan te dicht op het slaapgevecht. Dus dan droogt mijn man zich eerst af terwijl Banaan nog onder het water speelt. Gaat prima zo. :)

Vieze vloer, heel herkenbaar. Onze robotstofzuiger heeft al dagen geen zin meer om uit zichzelf te gaan stofzuigen maar zelfs al doe ik het zelf is het zo weer vies (katten en vogels hier). En Banaan zijn speelplekken liggen vol met kwijlsporen. ;)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:11:10 #23
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180559124
Ik had net gewoon een baby die in slaap viel op het aankleedkussen (tijdens het aandoen van de puckababy) :') next level luie baby.
pi_180560235
Ze hebben n hipster van mn baby gemaakt _O-

Meneer bleef geen seconde zitten natuurlijk dus uiteindelijk heeft ze m geknipt terwijl ie dansend in zn auto stoel stond :')

[ Bericht 12% gewijzigd door littledrummergirl op 18-07-2018 20:16:03 ]
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180560315
Hallo, kan dat tempo wat omlaag hier.... ;) Ik kan dit niet bijlezen.

Ik zag mooie foto's! En een leuk in de regen staan verhaal. En het slapen in eigen kamer:

We zien wel hoe lang J in een wieg in onze slaapkamer ligt. Met borstvoeding is het heel fijn zo, ze komt 1x per nacht en dan is het even in bed pakken, luier verschonen, voeden en weer slapen. Rozig in bed is dan voor allemaal het fijnste.
B hevelden we over naar zijn eigen kamer toen hij 's nachts niet meer kwam voor een voeding. (en met nacht bedoel ik niet 00:00 maar de voeding van ongeveer 03:00)

Over 9 dagen kunnen/willen we starten met een flesje per dag. Daar heb ik echt enorm veel zin in. Mooi om te kunnen doen en daarme ontlast ik mijn vrouw wat meer.

Lemijn, wij willen ook een schoonmaakster maar ze zijn gewoonweg niet te vinden. We hadden er 1 gevonden die is 8 weken voor de geboorte van J begonnen. Ze is welgeteld 1x geweest en daarna van de aardbodem verdwenen, gelukkig had ze nog geen sleutel.
Ik heb vanaf volgende week zaterdag eindelijk vakantie, daar heb ik zo'n zin in, lekker samenzijn als gezin.
pi_180561760
Ik heb wat in te halen zie ik :@ Heb ik zowaar bfd gemist! Allemaal prachtige en lieve foto's voorbij zien komen, daar smelt ik van O+ een dagje te laat, maar toch ook nog eentje van mijn plakbaby die zelfs met deze temperaturen alleen bij mij wil liggen :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Pannenkoekenmix, wat goed dat Banaan oefent met zitten!

Fleur, tijgeren, op handen en voeten zitten én een tandje, wat gaat het hard, zo knap! O+ en yay voor doorslaapnachten!

Dorothy, heel herkenbaar en ik deel je mening dat er meer aandacht besteed zou moeten worden aan de periode ná de bevalling. Bij de 2e was ik wel voorbereid maar bij de 1e viel het mij best wat tegen dat die wolk niet zo roze bleek. Het aanpassen met en aan een baby, maar ook het lichamelijke herstel vond ik pittig. Heel naïef heb ik gedurende de hele zwangerschap gedacht dat alle kwalen en ongemakken na de bevalling over zouden zijn, en dat ik de bevalling zonder kleerscheuren door zou komen :') maar alle kreten dat het zou voelen 'alsof je baby er altijd al is geweest' deden mij verwachten dat het aanpassen ook als vanzelfsprekend zou gaan. En zeker voelde het binnen een dag al alsof onze dochter altijd al onderdeel van ons gezin was, maar voor ons nieuwe ritme hebben we best moeten zoeken en daar heeft niemand ons op voorhand op voorbereid. Helemaal niet verkeerd als er meer wordt stil gestaan bij dat gedeelte idd!

Drummergirl, wat vervelend van je rug! Ik heb er ook meer last van, maar wijdt het aan bekkenproblematiek tijdens de zwangerschap en het feit dat het dragen van een baby en een dreumes ook gewoon een (tijdelijke) aanslag is op je rug. Maar dat is waarschijnlijk wat naïef om te denken want aanhoudende rugklachten zijn natuurlijk nooit goed. Ik zou er zeker eens mee naar de fysio gaan als ik jou was!

Malteser, wat goed dat je al naar de fysio gaat. Heb je wel het gevoel dat het wat doet? Vreselijk dat je door je klachten Mars minder kan dragen :N

Nolita ook al last van de rug, wat naar, helaas dus echt een veelvoorkomende kwaal en misschien ook niet gek met al dat gesleep. Gelukkig wordt de pijn minder als je rechts draagt, maar daardoor ga je wellicht weer overcompenseren met je andere kant en komen de klachten straks zowel links als rechts. Ik snap je twijfel, maar fysio kan denk ik nooit kwaad. Het kan er alleen maar beter door worden!

Nanuke, beterschap voor Dirk! Arm ventje om met dit weer ziek te zijn (en arme jij als mama).

Exode , welkom! Wat een prachtkinderen heb je en gefeliciteerd met je dochter O+ en leuk dat je meemoeder bent, net als mijn vrouw!
Voor wat betreft de kinderwagen, mijn oudste dochter wilde ook met 5 maanden niet meer in de wagenbak (niet door lengte maar omdat ze steevast begon te huilen als ze er in moest). Wij hebben de Mutsy Evo, de buggy van deze mutsy kan vrij plat inclusief de voetensteun. Wij hebben haar de eerste maand(en) met de buggyinzet op die 'halve ligstand' vervoerd en dat ging prima. Ik weet niet of de transporter die mogelijkheid ook heeft?

Blue Note, ook gefeliciteerd met je dochter en welkom!

Vita, ah die prikjes, mijn N. moet volgende week dinsdag voor haar 1e. Fijn dat het goed is gegaan en dat dat er ook weer op zit!

Flav, herkenbaar dat zitten als een zoutzak in de Mutsy Evo. Die bandjes kreeg ik de eerste maanden ook niet strak genoeg, achteraf gezien best spijt van deze aankoop helaas.

Welkom Rossdale en gefeliciteerd met je dochter!!

Skittles, je arme kleine brokkenpiloot! Hij kan nog wel een beetje lachen zie ik, bikkeltje O+ hoe is het nu met hem?

Vencodark, oh wat herkenbaar, ik heb zelf de maxicosi ook een keer vergeten vast te zetten met mijn oudste dochter. Ik heb me zó schuldig gevoeld om wat had kunnen gebeuren. Dat is mede de reden dat we met de jongste toch voor isofix zijn gegaan. Het maakt je echt geen slechte moeder, ik denk dat het meer ouders overkomt dan je zal vermoeden.

Aure, beterschap! Ziek zijn in dit weer is echt geen pretje. En een warme plakbaby maakt het er ook niet makkelijker op, arme jij :N en die techniek met het aankleedkussen hanteer ik hier ook. Afgelopen week zelf onder de douche, dreumes in bad en baby op aankleedkussen ernaast. Dat was wel een multitaskmomemtje :+

Nanuke ook al ziek, gelukkig dat je je vandaag beter voelt en ik duim dat dat zo blijft !

Lemijn, mooie foto van Jacob in een stoere tuinbroek O+ en ik snap dat je zijn haren nog niet wil knippen, ik vind het juist vaak ook heel mooi staan als een jongetje wat langer haar heeft O+

Littledrummergirl, wat een gave nieuwe coupe en hele leuke foto's O+

Sorry voor iedereen die ik vergeten ben :@

[ Bericht 17% gewijzigd door Schanu op 18-07-2018 17:44:05 ]
pi_180561765
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:11 schreef SacreCoeur het volgende:
Ik had net gewoon een baby die in slaap viel op het aankleedkussen (tijdens het aandoen van de puckababy) :') next level luie baby.
Volgens mij heb jij de meest ontspannen baby ooit!
pi_180564105
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 17:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij de meest ontspannen baby ooit!
Jagar, jij daar, ik vroeg me nog af: hoe is het intussen met het kreunen tijdens het slapen van O.?
Let me see you stripped down to the bone
pi_180565017
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:34 schreef minilot het volgende:

[..]

Jagar, jij daar, ik vroeg me nog af: hoe is het intussen met het kreunen tijdens het slapen van O.?
Tot een uur of vijf is het weg. Na vijfen begint het kreunfestival...
pi_180565401
Schanu, wat een mooierd, met die bos haar!

Mini, fijn dat het zwemmen goed ging. En inderdaad, met zo'n baby train je ongemerkt je armspieren :) Wat zijn je plannen precies qua werk, terug naar je oude werkgever of op zoek naar iets nieuws?

Venco, je bent niet alleen, ook ik ben dat bij mijn zoon een keer vergeten en mijn man onlangs nog bij mijn dochter. Maar nu let ik er altijd extra goed op, dus het is ergens goed voor geweest :D

Volgens mij ging het ook nog even over opvang. Ik vond dat bij de oudste wel lastig, hem als kleine baby daar achterlaten. Maar met M viel dat eerlijk gezegd ontzettend mee, en vond ik het heerlijk dat ik weer aan het werk kon. Misschien maakt het het makkelijker dat ze het prima naar d'r zin heeft op de opvang.
pi_180565537
Schanu wat een lief gezichtje zeg! O+

Een beetje laat maar had gister geen tijd om te reageren, shame on me! Maar jullie baby's O+ als we nog niet voor een tweede zouden gaan dan zou ik rammelen als een gek :+ O+ O+ O+
pi_180567245
Ik had gisteren geen tijd voor BFD. Maar deze, van Banaan die geniet van voorbijrijdende auto's in plaats van zijn brood, moet toch gedeeld worden. O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180568191
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:34 schreef BellaaElisa het volgende:
Schanu wat een lief gezichtje zeg! O+

Een beetje laat maar had gister geen tijd om te reageren, shame on me! Maar jullie baby's O+ als we nog niet voor een tweede zouden gaan dan zou ik rammelen als een gek :+ O+ O+ O+
Zo snel al, holymoly :o

BFD O+ Wat een mooie kinders maken we toch allemaal!

Met Cas gaat het goed hoor. Hij is nog steeds zijn eigenwijze zelf en klimt nog steeds overal op. De volgende stap is een gebroken/gekneusde ledemaat :+
pi_180569158
Skittles al een tijdje weer hoor :@ Het duurde best een tijdje voor ik zwanger werd van N. vandaar!

Vandaag heb ik weer mijn eerste zwangerschapstest er tegen aan gegooid maar helaas - negatief.
pi_180571883


[ Bericht 34% gewijzigd door Schanu op 19-07-2018 08:21:36 ]
pi_180575498
Ik moet werkelijk niet denken aan een 3e kind.
Heb het gisteren nog tegen man gezegd.
Ik overweeg dan ook op mezelf te laten steriliseren.
2 gezonde kinderen en van beide geslachten 1, wat dat betreft verder niets te wensen. Ons gezin is compleet en ik ben zelf al snel genoeg overprikkeld. :')
Daarbij: Z. is een perfecte slaper en makkelijke dame. Dat kan bij een andere baby alleen maar tegenvallen. :P
pi_180575700
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik rammel wel voor een tweede maar wil graag dat M. een jaar is geweest voor we weer een poging doen.

Verrotte nacht hier verder, ik ben zo moe :O
pi_180576072
Schanu, misschien moet je vrouw ook maar eens naar de huisarts. Zo reageren op hormonen in je lijf of ook niet helemaal normaal lijkt me
pi_180576218
:* voor schanu.

Mini wat goed dat je weer bent gaan zwemmen. Sinds seizoenstop van mijn sport heb ik niets meer gedaan. Scheelt dat ik over het algemeen vrij actief ben, ook kwa baan. Maar toch, wil wel graag weer een momentje in de week. Ik vraag me nu steeds af wanneer en hoe ik dat voor elkaar heb gekregen de afgelopen maanden :o
N is idd groot geworden (zal tegen de 70 cm aanzitten) maar vooral dat verticale doet veel natuurlijk. Ik post idd maar sporadisch een foto.

Ldg; ik moest lachen om kapitein in de lade :D

Douchen deed ik vooral met N in de wipstoel. Ook als we samen douchten. Zij in de wipstoel (alleen luier nog om), als ik klaar was pakte ik haar erbij. Vanaf dat ze veel ging rollen, ging ze op een kleedje op de grond. Nu staat er teveel verleidelijks in de badkamer en gaat ze mee in bad. Zij zit dan alvast in haar eigen badje in het grote bad, dat is ook meteen onze douche dus ik sta ernaast te douchen.
Met z’n 2-en blijft nog wel het makkelijkst. Als vriend thuis is kies ik daarvoor.

Rammelen doe ik ook, maar na afgelopen nacht ben ik weer blij dat we nog even wachten :')
pi_180576233
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gezinsuitbreiding; voorlopig écht niet, maar in de toekomst wel. Eerst weer goed fit worden, biertjes kunnen drinken (al is die borstvoeding ook wel beperkend) en bouwen aan mijn bedrijf. Volgend jaar zien we wel weer verder :)
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 08:25:31 #41
382129 crew  Donna
pi_180576240
Ik rammel ook wel, maar door de keizersnede moeten we sowieso wachten dus ik denk er nog niet teveel aan. :7
pi_180576257
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 08:25 schreef DonnaRush het volgende:
Ik rammel ook wel, maar door de keizersnede moeten we sowieso wachten dus ik denk er nog niet teveel aan. :7
Nooit geweten, moet je verplicht een bepaalde termijn wachten bij een keizersnede?
pi_180576302
Ik rammel eigenlijk totaal niet :D wie weet houden we t gewoon bij eentje
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 08:30:43 #44
382129 crew  Donna
pi_180576315
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 08:26 schreef OliviaIsTaken het volgende:

[..]

Nooit geweten, moet je verplicht een bepaalde termijn wachten bij een keizersnede?
Ja wij moeten een jaar wachten. Als ik rond G's eerste verjaardag pril zwanger ben is dat niet erg, maar het is eigenlijk niet de bedoeling om dan al ver zwanger te zijn. Zeker niet als je eventueel daarna nog een kind zou willen. Er is toch in je baarmoeder gesneden en je wilt niet dat het dun wordt of uitzakt (of erger) omdat er te snel weer een baby (gewicht) in groeit.
pi_180576365
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 08:30 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Ja wij moeten een jaar wachten. Als ik rond G's eerste verjaardag pril zwanger ben is dat niet erg, maar het is eigenlijk niet de bedoeling om dan al ver zwanger te zijn. Zeker niet als je eventueel daarna nog een kind zou willen. Er is toch in je baarmoeder gesneden en je wilt niet dat het dun wordt of uitzakt (of erger) omdat er te snel weer een baby (gewicht) in groeit.
Ah, klinkt logisch inderdaad!
pi_180576382
Ik wil misschien wel ooit een derde, maar dan toch pas als de jongens wat ouder zijn.

Ik reageer wat willekeurig, gisteren 9,5 uur gewerkt, bij mijn ouders gegeten, kinderen op bed gegooid, hardgelopen en toen ook maar naar bed gegaan :+

Vieze vloer: check! Mijn kind is altijd schmutzig. Onze straat ligt open en de achtertuin ook. Gecombineerd met de droogte van afgelopen tijd wonen we in een Sahara ;(

Ik heb de geknipte haren foto van de kapitein gemist. Hier regelmatig kapper, de jongens hebben mijn haren meegekregen, het groeit als een malle. Niet zozeer uit ijdel standpunt, maar meer omdat ze anders haren in hun ogen hebben.

Ik badder peuter en baby vaak tegelijk in de douche, dan zitten ze samen in het babybadje dat ik erin zet. Eerst peuter erin en die speelt tot M. helemaal klaar is. Je wordt er vanzelf handig in. En M. kruipt gewoon over de grond na het bad. Of die leg ik vast in zijn bed.

M. is nog steeds een heerlijk kind. Hij kan zo goed zelf spelen O+ En het liefst de hele dag staan. En omvallen. En dan huilen. En dan weer staan. Etc.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180576447
Schanu :*

Ik rammel nog niet (mijn baby is natuurlijk ook nog maar 7 weken :D ), maar wil wel ooit een tweede. En het liefst niet al teveel leeftijdsverschil, dus als J. 1 jaar wordt ga ik het onderwerp eens aansnijden bij vriend. Maar eerst lekker veel met deze baby kroelen.

Hij had weer een fijne nacht vandaag, 23.30-04.30-08.15 O+ als het zo blijft gaan dan ben ik heel blij O+
pi_180576455
Ohja ik had het nieuwe kapsel van de kapitein nog wel gezien, staat hem goed hoor!
pi_180576486
Hoi, ik merk dat in z&g blijf plakken ofzo :+ , dus teneinde daar los te komen, meld ik me hier!
Op 15 juni is mijn dochter S. geboren. Ze is mijn tweede, we hebben al een zoon die deze zomer vier wordt.

Om meteen aan te haken bij het thema gezinsuitbreiding: hier blijft het absoluut bij twee. Nooit enige ambitie gehad voor meer, en waar ik na de eerste letterlijk al in het kraambed lag na te denken of ik nog eens wilde, voelde ik na S’ geboorte meteen een enorme rust: zo is het klaar. Bovendien wil mijn man Echt Niet :+ Geen idee ook of het zou lukken: over de eerste deden we wat langer ivm pcos, maar de tweede kwam spontaan en was in één keer raak.
Het voelt wel erg lekker rustig, die zekerheid, en het lijkt wel alsof de wetenschap dat S de laatste is ook zorgt voor wat meer geduld: ja, baby’s zijn onbegrijpelijk, maar wat geeft het, het duurt maar zó kort :) Dus ik snuffel me suf aan dat kleine babylijfje O+
pi_180577198
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 08:44 schreef Jentin het volgende:

Om meteen aan te haken bij het thema gezinsuitbreiding: hier blijft het absoluut bij twee. Nooit enige ambitie gehad voor meer, en waar ik na de eerste letterlijk al in het kraambed lag na te denken of ik nog eens wilde, voelde ik na S’ geboorte meteen een enorme rust: zo is het klaar. Bovendien wil mijn man Echt Niet :+ Geen idee ook of het zou lukken: over de eerste deden we wat langer ivm pcos, maar de tweede kwam spontaan en was in één keer raak.
Het voelt wel erg lekker rustig, die zekerheid, en het lijkt wel alsof de wetenschap dat S de laatste is ook zorgt voor wat meer geduld: ja, baby’s zijn onbegrijpelijk, maar wat geeft het, het duurt maar zó kort :) Dus ik snuffel me suf aan dat kleine babylijfje O+
Dit, dit, dit. :D
Maar om nou morgen al bijvoorbeeld een afspraak te maken voor sterilisatie zou ik weer eng vinden. Niet zozeer van: wat als...maar meer alsof ik toch iets stuk maak wat prima werkt. Alsof het toch een soort verminking is.
Is dat een raar idee? :?
pi_180577365
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:48 schreef vencodark het volgende:

[..]

Dit, dit, dit. :D
Maar om nou morgen al bijvoorbeeld een afspraak te maken voor sterilisatie zou ik weer eng vinden. Niet zozeer van: wat als...maar meer alsof ik toch iets stuk maak wat prima werkt. Alsof het toch een soort verminking is.
Is dat een raar idee? :?
kan me dat wel voorstellen, het is toch een medische ingreep die niet perse noodzakelijk is. Puur uit praktisch oogpunt iets aanpassen wat prima zn werk doet voelt dat gek.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180577421
Ik denk dat ik dat gevoel ook zou hebben venco. Het voelt een beetje tegennatuurlijk ofzo.

Mijn baby slaapt in zijn wieg :o hij sliep de laatste tijd s'ochtends alleen maar op mij en nu had ik hem in zijn wieg gelegd zodat ik mezelf kon aankleden en is hij gewoon in slaap gevallen :D kan ik eindelijk iets in het huishouden doen, jeej :')
pi_180577440
Zodra Banaan geboren was wist ik dat ik het nog eens wou doen. Niets laat me harder rammelen dan Banaan. Het verlangen voor een tweede is wel wat minder geworden. Niet eens omdat ik het zo zwaar vind met Banaan, maar hij is zo geweldig dat een tweede niet noodzakelijk is. O+ Toch hebben we het wel gewoon over hopelijk een tweede en heel soms vraag ik me af of daarna een derde ook niet leuk is. :@

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Banaan oefent weer met zijn "AAAAAAAA". Hij kan hem steeds harder. En huilen ontdekte hij gisteren ook een extra volume voor. :{
Daarentegen lachte hij straks hardop in zijn slaap. En gisteren had hij even oog alleen voor mij, niet voor zijn papa of de TV. O+

Ik heb net mijn man zijn eerste uitbrander gegeven voor vandaag. Heel fijn dat je dingen in huis kunt doen terwijl ik zit met huilende klaagbaby. Ga maar lekker wat in huis doen met draagzak om. En nou is Banaan weer heerlijk tevreden. :)

[ Bericht 23% gewijzigd door PKM op 19-07-2018 10:14:13 ]
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180577471
De kapitein zag er goed uit (8>

Ik rammel al sinds de geboorte van V en vriendlief ook.
Volgende maand wordt V. 1, dat was eigenlijk m’n enige eis. Van vriendlief had het ook wel weer meteen gemogen maar dat vond ik een minder goed plan haha.
Ergens ook wel weer eng en spannend maar we willen er weer voor gaan :@
pi_180577575
Shanu, zo te lezen is de buggy inderdaad te vergelijken, ik vond B er echt zo'n zak aardappels in bij 5 en 6 maanden. Wij legden handdoeken etc neer om hem te stutten zeg maar.

Ten aanzien van een tweede en wachten:

Wij hebben bij B bijna een jaar op de wachtlijst gestaan voor KID, poging 3 was gelukkig al raak. Tussen het moment dat we besloten een kindje te willen en de zwangerschap zat uiteindelijk ruim 1,5 jaar.
Bij J zou het sneller gaan want we hoefden niet meer op de wachtlijst. Onze kliniek was echter overgenomen door het AMC en daar hadden ze het nogal druk. Kortom ook 3 maanden gewacht op de eerste afspraak.
Vervolgens hebben we 12 KI pogingen gehad en 1 IUI met 2 rustpauzes ertussen. Al met al zat tussen beslissing om een tweede kindje te willen en de zwangerschap ruim 2 jaar.
We hadden graag iets minder leeftijdsverschil gehad (4 jaar en 4 maanden) maar het liep nou eenmaal zo. En nu zien we alleen de voordelen (de nadelen negeren we, want daar hebben we geen invloed meer op), dat B naar school gaat, zelf goed kan spelen, naar de wc gaat, zichzelf aankleedt, kan helpen etc etc. En voor J fijn dat ze als ze ouder is een echte grote broer heeft.

Zelf scheel ik 7 jaar met mijn broer en 9 met mijn zus en ik zag dat altijd als een enorm voordeel. Handig met alles :D en ik heb nog steeds een goede band met allebei.

En met J gaat het goed, ze is gewoon zo lief O+ Ze heeft wel nog steeds veel darmkrampjes, zo sneu, ze laat zich makkelijk troosten gelukkig maar ik hoop dat ze snel over zijn. B had ze ook maar niet al vanaf de eerste week.

Wij willen volgende week met een flesje beginnen naast de borstvoeding, J is dan 4 weken. We twijfelen nog tussen afgekolfde melk of kunstvoeding. Het gaat om de laatste avondvoeding. Hebben mensen ervaring met kunstvoeding combineren met borstvoeding?
Bij B zijn we begonnen destijds met afgekolfde melk maar daardoor was mijn vrouw de hele dag bezig met of borstvoeding geven of kolven. Bij 10 weken stopte ze met borstvoeding en zijn we volledig op kunstvoeding overgegaan dus we hebben het toen niet gecombineerd (ja de afgekolfde melk opgemaakt).

En een dikke kus voor Shanu!!

Ik lees zoveel mogelijk mee, maar jullie gaan zo snel hier..... :@
pi_180578106
Ik snap het wel, Venco. Gelukkig heb ik een man die het doodnormaal vindt om dit voor zijn rekening te nemen nadat ik alle jaren voor de anticonceptie heb gezorgd door de pil te slikken en twee zwangerschappen en bevallingen heb gedaan :) Voor mij hoeft dat niet, maar hij vindt het de beste optie, aangezien ik nooit meer iets hormonaals wil. (Na de eerste ben ik weer even aan de pil gegaan en we zijn er allebei van geschrokken hoe beroerd ik daar op allerlei gebieden van werd.)

Goede vraag, exode! S. Krijgt sinds de derde week af en toe een fles gekolfde melk, maar inderdaad: dan hoef ik een keer niet zelf, maar heb ik er alsnog ‘werk’ aan. Ik wil eigenlijk met 6 weken heeeeel rustig gaan afbouwen, een fles kv in de ochtend en dan per week of twee weken een keer bv vervangen door kv. Maar ik ben er ergens ook wat huiverig voor, omdat ik dan bijvoorbeeld opzie tegen de avonden: nu is een borst altijd wel een oplossing bij onverklaarbare onrust, maar we kunnen er moeilijk steeds een flesje in stoppen, toch? Hoe deden jullie dat toen bij B.? Hoe doen degenen die altijd al kv gaven dat?

Leuk dat B zo lief is. Wij kozen bewust voor een wat groter verschil (3j10m) en om alle redenen die jij noemt, ben ik daar zó blij mee.

Flav, alweer 1 en dan op voor een broertje/zusje! Spannend! Was het bij V. snel raak, als ik vragen mag?
pi_180578498
gezinsuitbreiding, ik rammel soms en het plan is ook wel een 2e maar eerst van L. genieten O+
Deze week rammel ik ff niet. Een plakbaby die overdag niet wil slapen. gelukkig blijft onze benedenverdieping redelijk koel maar het breekt me toch een beetje op.

Douchen; L gaat samen met man onder de douche :) en daarna droog ik hem af
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:15 schreef exode het volgende:
Wij willen volgende week met een flesje beginnen naast de borstvoeding, J is dan 4 weken. We twijfelen nog tussen afgekolfde melk of kunstvoeding. Het gaat om de laatste avondvoeding. Hebben mensen ervaring met kunstvoeding combineren met borstvoeding?
Bij B zijn we begonnen destijds met afgekolfde melk maar daardoor was mijn vrouw de hele dag bezig met of borstvoeding geven of kolven. Bij 10 weken stopte ze met borstvoeding en zijn we volledig op kunstvoeding overgegaan dus we hebben het toen niet gecombineerd (ja de afgekolfde melk opgemaakt).
hoe vaak moet ze kolven om 1 flesje te vullen?
ik heb tot nu toe alleen gekolfd voor een paar oefenflesjes. wat ik doe is met de handkolf kolven terwijl ik voed. dat kost niet echt extra tijd en zo heb ik met 2 voedingen een flesje gevuld.

[ Bericht 6% gewijzigd door Elleska op 19-07-2018 11:16:52 ]
pi_180578812
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:45 schreef Jentin het volgende:
Flav, alweer 1 en dan op voor een broertje/zusje! Spannend! Was het bij V. snel raak, als ik vragen mag?
Best wel spannend ja :D
Bij V was het meteen de eerste keer raak.
Daar gaan we deze keer niet vanuit, maar zeg nooit nooit.
pi_180578955
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:22 schreef Flav het volgende:

[..]

Best wel spannend ja :D
Bij V was het meteen de eerste keer raak.
Daar gaan we deze keer niet vanuit, maar zeg nooit nooit.
Dat dachten wij ook. :P Bam, geen menstruatie meer gehad hoor! *O*
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 19 juli 2018 @ 11:34:06 #60
269689 crew  Viv
pi_180579018
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:15 schreef exode het volgende:
Wij willen volgende week met een flesje beginnen naast de borstvoeding, J is dan 4 weken. We twijfelen nog tussen afgekolfde melk of kunstvoeding. Het gaat om de laatste avondvoeding. Hebben mensen ervaring met kunstvoeding combineren met borstvoeding?
Bij B zijn we begonnen destijds met afgekolfde melk maar daardoor was mijn vrouw de hele dag bezig met of borstvoeding geven of kolven.
Als ze niet zou kolven rondom het moment dat de baby een fles krijgt (of daar nu kunstvoeding of eerder bij elkaar gesprokkelde moedermelk in zit), dan geven de volle borsten een seintje dat er minder melk geproduceerd hoeft te worden. Als dat structureel gebeurt heb je kans dat je onbedoeld de borstvoeding aan het afbouwen bent. Ik zou daar dus wel mee oppassen als ze dit keer langer borstvoeding zou willen geven. We hebben trouwens ook een borstvoedingstopic! :Y)
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:36:05 #61
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180580057
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 17:11 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij de meest ontspannen baby ooit!
Ja joh, niet normaal... nu ook weer :P Meneer was om kwart voor 9 wakker dat is vroeg voor zijn doen :') en lag binnen een uur weer te knorren en is nog steeds niet wakker. Heb van ellende mijn teennagels maar zitten vijlen en lakken.

En mijn puberdochter heb ik helemaal nog niet beneden gezien sinds gisteravond :+

Jij beetje okay nacht gehad?
pi_180580478
Banaan is zeer gelukkig met zijn prive-zwembad. :D
Waarom stond dit niet op onze uitzetlijst? ;)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180581415
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:55 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Banaan is zeer gelukkig met zijn prive-zwembad. :D
Waarom stond dit niet op onze uitzetlijst?
Leuk is die he :D
Wij hebben hem ook en V vindt het geweldig.
pi_180582255
Zie dat blije hoofd van Banaan! :D

Dat is een goede Vivi, dat is ook waarom we twijfelen, mijn vrouw wil liever niet kolven. Bij B is ze dus bij 10 weken gestopt en dat was achteraf gezien te laat. Als ik die foto's terugzie, schrik ik me kapot. Ingevallen wangen, doffe blik, duidelijk uitgeput. Ze is nu tijdens de zwangerschap al naar een dietiste gegaan om tips te krijgen en reserves op te bouwen. Ze eet nu veel, ze drinkt elke dag 2 van die shakes naast de maaltijden etc etc. Maar ze is nog maar 5 kilo af van haar pre zwangerschapsgewicht wat betekent dat ze al 13 kilo is afgevallen in de afgelopen 19 dagen.
Die fles is echt om haar te ontlasten en langer te laten slapen zodat ze de borstvoeding langer kan volhouden. Pfffff, keuzes.

Geen idee Elleska, ze heeft nog maar 1 keer gekolfd maar dat was om de stuwing wat minder pijnlijk te maken. Ze heeft in ieder geval veel zogezegd, op advies lactatiedeskundige staat saliethee klaar. J kan de toestroom soms lastig verwerken in ieder geval.

We gaan ons er nog wat verder in verdiepen in ieder geval.

J slaapt overigens vandaag voor het eerst in haar eigen slaapkamer overdag (in een wieg) en doet zo goed dat ze nog amper wakker is geweest vandaag.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 donderdag 19 juli 2018 @ 14:33:09 #65
269689 crew  Viv
pi_180582823
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:09 schreef exode het volgende:
Die fles is echt om haar te ontlasten en langer te laten slapen zodat ze de borstvoeding langer kan volhouden. Pfffff, keuzes.
Lastig inderdaad! Lukt het haar om op een veilige manier liggend op bed te voeden, zodat ze tegelijkertijd wat kan rusten en doezelen? En anders hebben ze hier misschien nog ideeën: OUD / Borstvoeding deel 246
pi_180582910
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:09 schreef exode het volgende:
Geen idee Elleska, ze heeft nog maar 1 keer gekolfd maar dat was om de stuwing wat minder pijnlijk te maken. Ze heeft in ieder geval veel zogezegd, op advies lactatiedeskundige staat saliethee klaar. J kan de toestroom soms lastig verwerken in ieder geval.
omdat je zei dat ze de vorige keer de hele dag bezig was met of borstvoeding geven of kolven. voor 1 avondvoeding zou dat niet nodig hoeven zijn.
had de lactatiekundige hiervoor geen goede adviezen behalve saliethee?
pi_180583395
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:36 schreef Elleska het volgende:

[..]

omdat je zei dat ze de vorige keer de hele dag bezig was met of borstvoeding geven of kolven. voor 1 avondvoeding zou dat niet nodig hoeven zijn.
had de lactatiekundige hiervoor geen goede adviezen behalve saliethee?
B had overdag ongeveer 2 a 2,5 uur tussen een voeding, ze deed alles bij elkaar bijna een uur over de voeding. De spaarzame tijd ertussen sliep ze zoveel mogelijk. Dan wilde ze om 9 uur naar bed maar moest ze nog kolven.
Ik moet zeggen bij J gaat dat al wel beter, die laat er overdag meestal een uur of 3 tussen en 's nachts rond de 4 en soms 5 uur. Wie weet zal het nu voor haar gevoel minder belastend zijn.

Fijn dat jullie zo meedenken!

Ik denk dat ze kolven gewoon gaat proberen en dat stopt ze daar gewoon mee als het toch niet fijn is voor haar om wat voor reden dan ook.

Ik zal de specifiekere vragen in het borstvoeding topic stellen :)
pi_180586715
PKM, die is leuk!! Waar is die van?

Ik ben net even bij mijn 4 neefjes geweest met C en ze ligt nu afgepeigerd in bed :') Ze vind het heel gezellig en kijkt haar ogen uit maar daarna is ze wel gesloopt van alle prikkels, mijn kleine lieverdje :D O+
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180589403
PKM ik heb dat zwembadje ook past perfect op ons balkon! Dat gezichtje van Banaan O+

Rena ik heb hem bij de action gekocht voor 6/7 euro!
pi_180589489
Wat leuk om trouwens jullie overwegingen te lezen over nog een kindje!
En Flav bijna voor een tweede zo leuk!
pi_180593185
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:42 schreef rena het volgende:
PKM, die is leuk!! Waar is die van?

Ik ben net even bij mijn 4 neefjes geweest met C en ze ligt nu afgepeigerd in bed :') Ze vind het heel gezellig en kijkt haar ogen uit maar daarna is ze wel gesloopt van alle prikkels, mijn kleine lieverdje :D O+
Ik kocht hem voor ¤15 bij Bol maar die gaat terug. Deze nam mijn man namelijk mee bij Action voor ¤6. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180593391
Jullie gaan echt veel te snel om het allemaal te kunnen volgen :D
pi_180593661
Vertel dan maar gewoon even hoe het bij jullie gaat, BN :+
pi_180594578
Leuke foto en badje PKM O+

M. is team no sleep vanavond. Verder is ie wel goed te pas gaat ie non stop in de kruiphouding en tijgert ie overal heen. Vooral mijn slippers zijn favoriet :')

Leuk Rena!

En nog een O+ voor de wasmachinefoto van Jacob. En het nieuwe kapsel van de kapitein!

Volgens mij ben ik de helft vergeten door de snelheid van dit topic :P
pi_180601836
Banaan zat gisteravond voor het eerst zonder handjes ter ondersteuning. O+


Hij lijkt ook interesse te hebben in optrekken. Leuk. :D
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 08:46:14 #76
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180601954
Telt gaan zitten vanuit staan ook als zelfstandig gaan zitten :')? Kaptein zit echt zelden omdat ie altijd drukdruk overal heen gaat, maar nu laat ie zichzelf af en toe zakken tot zit als ie te moe is om te staan. Dat telt wel toch :D?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180602038
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:46 schreef littledrummergirl het volgende:
Telt gaan zitten vanuit staan ook als zelfstandig gaan zitten :')? Kaptein zit echt zelden omdat ie altijd drukdruk overal heen gaat, maar nu laat ie zichzelf af en toe zakken tot zit als ie te moe is om te staan. Dat telt wel toch :D?
Ik vind dat het telt. :Y
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180602210
Dan ga ik ook eens bij de Action kijken :9

Wat gaan jullie baby’s snel joh; met zitten en zo :o

Ik heb een dame die zich schuivend door de kamer verplaatst als ik 3 seconden niet oplet;
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180602323
Wat goed pkm! *O*

Ik vind ook dat het telt ldg :Y

Haha rena! Nog even en je moet haar zoeken :P

Meh, ik heb i.v.m. drukte op het werk en een halve bezetting vrijwillig mijn vrije vrijdagochtend opgeofferd (en pauzes :')) maar daar ben ik nog niet zo gelukkig mee. Het is maar voor 4 weken maar ik vind nu al niet leuk dat ik die ochtend met M. kwijt ben }:|
  vrijdag 20 juli 2018 @ 09:21:34 #80
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_180602345
U.ras schuift ook :') Wat is deze :'(

Eerst op z’n rug in bed, hij schoof opeens tegen mij aan. En later lag ‘ie tegen het hoofdbord.
En vanochtend deed ‘ie hetzelfde op z’n buik in bed. :{
Protège moi de mes désirs.
pi_180602358
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:46 schreef littledrummergirl het volgende:
Telt gaan zitten vanuit staan ook als zelfstandig gaan zitten :')? Kaptein zit echt zelden omdat ie altijd drukdruk overal heen gaat, maar nu laat ie zichzelf af en toe zakken tot zit als ie te moe is om te staan. Dat telt wel toch :D?
Zit hij dan ook met de beentjes naar voren? Want dat doet Dirk dus niet. Die laat zich wel eens zakken om wat van dichtbij te bekijken maar dan zakken z'n knieën dus opzij en z'n kont op de grond. Met de benen naar achter dus. Ik probeer dat te corrigeren, maar dat staat hij dus niet toe.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180602399
Boefjesfoto ter verduidelijking;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180602441
Ik vind dat ook tellen ldg!

Hihi leuk rena. Ik vind N ook op de gekste plekken terug. Optrekken aan de wc pot in badkamer is het ook helemaal :') .

Weer 2 heftige avonden achter de rug waarbij niets hielp om haar in slaap te krijgen. Heb haar uiteindelijk in het bedje gelegd en ernaast gaan zitten op een stoel. Had me voorgenomen haar om de zoveel minuten weer plat te leggen als ze zou staan. Huilen jammeren door het bed rollen, dan was het plots even stil en dan ging ze toch weer verder.
Maar toen besloot papa na 10 minuten naar boven te komen en vroeg pas toen hij haar uit bed had gevist of dat de bedoeling was, tot zover dus. Toen heb ik het hem op laten lossen, maar ze sliep beiden keren pas om 00:30. Ik ben zelf enorm moe op dit moment want dan komt ze nog voor een nachtvoeding waarna ze tussen ons slaapt en gisteren moest ik vroeg op voor werk. Daardoor trek het steeds minder iedere avond. Wat maakt dat ik op het punt kwam er dan maar eens doorheen te moeten...
Als iemand de gouden tip heeft hoor ik het graag. ;)
pi_180602682
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 09:25 schreef Nanuke het volgende:
Boefjesfoto ter verduidelijking;
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hey, ik lurk hier altijd mee en zie dit toevallig. Ik lees ook in je vorige post dat je dit probeert te corrigeren. Ik wilde even een algemene tip geven die niet iedereen kent, dus vandaar dat ik je even quote.
Zoals hij nu zit kan het op zich nog wel, maar zodra de billen tussen de benen op de grond komen, heet het een W-zit en dat is heel slecht voor de heupjes. Het is dus goed om te corrigeren ^O^
pi_180602943
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 09:45 schreef MevrouwCactus het volgende:

[..]

Hey, ik lurk hier altijd mee en zie dit toevallig. Ik lees ook in je vorige post dat je dit probeert te corrigeren. Ik wilde even een algemene tip geven die niet iedereen kent, dus vandaar dat ik je even quote.
Zoals hij nu zit kan het op zich nog wel, maar zodra de billen tussen de benen op de grond komen, heet het een W-zit en dat is heel slecht voor de heupjes. Het is dus goed om te corrigeren ^O^
Dat doet hij dus. Met de billen ertussen op de grond. Ik weet dat het heel slecht is. Mijn man heeft dit als kind _heel_ veel gedaan. Ook toen hij al wat ouder was. Die heeft daarmee best een boel aan z'n lijf niet beter gemaakt zeg maar. ;) Ik probeer hem steeds te corrigeren, maar dat neemt hij me niet in dank af en dan is het ook gelijk weer klaar met op 1 plek zijn.
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180607845
Aanhaak poging met wat willekeurige reacties:

Lemijn, wat een heerlijke jongen in die tuinbroek O+ En al bijna weer 1! Wat gaat dat hard zeg! Ik ga je wel missen hier straks, dus kom nog maar even buurten af en toe ;)

Ik zag nog een mooi kiekje van Schanu, wat een schatje! Heb je post niet kunnen lezen, maar klinkt of het pittig is bij jullie. Sterkte!

Exode, welkom nog en gefeliciteerd! Wat ook nog kan is wat melk opvangen met bijvoorbeeld deze: https://www.mammaeshop.nl(...)olven-en-werken.html zodat dat in een flesje gegeven kan worden. Dat kan je aan de andere borst hangen tijdens voeden. Vond ik een makkelijke manier om een voeding bij elkaar te sprokkelen in een paar keer.

Rena, ik zie een baby onder je bank, mocht je d'r kwijt zijn :P En boekje en rode ring boks *)

PKM, heerlijk dat badje! Ik wil eigenlijk ook nog een badje, maar ze hadden behalve een XL variant niks bij het Kruidvat. Dit weekend maar even in de stad kijken .

Nolita, dat klinkt pittig. Hoe gaat het slapen overdag? Ik heb niet echt tips voor je, behalve van te voren vast een goed plan bedenken met je man, zodat jullie in ieder geval hetzelfde doen? Ik merk dat wij juist irritaties krijgen als het niet duidelijk is wat ons beider plan is. Maar goed, dat lost het slaap probleem niet direct op... Sterkte!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 14:39:40 #87
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180607978
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 09:22 schreef Nanuke het volgende:

[..]

Zit hij dan ook met de beentjes naar voren? Want dat doet Dirk dus niet. Die laat zich wel eens zakken om wat van dichtbij te bekijken maar dan zakken z'n knieën dus opzij en z'n kont op de grond. Met de benen naar achter dus. Ik probeer dat te corrigeren, maar dat staat hij dus niet toe.
volgens mij zit dirk anders dan de kapitein, maar ik moet zeggen dat ik niet kan bedenken hoe dan wel precies (morfine holladijee)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180608044
Badje staat hier ook al een hele tijd op, heerlijk vindt ze het!

Overdag slaapt ze snel in, maar ook altijd bij mij of in de kinderwagen of maxicosi. Zo heeft ze tot nu toe 1 slaapje in de maxicosi gedaan tijdens het boodschappen doen. Ik wil dan ook eigenlijk eerst oefenen met overdag zelf in slaap vallen. Gisteren waren mijn opties op en wist ik het niet meer. Vriend was weer een aantal dagen weg geweest en was een uurtje thuis. Hadden nog niet kunnen praten omdat ik met N bezig was, hij zat beneden weer verder te werken...dus geen communicatie nee.
pi_180608070
Hier gaat alles eigenlijk best goed. B wordt echt steeds leuker. Ik vond 'm al heel lief, maar nu we steeds meer interactie krijgen wordt het ook echt leuk. Hij heeft een heerlijk eigen willetje, zit eigenlijk nooit stil en lacht veel. Heerlijk joch kortom O+

Enige wat ik een ding blijf vinden is het eten. Hij buigt al een tijdje af in de curve. Vond ik wel goed verklaarbaar door de doorlopende oorontstekingen, maar die zijn nu onder controle met de antibiotica. Net nog even bij inloopspreekuur van CB geweest om te wegen. Hij was nu wel stabiel op z'n lijn gebleven, maar is dus wel al 2 lijntjes gezakt. Vast voedsel eet hij nog steeds eigenlijk niet, verder dan sabbelen komt hij niet. Dat vond de verpleegkundige toch wel een ding, want van meer vast voedsel zou hij echt gaan groeien. Met 8 maanden zou hij wel echt meer vast voedsel moeten eten vond ze. Weet niet zo goed wat ik daar van vind, kan 'm ook moeilijk dwingen. En melk lijkt me toch hoger in calorieën dan een bak groente (bijvoorbeeld). Dus nou ja, geen enorme zorgen, maar blijf er wel over nadenken.
  Moderator vrijdag 20 juli 2018 @ 15:42:43 #90
382129 crew  Donna
pi_180609320
Thuiswerken vandaag gaat zo goed! Ik heb m'n tijd er alweer op zitten. Vanochtend eerder begonnen en in de pauze ook een beetje gewerkt. G is zo lief de laatste tijd.
En ik ben ook wel een beetje trots op haar dat ze ondanks haar voeding vannacht (om 5 uur, dus helemaal uit het ritme) later vanochtend haar ritme gewoon weer opgepakt heeft en lief speelde en wakker was zonder gejengel.

Kijk nou, mijn mini aan het werk

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180610340
Ellie wat balen van de groei. Dat B. nu wel weer het lijntje volgt is positief. Het lijkt me heel aannemelijk dat hij door de oorontstekingen minder groeide. Met AB heb ik zelf trouwens ook minder trek. Zolang hij nou weer het lijntje volgt zou ik proberen me geen zorgen te maken. :*
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 17:18:50 #92
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180611474
Vervelend, elliebell. Proppen heeft inderdaad geen zin. Ik zou misschien wel inzetten op calorierijke bijvoeding, dus avocado aanbieden ipv een worteltje. Een beetje boter ergens doorheen. Zoiets. Maar bovenal lijkt het me het fijnste als bijvoeding een leuk rustig ontdekken blijft.

Lastig van jullie w-zitters. Geen tips natuurlijk. Ik neem aan dat iets heel favoriets tussen zijn benen zetten niet helpt? Of in een spannende setting (vreemden, nieuwe plek) zelf goed op de grond zitten met hem tussen je eigen benen in? Oh wacht, dat zijn toch tips :') .

Donna respect voor je thuiswerken!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 20 juli 2018 @ 17:22:51 #93
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180611555
Oh ja ik kwam vooral even reageren op Nolita. Wat klote van je avonden. Mijn ervaring is dat als ik echt denk ik trek het niet meer en mijn opties zijn op, het opeens wel weer even beter wordt. Of dat ik een paar uur slaap regel voor mezelf waardoor ik her beter kan handelen. Dat eindeloos terugleggen en erbij blijven heeft hier nooit geholpen trouwens. Sterkte, dit is echt het zware deel van ouderschap in het eerste jaar wat mij betreft.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180612444
Heel veel succes met het gedoe 's avonds, Nolita! :*

Hier hebben we nog altijd geen avondbedtijd en O. drinkt zich meestal ergens tussen 21:00 en 22:00 vanzelf een keer bij mij in slaap zodra -ie moe genoeg is en dan gooien we 'm zijn bedje in wanneer we een paar uur later zelf naar bed gaan. Enerzijds baart het me een beetje zorgen dat ik dus echt geen flauw idee heb hoe ik een baby ooit zou moeten leren zelf in slaap te vallen, maar tegelijk zijn we nu al een half jaar ouders zonder ooit gezeik of strijd of ellende rondom avondbedtijd gehad te hebben en dat vind ik toch ook wel prettig. Dus tsja. Misschien slaan we onszelf over een jaar wel voor de kop omdat we een zoon hebben die niet weet hoe -ie op een normale tijd zelf zijn ogen toe moet doen, anderzijds hebben we tot nu toe een heel relaxte aanpak die voor blije ouders en een blije baby zorgt, dus de motivatie om het anders aan te pakken is precies nul. :')
Let me see you stripped down to the bone
pi_180612953
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:33 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Banaan zat gisteravond voor het eerst zonder handjes ter ondersteuning. O+

Hij lijkt ook interesse te hebben in optrekken. Leuk. :D
Goed zo, Banaantje! *O*
Ik vond zoveel dingen zoveel praktischer worden toen de beeb zelfs goed en stevig los kon zitten. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_180612987
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 09:10 schreef rena het volgende:
Dan ga ik ook eens bij de Action kijken :9

Wat gaan jullie baby’s snel joh; met zitten en zo :o

Ik heb een dame die zich schuivend door de kamer verplaatst als ik 3 seconden niet oplet;
[ afbeelding ]
:D ^O^
Gauw een stofdoekje onder binden. *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_180613019
Vervelend Nolita! M. Slaapt tegenwoordig ook laat en ik neem hem dan maar weer mee naar beneden tot ie daar bijna instort..

Vervelend van de groei Ellie! Hopelijk pakt ie het nu weer op..

Leuke foto Donna! Fijn dat het goed ging!

M. tijgert inmiddels de wijde wereld in (lees de keuken :')). Moet er wel even aan wennen dat ie zich kan verplaatsen.. :P

pi_180613256
Maar mini, dat heeft er toch ook gewoon mee te maken dat je met O. niet om een bepaalde tijd op moet ivm naar opvang/oppas gaan. En dat hij overdag ook veel meer zijn eigen ritme kan volgen ipv wat 'moet'. Fijn toch dat dit voor jullie werkt. O+ Ik denk daarnaast dat het helpt om relaxt te zijn als ouders, maar dat het niet alleen daaraan ligt. Het is ook een stukje aanleg van de baby zelf en het is fijn dat O. zo in jullie leven meekan.

Nolita, ik herken de drama-avonden, zie de post van anderhalve week geleden oid. :') Nu hij ziekig is geweest lijkt het weer wat beter, maar wat voor mij het belangrijkste is geweest is bedenken wat ik wilde. Echt wilde. En dat was niet dat hij ging slapen, maar gewoon dat hij niet de hele avond huilt. Want dat vreet meer energie dan dat hij niet slaapt. En van daaruit zijn man en ik gaan bedenken hoe we dat kunnen faciliteren op een manier die voor ons en hem fijn is.

Conclusie: probeer hem door middel van een wat langer slaapritueel rustig in bed te krijgen. Hij mag even morren en jammeren, maar niet heel hard huilen/krijsen. Dan ga ik of man terug, even met m zitten, lopen, boekje lezen, tot rustig en dan opnieuw Zo proberen we het een halfuur/drie kwartier. Is hij het er dan niet mee eens gaan we samen met hem douchen. Hij wordt daar altijd moe van en met het afdrogen wordt hij gedwongen tot wat meer rust. Dan proberen we het nog een keer. :) Over het algemeen slaapt hij nu tussen de 30 en 90 minuten na de eerste keer op bed gaan. En 50/50 aan de borst in slaapvallen. Al met al weer flinke verbetering vergeleken met een aantal weken geleden.

We halen hem dus niet meer uit bed, behalve als hij een slaapje overdag gemist heeft en hij dan s avonds na ongeveer drie kwartier wakker wordt. Dan is hij namelijk met geen mogelijkheid de nacht in te krijgen en mag hij eerst uit bed om na een uurtje opnieuw te gaan slapen.
Ik weet niet of je er wat aan hebt, maar sowieso een ritueel en overdag oefenen met zelf in bed laten slapen helpt wel denk ik. En tot die tijd, het helpt mij altijd om er even doorheen te zitten. Daarna vind ik vaak wel weer rust om opnieuw mee te gaan veren. Sterkte. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180613287
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 09:21 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
U.ras schuift ook :') Wat is deze :'(

Eerst op z’n rug in bed, hij schoof opeens tegen mij aan. En later lag ‘ie tegen het hoofdbord.
En vanochtend deed ‘ie hetzelfde op z’n buik in bed. :{
Wat goed! U. on the move ^O^
pi_180613405
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 17:18 schreef Lemijn het volgende:
Lastig van jullie w-zitters. Geen tips natuurlijk. Ik neem aan dat iets heel favoriets tussen zijn benen zetten niet helpt? Of in een spannende setting (vreemden, nieuwe plek) zelf goed op de grond zitten met hem tussen je eigen benen in? Oh wacht, dat zijn toch tips :') .

Donna respect voor je thuiswerken!
Hem met z'n benen vooruit zetten, maakt dat hij stug bijdraait en wegkruipt. Hij wil dat echt niet. Geen idee waarom. :')
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180613565
Even een vraagje tussendoor:

M. heeft sinds vandaag een paar keer gehad dat ze gewoon rustig op haar rug ligt op bed of in onze armen en dan ineens haar armpjes helemaal wijd strekt alsof ze schrikt, oogjes worden ook helemaal groot en dan begint ze te huilen terwijl haar lijfje nog helemaal verkrampt is, ik kon bijv haar kont niet makkelijk omhoog doen om haar luier om te doen.

Als ik haar meteen oppak is het ook gelijk weer goed, maar het ziet er zo naar uit.

Iemand die dit herkent en weet wat dit is?
  vrijdag 20 juli 2018 @ 19:42:54 #102
221912 minilot
Nancy boy
pi_180614354
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 18:42 schreef Nanuke het volgende:
Maar mini, dat heeft er toch ook gewoon mee te maken dat je met O. niet om een bepaalde tijd op moet ivm naar opvang/oppas gaan. En dat hij overdag ook veel meer zijn eigen ritme kan volgen ipv wat 'moet'. Fijn toch dat dit voor jullie werkt. O+ Ik denk daarnaast dat het helpt om relaxt te zijn als ouders, maar dat het niet alleen daaraan ligt. Het is ook een stukje aanleg van de baby zelf en het is fijn dat O. zo in jullie leven meekan.
Oh zeker hoor - ik bedoelde ook absoluut niet dat onze manier van doen voor anderen toepasbaar is. Natuurlijk speelt mee dat we er - met een paar aanpassingen - voor konden en wilden kiezen dat ik tijdens O.'s babytijd niet werk en hebben we een in aanleg tamelijk makkelijke baby. Al zou ik 'm mogelijk als minder makkelijk ervaren als ik elke avond zou proberen 'm om zeven uur op bed te leggen. *) En ik vrees dus een beetje voor de toekomst. Mogelijk is hoe we het nu doen uiteindelijk helemaal niet handig en balen we als een stekker als O. over een jaar nog altijd niet weet hoe zelf in slaap vallen in z'n werk gaat. :') De tijd zal het leren!
Let me see you stripped down to the bone
  vrijdag 20 juli 2018 @ 19:43:44 #103
221912 minilot
Nancy boy
pi_180614376
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:01 schreef VitaBella het volgende:
Even een vraagje tussendoor:

M. heeft sinds vandaag een paar keer gehad dat ze gewoon rustig op haar rug ligt op bed of in onze armen en dan ineens haar armpjes helemaal wijd strekt alsof ze schrikt, oogjes worden ook helemaal groot en dan begint ze te huilen terwijl haar lijfje nog helemaal verkrampt is, ik kon bijv haar kont niet makkelijk omhoog doen om haar luier om te doen.

Als ik haar meteen oppak is het ook gelijk weer goed, maar het ziet er zo naar uit.

Iemand die dit herkent en weet wat dit is?
Poeh! Geen tips, maar klinkt sneu voor M. Kusje voor haar!
Let me see you stripped down to the bone
pi_180616552
Het klinkt als overstrekken Bella. Maar de aanleiding snap ik niet. Hopelijk is het niks :*

Mini Banaan slaapt ook niet zelf en heeft geen vaste bedtijden. Er is voor mij niets om spijt van te krijgen over een jaar, want het lukt gewoon niet en in slaap huilen wil en trek ik niet.
Voordeel van geen vaste slaaptijden is wel dat we sinds het mooie weer 's avonds nog buiten wandelen. Banaan heeft nou bijvoorbeeld gedut van half acht tot half negen in de draagzak.

Nanuke die W-zit had ik niet zo over nagedacht. Ik deed het ook vroeger en kan me zelfs nog herinneren dat ik zo zat. Ik moest dan eigenlijk in kleermakerszit gaan zitten. Heb nou nog een hekel aan kleermakerszit. :@
En nou zit ik ineens paranoïde te kijken naar Banaan zijn manier van zitten. :+

Banaan giechelt wat af vanavond. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180617702
Hier gaat het in slaap vallen nog steeds bagger. Ik maak er wel een punt van, maar dat komt omdat ik ook nog een peuter heb die naar bed moet. Ik trek het niet echt om nergens een ritme in te hebben. Maar frustratie geeft het wel.
Ik denk niet dat er een reden is voor wel/niet slapen. Het zit denk ik in de genen.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  vrijdag 20 juli 2018 @ 22:24:07 #106
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180617969
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 22:12 schreef LeSage het volgende:
Het zit denk ik in de genen.
Daar geloof ik ook wel in.. mijn dochter lijkt heel erg op mijn vriend en dat is een nachtuil (en ook nog kunnen functioneren op weinig slaap). Ik daarentegen heb echt wel 8+ uur nodig.

Ben benieuwd hoe het met nr2 gaat als hij ouder is.
pi_180618117
Elliebel, heb vertrouwen. Je kunt niet verwachten dat hij plots weer zijn oude lijntje oppakt. Als hij het nieuwe lijntje blijft volgen is het prima, maar kan me je zorgen voorstellen.

Donna fijn dat het thuiswerken zo goed gaat. Zou hier echt geen optie zijn met N ! :D

Vita ik herken het deels denk ik. N had in de kraamweek al dat ze haar handjes in de lucht gooide en schrok in haar slaap. Maar ze werd niet wakker en verkrampte ook niet. Het lijkt op mijn vriend die ‘valt’ net voordat hij echt slaapt. Lijkt het daarop?

Bedankt voor dr reacties op het slapen. We volgen haar zoveel mogelijk, maar het probleem is nu dat ik eerder instort dan haar. Na 2 nachten om 00:30 is het nu alweer 22:30 en ze is nog actief. Ben tussen 20:30 en 22:00 met haar bezig geweest. Nu is vriend gelukkig thuis en ga ik naar bed...ik zou al blij zijn als ze uiterlijk om 22:00 slaapt.

Waar we het aankleedkussen maanden geleden nog het lachkussen noemden, want altijd lachen en vrolijk daarop is het tegenwoordig het huilkussen. Zo gauw we haar daarop leggen is het huilen...herkenbaar voor iemand? Liggen = huilen hier, al weken/maanden.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 23:00:45 #108
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180618629
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 22:32 schreef Nolita het volgende:
Bedankt voor dr reacties op het slapen. We volgen haar zoveel mogelijk, maar het probleem is nu dat ik eerder instort dan haar. Na 2 nachten om 00:30 is het nu alweer 22:30 en ze is nog actief. Ben tussen 20:30 en 22:00 met haar bezig geweest. Nu is vriend gelukkig thuis en ga ik naar bed...ik zou al blij zijn als ze uiterlijk om 22:00 slaapt.
Ja, dat is precies wanneer ik mijn zen verlies: als hij niet wil slapen, en ik wel. Gelukkig dat je bent afgelost nu.
quote:
Waar we het aankleedkussen maanden geleden nog het lachkussen noemden, want altijd lachen en vrolijk daarop is het tegenwoordig het huilkussen. Zo gauw we haar daarop leggen is het huilen...herkenbaar voor iemand? Liggen = huilen hier, al weken/maanden.
:Y .
De eerste maanden lachen als een idioot, echt van grinniken tot schateren, uitkleden was hi-la-risch. Nu is het 9 vd 10 keer huilen en bananen. Slaat echt nergens op en als het afleiden is gelukt kan ik 'm daarna zonder problemen verschonen.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  vrijdag 20 juli 2018 @ 23:11:36 #109
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180618841
Al die bewegende baby's ineens :o. Zo tof.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 18:00 schreef minilot het volgende:
Hier hebben we nog altijd geen avondbedtijd en O. drinkt zich meestal ergens tussen 21:00 en 22:00 vanzelf een keer bij mij in slaap zodra -ie moe genoeg is en dan gooien we 'm zijn bedje in wanneer we een paar uur later zelf naar bed gaan. Enerzijds baart het me een beetje zorgen dat ik dus echt geen flauw idee heb hoe ik een baby ooit zou moeten leren zelf in slaap te vallen, maar tegelijk zijn we nu al een half jaar ouders zonder ooit gezeik of strijd of ellende rondom avondbedtijd gehad te hebben en dat vind ik toch ook wel prettig. Dus tsja. Misschien slaan we onszelf over een jaar wel voor de kop omdat we een zoon hebben die niet weet hoe -ie op een normale tijd zelf zijn ogen toe moet doen, anderzijds hebben we tot nu toe een heel relaxte aanpak die voor blije ouders en een blije baby zorgt, dus de motivatie om het anders aan te pakken is precies nul. :')
Ten eerste denk ik dat als je nu iets doet om de goede redenen (zoals dat het nu het beste werkt en bij jullie past), het vrij nutteloos is om er later spijt van te krijgen. Zoals dat ik vrijwel zonder nadenken aanleg 's nachts maar ook wel overdag bij gepiep, omdat het werkt. Nu heb ik een nachtvoedingen'probleem'. Maar ik zou het met terugwerkende kracht niet anders doen.

En ten tweede gaat hij dat zelf in slaap vallen heus wel leren of gewoon doen.
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 19:01 schreef VitaBella het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
<knip>
Iemand die dit herkent en weet wat dit is?
Klinkt als een moro reflex. Zoals in dit filmpje, maar dan zonder laten vallen vooraf.
Het is niks ergs en gaat vanzelf over :).
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180619554
Verschonen is hier een soort strijd om wie de langste adem heeft. Uiteindelijk win ik een soort van, hoewel de luier niet altijd even netjes zit als ik hem graag zie.
En inderdaad, de eerste maanden was het dikke pret als hij met zijn beentjes de lucht in werd gelegd (ik ben niet zo’n verschoonkussentype en gooi mijn kinderen meestal willekeurig op de bank/tafel/vloer :@ ).

Oh ja, ik ging slapen... :O
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180624345
De kleine meid heeft haar dag/nacht ritme *O*

23:00 / 03:00/ 07:00 werkt dankzij de Puckababy *O*
pi_180624351
Z. heeft gisteren zo vreselijk veel om haar grote broer moeten lachen. Ze hád het niet meer.
Hij gooide met een stuk speelgoed steeds in de lucht en de ene keer op te vangen en de andere keer viel het ernaast.
Hilarisch vond ze het. Ze kreeg er zelfs de hik van. Het was zo grappig. O+
Zeker omdat ze heel lang best een serieuze dame was waarbij we met heel veel moeite soms een klein lachje kregen.

Ze begint sowieso steeds meer naar haar broer te trekken. Ze volgt hem en kijkt in het rond om hem te zien.
We doen ook vaak spelletjes met haar bij hem. Ze ‘stapte’ laatst (we houden haar vast onder haar okseltjes) naar A en ze lachte hard toen ze bij hem kwam.
En A is zo lief voor haar, heel vertederend. Het maakt mij erg trots dat hij zo verzorgend naar haar is. Alleen maar lof. O+ O+
pi_180624419
Wat lief Venco. O+

Banaan heeft ook geen geduld voor schone luiers en aankleden is reden voor protest. Vroeger was hij een en al lachjes op het aankleedkussen, die goede oude tijd. ;(
Nou is het een handeling aan het worden waarvan ik denk dat ik krachttraining moet gaan doen. :{
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180624537
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 07:14 schreef Blue_note het volgende:
De kleine meid heeft haar dag/nacht ritme *O*

23:00 / 03:00/ 07:00 werkt dankzij de Puckababy *O*
Juich niet te vroeg :+ Op het moment dat je dat denkt draaien ze het vaak radicaal weer om ;( :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180624582
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 07:14 schreef Blue_note het volgende:
De kleine meid heeft haar dag/nacht ritme *O*

23:00 / 03:00/ 07:00 werkt dankzij de Puckababy *O*
Geniet ervan zolang het duurt!

Wat schattig, Venco!

Die aankleedkussenstruggles :X S. is hier ook nog van de instant chillmode zodra ze het kussen raakt. Dat is niet per se permanent dus :'( ?
Vannacht kon ik zelfs een dikke poepluier verschonen terwijl ze stug doorsliep :D
  zaterdag 21 juli 2018 @ 08:55:34 #116
221912 minilot
Nancy boy
pi_180625042
Hier vooralsnog geen geblèr, maar O. draait zich wel graag in wokkelvorm bij het verschonen en sinds kort vindt hij de octopussen op zijn behang (OUD / Kinderkamerfoto- en inspiratie-topic deel 75) inenen uitermate lief, en aldus drukt hij zich bij het luierwisselen en aankleden nu al een week kwijlend en kirrend full body tegen de muur aan en laat me je vertellen: dat verschoont lastig. :')

Lemijn ,jij vroeg eerder nog waarom borstvoeding en werken bij mij samenhangt. In de eerste maanden heeft O. toch overdag wel heel veel clustermomenten gehad en dronk -ie sowieso elke drie uur - meestal vaker - bij me. Daar genoot ik (en volgens mij O. ook) hartstikke van: het gevoel dat ik voor zo'n kleine baby gewoon altijd beschikbaar was, eigenlijk zelden verder dan twee meter bij 'm vandaan. O+ Daar zijn we nu duidelijk uit aan het groeien: de borstvoedingen zijn veel minder frequent en overdag eet -ie al behoorlijk veel andere dingen. O. drinkt, met wat hulp, ook al heel aardig uit een bekertje. Ook op andere vlakken is die heftige symbiose van de eerste maanden duidelijk aan het verdwijnen en als dat allemaal nog wat verder hobbelt de komende tijd en voorspoedig blijft lopen, dan lijkt dat me een goed moment om wat dagen in de week buiten de deur te gaan werken zodat mijn meneer wat meer tijd met O. kan doorbrengen.
Ik vind het helemaal niet bezwaarlijk om te kolven (dat gaat me ook makkelijk af), wel om een heleboel 'live' voedingsmomenten te missen door niet thuis te zijn. Maar aangezien O. vanzelf al een beetje in de richting van vooral 's avonds en 's ochtends vroeg melk bij mij drinken en dan de rest van de dag vast voedsel lijkt te drijven, zie ik dat dus over een poosje vooralsnog wel goed komen. :)

En nee, ik ga niet terug naar mijn vorige werkgever (weet even niet wie dat nou eerder vroeg) - een reden om even helemaal te stoppen was dat ik bij mijn afgelopen baan onmogelijke werktijden had die elke week wisselenden, tegenover een hysterisch laag salaris. Ik vond het er hartstikke leuk, maar oncombineerbaar met klein kind. :) Iets anders zoeken dus, met min of meer reguliere kantoortijden en een acceptabel salaris. Dat komt wel goed. :Y

[ Bericht 0% gewijzigd door minilot op 21-07-2018 09:02:07 ]
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 21 juli 2018 @ 08:57:31 #117
221912 minilot
Nancy boy
pi_180625066
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 07:16 schreef vencodark het volgende:
Z. heeft gisteren zo vreselijk veel om haar grote broer moeten lachen. Ze hád het niet meer.
Hij gooide met een stuk speelgoed steeds in de lucht en de ene keer op te vangen en de andere keer viel het ernaast.
Hilarisch vond ze het. Ze kreeg er zelfs de hik van. Het was zo grappig. O+
Zeker omdat ze heel lang best een serieuze dame was waarbij we met heel veel moeite soms een klein lachje kregen.

Ze begint sowieso steeds meer naar haar broer te trekken. Ze volgt hem en kijkt in het rond om hem te zien.
We doen ook vaak spelletjes met haar bij hem. Ze ‘stapte’ laatst (we houden haar vast onder haar okseltjes) naar A en ze lachte hard toen ze bij hem kwam.
En A is zo lief voor haar, heel vertederend. Het maakt mij erg trots dat hij zo verzorgend naar haar is. Alleen maar lof. O+ O+
Aaaaaa, wat hartveroverend zeg! O+ Hoe oud is A. ook alweer? :)
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 21 juli 2018 @ 09:47:17 #118
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180625596
Dank voor je toelichting mini, ik kan je helemaal volgen :).

Blue_note, ik juich gewoon voor je zonder voorbehouden hoor :o. *O* . Superfijn dat jullie een goede nacht hadden.

Venco wat tof van het lachen om grote broer!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180625755
Blue heerlijk zo'n nacht!

En venco wat klinkt dat zoet zeg O+

J. sliep vannacht van 2315 tot 0500 O+ ik hoop dat ie dat vol gaat houden. Ik voed hem tegenwoordig om 2300 wel op mijn eigen verzoek, maar het lijkt te werken. Hij slaapt daarna dan meestal rond de 5 uur. Soms dus meer en soms minder.

En hier is het aankleedkussen niet persé iets om te lachen of huilen. Hij is er vaak wel stil op, maar hij houdt er niet van als ik kleding over zijn hoofd aan of uit moet doen, dus dat is dan sowieso huilen. En verder is ie enorm beweeglijk, dus verschonen is altijd een feestje :') als ik niet uitkijk zit de poep overal :')
pi_180626067
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 08:57 schreef minilot het volgende:

[..]

Aaaaaa, wat hartveroverend zeg! O+ Hoe oud is A. ook alweer? :)
A is in april 5 geworden. :)
pi_180626512
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 08:55 schreef minilot het volgende:

En nee, ik ga niet terug naar mijn vorige werkgever (weet even niet wie dat nou eerder vroeg) - een reden om even helemaal te stoppen was dat ik bij mijn afgelopen baan onmogelijke werktijden had die elke week wisselenden, tegenover een hysterisch laag salaris. Ik vond het er hartstikke leuk, maar oncombineerbaar met klein kind. :) Iets anders zoeken dus, met min of meer reguliere kantoortijden en een acceptabel salaris. Dat komt wel goed. :Y
Dat was ik! Fijn dat je er zo relaxed in staat, dan komt het inderdaad vaak wel goed :) Je deed er ook 'iets' naast toch? Fudge, heb ik dat nou goed onthouden? Of is dat puur voor de hobby?
Wat betreft slaaptijden, met mijn oudste zijn we ook altijd meegegaan in zijn ritme en hij gaf op een gegeven moment zelf aan dat hij eerder wilde slapen. Dus ik heb het idee dat kinderen dat vanzelf wel regelen. Aan de andere kant, dat is maar één voorbeeld natuurlijk en dat maakt mij zeker geen expert ;)
pi_180626574
Elliebel, vervelend dat je je zorgen maakt. Als hij stabiel op z'n lijntje is gebleven lijkt dat me inderdaad positief. En wat je al zegt, je kan het voedsel er moeilijk inproppen. Komt vast helemaal goed, maar hoop dat je je snel geen zorgen meer maakt!

Nolita, pittig! Het is zo frustrerend als het 's avonds zo gaat. Geen gouden tip helaas, sorry. Hoop dat je snel een goede avond en nacht hebt!
  zaterdag 21 juli 2018 @ 14:09:40 #123
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180629627
Ik heb nauwelijks bijgelezen afgelopen dagen, dus excuus voor nergens op reageren :@, maar ik ben benieuwd naar het volgende:
Ik heb net mijn eerste pilstrip op. Ik heb het idee dat het alleen maar negatieve bijwerkingen heeft: ik ben emotioneel, snel geïrriteerd en moet ook zomaar huilen :@, libido is nul (word ik iig niet zwanger :') ) En zoals nu: ik ben de hele middag en avond alleen (met M. dan) en het voelt zo uitzichtloos ofzo (en nu voel ik me weer een pieperd dat ik dat zo voel, vicieuze cirkel, blabla.)
Ik schrijf dit nu toe aan de pil, maar ik ben dus benieuwd of dat überhaupt al zo snel merkbaar kan zijn. En kan dit nog verbeteren, oftewel: moet mijn lichaam nog wennen?
En dan heb ik het nog niet eens over bloedverlies sinds dag 9 van de strip -O-

Manlief zou eerst een knip laten zetten, maar die durft niet meer; bang dat de arts een slechte dag heeft en zijn hele zaakie eraf chopt ofzo }:| , dus ik ging maar weer aan de pil
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180629891
Even zonder bijlees.
Heb zojuist voor het eerst met V gefiets O+
Na 6 weken is de fiets van m’n moeder gemaakt en kunnen we erop uit.
Nu komt komende week mijn eigen fiets (ebike) :D
Hoop dat ik dat mamastuur daar ook op kan monteren, dan kunnen we gaan touren hihi.
pi_180630047
LadyS, ik had hetzelfde na mijn eerste bevalling en ben na drie weken gestopt. Ik schrok ervan hoe moe, futloos en somber ik werd en hoe snel dat ook weer over was toen ik weer stopte.

Flav, wat leuk :D Heerlijk hè, zo’n bolletje voor je O+
pi_180630057
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:09 schreef LadyS het volgende:
Ik heb nauwelijks bijgelezen afgelopen dagen, dus excuus voor nergens op reageren :@, maar ik ben benieuwd naar het volgende:
Ik heb net mijn eerste pilstrip op. Ik heb het idee dat het alleen maar negatieve bijwerkingen heeft: ik ben emotioneel, snel geïrriteerd en moet ook zomaar huilen :@, libido is nul (word ik iig niet zwanger :') ) En zoals nu: ik ben de hele middag en avond alleen (met M. dan) en het voelt zo uitzichtloos ofzo (en nu voel ik me weer een pieperd dat ik dat zo voel, vicieuze cirkel, blabla.)
Ik schrijf dit nu toe aan de pil, maar ik ben dus benieuwd of dat überhaupt al zo snel merkbaar kan zijn. En kan dit nog verbeteren, oftewel: moet mijn lichaam nog wennen?
En dan heb ik het nog niet eens over bloedverlies sinds dag 9 van de strip -O-

Manlief zou eerst een knip laten zetten, maar die durft niet meer; bang dat de arts een slechte dag heeft en zijn hele zaakie eraf chopt ofzo }:| , dus ik ging maar weer aan de pil
Ik ben ook niet bijgelezen want wij hebben vakantie maar ik las dit toevallig en wil toch even reageren:
Bij mij kwam het door de pil. Ik startte 9 weken na de bevalling van Twix weer met de pil (want had toen weer mijn eerste menstruatie), maar ik stopte 2 maanden later weer. Nooit geweten dat die hormonen zoveel met me deden maar ik was lusteloos, had veel hoofdpijn, een libido beneden het vriespunt en moest de hele dag huilen. Na het stoppen ging het snel beter. We gebruikten toen condooms.
Nu nog niet gemenstrueerd, Mars is 3 maanden. We gebruiken weer condooms en denken nog na over wat we ermee willen want we voelen ons voor nu compleet met twee kindjes. Maar je weet nooit...
pi_180630218
Dat doet de pil bij mij ook, ladys. Gelukkig hebben we nu hele natuurlijke anticonceptie in de vorm van oververmoeidheid door baby, maar als dat ooit een einde aan komt dan worden het condooms hier.
  Moderator zaterdag 21 juli 2018 @ 14:50:51 #128
382129 crew  Donna
pi_180630330
Ja LadyS. Hier ook na 3 weken weer gestopt met de pil voelde me vreselijk.
Nu condooms en miss wil ik de anticonceptie pleister proberen.
pi_180630801
Ik haat de pil, wij deden voor de zwangerschap ook al aan condooms. En nu ook condooms en bovengenoemde reden van Jagar :P Misschien als er geen kinderwens meer is een koperspiraal maar zover is het nog niet.
pi_180630852
Ik ben juist heel emotioneel nu ik geen pil gebruik.
Komt misschien omdat ik nu een mama ben, maar vond dat ‘vlakke’ door de pil soms ook wel fijn.

Ik zat laatst hardop te huilen bij de film Nanny McPhee :')
Gelukkig was ik alleen thuis.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 15:37:54 #131
221912 minilot
Nancy boy
pi_180631315
Hier, na een paar weken minipil na de bevalling, ook niet opnieuw aan de pil wegens en heel erg geen zin in en prima als een tweede baby komt :) Nou is mijn cyclus nog steeds niet op gang, dus zal wel loslopen tot ik wat minder ga borstvoeden. Ook best. ^O^
Let me see you stripped down to the bone
pi_180631351
Hier ook condooms omdat ik zo gaar werd door de pil, maar ben wel op zoek naar een andere oplossing. Want vorig jaar op vakantie vonden we dat het heus wel één keertje zonder condoom kon en nu zit ik met een baby op de bank :') :D
  zaterdag 21 juli 2018 @ 15:41:41 #133
221912 minilot
Nancy boy
pi_180631399
Mijn libido was gedurende al die jaren aan de pil (ononderbroken vanaf mijn veertiende!) hartstikke prima, maar knalde echt door het dak heen toen ik ermee stopte wegens poging tot zwanger worden. Zeker rond ovulatie, het was op het lastige af. :') Is sinds O. wel weer een tikkie genormaliseerd, maar ben benieuwd hoe het gaat lopen als mijn cyclus weer is opgestart. :+ :9
Let me see you stripped down to the bone
pi_180631423
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:15 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Ik haat de pil, wij deden voor de zwangerschap ook al aan condooms. En nu ook condooms en bovengenoemde reden van Jagar :P Misschien als er geen kinderwens meer is een koperspiraal maar zover is het nog niet.
Waarom koperspiraal icm geen kinderwens? Zit zelf te denken aan een spiraaltje, pil al sinds mijn zestiende afgezworen omdat ik er depri van werd..
pi_180631477
Mijn libido is ook duizend maal beter zonder de pil. Wel lastig soms :D zeker in de weken vlak na de bevalling :P

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180631651
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:43 schreef DorothyGale het volgende:

[..]

Waarom koperspiraal icm geen kinderwens? Zit zelf te denken aan een spiraaltje, pil al sinds mijn zestiende afgezworen omdat ik er depri van werd..
Omdat je die toch vaak voor langere tijd hebt (geloof 5 jaar ofzo?) en ik geen zin heb om zo’n ding te laten zetten om hem een jaar later weer te laten verwijderen ivm een kinderwens :P
pi_180631678
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 16:51:03 #138
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180632640
Ooooh wat fijn (voor mij dan, niet voor jullie :@) dat zoveel het herkennen! Ik ben ook al zo vermoeid (ik weet niet meer wie dat noemde), ik doe dutjes overdag als het kan, en soms kan de trap op lopen al bijna te veel zijn.
Dus eigenlijk gewoon die pil weer uit het raam en manlief toch maar naar de huisarts sturen voor op zijn minst een informatief gesprek. Ik ga hem meteen appen :')

Hier, om gedachten te verzetten, ook voor het eerst gefietst met M. O+ Hij vindt het echt heel leuk, ik wat minder, want mijn omafiets vind ik er toch niet geschikt voor, dus nu marktplaats afstruinen naar een goede fiets. Iemand had hier geloof ik zo'n Cortina U4, bevalt dat? Of gewoon maar een "echte" moederfiets?
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180632823
Hier komt er ook geen enkele vorm van hormonale anticonceptie meer in. :X . Het idee was dat mijn man de boel af zou laten binden, maar toen bleek zijn beste vriend dat net gedaan te hebben en die vond het zo'n verschrikkelijke ingreep dat mijn man niet meer durfde. :').
Dus ik heb nu sinds zes weken een koperspiraal. :+ .
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 17:02:34 #140
221912 minilot
Nancy boy
pi_180632897
En anders gewoon voortaan in de bips, dames! :7 Waar een wil is, is een weg *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_180632999
Die weg vind ik te pijnlijk mini :+
pi_180633322
Wij liepen vanochtend op een rommelmarkt en nu gaat M. met een turtle op z’n rug de woonkamer door :') O+

  zaterdag 21 juli 2018 @ 17:27:21 #143
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180633454
Oooh, Fleur! O+
Ik wilde vandaag ook naar een rommelmarkt, maar door jouw post weet ik nu dat ik dat vergeten ben :')

Koperspiraal, daar word je menstruatie toch zo heftig van? Die is nl al best heftig van zichzelf, na de bevalling helemaal -O-
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180633559
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:22 schreef LaBelleFleur27 het volgende:
Wij liepen vanochtend op een rommelmarkt en nu gaat M. met een turtle op z’n rug de woonkamer door :') O+

[ afbeelding ]
O+ O+ O+

Anticonceptie zijn wij veel te laks in. We zijn nog steeds aan het bespreken wat we willen. Het liefst zou ik me laten steriliseren. Ik wil echt geen derde. Mochten we onverhoopt uit elkaar gaan, kan hij nog wel kinderen krijgen met een andere vrouw als zij dat willen.
Maar met mijn leeftijd zal dat steriliseren nog wel niet "mogen".
Gelukkig voor ons ovuleer ik toch nooit :P

Lekker fietsen Flav O+ wat is de wereld dan opeens weer een stuk groter he?

Hoi nieuw truukje :o
pi_180633560
Na de bevalling is mijn menstruatie ook heftiger, vooral de eerste 2 dagen.
En de eerste keer na de bevalling was best fijn, het is nu wat ruimer down under B-), dus het was voor het eerst dat het meteen fijn was.

Ohhh M en zijn rugzak O+
  zaterdag 21 juli 2018 @ 17:36:17 #146
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180633620
Is dat lopen, skittles? :o

Flav, ja inderdaad, die eerste anderhalf a 2 dagen :'( Iedere 2 uur de grootste tampon moeten verwisselen... vreselijk -O-
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180633638
O+ wat stoer Fleur, staat hem goed!
pi_180633660
Nee, gelukkig geen lopen hoor! Hij staat los en zodra hij ergens heen wil, ploft hij op zijn derrière om te gaan kruipen :D
  zaterdag 21 juli 2018 @ 17:40:18 #149
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180633710
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:38 schreef Skittles het volgende:
Nee, gelukkig geen lopen hoor! Hij staat los en zodra hij ergens heen wil, ploft hij op zijn derrière om te gaan kruipen :D
Gelukkig, zo hard moet het allemaal niet gaan, hoor :{w ;)
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180633734
Wat goed van hem Skittles! *O*

Wat fijn van het fietsen Flav! Wat voor ebike heb je?

Oh balen LadyS! Ik had best een goede oogst.
Deze rugzak (die moest er komen van m’n vriend, boys will be boys), 5 speeldingen en 3 kinderboeken voor ¤4,50 :')

[ Bericht 5% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 21-07-2018 17:51:26 ]
pi_180633832
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:40 schreef LadyS het volgende:

[..]

Gelukkig, zo hard moet het allemaal niet gaan, hoor :{w ;)
Helemaal mee eens. Ik ren nu al te veel achter hem aan :{w
pi_180634766
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:33 schreef Skittles het volgende:

[..]

O+ O+ O+

Anticonceptie zijn wij veel te laks in. We zijn nog steeds aan het bespreken wat we willen. Het liefst zou ik me laten steriliseren. Ik wil echt geen derde. Mochten we onverhoopt uit elkaar gaan, kan hij nog wel kinderen krijgen met een andere vrouw als zij dat willen.
Maar met mijn leeftijd zal dat steriliseren nog wel niet "mogen".
Gelukkig voor ons ovuleer ik toch nooit :P

Lekker fietsen Flav O+ wat is de wereld dan opeens weer een stuk groter he?

Hoi nieuw truukje :o
[ afbeelding ]
Dat argument voor de man hebben wij ook. Of als ik onder een bus kom ofzo. :P
Maar waarom zouden ze op jouw leeftijd nog niet steriliseren? Ik ken een vrouw met 3 kinderen van nog geen 30 die het na de 3e gelijk liet doen.
pi_180636068
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 15:55 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Omdat je die toch vaak voor langere tijd hebt (geloof 5 jaar ofzo?) en ik geen zin heb om zo’n ding te laten zetten om hem een jaar later weer te laten verwijderen ivm een kinderwens :P
waarom niet? dat is hier wel het plan.
in het verleden van alles geprobeerd qua anticonceptie en een spiraaltje beviel gewoon het beste dus die komt er weer. als dat betekend dat het ding er een jaar later weer uit mag ivm kinderwens is dat zo gebeurd en daarna vrijwel direct weer vruchtbaar wat ook een pluspunt is.
pi_180636205
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:37 schreef Elleska het volgende:

[..]

waarom niet? dat is hier wel het plan.
in het verleden van alles geprobeerd qua anticonceptie en een spiraaltje beviel gewoon het beste dus die komt er weer. als dat betekend dat het ding er een jaar later weer uit mag ivm kinderwens is dat zo gebeurd en daarna vrijwel direct weer vruchtbaar wat ook een pluspunt is.
Het zou natuurlijk gewoon kunnen hoor! :Y Wij zijn op zich wel tevreden hoe het nu gaat (en zijn niet anders gewend) dat ik het voor nu ook prima vind :)
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:47:28 #155
221912 minilot
Nancy boy
pi_180636242
Het is 19:45 en O. slaapt. Boven. :o

J. en ik zitten elkaar aan te kijken van: 'Eh. En nu?!' :')

Oorzaak is duidelijk hoor: kereltjelief heeft zijn gewoonlijke dutje rond vijf uur 's middags overgeslagen, maar toch. Onwennig, yo! :+
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:48:26 #156
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180636265
Ik ben nog steeds zoekende naar anticonceptie maar door jullie horrorverhalen lijkt de pil me toch niet zo’n fijne optie...

Al is de beste anticonceptie nog steeds geheelonthouding dus in dat opzicht heb ik geen haast :')

Wat gaan de baby’s hier allemaal snel! Mijnes van 8,5 maand kan alle kanten op rollen en rondjes om haar as draaien en side planken, maar zodra ze bewust in een rechte lijn vooruit wil, komt ze niet verder dan een spartelende vis op het droge zeg maar..
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:49:31 #157
221912 minilot
Nancy boy
pi_180636280
Skit, moeilijk doen over leeftijd bij sterilisatie doen ze primair bij vrouwen die nog helemaal geen kinderen hebben. :Y
Let me see you stripped down to the bone
pi_180636302
Wow Skittles! Wat knap van hem *O*

We zijn er nog een keer op uit gegaan vanmiddag, zo gezellig samen O+

Fleur, Ik krijg een Cortina E-U1 N7.
Deze is nog redelijk betaalbaar :P
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:50:38 #159
221912 minilot
Nancy boy
pi_180636309
Miss, prima toch? Met om je as draaien én rollen kom je in theorie in alle hoeken van de wereld! ^O^
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:50:55 #160
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180636319
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:47 schreef minilot het volgende:
Het is 19:45 en O. slaapt. Boven. :o

J. en ik zitten elkaar aan te kijken van: 'Eh. En nu?!' :')

Oorzaak is duidelijk hoor: kereltjelief heeft zijn gewoonlijke dutje rond vijf uur 's middags overgeslagen, maar toch. Onwennig, yo! :+
Herkenbaar moment! Ik vond dat de eerste keer met eerste baby echt onwennig maar daarna echt heerlijk :P

Baby 2 ligt ook nu al op bed ipv half 9, ze is haar ritme wat aan het verleggen. Blij mee want nu is ze eindelijk al 2 avonden erbij met avondeten ipv aan het tukken zoals gewoonlijk.
pi_180636322
Ik ben aan de minipil, maar ik denk erover om een spiraaltje te laten zetten. Als er hier al een tweede komt (ik ga enorm heen en weer, en man moet er volgens mij niet aan denken (nog?)), dan sowieso pas als Dirk 2 is dat we daar stappen in gaan ondernemen. Maar dat zeg ik nu. :+ Mocht dat moment niet komen dan moet man een knip laten zetten want ik heb wel zo genoeg van hormonen in mijn lijf. En ik ben ook niet gek handig met de pil en condooms zijn stom, dus dan is het zijn beurt. :D
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:52:01 #162
221912 minilot
Nancy boy
pi_180636338
Die rugzak! :D

Conceptueel zou een rugzak van louter een schildpadschild op een kruipende baby helemaal episch zijn! *) Ik ga NU googlen. :7
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:52:11 #163
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180636341
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:50 schreef minilot het volgende:
Miss, prima toch? Met om je as draaien én rollen kom je in theorie in alle hoeken van de wereld! ^O^
Ja dat is zeker waar! Ze ligt iig wel vaak heel ergens anders dan waar ik haar had weggelegd :P Al kijkt ze dan zelf af en toe ook wel een beetje verbaasd dat ze daar dan is geëindigd
  zaterdag 21 juli 2018 @ 19:56:59 #164
221912 minilot
Nancy boy
pi_180636411
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:50 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]
Blij mee want nu is ze eindelijk al 2 avonden erbij met avondeten ipv aan het tukken zoals gewoonlijk.
Yay! Gezellig, de beeb aan tafel O+
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 21 juli 2018 @ 20:09:04 #165
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180636582
dit waren wij op de fiets vanmiddag *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180636612
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:50 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Baby 2 ligt ook nu al op bed ipv half 9, ze is haar ritme wat aan het verleggen. Blij mee want nu is ze eindelijk al 2 avonden erbij met avondeten ipv aan het tukken zoals gewoonlijk.
Hier wordt het ritme ook een beetje veranderd.
Normaal begon zijn nacht tussen 6 en 7 maar dat is nu tussen 7 en 8 geworden.
Middagslaapjes zijn voor baby’s, maar tussen 4 en 5 kakt hij toch in en doet hij zijn dutje.
We kunnen nu samen aan tafel eten O+
pi_180636637
Zo leuk he LadyS O+
Ik heb het windscherm er ook af gehaald want dat is veel te warm nu.
Morgen gaan we weer een stukje!
pi_180636724
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 17:36 schreef LadyS het volgende:
Is dat lopen, skittles? :o

Flav, ja inderdaad, die eerste anderhalf a 2 dagen :'( Iedere 2 uur de grootste tampon moeten verwisselen... vreselijk -O-
Vooral als je op werk bent. :')
En ik moest elk uur ofzo wel naar het toilet.
pi_180636746
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:45 schreef LaBelleFleur27 het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk gewoon kunnen hoor! :Y Wij zijn op zich wel tevreden hoe het nu gaat (en zijn niet anders gewend) dat ik het voor nu ook prima vind :)
als het zo prima is dan is dat natuurlijk nog beter.

ik was voor de zwangerschap een leuker mens met een spiraaltje. nu nog geen cyclus dus nog geen last van maar zodra de problemen terug komen sta ik bij de huisarts.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 20:28:03 #170
221912 minilot
Nancy boy
pi_180636975
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 19:47 schreef minilot het volgende:
Het is 19:45 en O. slaapt. Boven. :o

Te vroeg gejuicht. Beeb nog niet op de nachtstand blijkbaar: wakker na één stuks slaapcyclusje. :+

Edit: liet zich wel weer binnen een paar minuten op ons bed terug in slaap tieten en ligt daar nu nog steeds, veilig ingebouwd met rondom een meter vrij. *) We zullen zien!

[ Bericht 15% gewijzigd door minilot op 21-07-2018 20:37:44 ]
Let me see you stripped down to the bone
pi_180637146
Ja hooooi! Ik ga weer een aanhaakpoging doen.

Ik zag een intens leuke fietsfoto van LadyS. Tof O+ en jaloers! Ik kan niet wachten tot we ook kunnen fietsen.

Een mega leuke rugtas bij de mini van Fleur :Y

Een staande mini van Skittles. Wat worden ze dan groot ineens :)

En iets over anticonceptie. Nouja ik kan je vertellen dat een postpartumdepressie ook een goeie anticonceptie is :P

Verder is mijn mini nog steeds mini. Maar intussen al wel 4 maanden en rolt de hele dag. Zo leuk O+
We zijn nu toe aan ons laatste weekje ziekenhuis. Vrijdag met ontslag en dan thuis verder. Ik heb er ontzettend veel vertrouwen in. Ik heb weer zoveel meer rust nu. Spannend blijft het toch met 3 kids maar gaat goedkomen O+

En dan nog een vraag. Sinds ze kan rollen draait A. ook in bed vaak op haar buik. Ik vind dit eng. Maar moet ik haar dan steeds terugrollen en hoe doe ik dat ‘s nachts? Of kan ik haar veilig laten liggen?
  zaterdag 21 juli 2018 @ 20:39:49 #172
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180637236
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:35 schreef Songeur het volgende:
Ja hooooi! Ik ga weer een aanhaakpoging doen.

Ik zag een intens leuke fietsfoto van LadyS. Tof O+ en jaloers! Ik kan niet wachten tot we ook kunnen fietsen.

Een mega leuke rugtas bij de mini van Fleur :Y

Een staande mini van Skittles. Wat worden ze dan groot ineens :)

En iets over anticonceptie. Nouja ik kan je vertellen dat een postpartumdepressie ook een goeie anticonceptie is :P

Verder is mijn mini nog steeds mini. Maar intussen al wel 4 maanden en rolt de hele dag. Zo leuk O+
We zijn nu toe aan ons laatste weekje ziekenhuis. Vrijdag met ontslag en dan thuis verder. Ik heb er ontzettend veel vertrouwen in. Ik heb weer zoveel meer rust nu. Spannend blijft het toch met 3 kids maar gaat goedkomen O+

En dan nog een vraag. Sinds ze kan rollen draait A. ook in bed vaak op haar buik. Ik vind dit eng. Maar moet ik haar dan steeds terugrollen en hoe doe ik dat ‘s nachts? Of kan ik haar veilig laten liggen?
Fijn dat het beter gaat!

Mijn oudste rolde ook met 4 maanden en ook al snel daarna in bed. Ik heb haar altijd laten liggen, ze draaide toch altijd weer terug als ik haar op jaar rug legde. Kan ze haar hoofd goed optillen? Want dan kan ze sowieso haar hoofd zo leggen dat ze goed kan ademen.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 20:41:13 #173
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180637273
Ik ben er tenminste vanuit gegaan dat baby’s dat enigszins zelf kunnen regelen. Ik heb ze beiden altijd op hun rug in bed gelegd, maar na een tijdje rollen ze zelf wel naar een positie die prettig ligt.
pi_180637357
Oh Songeur, fijn dat het weer wat beter gaat met je :*

LadyS en M op de fiets O+ *O*

Skittles en haar staande kind :o

Over anticonceptie; ik ben aan de minipil en dat gaat aardig. Ik denk niet dat wij voor een 3e gaan, ik geniet nu echt heel erg van de meisjes en vind het fijn dat het langzamerhand wat makkelijker wordt. Ik heb de mini babytijd als dusdanig zwaar ervaren dat ik eigenlijk niet nog een keer durf :@ ;( Ik zeg nooit nooit, maar denk het niet. Daarom overweeg ik nog geen sterilisatie, want dan is het wel heel definitief.
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180637529
Vlugge roller, Songeur!
Denk dat het weinig zin heeft om haar steeds terug te rollen. Zo kan ze toch juist lekker oefenen? :)
En als ze dit ook in de nacht doet, hou je dat toch niet tegen.
pi_180637625
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:09 schreef LadyS het volgende:
dit waren wij op de fiets vanmiddag *O*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Superleuk! *O*

Nog 2 weken en dan krijgen we ook een fietstoeltje (mogen er een overnemen als die past op mijn fiets, zo niet ga ik er dan echt een kopen). Ik duim dat het me mee zal vallen het samen fietsen, want het ziet er wel heel gezellig uit. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180637758
En ik zag een foto van losstaande dreumes. O+ Wat een knapperd heb je daar Skittles.

Verder een slechte bijlees. Het is te warm om dingen te onthouden en ik ben te druk om het hier bij te houden. We hebben een leuke dag gehad bij mijn ouders. Zowel opa als oma zijn zo leuk met hem, daar geniet ik echt zo van. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180637908
er was mij gezegd dat de krampjespiek met 6 weken ligt. maar herkent iemand een piek rond de 10/11 weken? of zou dit een sprongetje zijn?
pi_180638202
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:41 schreef Miss_Congeniality het volgende:
Ik ben er tenminste vanuit gegaan dat baby’s dat enigszins zelf kunnen regelen. Ik heb ze beiden altijd op hun rug in bed gelegd, maar na een tijdje rollen ze zelf wel naar een positie die prettig ligt.
Ja dit was eigenlijk ook altijd mijn gedachte. In het ziekenhuis waren ze wat panisch. Moest een buikslaapverklaring ondertekenen. Daar werd ik wat onzeker van..
  zaterdag 21 juli 2018 @ 21:25:53 #180
221912 minilot
Nancy boy
pi_180638218
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 20:28 schreef minilot het volgende:

[..]

Te vroeg gejuicht. Beeb nog niet op de nachtstand blijkbaar: wakker na één stuks slaapcyclusje. :+

Edit: liet zich wel weer binnen een paar minuten op ons bed terug in slaap tieten en ligt daar nu nog steeds, veilig ingebouwd met rondom een meter vrij. *) We zullen zien!
Baby weer beneden. :') Goed, het was een leuk experiment! :7
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 21 juli 2018 @ 21:26:37 #181
221912 minilot
Nancy boy
pi_180638238
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:25 schreef Songeur het volgende:

[..]
Moest een buikslaapverklaring ondertekenen. Daar werd ik wat onzeker van..
Begrijpelijk :Y :*
Let me see you stripped down to the bone
  zaterdag 21 juli 2018 @ 21:32:01 #182
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180638388
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:25 schreef Songeur het volgende:

[..]

Ja dit was eigenlijk ook altijd mijn gedachte. In het ziekenhuis waren ze wat panisch. Moest een buikslaapverklaring ondertekenen. Daar werd ik wat onzeker van..
Dat moest ik bij de gastouder ook. Buikslapen blijft toch een dingetje. Als we niet zouden tekenen dan zou zij baby steeds terugdraaien op haar rug. Maar als je wel tekent dan vinden ze het wel best en maakt het niet meer uit of zo? Vond dat ook wel een apart idee om voor zoiets te tekenen.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 21:32:24 #183
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180638398
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Baby weer beneden. :') Goed, het was een leuk experiment! :7
Hehe hij vindt het gewoon veel te gezellig bij jullie.
  zaterdag 21 juli 2018 @ 21:32:36 #184
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_180638405
Fijn dat het de goede kant opgaat met je Songeur! En een baby die zelf rolt, die houd je niet tegen. Dat slaat nergens op. Lekker laten rollen :).

Vervelend dat zoveel mensen hier last hebben van de pil. Dat had ik vroeger zeker niet, nu nog niet geprobeerd. Maar neem in ieder geval van me aan dat het niet voor iedereen zo dramatisch is.

Sterkte met je krampjesbaby Elleska! Van sprongetjes weet ik niks.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_180639282
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:25 schreef minilot het volgende:

[..]

Baby weer beneden. :') Goed, het was een leuk experiment! :7
Mijn O gaat nu al een paar weken tussen zeven en acht de nacht in, dat wil zeggen dat hij gelijk weer gaat slapen na een voeding. Maar tot wij naar bed gaan blijft hij tot nu toe bij ons. Over een tijdje wil ik daar wel verandering in gaan brengen. Heerlijk, weer een kindvrije avond. Of, paar uurtjes. Ik lig nu net in bed en dat is al vrij laat :')
  Moderator zaterdag 21 juli 2018 @ 23:07:41 #186
382129 crew  Donna
pi_180640600
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:10 schreef Elleska het volgende:
er was mij gezegd dat de krampjespiek met 6 weken ligt. maar herkent iemand een piek rond de 10/11 weken? of zou dit een sprongetje zijn?
Rondom 12 weken zit idd een sprongetje. Kan heel lastig zijn :'(
  zaterdag 21 juli 2018 @ 23:39:12 #187
221912 minilot
Nancy boy
pi_180641438
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:32 schreef Miss_Congeniality het volgende:

[..]

Hehe hij vindt het gewoon veel te gezellig bij jullie.
Hij heeft meegekeken naar aflevering drie van seizoen twee van Westworld. :7 Dat vond -ie heel wat: we hebben (bewust) vrijwel nooit de tv aan als O. beneden en wakker is. Heeft net een half uur zo zitten kijken: :o en toen viel -ie om. :+

Lemijn, ik slikte de pil tussen mijn veertiende en mijn vierendertigste onafgebroken zonder ooit enige klacht, nergens last van! Maarrrr toen ik na twintig jaar eenmaal was gestopt wou ik toch liever niet weer beginnen, want ik merkte (voor mij) geheel onverwacht wel degelijk verschil en dat werd bevestigd door het kortstondige gebruik van de minipil toen O. zes weken oud was. :)

Jagar, ik duim voor spoedige terugkeer van jullie avonden! :*
Let me see you stripped down to the bone
pi_180642283
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:09 schreef LadyS het volgende:
Ik heb nauwelijks bijgelezen afgelopen dagen, dus excuus voor nergens op reageren :@, maar ik ben benieuwd naar het volgende:
Ik heb net mijn eerste pilstrip op. Ik heb het idee dat het alleen maar negatieve bijwerkingen heeft: ik ben emotioneel, snel geïrriteerd en moet ook zomaar huilen :@, libido is nul (word ik iig niet zwanger :') ) En zoals nu: ik ben de hele middag en avond alleen (met M. dan) en het voelt zo uitzichtloos ofzo (en nu voel ik me weer een pieperd dat ik dat zo voel, vicieuze cirkel, blabla.)
Ik schrijf dit nu toe aan de pil, maar ik ben dus benieuwd of dat überhaupt al zo snel merkbaar kan zijn. En kan dit nog verbeteren, oftewel: moet mijn lichaam nog wennen?
En dan heb ik het nog niet eens over bloedverlies sinds dag 9 van de strip -O-

Manlief zou eerst een knip laten zetten, maar die durft niet meer; bang dat de arts een slechte dag heeft en zijn hele zaakie eraf chopt ofzo }:| , dus ik ging maar weer aan de pil
Dit, maar dan ook nog met eczeem op mijn gezicht :'(
Jezus, nog nooit heb ik me zo ellendig en niet mezelf gevoeld, zelfs zwanger niet.
En gewoon dezelfde pil als voorheen.
Nu de eerste maand weer helemaal zonder en ik ben mezelf weer aan het worden. Keurig 3/4 dagen ongesteld, geen eczeem, mijn goede gevoel over het leven terug.
Nooit meer begin ik eraan. Ik ben nu aan het overwegen welk spiraaltje ik wil, met hormonen of een koper.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
  zondag 22 juli 2018 @ 08:03:47 #189
221912 minilot
Nancy boy
pi_180646377
23:45-07:45 :o

Wakker geworden van mijn boobs :') #explosiegevaar

Nu al drie keer in een week tijd doorgeslapen. Zou -ie het in de smiezen krijgen? :)
Let me see you stripped down to the bone
pi_180646459
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 08:03 schreef minilot het volgende:
23:45-07:45 :o

Wakker geworden van mijn boobs :') #explosiegevaar

Nu al drie keer in een week tijd doorgeslapen. Zou -ie het in de smiezen krijgen? :)
Lekker he :) Hier is het al 3 nachten van 20.30 ongeveer tot 07.30 _O_ Fokwet mag me met rust laten nu :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  zondag 22 juli 2018 @ 08:23:15 #191
19376 LadyS
Help Liam --> SMA2
pi_180646464
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 00:07 schreef LeSage het volgende:

[..]

Dit, maar dan ook nog met eczeem op mijn gezicht :'(
Jezus, nog nooit heb ik me zo ellendig en niet mezelf gevoeld, zelfs zwanger niet.
En gewoon dezelfde pil als voorheen.
Nu de eerste maand weer helemaal zonder en ik ben mezelf weer aan het worden. Keurig 3/4 dagen ongesteld, geen eczeem, mijn goede gevoel over het leven terug.
Nooit meer begin ik eraan. Ik ben nu aan het overwegen welk spiraaltje ik wil, met hormonen of een koper.
oooh, ook al zo rot :'( Ik twijfelde eerst of ik het uberhaupt zou vragen hier, want ik vond mezelf dan weer zo'n aansteller, maar dat blijkt dus reuze mee te vallen.
Een hormoonspiraaltje heeft veel minder hormonen dan de pil toch?

Lemijn, voorheen heb ik ook jaren de pil geslikt, ik dacht ook zonder klachten. Maar nu ik terugdenk misschien toch wel (en het duidelijke verschil tussen voor ik 3 weken geleden met de pil startte en de afgelopen 3 weken...) Ik heb vroeger ook wel wat depressieve periodes kent en veel huilen om niks enzo en sinds ik gestopt met de pil (jan 2014) eigenlijk helemaal niet..
Dit bedacht ik me dus ook pas afgelopen week.

Minilot *O* een doorslaper :D En die borsten ja, dat kan ik me nog goed herinneren :X
Help, deel en doneer! Steun Liam in de strijd tegen SMA2! De tijd dringt!
https://steunliamtegensma2.nl/doneer/
pi_180646545
Wat lekker Mini! :D

Songeur fijn om te lezen dat het de goede kant op gaat. :*

MissCongeniality voor jullie prettig dat de slaaptijd nou beter uitkomt met het avondeten. Wij wachten eigenlijk altijd, niet handig. :D

Ik heb een hormoonspiraal laten zetten. Plaatsing was pijnlijk, daarna twee maanden dagelijks gebloed en de eerste keer seks was voor zowel man als mij pijnlijk. Sinds de spiraal heb ik wat minder zin in dingen maar ik durf niet te zeggen of dat van de spiraal komt.

Vannacht was Banaan vaak wakker. Bijna elk uur en een paar keer elk kwartier. :Z
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180646548
Mini, ik krijg nare mental images van je explosiegevaar :')

Klopt van het hormoonspiraaltje LadyS, maar na deze ervaring heb ik er zo’n angst voor. Maar nooit meer ongesteld is wel heerlijk natuurlijk. Ik twijfel nog even verder ;)
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180647006
*O* voor alle doorslapers. Hier ook een doorslaper van 22-00-06:30.

En een :O c_/ voor pkm.

Gisteren begreep ik mijn baby niet. Van 17-18 moe, huilen, gapen, oortjes trekken maar niet willen slapen. Om 19:00 nog steeds niet geslapen, een fles gegeven en daar kreeg ie zoveel energie van blijkbaar dat ie tot 22:00 heeft gespeeld en getijgerd en supervrolijk was. :? Nouja, ik vind m zoals ie gisteravond was wel op z’n leukst O+

[ Bericht 0% gewijzigd door LaBelleFleur27 op 22-07-2018 10:29:36 ]
pi_180647115
Ik val even binnen met een vraag. Voorheen was slapen bij Pitbull geen enkel probleem: we legden 'm weg, hij draaide naar z'n buik en viel binnen 2 minuten in slaap.

Nu kan hij sinds een paar dagen gaan zitten (en heeft opeens 2 tandjes; week van de mijlpalen!), maar doet dat dus ook steeds in bed :{ vervolgens weet-ie niet goed wat-ie met zichzelf aan moet en begint een beetje te jammeren. Zodra we er naartoe gaan om 'm weer weg te leggen, is het Heel Hard Huilen. Uiteindelijk werkt niets anders dan 'm oppakken en in slaap wiegen, maar ik was eigenlijk zo blij dat-ie gewoon lekker zelf in slaap viel...

Iemand tips/ideeën?
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
pi_180647118
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 23:07 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Rondom 12 weken zit idd een sprongetje. Kan heel lastig zijn :'(
dan hoop ik maar dat dit dat sprongetje is en niet dat dit door de warmte komt en het volgende week nog lastiger gaat worden.

de nachten gaan opzich goed, een extra nachtvoeding maar de ochtend begint ook iets later dus prima te doen. ik pluk een vrolijke baby uit bed en trap er daardoor elke dag weer in.

De slaapfunctie overdag is stuk dus die vrolijke baby veranderd al snel in een baby die vooral aan het huilen is. liggen is lava, onrustig drinken met overstrekken enzo wat doet denken aan krampjes. ik merk dat ik vooral dat drinken lastig vind, voorheen was de borst de oplossing voor alles en nu niet.
pi_180648813
Ooooo, de doorslapers klinken goed jongens. Willen die baby's zich even melden voor een gesprekje met J.? Die is of om half 5 al wakker (met drie nachtvoedingen) of komt zich ieder uur melden. Dat ik er doorheen zit is een licht understatement. :Z

Twist, lastig. Geen tips voor je. Ik weet nog hoe lastig dat was van mn oudste. J. doet het in mindere mate, hij gaat op handen en voeten zitten en geeft zich uiteindelijk over en gaat liggen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_180649052
Bedankt voor de reacties! Ze heeft het gisteren niet meer gedaan gelukkig, dus ik hou het idd op het reflex en dat het onschuldig is.
pi_180649529
Iemand ervaring met inbakerdoeken?

Ze vindt het heerlijk, maar de Puckababy is veel te ruim.
Iemand tips voor een strakke variant?

Weet dat het ook met hydrofiele luiers kan, maar wordt afgeraden i.v.m veiligheid.
  zondag 22 juli 2018 @ 12:17:59 #200
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180649625
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:11 schreef Blue_note het volgende:
Iemand ervaring met inbakerdoeken?

Ze vindt het heerlijk, maar de Puckababy is veel te ruim.
Iemand tips voor een strakke variant?

Weet dat het ook met hydrofiele luiers kan, maar wordt afgeraden i.v.m veiligheid.
Wij hadden de ergobaby en daarvan alleen de bovenkant in gebruik. Dan zitten alleen de armpjes tegen het lichaam aan. En dat zat vrij strak. Nu met de warmte misschien ook wel fijn om niet helemaal in te bakeren?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180649702
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wij hadden de ergobaby en daarvan alleen de bovenkant in gebruik. Dan zitten alleen de armpjes tegen het lichaam aan. En dat zat vrij strak. Nu met de warmte misschien ook wel fijn om niet helemaal in te bakeren?
We temperaturen haar telkens en ze zit altijd rond de 36.7/36.9 dus dat lijkt goed te gaan!

Het zijn vooral de armpjes waar ze zich mee wakker maakt! De beentjes mogen prima vrij liggen wat mij betreft.
pi_180649713
Wat fijn trouwens dat het wat beter met je gaat Songeur!
pi_180649720
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:11 schreef Blue_note het volgende:
Iemand ervaring met inbakerdoeken?

Ze vindt het heerlijk, maar de Puckababy is veel te ruim.
Iemand tips voor een strakke variant?

Weet dat het ook met hydrofiele luiers kan, maar wordt afgeraden i.v.m veiligheid.
pacco?
het leek mij nu ook te warm om te starten met inbakeren maar dat hou je al in de gaten. als je nu een doek wil aanschaffen zou ik ook even de TOG waarde vergelijken om te zien welke doek het minst warm is.

quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Wij hadden de ergobaby en daarvan alleen de bovenkant in gebruik. Dan zitten alleen de armpjes tegen het lichaam aan. En dat zat vrij strak. Nu met de warmte misschien ook wel fijn om niet helemaal in te bakeren?
mag dat bij de ergobaby? bij de pacco mag je het armgedeelte niet los gebruiken.

[ Bericht 21% gewijzigd door Elleska op 22-07-2018 12:30:51 ]
pi_180649838
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:24 schreef Elleska het volgende:

[..]

pacco?
het leek mij nu ook te warm om te starten met inbakeren maar dat hou je al in de gaten. als je nu een doek wil aanschaffen zou ik ook even de TOG waarde vergelijken om te zien welke doek het minst warm is.

[..]

mag dat bij de ergobaby? bij de pacco mag je het armgedeelte niet los gebruiken.
Die Pacco leek ons ook al een hele geschikte. Morgen maar eens gaan halen.

Temperstuur houden we echt goed in de gaten ^O^
  zondag 22 juli 2018 @ 12:53:57 #205
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180650155
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:24 schreef Elleska het volgende:

[..]

pacco?
het leek mij nu ook te warm om te starten met inbakeren maar dat hou je al in de gaten. als je nu een doek wil aanschaffen zou ik ook even de TOG waarde vergelijken om te zien welke doek het minst warm is.

[..]

mag dat bij de ergobaby? bij de pacco mag je het armgedeelte niet los gebruiken.
Het zijn echt twee losse delen die sowieso al niet aan elkaar zitten dus een van de twee gebruiken lijkt me niet gevaarlijk oid :)
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180650358
dan zou ik voor de Pacco Summer gaan :Y
ik heb de gewone te leen, als ik er zelf een moest aanschaffen had ik de zomer versie gekozen. extra warmte kan je altijd nog toevoegen met een dekentje maar kouder lukt niet.

Scheelt dat L. momenteel overdag niet wil liggen dus we gebruiken de pacco nu alleen snachts en dan koelt het gelukkig nog genoeg af.

quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:53 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Het zijn echt twee losse delen die sowieso al niet aan elkaar zitten dus een van de twee gebruiken lijkt me niet gevaarlijk oid :)
ik ken de ergobaby niet
bij de pacco kunnen de delen ook los maar daar zit op het armgedeelte een label dat deze niet los gebruikt mag worden. https://www.pacco.nl/waarom-binnendoek-niet-los-gebruiken/
pi_180650583
Je zou ook voor de swaddle me kunnen gaan. Zijn wat voordeliger geprijsd
pi_180651664
Wat is het grote verschil Swaddle versus de Pacco?
pi_180651672
J sliep van 22:30 tot 06:30, wtf! En ja ik weet dat dit voor 99,9% zeker een eenmalige actie is :) De nachten gaan sowieso goed. 1 nachtvoeding en die is halfslapend. Mijn vrouw vond het vannacht maar niets, die werd zelf automatisch om 03:30 wakker en lag daarna heel onrustig in afwachting van hongerige J die maar niet kwam.

J ligt in een inbaker puckababy BN dus geen andere tips.

Ze zit nu wel middenin de 3 weken regeldag, veel huilen en onrustig. De darmkrampjes werken ook niet echt mee. Morgen komt de bestelde buikkrampjes olie binnen dan ga ik haar elke avond masseren.
pi_180651821
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:19 schreef exode het volgende:
J sliep van 22:30 tot 06:30, wtf! En ja ik weet dat dit voor 99,9% zeker een eenmalige actie is :) De nachten gaan sowieso goed. 1 nachtvoeding en die is halfslapend. Mijn vrouw vond het vannacht maar niets, die werd zelf automatisch om 03:30 wakker en lag daarna heel onrustig in afwachting van hongerige J die maar niet kwam.

J ligt in een inbaker puckababy BN dus geen andere tips.

Ze zit nu wel middenin de 3 weken regeldag, veel huilen en onrustig. De darmkrampjes werken ook niet echt mee. Morgen komt de bestelde buikkrampjes olie binnen dan ga ik haar elke avond masseren.
Ja die Ouckababy hebben we hier ook, maar is te los voor d'r.
pi_180652681
Volgens mij heb ik ontdekt waarom V niet meer wilde slapen smiddags, hij heeft het te warm.
Heb vandaag de ventilator op zijn kamer gezet, na een half uur knuffelen met zijn knuffel is hij in slaap gevallen O+
  zondag 22 juli 2018 @ 15:26:15 #212
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180652944
quote:
0s.gif Op zondag 22 juli 2018 15:11 schreef Flav het volgende:
Volgens mij heb ik ontdekt waarom V niet meer wilde slapen smiddags, hij heeft het te warm.
Heb vandaag de ventilator op zijn kamer gezet, na een half uur knuffelen met zijn knuffel is hij in slaap gevallen O+
d'ahw O+

Hier regelmatig n zweterige kapitein, maar inslapen is geen probleem, terwijl het toch echt regelmatig 27+ is op zn kamertje :X
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180653558
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:23 schreef Blue_note het volgende:

[..]

We temperaturen haar telkens en ze zit altijd rond de 36.7/36.9 dus dat lijkt goed te gaan!

Het zijn vooral de armpjes waar ze zich mee wakker maakt! De beentjes mogen prima vrij liggen wat mij betreft.
Valt niet echt onder inbakeren, maar je zou ook eens kunnen kijken naar Sleepy Wings; daarbij liggen de armpjes niet helemaal vast, maar voorkomt het ergste 'maaien' wel. Is later ook makkelijker af te bouwen, ze zijn heel dun en zitten sowieso alleen om de armpjes ^O^

Edit: sorry, ik las niet goed; ik dacht dat het juist om de temperatuur ging. Had niet gelezen dat je juist iets strakkers zocht..!
♥ Minion ♥ mei 2015
♥ Pitbull ♥ dec 2017
  zondag 22 juli 2018 @ 16:23:18 #214
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_180654286
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:27 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Ja die Ouckababy hebben we hier ook, maar is te los voor d'r.
Dan gewoon inbakeren met doeken? omstreden en moet je afleren.
Of gewoon het doen zoals de rest en leven met een baby die soms wakker is.
pi_180654798
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2018 16:23 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dan gewoon inbakeren met doeken? omstreden en moet je afleren.
Of gewoon het doen zoals de rest en leven met een baby die soms wakker is.
Je post raakt kant noch wal.

Zoals je ziet wordt er wel meer ingebakerd. Dus wat je zegt is nogal gek.

Heeft niets te maken met 'soms wakker zijn'.

Maar toen jij het woord nanny las, had je je oordeel sowieso al klaar, te zien aan je posts. Dus heel serieus of genuanceerd kan ik je posts dan ook niet nemen.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2018 16:45:47 ]
  zondag 22 juli 2018 @ 17:11:55 #216
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_180655718
Nee, nu ben jij degene die invult.
Al ver voor jij je vrouw had bezwangert was ik al tegen inbakeren. een jaar of 11 ongeveer.

En het is wel degelijk omstreden met gewone doeken, omdat je veel kwaad kan doen aan het lichaam dat is waarom winkels nu dingen zoals de puckababy hebben.
En ook de kans op wiegendood verhoogd.

Jullie belachelijke nanny en ideeën van het ouderschap staan helemaal los van dit inbaker antwoord.
  zondag 22 juli 2018 @ 17:21:16 #217
221912 minilot
Nancy boy
pi_180655920
Het zal vast projectie zijn, maar ik krijg het al benauwd als ik alleen al aan ingebakerde baby's dénk. Toen O. heel klein was spartelde -ie zichzelf ook voortdurend wakker, maar nooit geneigd geweest tot inbakeren. To each their own hoor, maar ik voel me niet jofel bij zaken die de beweging van ledematen beperken. Zelfs een gekregen slaapzakje ligt hier ongebruikt in de kast wegens me er niet toe kunnen zetten :')
Let me see you stripped down to the bone
  zondag 22 juli 2018 @ 18:01:26 #218
342817 Miss_Congeniality
Armed and Fabulous
pi_180656909
Mij leek inbakeren ook niks. Maar na 7 weken met een baby die zowel overdag als ‘s nachts niet sliep en 2 ouders die op hun tandvlees liepen en het niet bepaald meer zagen zitten, hebben we het toch geprobeerd. Met als tip om zelfs de armen in te pakken in het stuk klittenband dat eigenlijk voor om de romp bedoeld is (zou dat nog kunnen B_N?) En ze sliep! Wat een heerlijkheid was dat zeg...

Baby 2 is zelf anti inbakeren. Zelfs als we haar armen onder een deken wilden doen ging ze protesteren. Dus bij haar niet ingebakerd.

Beide gevallen leverden slapende baby’s op dus prima.
pi_180657191
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2018 17:11 schreef Budabuddumbam het volgende:
Nee, nu ben jij degene die invult.
Al ver voor jij je vrouw had bezwangert was ik al tegen inbakeren. een jaar of 11 ongeveer.

En het is wel degelijk omstreden met gewone doeken, omdat je veel kwaad kan doen aan het lichaam dat is waarom winkels nu dingen zoals de puckababy hebben.
En ook de kans op wiegendood verhoogd.

Jullie belachelijke nanny en ideeën van het ouderschap staan helemaal los van dit inbaker antwoord.
Naast het feit dat je blijkbaar moeite hebt met lezen, zegt Je laatste zin ruim voldoende om jezelf te diskwalificeren als serieus. :W

Wel bedankt om m'n punt gelijk te bevestigen ^O^

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 22-07-2018 18:20:18 ]
pi_180657200
In plaats van inbakeren kozen wij om Banaan zijn wieg al heel snel te vervangen door een ledikant. Dan raakte hij de spijlen niet en werd hij er niet wakker van.

Vandaag was mijn schoonmoeder op bezoek. We waren al een tijd niet meer bij haar langs gegaan dus haar al een tijd niet gezien. De eerste anderhalf uur had Banaan honger maar ging hij niet drinken, veel te druk met *insert random baby actie*.
Toen hij eindelijk zijn buikje gevuld had vond ze het toch wel een vrolijke baby. :D

Voor die tijd zijn we naar een zandvlakte geweest voor een picknick en hapje zand. O+
En we kregen een leuk compliment van een mevrouw uit de buurt. Ze vindt ons een leuk gezinnetje, Banaan lekker overal mee naartoe en veel wandelen (zij ziet ons veel met draagzak). :s)
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 22 juli 2018 @ 18:21:24 #221
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_180657238
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 18:17 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Naast het feit dat je blijkbaar moeite hebt met lezen, zegt Je laatste zin ruim voldoende om jezelf te diskwalificeren als serieus. :W
Dat mag je vinden, maar mijn reactie was dat wel.
Als je mijn 10 jaar posthistoriee terug leest kan je genoeg lezen over inbakeren en de risico's.
het met doeken inbakeren kan heel gevaarlijk zijn.
pi_180657443
quote:
17s.gif Op zondag 22 juli 2018 18:21 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Dat mag je vinden, maar mijn reactie was dat wel.
Als je mijn 10 jaar posthistoriee terug leest kan je genoeg lezen over inbakeren en de risico's.
het met doeken inbakeren kan heel gevaarlijk zijn.
1: We gaan niet inbakeren met doeken, zoals ik al zei vroeg ik om een alternatief voor de PB.

2: Jij schrijft onze ideeen over ouderschap af als belachelijk. Je kent ons niet, je hebt geen idee waar je over praat als je het hebt over onze ideeen van ouderschap.

Na zo'n opmerking is het vrij logisch dat ik je niet serieus zal nemen.
pi_180657911
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 12:33 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Die Pacco leek ons ook al een hele geschikte. Morgen maar eens gaan halen.

Temperstuur houden we echt goed in de gaten ^O^
Wij hadden ook een Pacco. Gebruikt vanaf 1 week oud ongeveer. Werkte prima en was zeker niet te groot. Ik vond het een ideaal ding en wij hadden er een heerlijk slapende tweeling door. _O_ ;)
pi_180658094
Zullen we het gezellig houden?
pi_180659054
Dat slapen is toch zo’n dingetje :')
Waar het maanden goed ging is hij nu savonds met moeite in slaap te krijgen.
Eigenlijk sinds hij de vaccinatie heeft gehad. (ik zeg niet dat het daar door komt)
Normaal was het neerleggen en meneer draaide zich om en viel in slaap.
Nu speelt hij eerst even om daarna keihard te huilen, dit duurt zon 1,5 uur :')

En ik merk dat hij met zijn hoofd overal tegenaan bonkt, bewust.
Hij zit dan op handen en knieën en bonkt zo met zijn hoofd tegen het bed.
pi_180659295
Oeh flav dat bonken klinkt vervelend! Mijn broertje bonkte zich vroeger met zijn achterhoofd tegen het bedje in slaap, hij had een hele eeltplek ervan..heb het vaker gehoord, maar klinkt niet tof. Later bewoog hij zijn hoofd op en neer en neuriede erbij. Gelukkig sliep hij aan de andere kant van het huis :')

Twist herkenbaar, hier gaat het met 10,5 maand nog zo...nog geen tips helaas.

Ik ben sinds vandaag begonnen met een dagboekje van de slaapjes bijhouden. Kijken of er iets van regelmaat in zit; de maximale wakker tijden in de gaten houden; kijken of steeds dezelfde dingen wel of juist niet werken etc. Overdag gaat het prima, behalve dat ze maar 3 kwartier slaapt waardoor we op 3 slaapjes uitkomen vandaag. Ze is om 17:30 de laatste keer wakker geworden en wil haar zometeen naar bed brengen. Fingers crossed. De afgelopen dagen was 23:30 het vroegst..

Vind het maar lastig om voor elk slaapje hetzelfde ritueel aan te houden. Schone luier is niet altijd nodig, tandjes poetsen alleen in de avond; 3de slaapje was onderweg in de buggy. Iig het boekje lezen steeds weer gedaan.
pi_180659482
Om het hetzelfde te houden kan je tandenpoetsen na het eten doen. En nog beneden verschonen, een halfuur voor bedtijd of zoiets. :) Maar ik geef toe dat het lastig is. En volgens mij gaat het ritueel vooral over het in bed slapen. Dat je geen ritueel hebt als hij ergens anders dan in z'n bed slaapt lijkt me logisch toch? Ik hoop dat het gaat helpen. :*
Morgen ben ik vast weer mezelf.
  zondag 22 juli 2018 @ 20:13:33 #228
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180659497
Qua slaap ritueel doen wij elke keer n rondje door zijn kamertje, gordijnen dicht (dag huizen, auto's, bomen) dan langs de platen aan zn muur (slaap lekker ijsbeer, slaap lekker nijlpaardmetdeduikbril 8)7) dan een knuffel van ons en dan in bed :Y kost n halve minuut, maar is duidelijk en voorspelbaar.

Als we elders zijn en hij in de wagen zit is t vaak zn flesje of zn knuffeltje geven, m laten liggen en verder gaan waar we mee bezig waren :P
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  zondag 22 juli 2018 @ 20:19:11 #229
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180659583
@flav:Dat bonken kan ook zijn omdat hij behoefte heeft aan die prikkels of aan herhaling of voorspelbaarheid. Althans dat is waarom sommige oudere kindjes (met bijv autisme) het doen.

Ik bedoel overigens niet dat v'tje dat heeft :*, maar het kan misschien een invalshoek geven om het te sturen in een andere (wat minder pijnlijke) richting.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180659624
Hier ook altijd hetzelfde ritueel.
Schone luier, als hij niet vol is doen we alsof we hem verwisselen :P.
Flesje, zodra die op is krijgt hij zijn speen en knuffel.
Dan papa of mama een kusje en dan naar bed.
Dekentje over zijn beentjes en de regenbui geluiden aan.

Werkte tot een week geleden perfect ^O^
Volgens mij zit er rond 11 maanden ook een sprongetje, althans dat hoop ik :')

Heb hem zojuist nog wat melk gegeven en het babynestje weer in bed gelegd.
Hoop dat hij daardoor niet meer tegen de spijlen aan bonkt. Het is nu al 20 min stil, Fingers crossed!
pi_180659645
ik ben met 6 weken met inbakeren begonnen omdat hij zichzelf letterlijk wakker sloeg en dan overstuur wakker werd. Overdag sliep hij daardoor geen volledige slaapcyclus tenzij op mij. Eerst alleen overdag gaan inbakeren en later ook snachts.
Men zegt dat je met inbakeren de eerste slaapsignalen mist, maar ik word helaas ook zonder inbakeren pas wakker bij gejammer dus dat maakt voor ons geen verschil.

Inmiddels heeft L. zijn handjes ontdekt en wordt het ongecontroleerde slaan al een stuk minder. Zojuist een puckababy te leen gekregen waarmee we kunnen afbouwen. De puckababy is ook een stuk minder warm dan de pacco (1.3 TOG tegenover 0.5 TOG) dus we hoeven niet cold turkey af te bouwen mochten de slaapkamers met de voorspelde hittegolf te warm worden.
pi_180659899
Ah die banaan klinkt ook heel leuk! Zo te lezen genieten jullie en dat is het allerbelangrijkste.

Wij bakerden B al vanaf zijn geboorte in, eerst in hydrofielen en daarna in de Puckababy. Het stomme is dat op dat moment we er heel blij mee waren. Maar als ik foto's terugkijk vind ik het er zielig uitzien....Maar nu met J zijn we na een aantal dagen ook weer begonnen met de PB. Zij slaapt zo ontzettend wild dat ze zichzelf continu wakker maakt en houdt. Ze was in de buik ook al erg druk dus het verbaast ons op zich niets. B konden we (bij wijze van spreke he!) op de commode leggen en 10 minuten wegblijven. J moet je continu tegenhouden omdat ze zo bewegelijk is.

We zijn bij B gestopt met de PB toen we merkten dat B graag iets in zijn mond wilde, hij probeerde door de puckababy heen op zijn knuistje te zuigen. Toen was hij een maand of 3 denk ik.
Bij J zien we wel, als ze minder wild slaapt kan de PB al eerder de kast in.

Vandaag tot 14:00 een onrustige dag gehad. J was huilerig en dus enorm onrustig maar ineens was het over en sindsdien is weer rustig en relaxt. Zo rustig en relaxt dat de kraamvisite vandaag is blijven hangen en heeft meegegeten.
  zondag 22 juli 2018 @ 20:42:21 #233
328503 Jagärtrut
ik ben moe
pi_180660061
Dat klinkt fijn exode! T hebben we ook ingebakerd tot hij kon rollen omdat hij zo onrustig sliep. O slaapt goed op z'n buik.

Kijk m'n Michelinbaby nu:
pi_180660446
Ik heb A met een week of 6 een paar weken ingebakerd met een hydrofielluier. Hij had een tijdje moeite met slapen en bleef onrustig met zijn lijf. Vanaf het moment dat hij ingebakerd was, kalmeerde hij en sliep hij in no time in.
Denk dat dit na een maandje of 1,5 niet meer nodig was. Was gewoon een korte fase.
pi_180660781
Spekbaby O+

M. ligt sinds dat ze twee weken is in de puckababy cool. Ze sloeg en slaat zichzelf ook wakker en kwam heel moeilijk in slaap. Haar armpjes mag ik niet vastleggen want dan wordt ze boos, inbakeren met een hydrofiel door de kraamzorg was dan ook geen succes :')

Als ze bij mij ligt te slapen doet ze ook nog wel eens wild met haar armen, maar als ik die dan vasthoudt wordt ze boos wakker, dus draai ik haar maar subtiel in een houding waarbij ze d’r gezichtje niet meer kan raken :P
pi_180660898
Schanu ben je eigenlijk nog aanwezig? Hopelijk gaat het goed met jullie. :*

Wat een heerlijk worstje Jagar. O+

Fijn Exode dat het ineens weer beter werd. Gek he, hoe dat ineens kan omslaan.
En Banaan, ik vind het echt genieten ja. O+
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
  zondag 22 juli 2018 @ 22:10:25 #237
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_180661970
Hier enkele weken geleden een dochter gekregen!
Nu klachten van verborgen reflux, nutriton heeft geen effect. Morgen langs de huisarts voor, ik denk, nexium.

Hopelijk werkt het... want de onrust, het huilen en slecht slapen is geen succes -O-
pi_180663963
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 21:21 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Schanu ben je eigenlijk nog aanwezig? Hopelijk gaat het goed met jullie. :*
Wat lief, dank je. Ik lees zoveel mogelijk mee, maar is wat te druk om actief bij te dragen. Met ons gaat het goed dus geen reden tot zorgen :*

Dinsdag is de crèche dag van mijn dreumes en heb ik het rijk alleen met baby, dan zal ik weer even een inhaal post opstellen :)
pi_180664615
S. was heel onrustig de eerste weken en hebben we toen met hydrofiel ingebakerd. Ik vond het niet zielig, hij werd er zo heerlijk rustig van en kon dan eindelijk slapen. Toen hij begon met rollen meteen mee gestopt, maar het was toen ook niet meer nodig.
M. heeft het überhaupt nooit nodig gehad.

Vandaag echt een topdag gehad O+
Eerst naar Ikea, waar M. gezellig mee heeft gewinkeld en vanmiddag op de fiets naar een terras gegaan. Ze hebben daar trampolines, zandbakken en veel gras, dus heerlijk voor de jongens. Tantes mee, oma en een vriendin van mij, een groot feest. Daar gegeten, M. ook.
Hij moest op de terugweg zo hard lachen op de fiets. In zijn eentje schaterend. En daarna ook meteen in slaap gevallen tegen de slaaprol aan O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180667699
Ach LeSage O+ O+
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 07:53:29 #241
382129 crew  Donna
pi_180667887
G is vanuit het ziekenhuis ingebakerd met hydrofielen en dat hebben we thuis ook gedaan tot bijna 7 weken. Met 6 weken ging ze naar een ledikant op haar eigen kamertje en sliep ze zo goed (en ineens door) dat inbakeren niet meer nodig was.

Puckababy zat hier veel te losjes en G werd echt woest als dat ding aan ging. 2 pogingen gedaan en toen weer gewoon in doeken.
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 07:55:27 #242
382129 crew  Donna
pi_180667899
Nolita ik heb laatst ergens gelezen dat een slaapcyclus van een baby 45 minuten is en dat ze dan licht wakker worden en het eigenlijk de bedoeling is dat ze zelf weer in slaap vallen om zo iig een slaapje van 1.5 uur te maken. Bij G klopt het precies en soms valt ze ook echt weer in slaap (meestal niet trouwens :P )
pi_180667916
Ohh LeSage O+

Leuke opmerking van die vrouw pkm!

Is het nog goed gegaan vannacht bij V. Flav?

Vervelend Goddelijker, hopelijk kan de huisarts jullie helpen!
pi_180667980
Wat naar Goddelijker. Bij ons werd het snel beter na medicatie. 🙂

Donna, Banaan kun je ook de klok op gelijk zetten. Inclusief dat hij negen van de tien keer precies 1/1,5/2/3 uur na wakker worden in slaap valt. :D

LeSage O+

Wij hadden vier nachtvoedingen. En iemand die een kwartier stond te schreeuwen "kom dan". En daarna politie maar die spraken een stuk zachter. Om half zeven werd Banaan wakker van een kar die over de drempel denderde. :{ :Z
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180668030
Jammer dat zo’n systeem van verder slapen meestal niet werkt he Donna ;)

Pfff PKM, sterkte met je dag vandaag :* kun je er ergens een gezamenlijk dutje in proppen?
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180668178
Oeh pkm, dat is afzien.

Klinkt als een fijne dag lesage, S is lief met M volgens mij. O+
Hier was N laatst ook in slaap gevallen, maar geen slaaprol. Een aantal km met hand onder haar hoofd gefietst omdat ik bang was dat ze anders zo’n klap zou krijgen bij een aantal hobbeltjes. Fijn was anders!

Donna, klopt van die 45 minuten. Helaas plakt N er overdag zelden nog 1 bij. Heeft ze nooit gedaan ook. Afgelopen week plots wel een aantal keer, geen idee wat het verschil is.

Ze deed het goed vannacht. Ze sliep van 20:30 tot 23:50, wow. Na de voeding kon ik haar niet meer terug in haar bedje leggen, dat was krijsen. Tussen ons in begon ze te klimmen en doen. Uiteindelijk om 1:00 tussen ons in gelegd en toen is ze toch in slaap gevallen tot 8:00.
We hebben liever dat ze in haar eigen bedje slaapt, maar eerst maar eens goede slaap. O+
pi_180668499
LeSage, ik vind dit echt zo ontzettend schattig O+ Het slapen en de lieve broer! O+

En ik zag nog een heerlijke spekbaby van Jagar O+

En het ging over inbakeren: B lag in een puckababy. Dat was voor hem voldoende om rustig te blijven (want dat kind kon hard meppen met z'n mini handjes!) en vond het wel fijn dat hij z'n handjes kon blijven bewegen. Afgebouwd toen hij naar het kdv ging, omdat ze dat daar niet doen. Ging toen ook prima.

Dank voor jullie reacties op het eten/groeien van B. Ik maak me geen enorme zorgen, maar het houdt me wel bezig. Ook omdat het nu stabiel houden van de lijn ook veel moeite kost. Hij drinkt gewoon zelden echt lekker door. Hij is denk ik ook tevreden met 5x100 ml op een dag (ofzo), dus we voeden altijd in 2 of 3 keer, omdat hij er snel zat van is. Na even wachten wil hij dan vaak wel weer. Maar daardoor zijn we voor mijn gevoel de halve dag bezig met B voeden. Niet erg, maar het gaat vooral op ons verzoek, hij geeft weinig honger signalen. Maar goed, het gaat ok nu, dus we houden het gewoon in de gaten.

En dan ga ik nu beginnen aan mijn werkweek, fijne week dames! (En heren! Hoe leuk dat jullie er ook zijn!)
pi_180668694
Fijn is dat altijd he pannenkoek, van die nachtschreeuwers :(
Wij hebben 2 jaar in het centrum van Roermond gewoond, om de hoek lag de discotheek straat.
Blij dat we daar weg zijn :P

De nacht is verder super verlopen Fleur!
Hij viel meteen in slaap toen hij in het nestje lag en werd pas om half 8 wakker :o
Normaal wordt hij rond 6 wakker voor zijn fles.
  maandag 23 juli 2018 @ 10:22:29 #249
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_180669488
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 08:12 schreef Pannenkoekenmix het volgende:
Wat naar Goddelijker. Bij ons werd het snel beter na medicatie. 🙂

Donna, Banaan kun je ook de klok op gelijk zetten. Inclusief dat hij negen van de tien keer precies 1/1,5/2/3 uur na wakker worden in slaap valt. :D

LeSage O+

Wij hadden vier nachtvoedingen. En iemand die een kwartier stond te schreeuwen "kom dan". En daarna politie maar die spraken een stuk zachter. Om half zeven werd Banaan wakker van een kar die over de drempel denderde. :{ :Z
Helaas geen medicatie gekregen.
Als mogelijke oorzaak noemde de huisarts KMA (koemelkallergie), aangezien dit ook bij m’n zusje het geval was.
Fingers crossed! Woensdag naar het CB en ook langs een osteopaat, dus we gaan ‘t zien. Nog even doorbijten dus.
  maandag 23 juli 2018 @ 11:03:49 #250
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180670293
Hier ook weer een goede nacht van 21.30 tot 10.00 en nu slaapt meneer weer.

Wij kunnen echt niet meer zonder puckababy.
Vrij snel mee begonnen omdat hij zich wakker slaat en te sterk werd voor hydrofielen en andere doeken.
Eerst alleen s'nachts, maar snel ook overdags en sindsdien doet hij 2 lange slaapjes ipv allemaal hazeslaapjes.

Gister maar iets later op bed gelegd omdat ik het anders zielig warm vind in die zak.
Vanmorgen gelijk een tencel puck besteld (de piep en mini want ik twijfelde) en ze worden vandaag nog bezorgd :D
  maandag 23 juli 2018 @ 12:17:39 #251
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180671818
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 10:22 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Helaas geen medicatie gekregen.
Als mogelijke oorzaak noemde de huisarts KMA (koemelkallergie), aangezien dit ook bij m’n zusje het geval was.
Fingers crossed! Woensdag naar het CB en ook langs een osteopaat, dus we gaan ‘t zien. Nog even doorbijten dus.
Heeft de huisarts jullie wel advies gegeven over wat je nu het beste kunt doen? Of laten ze t over aan het cb?
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  maandag 23 juli 2018 @ 12:34:49 #252
314372 Goddelijker
Zonder grootheidswaanzin!
pi_180672185
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:17 schreef littledrummergirl het volgende:

[..]

Heeft de huisarts jullie wel advies gegeven over wat je nu het beste kunt doen? Of laten ze t over aan het cb?
Op advies proberen met Nutramigen.
Verder huis, tuin en keukentips... welke we allemaal al geprobeerd hebben natuurlijk (goed boeren, half uur rechtop na voeding, bed omhoog, etc.).

Dus eigenlijk vrij typisch een huisarts (uitzonderingen daar gelaten...).

Woensdag afspraak bij het CB met de kinderarts, dus kijken het wel even aan nog.

Ben nu de tweede fles Nutramigen aan het geven en ze valt halverwege in slaap, terwijl ze de Nutrilon op -moest- drinken tot de laatste druppel... en per dag eigenlijk meer dronk dan ze mocht.
  maandag 23 juli 2018 @ 12:42:13 #253
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180672356
quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 12:34 schreef Goddelijker het volgende:

[..]

Op advies proberen met Nutramigen.
Verder huis, tuin en keukentips... welke we allemaal al geprobeerd hebben natuurlijk (goed boeren, half uur rechtop na voeding, bed omhoog, etc.).

Dus eigenlijk vrij typisch een huisarts (uitzonderingen daar gelaten...).

Woensdag afspraak bij het CB met de kinderarts, dus kijken het wel even aan nog.

Ben nu de tweede fles Nutramigen aan het geven en ze valt halverwege in slaap, terwijl ze de Nutrilon op -moest- drinken tot de laatste druppel... en per dag eigenlijk meer dronk dan ze mocht.
vervelend dat je je n beetje aan de kant geschoven voelt bij de huisarts. Ik heb verder geen ervaring met kma dus kan je daar verder geen advies over geven.

Volg vooral heel erg je eigen gevoel en instinct als het op jullie kindje aankomt. Als je merkt dat het minder goed gaat, of niet snel verbetert, gewoon weer aan de bel trekken bij de huisarts,zorgen dat je goed voorbereid hebt wat je wilt zeggen en kunt onderbouwen wat je wilt dat er gebeurt en waarom :Y.

Jij en vooral ook je vrouw zijn zo in sync met jullie kleintje dat jullie het echt wel aan het goede eind hebben als jullie aanvoelen dat er iets niet lekker loopt, vertrouw daarop :Y en daarna is het aan de arts om uit te zoeken wat precies.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180675072
Aanhaak-after-holiday-post:

Songeur, :* voor jou en fijn dat het wat beter met je gaat!

Cocci, hoe gaat het met jullie?

Nolita: slaapt ze met een slaapzak? Dat was hier bij Twix altijd het vaste ritueel bij de slaapjes overdag (tenzij onderweg). En hier ging slaap ook altijd voor op locatie van de slaap.

Inbakeren: doen we niet want niet nodig. Zowel Twix als Mars slapen goed.
Oké, scheer je weg fokwet!

Exode, fijn van de relaxte middag met leuke kraamvisite! Wanneer krijg je ook alweer vakantie?

Jagar, heerlijke armpjes! O+

Schanu, ik had je spoiler gemist maar volgens mij is een knuffel op zijn plaats. :*

Goddelijker, wat sneu dat je dochter zo’n last heeft. Even afwachten dus wat de CB arts woensdag zegt.

LeSage, je foto O+ . Hoe zijn de avonden nu?

Pannenkoekenmix, wat balen van de nacht. c_/ ?

Elliebel, lastig is dat als lijntjes in de groeicurves afbuigen. Herkenbaar ook, we hadden (en hebben) dat met Twix ook. En je wilt het loslaten om er niet teveel mee bezig te zijn maar ondertussen maalt het stiekem toch.

Flav, wat een goede nacht! Fijn :).

Sacre, dat is snelle levering. Waar zijn ze zo snel?

Oké, ik probeer weer aan te haken. Heb wel veel meegelezen maar we probeerden tijdens onze vakantie onze telefoons eens weg te leggen en dat lukte heel aardig. Dus reageren kwam er vaak niet van.
Nu is man weer werken en bracht ik vanmorgen 2 (!) jongetjes naar het kinderdagverblijf. Twix is er nog, Mars heb ik alweer opgehaald na zijn wenochtend. Hij sliep, hij lachte en hij dronk maar 50cc uit de fles. ;( En dat terwijl we toch af en toe geoefend hebben. Dus dat is balen, want vanaf volgende week gaat hij de hele dag.
Mijn baby :'( .
Net als bij Twix destijds vond ik het ook nu weer super moeilijk om Mars achter te laten. Bah. Terwijl ze heel lief zijn en heel goed voor hem zorgen.
Verder is Mars echt de liefste goedzak aller tijden. Hij lacht, hij kirt, hij ramt met al zijn overtuigingskracht tegen zijn mobile, speelt heerlijk in de box, kijkt graag rustig rond, slaapt goed enz. Echt, bijna te eng.

Hij weegt zevenenhalve kilo, is 64 centimeter en zijn spekbeentjes zijn om op te vreten, zo lekker. Ik ben zo verliefd. O+
pi_180675331
Ahw Malteser, Mars klinkt als een voorbeeldbaby! Is het nog gelukt met het liggend voeden?

En spekbaby van jagar O+ om op te eten!

LeSage O+ Wat aandoenlijk zo op de fiets in slaap vallen.

Goddelijker, welkom! Balen van de huisarts, hopelijk heeft het CB er nog iets zinnigs over te zeggen.

Ik heb J. vanochtend even laten wegen, ruim 6 kilo spek O+ de dame die hem woog schrok ervan want "hij stijgt boven de curve uit", maar in de WHO curve volgt ie netjes een lijn (de lijn van dikke baby's wel :') ), dus het lijkt mij prima in orde.
pi_180675546
Niks met spekbaby’s Aure :9 O+ Fijn dat hij zo lekker groeit!

Ik zag ook een spekbaby van Jagar langskomen :9

PKM balen van je nacht, klinkt erg pittig :o

Goddelijker, welkom! Heftig als je kleintje niet lekker in het velletje zit :{

Ik ben dit weer echt zo zat en het lijkt wel of ik de enige ben. Ik zweet echt 100 keer erger dan voor de zwangerschap :{
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180675576
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 14:57 schreef Aure het volgende:
Ahw Malteser, Mars klinkt als een voorbeeldbaby! Is het nog gelukt met het liggend voeden?

En spekbaby van jagar O+ om op te eten!

LeSage O+ Wat aandoenlijk zo op de fiets in slaap vallen.

Goddelijker, welkom! Balen van de huisarts, hopelijk heeft het CB er nog iets zinnigs over te zeggen.

Ik heb J. vanochtend even laten wegen, ruim 6 kilo spek O+ de dame die hem woog schrok ervan want "hij stijgt boven de curve uit", maar in de WHO curve volgt ie netjes een lijn (de lijn van dikke baby's wel :') ), dus het lijkt mij prima in orde.
Ja! Bedankt nog. ^O^
En spekbaby-boks. Hoe oud is J nu?
pi_180675620
J. is nu 7 weken :)

Ah vervelend is dat rena! Ik heb er ook heel veel last van. Sochtends is ook mijn hele kussen nat van het zweet ;( :r zou dat ook nog een hormonending kunnen zijn?
pi_180675831
Malteser, telefoonloze vakanties zijn de beste! Ik heb vanaf zaterdag 3 weken vakantie maar ben deze week op dinsdag en donderdag ook vrij. Morgen zwemmen 8-)

J laat steeds wat meer tijd tussen voedingen met als gevolg dat de borsten van mijn vrouw soms op ontploffen staan dus we hebben inmiddels een voorraadje in de vriezer.

Ik verheug me zo op een flesje geven vanaf zaterdag. Dat wordt eerst nog proberen en oefenen maar gewoon dat ik haar eten mag gaan geven O+

En *O* voor spekbaby's!
pi_180675858
quote:
0s.gif [b]Op maandag 23 juli 2018 15:09 schreef rena het volgende:[/b
Ik ben dit weer echt zo zat en het lijkt wel of ik de enige ben. Ik zweet echt 100 keer erger dan voor de zwangerschap :{
Ik ook. Verschrikkelijk vind ik het. Geef mij de herfst en winter maar O+
pi_180675891
O+ Voor alle spekbaby’s trouwens. Die van mij is qua gewicht heel gemiddeld en qua lengte een lijn boven gemiddeld. Van mij mag ie wel wat meer spekkies hebben :P
  maandag 23 juli 2018 @ 15:34:57 #262
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180675973
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 15:14 schreef Aure het volgende:
J. is nu 7 weken :)

Ah vervelend is dat rena! Ik heb er ook heel veel last van. Sochtends is ook mijn hele kussen nat van het zweet ;( :r zou dat ook nog een hormonending kunnen zijn?
:Y
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180677292
Hier is het zweten gelukkig een stuk minder, met dit weer kun je gewoon niet niet zweten :')

V viel daarstraks hard met zijn voorhoofd op de rand van het tv meubel :'(
Hij struikelde over zijn eigen voet.
Het werd meteen blauw met een rode streep, gelukkig niet open, hij vond het zelf minder erg want hij was snel getroost.
Er zullen helaas nog wel meer ongelukjes gebeuren, iets met vallen en opstaan.
pi_180677727
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je het gevreesde vloeibare poepgeluid hoort en snel de luier verschoont, want als je te lang wacht lekt ie door. Vervolgens zit je weer met je baby op de bank, nog een keer dat geluid, deze keer helaas wel tot aan z'n nek. Weer een schone luier, romper in de week en terwijl je de woonkamer binnen loopt hoor je hetzelfde geluid voor de derde keer :') Toch wel blij dat ik die in drie etappes heb verschoond, want het had echt nooit in één luier gepast :D En J. bleef me al die tijd met een grote glimlach aankijken :')
pi_180682019
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:59 schreef Aure het volgende:
Hebben jullie dat ook wel eens, dat je het gevreesde vloeibare poepgeluid hoort en snel de luier verschoont, want als je te lang wacht lekt ie door. Vervolgens zit je weer met je baby op de bank, nog een keer dat geluid, deze keer helaas wel tot aan z'n nek. Weer een schone luier, romper in de week en terwijl je de woonkamer binnen loopt hoor je hetzelfde geluid voor de derde keer :') Toch wel blij dat ik die in drie etappes heb verschoond, want het had echt nooit in één luier gepast :D En J. bleef me al die tijd met een grote glimlach aankijken :')
Jep, zojuist nog! Alleen hield Mars het na twee luiers voor gezien.
  maandag 23 juli 2018 @ 20:24:24 #266
221912 minilot
Nancy boy
pi_180682134
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:59 schreef Aure het volgende:
En J. bleef me al die tijd met een grote glimlach aankijken :')
O+ Babies zijn gaaf. O+
Let me see you stripped down to the bone
pi_180682240
:o aure, lekker bezig die J!

Malteser, het is jullie gewoon gegund, zo’n makkelijke baby O+
Slapen hier is nog steeds een ding, maar op dit moment lijkt het te werken om liedjes te zingen (allerbeste vriendjes van Woezel en Pip vooral) en hem daarbij aan te raken. Hij ligt as we speak al te slapen en dit is meer dan een uur eerder dan vorige week steeds *O*

Flav :'( je baby met een blauwe plek. Ik heb van die val en stootcreme en die vind ik best goed werken. Standaard in de tas, 2 jongens is vragen om ongelukken geloof ik.

Zweet ja :r zeker vandaag. Hele dag terras gelopen met 30 graden -O- en dan mensen die tegen mij gaan klagen over de temperatuur.
1 vrouw vond zelfs dat het bij ons wel érg warm was. Buten. Op het terras. Bij haar binnen was het minder warm hoor _O- Is goed, ik zal het even doorgeven aan het klimaat ofzo :')
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180682271
Ah, poep marathons. Mijn grote kon dat ook goed. :')

Ondanks slechte bijlees en amper reageren toch even een update.
Die grap van die moeder die er doorheen zat omdat haar baby al weken bijna niet meer slaapt en die iedere dag voor 5 uur moest opstaan, die naar de dokter ging met baby en dat baby een dubbele oorontsteking en een keelontsteking heeft zonder dat paps en mams het doorhadden..
:W :')

Laten we hopen dat de antibiotica snel werkt en meneer snel weer lekker mag slapen.
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_180682350
Kris ;( zo jammer dat baby’s niet gewoon even kunnen zeggen dat er iets dwars zit. -O-
‘Jouw ouders hadden zeker liever een jongetje gehad?’
pi_180682384
Spekbaby van Jagar O+

Wat een hoop liefde straalt er van je post af, Malteser! Fijn dat het zo goed loopt O+

quote:
1s.gif Op maandag 23 juli 2018 16:35 schreef Flav het volgende:
Hier is het zweten gelukkig een stuk minder, met dit weer kun je gewoon niet niet zweten :')

V viel daarstraks hard met zijn voorhoofd op de rand van het tv meubel :'(
Hij struikelde over zijn eigen voet.
Het werd meteen blauw met een rode streep, gelukkig niet open, hij vond het zelf minder erg want hij was snel getroost.
Er zullen helaas nog wel meer ongelukjes gebeuren, iets met vallen en opstaan.
Schrikken zeg :* kleine stuntelaar

Alle baby's aan de voorhoofdpleisters :+

Poepen in etappes _O-
pi_180682598
Oeh kris, waren er achteraf symptomen behalve het slechte slapen? Hopelijk snel over en weer beter slapen!

Malteser, klinkt fijn jullie vakantie. Je kindjes wegbrengen is nooit leuk vind ik. Zeker de eerste keren niet!
N slaapt normaal wel in een slaapzakje, maar sinds de hoge temperaturen alleen nog maar in een romper. Anders is het veel te warm. Wil haar in de nacht wel een lakentje opleggen, maar dat schopt ze meteen weg dus dat probeer ik ook niet meer. Maar zeker een goede om straks weer mee te nemen in het slaapritueel.

Haha oef Aure!

En :* voor de blauwe plek van V. Na de eerste bult hier ook vallen en stoten zalf gehaald, maar nog maar 1x hoeven gebruiken. Ze doet alles meteen zo stabiel, sta er echt van te kijken soms.

Exode bijna het eerste flesje geven, leuk!!
pi_180682626
Oei, krisvc, wat naar. Ik hoop dat de goede nachten snel weer opkomen. :*

En dat poepen van jullie baby's. _O-
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180682633
Ai Flav, dat is niet geinig nee!

Aure jouw baby _O-

En LeSage die vrouw op het terras :')

Dat klinkt niet fijn Kris! Hopelijk gaat het vanaf nu beter :*

Ik lig met een slapende baby tegen me aan O+ In theorie zou ik ‘m weg kunnen leggen om de was op de gaan vouwen. En te dweilen. En het aanrecht schoon te maken. Of de badkamer. :')

M. heeft nu ie tijgert wondjes/schuurplekken aan z’n beide voetjes (van het afzetten geloof ik). Herkent iemand dat en is daar nog iets aan te doen? Sokjes zijn te glad denk ik en het zit op een plek waar geen grip zit bij sokjes met antislip
pi_180682785
Sokjes verkeerd om aandoen Fleur? Of leren slofjes? Als het niet meer zo warm is dan.

En slapende baby. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_180682877
O en qua symptomen. Ja. Er werd veel aan oren getrokken. Maar dat is ook z'n signaal voor dattie moe is. En ja dat is ie natuurlijk als hij weigert te slapen. En veel huilen als hij moest liggen. Maarja, zelfde verhaal. Geen koorts ofzo. Dus niet heel raar dat we het niet hebben gemerkt, maar volgende keer ga ik eerder naar de dokter zonder mezelf een aansteller te vinden en te denken dat het er allemaal bij hoort.

Althans, volgende keer? Hierna wordt ie gewoon nooit meer ziek. :{w
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_180682949
Fijn LeSage dat het inslapen iets beter lijkt te gaan. En ik vind eigenlijk ook dat je het best even op een akkoordje kan gooien met het klimaat, jeetje. Klant is koning jeweets!

Kris, arme baby! En arme jullie. Hopelijk knapt hij snel op!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 06:29:58 #277
221912 minilot
Nancy boy
pi_180690044
Beterschap voor de kleine, Kris! :*
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 24 juli 2018 @ 06:30:34 #278
221912 minilot
Nancy boy
pi_180690046
BFD! Wereldoverheersing oefenen in je halfnakie, onder de plafondventilator. :Y)

SPOILER: spam
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Let me see you stripped down to the bone
pi_180690108
Kris beterschap :*

Mini wat een knapperd heb je daar! O+
pi_180690173
O en de walvis. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
pi_180690215
Zo, ik heb wat in te halen! Ik begin even aan het einde, hopelijk vergeet ik niemand :@

Minilot, 0+

Krisvc, beterschap voor je kleine mannetje! Zo lastig dan die kleintjes nog niks kunnen aangeven en je het dus soms gewoon echt niet doorhad. Toen mijn dochter maar niet herstelde van het RS virus waarmee we naar huis werden gestuurd en ik uiteindelijk toch maar weer naar de huisarts ging met haar, denkende dat ik me enorm aanstelde, bleek ze een verwaarloosde longontsteking te hebben. Je weet het gewoon nooit zeker met zulke jonge kinderen, het ene moment brullen ze alsof hun leven ervan afhangt en is er niets aan de hand en het andere moment lijken ze alleen 'niet zo fit' en blijken ze hartstikke ziek. Heel lastig.. voel je in ieder geval nooit schuldig als je met je kind naar de huisarts gaat, beter een keer teveel dan te weinig!

Fleur, wat vervelend van die schuurplekjws bij M.! Geen idee of het zou helpen, maar misschien om de zoveel tijd wat talkpoeder ofzo erop zodat het wat minder 'zweet' en de schade daardoor wat beperkt blijft? Of een kinderpleister erop? (Of een gewone pleister, maar dan zou ik wel pleisters gebruiken die je er makkelijk vanaf trekt).

Aure, die poepluiers _O- heel herkenbaar helaas, vooral dat angstaanjagende geluid van dat gevreesde vloeibare poepgeluid. Dan weet ik nooit hoe snel ik die luier moet verschonen, met risico dat N. ook tijdens het verschonen nog even lekker doorpoept (want dat is vaker voorgekomen). Shit happens :')

Flav, arme V! Vreselijk dat soort ongelukjes. Wel altijd goed om te zien hoe makkelijk een kind zich daar toch weer overheen zet, volgens mij maken ouders zich er drukker om dan kinderen zelf. J. liep laatst ook met een mooi ei op haar voorhoofd omdat ze was gestruikeld. Zij was de val na 5 minuten al vergeten maar elke keer als ik die bult zag (helemaal toen hij alle kleuren van de regenboog kreeg) deed het mij weer even pijn in mijn hart. Maar vallen doen ze helaas, en vaak -O-

Exode, wat een mooi vooruitzicht dat je J binnenkort een flesje mag geven! Heerlijke momenten kunnen dat zijn O+

Jagartrut, Malteser en Aure, 0+ voor jullie spekbaby's! Super dat ze zo goed groeien 0+

Malteser, naar he dat vooruitzicht dat je baby naar de opvang gaat straks. Fijn dat er wenochtenden zijn, maar ook confronterend want dan komt dat moment zo akelig dichtbij. Ik hoop dat het straks beter gaat met het drinken uit het flesje!

Lesage, mooie jongens en wat prachtig zo'n trotse grote broer 0+


Goddelijke, nog gefeliciteerd met je dochter maar wat naar van de klachten. Hopelijk vinden jullie snel een oorzaak en vooral op: een oplossing.

Qua slaapritueel, N. is met haar nog geen 8 weken voor mijn gevoel nog wat te jong maar J. was er op een bepaald moment idd ook heel erg bij gebaat om een ritueel te hebben. Niks spannends, wij hadden bijvoorbeeld een schaap met hartslaggeluiden die we standaard aandeden en daarnaast een vast ritme met pyama aan, tandje(s) poetsen, flesje, gordijntjes dicht en de wereld slaap lekker wensen. Toch een stukje houvast en zekerheid voor zo'n kleintje denk ik,ze hebben vaak wel behoefte aan structuur en duidelijkheid.

Inbakeren, hier met beide kids geprobeerd en bij beide geen succes. Altijd mooi om te lezen hoe goed het bij andere baby's werkt, echter vraag ik me daardoor ook steeds weer af of mijn kinderen gewoon vreselijk eigenwijs zijn of dat ik het altijd verkeerd heb gedaan :')

De pil, troep is het! Ik hoef gelukkig niks te slikken (handige aan getrouwd zijn met een vrouw is dat je nooit per ongeluk zwanger kan worden :')), maar heb het wel geslikt in het verleden en het doet echt wat met je lijf en geest. Zijn toch allemaal hormonen die je naar binnen werkt. Ik heb een kopeespiraaltje gehad in het verleden en daar had ik nagenoeg geen last van. Plus 5 jaar lang niet ingesteld, was een mooie bijkomstigheid :p

Ik lees over baby's die kunnen rollen, die leren staan, die macht en doorslapen. Wat heerlijk al die positieve ontwikkelingen en wat gaan ze hard! O+

Even tot hier want ik moet er straks uit om J. klaar te maken voor de crèche.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
BDF! Mijn schone slaapster (gisteren):
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 2% gewijzigd door Schanu op 24-07-2018 07:19:16 ]
pi_180690335
Schanu, :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een heerlijk droppie heb je daar liggen. O+
Morgen ben ik vast weer mezelf.
pi_180690339
Heftig je spoiler Schanu. Goed dat je goed voor jezelf zorgt. Is juist het niet goed kunnen praten niet een reden om het wel te doen en het wel te leren? In combinatie met dan.

En kijk je bolletje piekhaar nou. Mnohhh. O+
Want het leven is niet meer dan een sprookje
  dinsdag 24 juli 2018 @ 07:41:36 #284
429226 arvensis
Moeder x 3
pi_180690431
Aure, zo herkenbaar. _O- U. deed dat een tijdje om 4:00 uur. :')

Mini, wat een lekkerding. O+ Dat koppie, heerlijk!

Kris, achhh.. beterschap! *;

Schnau,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een dotje! De luier boven dat broekje O+

Ik drop deze even en ga dan werken.
U. is eerder in de kerk geweest dan in de moskee! :+ :+

Protège moi de mes désirs.
pi_180690548
Wat kan O. al goed zitten mini! Leuke foto O+

Schanu
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En jullie N O+

Duman: hele mooie foto van jullie! O+ O+

Ik had 3 favoriete foto’s deze week :')
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180690654
quote:
1s.gif Op dinsdag 24 juli 2018 07:29 schreef Nanuke het volgende:
Schanu, :*
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat een heerlijk droppie heb je daar liggen. O+
Wat Nanuke dus zegt, ik lees eigenlijk geen verbetering :{ :*

Wat een lieve foto van jullie kleine meisje O+

Fleur, wat een heerlijk jochie heb je toch :)

Duman, wat een mooie serene foto en een leuk speenkoord :Y

Kris, beterschap voor jullie kleine mannetje, hopelijk knapt hij snel op!

Minilot; wat een lekker O’tje heb je daar O+ En wat zit hij al stevig!

Flav, wat zielig voor V ;(

Aure, heel herkenbaar die poepbroeken, hoewel ik vaak toch net te laat was 🙈

Zal zo eens een leuk foto’tje uitzoeken voor BFD :)
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
  dinsdag 24 juli 2018 @ 08:12:32 #287
221912 minilot
Nancy boy
pi_180690706
Moet Schanu nog even bijlezen, maar een -knuf- lijkt me alvast van toepassing. Bij deze! En dat broekje en die haartjes van je uk - aaaaa, daar wil je toch een miljard kusjes op planten? O+

Inzake dat zitten, ja, dat gaat al heel lang heel erg goed. Paar weken geleden in Engeland:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
..als in: ik kan 'm dus probleemloos op de stoep of andere harde ondergrond neerzetten, hij valt gewoon niet om. Hij kan gaan zitten zwaaien of wapperen met zijn handen boven zijn hoofd, je kunt 'm een duwtje geven, of 'm kietelen maar die dikke kont blijft gewoon als een anker op de vloer! :D Heel praktisch!
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 24 juli 2018 @ 08:14:07 #288
221912 minilot
Nancy boy
pi_180690722
Fleur, die kwijlfoto is fantastisch en wat eenmooie ogen heeft jouw kleintje toch! :)

Duman, gaaf zeg, die foto! Dragen: O+ En wat zie je er zelf tof uit! *O*
Let me see you stripped down to the bone
pi_180690876
Schanu,
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180690903
Oh my, die ogen van jouw baby BelleFleur. O+

En knappe U en zittende O.

Prachtige kindjes!
pi_180691032
Shanu:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_180691627
Schanu: ik sluit me aan bij veel wat al gezegd is. Wilde je nog wel even sterkte wensen :* en wat een superleuk broekje heeft jullie mini aan!

Verder las ik iets over reuzenbaby’s gister of zondag. Mijnes is nu 4 maanden en weegt bijna 6kg... Wat een verschil kan dat toch zijn bij die mini’s.

Duman prachtige foto van jullie. En die doek O+

De oogjes van de pretletter van Fleur O+

En mini wat een heerlijke foto zo zittend. O+

Ik ga kijken of ik via mobiel/ipad ook een foto kan delen. Maar ben niet zo handig, tips? :P
pi_180691926
Mini, dat is wel echt handig dat hij al lekker kan zitten. Hier een vrij luie baby, ze lijkt op mij vrees ik ;) Maar van de week begint ze wel steeds meer geluidjes te produceren en ze kan al heel hard met haar hoofd nee schudden (lijkt het op :P )

Songeur, ik upload via imgbb!

En papa vond het grappig om haar in een van zijn shirts te hijsen, ze nam daarbij gelijk de serieuze rockerlook aan :')
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180692009
Duman, wat een prachtig kind heb je toch en zo'n mooie bos haar O+

Fleur, wat een knapperd en die ogen! Smelt O+

Minilot wat een gave foto en wat goed dat je knapperd al zo stabiel kan zitten! En zoooo praktisch ook idd!

Rena,wat een knapperdje!! En nee schudden haha, als dat maar niet het begin is van dr pre-peuter-pubertijd :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik moet over 45 minuten bij het cb zijn voor de 1e prikjes. Hoop niet dat N er ziek van wordt met dit warme weer :{ daar ook even benoemen dat ze al wel bijna een week groene diarree heeft en de laatste tijd steeds meer spuugt, net kwam de melk er ook in een hele lading weer uit. Maak me daar toch wel wat zorgen over, al drinkt ze verder wel heel erg goed gelukkig.

Wat ze ook heel erg heeft sinds een paar weken, is dat ze tot uren na een voeding nog last heeft van boertjes. Ik hou haar al rechtop na een voeding en zorg dat ze zowel tussendoor als na het drinken boert. Toch is het dan altijd zo (dus echt na elke voeding) dat ze uren later, vaak ook meerdere keren, opeens weer heel onrustig is omdat ze opnieuw moet boeren. Dat heeft mijn oudste nooit gehad, die boerde 1 of 2 keer meteen na het drinken en klaar. Bij N komen er soms verspreid tussen de ene en de andere voeding wel 6 boeren uit. Herkent iemand dit?

En deze moet ik ook even delen, mijn lachebekje, vanuit het niets dikke schik hier opeens _O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door Schanu op 24-07-2018 10:16:17 ]
pi_180692065
Ik reageer straks even op jullie BFD foto’s O+

Onze inzending deze week.
Een typische foto, mam wilt een plaatje schieten en V wilt alleen maar opgetild worden _O-
De anderen foto’s hangt hij aan mijn broek haha.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 3% gewijzigd door Flav op 24-07-2018 10:25:34 ]
pi_180693592
Leuk, die details op dat bordje erbij! :)
pi_180694438
Kris, beterschap voor je kleine!

Mini, wat een heerlijk ventje is O. toch! En toffe walvis :)

Duman, wat zijn U. en jij prachtig zeg O+ En wat een mooie doek heb je!

Fantastische foto's Fleur! :D

Rena stoere baby!

Ach Schanu, ik sluit me aan bij de rest en hoop dat er snel verbetering is :* Leuke foto van N.! J. hier boert trouwens ook soms nog één of twee uur later. Hij spuugt zelfs soms vlak voor een nieuwe voeding (das dan lekker ranzig zuur met stukjes enzo). Maar hij lijkt er zelf geen last van te hebben en het gebeurt ook weer niet zo vaak dat ik me zorgen maak. Ben benieuwd wat het CB er over te zeggen heeft :)

Haha Flav wat een heerlijke foto's! Was wel grappig geweest als je op de onderste regel "huilt" had neergezet :D

Blije J. onder spoiler, 5 minuten voor hysterische huilbui zonder duidelijke reden :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 juli 2018 @ 12:39:16 #298
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180694591
I'm the king of bongo baby, i'm the king of bongo bong 8-)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
  dinsdag 24 juli 2018 @ 12:40:43 #299
70514 littledrummergirl
voor uw vrijmibo
pi_180694612
Oh en fleur, wat een beauty O+ duman wat een mooie draagfoto (en jurkje!) en ahw x10000 voor het pluizenbolletje van schanu O+
In A World Of Emoticons, I'm Colon Capital D
Everybody needs a bosom for a pillow!
pi_180695083
LeSage ik heb de eerste dut meegeslapen met Banaan. Mijn man de tweede trouwens. :D Helaas was het voor mij niet genoeg tegen de hoofdpijn.

Nolita fijn dat je meisje soms eindelijk wat langer slaapt. Banaan slaapt ineens ook langer door. En dat tussen jullie in slapen, het is ook wel lekker knus he. :)

Flav zaterdag gaan we verhuizen. *O*
Nachtschreeuwers, als je ziet hoeveel van die lachgas buisjes er liggen dan zou je toch verwachten dat ze iets vrolijks zouden schreeuwen.
Leuke foto. :)

Wat een liefde altijd voor je kindjes Malteser, zo mooi. O+

Aure mooi toch dat hij zo spekkig wordt. :D

Wat leuk Exode dat je je kindje de fles kunt gaan geven. Lijkt me ook wel bijzonder. O+

Rena ik baal ook van de temperaturen. In huis nou 28 graden, gaat me echt te ver.
Geweldige foto, dit gaan we binnenkort ook eens met Banaan doen. Of genderneutraal in een van mijn jurken. :D

Wat sneu Flav. :* Mijn Banaan maakt nou ook wat lelijke smakkerds achterover als hij rechtop wil zitten en vanmorgen voorover op zijn bedrand. Ouch. Maar hij is het inderdaad zo vergeten. :D

Aure, Banaan heeft dat ook weleens gehad. Inderdaad ook dat je aan het verschonen bent en er extra ladingen uit komen.
Knappe baby heb je. O+

LeSage je mag zo’n vrouw zeker niet vriendelijk terug naar huis sturen? ;)

Kris dat is een vervelend grapje. Hopelijk knapt hij snel op en kom je eindelijk weer aan wat rust toe. :* Heel begrijpelijk trouwens dat jullie het niet doorhadden.

Mini wat lijkt O. al groot! Komt vast door die wereld in zijn handje. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En wat een lekker klein meisje nog. :)

Haha Duman, leuke foto. Vond hij het mooi?

Fleur die eerste, die is prachtig. Verkoelt ook goed he. O+

LDG dat ziet er goed uit! :D

Ik probeerde net of Banaan kan slapen zonder slaapzak. Het resultaat was dat hij zo actief bleef dat ik de poging maar onderbroken heb en dat doe ik zelden. :D

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
pi_180695090
Vol. w/
Wat gewoon is voor de spin, is chaos voor de vlieg.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')