abonnement Unibet Coolblue
pi_180543733
Hallo,

Wij hebben een kat die vaak naar buiten gaat. Nu heeft ze bij haar tochten ook een aantal vlooien meegenomen. Die hebben zich nu zo vermeerderd dat ze door het hele huis zitten en mijn vrouw en ik ook gebeten worden. Nu heb ik al een aantal middelen "Beaphar vlooienspray" en "Roxasect tegen vlooien" tegen de vlooien geprobeerd, maar de vlooien blijven terugkomen. Bij onze kat hebben we een middel (Frontline) gebruikt dat wel werkt en dat je in de nek moet druppelen. Weten jullie middelen die wel helpen? Wat we al hebben gedaan is het hele huis stofzuigen en het hele huis met deze middelen besproeid (ook in de kieren)

[ Bericht 11% gewijzigd door smily01 op 17-07-2018 20:18:06 ]
pi_180544063
Het enige dat goed werkt bij fretten (tegen oormijt) is Stronghold.
Zover ik weet alleen verkrijgbaar via de dierenarts.

Dat druppel je in de nek.

Voor wie ook fretten heeft: je hebt bij een fret de dubbele dosering Stronghold per kg lichaamsgewicht nodig t.o.v. een kat. Anders is het niet effectief tegen oormijt. Na een maand de behandeling herhalen.

Nee, ik heb geen aandelen in dit spul :P
pi_180548089
Ga inderdaad naar de DA voor een middels dat écht werkt. Koop vervolgens veel en goede spay en doe écht wat er op de gebruiksaanwijzing staat. Je zult de behandeling van je huis minimaal 1 ŕ 2 keer moeten herhalen (niet alleen de vlooien, maar ook de eitjes).

Het kan écht, maar je moet er even werk van maken!
pi_180548413
stofzuigen, stofzuigen, stofzuigen. Vlooienband in stukjes knippen en opzuigen zodat de vlooien doodgaan in je stofzuiger.

Verder werkte Bolfo fleeguard hier heel goed. Dat heb ik voor de plinten gebruikt.
pi_180551819
Frontline werkt helaas niet meer, vlooien zijn daar aardig resistent voor geworden, ga naar de dierenarts/winkel en haal iets wat eitjes, larven, cocon en vlooien dood, verder was eventueel gordijnen, spuit de bank goed in, dweil met een oplossing van water spiritus en dreft, daarvan gaan de eitjes ook kapot. stofzuiger zak na een week vervangen en daarna weer na een week vervangen.

Sluit ruimtes af neem een diep bord doe hier een laagje water met druppel afwasmiddel in, in het midden zet je een waxine lichtje op een blokje, dit zet je 's avonds in afgesloten kamers, vlooien komen op warmte af en zullen verzuipen in het water door de afwasmiddel staat hier geen spanning meer op en zinken ze, zo kun je ook zien hoe snel het vlooien bestand afneemt, op den duur zal je niets meer vangen. Verder helpen insecten sprayen ( tegen muggen en vliegen) ook tegen vlooien, spuit als je van huis gaat even door de kamer heen.

Belangrijk is ook, ontworm ook je kat, vlooien en wormen gaan soms hand in hand.
pi_180578689
Naar de dierenarts inderdaad om daar fatsoenlijk spul te kopen voor zowel kat als huis. En ja, inclusief ontworming voor lintwormen.
pi_180638039
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 08:01 schreef Fem_LittleLady het volgende:
Frontline werkt helaas niet meer, vlooien zijn daar aardig resistent voor geworden, ga naar de dierenarts/winkel en haal iets wat eitjes, larven, cocon en vlooien dood, verder was eventueel gordijnen, spuit de bank goed in, dweil met een oplossing van water spiritus en dreft, daarvan gaan de eitjes ook kapot. stofzuiger zak na een week vervangen en daarna weer na een week vervangen.

Sluit ruimtes af neem een diep bord doe hier een laagje water met druppel afwasmiddel in, in het midden zet je een waxine lichtje op een blokje, dit zet je 's avonds in afgesloten kamers, vlooien komen op warmte af en zullen verzuipen in het water door de afwasmiddel staat hier geen spanning meer op en zinken ze, zo kun je ook zien hoe snel het vlooien bestand afneemt, op den duur zal je niets meer vangen. Verder helpen insecten sprayen ( tegen muggen en vliegen) ook tegen vlooien, spuit als je van huis gaat even door de kamer heen.

Belangrijk is ook, ontworm ook je kat, vlooien en wormen gaan soms hand in hand.
Dat idee van een diep bord met een kaars wekt heel goed1
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_180646892
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 21:17 schreef krakkemieke het volgende:

[..]

Dat idee van een diep bord met een kaars wekt heel goed1
Ja mijn ouders deden dat altijd, als kind vonden we dat altijd heel spannend, hoeveel zouden we er nu hebben gevangen, in het begin kwamen we dan juichend om mijn moeder springen dat we er wel 20 hadden gevangen, dat enthousiasme werd bij ons steeds minder en bij mijn moeder steeds groter naarmate het aantal gevangen vlooien daalde.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')