Ik ben het met je eens, maar Londen is wél één van de bestemmingen waarop de trein kan concurreren met het vliegtuig. Veel andere bestemmingen in Europa niet.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 20:47 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Dan nog zullen er vluchten zijn van Ryan Air die goedkoper uitvallen. Als ze écht willen concurreren met de vliegtuigmaatschappijen moeten er 2 dingen gebeuren : A) De prijs moet veel verder omlaag. B) De snelheid van de treinen moet fors omhoog.
Anders kan je promoten wat je wilt, maar men wil vandaag de dag alleen maar sneller sneller en nog eens sneller. En ook nog eens spotgoedkoop. Tuurlijk hou je altijd een niche markt voor mensen die 'de beleving' willen kopen en een 4 uur durende treinrit op de koop toe nemen, maar dat is maar een zéér klein percentage.
Maar alles is duur in Hollandistan dus het is logisch dat ook het OV duur is.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 20:47 schreef ABombali het volgende:
In landen buiten Europa is reizen met de trein vaak juist 1 van de goedkoopste opties. Jammer dat ze hier de hoofdprijs vragen
Maar daar rijden vaak ook veel minder treinen en heb je een minder uitgebreid netwerk. Misschien met uitzondering van Japan en nog een handjevol landen. Het treinennetwerk in Europa is veel beter dan in de grote meerderheid van niet-Europese landen.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 20:47 schreef ABombali het volgende:
In landen buiten Europa is reizen met de trein vaak juist 1 van de goedkoopste opties. Jammer dat ze hier de hoofdprijs vragen
Een... airbus?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 20:56 schreef Deshain het volgende:
Dan ga je met de bus als je goedkoop wil toch?
Je kan sowieso beter met de trein want een vliegtuig is net een bus met vleugels tegenwoordig.
Nog beter, boeken via de Tsjechische Spoorwegen. Ook voor verbindingen naar Duitslandquote:Op dinsdag 17 juli 2018 21:39 schreef ultra_ivo het volgende:
De Duitse spoorwegen zijn duur geworden nadat ze een nieuwe baas kregen die uit de luchtvaarwereld was. Hij zou de zaak even verbeteren door de tariefstructuren van de luchtvaart over te nemen
Als je alleen afgaat op de site van de NS betaal je idd de hoofdprijs. Je kunt veel beter boeken via de site van de Duitse spoorwegen. En dan een beetje spelen met de instellingen. Neem je een iets ongebruikelijker verbinding dan kan de prijs in een keer fors zakken.
Je zou dan ook geen 14 uren gaan treinreizen want de wachttijd is dan ook aanzienlijk.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 20:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt idd. Ik vond laatst een treinritje vanuit Utrecht naar Luzern voor ¤40 voor de dag erna. Okee, ik moest wel 6 keer overstappen en de reis zou zo'n 14 uur duren, maar het is wel goedkoop. Uiteraard niet gedaan, want ik ga geen 14 uur treinen.
Viel best tegen anders.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 19:46 schreef nickhguitar het volgende:
Ook binnen NL zijn de prijzen belachelijk hoog.
Die reis naar Luzern was door de nacht, waarbij je dus bijzonder weinig ziet. En met allemaal Regionalbahnen, dus ook geen restaurantwagon aanwezig. En daar had ik, ook gezien ik maar een paar uur effectief in Luzern zou zijn, geen zin in.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 21:52 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Je zou dan ook geen 14 uren gaan treinreizen want de wachttijd is dan ook aanzienlijk.
12 uur treinreizen met een langzame trein is mijn record zonder overstappen. Tussentijds mooi een paar uren in de restaurantwagon gezeten. Het was de orient express niet maar het idee was t zelfde. Beste manier van reizen waarbij je t meeste ziet.
Zo goedkoop kan ik het niet vinden voor September maar uiteindelijk is het wel goedkoper dan EasyJet en dan met de trein vanaf Luton naar London en terug.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 20:44 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Als je ver genoeg vooruit boekt, kan je voor ¤80 retour.
En je vergeet de tijd dat je naar en van de vliegvelden reist en de wachttijden.
De kosten om van en naar de vliegvelden te gaan worden vaak vergeten door mensen. Hebben ze een ticket van 10 euro, helemaal blij, moeten ze nog 60 euro bijbetalen om naar de eindbestemming te komen. En dan gaan ze klagenquote:Op dinsdag 17 juli 2018 21:59 schreef WammesWaggel het volgende:
[..]
Zo goedkoop kan ik het niet vinden voor September maar uiteindelijk is het wel goedkoper dan EasyJet en dan met de trein vanaf Luton naar London en terug.
Deze week ga ik boeken.
Waarom niet? Ik ben wel eens met de trein van Rotterdam naar Tehran gegaan. Daar deed ik bijna een week over. Slechts vier keer overstappen: in Keulen, Wenen, Budapest en Istanbul. Fantastische reis.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 20:28 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Klopt idd. Ik vond laatst een treinritje vanuit Utrecht naar Luzern voor ¤40 voor de dag erna. Okee, ik moest wel 6 keer overstappen en de reis zou zo'n 14 uur duren, maar het is wel goedkoop. Uiteraard niet gedaan, want ik ga geen 14 uur treinen.
Het netwerk is zeker beter, de voorzieningen ook. Toch vind ik dat de prijs een heel belangrijk onderdeel is van openbaar vervoer. We moeten dat zo laag mogelijk zien te houden. Voor de laagste inkomens zijn treintickets al bijna onbetaalbaar geworden...quote:Op dinsdag 17 juli 2018 20:54 schreef spijkerbroek het volgende:
[..]
Maar daar rijden vaak ook veel minder treinen en heb je een minder uitgebreid netwerk. Misschien met uitzondering van Japan en nog een handjevol landen. Het treinennetwerk in Europa is veel beter dan in de grote meerderheid van niet-Europese landen.
Euh.. omdat ik er geen zin in had... Volgens mij zei ik dat al. Of moet ik me daarvoor verantwoorden ofzo?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 22:12 schreef Farenji het volgende:
Waarom niet? Ik ben wel eens met de trein van Rotterdam naar Tehran gegaan. Daar deed ik bijna een week over. Slechts vier keer overstappen: in Keulen, Wenen, Budapest en Istanbul. Fantastische reis.
Geweldig zeg, hoe boek je zoiets?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 22:12 schreef Farenji het volgende:
[..]
Waarom niet? Ik ben wel eens met de trein van Rotterdam naar Tehran gegaan. Daar deed ik bijna een week over. Slechts vier keer overstappen: in Keulen, Wenen, Budapest en Istanbul. Fantastische reis.
Gewoon bij specialistische websites/organisaties.quote:
quote:To travel from Turkey to Iran by train is not possible anymore. The direct train between Ankara and Tehran was withdrawn.
Ja, maar dan moet je nog wel in het centrum komen, kan een uurtje zowel heen en terug duren om nog maar niet te spreken van de kosten. Met Ryan Air zit je ook vast aan bagageregels. Je moet ook op tijd zijn op het vliegveld. Klinkt niet zo aantrekkelijk allemaal.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 20:44 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Zelfde zie je toch ook met die Eurostar van en naar London? Voor 'slechts 180 euro' kan je heen & weer
Voor dat bedrag ga je met 2 personen met Ryan Air en sta je binnen 1,5 uur in London.
Tel er 1,5 uur vliegveld bij op, dan sta je er nog een uur sneller dan met een trein. Reken dan nog een uurtje van het vliegveld naar London en je staat er nagenoeg op hetzelfde tijdstip, alleen wel 120 euro goedkoper.quote:Op donderdag 19 juli 2018 08:27 schreef Mylene het volgende:
[..]
Ja, maar dan moet je nog wel in het centrum komen, kan een uurtje zowel heen en terug duren om nog maar niet te spreken van de kosten. Met Ryan Air zit je ook vast aan bagageregels. Je moet ook op tijd zijn op het vliegveld. Klinkt niet zo aantrekkelijk allemaal.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |