abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180544943
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:47 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Dan nog zullen er vluchten zijn van Ryan Air die goedkoper uitvallen. Als ze écht willen concurreren met de vliegtuigmaatschappijen moeten er 2 dingen gebeuren : A) De prijs moet veel verder omlaag. B) De snelheid van de treinen moet fors omhoog.

Anders kan je promoten wat je wilt, maar men wil vandaag de dag alleen maar sneller sneller en nog eens sneller. En ook nog eens spotgoedkoop. Tuurlijk hou je altijd een niche markt voor mensen die 'de beleving' willen kopen en een 4 uur durende treinrit op de koop toe nemen, maar dat is maar een zéér klein percentage.
Ik ben het met je eens, maar Londen is wél één van de bestemmingen waarop de trein kan concurreren met het vliegtuig. Veel andere bestemmingen in Europa niet.
Maar ja, je wilt ook geen hogesnelheidstrein naar elk station in Europa hebben, want dan halen de treinen hun hoge snelheid niet, omdat ze op elk station moeten stoppen. Net als de Thalys en vooral ICE in Nederland. Die stoppen ook bij elke boom. Dat schiet echt niet op.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:51:54 #27
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180544971
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:47 schreef ABombali het volgende:
In landen buiten Europa is reizen met de trein vaak juist 1 van de goedkoopste opties. Jammer dat ze hier de hoofdprijs vragen
Maar alles is duur in Hollandistan dus het is logisch dat ook het OV duur is.
#KICKOUTZP
pi_180545032
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:47 schreef ABombali het volgende:
In landen buiten Europa is reizen met de trein vaak juist 1 van de goedkoopste opties. Jammer dat ze hier de hoofdprijs vragen
Maar daar rijden vaak ook veel minder treinen en heb je een minder uitgebreid netwerk. Misschien met uitzondering van Japan en nog een handjevol landen. Het treinennetwerk in Europa is veel beter dan in de grote meerderheid van niet-Europese landen.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180545086
Dan ga je met de bus als je goedkoop wil toch?

Je kan sowieso beter met de trein want een vliegtuig is net een bus met vleugels tegenwoordig.
pi_180545132
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:56 schreef Deshain het volgende:
Dan ga je met de bus als je goedkoop wil toch?

Je kan sowieso beter met de trein want een vliegtuig is net een bus met vleugels tegenwoordig.
Een... airbus?
Badum pssj ;(
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180545705
De trein is helemaal niet zo duur, het vliegtuig is spotgoedkoop. Veel te goedkoop. En dat komt doordat de luchtvaartsector als een malle wordt gesubsidieerd. Geen accijns op kerosine, overheden betalen vet mee aan luchthavens en vliegtuigen. Er is een enorme lobby binnen de politiek om het de luchtvaart zo gerieflijk mogelijk te maken.
  FOK!fotograaf dinsdag 17 juli 2018 @ 21:39:22 #32
73911 ultra_ivo
pi_180545943
De Duitse spoorwegen zijn duur geworden nadat ze een nieuwe baas kregen die uit de luchtvaarwereld was. Hij zou de zaak even verbeteren door de tariefstructuren van de luchtvaart over te nemen 8)7

Als je alleen afgaat op de site van de NS betaal je idd de hoofdprijs. Je kunt veel beter boeken via de site van de Duitse spoorwegen. En dan een beetje spelen met de instellingen. Neem je een iets ongebruikelijker verbinding dan kan de prijs in een keer fors zakken.
pi_180545986
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:39 schreef ultra_ivo het volgende:
De Duitse spoorwegen zijn duur geworden nadat ze een nieuwe baas kregen die uit de luchtvaarwereld was. Hij zou de zaak even verbeteren door de tariefstructuren van de luchtvaart over te nemen 8)7

Als je alleen afgaat op de site van de NS betaal je idd de hoofdprijs. Je kunt veel beter boeken via de site van de Duitse spoorwegen. En dan een beetje spelen met de instellingen. Neem je een iets ongebruikelijker verbinding dan kan de prijs in een keer fors zakken.
Nog beter, boeken via de Tsjechische Spoorwegen. Ook voor verbindingen naar Duitsland
pi_180546231
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Klopt idd. Ik vond laatst een treinritje vanuit Utrecht naar Luzern voor ¤40 voor de dag erna. Okee, ik moest wel 6 keer overstappen en de reis zou zo'n 14 uur duren, maar het is wel goedkoop. Uiteraard niet gedaan, want ik ga geen 14 uur treinen.
Je zou dan ook geen 14 uren gaan treinreizen want de wachttijd is dan ook aanzienlijk.

12 uur treinreizen met een langzame trein is mijn record zonder overstappen. Tussentijds mooi een paar uren in de restaurantwagon gezeten. Het was de Orient Express niet maar het idee was t zelfde.

Een langzame ouderwetse trein is imho veruit de beste manier van reizen waarbij je t meeste ziet.

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 17-07-2018 21:58:37 ]
pi_180546312
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:46 schreef nickhguitar het volgende:
Ook binnen NL zijn de prijzen belachelijk hoog.
Viel best tegen anders.
Koste je vaak je hele huisraad en goud.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180546336
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:52 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Je zou dan ook geen 14 uren gaan treinreizen want de wachttijd is dan ook aanzienlijk.

12 uur treinreizen met een langzame trein is mijn record zonder overstappen. Tussentijds mooi een paar uren in de restaurantwagon gezeten. Het was de orient express niet maar het idee was t zelfde. Beste manier van reizen waarbij je t meeste ziet.
Die reis naar Luzern was door de nacht, waarbij je dus bijzonder weinig ziet. En met allemaal Regionalbahnen, dus ook geen restaurantwagon aanwezig. En daar had ik, ook gezien ik maar een paar uur effectief in Luzern zou zijn, geen zin in.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180546385
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:44 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Als je ver genoeg vooruit boekt, kan je voor ¤80 retour.
En je vergeet de tijd dat je naar en van de vliegvelden reist en de wachttijden.
Zo goedkoop kan ik het niet vinden voor September maar uiteindelijk is het wel goedkoper dan EasyJet en dan met de trein vanaf Luton naar London en terug.

Deze week ga ik boeken.
pi_180546461
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:59 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Zo goedkoop kan ik het niet vinden voor September maar uiteindelijk is het wel goedkoper dan EasyJet en dan met de trein vanaf Luton naar London en terug.

Deze week ga ik boeken.
De kosten om van en naar de vliegvelden te gaan worden vaak vergeten door mensen. Hebben ze een ticket van 10 euro, helemaal blij, moeten ze nog 60 euro bijbetalen om naar de eindbestemming te komen. En dan gaan ze klagen :')
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
pi_180546692
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:28 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Klopt idd. Ik vond laatst een treinritje vanuit Utrecht naar Luzern voor ¤40 voor de dag erna. Okee, ik moest wel 6 keer overstappen en de reis zou zo'n 14 uur duren, maar het is wel goedkoop. Uiteraard niet gedaan, want ik ga geen 14 uur treinen.
Waarom niet? Ik ben wel eens met de trein van Rotterdam naar Tehran gegaan. Daar deed ik bijna een week over. Slechts vier keer overstappen: in Keulen, Wenen, Budapest en Istanbul. Fantastische reis. _O_
pi_180546807
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:54 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Maar daar rijden vaak ook veel minder treinen en heb je een minder uitgebreid netwerk. Misschien met uitzondering van Japan en nog een handjevol landen. Het treinennetwerk in Europa is veel beter dan in de grote meerderheid van niet-Europese landen.
Het netwerk is zeker beter, de voorzieningen ook. Toch vind ik dat de prijs een heel belangrijk onderdeel is van openbaar vervoer. We moeten dat zo laag mogelijk zien te houden. Voor de laagste inkomens zijn treintickets al bijna onbetaalbaar geworden...
pi_180546814
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:12 schreef Farenji het volgende:
Waarom niet? Ik ben wel eens met de trein van Rotterdam naar Tehran gegaan. Daar deed ik bijna een week over. Slechts vier keer overstappen: in Keulen, Wenen, Budapest en Istanbul. Fantastische reis. _O_
Euh.. omdat ik er geen zin in had... Volgens mij zei ik dat al. Of moet ik me daarvoor verantwoorden ofzo? :{w
Ik ben vorig jaar 2 maanden door Europa gereisd per trein. Fantastische reis. _O_
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 22:29:44 #42
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_180547031
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:12 schreef Farenji het volgende:

[..]

Waarom niet? Ik ben wel eens met de trein van Rotterdam naar Tehran gegaan. Daar deed ik bijna een week over. Slechts vier keer overstappen: in Keulen, Wenen, Budapest en Istanbul. Fantastische reis. _O_
Geweldig zeg, hoe boek je zoiets?

De prijzen voor treinen vallen inderdaad best tegen; laatst naar Londen geweest voor 125 retour, dat viel nog wel mee.
Retour Rotterdam- Warschau afgelopen week was voor 2 personen al 500 euro, dat kan per vliegtuig echt wel goedkoper.
En van de zomer gaan we van Vigo naar Rotterdam, dat kostte vorig jaar 400 euro maar nu ineens 600. 400 was nog ongeveer vergelijkbaar met de vliegticketprijs (vooral omdat onze dochter van 3 in de trein gratis is en in het vliegtuig niet). 600 euro is echt duur... vooral het stuk Barcelona-Rotterdam was duur, de nachttrein Vigo-Barcelona ging nog wel.
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_180547259
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:29 schreef SaskiaR het volgende:
Geweldig zeg, hoe boek je zoiets?
Gewoon bij specialistische websites/organisaties.
Maar die route kan niet meer, zie ik:
quote:
To travel from Turkey to Iran by train is not possible anymore. The direct train between Ankara and Tehran was withdrawn.
Acquisitie n.a.v. deze post wordt niet op prijs gesteld.
Don't you see going to heaven is just in the thought that you might?
As an on-line radio program grows longer, the probability of a German song approaches 1.
  woensdag 18 juli 2018 @ 00:04:06 #44
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_180548987
Vet skeer man
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_180576157
Dat is maar net op welke datum je kijkt. Boek je twee maanden tevoren (wat voor een vliegreis ook een goede timing is om nog een lage prijs te halen), dan lukt het zelfs om voor 130 euro retour naar Oekraïne te reizen, zonder dat je daarvoor alleen maar met stoptreinen en via omwegen reist => https://www.treinreiziger(...)oekraine-bereikbaar/

Of zoals hierboven al gezegd is, boek via de Tsjechische spoorwegen, lees de tips op treinreiziger.nl en seat61 of laat je reis boeken bij de treinreiswinkel.
Of stel je precieze vraag in het daarvoor bedoelde topic ;)

Het is wat meer moeite nog dan een vliegreis boeken, maar met apps als van Thetrainline, goeuro en Bahn gaat het steeds beter.
pi_180576273
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:44 schreef onlogisch het volgende:

[..]

Zelfde zie je toch ook met die Eurostar van en naar London? Voor 'slechts 180 euro' kan je heen & weer :')

Voor dat bedrag ga je met 2 personen met Ryan Air en sta je binnen 1,5 uur in London.
Ja, maar dan moet je nog wel in het centrum komen, kan een uurtje zowel heen en terug duren om nog maar niet te spreken van de kosten. Met Ryan Air zit je ook vast aan bagageregels. Je moet ook op tijd zijn op het vliegveld. Klinkt niet zo aantrekkelijk allemaal.
  Moderator donderdag 19 juli 2018 @ 08:40:01 #47
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_180576449
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 08:27 schreef Mylene het volgende:

[..]

Ja, maar dan moet je nog wel in het centrum komen, kan een uurtje zowel heen en terug duren om nog maar niet te spreken van de kosten. Met Ryan Air zit je ook vast aan bagageregels. Je moet ook op tijd zijn op het vliegveld. Klinkt niet zo aantrekkelijk allemaal.
Tel er 1,5 uur vliegveld bij op, dan sta je er nog een uur sneller dan met een trein. Reken dan nog een uurtje van het vliegveld naar London en je staat er nagenoeg op hetzelfde tijdstip, alleen wel 120 euro goedkoper.

Nogmaals, sommige mensen vinden lang reizen niet erg en kopen 'de beleving' zoals ik al eerder postte, maar 90% gaat vandaag de dag voor snelheid (=resultaat) en prijs(=vaak leidend).

Als ze écht willen concurreren zullen ze echt iets aan de prijs/snelheid moeten doen. Anders is het een missie die gedoemd is te mislukken.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
  FOK!fotograaf donderdag 19 juli 2018 @ 09:27:34 #48
73911 ultra_ivo
pi_180576944
Het is niet 'ze' die iets moet doen. Het is de overheid en de belastingdienst. De luchtvaartondernemingen krijgen allerhande belastingvoordelen (bijv op kerosine) die de spoorwegen niet krijgen. Daarnaast worden met name regionale vliegvelden zwaar gesubsidieerd.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')