abonnement Unibet Coolblue
pi_180538896
Obama haalf fel uit vandaag tijdens een speech in Zuid-Afrika.

quote:
Obama gaat los vandaag :

Obama: 'De politiek van sterke mannen is in opkomst, met uiterlijk van democratie maar zonder alle kenmerken die democratie betekenis geven (..) met raciaal getint nationalisme.'

Obama: 'De vrije pers wordt aangevallen (..) Het autocratisch model van China wordt gekopieerd. Wie heeft uitingsvrijheid nodig als het economisch goed gaat?'
Verder verslaggeving is hier te volgen.

https://www.ctvnews.ca/vi(...)twitter&_gsc=izvyWZK

Ik deel deze zorgen en heb het idee dat deze krachten steeds sterker worden. Ik vind ook dat de meeste mensen niet door hebben hoe veel de checks en balances van de democratische rechtstaat (dus niet 50%+1 maken de dienst uit) waard zijn en dat mensen deze snel opgeven vanuit angst voor vreemden. Een angst die gevoed worden door politici en bepaalde media-organen die hier superrijk van worden.

Ook is het interessant dat een oude president met verhulde woorden zo uithaalt naar zijn opvolger. Iets wat in de VS niet per se de norm is.
Met extra vezels!
  dinsdag 17 juli 2018 @ 16:37:53 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180538945
Geen sterkere man te bedenken dan iemand die met drones op afstand hele gezinnetjes afslacht.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180538972
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:37 schreef SpecialK het volgende:
Geen sterkere man te bedenken dan iemand die met drones op afstand hele gezinnetjes afslacht.
Lekker simpele soundbites dit weer.

Dit ligt natuurlijk oneindig veel gecompliceerder dan je nu doet voorstellen en is totaal geen weerspreking op de inhoud, maar een ad-hominem die op drijfzand drijft.
Met extra vezels!
pi_180539018
Toch dapper dat Obama Zuid Afrika durft aan te pakken op hun raciaal getinte nationalisme. Hij heeft zeker een goed punt.
pi_180539044
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:40 schreef TheJanitor het volgende:
Toch dapper dat Obama Zuid Afrika durft aan te pakken op hun raciaal getinte nationalisme. Hij heeft zeker een goed punt.
Daar verwijst hij zeker naar gezien hoe de ANC zich ontwikkelt (steeds autoritairder en ook warme banden met China).
Met extra vezels!
  dinsdag 17 juli 2018 @ 16:44:47 #6
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180539127
Alleen zwakke mannen voelen zich bedreigd door sterke mannen.
pi_180539179
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:36 schreef Volkorenbrood het volgende:
Ook is het interessant dat een oude president met verhulde woorden zo uithaalt naar zijn opvolger. Iets wat in de VS niet per se de norm is.
De norm dat oude en nieuwe presidenten niet naar elkaar wijzen is al een tijdje geleden bij het grofvuil gezet.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180539298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:40 schreef TheJanitor het volgende:
Toch dapper dat Obama Zuid Afrika durft aan te pakken op hun raciaal getinte nationalisme. Hij heeft zeker een goed punt.
Als hij ballen had, had hij gelijk het apartheidsregime van het ANC paramilitair uitgeschakeld. Maar ja.. Obama...
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180539380
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:52 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Als hij ballen had, had hij gelijk het apartheidsregime van het ANC paramilitair uitgeschakeld. Maar ja.. Obama...
Onder welke bevoegdheid precies?
pi_180539425
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onder welke bevoegdheid precies?
Gewoon, met de blote handen tijdens die speech.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180539435
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:55 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Onder welke bevoegdheid precies?
Hij heeft toch de Nobelprijs van de vrede gewonnen? Ik bedoel als je die jezelf toebedeeld kan krijgen op corrupte wijze, kun je met diezelfde corruptie willekeurige andere bevoegdheden toeeigenen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_180539447
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:57 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hij heeft toch de Nobelprijs van de vrede gewonnen? Ik bedoel als je die jezelf toebedeeld kan krijgen op corrupte wijze, kun je met diezelfde corruptie willekeurige andere bevoegdheden toeeigenen.
Koekoek.
pi_180539468
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:57 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hij heeft toch de Nobelprijs van de vrede gewonnen? Ik bedoel als je die jezelf toebedeeld kan krijgen op corrupte wijze, kun je met diezelfde corruptie willekeurige andere bevoegdheden toeeigenen.
BNW is een paar deuren verderop.
pi_180539504
Obomba moet z'n muil houden.

Al heb ik 1000 keer liever hem dan Trump.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_180539548
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 17:06:35 #16
117098 Hathor
Effe niet
pi_180539650
Trump tweet incoming in 1...2....3...
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180539677
Die heeft zijn tijd allang gehad.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
  dinsdag 17 juli 2018 @ 17:08:25 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180539700
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:38 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Lekker simpele soundbites dit weer.

Dit ligt natuurlijk oneindig veel gecompliceerder dan je nu doet voorstellen en is totaal geen weerspreking op de inhoud, maar een ad-hominem die op drijfzand drijft.
En "met raciaal getint nationalisme" is geen soundbite die op drijfzand drijft? Mooi man.

Het hangt er allemaal maar net vanaf wat je al a priori overtuigend vind.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180539722
In Zuid-Afrika? Heeft 'ie de Plaasmoorde ook nog aangekaart?
  dinsdag 17 juli 2018 @ 17:10:50 #20
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180539757
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 17:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En "met raciaal getint nationalisme" is geen soundbite die op drijfzand drijft? Mooi man.

Het hangt er allemaal maar net vanaf wat je al a priori overtuigend vind.
In zuid Afrika is er sprake van raciaal getint nationalisme. Zeer gepast dus om dit daar in een speech te zeggen, net als de banden met China aanhalen dat is.

Niet alles draait enkel en alleen om Trump, er is meer wereld dan dat.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 17:12:32 #21
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180539799
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 17:10 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

In zuid Afrika is er sprake van raciaal getint nationalisme. Zeer gepast dus om dit daar in een speech te zeggen, net als de banden met China aanhalen dat is.

Niet alles draait enkel en alleen om Trump, er is meer wereld dan dat.
Oh ik dacht dat er juist zo'n punt werd gemaakt van het feit dat hij uithaalde naar Trump.

Jeetje wat verwarrend allemaal.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
  dinsdag 17 juli 2018 @ 17:13:33 #22
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_180539818
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 17:12 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Oh ik dacht dat er juist zo'n punt werd gemaakt van het feit dat hij uithaalde naar Trump.

Jeetje wat verwarrend allemaal.
Tja, de Trumpies nemen nou eenmaal overal aanstoot aan. _O-
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 17:14:23 #23
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180539840
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 17:13 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Tja, de Trumpies nemen nou eenmaal overal aanstoot aan. _O-
Volgens de TS:

Ook is het interessant dat een oude president met verhulde woorden zo uithaalt naar zijn opvolger. Iets wat in de VS niet per se de norm is.

Was het expres.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180539954
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:44 schreef Gary_Oak het volgende:
Alleen zwakke mannen voelen zich bedreigd door sterke mannen.
En de zwakste mannen adoreren slaafs de sterke mannen.
pi_180541780
quote:
6s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:44 schreef Gary_Oak het volgende:
Alleen zwakke mannen voelen zich bedreigd door sterke mannen.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 17:19 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

En de zwakste mannen adoreren slaafs de sterke mannen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180541856
Ik dacht dat hij naar zichzelf verwees ;(
  dinsdag 17 juli 2018 @ 18:23:38 #27
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180541857
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:20 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

[..]

[ afbeelding ]
Ja, het zijn de zwakke losers die uit angst en onmacht ten oorlog trekken tegen imaginaire vijanden, en de sterke mensen die onder het mom van 'nooit meer oorlog' de welvaart verbeteren door samenwerking en overleg.

Dat bedoel je toch?
pi_180541912
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:38 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Lekker simpele soundbites dit weer.

Dit ligt natuurlijk oneindig veel gecompliceerder dan je nu doet voorstellen en is totaal geen weerspreking op de inhoud, maar een ad-hominem die op drijfzand drijft.
Leg eens uit wat er feitelijk onjuist aan die stelling is dan.

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2018 18:26:57 ]
pi_180541965
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:36 schreef Volkorenbrood het volgende:
Obama haalf fel uit vandaag tijdens een speech in Zuid-Afrika.

[..]

Verder verslaggeving is hier te volgen.

https://www.ctvnews.ca/vi(...)twitter&_gsc=izvyWZK

Ik deel deze zorgen en heb het idee dat deze krachten steeds sterker worden. Ik vind ook dat de meeste mensen niet door hebben hoe veel de checks en balances van de democratische rechtstaat (dus niet 50%+1 maken de dienst uit) waard zijn en dat mensen deze snel opgeven vanuit angst voor vreemden. Een angst die gevoed worden door politici en bepaalde media-organen die hier superrijk van worden.

Ook is het interessant dat een oude president met verhulde woorden zo uithaalt naar zijn opvolger. Iets wat in de VS niet per se de norm is.
Ja, ik deel ook de zorgen omtrent de politiek van zogenaamde sterke mannen. Het is wel iets dat in opkomst is ook, waarom dat zo is, heeft wrs toch te maken met het feit dat het alternatief in toenemende mate dus op weerstand stuit, maar dat men niet goed weet te analyseren waardoor die weerstand ontstaat. Eigenlijk natuurlijk zijn we hier weer af bij november 2016 toen Trump werd gekozen, tegen alle verwachtingen in. Eigenlijk zijn we ook weer terug bij het brexit-referendum. Eigenlijk zijn we dan ook weer terug bij onze eigen verkiezingen van maart 2017, waarbij de PvdA bijna 75% van haar mandaat verliest. Hoe komt dit allemaal? Dat is toch de kern van het verhaal. Toch in eigen boezem wroeten natuurlijk, denk ik, voor wat Obama betreft, maar ook voor wat ik doe. Ik ben mijn gehele leven een brave centrum-linkse klant geweest, en dat ben ik nog steeds, maar ik weet dat dit verhaal niet goed meer is.
I´m back.
pi_180541989
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, het zijn de zwakke losers die uit angst en onmacht ten oorlog trekken tegen imaginaire vijanden, en de sterke mensen die onder het mom van 'nooit meer oorlog' de welvaart verbeteren door samenwerking en overleg.

Dat bedoel je toch?
Nee zwakke leiders creëeren een voedingsbodem voor situaties waar conflicten onvermijdelijk worden. De sterke leiders mogen die ellende weer op gaan lossen.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 18:34:42 #31
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180542098
China is een oeroude beschaving. Toen ze in Europa nog in holen kropen, de oerkreet uitgilden en berenvellen als voornaamste kleding inzetten werden ze daar al geregeerd door sterke mannen. Dat is gewoon een millennia oude traditie die ze voortzetten. Qin Shi Huangdi heeft een enorm ondergrondse complex achtergelaten om hem te vergezellen in zijn dood. Die hebben ze nog steeds niet uitgegraven.

[ Bericht 9% gewijzigd door Jellereppe op 17-07-2018 21:16:22 ]
  dinsdag 17 juli 2018 @ 18:37:57 #32
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180542156
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:29 schreef Faxie het volgende:

[..]

Nee zwakke leiders creëeren een voedingsbodem voor situaties waar conflicten onvermijdelijk worden. De sterke leiders mogen die ellende weer op gaan lossen.
Ja, dat ook.
pi_180542190
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:34 schreef Jellereppe het volgende:
China is een oeroude beschaving. Toen ze in Europa nog in holen kropen, de oerkreet uitgilden en berenvellen als voornaamste kleding inzetten werden ze daar al geregeerd door sterke mannen. Dat is gewoon een millennia oude traditie die ze voortzetten. Qin Shi Huangdi heeft een enorm ondergrondse complex achtergelaten om hem te vergezellen in zijn dood. Die hebben ze nog steeds niet uitgegraven.
Neemt allemaal niet weg dat het westen vanaf pakweg de 16de eeuw de leiding neemt tot nu aan toe. Als dat niet gebeurd zou zijn dan hadden we wrs deze discussie niet eens gehad.
I´m back.
pi_180542206
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:28 schreef Ryan3 het volgende:
hoe komt dit allemaal? Dat is toch de kern van het verhaal. Toch in eigen boezem wroeten natuurlijk, denk ik, voor wat Obama betreft, maar ook voor wat ik doe. Ik ben mijn gehele leven een brave centrum-linkse klant geweest, en dat ben ik nog steeds, maar ik weet dat dit verhaal niet goed meer is.
Waarom is het verhaal niet goed meer? Als je de hand in eigen boezem steekt, wat is er precies fout gegaan? Met andere woorden, waardoor komt dit allemaal volgens jou?
pi_180542288
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:23 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, het zijn de zwakke losers die uit angst en onmacht ten oorlog trekken tegen imaginaire vijanden, en de sterke mensen die onder het mom van 'nooit meer oorlog' de welvaart verbeteren door samenwerking en overleg.

Dat bedoel je toch?
Zwakke mensen zijn eerder de types die ervoor zorgen dat het Paard van Troje niet eens nodig is, maar dat de stadsmuren gewoon wagenwijd opengezet worden. Als het eenmaal hommeles is, moeten de sterken ingrijpen.

Jammer alleen dat de sterken op een gegeven moment, in iedere beschaving hun defensieve taak verontachtzamen om de zwakkeren te beletten aan invloed te winnen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180542400
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:40 schreef Tem het volgende:

[..]

Waarom is het verhaal niet goed meer? Als je de hand in eigen boezem steekt, wat is er precies fout gegaan? Met andere woorden, waardoor komt dit allemaal volgens jou?
Is dus de vraag idd. Hou me er al lang mee bezig. Sommige mensen op FOK! denken dat ik een rabiate extreemrechtse ben geworden, maar dat is niet waar, ik probeer juist ook op die vraag een antwoord te krijgen.

Vooralsnog is de situatie met name veranderd na de kredietcrisis. Dus ik denk wel sociaal-economisch en globalisme/neoliberalisme, maar globalisme heeft ook weer alles met de ontwikkeling van de informatie technologie te maken. Daarnaast heb je nog andere aspecten zoals het klimaat en uiteraard de politieke situatie ontstaan na 2001, het M-O dat totaal verneukt is. De informatie technologie heeft daarbij ook ingrijpende veranderingen teweeggebracht mbt tot onze kennis van de wereld.

En je hebt dus de opkomende economische machten, zoals idd China, die een gelijkwaardig consumptie niveau nastreven als het westen, hierdoor de drain op natural resources en energie.

Het is een multi-gelaagd probleem waardoor de sterke mannen in opkomst zijn.
I´m back.
pi_180542404
Voor de rest slaat Obama natuurlijk de spijker op de kop. Het gaat niet meer om idealen, visies, vrijheid en medemenselijkheid. Het gaat om macht van het individu en behoud van economische en culturele verworvenheden. Deze "sterke" mannen vertegenwoordigen dat. Het is alleen een kortzichtig en naar binnen gekeerde visie die zorgt voor instabiliteit, achteruitgang en beperking van vrijheid. Vreemd genoeg vinden de zogenaamde ridders van het vrije woord dit soort leiders geweldig.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 18:53:48 #38
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180542477
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:44 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Zwakke mensen zijn eerder de types die ervoor zorgen dat het Paard van Troje niet eens nodig is, maar dat de stadsmuren gewoon wagenwijd opengezet worden. Als het eenmaal hommeles is, moeten de sterken ingrijpen.

Jammer alleen dat de sterken op een gegeven moment, in iedere beschaving hun defensieve taak verontachtzamen om de zwakkeren te beletten aan invloed te winnen.
Ja, je merkt het bij ons ook. Zwakke figuren krijgen steeds meer invloed en sterke mensen accepteren dat maar onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' en 'gelijkheid'. We zouden dat minder moeten accepteren en die populistische idioten veel sterker terechtwijzen.
pi_180542554
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:49 schreef Tem het volgende:
Voor de rest slaat Obama natuurlijk de spijker op de kop. Het gaat niet meer om idealen, visies, vrijheid en medemenselijkheid. Het gaat om macht van het individu en behoud van economische en culturele verworvenheden. Deze "sterke" mannen vertegenwoordigen dat. Het is alleen een kortzichtig en naar binnen gekeerde visie die zorgt voor instabiliteit, achteruitgang en beperking van vrijheid. Vreemd genoeg vinden de zogenaamde ridders van het vrije woord dit soort leiders geweldig.
Maar dat ging het dus al niet meer bij het zogenaamde links van Blair, Kok, Schröder, Mitterand, Bill Clinton etc. Dus daar moet je beginnen, vind ik.
Je komt natuurlijk op de analyse die ook Maarten van Rossem steeds weer maakt: het einde van de Keynesiaanse compromis oid noemt-ie dat.
Clinton die Glass-Steagall wet opheft bijvoorbeeld.
I´m back.
pi_180542604
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:37 schreef SpecialK het volgende:
Geen sterkere man te bedenken dan iemand die met drones op afstand hele gezinnetjes afslacht.
Dit.

En dan zo'n speech geven in een land waar de politici openlijk oproepen tot het uitroeien van 1 bevolkingsgroep.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180542650
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:41 schreef Volkorenbrood het volgende:

[..]

Daar verwijst hij zeker naar gezien hoe de ANC zich ontwikkelt (steeds autoritairder en ook warme banden met China).
Zei hij hier nog wat over?




Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180542710
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ja, je merkt het bij ons ook. Zwakke figuren krijgen steeds meer invloed en sterke mensen accepteren dat maar onder het mom van 'vrijheid van meningsuiting' en 'gelijkheid'. We zouden dat minder moeten accepteren en die populistische idioten veel sterker terechtwijzen.
Dat terechtwijzen van populisten doe je dus middels sterke, autoritaire maatregelen? Want je geeft duidelijk aan weinig op te hebben met vrijheid van meningsuiting en gelijkheid. 8)7
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180542751
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:01 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dit.
Je weet dat Trump ook gewoon vrolijk doorgaat met het inzetten van drones?

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180542773
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet dat Trump ook gewoon vrolijk doorgaat met het inzetten van drones?

Bron
Wel grappig dat het over Obama gaat, maar dat jij het onderwerp moet verleggen naar Trump. Obama is opeens gerechtvaardigt in z'n keuze om families kapot te schieten omdat Trump ermee doorgaat, ofzo?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180542793
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:37 schreef SpecialK het volgende:
Geen sterkere man te bedenken dan iemand die met drones op afstand hele gezinnetjes afslacht.
Alsof Trump dat niet doet? :')
  dinsdag 17 juli 2018 @ 19:12:55 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180542805
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:07 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Dat terechtwijzen van populisten doe je dus middels sterke, autoritaire maatregelen? Want je geeft duidelijk aan weinig op te hebben met vrijheid van meningsuiting en gelijkheid. 8)7
Nee, door ze sukkels te noemen en door ze niet serieus te nemen. Door ze uit te lachen en te marginaliseren.

Vrijheid van meningsuiting, biatch!
pi_180542815
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet dat Trump ook gewoon vrolijk doorgaat met het inzetten van drones?

Bron
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:11 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wel grappig dat het over Obama gaat, maar dat jij het onderwerp moet verleggen naar Trump. Obama is opeens gerechtvaardigt in z'n keuze om families kapot te schieten omdat Trump ermee doorgaat, ofzo?
Klopt, maakt het niet minder kwestieus, met name door de collateral damage.
Snap dat argument dus ook niet.
I´m back.
pi_180542844
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:12 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Nee, door ze sukkels te noemen en door ze niet serieus te nemen. Door ze uit te lachen en te marginaliseren.

Vrijheid van meningsuiting, biatch!
Die pogingen die jij beschrijft worden al ondernomen: censuur, ontplatformen, ridiculisering in de pers. In weerzin van dat al groeit het verzet iedere dag weer.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180542869
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:11 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wel grappig dat het over Obama gaat, maar dat jij het onderwerp moet verleggen naar Trump. Obama is opeens gerechtvaardigt in z'n keuze om families kapot te schieten omdat Trump ermee doorgaat, ofzo?
Ja maar TRUMP TRUMP TRUMP.

Het 2e gedeelte 'vergeet' hij helemáál maar te quoten.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  dinsdag 17 juli 2018 @ 19:15:58 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180542878
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:14 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Die pogingen die jij beschrijft worden al ondernomen: censuur, ontplatformen, ridiculisering in de pers. In weerzin van dat al groeit het verzet iedere dag weer.
Neuh, dit is nog veel te lief. Ze moeten populisten op ieder moment ontmaskeren en hun laffe tactieken in het daglicht brengen. Niet dit laffe 'Doe zelf normaal'-gedoe.
pi_180542890
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:11 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Wel grappig dat het over Obama gaat, maar dat jij het onderwerp moet verleggen naar Trump. Obama is opeens gerechtvaardigt in z'n keuze om families kapot te schieten omdat Trump ermee doorgaat, ofzo?
Zeker niet, maar het is wat gek om te verklaren 'maar Obama deed dit!' als Trump nu precies hetzelfde doet. Wat is dan het punt?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180542901
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet dat Trump ook gewoon vrolijk doorgaat met het inzetten van drones?

Bron
Die heeft geen Nobelprijs voor de vrede en wordt niet continue bejubeld als heilige.

2e gedeelte maar eruit geknipt omdat je er geen antwoord op wist te verzinnen?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180542907
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neuh, dit is nog veel te lief. Ze moeten populisten op ieder moment ontmaskeren en hun laffe tactieken in het daglicht brengen. Niet dit laffe 'Doe zelf normaal'-gedoe.
Maar ook dat gebeurt al. Zowel vanuit de reguliere MSM als antifa als doelgerichte, dikgesubsidieerde NGO's als SPLC, CIDI, noem maar op. Het lijkt niet te werken. Het juk is afgeworpen.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180542915
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:13 schreef Ryan3 het volgende:

[..]


[..]

Klopt, maakt het niet minder kwestieus, met name door de collateral damage.
Snap dat argument dus ook niet.
Maar jij snapt het wel dat het in dit topic überhaupt over drones gaat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180542931
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar dat ging het dus al niet meer bij het zogenaamde links van Blair, Kok, Schröder, Mitterand, Bill Clinton etc. Dus daar moet je beginnen, vind ik.
Je komt natuurlijk op de analyse die ook Maarten van Rossem steeds weer maakt: het einde van de Keynesiaanse compromis oid noemt-ie dat.
Clinton die Glass-Steagall wet opheft bijvoorbeeld.
Daar zijn inderdaad al steken laten vallen. Alles in het teken van een groeiende welvaart. Money makes the world go round zonder te beseffen wat voor impact globalisatie en technologie heeft op verhoudingen en stabiliteit in de wereld. Dat kan je die mensen misschien verwijten maar die konden zich dat misschien niet eens zo goed voorstellen aangezien die twee variabelen exponentieel groeien (hell, Wim Kok wist niet eens hoe hij met een muis moest omgaan :D ). De "sterke" leiders die we nu hebben weten dondersgoed wat technologie en globalisatie kan betekenen voor stabiliteit in delen van de wereld en maken daar voornamelijk uit eigen belang flink gebruik van.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 19:18:41 #56
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180542945
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zeker niet, maar het is wat gek om te verklaren 'maar Obama deed dit!' als Trump nu precies hetzelfde doet. Wat is dan het punt?
Ik zie 'iets' van een verschil in deze tabel.


Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180542969
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:17 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die heeft geen Nobelprijs voor de vrede en wordt niet continue bejubeld als heilige.

2e gedeelte maar eruit geknipt omdat je er geen antwoord op wist te verzinnen?
Nope. Vooral omdat de locatie waar hij de uitspraken doet niets verandert aan de inhoud.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180542986
quote:
Vast niet, onder Obama zijn de sluimerende raciale spanningen in de VS als een pus naar buiten toe geëtterd.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180542996
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik zie 'iets' van een verschil in deze tabel.


[ afbeelding ]
Dus raketaanvallen op voornamelijk islamitische terroristische doelen zijn volgens jou nu plots een probleem?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 juli 2018 @ 19:21:47 #61
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180543006
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:17 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Maar ook dat gebeurt al. Zowel vanuit de reguliere MSM als antifa als doelgerichte, dikgesubsidieerde NGO's als SPLC, CIDI, noem maar op. Het lijkt niet te werken. Het juk is afgeworpen.
Haha, nee. Je hebt nog niet de helft gezien.
pi_180543046
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Haha, nee. Je hebt nog niet de helft gezien.
De smalende lach van de zelfgenoegzame volgevretenheid.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 19:27:22 #63
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180543140
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 18:20 schreef Oostwoud het volgende:

[..]


[..]

[ afbeelding ]
Obama heeft inderdaad best wel een puinhoop gemaakt van Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
pi_180543269
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus raketaanvallen op voornamelijk islamitische terroristische doelen zijn volgens jou nu plots een probleem?
Oh nu is het opeens geen probleem meer?

😂😂😂😂😂😂

180 graden draai
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180543325
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:20 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Vast niet, onder Obama zijn de sluimerende raciale spanningen in de VS als een pus naar buiten toe geëtterd.
Ja en dan krijg je een land waar dit soort artikelen door "progressieve media" blijkbaar salonfähig en helemaaaal niet racistisch zijn:


Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180543357
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:33 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Oh nu is het opeens geen probleem meer?

😂😂😂😂😂😂

180 graden draai
Ik heb persoonlijk nooit problemen gehad met drone-strikes. Toen niet en nu niet. Burgerdoden zullen mij ook een rotzorg zijn.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 19:39:41 #67
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180543403
ik vind het meestal een beetje een zinloze oplossing eigenlijk

oorlogen win je niet vanuit de lucht
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 19:42:46 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180543463
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:27 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Obama heeft inderdaad best wel een puinhoop gemaakt van Noord-Afrika en het Midden-Oosten.
dat moet toch vooral op de rekening van zijn voorganger hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180543624
Hoe zijn drones onder Obama in hemelsnaam relevant?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180543754
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat moet toch vooral op de rekening van zijn voorganger hoor
Klopt idd. Niet dat Obama vervolgens de oplossing had.
Zelfde als met de kredietcrisis natuurlijk. Dat 700 miljard dollar hulp pakket voor de banken in de VS was volgens mij al by and large een fait accompli toen Obama aantrad, en een niet onaanzienlijk deel van dat pakket werd gewoon gebruikt om de bonussen van de bankiers alsnog uit te betalen. Ook daarin kon hij daarna geen wende veroorzaken dus, ook omdat je dan het congres mee moet hebben, en de politiek in Washington taai is. Maar toch. Obama kon de weliswaar misschien een tikkeltje te hoge verwachtingen gewoon niet waarmaken helaas.
I´m back.
pi_180543911
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:18 schreef Tem het volgende:

[..]

Daar zijn inderdaad al steken laten vallen. Alles in het teken van een groeiende welvaart. Money makes the world go round zonder te beseffen wat voor impact globalisatie en technologie heeft op verhoudingen en stabiliteit in de wereld. Dat kan je die mensen misschien verwijten maar die konden zich dat misschien niet eens zo goed voorstellen aangezien die twee variabelen exponentieel groeien (hell, Wim Kok wist niet eens hoe hij met een muis moest omgaan :D ). De "sterke" leiders die we nu hebben weten dondersgoed wat technologie en globalisatie kan betekenen voor stabiliteit in delen van de wereld en maken daar voornamelijk uit eigen belang flink gebruik van.
Het zijn geen steekjes hè. Maar waar je gelijk in hebt is dat het achteraf praten is. Maar dat kun je gewoon doen, toch? We kijken naar de geschiedenis en we praten achteraf? Alleen ja, het heeft dan altijd relevantie mbt het heden.
I´m back.
pi_180543917
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik zie 'iets' van een verschil in deze tabel.


[ afbeelding ]
Dat is wel erg selectief shoppen in de data. In Somalië ligt het bijvoorbeeld weer heel anders:



Ook in Jemen is men flink bezig.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180543929
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is wel erg selectief shoppen in de data. In Somalië ligt het bijvoorbeeld weer heel anders:

[ afbeelding ]

Ook in Jemen is men flink bezig.
Moet je voor de lol Afghanistan eens opzoeken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:03:22 #74
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180543936
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:42 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat moet toch vooral op de rekening van zijn voorganger hoor
Libië was Obama hoor. De drones op Syrië ook.
pi_180543941
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:39 schreef sp3c het volgende:
ik vind het meestal een beetje een zinloze oplossing eigenlijk

oorlogen win je niet vanuit de lucht
Wel vanachter je toetsenbord.
pi_180543946
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:17 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar jij snapt het wel dat het in dit topic überhaupt over drones gaat?
Is dit het drones topic???
I´m back.
pi_180543948
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:03 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Libië was Obama hoor. De drones op Syrië ook.
En nu?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180543958
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:03 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Is dit het drones topic???
Begon ik over drones?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:07:05 #79
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180544006
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En nu?
Nu moet ie niet de goedzak gaan uithangen.
pi_180544023
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:07 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nu moet ie niet de goedzak gaan uithangen.
Bekritiseert Obama dan de drone-strategie van Trump?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180544051
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het zijn geen steekjes hè. Maar waar je gelijk in hebt is dat het achteraf praten is. Maar dat kun je gewoon doen, toch? We kijken naar de geschiedenis en we praten achteraf? Alleen ja, het heeft dan altijd relevantie mbt het heden.
Dat kan, maar ben niet van mening dat men met de kennis van toen je ze de huidige ontwikkelingen kan aanrekenen. Dat kan je de "sterke" mannen van nu wel.
pi_180544074
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je weet dat Trump ook gewoon vrolijk doorgaat met het inzetten van drones?

Bron
Goed argument wel. :')
pi_180544088
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:07 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nu moet ie niet de goedzak gaan uithangen.
Hij heeft toch gewoon een prima verhaal? Waar ben je het niet mee eens?
pi_180544094
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:39 schreef sp3c het volgende:
ik vind het meestal een beetje een zinloze oplossing eigenlijk

oorlogen win je niet vanuit de lucht
Grappig eigenlijk, is nog maar onlangs dat ik ergens las dat men in de RAF dacht met hun bombardementen op fabrieken en infrastructuur van de nazi's op een geavanceerdere en humanere manier oorlog te voeren in WO2 (tov de Grote Oorlog/WO1). Totdat ze erachter kwamen dat ze de technologie niet in huis hadden om daadwerkelijk wat dat betreft een deuk in een pakje boter te slaan. Dus van lieverlede ging men steden bombarderen en zelfs dat ondermijnde de moreel van de nazi's niet.
Zelfde kun je natuurlijk zeggen over de drone-aanvallen. En ook die zorgen er, door de collateral damage, juist voor dat de moreel van de vijand onverzettelijker wordt.

Maw wat jij hier zegt is volkomen waar natuurlijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ryan3 op 17-07-2018 20:20:53 ]
I´m back.
pi_180544099
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Goed argument wel. :')
Ah, jij vindt het wel logisch om over drones te beginnen in een topic als dit?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:12:06 #86
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180544113
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:08 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Bekritiseert Obama dan de drone-strategie van Trump?
Iemand met zo veel bloed aan zijn handen heeft sowieso niets te zeggen. Ga lekker van je pensioen genieten.
pi_180544128
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:11 schreef Tem het volgende:

[..]

Hij heeft toch gewoon een prima verhaal? Waar ben je het niet mee eens?
Het is het vreemdsoortige moreel relativisme dat Trump ook toepast op Rusland: "Ach wij doen ook wel eens wat verkeerd, dus wie zijn wij om anderen, of nou ja, specifiek Rusland, de les te lezen?".
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180544136
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 16:40 schreef TheJanitor het volgende:
Toch dapper dat Obama Zuid Afrika durft aan te pakken op hun raciaal getinte nationalisme. Hij heeft zeker een goed punt.
pi_180544139
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:09 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat kan, maar ben niet van mening dat men met de kennis van toen je ze de huidige ontwikkelingen kan aanrekenen. Dat kan je de "sterke" mannen van nu wel.
Ja, goed, omdat het één met het ander te maken heeft denk ik toch dat er iets van een vorm van verantwoordelijkheid kan worden opgetekend wat dat betreft. Achteraf dus, en makkelijk praten wellicht, maar punt is dat men niets heeft geleerd ook hè.
I´m back.
pi_180544142
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:11 schreef Tem het volgende:

[..]

Hij heeft toch gewoon een prima verhaal? Waar ben je het niet mee eens?
Obama mag blijkbaar nooit meer zijn kijk geven op ontwikkelingen omdat hij mensen heeft gebombardeerd.

Diezelfde users die daar moeite mee zeggen hebben juichen in andere topic elke dode in IS-gebied toe, of ze onschuldig zijn of niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180544160
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:12 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Iemand met zo veel bloed aan zijn handen heeft sowieso niets te zeggen. Ga lekker van je pensioen genieten.
Dat slaat nergens op. Dan zou geen enkele (oud-)wereldleider ergens commentaar op mogen leveren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 20:15:44 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180544176
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:03 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Libië was Obama hoor. De drones op Syrië ook.
vooral zijn voorganger staat er dan ook, dat was een zeer bewuste keuze
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:15:49 #93
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180544179
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Obama mag blijkbaar nooit meer zijn kijk geven op ontwikkelingen omdat hij mensen heeft gebombardeerd.

Diezelfde users die daar moeite mee zeggen hebben juichen in andere topic elke dode in IS-gebied toe, of ze onschuldig zijn of niet.
Oh ja joh? Quote me eens op die bewering?
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:17:37 #94
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180544217
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat slaat nergens op. Dan zou geen enkele (oud-)wereldleider ergens commentaar op mogen leveren.
Dat klopt.
pi_180544241
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:17 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Dat klopt.
Dus Obama had nooit IS mogen aanvallen? Of andere extremisten?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180544249
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:03 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Libië was Obama hoor. De drones op Syrië ook.
Libië was vooral die Franse gek, hoe heet-ie ook al weer. Lag allemaal een beetje in the wake of de Arabische Lente, wat eigenlijk de grootste mindfuck is geweest van de laatste jaren. Voor ons westerlingen dan.
I´m back.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:19:30 #97
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180544270
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus Obama had nooit IS mogen aanvallen? Of andere extremisten?
Ik ben een groot voorstander van non-interventie. :)
pi_180544335
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:19 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik ben een groot voorstander van non-interventie. :)
Ja, en dat is een vorm van beleid dat dus al ontstond sinds WO2 bij de Amerikanen.
Gaan we nog iets verder terug tijdens de jaren van de Koude Oorlog, man o man...
I´m back.
pi_180544348
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:19 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik ben een groot voorstander van non-interventie. :)
Bijzonder.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:23:30 #100
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180544375
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:18 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Libië was vooral die Franse gek, hoe heet-ie ook al weer. Lag allemaal een beetje in the wake of de Arabische Lente, wat eigenlijk de grootste mindfuck is geweest van de laatste jaren. Voor ons westerlingen dan.
Sarkozy? Als ik het me goed herinner, was dat onder de paraplu van de NAVO.
pi_180544382
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:23 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Sarkozy? Als ik het me goed herinner, was dat onder de paraplu van de NAVO.
Die idd. Was wel Sarkozy's dingetje hoor.
I´m back.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:26:02 #102
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180544416
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:22 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en dat is een vorm van beleid dat dus al ontstond sinds WO2 bij de Amerikanen.
Gaan we nog iets verder terug tijdens de jaren van de Koude Oorlog, man o man...
Is dit sarcasme? Je weet dat de Amerikanen zich alléén maar (militair) bemoeiden met andere landen tijdens de Koude Oorlog hè?
pi_180544423
We vergeten gemakshalve dat niet alleen 9/11 en de reactie van Bush jr. een rol heeft gespeeld, maar ook autonoom min of meer begonnen in Tunesië de Arabische Lente hè. En hoe dat natuurlijk voor een chaos heeft gezorgd in het M-O die nog steeds voortwoekert in feite.
I´m back.
pi_180544431
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dus Obama had nooit IS mogen aanvallen? Of andere extremisten?
Obama en Hillary hebben IS bewapend. Obama's buitenlandbeleid was z'n zwakste onderdeel.
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:28:10 #105
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180544463
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:24 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Die idd. Was wel Sarkozy's dingetje hoor.
Met een coalitie van de NAVO, weliswaar onder Franse leiding. Lekker elkaar meeslepen in andermans oorlog, lekker. Maar goed, dat is een andere discussie.
pi_180544472
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Obama mag blijkbaar nooit meer zijn kijk geven op ontwikkelingen omdat hij mensen heeft gebombardeerd.

Diezelfde users die daar moeite mee zeggen hebben juichen in andere topic elke dode in IS-gebied toe, of ze onschuldig zijn of niet.
Ik vind het toch heeeeel bizar dat je Trump lyncht voor het niet kritisch genoeg zijn tegen Putin maar als Obama naast de Kill the Boer-schreeuwers staat boeit dat opeens niets.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180544547
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:28 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik vind het toch heeeeel bizar dat je Trump lyncht voor het niet kritisch genoeg zijn tegen Putin maar als Obama naast de Kill the Boer-schreeuwers staat boeit dat opeens niets.
Wat heeft dat van doen met het betoog van Obama over mensen met schijt aan de democratische rechtsstaat?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180544554
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:26 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Is dit sarcasme? Je weet dat de Amerikanen zich alléén maar (militair) bemoeiden met andere landen tijdens de Koude Oorlog hè?
Je weet toch dat de VS overal waar zij dachten dat de domino-theorie kon plaatsvinden voor interventie gezorgd hebben hè? En ook dat ze in West-Europa een stay-behind organisatie op hebben gezet? Plus zich ongeveer overal, dus ook hier, hebben gemengd in de politiek.
Nog tot Afghanistan in de jaren 80, waarbij ze de mujehaddin hebben gesteund (en o.a. Osama bin Laden) hebben ze in feite geïntervenieerd. En toen de Koude Oorlog was afgelopen, toen gingen ze meteen door met de nieuwe wereld orde en de overval van Saddam op Koeweit. Wat in feite de casus belli was voor Osama bin Laden, want hierdoor werden de legers van de ongelovige, kruisvaarders gestationeerd in het heilige land.
En na 9/11 enfin weten we wat er gebeurd is.
En daar kwam dan ook nog eens de Arabische Lente bij en dan ga jij Obama een beetje aanvallen omdat juist hij de oorzaak is van al deze ellende, vanwege zijn interventies... dude, please.
I´m back.
pi_180544563
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:28 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Met een coalitie van de NAVO, weliswaar onder Franse leiding. Lekker elkaar meeslepen in andermans oorlog, lekker. Maar goed, dat is een andere discussie.
Maar het was zijn dingetje dus.
I´m back.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:38:07 #110
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_180544667
Hij gaat nog eens verstandige dingen zeggen, die Obemma.

ABC twitterde op dinsdag 17-07-2018 om 16:54:55 Pres. Obama: Democracy demands getting inside "the reality of people who are different than us.""You can't do it if you insist that those who aren't like you because they're white, or because they're male...that somehow they lack standing to speak on certain matters." https://t.co/NHPR9cQmpQ reageer retweet
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:39:29 #111
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180544704
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:32 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Je weet toch dat de VS overal waar zij dachten dat de dominee theorie kon plaatsvinden voor interventie gezorgd hebben hè? En ook dat ze in West-Europa een stay-behind organisatie op hebben gezet? Plus zich ongeveer overal, dus ook hier, hebben gemengd in de politiek.
Nog tot Afghanistan in de jaren 80, waarbij ze de mujehaddin hebben gesteund (en o.a. Osama bin Laden) hebben ze in feite geïntervenieerd. En toen de Koude Oorlog was afgelopen, toen gingen ze meteen door met de nieuwe wereld orde en de overval van Saddam op Koeweit. Wat in feite de casus belli was voor Osama bin Laden, want hierdoor werden de legers van de ongelovige, kruisvaarders gestationeerd in het heilige land.
En na 9/11 enfin weten we wat er gebeurd is.
En daar kwam dan ook nog eens de Arabische Lente bij en dan ga jij Obama een beetje aanvallen om dat hij de oorzaak is van al deze ellende... dude, please.
Ah ja, wie zwijgt, stemt toe. Toch? Dat ik Obama (waar dit topic over gaat) een mafkees vind omdat hij dat buitenlandse beleid doodleuk doortrekt (wat nou 'change'?), betekent automatisch dat ik vind dat al zijn voorgangers het beter deden, toch? Ik zeg zelf nog dat ik een voorstander ben van non-interventie, als je dan zelf niet kunt deduceren dat ik het hele Amerikaanse buitenlandse beleid sinds WO II achterlijk vind, is dat jouw probleem.

Dude, please.
pi_180544722
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:38 schreef Mani89 het volgende:
Hij gaat nog eens verstandige dingen zeggen, die Obemma.

ABC twitterde op dinsdag 17-07-2018 om 16:54:55 Pres. Obama: Democracy demands getting inside "the reality of people who are different than us.""You can't do it if you insist that those who aren't like you because they're white, or because they're male...that somehow they lack standing to speak on certain matters." https://t.co/NHPR9cQmpQ reageer retweet
Dat zeggen mensen ter linkerzijde van het politieke spectrum vaak genoeg, zelfs schuimbekreactie-opwekkende types als Halsema. Maar goed, dat staat dan vaak verpakt in stukken van heel wat meer dan 140 tekens, dus dan haken veel mensen alweer af.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 20:40:59 #113
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180544746
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:39 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ah ja, wie zwijgt, stemt toe. Toch? Dat ik Obama (waar dit topic over gaat) een mafkees vind omdat hij dat buitenlandse beleid doodleuk doortrekt (wat nou 'change'?), betekent automatisch dat ik vind dat al zijn voorgangers het beter deden, toch? Ik zeg zelf nog dat ik een voorstander ben van non-interventie, als je dan zelf niet kunt deduceren dat ik het hele Amerikaanse buitenlandse beleid sinds WO II achterlijk vind, is dat jouw probleem.

Dude, please.
nou dat zei je niet, je zei dat Obama er zo'n rommeltje van gemaakt had en dat is toch echt vooral iets van zijn voorganger
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180544809
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:38 schreef Mani89 het volgende:
Hij gaat nog eens verstandige dingen zeggen, die Obemma.

ABC twitterde op dinsdag 17-07-2018 om 16:54:55 Pres. Obama: Democracy demands getting inside "the reality of people who are different than us.""You can't do it if you insist that those who aren't like you because they're white, or because they're male...that somehow they lack standing to speak on certain matters." https://t.co/NHPR9cQmpQ reageer retweet
Lullige is voor Obama dat op één of andere manier die vrij hoge verwachtingen die men had bij hem niet zijn uitgekomen en dat zich dat als een soort troostprijs heeft vertaald naar die SJW's en dat zorgt nu voor steeds meer discussie, want het kritiekpunt is terecht. Ook al krijgen alle 67 genders hun eigen toilet bij wijze van spreke, iets wezenlijks verandert er niet aan allerlei zaken die niet goed gaan.
Meteen ook kritiekpunt op alle lui die weer met die lijstjes aan komen waarbij NL in de top 10 staat trouwens. Ik vind dat de intellectueel meest luie vorm van kritiek weer op populisten.
I´m back.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:44:25 #115
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180544817
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:40 schreef sp3c het volgende:

[..]

nou dat zei je niet, je zei dat Obama er zo'n rommeltje van gemaakt had en dat is toch echt vooral iets van zijn voorganger
De Amerikaanse bemoeienis van de nasleep van de Arabische Lente was niet van Bush. Die was vooral van Irak en Afghanistan. Als je met 'rommeltje' het Amerikaanse interventionisme bedoelt, hebben we het allebei over iets anders.
pi_180544851
Obama heeft met de (al dan niet beperkte) autoriteit die hij met zijn naam meedraagt ook wel een beetje de verantwoordelijkheid om dit soort dingen te zeggen. Het is wel preken voor eigen parochie, ben ik bang, maar hij heeft 8 jaar lang geprobeerd polarisatie temperen, dit is wie Obama nu is en wat hij zal doen tot hij een oude man is.

Ik ben ook niet vergeten dat hij de graag drone king uithing, maar wat voor een status quo moest er bij defensie wel niet hebben gehangen toen hij daar tien jaar terug naar binnen kwam lopen? Obama begon in een puinhoop. Vandaag de dag is die oorlog een nieuwe puinhoop en Trump zijn probleem, en daar gaat hij vast harde militaire stappen voor (moeten?) nemen. Als boyscouts als Obama niet publiekelijk voor geweten gaan spelen, gaat Amerika er slecht vanaf komen. Trump lijkt bereid een hevige strijd te gaan voeren, er moet verdunning zijn.
Eén aanslag in de VS, en The Donald gaat vlammen. :P
-nee-
pi_180544907
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:39 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ah ja, wie zwijgt, stemt toe. Toch? Dat ik Obama (waar dit topic over gaat) een mafkees vind omdat hij dat buitenlandse beleid doodleuk doortrekt (wat nou 'change'?), betekent automatisch dat ik vind dat al zijn voorgangers het beter deden, toch? Ik zeg zelf nog dat ik een voorstander ben van non-interventie, als je dan zelf niet kunt deduceren dat ik het hele Amerikaanse buitenlandse beleid sinds WO II achterlijk vind, is dat jouw probleem.

Dude, please.
Nee, als jij zegt dat Obama regimechange/interventie nastreefde overal, wat niet waar is, en dat dat het probleem is dan is dat onjuist imho. Als je dat niet zegt: okee.
Obama heeft helaas, want ik denk dat het an sich een goeie gast is met goeie ideeën, zijn verwachtingen niet kunnen waarmaken. Kon ook bijna niet, denk ik. Het is ook een rommeltje allemaal geworden dat zijn weerga ook niet kent in de geschiedenis.
I´m back.
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 20:49:42 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180544912
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:44 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

De Amerikaanse bemoeienis van de nasleep van de Arabische Lente was niet van Bush. Die was vooral van Irak en Afghanistan. Als je met 'rommeltje' het Amerikaanse interventionisme bedoelt, hebben we het allebei over iets anders.
nee ik bedoel het omverkegelen van Saddam zonder enig idee wat erna te doen en wat de gevolgen zouden zijn, daardoor is het tot vandaag de dag een rommeltje in die regio

verder had de Arabische lente weinig met Amerikanen te maken natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:53:22 #119
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180545008
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:49 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nee, als jij zegt dat Obama regimechange/interventie nastreefde overal, wat niet waar is, en dat dat het probleem is dan is dat onjuist imho. Als je dat niet zegt: okee.
Obama heeft helaas, want ik denk dat het an sich een goeie gast is met goeie ideeën, zijn verwachtingen niet kunnen waarmaken. Kon ook bijna niet, denk ik. Het is ook een rommeltje allemaal geworden dat zijn weerga ook niet kent in de geschiedenis.
Ik heb het woord 'regimechange' niet gebruikt. Wat wél waar is, is (wederom) militaire interventie. Weliswaar met drones en niet met boots on the ground. Als jij met 'interventie' specifiek dat laatste bedoelde praatten we allebei over iets anders.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:54:33 #120
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180545040
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

nee ik bedoel het omverkegelen van Saddam zonder enig idee wat erna te doen en wat de gevolgen zouden zijn, daardoor is het tot vandaag de dag een rommeltje in die regio

verder had de Arabische lente weinig met Amerikanen te maken natuurlijk
Daarom gebruikte ik ook het woord 'nasleep'.
pi_180545055
Onder Obama werden gezinnen al gescheiden, het was de normale gang van zaken, volgens de Amerikaanse ambassadeur Pete Hoeksta in Eenvandaag.
pi_180545097
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:53 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Ik heb het woord 'regimechange' niet gebruikt. Wat wél waar is, is (wederom) militaire interventie. Weliswaar met drones en niet met boots on the ground. Als jij met 'interventie' specifiek dat laatste bedoelde praatten we allebei over iets anders.
Obama was op een ticket in Irak verkozen om de troepen weg te halen. Bush jr. had ten dien voege the surge ingezet al...
Alleen in 2011 kreeg je dus die vermaledijde Arabische Lente. Maar dat is een ander hoofdstukje. En toen heeft Obama juist niets gedaan, want de troepen waren al zo wat weg...
Vervolgens kreeg je de opkomst van ISIS in 2013, ja, toen werd het mega-chaotisch allemaal, en in 2015 zegt tante Angela, met nog steeds het nazirijk en het schuldgevoel in het hoofd, vervolgens even voor de vuist weg: wir schaffen dass, kom allemaal maar naar de EU toe...

Ellende is gewoon niet meer te overzien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 17-07-2018 21:11:24 ]
I´m back.
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 20:57:40 #123
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180545100
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:54 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Daarom gebruikte ik ook het woord 'nasleep'.
voor mij is dat hetzelfde
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180545141
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:55 schreef Loekie1 het volgende:
Onder Obama werden gezinnen al gescheiden, het was de normale gang van zaken, volgens de Amerikaanse ambassadeur Pete Hoeksta in Eenvandaag.
:').
I´m back.
pi_180545184
Pete Hoekstra, betrouwbaarder krijg je ze niet.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 21:01:44 #126
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180545199
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:57 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Obama was op een ticket in Irak verkozen om de troepen weg te halen. Bush jr. had tien dien voege the surge ingezet al...
Alleen in 2011 kreeg je dus die vermaledijde Arabische Lente. Maar dat is een ander hoofdstukje. En toen heeft Obama juist niets gedaan, want de troepen waren al zo wat weg...
Vervolgens kreeg je de opkomst van ISIS in 2013, ja, toen werd het mega-chaotisch allemaal, en in 2015 zegt tante Angela, met nog steeds het nazirijk en het schuldgevoel in het hoofd, vervolgens even voor de vuist weg: wir schaffen dass, kom allemaal maar naar de EU toe...

Ellende is gewoon niet meer te overzien.
Nee, Obama heeft inderdaad niet veel gedaan tijdens de Arabische Lente, maar daarna wel (Syrië). En daar had ik het over. Gewoon met je poten van andermans land afblijven, Obama én Bush, en laat ze het zelf uitvechten.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 21:01:57 #127
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180545203
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:55 schreef Loekie1 het volgende:
Onder Obama werden gezinnen al gescheiden, het was de normale gang van zaken, volgens de Amerikaanse ambassadeur Pete Hoeksta in Eenvandaag.
Er is ook al meerdere keren gemeld dat de foto die het verhaal aan het rollen kreeg, een foto is uit 2014.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  dinsdag 17 juli 2018 @ 21:02:22 #128
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180545216
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:57 schreef sp3c het volgende:

[..]

voor mij is dat hetzelfde
Elk woordenboek zegt helaas wat anders.
pi_180545272
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:01 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Nee, Obama heeft inderdaad niet veel gedaan tijdens de Arabische Lente, maar daarna wel (Syrië). En daar had ik het over. Gewoon met je poten van andermans land afblijven, Obama én Bush, en laat ze het zelf uitvechten.
Heeft-ie ook vervolgens niet veel gedaan in Syrië, dat is het juist. Toen had-ie weer zijn troepen moeten inzetten, maar daar had-ie dus geen mandaat voor. Meteen al.
En toen werd het enerzijds zo ingewikkeld dat niemand er meer uit kwam en anderzijds kreeg je de nazitak van de islam in de vorm van IS die ging huishouden.
En ja dat is weer gewoon te wijten aan de interventie van zijn voorganger en het feit dat ze daar een Sji-premier aanstelden (min of meer).
Maar goed, die hele Irak-interventie is achteraf gezien de grootst mogelijk waanzin geweest hè. Daarover ben je het toch wel eens met mij?
I´m back.
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 21:06:31 #130
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180545299
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:02 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Elk woordenboek zegt helaas wat anders.
je praat op dit moment niet tegen elk woordenboek en het lijkt me vrij sterk

voor mij is start, pitstop, crashes, finish allemaal onderdeel van de race maar als je we daarmee van deze semantische discussie afzijn wil ik het er best aan toevoegen hoor

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:49 schreef sp3c het volgende:

[..]

verder had de nasleep van de Arabische lente weinig met Amerikanen te maken natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180545306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:00 schreef Tem het volgende:
Pete Hoekstra, betrouwbaarder krijg je ze niet.
Ja, ik snap eerlijk gezegd niet dat ze die gozer nog aanhouden op die plaats hoor...
I´m back.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 21:09:12 #132
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180545355
Natuurlijk zegt Obama niets over de genocide op blanke boeren in ZA. Veel te druk met die moordenaar en terrorist Mandela te eren. Misselijk mannetje.
  Beste debater 2022 dinsdag 17 juli 2018 @ 21:12:03 #133
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180545419
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:20 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Vast niet, onder Obama zijn de sluimerende raciale spanningen in de VS als een pus naar buiten toe geëtterd.
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:20 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Vast niet, onder Obama zijn de sluimerende raciale spanningen in de VS als een pus naar buiten toe geëtterd.
:') :') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 17 juli 2018 @ 21:12:59 #134
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180545426
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:26 schreef Ryan3 het volgende:
We vergeten gemakshalve dat niet alleen 9/11 en de reactie van Bush jr. een rol heeft gespeeld, maar ook autonoom min of meer begonnen in Tunesië de Arabische Lente hè. En hoe dat natuurlijk voor een chaos heeft gezorgd in het M-O die nog steeds voortwoekert in feite.
In het MO woekert de chaos onophoudelijk voort. Met of zonder westerse inmenging.
pi_180545474
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:12 schreef WheeledWarrior het volgende:

[..]

In het MO woekert de chaos onophoudelijk voort. Met of zonder westerse inmenging.
Dat klopt, ook al toen de kruisvaarders daar aankwamen in de middeleeuwen...
I´m back.
pi_180545490
Overigens muzikaal was dit wel een mooi nummer en gaf idd het sentiment mooi aan in 2008 mbt Obama:


Kregen we wel een traantje van in onze ogen toch, geef ik toe.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ryan3 op 17-07-2018 21:41:59 ]
I´m back.
pi_180545532
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:16 schreef Ryan3 het volgende:
Overigens muzikaal was dit wel een mooi nummer en gaf idd het sentiment mooit aan in 2008 mbt Obama:


Kregen we wel een traantje van in onze ogen toch, geef ik toe.
Het sentiment? De racistische verheiliging zal je bedoelen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180545553
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:18 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het sentiment? De racistische verheiliging zal je bedoelen.
Nah, nee, maar ik ben links hè, dus daar zal het verschil in beleving in bestaan wrs. ;).
I´m back.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 21:21:45 #139
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180545573
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:05 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heeft-ie ook vervolgens niet veel gedaan in Syrië, dat is het juist. Toen had-ie weer zijn troepen moeten inzetten, maar daar had-ie dus geen mandaat voor. Meteen al.
En toen werd het enerzijds zo ingewikkeld dat niemand er meer uit kwam en anderzijds kreeg je de nazitak van de islam in de vorm van IS die ging huishouden.
En ja dat is weer gewoon te wijten aan de interventie van zijn voorganger en het feit dat ze daar een Sji-premier aanstelden (min of meer).
Maar goed, die hele Irak-interventie is achteraf gezien de grootst mogelijk waanzin geweest hè. Daarover ben je het toch wel eens met mij?
Hij heeft drone strikes uitgevoerd in Syrië en rebellen financieel gesteund. Alles om maar hetzelfde effect te bereiken als boots on the ground. Interventie dus. Ik krijg gewoon de kriebels van dat soort praktijken.

En tuurlijk ben ik het met je eens op dat laatste. ^O^ Maar dat geldt voor elke Amerikaanse buitenlandse militaire bemoeienis.

quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:06 schreef sp3c het volgende:

[..]

je praat op dit moment niet tegen elk woordenboek en het lijkt me vrij sterk

voor mij is start, pitstop, crashes, finish allemaal onderdeel van de race maar als je we daarmee van deze semantische discussie afzijn wil ik het er best aan toevoegen hoor

[..]

Waar ik specifiek op doelde, was dat Obama niet de Arabische Lente heeft geïnitieerd, maar wel ging wroeten in de puinhoop die daarna ontstond (Syrië).
pi_180545600
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik heb persoonlijk nooit problemen gehad met drone-strikes. Toen niet en nu niet. Burgerdoden zullen mij ook een rotzorg zijn.
Maar die in de bootjes op de Middelandse zee wil je altijd redden, echt een man die met 2 monden praat!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180545676
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:21 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Hij heeft drone strikes uitgevoerd in Syrië en rebellen financieel gesteund. Alles om maar hetzelfde effect te bereiken als boots on the ground. Interventie dus. Ik krijg gewoon de kriebels van dat soort praktijken.
Ja, maar dat is ook niet echt heel zeker allemaal, belangrijkste was dat-ie een soort Nixon was: bring our troops back. En dat deed hij.
Alleen door de Arabische Lente en de fail van de politiek in Irak veranderde de hele situatie en dat heeft niemand echt goed ingeschat in zijn regering.
quote:
En tuurlijk ben ik het met je eens op dat laatste. ^O^ Maar dat geldt voor elke Amerikaanse buitenlandse militaire bemoeienis.
Wat een bizar hoofdstuk apart is als je toch bedenkt dat ze vuistdiep ook in de politiek van West-Europa zaten. Met hun stay behind organisatie, gladio zoals we dat noemen.

Bizarre nonsens, heb docu over Vietnam oorlog op Netflix gekeken, kijk daar eens naar, en dan kun je concluderen hoe men dacht in de regeringen van de VS na WO2.
I´m back.
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 21:26:54 #142
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180545683
quote:
99s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:21 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Waar ik specifiek op doelde, was dat Obama niet de Arabische Lente heeft geïnitieerd, maar wel ging wroeten in de puinhoop die daarna ontstond (Syrië).
hij heeft het rommeltje niet opgeruimd nee, dat zeker niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180545764
Maar goed, het eigenaardige van de VS is dus dat ze altijd blijven boeien. Het is wel een apart land zo is het ook, mensen. Je kunt ze haten, maar uiteindelijk ook niet eigenlijk.
I´m back.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 21:31:13 #144
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180545779
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar dat is ook niet echt heel zeker allemaal, belangrijkste was dat-ie een soort Nixon was: bring our troops back. En dat deed hij.
Alleen door de Arabische Lente en de fail van de politiek in Irak veranderde de hele situatie en dat heeft niemand echt goed ingeschat in zijn regering.

[..]

Wat een bizar hoofdstuk apart is als je toch bedenkt dat ze vuistdiep ook in de politiek van West-Europa zaten. Met hun stay behind organisatie, gladio zoals we dat noemen.

Bizarre nonsens, heb docu over Vietnam oorlog op Netflix gekeken, kijk daar eens naar, en dan kun je concluderen hoe men dacht in de regeringen van de VS na WO2.

Volgens mij zijn die drone strikes op Syrië algemeen bekend. Ook de bewapening van de rebellen. Weet niet meer waarom precies, maar volgens mij hadden de VS om één of andere reden het liefst Assad weg.

Ik heb me veel in de Vietnamoorlog verdiept (minor), maar extra kennis kan nooit kwaad. Welke docu was dat? De paranoia van de VS over het communisme was inderdaad wel bizar.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 21:31:19 #145
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180545783
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:30 schreef Ryan3 het volgende:
Maar goed, het eigenaardige van de VS is dus dat ze altijd blijven boeien. Het is wel een apart land zo is het ook, mensen. Je kunt ze haten, maar uiteindelijk ook niet eigenlijk.
Een heel land haten is moeilijk.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180545831
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:31 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Een heel land haten is moeilijk.
Het bestaat ook uit zoveel facetten en altijd gaan alle veranderingen ook bij ons uiteindelijk terug op de VS. En hun geschiedenis is echt fascinerend. Ook alle nieuwe ideeën die er ontstaan. Het blijft boeien.

Ik ben er nooit geweest nog. Ga er wel heen. En dan is dat toch een sort of homecoming ook, denk ik, omdat je er al zoveel van weet.
I´m back.
pi_180545983
Ik ben blij dat Clinton er nu niet zit, die zat er wel bovenop, maar niet op wat er in de wereld speelde maar op zijn stagiaire. Ik heb het idee dat Trump wel bovenop de problemen in de wereld zit.
Obama was een prachtige man voor de bühne, maar echt invloed had hij niet.

Verder ben ik geen Trump fan an sich, ik ben eigenlijk links, ik denk bijv. niet dat Trump iets tegen de massale dierenuitbuiting gaat doen. Maar voor de situatie in de wereld, is Trump geen heel slechte.
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 21:44:48 #148
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180546062
Trump heeft nog niets gedaan in de wereld behalve twitteren
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180546076
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:44 schreef sp3c het volgende:
Trump heeft nog niets gedaan in de wereld behalve twitteren
Hij doet heel veel, hij is voortdurend bezig de aandacht op zichzelf te richten en ik denk dat dat geen narcisme is, maar dat dat een bepaal doel dient. Misschien zit ik er naast, de tijd zal het leren.
pi_180546118
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:22 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Maar die in de bootjes op de Middelandse zee wil je altijd redden, echt een man die met 2 monden praat!
Ik ben vooral onverschillig. Ik vind niet dat we mensen moeten opblazen in het Midden-Oosten, net zoals ik niet vindt dat mensen moeten verdrinken in de Middellandse Zee.

Maar ik zal eerlijk zijn: ik lig er niet wakker van.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 17 juli 2018 @ 21:48:12 #151
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180546136
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:33 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Het bestaat ook uit zoveel facetten en altijd gaan alle veranderingen ook bij ons uiteindelijk terug op de VS. En hun geschiedenis is echt fascinerend. Ook alle nieuwe ideeën die er ontstaan. Het blijft boeien.

Ik ben er nooit geweest nog. Ga er wel heen. En dan is dat toch een sort of homecoming ook, denk ik, omdat je er al zoveel van weet.
Ik heb er zelf bijna niks mee, maar ieder zijn ding.
Wat ik wel fascinerend vind, is hoe verschillende landen omgaan met staatsindeling, en rechten voor minderheden. Zoals de indianen in de VS met hun defacto eigen staat, of de verschillende groepen Russen met hun krajs, republieken en oblasten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180546158
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:41 schreef Loekie1 het volgende:
Ik ben blij dat Clinton er nu niet zit, die zat er wel bovenop, maar niet op wat er in de wereld speelde maar op zijn stagiaire. Ik heb het idee dat Trump wel bovenop de problemen in de wereld zit.
Obama was een prachtige man voor de bühne, maar echt invloed had hij niet.

Verder ben ik geen Trump fan an sich, ik ben eigenlijk links, ik denk bijv. niet dat Trump iets tegen de massale dierenuitbuiting gaat doen. Maar voor de situatie in de wereld, is Trump geen heel slechte.
Ligt er een beetje aan wat volgens jou en goede of slechte situatie is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180546273
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:48 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ik heb er zelf bijna niks mee, maar ieder zijn ding.
Wat ik wel fascinerend vind, is hoe verschillende landen omgaan met staatsindeling, en rechten voor minderheden. Zoals de indianen in de VS met hun defacto eigen staat, of de verschillende groepen Russen met hun krajs, republieken en oblasten.
Heb jij niets met de hele opzet van de Amerikaanse staat in historisch en ook politicologisch perspectief dan? Ik denk dat je daarmee teruggaat naar onze Opstand, de Franse Revolutie ook. En daarna, want in feite was de Amerikaanse revolutie een valse start, de Gettysburg adress van Lincoln. Daarna een eeuw later onder Johnson.
Ik geef toe allemaal niet echt goed verlopen toch en dat kostte veel tijd en ze zijn er nu nog steeds niet eigenlijk... maar goed, wel heel interessant dus.
I´m back.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 21:59:11 #154
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180546390
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:54 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Heb jij niets met de hele opzet van de Amerikaanse staat in historisch en ook politicologisch perspectief dan? Ik denk dat je daarmee teruggaat naar onze Opstand, de Franse Revolutie ook. En daarna, want in feite was de Amerikaanse revolutie een valse start, de Gettysburg adress van Lincoln. Daarna een eeuw later onder Johnson.
Ik geef toe allemaal niet echt goed verlopen toch en dat kostte veel tijd en ze zijn er nu nog steeds niet eigenlijk... maar goed, wel heel interessant dus.
Nee, bijzonder weinig.
Ben van de exacte wetenschappen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180546441
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:59 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Nee, bijzonder weinig.
Ben van de exacte wetenschappen.
Ja, akkoord, ik ook voor een deel althans, maar vind geschiedenis wel erg interessant dus.
Je kunt die twee aspecten (exact en geschiedenis en politicologie) ook samenvatten hoor imho.
I´m back.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 22:21:00 #156
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_180546867
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:38 schreef Mani89 het volgende:
Hij gaat nog eens verstandige dingen zeggen, die Obemma.

ABC twitterde op dinsdag 17-07-2018 om 16:54:55 Pres. Obama: Democracy demands getting inside "the reality of people who are different than us.""You can't do it if you insist that those who aren't like you because they're white, or because they're male...that somehow they lack standing to speak on certain matters." https://t.co/NHPR9cQmpQ reageer retweet
Helaas gaat dat zijn partijtje niet helpen.

Eerst gingen ze voor een neger, toen voor een vrouw, ik gok dat ze voor de volgende verkiezingen een transseksuele dwerg met 1 arm gaan zoeken.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_180547047
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Nah, nee, maar ik ben links hè, dus daar zal het verschil in beleving in bestaan wrs. ;).
Het was toch gewoon puur racisme?

De grote bruine verlosser zou het paradijs doen ontstaan en eindelijk die boze slechte witmang en zijn racisme en oorlogen verdrijven. Hij zou iedereen samen brengen en de vrede brengen. Hij kreeg er zelfs een Nobelprijs voor de Vrede voor. Was het niet in dezelfde maand al?

Dat was allemaal op 1 ding gebaseerd: zijn huidskleur.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180547108
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het was toch gewoon puur racisme?

De grote bruine verlosser zou het paradijs doen ontstaan en eindelijk die boze slechte witmang en zijn racisme en oorlogen verdrijven. Hij zou iedereen samen brengen en de vrede brengen. Hij kreeg er zelfs een Nobelprijs voor de Vrede voor. Was het niet in dezelfde maand al?

Dat was allemaal op 1 ding gebaseerd: zijn huidskleur.
Dat is het niet helemaal hoor, dat is meer Amerikaans dingetje met racisme.
Ja, en ja dat bestaat ook wel in de VS. Is wel ver weg, maar onder de oppervlakte bestaat dat wel. Anders dan in NL wrs, alhoewel niet iedereen het daarmee eens is, geloof ik.
I´m back.
pi_180547196
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:38 schreef Mani89 het volgende:
Hij gaat nog eens verstandige dingen zeggen, die Obemma.

ABC twitterde op dinsdag 17-07-2018 om 16:54:55 Pres. Obama: Democracy demands getting inside "the reality of people who are different than us.""You can't do it if you insist that those who aren't like you because they're white, or because they're male...that somehow they lack standing to speak on certain matters." https://t.co/NHPR9cQmpQ reageer retweet
Zijn partij inclusief hij zelf hebben eerst een eeuwigheid identiteitspolitiek tot in het extreme zitten pushen en nu het zich tegen hen keert is het opeens niet leuk meer...
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180547431
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Zijn partij inclusief hij zelf hebben eerst een eeuwigheid identiteitspolitiek tot in het extreme zitten pushen en nu het zich tegen hen keert is het opeens niet leuk meer...
Wel nee, de GOP heeft er in de jaren '60 vrij bewust voor gekozen om de "partij voor de blanke christenen" te worden. Dát is de partij die al decennia lang identiteitspolitiek voert.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 17 juli 2018 @ 22:51:49 #161
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_180547489
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Natuurlijk zegt Obama niets over de genocide op blanke boeren in ZA. Veel te druk met die moordenaar en terrorist Mandela te eren. Misselijk mannetje.
Het is een typische Obama speech. Hij zegt wat vage woorden die zo geformuleerd zijn dat meerdere groepen zich erin kunnen/willen herkennen. Op zich wel knap om zo een speech te kunnen laten maken, wordsmithing.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
pi_180547782
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wel nee, de GOP heeft er in de jaren '60 vrij bewust voor gekozen om de "partij voor de blanke christenen" te worden. Dát is de partij die al decennia lang identiteitspolitiek voert.
Whut? In de jaren 60? Ja, nou ja, dan al eerder wrs in die redenering.
Bron?
I´m back.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 23:03:47 #163
471419 Otger
Reconquista
pi_180547804
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:51 schreef MrRatio het volgende:

[..]

Het is een typische Obama speech. Hij zegt wat vage woorden die zo geformuleerd zijn dat meerdere groepen zich erin kunnen/willen herkennen. Op zich wel knap om zo een speech te kunnen laten maken, wordsmithing.
Met een rechtenbul van een Ivy League universiteit mag je dat wel verwachten.
pi_180547824
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Whut? In de jaren 60?
Bron?
Je kent de geschiedenis omtrent Goldwater toch wel? Daar begon het mee.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180547855
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:03 schreef Otger het volgende:

[..]

Met een rechtenbul van een Ivy League universiteit mag je dat wel verwachten.
Ja, rechtenbul is wel ongeveer de Amerikaanse (en ook Nederlandse) manier van sharia bedrijven voor bepaalde belangen.
I´m back.
pi_180547904
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:04 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je kent de geschiedenis omtrent Goldwater toch wel? Daar begon het mee.
Ja, dat ken ik wel, maar volgens mij is wat jij noemt echt iets van zeg maar de laatste verkiezingen. Toen legde GOP er nadruk op althans dat de dems zoveel mogelijk illegalen het land in wilden brengen omdat ze zo de toekomstige verkiezingen konden winnen. Volgens mij is dat eerder nooit echt een factor geweest. Kan het mis hebben.
I´m back.
pi_180548116
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:09 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, dat ken ik wel, maar volgens mij is wat jij noemt echt iets van zeg maar de laatste verkiezingen. Toen legde GOP er nadruk op althans dat de dems zoveel mogelijk illegalen het land in wilden brengen omdat ze zo de toekomstige verkiezingen konden winnen. Volgens mij is dat eerder nooit echt een factor geweest. Kan het mis hebben.
Waar denk je dat de verkiezingen in de jaren '60 over gingen? Dat was volgens de typetjes hier pure identity politics omtrent de rechten van zwarte Amerikanen of juist die van blanken om zelf te mogen kiezen gevrijwaard te blijven van zwarte Amerikanen.

Aversie tegen migranten is ook verre van iets dat pas recent is ontstaan. De "know nothing" beweging halverwege de 19e eeuw was voor een groot deel gebaseerd op paniekzaaierij omtrent de import van katholieken.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  dinsdag 17 juli 2018 @ 23:23:47 #168
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_180548196
Obama heeft helemaal gelijk. Het populisme laat steeds meer zijn ware aard zien. Het is een volstrekt kwaadaardig gedachtengoed dat er enkel is om enkele leiders aan de macht te helpen die met leugens, manipulatie en angst zaaien probeert het minder snuggere deel van de bevolking voor het karretje te spannen.

In ieder land waar hun leiders macht hebben proberen ze de democratie, vrijheid van pers en meningsuiting de kop in te drukken. Verder zijn ze vooral bezig met het misbruik maken van macht en overheidsgeld voor hun eigen levensstijl.

Het type volk dat achter dit soort leiders aan loopt is doorgaans zelf ook antisociaal en hypocriet en denkt op een of andere manier beter te worden van een dergelijk regime. En anders wel uit wrok tegen degenen die een leuker leven hebben weten op te bouwen dan henzelf.
pi_180548245
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:20 schreef Monolith het volgende:

[..]

Waar denk je dat de verkiezingen in de jaren '60 over gingen? Dat was volgens de typetjes hier pure identity politics omtrent de rechten van zwarte Amerikanen of juist die van blanken om zelf te mogen kiezen gevrijwaard te blijven van zwarte Amerikanen.
Goldwater (van Joodse afkomst btw) was toch vooral een communistenvreter?
quote:
Aversie tegen migranten is ook verre van iets dat pas recent is ontstaan. De "know nothing" beweging halverwege de 19e eeuw was voor een groot deel gebaseerd op paniekzaaierij omtrent de import van katholieken.
Ja, okee, mijn pre-Amerikaanse burgeroorlog geschiedenis laat me wat afweten helaas.
I´m back.
pi_180548300
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:23 schreef Hexagon het volgende:
Obama heeft helemaal gelijk. Het populisme laat steeds meer zijn ware aard zien. Het is een volstrekt kwaadaardig gedachtengoed dat er enkel is om enkele leiders aan de macht te helpen die met leugens, manipulatie en angst zaaien probeert het minder snuggere deel van de bevolking voor het karretje te spannen.

In ieder land waar hun leiders macht hebben proberen ze de democratie, vrijheid van pers en meningsuiting de kop in te drukken. Verder zijn ze vooral bezig met het misbruik maken van macht en overheidsgeld voor hun eigen levensstijl.

Het type volk dat achter dit soort leiders aan loopt is doorgaans zelf ook antisociaal en hypocriet en denkt op een of andere manier beter te worden van een dergelijk regime. En anders wel uit wrok tegen degenen die een leuker leven hebben weten op te bouwen dan henzelf.
Nah, nah....
I´m back.
pi_180548514
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:25 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Goldwater (van Joodse afkomst btw) was toch vooral een communistenvreter?
Het één sluit het ander toch niet uit?
Goldwater wordt wel iets meer aangewreven dan terecht is, maar was wel tegen de civil Rights act van '64. Dat is wel de stap geweest naar een zeer forse reductie van het aantal zwarte Republikeinen:



Het kan zijn dat het hedendaagse optreden van de GOP onder Trump een soortgelijk effect gaat hebben op de steun van Latino's. Men hoopt er bij de Democraten in ieder geval nog steeds op dat ze met dit soort effecten in ieder geval in Arizona winst kunnen pakken en wellicht ooit ook in Texas.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180548883
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:38 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het één sluit het ander toch niet uit?
Goldwater wordt wel iets meer aangewreven dan terecht is, maar was wel tegen de civil Rights act van '64. Dat is wel de stap geweest naar een zeer forse reductie van het aantal zwarte Republikeinen:

[ afbeelding ]

Het kan zijn dat het hedendaagse optreden van de GOP onder Trump een soortgelijk effect gaat hebben op de steun van Latino's. Men hoopt er bij de Democraten in ieder geval nog steeds op dat ze met dit soort effecten in ieder geval in Arizona winst kunnen pakken en wellicht ooit ook in Texas.
De demografische veranderingen speelden toch niet nog in 64? Men had er nog geen weet van, alles was toen nog WASPy, toch? (Beetje hetzelfde als de kritiek van sommige rechtsen op de PvdA dus.)
Wat jij zegt lag vooral aan het feit dat afro-americans toen in alle vrijheid konden stemmen wrs.
De recente demografische omstandigheden speelden toen nog niet, denk ik. Ik kan me uit die periode ook niet dezelfde commentaren voor de geest halen van GOP als nu. Dat de ems dus de toekomst hebben omdat ze illegalen toelaten en dan pardonneren.
Kortom punt van Barry Goldwater was gewoon communisme, met zijn mooi reclame met de a-bom die ontploft, toch?

Op zich niet een erg groot verschil, ik erken wel dat die kritiek er is, alleen drie decennia later pas vanuit GOP.

Overigens, jij weet dit wel wrs, zijn altijd nog veel African-Americans, zeker nog in de jaren 60, geweest die toch GOP stemden doordat Lincoln GOP was.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ryan3 op 18-07-2018 00:05:32 ]
I´m back.
pi_180549031
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wel nee, de GOP heeft er in de jaren '60 vrij bewust voor gekozen om de "partij voor de blanke christenen" te worden. Dát is de partij die al decennia lang identiteitspolitiek voert.
Eh.... de Democraten zeggen zelf dat identiteitspolitiek hun ding is he...
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180549145
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:07 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Eh.... de Democraten zeggen zelf dat identiteitspolitiek hun ding is he...
Denk ook niet dat het helemaal klopt wat Monolith hier zegt toch.
Blanke christenen werd echt pas veel recenter een onderdeel als in een politieke factor, in de jaren 80 pas.
Blanke conservatieve christenen stemden juist dems altijd, zeker in het zuiden. Daar waren op gegeven moment twee partijen onder het hoedje van de democratische partij. Een racistische blanke christelijke democratische partij uit het zuiden en een progressieve blanke democratische partij uit het noord-oosten van de VS, lees beïnvloed door de Kennedy's.

Kan me niet voorstellen dat Monolith dit niet weet btw, maar veel mensen weten dit dus niet. JFK werd voor zijn raap geschoten in dat zuidelijke racistisch democratisch Amerika van de gouverneur Connoly. Je denkt dat is his territory maar dat was niet zo, heel groot verschil tussen zuidelijke en noordelijke dems toen.

[ Bericht 5% gewijzigd door Ryan3 op 18-07-2018 00:35:46 ]
I´m back.
  woensdag 18 juli 2018 @ 00:30:55 #175
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180549329
Je kan wel zeggen dat je het niet eens bent, maar trump is president en dat betekend dat een meerderheid in hun democratische stelsel op hem heeft gestemd.

Niet jammeren dus.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180549374
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:30 schreef Red_85 het volgende:
Je kan wel zeggen dat je het niet eens bent, maar trump is president en dat betekend dat een meerderheid in hun democratische stelsel op hem heeft gestemd.

Niet jammeren dus.
We kunnen er alleen geen touw meer aan vastknopen.
I´m back.
  woensdag 18 juli 2018 @ 00:36:56 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180549405
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:34 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We kunnen er alleen geen touw meer aan vastknopen.
Of die man moet geniaal zijn en wij snappen hem niet.
Je weet het niet.
:D
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180549412
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Of die man moet geniaal zijn en wij snappen hem niet.
Je weet het niet.
:D
Ja, okee, dat kan. Maar ja.
I´m back.
  woensdag 18 juli 2018 @ 00:39:25 #179
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180549432
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:37 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, okee, dat kan. Maar ja.
Ik denk het ook niet.

Maar als je het niet eens was met 'bama, dan hoorde je 8 jaar lang van links: hij is gekozen blabla.

Dat getrumpbash om alles en z'n ontbijt is gewoon zielig aam het worden.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180549470
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Ik denk het ook niet.

Maar als je het niet eens was met 'bama, dan hoorde je 8 jaar lang van links: hij is gekozen blabla.

Dat getrumpbash om alles en z'n ontbijt is gewoon zielig aam het worden.
Ik weet niet wat we toen van links hoorden. Maar al gaande weg kon hij zijn hoge verwachtingen niet waar maken iig. Wat zonde was. De politiek in Washington is weerbarstig. En hij erfde een politiek heel heikele situatie, binnenlands zowel als buitenlands.
I´m back.
pi_180549482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:30 schreef Red_85 het volgende:
Je kan wel zeggen dat je het niet eens bent, maar trump is president en dat betekend dat een meerderheid in hun democratische stelsel op hem heeft gestemd.

Niet jammeren dus.
Ok, en dan mag je dus geen kritiek meer uiten ofzo?
  woensdag 18 juli 2018 @ 00:49:23 #182
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180549504
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, en dan mag je dus geen kritiek meer uiten ofzo?
Op alles, z'n moeder en zelfs z'n ontbijt... Alles wat die man doet is op het moment een cnn breaking news item.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180549525
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:49 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Op alles, z'n moeder en zelfs z'n ontbijt... Alles wat die man doet is op het moment een cnn breaking news item.
Het is dan ook een bijzondere idioot op een bijzondere positie.
  woensdag 18 juli 2018 @ 01:22:11 #184
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180549737
quote:
9s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:52 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is dan ook een bijzondere idioot op een bijzondere positie.
Dat zie je mij niet ontkennen. Maar het is ook bijzonder idioot hoe bepaalde lieden en media met de beste man om gaan.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180550252
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:23 schreef Hexagon het volgende:
Obama heeft helemaal gelijk. Het populisme laat steeds meer zijn ware aard zien. Het is een volstrekt kwaadaardig gedachtengoed dat er enkel is om enkele leiders aan de macht te helpen die met leugens, manipulatie en angst zaaien probeert het minder snuggere deel van de bevolking voor het karretje te spannen.

In ieder land waar hun leiders macht hebben proberen ze de democratie, vrijheid van pers en meningsuiting de kop in te drukken. Verder zijn ze vooral bezig met het misbruik maken van macht en overheidsgeld voor hun eigen levensstijl.

Het type volk dat achter dit soort leiders aan loopt is doorgaans zelf ook antisociaal en hypocriet en denkt op een of andere manier beter te worden van een dergelijk regime. En anders wel uit wrok tegen degenen die een leuker leven hebben weten op te bouwen dan henzelf.
Zo praat je niet over Pechtold :N
  woensdag 18 juli 2018 @ 04:12:39 #186
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180550298
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:12 schreef JubaUrbicus het volgende:

[..]

Alsof Trump dat niet doet? :')
Oh ja nee dan is het ok.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180550304
You reap what you sow, Mr. Obama.

Troll.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_180551314
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 01:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat zie je mij niet ontkennen. Maar het is ook bijzonder idioot hoe bepaalde lieden en media met de beste man om gaan.
He: Trump drinkt water hè

https://edition.cnn.com/2(...)er-bottle/index.html
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 06:56:56 #189
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180551437
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 21:26 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, maar dat is ook niet echt heel zeker allemaal, belangrijkste was dat-ie een soort Nixon was: bring our troops back. En dat deed hij.
Alleen door de Arabische Lente en de fail van de politiek in Irak veranderde de hele situatie en dat heeft niemand echt goed ingeschat in zijn regering.

[..]

Wat een bizar hoofdstuk apart is als je toch bedenkt dat ze vuistdiep ook in de politiek van West-Europa zaten. Met hun stay behind organisatie, gladio zoals we dat noemen.

Bizarre nonsens, heb docu over Vietnam oorlog op Netflix gekeken, kijk daar eens naar, en dan kun je concluderen hoe men dacht in de regeringen van de VS na WO2.

Die docu heb ik ook gekeken (10 afleveringen van 90 minuten?) Dan moet je eigenlijk Obama niet met Nixon vergelijken die eigenlijk gewoon landverraad gepleegd heeft om te helpen verkozen te worden.

Maar ik vind het wel interessant om te zien in Syrië nu Amerika eigenlijk de steun voor die rebellen heeft ingetrokken dat de oorlog plotsklaps bijna over is. Als Amerika er helemaal buiten was gebleven was het een jaar geleden al vrede geweest.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180551525
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 06:56 schreef nixxx het volgende:

[..]

Die docu heb ik ook gekeken (10 afleveringen van 90 minuten?) Dan moet je eigenlijk Obama niet met Nixon vergelijken die eigenlijk gewoon landverraad gepleegd heeft om te helpen verkozen te worden.

Maar ik vind het wel interessant om te zien in Syrië nu Amerika eigenlijk de steun voor die rebellen heeft ingetrokken dat de oorlog plotsklaps bijna over is. Als Amerika er helemaal buiten was gebleven was het een jaar geleden al vrede geweest.
En vergeet deze ellende niet waar we nog dagelijks mee te doen hebben qua illegalen-bootjes. Die hield Khadaffi toch mooi tegen.


Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 07:15:05 #191
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180551527
quote:
Het is om zijn hypocrisie aan te tonen. Toen Marco Rubio het deed, had Trump er namelijk commentaar op. En hypocrisie is tegenwoordig kennelijk een argument.
pi_180551636
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 07:14 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

En vergeet deze ellende niet waar we nog dagelijks mee te doen hebben qua illegalen-bootjes. Die hield Khadaffi toch mooi tegen.

Klopt, soms zijn die achterlijke dictators best nuttig. In het algemeen kan je ze beter kwijt dan rijk zijn.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_180551764
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:16 schreef Ryan3 het volgende:

[..].

Kan me niet voorstellen dat Monolith dit niet weet btw, maar veel mensen weten dit dus niet. JFK werd voor zijn raap geschoten in dat zuidelijke racistisch democratisch Amerika van de gouverneur Connoly. Je denkt dat is his territory maar dat was niet zo, heel groot verschil tussen zuidelijke en noordelijke dems toen.
Connaly is later ook overgestapt naar de Republikeinse partij, overigens pas nadat hij, toen nog als Democraat, minister onder Nixon was geweest. Die man heeft een bijzonder leven gehad: minister onder zowel Kennedy als Nixon, hij zat in de limousine bij Kennedy toen die vermoord werd, en hij is als onderhandelaar naar Saddam Hoessein gestuurd.
pi_180551890
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:30 schreef Red_85 het volgende:
Je kan wel zeggen dat je het niet eens bent, maar trump is president en dat betekend dat een meerderheid in hun democratische stelsel op hem heeft gestemd.

Niet jammeren dus.
Onjuist, Hillary heeft bijna 3 miljoen stemmen meer gekregen (62,9 miljoen voor Trump en 65,8 miljoen voor Hillary).
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_180552073
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 08:13 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Onjuist, Hillary heeft bijna 3 miljoen stemmen meer gekregen (62,9 miljoen voor Trump en 65,8 miljoen voor Hillary).
Een meerderheid "in hun bestel".
Voor verkiezingen met een districtenstelsel zoals UK gaat het immers ook op dat niet perse de meerderheid aan stemmen winnen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180552668
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 08:39 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Een meerderheid "in hun bestel".
Voor verkiezingen met een districtenstelsel zoals UK gaat het immers ook op dat niet perse de meerderheid aan stemmen winnen.
Precies, oneerlijk en ondemocratisch dus. De meerderheid van de kiezers wilde Trump niet.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_180552971
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 09:37 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Precies, oneerlijk en ondemocratisch dus. De meerderheid van de kiezers wilde Trump niet.
Vreemd genoeg was dat bestel de afgelopen decennia geen probleem noch had iemand het er ook maar over toen men dacht dat Hillary zou gaan winnen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 09:58:56 #198
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180553085
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 09:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Vreemd genoeg was dat bestel de afgelopen decennia geen probleem noch had iemand het er ook maar over toen men dacht dat Hillary zou gaan winnen.
Ach, ze vonden ook dat de verkiezingen niet beïnvloed konden worden toen ze dachten dat ze zouden winnen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180553164
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 09:58 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Ach, ze vonden ook dat de verkiezingen niet beïnvloed konden worden toen ze dachten dat ze zouden winnen.
Juistem.

Kijk die vooringenomen smoel. "Whatever it is, it's rigged against him, he claimes. This is how Donalds thinks, that is not the way our democray works, we have free and fair elections".


Totdat ze verloren had. Toen zat opeens alles en iedereen erachter, vooral de Russen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180553290
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 09:53 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Vreemd genoeg was dat bestel de afgelopen decennia geen probleem noch had iemand het er ook maar over toen men dacht dat Hillary zou gaan winnen.
Onzin weer, er wordt al jarenlang gesproken over hervormingen en problemen met de electoral college.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180553362
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 10:02 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Juistem.

Kijk die vooringenomen smoel. "Whatever it is, it's rigged against him, he claimes. This is how Donalds thinks, that is not the way our democray works, we have free and fair elections".


Totdat ze verloren had. Toen zat opeens alles en iedereen erachter, vooral de Russen.
Vreselijk mens.

Beide.
pi_180553694
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:23 schreef Hexagon het volgende:
Obama heeft helemaal gelijk. Het populisme laat steeds meer zijn ware aard zien. Het is een volstrekt kwaadaardig gedachtengoed dat er enkel is om enkele leiders aan de macht te helpen die met leugens, manipulatie en angst zaaien probeert het minder snuggere deel van de bevolking voor het karretje te spannen.
Een nog minder snugger deel van de bevolking heeft niet door dat populisme een stijl van politiek bedrijven is die inmiddels stevig is omarmd door het zgn politieke midden.

quote:
In ieder land waar hun leiders macht hebben proberen ze de democratie, vrijheid van pers en meningsuiting de kop in te drukken. Verder zijn ze vooral bezig met het misbruik maken van macht en overheidsgeld voor hun eigen levensstijl.
Ik geloof niet dat zelfverrijking het primaire motief van figuren als Juncker, Verhofstadt, Obama en Barroso is, het is meer een kwestie van 'wiens woord men spreekt, wiens dik belegde boterham men eet'.

Obama probeert weer de natiestaat in diskrediet te brengen door die met racisme te verbinden, omdat het de natiestaat is waar democratie op steunt, en die zit zijn meesters maar in de weg, de blanke heren van Wall Street. Met het constateren van die machtsverhouding wil ik overigens niets afdoen aan Obama's grootse demagogische kwaliteiten. Het is een volksmenner met een klasse die we zelden in Europa zien.

quote:
Het type volk dat achter dit soort leiders aan loopt is doorgaans zelf ook antisociaal en hypocriet en denkt op een of andere manier beter te worden van een dergelijk regime. En anders wel uit wrok tegen degenen die een leuker leven hebben weten op te bouwen dan henzelf.
Dit is dan weer uiterst platte demagogie, grenzend aan een ordinaire scheldpartij. Blijkbaar is er nog wel wat werk te doen in de transformatie van D66 tot een partie met die met demagogie succesvol de democratie en de vrijheid van meningsuiting inperkt ten bate van het internationale grootkapitaal.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:05:31 #203
463668 MrRatio
Never underestimate ratio
pi_180556607
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:23 schreef Hexagon het volgende:
Obama heeft helemaal gelijk. Het populisme laat steeds meer zijn ware aard zien. Het is een volstrekt kwaadaardig gedachtengoed dat er enkel is om enkele leiders aan de macht te helpen die met leugens, manipulatie en angst zaaien probeert het minder snuggere deel van de bevolking voor het karretje te spannen.

In ieder land waar hun leiders macht hebben proberen ze de democratie, vrijheid van pers en meningsuiting de kop in te drukken. Verder zijn ze vooral bezig met het misbruik maken van macht en overheidsgeld voor hun eigen levensstijl.

Het type volk dat achter dit soort leiders aan loopt is doorgaans zelf ook antisociaal en hypocriet en denkt op een of andere manier beter te worden van een dergelijk regime. En anders wel uit wrok tegen degenen die een leuker leven hebben weten op te bouwen dan henzelf.
Is Obama dan zelf geen populist?
Obama loog zelf wel erg veel.
De tweede alinea sluit perfect aan bij de Obama's. De moeder van Michelle kreeg inwoning in het Witte Huis, en daarna een pensioen. De privé vakanties van de Obama's kostten een aardige duit.
Ook de laatste alinea sluit perfect aan bij de volgelingen van Obama.

De Obama's en Valerie Jaret zijn politiek gevormd in Chicago. Een corrupte cultuur die werd opgetild naar de complete VS.
Environmentalism and its most extreme version, global warming alarmism, asks for an almost unprecedented expansion of government intrusion and intervention into our lives and of government control over us.
Václav Klaus
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')