abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180549932
retraites zijn meestal een jezelf een paar dagen terugtrekken. Soms in complete stilte. Stilte-retraites. Het wemelt ervan. Natuurlijk snappen oppervlakkige extraverte types niets van zoiets.
Eens kijken
  woensdag 18 juli 2018 @ 07:48:39 #28
191665 Samzz
Patagonische supergirl
pi_180551739
Laten we weer ontopic gaan, bekvechten heeft TS niks aan.

Maikuuul, super bijdrage ^O^. Tof dat je het gedaan hebt.
“What do I wear in bed? Why, Chanel No. 5, of course”
  woensdag 18 juli 2018 @ 08:14:48 #29
545 dop
:copyright: dop
pi_180551901
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 00:38 schreef momentius het volgende:
Wat is er mis met je kind en man dat je zo graag niet thuis bent na een lange werkdag?
als je een keer trek in vis hebt, wil dat niet zeggen dat je niet gek op biefstuk bent.
Keer op jezelf zijn mediteren en stilte ervaren.
Tot rust komen, nadenken, tot jezelf komen.
Terug komen en weer extra waarderen waarom biefstuk zo lekker is.
En misschien ook wel uitvinden wat je moet veranderen om verder te kunnen.
(Bij je zelf en/of in je omgeving)

[ Bericht 4% gewijzigd door dop op 18-07-2018 08:30:40 ]
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_180554029
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 08:14 schreef dop het volgende:

[..]

als je een keer trek in vis hebt, wil dat niet zeggen dat je niet gek op biefstuk bent.
Keer op jezelf zijn mediteren en stilte ervaren.
Tot rust komen, nadenken, tot jezelf komen.
Terug komen en weer extra waarderen waarom biefstuk zo lekker is.
En misschien ook wel uitvinden wat je moet veranderen om verder te kunnen.
(Bij je zelf en/of in je omgeving)
Dit inderdaad.

Bedankt iedereen, voor alle (zinnige) reacties.
Ik weet niet of een 10 daagse stilte retraite iets voor me is, maar alleen om het feit dat ik er weinig tot geen ervaring mee heb. Dan lijkt me 10 dagen opeens zoveel.
Goed om te weten dat de ervaringen overwegend positief zijn. Ik ga me eens inlezen in alle mogelijkheden.
  woensdag 18 juli 2018 @ 16:36:36 #31
456432 Kamina
Tenacious!
pi_180560843
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 01:32 schreef momentius het volgende:

[..]

Nou afgezien dat niemand van jullie het over een combinatie heeft :') Maar gewoon blaat wat jullie willen, het nogal wat is om voor te stellen wat jullie doen voor een persoon die gewoon stress heeft :') Dat is mijn probleem met jullie
Je bent dus zelf iemand met problemen, die zich gestoord voelt door dit onderwerp. Duidelijk.
1 + 1 = blauw
  woensdag 18 juli 2018 @ 17:07:52 #32
456432 Kamina
Tenacious!
pi_180561678
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:02 schreef Mazou het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Bedankt iedereen, voor alle (zinnige) reacties.
Ik weet niet of een 10 daagse stilte retraite iets voor me is, maar alleen om het feit dat ik er weinig tot geen ervaring mee heb. Dan lijkt me 10 dagen opeens zoveel.
Goed om te weten dat de ervaringen overwegend positief zijn. Ik ga me eens inlezen in alle mogelijkheden.
Als je 10 dagen teveel vindt, kan je vast wel een korte variant vinden ergens. Of zet je eigen retraite op door een eenvoudige reis te boeken naar een rustig gebied. Ik weet dat er plekken zijn waar je alleen in een hutje kan zijn voor zolang je wil. Niemand in de buurt en je wordt regelmatig voorzien van eten dat ze in de buurt achterlaten.
1 + 1 = blauw
pi_180567539
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:02 schreef Mazou het volgende:

[..]

Dit inderdaad.

Bedankt iedereen, voor alle (zinnige) reacties.
Ik weet niet of een 10 daagse stilte retraite iets voor me is, maar alleen om het feit dat ik er weinig tot geen ervaring mee heb. Dan lijkt me 10 dagen opeens zoveel.
Goed om te weten dat de ervaringen overwegend positief zijn. Ik ga me eens inlezen in alle mogelijkheden.
Graag gedaan, leuk voor je vriend, succes met alleen zijn
pi_180569419
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:50 schreef momentius het volgende:

[..]

Graag gedaan, leuk voor je vriend, succes met alleen zijn
Holy shit dude.
  woensdag 18 juli 2018 @ 22:24:50 #35
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180569793
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:50 schreef momentius het volgende:

[..]

Graag gedaan, leuk voor je vriend, succes met alleen zijn
Wow, waarom zo zonder reden mad? :') Ooit afgewezen door een yogameisje?
pi_180570296
quote:
11s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:24 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Wow, waarom zo zonder reden mad? :') Ooit afgewezen door een yogameisje?
Niks is zonder reden zoals je zelf ook wel weet. In dit geval willen mensen maar al te graag andere mensen motiveren om 10 dagen geen contact met anderen te onderhouden, wat in het algemeen niet echt een gezond idee is tenzij je geestelijk al niet gezond bent. Daarom doen normale mensen dat soort dingen ook niet.

Dat dan juist mensen die geestelijk zo raar zijn dat soort advies gaan geven aan iemand die misschien wel gewoon genoeg heeft aan een week op het strand schiet mij wat in het verkeerde keelgat ja. Ook dat TS zelf gewoon niet normaal na lijkt te kunnen denken inderdaad maar dat terzijde
  woensdag 18 juli 2018 @ 22:57:21 #37
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180570710
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:43 schreef momentius het volgende:

[..]

Niks is zonder reden zoals je zelf ook wel weet. In dit geval willen mensen maar al te graag andere mensen motiveren om 10 dagen geen contact met anderen te onderhouden, wat in het algemeen niet echt een gezond idee is tenzij je geestelijk al niet gezond bent. Daarom doen normale mensen dat soort dingen ook niet.

Dat dan juist mensen die geestelijk zo raar zijn dat soort advies gaan geven aan iemand die misschien wel gewoon genoeg heeft aan een week op het strand schiet mij wat in het verkeerde keelgat ja. Ook dat TS zelf gewoon niet normaal na lijkt te kunnen denken inderdaad maar dat terzijde
Tja, misschien moet je je eens inlezen over wat de gedachtegang is achter zo'n sessie, de overkoepelende filosofie etc . Je doet alsof je daar 10 dagen in een isoleercel wordt geflikkerd. :') Het schiet de andere users hier vooral in het verkeerde keelgat dat jij je oordeel al klaar hebt bij zo'n bondige beschrijving van die sessie. Niets is irritanter dan een lompe wereldvreemde boer die niet vreet wat ie niet kent. :s)
pi_180570836
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:57 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Tja, misschien moet je je eens inlezen over wat de gedachtegang is achter zo'n sessie, de overkoepelende filosofie etc . Je doet alsof je daar 10 dagen in een isoleercel wordt geflikkerd. :') Het schiet de andere users hier vooral in het verkeerde keelgat dat jij je oordeel al klaar hebt bij zo'n bondige beschrijving van die sessie. Niets is irritanter dan een lompe wereldvreemde boer die niet vreet wat ie niet kent. :s)
Ja ook niks irritanter dan iemand 10 dagen naar iets proberen te sturen waarbij die geen contact heeft, geen isoleercel is, terwijl een dagje Scheveningen ook al genoeg zou zijn geweest. We zijn hier toch voor TS, niet om jullie 10 verkwiste dagen te verheerlijken onder het mom van gedeeld leed is prettiger
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:08:51 #39
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180571011
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:02 schreef momentius het volgende:

[..]

Ja ook niks irritanter dan iemand 10 dagen naar iets proberen te sturen waarbij die geen contact heeft, geen isoleercel is, terwijl een dagje Scheveningen ook al genoeg zou zijn geweest. We zijn hier toch voor TS, niet om jullie 10 verkwiste dagen te verheerlijken onder het mom van gedeeld leed is prettiger
Er werd enkel op de vraag van TS antwoord gegeven, wat precies de bedoeling was. Als TS er wat aan heeft, is dat fijn. En wederom reageer je weer als een onbelezen boer. Jij hebt echt issues, bruh.
pi_180571037
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:08 schreef Gary_Oak het volgende:

[..]

Er werd enkel op de vraag van TS antwoord gegeven, wat precies de bedoeling was. Als TS er wat aan heeft, is dat fijn. En wederom reageer je weer als een onbelezen boer. Jij hebt echt issues, bruh.
Oke, ja leuk
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:10:34 #41
545 dop
:copyright: dop
pi_180571059
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:43 schreef momentius het volgende:

[..]

Niks is zonder reden zoals je zelf ook wel weet. In dit geval willen mensen maar al te graag andere mensen motiveren om 10 dagen geen contact met anderen te onderhouden, wat in het algemeen niet echt een gezond idee is tenzij je geestelijk al niet gezond bent. Daarom doen normale mensen dat soort dingen ook niet.

Dat dan juist mensen die geestelijk zo raar zijn dat soort advies gaan geven aan iemand die misschien wel gewoon genoeg heeft aan een week op het strand schiet mij wat in het verkeerde keelgat ja. Ook dat TS zelf gewoon niet normaal na lijkt te kunnen denken inderdaad maar dat terzijde
hoeveel mensen ken jij die wel eens een retraite hebben gedaan?
Van hoeveel slechte ervaringen heb jij gehoord?
Waarom loopt het hier niet storm met mensen die slechte ervaringen hebben?
Wie geeft hier aan dat je 10 dagen moet doen?
Je zit vol aannames en oordelen zonder je te verdiepen.
Twijfels okay maar niet iedereen die een andere mening heeft is gelijk raar of gek.
Kijk eens in de spiegel en vraag je eens af waarom je zo overtrokken reageert.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:14:26 #42
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180571151
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:10 schreef momentius het volgende:

[..]

Oke, ja leuk
:*
pi_180571219
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:10 schreef dop het volgende:

[..]

hoeveel mensen ken jij die wel eens een retraite hebben gedaan?
Van hoeveel slechte ervaringen heb jij gehoord?
Waarom loopt het hier niet storm met mensen die slechte ervaringen hebben?
Wie geeft hier aan dat je 10 dagen moet doen?
Je zit vol aannames en oordelen zonder je te verdiepen.
Twijfels okay maar niet iedereen die een andere mening heeft is gelijk raar of gek.
Kijk eens in de spiegel en vraag je eens af waarom je zo overtrokken reageert.
0
0
Niemand, het ging over 10 dagen
Ik reageer op wat ik lees, niet op wat ik denk
Nee niet iedereen met een andere mening is gelijk raar of gek maar dit is r&p als je mensen met problemen thuis, die vragen naar afsluiting van de wereld, gaat adviseren dat ze afsluiting met de wereld moet hebben dan ga je nogal voorbij aan wat goed is voor hen en ga je er alleen maar voor wat ze zelf willen, wat niet altijd het beste idee is.
Nou ja daarom reageer ik zo in jullie ogen 'overtrokken'. Typisch geval van een TS die de ballen verstand heeft van iets, weet dat ze niet blij is met haar relatie en alles even niet kan trekken, vraagt naar middelen om haar daarbij te helpen en dan zit men graag de meest extreme dingen aan te dragen zonder ook maar in overweging te nemen of het echt goed voor haar is. Iedereen praat maar over de retraites waar ze het over heeft zonder dat iemand ook maar zegt van 'ja maar misschien is dat wel niet de oplossing en kan je dit en dit doen'. En iedereen zit mij maar aan te vallen omdat ik hun erop wijs dat ze maar gewoon erin meegaan alsof je een persoon die vraagt hoe ze hun armen het beste kunnen opensnijden het juiste advies geeft om het zo maar te zeggen. Jullie zijn zo verbeten op wat ze zegt en jullie ervaring dat het jullie niks meer uitmaakt of het goed is voor haar of niet. Nee diegene die dat meldt die moet het ontgelden
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:17:48 #44
271695 EP3
Curiouser and curiouser!
pi_180571245
Geen idee of de TS iets heeft aan zo'n retraite, maar dat momentius er eentje kan gebruiken is iig duidelijk.
"Now which way do we go?" - Dorothy Gale
pi_180571254
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:17 schreef EP3 het volgende:
Geen idee of de TS iets heeft aan zo'n retraite, maar dat momentius er eentje kan gebruiken is iig duidelijk.
Ja ho hi ha
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:25:33 #46
545 dop
:copyright: dop
pi_180571482
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:17 schreef momentius het volgende:

[..]

0
0
Niemand, het ging over 10 dagen
Ik reageer op wat ik lees, niet op wat ik denk
Nee niet iedereen met een andere mening is gelijk raar of gek maar dit is r&p als je mensen met problemen thuis, die vragen naar afsluiting van de wereld, gaat adviseren dat ze afsluiting met de wereld moet hebben dan ga je nogal voorbij aan wat goed is voor hen en ga je er alleen maar voor wat ze zelf willen, wat niet altijd het beste idee is.
Nou ja daarom reageer ik zo in jullie ogen 'overtrokken'. Typisch geval van een TS die de ballen verstand heeft van iets, weet dat ze niet blij is met haar relatie en alles even niet kan trekken, vraagt naar middelen om haar daarbij te helpen en dan zit men graag de meest extreme dingen aan te dragen zonder ook maar in overweging te nemen of het echt goed voor haar is. Iedereen praat maar over de retraites waar ze het over heeft zonder dat iemand ook maar zegt van 'ja maar misschien is dat wel niet de oplossing en kan je dit en dit doen'. En iedereen zit mij maar aan te vallen omdat ik hun erop wijs dat ze maar gewoon erin meegaan alsof je een persoon die vraagt hoe ze hun armen het beste kunnen opensnijden het juiste advies geeft om het zo maar te zeggen. Jullie zijn zo verbeten op wat ze zegt en jullie ervaring dat het jullie niks meer uitmaakt of het goed is voor haar of niet. Nee diegene die dat meldt die moet het ontgelden
beter lezen jonge
Er is 1 iemand die zegt dat ze een 10 dagen retraite heeft gedaan en niemand die zegt dat de TS 10 dagen moet.
De TS vraagt om ervaringen betreffende retraite en gegevens maar waar er zijn mensen dus hun ervaringen in het topic delen.
Verder zegt de TS in de op dat betreffende haar relatie er inmiddels ook professionele hulp in beeld is.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_180571533
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:25 schreef dop het volgende:

[..]

beter lezen jonge
Er is 1 iemand die zegt dat ze een 10 dagen retraite heeft gedaan en niemand die zegt dat de TS 20 dagen moet.
De TS vraagt om ervaringen betreffende retraite en gegevens maar waar er zijn mensen dus hun ervaringen in het topic delen.
Verder zegt de TS in de op dat betreffende haar relatie er inmiddels ook professionele hulp in beeld is.
Beter lezuh jonguh, ik zeg nerguhs 20 dagen

Ja op deze manier kunnen we vast beide en de rest nog wel een tijd door want ik weet wel dat jij het ook wel anders bedoelde dan dat. Maar de mongoliteit is hetzelfde.
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:31:35 #48
545 dop
:copyright: dop
pi_180571668
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:27 schreef momentius het volgende:

[..]

Beter lezuh jonguh, ik zeg nerguhs 20 dagen

Ja op deze manier kunnen we vast beide en de rest nog wel een tijd door want ik weet wel dat jij het ook wel anders bedoelde dan dat. Maar de mongoliteit is hetzelfde.
neu gaat niet gebeuren, ik probeer het een keer (vriendelijk) maar als het kwartje niet valt dan wens ik je succes.

Vergeef me dat ik mijn tikfout inmiddels heb aangepast
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_180571716
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:31 schreef dop het volgende:

[..]

neu gaat niet gebeuren, ik probeer het een keer (vriendelijk) maar als het kwartje niet valt dan wens ik je succes.
Oke ja jij ook succes met wat je ook doet
pi_180571748
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:31 schreef dop het volgende:

[..]

neu gaat niet gebeuren, ik probeer het een keer (vriendelijk) maar als het kwartje niet valt dan wens ik je succes.

Vergeef me dat ik mijn tikfout inmiddels heb aangepast
Ik pak mensen nooit op dat soort dingen
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')