abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:04:01 #26
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180530812
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 09:17 schreef minilot het volgende:
@ Dude, ik ben er niet heftig activistisch op tegen, ik voel me vooral heel inconsequent niet lekker bij apen, leeuwen, neushoorns en meer zulks in dierentuinen terwijl ik omtrent vissen en reptielen juist weer weinig mededogen voel als ze in een hokje zitten.. Maar al met al kom ik vooral in dierentuinen wegens de geschiedenis, de infrastructuur, de architectuur van de verblijven - dát vind ik altijd rete-interessant. Daar zet ik dan af en toe heel schijnheilig mijn zielig vinden van de opgesloten pinguīns (thanks, Happy Feet }:| ) voor opzij. :@

Hoe sta jij precies tegenover dierentuinen, Dude?
Ik ben een wandelende schijnheil, dus ik sta nergens precies tegenover iets, helaas.

Maar ik ga gewoon maar niet. Ik ben er wel met de Franse meiden geweest, één keer, toen ze zes waren of zo. Zelf heb ik geen belangstelling voor dierentuinen, dat scheelt.

@Lucky: dat is ook zo, dat de zoos aan fokprogramma's doen en zo en dus goed werk doen.
Al ben ik ook wel weer van de Midasiaanse school die zegt dat het niet zo bar slecht is als een diersoort uitsterft.

Dilemma's.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:05:49 #27
328881 gcjoel
#teampindakaas #viesdik
pi_180530857
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 09:17 schreef minilot het volgende:
@ Dude, ik ben er niet heftig activistisch op tegen, ik voel me vooral heel inconsequent niet lekker bij apen, leeuwen, neushoorns en meer zulks in dierentuinen terwijl ik omtrent vissen en reptielen juist weer weinig mededogen voel als ze in een hokje zitten.. Maar al met al kom ik vooral in dierentuinen wegens de geschiedenis, de infrastructuur, de architectuur van de verblijven - dát vind ik altijd rete-interessant. Daar zet ik dan af en toe heel schijnheilig mijn zielig vinden van de opgesloten pinguīns (thanks, Happy Feet }:| ) voor opzij. :@

Hoe sta jij precies tegenover dierentuinen, Dude?
Hoenderdaell in julianadorp is wel een hele prettige dierentuin O+
Misschien beetje ver alleen :D
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:06:40 #28
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180530871
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 03:51 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ooit...de dierentuin op Jersey, van Gerald Durrel was bijzonder.

Gut gut gut wat regent ut: 12 druppels.
Kreeg een dreun op mijn maag van een slapende arm naast mij. Schrikken zeg.

Dude: Heb je al kleurenplannen gekozen in je hoofd?
Geen kleurenplannen!
Wel hysterisch behang en een wondvochtkleurig bankje!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180530897
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:04 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

@Lucky: dat is ook zo, dat de zoos aan fokprogramma's doen en zo en dus goed werk doen.
Al ben ik ook wel weer van de Midasiaanse school die zegt dat het niet zo bar slecht is als een diersoort uitsterft.

Dilemma's.
Mja, dat sentiment deel ik enerzijds wel, anderszijds is het wel vervelend en tamelijk onnatuurlijk als een dier vooral uitsterft omdat, zeg, tig miljoen Chinezen ineens besluiten dat je een viriele piemel krijgt als je de staart opeet. Blijft lastig.
Let me see you stripped down to the bone
pi_180530904
quote:
14s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:06 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Wel hysterisch behang en een wondvochtkleurig bankje!
Hehe, ieuw! :D Foto/linkje?
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:14:36 #31
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180530996
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:07 schreef minilot het volgende:

[..]

Mja, dat sentiment deel ik enerzijds wel, anderszijds is het wel vervelend en tamelijk onnatuurlijk als een dier vooral uitsterft omdat, zeg, tig miljoen Chinezen ineens besluiten dat je een viriele piemel krijgt als je de staart opeet. Blijft lastig.
Liever dat zo'n dier niet meer bestaat, dan dat het wordt neergehaald voor de handel. Tracht ik dan maar te denken.

En ach, wat is onnatuurlijk. Kennelijk is de mensheid hiertoe in staat en dat is ook onderdeel van de 'natuurlijke' ontwikkeling (teloorgang?) van de planeet. In abstactie bezien.
Maar ik heb er mijn hoofd nog niet helemaal omheen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180530999
Zo de eerste batch tomaten zit in de voedseldroger. Had nu niets anders in huis en ik kan niet weg totdat het nieuwe bed afgeleverd is.

Gisteravond gezellig uiteten geweest met broer en schoonzus en goede vriend. Best lekker een verjaardag zonder stress "heb ik wel genoeg in huis, wanneer moet ik alles kopen, waar moet ik het laten". En met deze warmte is het ook helemaal niet leuk om 30 man in huis te hebben.
We have far more in common than that which devides us..
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:18:53 #33
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180531088
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:08 schreef minilot het volgende:

[..]

Hehe, ieuw! :D Foto/linkje?
Ergens in K&W! Escher-achtig behang. Boudoir-bankje met de kleur van een lekkende wond, aldus de goegemeente. Ik vond het zelf vijgenvleesachtig, maar dat werd schamper weggelachen door iedereen. Alleen mjan vond het mooi en daar doe ik het voor.

Ik zit op een mobieltje, en kan even niet linken. Probeer ik strakjes even.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180531093
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:14 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

En ach, wat is onnatuurlijk. Kennelijk is de mensheid hiertoe in staat en dat is ook onderdeel van de 'natuurlijke' ontwikkeling (teloorgang?) van de planeet. In abstactie bezien.
Maar ik heb er mijn hoofd nog niet helemaal omheen.
De mensheid is ook in staat om een diersoort vervolgens in een fokprogramma op te nemen en voor uitsterven te behoeden. Dat is dan net zo natuurlijk.

Ik heb persoonlijk niet zoveel met wat 'natuurlijk' is, als het op mensen aankomt.
Tonight I think I'll walk alone
I'll find my soul as I go home
pi_180531121
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:18 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Alleen mjan vond het mooi en daar doe ik het voor.

Levensmotto, sinds mjan ontmoet! *O*
Let me see you stripped down to the bone
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:22:09 #36
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180531147
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:18 schreef mjan het volgende:

[..]

De mensheid is ook in staat om een diersoort vervolgens in een fokprogramma op te nemen en voor uitsterven te behoeden. Dat is dan net zo natuurlijk.

Ik heb persoonlijk niet zoveel met wat 'natuurlijk' is, als het op mensen aankomt.
Dat is ook weer zo. Ik heb alleen moeite met die bepalende rol (goed of slecht) van de mensheid, maar misschien ben ik te misantropisch.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180531552
Prima dingen mini om te doen
:) Leuk dat hij vakantie heeft genomen.

Gisteren laatste uur op werk kon ik niet meer. Werd niet lekker in die rothitte op kantoor. Kwam buiten na een tijd eindelijk bij. Niet gezond hier hoor.

Kaatje; leuke avond gehad en lekker gegeten op je verjaardag?
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:07:54 #38
69724 Lucky_Strike
Hello Sweetie
pi_180531954
Nog een pluspunt van onze mooie, moderne en ruime dierentuinen: ze nemen dieren over uit dierentuinen waar ze niet goed behandeld werden.
Spoilers!
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:11:56 #39
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180532047
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:46 schreef FutureFairytale het volgende:
Prima dingen mini om te doen
:) Leuk dat hij vakantie heeft genomen.

Gisteren laatste uur op werk kon ik niet meer. Werd niet lekker in die rothitte op kantoor. Kwam buiten na een tijd eindelijk bij. Niet gezond hier hoor.

Kaatje; leuke avond gehad en lekker gegeten op je verjaardag?
Bij de nootjes was dat ook al bar en boos toch, met warm weer? Nu weer onder een plat dak?
Je kiest het wel uit. :P

Als het echt niet door de beugel kan, moet je de OR inschakelen. Of de arbeidsinspectie of zo. Er zijn regels voor wat een werkzaam mens te verduren mag hebben.
Snobs have more fun!
KLIK!
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:16:19 #40
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180532149
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:07 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nog een pluspunt van onze mooie, moderne en ruime dierentuinen: ze nemen dieren over uit dierentuinen waar ze niet goed behandeld werden.
Ik hoor anders ook dat onze dierentuinen hun jongen nergens kunnen slijten en er zelfs soms sprake is van afschot. Er wordt heel wat geheuld met boventallige exoten. Ik heb geen goed gevoel bij lamgespoten giraffen in een vliegtuigkist.
Heb hierover geen feiten paraat trouwens. Hoorde dit eens van een dierentuindirecteur van Rhenen. Maar als dit waar is, is men doorgeslagen in de heldenrol van het redden van het dierenrijk.

En houden de slechte zoos op te bestaan zodra wij hun zielige dieren laten invliegen? Of importeren zij vervolgens weer een koppeltje gemuilkorfte beren ergens vandaan?

Het is een schimmige wereld, volgens mij.

[ Bericht 5% gewijzigd door Duderinnetje op 17-07-2018 11:36:05 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180532206
Zo. Conduitws geschreven. Mooi.

Nu verder met risk assesment revisie :r
pi_180532489
Morgen komt de tafel. *O* *O* *O*
pi_180532527
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:16 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Ik hoor anders ook dat onze dierentuinen hun jongen nergens kunnen slijten en er zelfs soms sprake is van afschot. Er wordt heel wat geheuld met boventallige exoten. Ik heb geen goed gevoel bij lamgespoten giraffen in een vliegtuigkist.
Heb hierover geen feiten paraat trouwens. Hoorde dit eens van een dierentuindirecteur van Rhenen. Maar als dit waar is, is men doorgeslagen in de heldenrol van het redden van het dierenrijk.
De fokprogramma's zijn vaker wel dan niet een wassen neus. (Ik kan even terugzoeken naar een artikel dat ik erover las, was een tijdje terug.) Dieren worden echt heel erg zelden uitgezet, want er is vaak gewoon geen plek (ontbossing/verstedelijking is vaak een van de grootste problemen), de dieren zijn er vaak heel niet geschikt voor (niks 'wilds' meer aan...), en in Zuid-Afrika hebben ze eerder een overschot aan groot wild dan een tekort, want het wordt daar speciaal gefokt voor de jacht. En neushoorns zijn dan weer zo moeilijk te fokken dat ze die liever als attractie om weer wat extra geld te verdienen gebruiken dan dat ze ze uitzetten en de kans groot is dat ze binnen no time worden afgeschoten door stropers. En ja, afschot is er ook binnen dierentuinen. Jonge dieren zijn leuk en trekken bezoekers, maar de jonge giraffe in Denemarken die werd afgemaakt omdat er eigenlijk heel geen plek voor was, dat is geen uitzonderlijk geval helaas.

Er zijn wel dierentuinen die wel wat/iets voor dierenwelzijn lijken te doen. Hoenderdaell is er een van; die vangt circustijgers/leeuwen op en probeert ze ook nog een beetje vermaak te geven in de vorm van jachtsimulatie. (Ok, het is ook vermaak voor het publiek natuurlijk). Verblijven worden daar ook deels afgeschermd voor publiek (om stress te voorkomen). De beren die zij huisvesten komen ook uit een betonnen bunker uit het Oostblok. En ik meen dat er ook plannen waren om voormalig circusolifanten op te gaan vangen. (Dat laatste doet Burgers Zoo overigens ook.)
Maar ja, er blijf natuurlijk een commercieel doel aan hangen.

(Ik ben overigens altijd een beetje in dubio over dierentuinen. Er zijn er bij die voor bepaalde diersoorten fijne verblijven hebben. Ik denk dat een zebra in Beekse Bergen een prima leven kan hebben. Weinig stress, genoeg te eten, etc. Maar absoluut niet elke diersoort is geschikt voor een bestaan in gevangenschap, en er komt toch ook vaak een hoop verborgen leed bij kijken. )

Sorry, ik kwam even voorbij waaien. Was op zoek naar ideeën voor recepten met 'Kala Namak' hier in CUL en eindigde in de SC, zoals wel vaker :D
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:38:30 #44
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180532629
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:33 schreef Candaasje het volgende:

[..]

De fokprogramma's zijn vaker wel dan niet een wassen neus. (Ik kan even terugzoeken naar een artikel dat ik erover las, was een tijdje terug.) Dieren worden echt heel erg zelden uitgezet, want er is vaak gewoon geen plek (ontbossing/verstedelijking is vaak een van de grootste problemen), de dieren zijn er vaak heel niet geschikt voor (niks 'wilds' meer aan...), en in Zuid-Afrika hebben ze eerder een overschot aan groot wild dan een tekort, want het wordt daar speciaal gefokt voor de jacht. En neushoorns zijn dan weer zo moeilijk te fokken dat ze die liever als attractie om weer wat extra geld te verdienen gebruiken dan dat ze ze uitzetten en de kans groot is dat ze binnen no time worden afgeschoten door stropers. En ja, afschot is er ook binnen dierentuinen. Jonge dieren zijn leuk en trekken bezoekers, maar de jonge giraffe in Denemarken die werd afgemaakt omdat er eigenlijk heel geen plek voor was, dat is geen uitzonderlijk geval helaas.

Er zijn wel dierentuinen die wel wat/iets voor dierenwelzijn lijken te doen. Hoenderdaell is er een van; die vangt circustijgers/leeuwen op en probeert ze ook nog een beetje vermaak te geven in de vorm van jachtsimulatie. (Ok, het is ook vermaak voor het publiek natuurlijk). Verblijven worden daar ook deels afgeschermd voor publiek (om stress te voorkomen). De beren die zij huisvesten komen ook uit een betonnen bunker uit het Oostblok. En ik meen dat er ook plannen waren om voormalig circusolifanten op te gaan vangen. (Dat laatste doet Burgers Zoo overigens ook.)
Maar ja, er blijf natuurlijk een commercieel doel aan hangen.

(Ik ben overigens altijd een beetje in dubio over dierentuinen. Er zijn er bij die voor bepaalde diersoorten fijne verblijven hebben. Ik denk dat een zebra in Beekse Bergen een prima leven kan hebben. Weinig stress, genoeg te eten, etc. Maar absoluut niet elke diersoort is geschikt voor een bestaan in gevangenschap, en er komt toch ook vaak een hoop verborgen leed bij kijken. )

Sorry, ik kwam even voorbij waaien. Was op zoek naar ideeën voor recepten met 'Kala Namak' hier in CUL en eindigde in de SC, zoals wel vaker :D
Dank voor je bijdrage. Heel nuttig. :) Helpt om er een oordeel over te vormen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180532671
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:38 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Dank voor je bijdrage. Heel nuttig. :) Helpt om er een oordeel over te vormen.
Toch wel? Ik vind het zelf nog altijd heel lastig hoor :D .
Het Dolfinarium vind ik bijvoorbeeld een echte No-go (al helemaal na die stunt met orka Morgan), maar bij bijvoorbeeld Burgers Zoo of Blijdorp heb ik weer heel dubbele gevoelens.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:44:04 #46
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_180532778
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:40 schreef Candaasje het volgende:

[..]

Toch wel? Ik vind het zelf nog altijd heel lastig hoor :D .
Het Dolfinarium vind ik bijvoorbeeld een echte No-go (al helemaal na die stunt met orka Morgan), maar bij bijvoorbeeld Burgers Zoo of Blijdorp heb ik weer heel dubbele gevoelens.
Naar het dolfinarium gaan zou niet eens in me opkomen. Grove schande. Ik snap werkelijk niet dat mensen daar nog met droge ogen naar gaan zitten kijken eigenlijk. Wat een leed en wat een arrogantie om te denken dat dat prima vermaak is voor de mensen.
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_180533152
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:44 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Naar het dolfinarium gaan zou niet eens in me opkomen. Grove schande. Ik snap werkelijk niet dat mensen daar nog met droge ogen naar gaan zitten kijken eigenlijk. Wat een leed en wat een arrogantie om te denken dat dat prima vermaak is voor de mensen.
We kregen laatst nog een uitnodiging voor het Dolfinarium (van familie notabene....). Terwijl we enkele weken daarvoor het er nog over hadden gehad. Maar goed, veel familieleden vonden ook dat circusdieren (olifanten, kamelen) het toch prima hadden, ze konden na de show lekker buiten in het gras staan (aan een ketting weliswaar, maar dat hinderde toch niet?). |:( . Maar goed, de familie kent mijn en mijn vriend zijn standpunt inmiddels :+
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:59:28 #48
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180533214
Veel dolfijnen voor zwemmen met dolfijnen attracties en dolfinaria Worden in het wild gevangen. Grootste exporteur van levende dolfijnen is Cuba.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180533239
Ik ben ook nog een beetje zoekende naar waar ik wel mee kan leven en waarmee niet. Dierentuinen in Nederland vind ik vaak best okay, maar op Bali bijvoorbeeld ver uit de buurt van gebleven. Net als de olifantenritjes en dat soort dingen. Dolfinarium vind ik niets, circussen niet, stierengevechten niet.

Wel naar een schildpad-centrum gegaan. O+ Daar hebben we Bami geadopteerd en in de zee vrijgelaten. O+
pi_180533416
Wij hebben een abonnement op de dierentuin hier. Maar eigenlijk vooral voor de speeltuinen :+ .

Al vind ik, als leek dat de dieren hier flink wat ruimte hebben. Wel is er laatst een ontsnapte Leeuw dood geschoten -O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')