abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 28 augustus 2018 @ 04:18:57 #101
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_181510870
Thanks! Ik sla die Solly Baby even over :+. Heb nu toch die Yaro binnen gekregen. Is een geweven doek. Verheug me er nu al op!
  zondag 2 september 2018 @ 17:43:28 #102
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181645676
Vandaag uitgebreid getest, proefgeknoopt, met een nepbaby rondgesjouwd en ons laten adviseren en heel tevreden over de mei tai deluxe van bykay. Gelukkig staan er wat in okergeel op marktplaats, maar mocht er hier iemand er eentje kwijt willen, dan houd ik me aanbevolen O-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zondag 9 september 2018 @ 09:51:37 #103
319308 Tink89
To live is to dance
pi_181791882
quote:
0s.gif Op zondag 2 september 2018 17:43 schreef Tink89 het volgende:
Vandaag uitgebreid getest, proefgeknoopt, met een nepbaby rondgesjouwd en ons laten adviseren en heel tevreden over de mei tai deluxe van bykay. Gelukkig staan er wat in okergeel op marktplaats, maar mocht er hier iemand er eentje kwijt willen, dan houd ik me aanbevolen O-)
Voorzien!
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_181799157
Ik kom bij het opruimen een blauwe regenhoes voor een Ergobaby draagzak tegen. Nieuwprijs 40 euro. De draagzak is ooit verkocht maar deze is blijven liggen... Iemand interesse?
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
  maandag 17 september 2018 @ 19:44:11 #105
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181968575
Vanaf kan een baby zonder de newborn insert in de Manduca? Ik lees op internet variërende adviezen, maar bijvoorbeeld vanaf 3-4 maanden. Maar onze 1 maand oude zoon steekt nu al behoorlijk hoog uit boven de rand als we die inzet gebruiken. Hij is geloof ik vrij lang. Wat zijn precies de criteria om zonder insert te mogen?

Ter illustratie: zijn hoofd en schouders steken nu boven de rand uit. Met het slaapkapje niet echt een probleem, maar als hij wakker is en dat kapje niet wil, ben je continu zijn hoofd aan het tegenhouden omdat het naar achter valt in plaats van dat de nek ondersteund wordt door het rugpand.


[ Bericht 42% gewijzigd door Spees_Eend op 17-09-2018 19:51:13 ]
pi_181968903
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 19:44 schreef Spees_Eend het volgende:
Vanaf kan een baby zonder de newborn insert in de Manduca? Ik lees op internet variërende adviezen, maar bijvoorbeeld vanaf 3-4 maanden. Maar onze 1 maand oude zoon steekt nu al behoorlijk hoog uit boven de rand als we die inzet gebruiken. Hij is geloof ik vrij lang. Wat zijn precies de criteria om zonder insert te mogen?

Ter illustratie: zijn hoofd en schouders steken nu boven de rand uit. Met het slaapkapje niet echt een probleem, maar als hij wakker is en dat kapje niet wil, ben je continu zijn hoofd aan het tegenhouden omdat het naar achter valt in plaats van dat de nek ondersteund wordt door het rugpand.
[ afbeelding ]

En als je de manduca openritst en dan vergroot zeg maar?

En mnoh O+
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 17 september 2018 @ 20:01:57 #107
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_181968961
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 19:59 schreef tombolafan het volgende:

[..]

En als je de manduca openritst en dan vergroot zeg maar?

En mnoh O+
Dat leek geen effect te hebben, maar we denken nu dat we misschien de drukknoopjes niet goed hebben gedaan daarbij :+. Even proberen.
pi_181969283
quote:
1s.gif Op maandag 17 september 2018 20:01 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Dat leek geen effect te hebben, maar we denken nu dat we misschien de drukknoopjes niet goed hebben gedaan daarbij :+. Even proberen.
:D
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_181999879
Het gaat om de beenlengte bij insert eruit. Passen de beentjes nog niet goed, dan nog insert.
pi_182000811
quote:
0s.gif Op zondag 9 september 2018 17:10 schreef Clubsoda het volgende:
Ik kom bij het opruimen een blauwe regenhoes voor een Ergobaby draagzak tegen. Nieuwprijs 40 euro. De draagzak is ooit verkocht maar deze is blijven liggen... Iemand interesse?
Ik wel, als je hem nog hebt. Ik heb een ergobaby carrier van 7 jaar geleden, past hij daar op? Is het zeg maar een universeel ding voor alle type dragers van Ergobaby?
pi_182002696
quote:
1s.gif Op woensdag 19 september 2018 10:14 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Ik wel, als je hem nog hebt. Ik heb een ergobaby carrier van 7 jaar geleden, past hij daar op? Is het zeg maar een universeel ding voor alle type dragers van Ergobaby?
Volgens mij wel. Hij is in ieder geval van een carrier van 6 jaar geleden, dus dat zou moeten passen lijkt me.
I'm not troubled or sad, I'm just ready for bed.
pi_182114421
Ik worstel met een klein dilemma. Ik maak namelijk veelvuldig gebruik van de tula maar vraag mij af hoe dat te doen in de winter. Hoe doen andere dames dat hier? Een speciale draagjas voor aanschaffen en zo ja welke is een beetje leuk qua prijs/kwaliteit verhouding? Zie belachelijk dure voorbij komen namelijk. Bij bonprix meerdere betaalbare maar wisselende recensies.

Of een draagcover maar hoe comfortabel is het voor een baby (van nu bijna 4 maanden) om over een jas te worden gedragen? En ik denk ook sowieso niet dat mijn jas zich daar heel goed voor leent... of bijvoorbeeld ik de jas open en draagcover over de tula, zou ik daar dan ook genoeg warmte van kunnen krijgen? Indien zo, welke cover zou dan geschikt zijn voor en tula?

Zo, een hele bups vragen :D heel benieuwd naar ervaringen hier!
pi_182114707
Ik heb een Greyse draagjas https://greyse.com/en/17-jackets gekocht via een Facebook inkoopgroep met korting. Het geld echt al waard geweest want ik draag hem ook heel vaak zonder baby O+

Mijn vriend draagt met een draagcover/bodywarmer die ook heel goed in lente en herfst op zichzelf kan. In de winter met een jas er (open) over heen heen. Dat zal met rugdragen alleen wel lastig worden.
https://dragenenzo.nl/shop/draagaccessoires/boba-vest/#reviews

Voor deze opties had ik een draagjas van bon prix maar die was te koud voor de winter. Een grote jas van m’n vriend ging ook nog wel ene tijd maar bovenstaande opties zijn toch wel echt fijner O+
pi_182115191
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 22:19 schreef Schanu het volgende:
Ik worstel met een klein dilemma. Ik maak namelijk veelvuldig gebruik van de tula maar vraag mij af hoe dat te doen in de winter. Hoe doen andere dames dat hier? Een speciale draagjas voor aanschaffen en zo ja welke is een beetje leuk qua prijs/kwaliteit verhouding? Zie belachelijk dure voorbij komen namelijk. Bij bonprix meerdere betaalbare maar wisselende recensies.

Of een draagcover maar hoe comfortabel is het voor een baby (van nu bijna 4 maanden) om over een jas te worden gedragen? En ik denk ook sowieso niet dat mijn jas zich daar heel goed voor leent... of bijvoorbeeld ik de jas open en draagcover over de tula, zou ik daar dan ook genoeg warmte van kunnen krijgen? Indien zo, welke cover zou dan geschikt zijn voor en tula?

Zo, een hele bups vragen :D heel benieuwd naar ervaringen hier!
Ik ben naar de Zeeman gegaan en heb een dik vest gekocht in maat XXL, zodat het over mij en Sjaak in de draagzak heen kon. Werkte prima voor ons en het kostte me ¤14,99 geloof ik.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 24 september 2018 @ 22:58:05 #115
269689 crew  Viv
pi_182115313
Ik heb de Little Frog fleece cover, al sinds ZZ een paar maanden oud was. Ik droeg haar voor overigens niet op mijn jas (achter wel), maar die liet ik open. Ik had het zo warm genoeg in de winter (bij vorst eventueel een sjaal erbij), en ik ben normaal echt een koukleum. :Y)
pi_182117313
quote:
1s.gif Op maandag 24 september 2018 22:19 schreef Schanu het volgende:
Ik worstel met een klein dilemma. Ik maak namelijk veelvuldig gebruik van de tula maar vraag mij af hoe dat te doen in de winter. Hoe doen andere dames dat hier? Een speciale draagjas voor aanschaffen en zo ja welke is een beetje leuk qua prijs/kwaliteit verhouding? Zie belachelijk dure voorbij komen namelijk. Bij bonprix meerdere betaalbare maar wisselende recensies.

Of een draagcover maar hoe comfortabel is het voor een baby (van nu bijna 4 maanden) om over een jas te worden gedragen? En ik denk ook sowieso niet dat mijn jas zich daar heel goed voor leent... of bijvoorbeeld ik de jas open en draagcover over de tula, zou ik daar dan ook genoeg warmte van kunnen krijgen? Indien zo, welke cover zou dan geschikt zijn voor en tula?

Zo, een hele bups vragen :D heel benieuwd naar ervaringen hier!
Ik heb een rits gekocht die precies op de rits in mijn jas paste en een stuk fleece. Vervolgens heb ik een insert voor mijn jas gemaakt. Als ik Frits in de doek of tula had, dan gebruikte ik de insert en anders niet. Kostte me nog geen ¤15, twee uurtjes pielen met de naaimachine en wat krachttermen, maar het werkte heel fijn.
pi_182117316
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 03:50 schreef Cholula het volgende:

[..]

Ik heb een rits gekocht die precies op de rits in mijn jas paste en een stuk fleece. Vervolgens heb ik een insert voor mijn jas gemaakt. Als ik Frits in de doek of tula had, dan gebruikte ik de insert en anders niet. Kostte me nog geen ¤15, twee uurtjes pielen met de naaimachine en wat krachttermen, maar het werkte heel fijn.
Dat is een heel goed idee, economisch ook! Nog tips and tricks om de krachttermen hier te voorkomen?
pi_182118789
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 03:53 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Dat is een heel goed idee, economisch ook! Nog tips and tricks om de krachttermen hier te voorkomen?
Hier even neuzen!
http://www.mamamotion.com/winterkumja.html
Ik heb er zo een en gebruikte m dagelijks :)
pi_182118803
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 03:53 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Dat is een heel goed idee, economisch ook! Nog tips and tricks om de krachttermen hier te voorkomen?
Zorgen dat het niet zo ongeveer je eerste naaiproject is. ;)
pi_182118963
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 06:44 schreef Roomsnoes het volgende:bij

[..]

Hier even neuzen!
http://www.mamamotion.com/winterkumja.html
Ik heb er zo een en gebruikte m dagelijks :)
Die sla ik op ^O^

quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 06:49 schreef Cholula het volgende:

[..]

Zorgen dat het niet zo ongeveer je eerste naaiproject is. ;)
Ha, dat is wel een goed advies. Nee, ik zou het dan heel lief aan mijn schoonmoeder vragen. Zij is handig met een naaimachine O+
pi_182118968
Ik heb deze overgenomen van een fokster: https://boba.com/collections/boba-hoodie
En dan mijn winterjas er open over. Afgelopen winter werkte dat perfect.
pi_182119192
Hier een goedkoop zwangerschaps/draagvest van Bonprix. Zo eentje met inzetstuk. Die draag ik om ons heen.
Bij extreme kou kleed ik baby warm aan. En voor mezelf dan mijn winterjas open over het vest. Ging prima!
pi_182119325
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 03:53 schreef Mrs.Peel het volgende:

[..]

Dat is een heel goed idee, economisch ook! Nog tips and tricks om de krachttermen hier te voorkomen?
Een ‘Zip us in’ kopen ;)

Ik heb een hele grote jas die over ons allebei heen past. Voor rugdragen gebruik ik een soort poncho en/of ik doe mijn wollen sjaal over ons heen.
Make your own kind of music.
pi_182119357
Ik heb net een hele dure draagjas in Softshell gekocht. Aangezien ik deze herfst en winter weekje dag minstens 7km met baby wandel vind ik het daar wel waard. En ook zonder baby vind ik heb mooi....
  dinsdag 25 september 2018 @ 08:31:22 #125
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182119435
Draagcover O+ . En dan mijn jas daar weer overheen. Ik krijg alweer zin in kouder weer!
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  dinsdag 25 september 2018 @ 08:58:06 #126
319308 Tink89
To live is to dance
pi_182119666
Goede vraag wel, ik ga even op zoek naar een draagvest. Goed excuus voor een bestelling bij bonprix :D
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_182119696
CassElliot, waar heb je die poncho vandaan? Ik draag nu op mijn rug en ik wil onder mijn jas blijven dragen, want mijn zoon slaat zijn armen altijd om me heen O+
pi_182119837
Bedankt voor alle reacties en de tips! Mijn jas heeft knopen, dus die leent zich helaas echt niet voor een tussenstuk. Ik denk dat ik eens ga zoeken naar een mooie draagjas O+
  dinsdag 25 september 2018 @ 09:28:12 #129
319308 Tink89
To live is to dance
pi_182119917
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:16 schreef Schanu het volgende:
Bedankt voor alle reacties en de tips! Mijn jas heeft knopen, dus die leent zich helaas echt niet voor een tussenstuk. Ik denk dat ik eens ga zoeken naar een mooie draagjas O+
Als je een beetje handig bent (of iemand kent), kun je ook prima een tussenstuk met knopen en knoopsgaten maken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_182120074
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als je een beetje handig bent (of iemand kent), kun je ook prima een tussenstuk met knopen en knoopsgaten maken.
Daar ga ik mij niet aan wagen, haha, ik ben helaas alles behalve handig :')
  dinsdag 25 september 2018 @ 10:03:21 #131
93505 SaskiaR
The sword of ice and fire
pi_182120341
Ik ben nog steeds heel blij met mijn Liliputi ! Duur ja, maar heerlijk warm. Ook nu ik niet meer draag gaat ie nog jaren mee als winterjas :Y
Carpe diem, quam minimum credula postero.
pi_182121853
Oh jemig ik zie zulke mooie jassen voorbij komen, maar die prijzen 8)7 Ik had eigenlijk wel graag iets onder de 100 euro gewild, haha. Dus ik twijfel en zoek nog even verder :')
pi_182122020
Bonprix al gekeken?
Anders gewoon een maat of 3/4 groter dan je normale jas :)
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182122045
Bij bonprix moet je bij zwangerschapskleding kijken. Kiekt, zoals dit krijg je dan: https://www.bonprix.nl/pr(...)rblauw-953332/#image
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182122055
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 12:04 schreef pinquit het volgende:
Bonprix al gekeken?
Anders gewoon een maat of 3/4 groter dan je normale jas :)
Ja daar heb ik gekeken, maar op veel jassen niet al te beste recensies. Ik heb daar uiteindelijk een jas gevonden die mij wel wat leek, maar uiteraard uitverkocht in mijn maat ;)
pi_182122088
Ohh balen!

oh man, als ik gewoon even alles had teruggelezen had ik 't al gezien ook :+ sorry! :')
erf de ogen van je kind - kijk erdoor
pi_182124499
Oke, ik ben er hopelijk uit. Ik ga in ieder geval deze winter, als ik nog op de buik draag, een draagzak cover bestellen en dan met mijn jas open. Ik kwam op deze uit:

https://dragenenzo.nl/sho(...)eececover-antraciet/

Heeft iemand hier ervaring mee, vooral ook in combinatie met een Tula? Ik twijfel tussen deze en de Little Frog, maar het voordeel van de Hoppediz is dat er een 'kraag' bij zit zodat het voor mij warmer zal zijn omdat ik mijn jas niet dicht zal kunnen doen als ik Vlokje draag. Ik hoop dan ook op positieve ervaringen met de Hoppediz cover zodat ik die kan bestellen zodra hij binnenkomt *)
  dinsdag 25 september 2018 @ 15:41:13 #138
437410 Stroopwafelmeisje
Eet ook andere cookies
pi_182125144
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 14:51 schreef Schanu het volgende:
Oke, ik ben er hopelijk uit. Ik ga in ieder geval deze winter, als ik nog op de buik draag, een draagzak cover bestellen en dan met mijn jas open. Ik kwam op deze uit:

https://dragenenzo.nl/sho(...)eececover-antraciet/

Heeft iemand hier ervaring mee, vooral ook in combinatie met een Tula? Ik twijfel tussen deze en de Little Frog, maar het voordeel van de Hoppediz is dat er een 'kraag' bij zit zodat het voor mij warmer zal zijn omdat ik mijn jas niet dicht zal kunnen doen als ik Vlokje draag. Ik hoop dan ook op positieve ervaringen met de Hoppediz cover zodat ik die kan bestellen zodra hij binnenkomt *)
Ik heb deze! Lekker warm en zacht, alleen bij de capuchon zit klittenband waar je een beetje mee op moet letten bij het aan en uit trekken. Kindje moet nog wel redelijk warm aangekleed worden (slofjes enzo), ik zweette me suf :P Ik vond vooral de 'buidel' fijn voor m'n handen :+
Afhankelijk van je jas: als het hard waait, waait je jas dus open en dat kan dan wel erg fris zijn. Maar dat is denk ik bij elke cover zo.
Hij is verder heel groot dus hij gaat zeker lang mee.
pi_182125951
Thanks Stroop, van dat soort berichten word ik happy. Ik heb hem net besteld O+
  vrijdag 28 september 2018 @ 20:38:11 #140
171422 LadyBlack
paint it black
pi_182192755
Wie heeft voor een vriendin van mij een tip voor een fijne consulent in (of dichtbij) Amsterdam?
pi_182193113
En als je nou een winterjas koopt die een maat of 3 te groot is en je dan over je kindje heen dichtritst? Of werkt dat niet zo? :P

En omg. O+
https://dragenenzo.nl/sho(...)wild-cherry-melange/
pi_182193939
quote:
1s.gif Op dinsdag 25 september 2018 09:28 schreef Tink89 het volgende:

[..]

Als je een beetje handig bent (of iemand kent), kun je ook prima een tussenstuk met knopen en knoopsgaten maken.
Hm, dan zou een professionele naaister dat met rits ook moeten kunnen.
Eens even een bezoekje brengen en navraag doen. :9
En online iemand gevonden dit zelf een cover maakte met knopen!
https://www.ravelry.com/projects/mycupcake/skoodlet-2/

[ Bericht 13% gewijzigd door vencodark op 28-09-2018 21:49:56 ]
pi_182195353
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 21:40 schreef vencodark het volgende:

[..]

Hm, dan zou een professionele naaister dat met rits ook moeten kunnen.
Eens even een bezoekje brengen en navraag doen. :9
En online iemand gevonden dit zelf een cover maakte met knopen!
https://www.ravelry.com/projects/mycupcake/skoodlet-2/
Ik deed t jaren geleden zelf van een oud fleecevest waarvan de rits op Mn jas paste. Hartstikke easy, echt! En ik ben echt een beginner op de naaimachine :P
I 21-5-10 ♥ T 1-11-12 ♥ K 4-11-18 ♥
pi_182199709
quote:
1s.gif Op vrijdag 28 september 2018 23:02 schreef Morretje het volgende:

[..]

Ik deed t jaren geleden zelf van een oud fleecevest waarvan de rits op Mn jas paste. Hartstikke easy, echt! En ik ben echt een beginner op de naaimachine :P
Denk dat mijn man handiger is met de naaimachine. :D
Eens een rondje googlen vandaag.
pi_182200693
Over creabea met dragen gesproken. Wat dragen/droegen jullie mini’s in de winter om de beentjes en voetjes warm te houden? Beenwarmers? Heeft iemand een leuk patroon om te haken of naaien? Ik doe nu een te groot dus lang broekje zodat het niet zo omhoog kruipt en sokken die (hopelijk..) minder afzakken! Maar dat is straks echt winter ook te fris denk ik. Nu maatje 56 dus herfst/winter 62-68 gok ik.
pi_182200746


[ Bericht 100% gewijzigd door vencodark op 29-09-2018 09:55:08 ]
pi_182201779
Die Zip us in is er ook met clipjes ;) Dan past 'ie overal op. Scheelt een hoop werk en duur is 'ie niet. De fleececover van Little Frog is ook niet duur trouwens. Die Isara winter cover is daar wel erg duur, die is eigenlijk een stuk goedkoper (rond de 60-65)

Netelig, ik gebruik een soort vest-achtige trui met boothals als poncho :) Ik weet dat het haakbeest/draagbeest ook een patroon online heeft staan voor een gehaakte poncho.

Noa11, ik doe ze wollen slofjes/sokken aan met een lange boord, of wollen beenwarmers. Op ravelry staan veel patronen voor beenwarmers :)
Make your own kind of music.
pi_182204403
Ok, ik loop nu voor het eerst buiten met de tula (alleen binnen gebruikt en 1 keer op weg naar de kapper voor zoon).
Ik een jasje open aan. Dochterlief met romper, t-shirt, zomerjasje en spijkerbroekje en sokjes.
Dus broek kruipt op dus blote enkels.
Nu was mijn zoontje mee en die had een vest aan maar wou die uit doen.
Nu heb ik Z’s voeten in die mouwen gestoken en de capuchon naar haar hoofdje.
Kan ook. :+
Ik dacht ook dat je een maillotje aan kan doen maar de voeten openknipt. Of de teentjes dan.
Kan je er toch een sokje overdoen zonder dat het trekt. :)
https://imgur.com/a/IPm46Jb
pi_182206291
wel lekker warm :)

Ik heb voor in de draagzak Shoesme slofjes onderweg, die hebben een mooie hoge boord.
Een leuk haak of makkelijk breipatroon is ook welkom.
  zondag 30 september 2018 @ 09:20:57 #150
171422 LadyBlack
paint it black
pi_182220805
Ik had voor mijn zoontje sokken van Hirsch Natur (Lotties?), die waren fantastisch lekker warm. En later had ik toffe regenboogsokken gevonden, ook van Hirsch.

Toen ie ook af en toe ging lopen had ik hoge slofjes van Carozoo (via Ebay) gekocht. Gevoerd leer, ook erg fijn en vergelijkbaar met bijv Aapies.
  zondag 30 september 2018 @ 09:25:04 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_182220871
Als de maillot groot genoeg is hoef je niks open te knippen hoor ;)
disclaimer
  zondag 30 september 2018 @ 12:29:50 #152
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_182224341
Ik kocht gister 2 paar kniesokken bij de Hema. Blijven goed zitten en kunnen onder of boven 't broekje. Ideaal!
pi_182259455
Heeft iemand hier ervaring met de Didymos DidyGo? Ik twijfel tussen de tula toddler en bovenstaande.
  maandag 1 oktober 2018 @ 19:44:00 #154
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182259547
het zijn twee heel verschillende dragers, mijn schouders kunnen echt niet tegen een Onbuhimo,
ik zeg ga passen!
pi_182259622
quote:
17s.gif Op maandag 1 oktober 2018 19:44 schreef Budabuddumbam het volgende:
het zijn twee heel verschillende dragers, mijn schouders kunnen echt niet tegen een Onbuhimo,
ik zeg ga passen!
Helaas zijn er geen winkels hier in de buurt waar ik de Didymos DidyGo kan passen.

Ik heb zelf een spierziekte maar de Tula gaat altijd prima. Als ik jou zo hoor kan ik het daar misschien maar beter bij houding dan :D

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-10-2018 19:48:11 ]
  donderdag 4 oktober 2018 @ 19:17:08 #156
399061 kuolema
vermaledijd
pi_182321013
Hoi, ik ga (met vrienden) een draagdoek bestellen voor een vriendin. Zij is vrij klein en slank (woog rond 50 kg voor haar zwangerschap, maten weet ik niet), maar de doeken die we mooi vinden zijn niet in kleiner dan maat 6 te koop. Is die maat dan te groot of maakt dat niet uit?
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_182321365
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:17 schreef kuolema het volgende:
Hoi, ik ga (met vrienden) een draagdoek bestellen voor een vriendin. Zij is vrij klein en slank (woog rond 50 kg voor haar zwangerschap, maten weet ik niet), maar de doeken die we mooi vinden zijn niet in kleiner dan maat 6 te koop. Is die maat dan te groot of maakt dat niet uit?
Ik zou een 6 nemen, dat is Wel de standaard maat die je gebruikt voor een newborn, vooral als je weinig tot geen ervaring hebt is een 6 wel prettig. Je kan beter wat doek overhebben dan te weinig in het begin. Zodra het knopen makkelijker gaat worden en ze idd echt te veel doek overhoud kan ze altijd nog overstappen naar een maat 5.
De maat van de doek zegt niet zo zeer veel over het postuur maar vooral om wat voor knoop je er mee kan doen.
♥ J & S
  donderdag 4 oktober 2018 @ 20:17:23 #158
399061 kuolema
vermaledijd
pi_182321940
quote:
1s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 19:38 schreef klaprooss het volgende:

[..]

Ik zou een 6 nemen, dat is Wel de standaard maat die je gebruikt voor een newborn, vooral als je weinig tot geen ervaring hebt is een 6 wel prettig. Je kan beter wat doek overhebben dan te weinig in het begin. Zodra het knopen makkelijker gaat worden en ze idd echt te veel doek overhoud kan ze altijd nog overstappen naar een maat 5.
De maat van de doek zegt niet zo zeer veel over het postuur maar vooral om wat voor knoop je er mee kan doen.
Dank je! Ik vond op internet dat je het beste maat 5 kunt nemen bij maat 36 of kleiner, vandaar.
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_182322236
quote:
0s.gif Op donderdag 4 oktober 2018 20:17 schreef kuolema het volgende:

[..]

Dank je! Ik vond op internet dat je het beste maat 5 kunt nemen bij maat 36 of kleiner, vandaar.
Ik draag ook 34/36 en vind persoonlijk een maat 6 prettig bij zo’n kleintje. Succes :)!
♥ J & S
pi_182322745
Eens met Klaprooss! Ik heb draagmaat 36 en had de 1e maanden een draagdoek in maat 5, achteraf had ik echt liever een 6 gehad. De 5 vond ik gewoon net te kort om makkelijk te kunnen knopen.
  donderdag 4 oktober 2018 @ 21:47:33 #161
399061 kuolema
vermaledijd
pi_182323968
Bedankt! Ik heb de Little Frog Stormy Cube besteld. In maat 6 ;).

O+
Why are you wearing that stupid man suit?
pi_182331799
3 weken oude baby, hoe knoop je je doek dan? Mag zo’n newborn dan al met een standaard fwcc of moeten de beentjes dan nog ‘binnenboord’? Indien dat laatste: Iemand een linkje naar een goede tutorial?
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:00:20 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_182331817
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 10:58 schreef hetzusjevan het volgende:
3 weken oude baby, hoe knoop je je doek dan? Mag zo’n newborn dan al met een standaard fwcc of moeten de beentjes dan nog ‘binnenboord’? Indien dat laatste: Iemand een linkje naar een goede tutorial?
gewoon fwcc ja :)
disclaimer
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 11:26:10 #164
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_182332244
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 10:58 schreef hetzusjevan het volgende:
3 weken oude baby, hoe knoop je je doek dan? Mag zo’n newborn dan al met een standaard fwcc of moeten de beentjes dan nog ‘binnenboord’? Indien dat laatste: Iemand een linkje naar een goede tutorial?
https://www.wrapyouinlove(...)ap-cross-carry-fwcc/

Maar een consult doen is echt veel fijner dat het jezelf aanleren O+
pi_182337844
Thanks voor de vlotte reacties, na een hele ochtend huilende baby was ze instant rustig toen ze in de doek zat ^O^.

Zo-is-dat ik weet wel hoe ik een ‘gewone’ fwcc doe, het ging me er meer om of de beentjes al gewoon buitenboord kunnen met 3 wkn oud, met beentjes binnenboord heb ik nog nooit gedaan :). Maar dat was dus niet nodig.
pi_182340353
Wat doe je bij je baby op het hoofd als de zon schijnt? Baby vind de scherpe zon echt helemaal niks en ben nu iedere keer zijn gezichtje met mijn hand aan het afschermen. Heb je er speciale caps of hoedjes voor ofzo?
"Life is what happens to you, while you're busy making other plans"
pi_182340532
Ik gebruik een zonnehoedje van Döll wolken :)
  vrijdag 5 oktober 2018 @ 20:26:57 #168
132477 Zo-is-dat
of nie dan?
pi_182341101
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 16:58 schreef hetzusjevan het volgende:
Thanks voor de vlotte reacties, na een hele ochtend huilende baby was ze instant rustig toen ze in de doek zat ^O^.

Zo-is-dat ik weet wel hoe ik een ‘gewone’ fwcc doe, het ging me er meer om of de beentjes al gewoon buitenboord kunnen met 3 wkn oud, met beentjes binnenboord heb ik nog nooit gedaan :). Maar dat was dus niet nodig.
Wat fijn O+ Je kan ook nog een twist doen voor je de doek weer naar achter knoopt, dan zit er minder doek onder de beentjes (staat ook op wrap you in love)
pi_182352467
Weet iemand een goede consulent in zuid/midden Limburg?
Ik wil graag meer gaan dragen, voornamelijk op m’n rug, maar krijg de tula met geen mogelijkheid lekker en goed zittend.
Nu ligt hij helaas maar stof te vangen ;(
  zaterdag 6 oktober 2018 @ 17:05:31 #170
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_182353870
quote:
1s.gif Op vrijdag 5 oktober 2018 20:26 schreef Zo-is-dat het volgende:

[..]

Wat fijn O+ Je kan ook nog een twist doen voor je de doek weer naar achter knoopt, dan zit er minder doek onder de beentjes (staat ook op wrap you in love)
dit dus! Beentjes moeten naar mijn weten eigenlijk nooit binnenboord.
pi_182356135
Flav het is al meer noord-Limburg en ik heb geen ervaring met een echt pasconsult, maar ben in mijn zwangerschap naar het bezoekadres van dragenenzo geweest in weert daar hebben ze me verschillende dragers laten passen met zo’n pop destijds.
Ik heb ook nog niet op mijn rug gedragen met tula. Op vakantie een keer geprobeerd bij vriend kon ik het bij hem afstellen, maar snel gestaakt want N vond het echt niet grappig. Sindsdien niet meer geprobeerd, maar het gaat op de buik nog wel oké.
pi_182457908
Heeft iemand hier ervaring met Lodger draagdoeken?
  zaterdag 13 oktober 2018 @ 22:45:39 #173
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182501872
Ik heb een geweven draagdoek van Yaro in maat 6 en heb vandaag de FWCC geprobeerd. Wat me opvalt is dat ik nog best weinig doek over heb om te knopen.. ik ben net bevallen en heb nu denk ik maat 40 ofzo. De maat is geschikt voor t/m 44/46 geloof ik. Doe ik iets verkeerd of is dit normaal? :@.
pi_182504881
Kan wel kloppen denk ik.. Als ik de FWCC met mijn didymos mt 6 doe volgens het filmpje dat zo-is-dat hier gelinkt had paar posts terug (met 2x twist doe ik meestal), dan hou ik net genoeg over voor een dubbele knoop achter op de rug. Ik heb mt 40/42 denk ik. Zonder twist zou ik wss een kort ‘staartje’ overhouden.

Trek je wel goed aan? Wat ze in dat filmpje duidelijk voordoet, streng voor streng de speling eruit halen enzo? :)
pi_182508066
Span je idd wel goed aan Helsinki? De eerste keren goed aanspannend denk je echt ‘moet het zo strak :o ?!’ De meest gemaakte fout is niet voldoende aanspannen.
♥ J & S
pi_182511221
Een 6 is ook handig met voor afknopen, geen knoop in de rug. Mijn base is een 5 maar ik begon met een 7. Kon vriendlief 'm ook makkelijk gebruiken en voor afknopen, en ik dus ook. Maar zou niet per se een 7 aanraden voor een base 5. Na tijdje oefenen kon dat ook met een 6.
  zondag 14 oktober 2018 @ 15:33:18 #177
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182511731
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 19:56 schreef Plumeria het volgende:
Heeft iemand hier ervaring met Lodger draagdoeken?
Kort te gebruiken, al snel niet meer fijn! Ik zou voor een geweven draagdoek gaan!
  zondag 14 oktober 2018 @ 19:25:28 #178
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182515228
Ik ga een draagconsult boeken en blijf tot die tijd een beetje ermee oefenen. Voor mijn gevoel zat de boel strak genoeg maar dat is lastig in te schatten omdat ik geen ervaring heb :P.
  zondag 14 oktober 2018 @ 19:28:26 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_182515278
Draag je ook hoog genoeg, helsinki?
disclaimer
pi_182519988
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 15:33 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]

Kort te gebruiken, al snel niet meer fijn! Ik zou voor een geweven draagdoek gaan!
Thanks :) heb je (of iemand anders) tips voor een geweven doek, maat 6 gok ik, van max 7 tientjes?

Mag evt. tweedehands.
pi_182520196
quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 23:45 schreef Plumeria het volgende:

[..]

Thanks :) heb je (of iemand anders) tips voor een geweven doek, maat 6 gok ik, van max 7 tientjes?

Mag evt. tweedehands.
Draagdoekenmarkt op Facebook

Ik heb evt ook nog een blauw/groenig gestreepte voor ¤30 voor je. Kan morgen ff kijken wel merk en een foto doorsturen mocht je interesse hebben. Hij is iig goed ingedragen (door iemand anders, want knopen met geweven doek bleek mijn ding niet).
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182522989
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 00:00 schreef FlyingFish het volgende:

[..]

Draagdoekenmarkt op Facebook

Ik heb evt ook nog een blauw/groenig gestreepte voor ¤30 voor je. Kan morgen ff kijken wel merk en een foto doorsturen mocht je interesse hebben. Hij is iig goed ingedragen (door iemand anders, want knopen met geweven doek bleek mijn ding niet).
Graag een fotootje! ben wel best picky wat betreft kleur/design. Waarom was dragen met een geweven doek niks voor jou?
  maandag 15 oktober 2018 @ 08:28:26 #183
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182523621
voor 70 euro is er een boel tweedehands te vinden, maar ook nieuw

https://dragenenzo.nl/win(...)ct=geweven-draagdoek
pi_182525949
quote:
1s.gif Op maandag 15 oktober 2018 06:01 schreef Plumeria het volgende:

[..]

Graag een fotootje! ben wel best picky wat betreft kleur/design. Waarom was dragen met een geweven doek niks voor jou?
Ik vond het teveel gedoe met omdoen en aanspannen. Rekbaar heb ik wel een tijd gebruikt, maar dat is maar een paar maanden fijn. Maar moet ook bekennen dat ik het ook niet heel veel geprobeerd heb omdat ik na rekbaar de draagzak goed vond zitten en er dus voor mij geen reden was om te oefenen met de draagdoek. Ben wel heel blij dat ik er toen voor gekozen heb om met een goedkope 2e hands te beginnen om te kijken of het wat voor mij was.

Foto maak ik als ik vanavond thuis ben.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182536570
Het is een portamundo, zie foto. Figuurtjes erop zijn om de kleur goed te laten zien.

Ik heb overigens voor andere geïnteresseerden ook twee rekbare vipcarriers met bamboo te koop, ¤25 per stuk. In blauw en grijs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
pi_182602983
quote:
0s.gif Op maandag 15 oktober 2018 20:11 schreef FlyingFish het volgende:
Het is een portamundo, zie foto. Figuurtjes erop zijn om de kleur goed te laten zien.

Ik heb overigens voor andere geïnteresseerden ook twee rekbare vipcarriers met bamboo te koop, ¤25 per stuk. In blauw en grijs.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bedankt voor de foto nog, maar is helaas niet helemaal mijn smaak.

Bada: mijn god wat een hoop doeken die voldoen aan mijn wensen! Zijn die doeken van Yaro wat?

Toen ik hier nog lurkte, tig jaren terug, kwam er ooit een “Zara red” voorbij, merk is me even ontschoten. Maar volgens mij verkopen ze die niet meer :’)
pi_182603944
quote:
0s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:25 schreef Helsinki het volgende:
Ik ga een draagconsult boeken en blijf tot die tijd een beetje ermee oefenen. Voor mijn gevoel zat de boel strak genoeg maar dat is lastig in te schatten omdat ik geen ervaring heb :P.
Heb je al geboekt?
Protège moi de mes désirs.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 07:42:36 #188
149959 SQ
snelle trees
pi_182603990
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 02:35 schreef Plumeria het volgende:

[..]

Bedankt voor de foto nog, maar is helaas niet helemaal mijn smaak.

Bada: mijn god wat een hoop doeken die voldoen aan mijn wensen! Zijn die doeken van Yaro wat?

Toen ik hier nog lurkte, tig jaren terug, kwam er ooit een “Zara red” voorbij, merk is me even ontschoten. Maar volgens mij verkopen ze die niet meer :’)
ellevill, die is er inderdaad mee gestopt ;)
disclaimer
pi_182604067
op ellevil.com is nog best wat te vinden..wel in noorse kronen, maar verzenden ging hier prima!
pi_182610704
quote:
0s.gif Op dinsdag 25 september 2018 08:31 schreef Lemijn het volgende:
Draagcover O+ . En dan mijn jas daar weer overheen. Ik krijg alweer zin in kouder weer!
Is dat voldoende ja?
Dikke winterjas, open erover en de draagcover?
Dat laatste is qua prijs namelijk wel te doen.
  vrijdag 19 oktober 2018 @ 14:38:00 #191
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182610903
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:26 schreef vencodark het volgende:

[..]

Is dat voldoende ja?
Dikke winterjas, open erover en de draagcover?
Dat laatste is qua prijs namelijk wel te doen.
Voor mij wel. Maar ik ben nogal warmbloedig.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182613964
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 14:38 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Voor mij wel. Maar ik ben nogal warmbloedig.
Ik niet. :+
Over een paar weken is de Sinterklaasintocht en met een wandelwagen wordt dat natuurlijk niks dus ik wil voor die tijd wel echt iets hebben wat werkt. Ik kijk nu wel voor zo’n zip-us ding.
En hoe doe je dat als je je kind op de rug draagt?
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:43:50 #193
171422 LadyBlack
paint it black
pi_182634680
Ik heb nooit een draagcover gebruikt. Ik had mijn zoontje in een fleecepak en een mutsje in de doek (en zijn tweede jaar had hij een winterjasje aan) en zelf idd mijn jas open. Dan zorgde ik wel dat ik bv een fijn vest aanhad dat dicht kon onder de draagdoek om de ergste wind tegen te houden.

En bij koud weer draag ik gewoon niet op de rug maar op de buik ^O^
  zaterdag 20 oktober 2018 @ 20:47:39 #194
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_182634731
Venco, ik draag zelden op mijn rug. En bij winterjasbehoefte dus gewoon helemaal niet.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
pi_182635171
Wij droegen vanavond nog in het bos, waar het al lekker fris is. We hebben toen een fleece-deken om Sjaak heen gedrapeerd. Gewoon zo eentje van de Ikea voor 2 euro ofzo. Werkte voor deze temperaturen goed. Bij kouder dan 0 zal dat niet meer voldoende zijn.

En ik heb een heel stuk ons buurmeisje van 9 jaar gedragen (25kg) in mijn Wompat pre-school. Het was wel wat zwaar, maar het ging nog prima! Ik denk dat ik haar zo’n 3km heb gedragen. Daarna viel Sjaak bijna in slaap dus mocht hij nog eens 3km. Dat scheelde wel behoorlijk in gewicht.
  zondag 21 oktober 2018 @ 21:58:48 #196
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182658055
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 oktober 2018 07:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Heb je al geboekt?
Nee, nog niet! Ik was nog even aan het bekijken wie ik kon inschakelen. Ik denk dat het Renske wordt :).

quote:
1s.gif Op zondag 14 oktober 2018 19:28 schreef Stormqueen het volgende:
Draag je ook hoog genoeg, helsinki?
Ja, dat wel. Maar ik ben erachter dat de doek nog wat strakker aangetrokken kan worden :). Blijft nog wel een klein stukje staart maar het is al wel beter.
pi_182805072
Deze draagjas te koop.



Draagjas van Bonprix, een paar maanden geleden gekocht toen ik zwanger was. Nu is hij helaas veste groot voor mij. Zgan.

Het is een maat 40, maar door de ritsen aan de zijkant kan hij ook door voor een maat 42 (of miss ook wel groter). Te gebruiken met of zonder baby insert.

Excl. verzendkosten. Of ophalen in Tiel of Utrecht centraal.
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 13:27:23 #198
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_182834676
Artipoppe heeft morgen een actie van -40% op een aantal doeken/dragers, voor de liefhebbers :).
  dinsdag 30 oktober 2018 @ 15:42:19 #199
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_182837603
Er komen ook nieuwe doeken bij! gaat weer gekkenhuis worden O+ O+
pi_182837785
quote:
0s.gif Op dinsdag 30 oktober 2018 13:27 schreef Helsinki het volgende:
Artipoppe heeft morgen een actie van -40% op een aantal doeken/dragers, voor de liefhebbers :).
Manlief zei net: “als jij er een wil, dan halen we hem toch?” 😱😱😱 Nadat ik een paar dure doeken stuurde.
Helaas ben ik wel verstandig. 😂
Protège moi de mes désirs.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')