abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180518610
Hoi allemaal,

Twee maanden geleden leerde ik een meisje kennen op een musicalvereniging waar we beiden meededen. Ze houdt net als ik erg van zingen en performen (kan dat ook erg goed) en ik vind haar extreem aantrekkelijk. Dat was ook de eerste klik tussen ons, het fysieke. Maar we konden ook meteen veel lachen.

Het contact werd al snel zeer intens.

Ze is gezellig maar heel erg aanwezig, uitgesproken (lekker Amsterdams) en vaak wat ongenuanceerd. Ze is ook wat lager opgeleid dan ik en dat vind ik helemaal niet erg, maar ik merk het soms wel. Ik ben een enorme twijfelaar, erg onzeker en perfectionistisch, lief maar erg overtuigd van mijn mening (soms wat belerend). Ik ben altijd overtuigd geweest dat ik een rustig, kalm en mild iemand nodig heb - zo zijn ook vrijwel al mijn goede vrienden en dat vind ik plezierig. Bij mijn (nu) vriendin heb ik vaak het gevoel gehad dat we allebei graag de baas willen zijn, een soort 'concurrentie'-gevoel, wat overigens wel minder wordt.

Toen ik voor het eerst met haar een drankje ging doen, dacht ik meteen: dit is niet de persoon die ik zoek voor een relatie. Zij bleek echter al snel helemaal weg van mij en er echt voor te willen gaan. Ik heb het een kans willen geven, we groeiden steeds meer naar elkaar toe, ook met haar familie kan ik het heel goed vinden. Ik heb haar drie weken geleden toch 'officieel' verkering gevraagd omdat ik haar steeds leuker vond worden en we ons eigenlijk al als stel gedroegen.

Helaas kwam het gevoel wat ik in het begin had al vrij snel weer bovendrijven. Ze praat graag over zichzelf en ik mis relativeringsvermogen. Ze weet van mijn twijfels en we zitten nu in een lastige situatie waarin zij, verdrietig, wacht op mijn keus om wel of niet door te gaan (zij ziet ook de botsende elementen van ons maar ziet vooral al het leuke).

Iets belangrijks wat helaas nog steeds speelt: afgelopen jaar heb ik zeer langdurig gedate met een ander meisje waar ik helemaal smoorverliefd op was en waar ik een echte, diepe connectie mee voelde. Zij werd helaas niet verliefd op mij, maar dit gevoel heb ik altijd vastgehouden als hetgene wat ik zoek in een relatie, aan één woord genoeg hebben om elkaar te begrijpen.

Echter, er komen allerlei bezwaren om de hoek kijken om het nu niet uit te maken en te blijven proberen.

- Het is gezellig met elkaar.
- Ze is een aanpakker en is zorgzaam.
- De seks is grandioos en ik vind haar ongelofelijk knap.
- Ik voel me fijn bij haar ouders, waar zij (enig kind) een zeer intense band mee heeft.
- We hebben veel dezelfde interesses.
- Ik merk dat ze haar best doet voor de relatie.
- Ik ben heel kritisch ingesteld en ben ontzettend bang dat ik altijd in zo'n situatie beland waarin ik de ander niet volledig bij mij vind passen.

Omdat ik nu (nog) niet een echt diepe connectie voel met mijn vriendin -ik vind haar ideeën vaak erg heftig- twijfel ik dus heel erg of ik het niet uit moet maken. Maar ik zou ook weer zoveel weggooien...

Een laatste punt is nog dat ik twee jaar lang een relatie heb gehad waarbij ik ook in het begin al twijfelde over de match. Dit was wel een heel mild en rustig meisje. Ik heb met haar bijna 2,5 jaar een fijne relatie gehad, maar achteraf heb ik vaak gedacht: had ik niet al naar mijn allereerste gevoel moeten luisteren? Ik ben nu 26 en ben bang om weer voor een relatie te vechten die uiteindelijk niet werkt.

Alvast heel erg bedankt voor de input die komt.

O+

[ Bericht 0% gewijzigd door anoniem6766 op 16-07-2018 18:37:57 ]
  PR/Manusje van alles maandag 16 juli 2018 @ 18:10:01 #2
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_180518662
Je bent nooit tevreden. Doe haar een lol en verlos haar van jouw gezeik.
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_180518695
Als je dit gezeik al hebt binnen 2 maanden dan zou ik er lekker een punt achter zetten. Dit gaat nooit wat worden. Er zijn wel meer knappe vrouwen met een leuke familie en waar je het gezellig mee kan hebben. Daarvoor hoef je niet bij de huidige te blijven.
Op vrijdag 26 april 2019 11:05 schreef Flippiee het volgende:[..]
Dag knapste man van FOK!
pi_180518945
De enige reden om bij haar te blijven die enigszins te verdedigen valt is dat het de tijd naar een volgende relatie opvult. Heb je toch iedere dag wat te neuken.

Maar als je ook maar iets om haar geeft, kap het dan af zeg. Kom op.
pi_180519037
Blijkbaar komt mijn post nogal arrogant over. Dat is niet de bedoeling... ik twijfel puur aan de combinatie en niet aan haar als persoon.

Ik geef zeker veel om haar. Ik doe net als zij erg m'n best voor ons. Ik wil gewoon niet de verkeerde keuze maken als het met wat meer geduld en inspanning gewoon goed kan aflopen.
pi_180519131
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:25 schreef anoniem6766 het volgende:
Blijkbaar komt mijn post nogal arrogant over. Dat is niet de bedoeling... ik twijfel puur aan de combinatie en niet aan haar als persoon.

Ik geef zeker veel om haar. Ik doe net als zij erg m'n best voor ons. Ik wil gewoon niet de verkeerde keuze maken als het met wat meer geduld en inspanning gewoon goed kan aflopen.
Maar waarom zou het beter gaan in de toekomst als het in de makkelijke periode al moeilijk gaat. Is er een externe factor die weg gaat vallen? Dat lees ik niet. Ik lees vooral dat je geen connectie met haar hebt, maar dat het vooral heel makkelijk is en ze heel lekker is.

Dat snap ik ook nog. Vooral dat ze heel lekker is. Want dat ga je missen. Maar ja, zonder die connectie blijft het altijd maar zo-zo.
  maandag 16 juli 2018 @ 18:42:16 #7
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_180519418
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:10 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Je bent nooit tevreden. Doe haar een lol en verlos haar van jouw gezeik.
Dit kun je niet maken.
pi_180519532
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:42 schreef Boca_Raton het volgende:

[..]

Dit kun je niet maken.
Ik neig er toch ook naar hoor. Jeetje wat een gezeik. Ze is geweldig maar eigenlijk ook heel kut :')
pi_180519548
Zet je ratio eens aan de kant en luister naar je gevoel. Wat zegt je gevoel? Wil je haar, ja of nee?
Somebody that I used to know
pi_180519769
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:07 schreef anoniem6766 het volgende:
Zij bleek echter al snel helemaal weg van mij en er echt voor te willen gaan. Ik heb het een kans willen geven,
...

Als ik heel eerlijk ben, vind ik dit nou niet bepaald warm klinken. Het overkwam je ofzo? En het viel niet tegen, dus tja?

De rest is allemaal rationeel gelul en goedpraterij. Sorry, kan er niets meer van maken.
Somebody that I used to know
pi_180519964
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:29 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Maar waarom zou het beter gaan in de toekomst als het in de makkelijke periode al moeilijk gaat. Is er een externe factor die weg gaat vallen? Dat lees ik niet. Ik lees vooral dat je geen connectie met haar hebt, maar dat het vooral heel makkelijk is en ze heel lekker is.

Dat snap ik ook nog. Vooral dat ze heel lekker is. Want dat ga je missen. Maar ja, zonder die connectie blijft het altijd maar zo-zo.
Hier zit zeker wat in. Dank je. Mijn gevoel wordt wel steeds sterker voor haar, we hebben dezelfde humor en interesses, maar ik weet niet of het genoeg is om het een diepe connectie te noemen.
pi_180519992
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:00 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben, vind ik dit nou niet bepaald warm klinken. Het overkwam je ofzo? En het viel niet tegen, dus tja?

De rest is allemaal rationeel gelul en goedpraterij. Sorry, kan er niets meer van maken.
Dat snap ik. Ja, eigenlijk is het me een beetje overkomen. Maar ik wilde zoiets leuks waarbij er zoveel aantrekkingskracht is en zij zo van de match overtuigd is, niet zomaar afwimpelen. Ik dacht gewoon: misschien zie ik het in eerste instantie verkeerd.
pi_180520023
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:11 schreef anoniem6766 het volgende:

[..]

Dat snap ik. Ja, eigenlijk is het me een beetje overkomen. Maar ik wilde zoiets leuks waarbij er zoveel aantrekkingskracht is en zij zo van de match overtuigd is, niet zomaar afwimpelen. Ik dacht gewoon: misschien zie ik het in eerste instantie verkeerd.
Ga met haar een paar dagen op vakantie. Dan leer je meestal iemand pas écht kennen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_180520207
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:09 schreef anoniem6766 het volgende:

[..]

Hier zit zeker wat in. Dank je. Mijn gevoel wordt wel steeds sterker voor haar, we hebben dezelfde humor en interesses, maar ik weet niet of het genoeg is om het een diepe connectie te noemen.
Het is jouw gevoel he? Dat kan ik niet beoordelen.

Als jij zegt dat jouw gevoel steeds sterker wordt kun je ook besluiten om het een kans te geven. Maar dan moet je wel all in.

Niet iedere relatie is vanaf het begin vuur en vlam, dus alles kan. Maar jij bent degene die kan voelen wat er is en waar het heen gaat.

Ben je eigenlijk wel over die andere relatie heen? Dat kan natuurlijk ook een en ander beïnvloeden.

Hoe dan ook: kies op intuïtie voor er vol voor gaan of het afkappen. Dit zijn nu eenmaal zaken waar je kiest voor een beetje. Dat wordt niets.
  maandag 16 juli 2018 @ 19:35:13 #15
545 dop
:copyright: dop
pi_180520455
Probeer je verstand eens uit te schakelen, wat zegt je gevoel dan.
Want met je verstand kun je echt niet voelen.
Ik schrijf soms wat rottig, zelf noem ik het dyslexie , sommige zeggen dat ik lui ben.
get over it , het wordt niet beter
pi_180520592
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:12 schreef FireFox1 het volgende:

[..]

Ga met haar een paar dagen op vakantie. Dan leer je meestal iemand pas écht kennen.
Dit is ook wel een goede. En dan zonder verwachtingen of eisen bij jezelf. Maar gewoon, ontspannen, om elkaar beter te leren kennen.
Somebody that I used to know
pi_180520715
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:42 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Dit is ook wel een goede. En dan zonder verwachtingen of eisen bij jezelf. Maar gewoon, ontspannen, om elkaar beter te leren kennen.
Ja inderdaad, ga een stuk wandelen, uit eten etc etc. In alle rust. Samen.
What is my problem with man, you ask? No. I ask you, what was man's problem with me?
pi_180520842
En spreek met jezelf af dat je pas na het weekend over deze vraag gaat nadenken. Niet tijdens.
Somebody that I used to know
pi_180520931
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:11 schreef anoniem6766 het volgende:

[..]

Dat snap ik. Ja, eigenlijk is het me een beetje overkomen. Maar ik wilde zoiets leuks waarbij er zoveel aantrekkingskracht is en zij zo van de match overtuigd is, niet zomaar afwimpelen. Ik dacht gewoon: misschien zie ik het in eerste instantie verkeerd.
Of je wilde niet de onaardige knul uithangen en hopen dat zij met al haar moeite jou wel mee kon nemen in the flow. Maar in de op klink je aardiger en gevoeliger over haar voorganger, dus misschien is het tijd om nog eens goed na te denken of je deze wel echt kans gunt door haar aan te houden of dat je misschien aardiger kunt zijn door haar los te laten. Zodat ze iemand tegen komt die wel echt gek is op wie ze is en niet zozeer wat ze m.n. voor jou doet nu zeg maar..
pi_180521237
Blijkbaar vindt jouw vriendin in jou wat jij vond in die date. Zou jij het prettig voor jezelf hebben gevonden als die date van je een relatie met je was aangegaan?
Somebody that I used to know
  maandag 16 juli 2018 @ 20:47:14 #21
393893 Hyaenidae
Haaien-idee
pi_180522096
Je klinkt als een homo, moet je het niet in de herenliefde zoeken? Geen grap.
pindazakje
pi_180522550
Makkelijke seks waarbij je geen moeite hoeft te doen is toch leuk? Maar daarmee heb je wel verwachtingen gewekt bij haar, klinkt in oren meer als lekker makkelijk neuken, denken met je pik maar haar intussen wel in gedachten af fikken op het niveau verschil met jou. Zoek een vrouw die op jouw niveau zit en laat deze fantastische meid verder maar met rust.
En voortaan eerst even een intelligentie en niveau test om teleurstelling te voorkomen.
pi_180522900
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 20:47 schreef Hyaenidae het volgende:
Je klinkt als een homo, moet je het niet in de herenliefde zoeken? Geen grap.
Hij was anders verliefd op die andere date.
Somebody that I used to know
pi_180522951
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:11 schreef anoniem6766 het volgende:

[..]

Dat snap ik. Ja, eigenlijk is het me een beetje overkomen. Maar ik wilde zoiets leuks waarbij er zoveel aantrekkingskracht is en zij zo van de match overtuigd is, niet zomaar afwimpelen. Ik dacht gewoon: misschien zie ik het in eerste instantie verkeerd.
En hoe denk je nu dat je het ziet? Misschien zag je het wel goed? Tijd om de waarheid onder ogen te zien? Durf je te vertrouwen op je eigen oordeel?

[ Bericht 2% gewijzigd door Postbus100 op 16-07-2018 21:39:09 ]
Somebody that I used to know
pi_180523785
Ik zit bij een musicalrepetitie, maar hartstikke bedankt voor de reacties. Ik reageer straks uitgebreid.

Homo, vaak voor aangezien maar absoluut niet (smoorverliefd op meerdere vrouwen geweest ;)).
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')