abonnement Unibet Coolblue
pi_180516345
Europa kan op dit moment niet meer volledig op het Witte Huis en de Amerikaanse president Donald Trump vertrouwen, stelt de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Heiko Maas.
Hij deed zijn uitspraken maandag tijdens een interview. Duitsland vindt dat Europa de gelederen moet sluiten en een geheel eigen koers moet varen.

"Om onze relatie met de VS goed te houden, moeten we de relatie bijstellen", aldus Maas. "Het is daarom ook heel belangrijk dat we ons nog duidelijker aan Europa committeren. Europa moet zich niet laten verdelen door de harde verbale aanvallen en de absurde tweets van Trump."

De Duitse minister doet zijn uitspraken na de chaotisch verlopen NAVO-conferentie van vorige week. De grillige Trump stapte niet uit het samenwerkingsverband, maar zijn toon was wel agressief. Hij leek er vooral op uit te zijn trouwe militaire bondgenoten te schofferen en ergeren.

Vijanden
In het interview met CBS noemde Trump de Europese Unie "een van de grootste vijanden" van zijn land. Overigens noemde de president in dit lijstje ook Rusland en China.

Verder schoffeerde Trump de Britse premier Theresa May in een interview. Dit deed hij door haar Brexit-plannen onderuit te halen en te zeggen dat de VS op basis van haar voorstel aan de EU geen nieuw handelsverdrag met het Verenigd Koninkrijk zou kunnen sluiten.

Binnen een etmaal kwam Trump echter terug op zijn eigen woorden. Hij bestempelde zijn quotes uit een gesprek dat de Britse krant The Sun had opgenomen als "fake news".

https://www.nu.nl/buitenl(...)r-vs-vertrouwen.html
pi_180516440
Een hoop kreten over en weer in de media.

Maar geloof dat de burgerbevolking zich hier niet echt mee bezig houdt.

Was gisteren een item op nieuwsuur over de handelsoorlog, iemand op het werk wilde er een discussie over starten, maar het gesprek ging er snel over of presentatrice Mariëlle wel of niet een geile uitstraling heeft.
  User die overal opduikt 2022 maandag 16 juli 2018 @ 16:21:45 #3
186611 Haags
pi_180516460
Het is altijd goed om je eigen koers te varen!
Zonder wrijving geen glans
  maandag 16 juli 2018 @ 16:26:06 #4
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_180516548
Europa moet eigenlijk gewoon altijd haar eigen koers varen, los van hoe andere landen zich gedragen tov Europa.

Dus misschien minder afhankelijk maken van de VS en vooral ook van China, zou een mooie stap zijn.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 16 juli 2018 @ 16:31:27 #5
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180516675
Ik vind het hele idee dat we van Amerika afhankelijk zouden moeten blijven idioot. Dat is nou ook juist wat Trump niet wil. Hij wil een verzameling betrouwbare bondgenoten die hem niet uitknijpen op handelsgebied. Geen clubje willoze debielen die geen cent wilen investeren in de NAVO en zoveel mogelijk geld van de VS wil opslurpen, als een of andere parasiet.

Vreemd dat we zo'n man als Trump nodig hebben om tot dat besef te komen. We zijn geen vazalstaat van de VS. Hou op met dat hielenlikken en hou op met dat gelul over ''meer, sterker Europa''.

Europa bestaat al. Het is een verzameling soevereine naties die eindelijk ens hun verantwoordelijkheden moeten nemen, afzonderlijk van elkaar. Nu en in de toekomst.
pi_180516689
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het hele idee dat we van Amerika afhankelijk zouden moeten blijven idioot. Dat is nou ook juist wat Trump niet wil. Hij wil een verzameling betrouwbare bondgenoten die hem niet uitknijpen op handelsgebied. Geen clubje willoze debielen die geen cent wilen investeren in de NAVO en zoveel mogelijk geld van de VS wil opslurpen, als een of andere parasiet.

Vreemd dat we zo'n man als Trump nodig hebben om tot dat besef te komen. We zijn geen vazalstaat van de VS. Hou op met dat hielenlikken en hou op met dat gelul over ''meer, sterker Europa''.

Europa bestaat al. Het is een verzameling soevereine naties die eindelijk ens hun verantwoordelijkheden moeten nemen, afzonderlijk van elkaar. Nu en in de toekomst.
^O^
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 16 juli 2018 @ 16:32:27 #7
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180516694
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:20 schreef Toefjes het volgende:
Een hoop kreten over en weer in de media.

Maar geloof dat de burgerbevolking zich hier niet echt mee bezig houdt.

Was gisteren een item op nieuwsuur over de handelsoorlog, iemand op het werk wilde er een discussie over starten, maar het gesprek ging er snel over of presentatrice Mariëlle wel of niet een geile uitstraling heeft.
Ik vind Marielle wel een geile uitstraling hebben.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180516728
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:32 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik vind Marielle wel een geile uitstraling hebben.
Ik ben het daar helemaal mee eens.
pi_180516969
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben het daar helemaal mee eens.
Puntige knieen en platte kont, ik geef het een 6-. Doe mij maar Dionne Stax. O+
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180517142
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:33 schreef Toefjes het volgende:

[..]

Ik ben het daar helemaal mee eens.
"U kijkt zo lief".

Balkenende wist het al.
Google is your friend, abuse your friends
pi_180517194
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:21 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is altijd goed om je eigen koers te varen!
De Europese koers is geen eigen koers van Nederland en het is zeker niet mijn koers.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_180517425
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:45 schreef Hathor het volgende:

[..]

Puntige knieen en platte kont, ik geef het een 6-. Doe mij maar Dionne Stax. O+
Ja, maar dat gemaakte bekakte accentje is zo leuk. Ze heeft een x factor. Natuurlijk is Dionne objectief gezien een stuk mooier. Dat dan weer wel.
pi_180517497
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het hele idee dat we van Amerika afhankelijk zouden moeten blijven idioot. Dat is nou ook juist wat Trump niet wil. Hij wil een verzameling betrouwbare bondgenoten die hem niet uitknijpen op handelsgebied. Geen clubje willoze debielen die geen cent wilen investeren in de NAVO en zoveel mogelijk geld van de VS wil opslurpen, als een of andere parasiet.

Vreemd dat we zo'n man als Trump nodig hebben om tot dat besef te komen. We zijn geen vazalstaat van de VS. Hou op met dat hielenlikken en hou op met dat gelul over ''meer, sterker Europa''.

Europa bestaat al. Het is een verzameling soevereine naties die eindelijk ens hun verantwoordelijkheden moeten nemen, afzonderlijk van elkaar. Nu en in de toekomst.
Maar dan kunnen we ook zeggen: Nou Trump, misschien is zoveel geld voor het leger helemaal niet nodig.
  maandag 16 juli 2018 @ 17:43:42 #14
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180518087
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:31 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Ik vind het hele idee dat we van Amerika afhankelijk zouden moeten blijven idioot. Dat is nou ook juist wat Trump niet wil. Hij wil een verzameling betrouwbare bondgenoten die hem niet uitknijpen op handelsgebied. Geen clubje willoze debielen die geen cent wilen investeren in de NAVO en zoveel mogelijk geld van de VS wil opslurpen, als een of andere parasiet.

Vreemd dat we zo'n man als Trump nodig hebben om tot dat besef te komen. We zijn geen vazalstaat van de VS. Hou op met dat hielenlikken en hou op met dat gelul over ''meer, sterker Europa''.

Europa bestaat al. Het is een verzameling soevereine naties die eindelijk eens hun gezamenlijke verantwoordelijkheden moeten nemen. afzonderlijk van elkaar. Nu en in de toekomst.
Fixed.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_180518230
De eurofiele Duitsers laten geen kans onbenut om het Heilige Rijk een eigen leger te geven.
  maandag 16 juli 2018 @ 17:58:24 #16
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180518392
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:32 schreef Falco het volgende:

[..]

Ik vind Marielle wel een geile uitstraling hebben.
Pica van Mariëlle plz
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 16 juli 2018 @ 18:00:51 #17
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180518457
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Fixed.
Geen soldaat is bereid te sterven voor het concept ‘EU’ of te lijden voor de aanwezigjeidsbonus van Verhofstad. Miljoenen Amerikanen willen wel vechten voor hun land. Dat is het verschil.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 16 juli 2018 @ 18:02:27 #18
469602 dellipder
Unwashed brains
pi_180518491
Ik onderschrijf de inbreng van LXIV en Vader_Aardbei.
Crooked Hillary
“Political correctness is tyranny with manners"-- Charlton Heston (1999)
"If Fascism Ever Comes To America, It Will Come In The Name Of Liberalism" -- Ronald Reagan (1975)
"Socialsm...feeling hungry and misrable with a friend" -- Common sense (2018)
  maandag 16 juli 2018 @ 18:07:19 #19
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180518598
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:58 schreef LXIV het volgende:

[..]

Pica van Mariëlle plz


O+
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180518723
Ergens vertrouw ik inderdaad meer op Duitsland om de 'Europese' belangen te behartigen dan de VS.
  maandag 16 juli 2018 @ 18:14:04 #21
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180518750
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:12 schreef Triggershot het volgende:
Ergens vertrouw ik inderdaad meer op Duitsland om de 'Europese' belangen te behartigen dan de VS.
de Duitsers zijn mentaal gecastreerd. Daar zou ik niet teveel meer van verwachten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 16 juli 2018 @ 18:14:55 #22
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180518775
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

de Duitsers zijn mentaal gecastreerd. Daar zou ik niet teveel meer van verwachten.
Maar Trump is dan beter? Weet niet hoor. Die heeft ons sinds kort samen met 27 andere landen als vijand bestempeld :{.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180518780
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

de Duitsers zijn mentaal gecastreerd. Daar zou ik niet teveel meer van verwachten.
Ik heb een nog lagere beeld van de Amerikanen dan jij van de Duitsers.
pi_180518916
Hitler was ook niet te vertrouwen.
pi_180519128
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:07 schreef Falco het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

O+
*;
  maandag 16 juli 2018 @ 18:31:34 #26
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180519188
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:14 schreef Falco het volgende:

[..]

Maar Trump is dan beter? Weet niet hoor. Die heeft ons sinds kort samen met 27 andere landen als vijand bestempeld :{.
De EU.
Ik ben alles behalve de EU
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 16 juli 2018 @ 18:33:23 #27
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180519238
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

De EU.
Ik ben alles behalve de EU
Jij bent nog meer Brabo dan Nederlander ja ;).

Anyway, denk dat veel Europeanen zich wel lelijk aangesproken voelen door die uitspraak.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 16 juli 2018 @ 18:36:56 #28
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180519324
Gossie, en hebben ze al plannen wat dan in 2050? De VS heeft met West Europa dat ronkvaste geloof in democratie en liberale waarden gemeen. Beiden willen dat graag globaal verspreiden net als het Christendom met de kruistochten. Die partner zal EU nergens vinden. Rusland is anders: ''19de eeuwse'' nationalisme viert daar hoogtij. Dat is de reden dat Merkel de heer Poetin niet mag. Net als vuur en water als het gaat om waarden waar ze voor staan. Die kotsen op de liberale waarden van West Europa en zien de wereld heel anders voor zich.

[ Bericht 2% gewijzigd door Jellereppe op 16-07-2018 18:49:13 ]
  maandag 16 juli 2018 @ 18:40:40 #29
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180519387
Vertrouw de Duitsers maar. Heus. Ditmaal komt alles goed.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 16 juli 2018 @ 18:46:13 #30
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180519497
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:40 schreef LXIV het volgende:
Vertrouw de Duitsers maar. Heus. Ditmaal komt alles goed.
Ik zal mijn best doen. De Amerikanen zien het als hun 'destiny' om democratie te verspreiden, 'cultiveren' en beschermen: USAID, Democracy without Borders, en veel meer organisaties (NGo's, onderwijs, media, hollywood etc). Gaan te werk als religieuze extremisten wat dat betreft. Manifest Destiny. Als men Amerikaanse politici of politicologen over hoort praten komt het over als Gods Opdracht die Hij heeft toebedeeld aan het Amerikaanse volk om al die Uitmuntendheid in de wereld te brengen. Amerikaanse exceptionalisme. Na de val van Sovjet-Unie is dat een eigen leven gaan leiden met uitspraken als 'einde van de geschiedenis'. Het Westen zou nooit meer ideologisch uitgedaagd gaan worden na de val van het Communisme. Democratie en liberalisme was de eindbestemming voor de mensheid. Dat was het geloof. Doet niet onder voor Saudiërs en hun Islam. Zit weinig pragmatisme in. Op die manier houden ze hun publiek via enorme media conglomeraten ook voor de gek met 'autoritaire staten = slecht'' en ''democratie = goed''. Het is nooit zwart-wit in geopolitiek hoewel Anglosaskische media het wel op die manier rebranden gebaseerd op ideologie. Hoewel ze niet-democratische puppetstaten tolereren als het in hun belang is zoals SA. Namelijk petrodollar, ze kunnen de Saudiers 'vragen ' om de islam te rebranden zodat ze het kunnen inzetten als geopolitiek instrument net zoals ze met salafisme hebben gedaan in Afghanistan tegen de Soviets/Communisme en dollars voor hun multi-nationals (denk aan enorme orders voor de wapenindustrie). De Duitsers zijn maar een pion op het Amerikaanse schaakbord. Alleen Rusland, China en Iran moeten niks van dat schaakbord hebben en worden dus best wel 'anders' aangepakt: vijandige Westerse media en dergelijke. Meer landen maar dat zijn de enige drie die meldenswaardig zijn voor dat schaakbord. De rest zit in de Amerikaanse broekzak (Pax Americana) of zijn niksvoorstellende landen en niet belangrijk. Ik kan mij niet voorstellen dat Duitsland heel serieus is (leugens, grootspraak in de media) en een optater gaat verkopen aan Pax Americana. Bullshit!

https://www.democracywith(...)n-nato-and-the-oecd/

https://decorrespondent.n(...)73950768992-9d41dd0a

[ Bericht 7% gewijzigd door Jellereppe op 16-07-2018 19:15:01 ]
  maandag 16 juli 2018 @ 19:44:37 #31
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180520649
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:00 schreef LXIV het volgende:

[..]

Geen soldaat is bereid te sterven voor het concept ‘EU’ of te lijden voor de aanwezigjeidsbonus van Verhofstad. Miljoenen Amerikanen willen wel vechten voor hun land. Dat is het verschil.
Er is geopolitiek gezien weinig verschil tussen sterven voor de EU of welke specifieke lidstaat dan ook. Dus als jij er dan een vlaggetje op wilt plakken dan gaat dat prima.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 16 juli 2018 @ 19:52:08 #32
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180520798
Wil Trumpie toch ook? Landen moeten niet zo afhankelijk zijn van politieagentje vs?
Was toch een verkiezingsbelofte?

Wie is er nu werkelijk verbaasd dan?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 16 juli 2018 @ 19:56:15 #33
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180520899
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:43 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Fixed.
Jij denkt serieus dat er onder de europese bevolking een 'europa' gevoel heerst?
Dat doet brussel je doen geloven denk ik. Maar er is geen enkel normaal persoon wat zich identificeert met 'europeaan'.

Soevereine staten. Daar gaat het om.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 16 juli 2018 @ 20:11:58 #34
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180521263
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat er onder de europese bevolking een 'europa' gevoel heerst?
Dat doet brussel je doen geloven denk ik. Maar er is geen enkel normaal persoon wat zich identificeert met 'europeaan'.

Soevereine staten. Daar gaat het om.
Het hangt er vanaf aan wie je het waar vraagt.

Soevereine staten - je bedoelt die constructie die tot twee wereldoorlogen heeft geleid? Jaaa, dat ging wel lekker inderdaad.

Het één sluit het ander niet uit trouwens, maar ik merk op FOK! vaak dat dat echt te moeilijk is voor veel mensen. Een gelaagde identiteit... stel je voor. Dat je je én Nederlander én Europeaan voelt. Ongehoord..
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  maandag 16 juli 2018 @ 21:03:10 #35
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180522507
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:44 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Er is geopolitiek gezien weinig verschil tussen sterven voor de EU of welke specifieke lidstaat dan ook. Dus als jij er dan een vlaggetje op wilt plakken dan gaat dat prima.
het is geen geopolitiek maar psychologie
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180522905
Dat kon natuurlijk al niet meer sinds ze die simpleton de scepter hebben laten zwaaien.
Conscience do cost.
pi_180524078
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:26 schreef Lothiriel het volgende:
Europa moet eigenlijk gewoon altijd haar eigen koers varen, los van hoe andere landen zich gedragen tov Europa.

Dus misschien minder afhankelijk maken van de VS en vooral ook van China, zou een mooie stap zijn.
Precies. Het zijn uiteindelijk ook allemaal lessen in de tijd en we zitten nu net op de een soort van tweede post-911 golf als je het zo mag omschrijven, en daaruit zal zich nog een heel nieuwe ontwikkeling rollen.

In het verleden waren er meerdere kleinere regio's die in spanning naast elkaar leefden op vele fronten. Daarna is zoiets geklapt en is er langzamerhamd gepoogd om meer te verenigen en dat was een verbetering tov het verleden. En dat verenigen werkt ook prima door als iedereen zich schikt in de afspraken. Maar de koek is op een gegeven moment wel op en dan komt er weer een vals verlangen opsteken naar tijden die wat rustiger waren of juist wat meer spectakel brachten. Iets goeds heeft ook zn houdbaarheid.

De jaren '80 waren een tijd van pessimisme. In de jaren '90 liep dat binnen delen van Europa over in een geloof dat men wereldvrede kon bereiken. Er was ineens een (wellicht vals) idee dat er een eenheidsgevoel was en we nu echt naar één wereld gingen waarbij oorlogen langzamerhand zouden verdwijnen. Uit dat optimisme is veel gegroeid.

Maar men vergeet in alle uitzichten op utopieen en in blind optimisme dat spelers kunnen verschijnen die de balans kunnen verstoren.

Nu zit je met een scenario dat het laatste aan optimisme van het momentum van de jaren '90 echt definitief weg lijkt te ebben en een grote belangrijke steunpilaar als de VS z'n vraagtekens zet met een leider die iets wat hij eerder heeft laten optekenen de volgende dag als fake news bestempeld. Dit is opmerkelijk maar wat misschien wat zorgelijker is, is dat anderen dit gedrag overnemen en je hierdoor wat meer geaccepteerde agressievere manieren van communiceren krijgt die onder de gordel gaan.

Tel daarbij een nieuwe generatie Britten op die met het ietwat onwerkelijke Brexit in de maag zitten en de anderen dreigen daarmee het houvast ook te verliezen. Juist daarom lijkt een stabiele EU me dan wel wenselijk.

Daarbij moet wel toegevoegd worden dat we in 2018 leven en niet in een andere eeuw waardoor we niet even een simpele optelsom kunnen maken en tot de conclusie kunnen komen dat de geschiedenis zich herhaalt want het zal zich in iets nieuws ontwikkelen waarbij men alleen met wat voorspellingen op basis van gegevens (forecasting) enigszins een klein kijkje in de toekomst kan krijgen.

"May you live in interesting times"

[ Bericht 2% gewijzigd door Beathoven op 16-07-2018 22:08:17 ]
pi_180524361
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:31 schreef LXIV het volgende:

[..]

De EU.
Ik ben alles behalve de EU
Het handelsoverschot van de EU, om precies te zijn, en daaraan levert Nederland per inwoner nog een grotere bijdrage dan Duitsland, waar Trump zo vaak over klaagt.
pi_180524422
Je moet dus wel ontzettend naïef zijn om te denken dat Trump Nederland afzonderlijk, zonder EU, ineens als vriend zou zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2018 22:15:48 ]
  maandag 16 juli 2018 @ 22:46:14 #40
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180525286
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:15 schreef Igen het volgende:
Je moet dus wel ontzettend naïef zijn om te denken dat Trump Nederland afzonderlijk, zonder EU, ineens als vriend zou zien.
Jij snapt niet hoe Trump denkt omdat je zelf heel anders denkt. Ik snap precies hoe hij denkt. Hij is tegen de EU omdat het een decadente, slappe, cultuurrelativerende bende van zachte perverse flikkers is. Voor een nl zoals het was tot 1990 zou hij enkel respect gehad hebben,
Ik begrijp hem gewoon zo ontzettend goed. Ook weet ik precies wat hij met zijn wilde uitspraken wil bereiken.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  maandag 16 juli 2018 @ 23:44:57 #41
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180526604
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 20:11 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf aan wie je het waar vraagt.

Soevereine staten - je bedoelt die constructie die tot twee wereldoorlogen heeft geleid? Jaaa, dat ging wel lekker inderdaad.

Het één sluit het ander niet uit trouwens, maar ik merk op FOK! vaak dat dat echt te moeilijk is voor veel mensen. Een gelaagde identiteit... stel je voor. Dat je je én Nederlander én Europeaan voelt. Ongehoord..
Bullshit.

Waar komt die nonsens toch vandaan dat als de eu terug naar de eeg gaat en stopt met het eenstaats beleid, er oorlog in europa komt?
Ernstig kortzichtig en enorm dom. In het verleden behaalde resultaten...

Onderlinge verschillen zorgen voor specialisme en behoefte en specialisme en behoefte zorgt voor ruilhandel en ruilhandel voor economie.

Wat je zegt is gewoon onzin. Je leeft in het verleden en ziet niet dat de volkeren in europa totaal veranderd zijn tegenover 100 jaar terug naar elkaar.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  dinsdag 17 juli 2018 @ 00:02:10 #42
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180526919
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:15 schreef Igen het volgende:
Je moet dus wel ontzettend naïef zijn om te denken dat Trump Nederland afzonderlijk, zonder EU, ineens als vriend zou zien.
Obama luisterde Merkel gewoon rechtstreeks af. Daar werd toen niet zo’n groot punt van gemaakt. Nu wel over een paar losse opmerkingen.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 06:36:51 #43
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180528552
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 20:11 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Het hangt er vanaf aan wie je het waar vraagt.

Soevereine staten - je bedoelt die constructie die tot twee wereldoorlogen heeft geleid? Jaaa, dat ging wel lekker inderdaad.

Het één sluit het ander niet uit trouwens, maar ik merk op FOK! vaak dat dat echt te moeilijk is voor veel mensen. Een gelaagde identiteit... stel je voor. Dat je je én Nederlander én Europeaan voelt. Ongehoord..
Ik denk dat er één ding is wat de EU zonder twijfel bewezen heeft en dat is dat verregaande economische samenwerking en vrijhandel geen zero sum is. Alle landen in de EU zijn er beter van geworden (ook al had Zuid-Europa meer discipline opgelegd moeten worden). Daar is geen diepe politieke unie voor nodig geweest.

Ook al zou de EU afbrokkelen zal dit soort economische samenwerking doorgaan in een of andere vorm. Iedereen heeft er teveel bij te verliezen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180528898
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:46 schreef LXIV het volgende:

[..]

Jij snapt niet hoe Trump denkt omdat je zelf heel anders denkt. Ik snap precies hoe hij denkt. Hij is tegen de EU omdat het een decadente, slappe, cultuurrelativerende bende van zachte perverse flikkers is. Voor een nl zoals het was tot 1990 zou hij enkel respect gehad hebben,
Ik begrijp hem gewoon zo ontzettend goed. Ook weet ik precies wat hij met zijn wilde uitspraken wil bereiken.
Hahaha :')

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 17-07-2018 07:23:51 ]
  dinsdag 17 juli 2018 @ 07:30:23 #45
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_180528934
Wel mooi dat er altijd geroepen wordt om meer EU, i.p.v. een betere EU.

Het eerste betekent meer baantjes voor uitgerangeerde politici, het tweede minder.

Geeft goed aan waar de prioriteiten liggen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
  dinsdag 17 juli 2018 @ 08:40:05 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180529696
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 06:36 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik denk dat er één ding is wat de EU zonder twijfel bewezen heeft en dat is dat verregaande economische samenwerking en vrijhandel geen zero sum is. Alle landen in de EU zijn er beter van geworden (ook al had Zuid-Europa meer discipline opgelegd moeten worden). Daar is geen diepe politieke unie voor nodig geweest.

Ook al zou de EU afbrokkelen zal dit soort economische samenwerking doorgaan in een of andere vorm. Iedereen heeft er teveel bij te verliezen.
Die andere vorm zal sowieso sterk op de EU lijken. De politieke unie is namelijk noodzakelijk als je een open markt en vrijhandel wilt. Je kunt namelijk niet iedereen op eigen houtje zijn markt laten inrichten en dan verwachten dat er geen problemen ontstaan. Dat gebeurt namelijk wel.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 08:53:48 #47
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180529883
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 08:40 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Die andere vorm zal sowieso sterk op de EU lijken. De politieke unie is namelijk noodzakelijk als je een open markt en vrijhandel wilt. Je kunt namelijk niet iedereen op eigen houtje zijn markt laten inrichten en dan verwachten dat er geen problemen ontstaan. Dat gebeurt namelijk wel.
Flink afgeslankte vorm als je het bij geharmoniseerde producteigenschappen houdt en gezamenlijke regels voor dienstverlening.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 17 juli 2018 @ 09:05:20 #48
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180530012
Dat Poetin ass-kissen van Trump ging velen te ver. Ook Arnie was not amused over deze wet noodle/fan boi.

https://twitter.com/Schwa(...)990073700708355?s=20

Embedden lukt even niet.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180530162
Kan de burger van de EU wel vertrouwen op de EU?
Ô mon citoyens vous serez unis.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:15:39 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180531021
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 08:53 schreef nixxx het volgende:

[..]

Flink afgeslankte vorm als je het bij geharmoniseerde producteigenschappen houdt en gezamenlijke regels voor dienstverlening.
Als je open grenzen wilt, moet je ook immigratie samen doen. Als je vrijheid van arbeid wilt, moet je ook arbeidsvoorwaarden en zo samen doen. En zonder die voorwaarden is er geen open markt.
pi_180531149
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 09:05 schreef Copycat het volgende:
Dat Poetin ass-kissen van Trump ging velen te ver. Ook Arnie was not amused over deze wet noodle/fan boi.

https://twitter.com/Schwa(...)990073700708355?s=20

Embedden lukt even niet.
Arnold is gewoon boos dat Trump hem keihard kapot gemaakt heeft.

realDonaldTrump twitterde op vrijdag 03-02-2017 om 12:24:51 Yes, Arnold Schwarzenegger did a really bad job as Governor of California and even worse on the Apprentice...but at least he tried hard! reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 04-03-2017 om 14:19:29 Arnold Schwarzenegger isn't voluntarily leaving the Apprentice, he was fired by his bad (pathetic) ratings, not by me. Sad end to great show reageer retweet
realDonaldTrump twitterde op vrijdag 06-01-2017 om 13:34:37 Wow, the ratings are in and Arnold Schwarzenegger got "swamped" (or destroyed) by comparison to the ratings machine, DJT. So much for.... reageer retweet
Jaloers op het succes van DJT, niet serieus te nemen dus. Fake news.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:23:47 #52
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180531172
:D
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  dinsdag 17 juli 2018 @ 10:40:29 #53
33189 RM-rf
1/998001
pi_180531456
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 06:36 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik denk dat er één ding is wat de EU zonder twijfel bewezen heeft en dat is dat verregaande economische samenwerking en vrijhandel geen zero sum is. Alle landen in de EU zijn er beter van geworden (ook al had Zuid-Europa meer discipline opgelegd moeten worden). Daar is geen diepe politieke unie voor nodig geweest.

Ook al zou de EU afbrokkelen zal dit soort economische samenwerking doorgaan in een of andere vorm. Iedereen heeft er teveel bij te verliezen.
Inderdaad, een Politieke Unie brengt natuurlijk helegaar niks, dat is niet nodig....

Maar wat er dan mis is aan de EU?
Natuurlijk dat er alemaal lidstaten zijn die volop hun eigen weg gaan, die bv regels zelf halfslachtig of helemaal niet uitvoeren en die je niet door de EU bepaalde regels kunt laten opleggen of duidelijk en daadkrachig kunt ingrijpen als zij er zelf een zooitje van maken en het gevaar bestaat dat andere EU-landen vor hun falen moeten opdraaien....
(of dat nu bij het ongecontroleerd doorlaten van vluchtelngen aan hun buitengrenzen is, of in hun financiele beleid of whatever interne beleidsterrein dat ok invloed op andere lidstaten heeft)

Wat, O wat zou er nu eigenlijk gedaan moeten worden dat de EU dan wél zou kunnen optreden tegen die lidstaten?
die de eigen regels overtreden en deze niet meer geheel laten freewheelen als soevereine staten binnen een verdrag zonder dat er een overkoepelende macht bestaat de verdragsregels ook op te leggen en de lidstaten te controleren?

Hmmm, wat voor term zouden we daarvoor kunnen bedenken dat een verdrag niet enkel een 'los' en oncontroleeraar verdrag tussen geheel onafhankelijke staten is, maar dit verdrag of unie ook een politieke macht zelf kent?

een 'politieke unie' misschien?

Ja, dat is een goede term.... om bv een unieverdrag te hebben dat ook kan optreden tegen overtedingen en dat bv 'zuid-europa meer discipline opleggen' kàn , moet dit ook een 'politieke unie' zijn....

.... is het niet een beetje vreemd als je dezelfde 'politieke unie' niks vind bijdragen, maar het ontbreken ervan wel als één van de belangrijkse zwaktepunten aan de huidige EU identifieert?
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:04:34 #54
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180531876
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 10:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je open grenzen wilt, moet je ook immigratie samen doen. Als je vrijheid van arbeid wilt, moet je ook arbeidsvoorwaarden en zo samen doen. En zonder die voorwaarden is er geen open markt.
Ben het met beide punten niet eens :)

Open binnen grenzen betekent niet perse dat je een gezamenlijk immigratie beleid moet voeren. Voor reguliere, legale migratie van buiten de EU kun je een verblijfsvergunning en werkvergunning systeem optuigen. Ofwel, die immigrant krijgt een vergunning voor het land dat hem binnengelaten heeft en je zou hem kunnen verbieden om in een ander land te vestigen en werken, of dat weer met een nieuwe vergunning van dat andere land. Voor illegale migratie en asiel hoef je ook niet een gezamenlijk beleid te voeren. Dublinverordening schuift dat bijv allemaal netjes naar het aankomstland. Een gezamenlijk beleid voor buitengrensbewaking zou wel voor de hand liggen, maar de uitvoering daarvan zou je weer aan de grenslidstaten moeten overlaten, met subsidiëring vanuit de overige landen.

Vrijheid van arbeid werkt juist veel beter zonder dat de arbeidsvoorwaarden gelijk getrokken worden, dat stimuleert competitie bijv. En daar kun je best tijdelijk limitaties op zetten zolang er nog grote welvaartsverschillen zijn tussen de lidstaten. Doordat je gezamenlijke regels voor dienstverlening afspreekt zijn er dus minimumeisen aan kwaliteit en veiligheid.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:09:57 #55
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180531999
Rm rf, doordat er een monetaire unie opgetuigd is, is er de noodzaak om een politieke unie op te zetten. Was die monetaire unie er niet geweest, dan hadden we gewoon Griekenland failliet kunnen laten gaan en Italië ook.
Mijn punt is dat zelfs in het geval dat de EU uit elkaar valt er toch een sterk afgeslankte vorm van economische samenwerking zal blijven omdat dat gewoon voor iedereen winst oplevert. En dat we niet direct hoeven te vrezen voor nieuwe Europese oorlogen in dat geval.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:56:14 #56
33189 RM-rf
1/998001
pi_180533137
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:09 schreef nixxx het volgende:
Rm rf, doordat er een monetaire unie opgetuigd is, is er de noodzaak om een politieke unie op te zetten. Was die monetaire unie er niet geweest, dan hadden we gewoon Griekenland failliet kunnen laten gaan en Italië ook.
leg dat eens uit?

Het bestaan van een Monetaire Unie betekent geen enkele reden waarom men landen niet failliet kan laten gaan....
Grexit was ook altijd een optie (maar eentje met net zoveel nadelen als voordelen, niet de minste daarvan dat de kans dat investeerders het geld dat ze in griekenland geinvsteerd hebben niet terugkrijgen juist eerder veel lager wordt bij een uittreding uit een vaste munt en stevige devalutatie, ook nu is het bv sterk te zien aan Turkije en haar Lira dat enkel devalueren net zo min een wondermiddel is om structurele hervormingen uit te stellen)

De wens om griekenland te blijven steunen heeft weinig met het bestaan van de euro te maken, men had prima kunnen besluiten bv griekenland eruit te goien en een hard default toe te passen, maar het probleem zou dan zijn dat er enorme klap op het financiele stelsel zou komen... zowel het grote aantal CDSen dat dan aangesproken zou worden, als de grote exposure.... bv nederlandse investeerders en pensioenfondsen hadden een exposure van ongeveer 25 miljard (om ook niet te spreken wat bv een grieks bankroet zou betekenen voor andere krediettereinen waar risico rond die tijd van 2011-2012 tot een grote crisis leide, in nederland bv sterk merkbaar bj de markt vor hypotheken en huizenkoop)...

Natuurlijk speelde de euro wel een rol in het geheel, domweg omdat de europese gezamelijke economie een sterk verweven eenheid is geworden en dit ook steeds verder doorzet....

Maar het is erg dom te gaan denken dat e dat kunt of moet gaan tegenwerken door vooral de structuren die tot een economische eenheid leiden kunt gaan terugbouwen en steeds verder de chaos te laten regeren... alsof alles wel zichzelf zou regelen.

Juist het gegeven dat er allang een sterke europees functionerende economie bestaat, die niks meer te maken heeft en zich zéker niet laat inperken binnen kunstmatige 'nationale landsgrenzen' betekent dat het onzin is dat je bv wel de politiek kunt beperken tot enkel binnen dat sterk verouderde en kunstmatige concept van een kleine natiestaat, die dan ophoud bij een lijn die op een landskaart getekend is
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_180533401
Europa moet weer in zichzelf gaan geloven. Samenwerking onder de lidstaten voorop, maar wel zonder het verschrikkelijke Brussel.
  woensdag 18 juli 2018 @ 01:23:26 #58
104871 remlof
Europees federalist
pi_180549747
Brussel als hoofdstad van de EU is prima, maar er moet wel het een en ander hervormd worden en we moeten ons veel minder afhankelijk maken van de VS.

Dat betekent ook dat we de EU een eigen defensiemacht moet organiseren, onafhanhelijk van de NAVO, die sinds het aantreden van Trump geen enkele garantie meer biedt.
  woensdag 18 juli 2018 @ 01:32:40 #59
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180549812
De verkiezing van Trump is het beste wat de wereld de afgelopen tijd is overkomen, alleen dan niet om de reden die Trump-supporters denken. Deze man zal de soft power van de VS ernstige schade berokkenen en hun hegemonie aantasten. Als je ziet hoeveel kwaad ze de wereld al hebben gedaan met zowel hun oorlogshandelingen, waarin hun vriendjes automatisch meegingen of waarbij ze op zijn minst een oogje toeknepen, als financiële crises die ze hebben veroorzaakt of verergerd, dan valt dat enkel toe te juichen. Veel liever Trump aan de macht dan een gladjakker als Obama die met mooie woorden en zogenaamde historische progressie de handelingen van dat regime legitimeert.
pi_180549816
Duitsland wil dus meer macht uitoefenen op de andere Europese landen, onverwacht dit.
  woensdag 18 juli 2018 @ 01:37:41 #61
104871 remlof
Europees federalist
pi_180549837
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 01:33 schreef WammesWaggel het volgende:
Duitsland wil dus meer macht uitoefenen op de andere Europese landen, onverwacht dit.
Nee, dat wil de regering Merkel absoluut niet. De Bondsrepubliek is juist altijd heel erg terughoudend geweest in haar buitenlandbeleid en dat is ze nog steeds.
Maar ze zien dat ze nu niet meer op de VS kunnen vertrouwen voor de verdediging, dus moet de EU het doen.
Niet Duitsland, maar de EU dus.
pi_180549963
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 01:37 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, dat wil de regering Merkel absoluut niet. De Bondsrepubliek is juist altijd heel erg terughoudend geweest in haar buitenlandbeleid en dat is ze nog steeds.
Maar ze zien dat ze nu niet meer op de VS kunnen vertrouwen voor de verdediging, dus moet de EU het doen.
Niet Duitsland, maar de EU dus.
Duitsland wil middels de EU anders maar wat graag haar immigratiebeleid aan andere landen opdringen, zelf miljoenen immigranten uitnodigen en vervolgens op straffe van enorme boetes andere landen willen dwingen die immigranten op te nemen is behoorlijk dominant.
pi_180549977
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 02:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Duitsland wil middels de EU anders maar wat graag haar immigratiebeleid aan andere landen opdringen, zelf miljoenen immigranten uitnodigen en vervolgens op straffe van enorme boetes andere landen willen dwingen die immigranten op te nemen is behoorlijk dominant.
want jij wil dat Europa ontvolkt?
pi_180549994
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 02:17 schreef riazop het volgende:

[..]

want jij wil dat Europa ontvolkt?
Dat wil ik sowieso van de wereld en denk daarnaast dat miljoenen mannelijke analfabeten zonder vaardigheden uit de islamitische wereld een negatieve invloed hebben op Europa.
pi_180550011
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 02:24 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dat wil ik sowieso van de wereld en denk daarnaast dat miljoenen mannelijke analfabeten zonder vaardigheden uit de islamitische wereld een negatieve invloed hebben op Europa.
Zonder de politiek van Merkel zou Duitsland nog maar 35 miljoen inwoners hebben in 2070.
Dat gaan de duitsers echt niet laten gebeuren hoor.
pi_180550017
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 02:29 schreef riazop het volgende:

[..]

Zonder de politiek van Merkel zou Duitsland nog maar 35 miljoen inwoners hebben in 2070.
Dat gaan de duitsers echt niet laten gebeuren hoor.
Het grootschalig islamiseren van Europa lijkt mij een behoorlijk agressieve handeling van onze Teutoonse buren.
pi_180550032
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:20 schreef Toefjes het volgende:
Een hoop kreten over en weer in de media.

Maar geloof dat de burgerbevolking zich hier niet echt mee bezig houdt.

Was gisteren een item op nieuwsuur over de handelsoorlog, iemand op het werk wilde er een discussie over starten, maar het gesprek ging er snel over of presentatrice Mariëlle wel of niet een geile uitstraling heeft.
Leuk, werken in de inpakfabriek
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180550056
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 02:31 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Het grootschalig islamiseren van Europa lijkt mij een behoorlijk agressieve handeling van onze Teutoonse buren.
ach we hebben het gristendom ook overleefd
pi_180550060
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 02:24 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

miljoenen mannelijke analfabeten zonder vaardigheden uit de islamitische wereld een negatieve invloed hebben op Europa.
waaronder de ouders van Pogba, Mbappe en Konté

ziedaar een wereldtitel
pi_180551546
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 02:45 schreef riazop het volgende:

[..]

waaronder de ouders van Pogba, Mbappe en Konté

ziedaar een wereldtitel
Je land in de fik door islamitische aanslagen en Afrikanen die auto's in de fik steken als hobby hebben maar je hebt een keertje een voetbaltoernooi gewonnen.

Nou fantastische deal. Iedereen voelt zich ook gelijk Frans hè

Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180551550
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 02:43 schreef riazop het volgende:

[..]

ach we hebben het gristendom ook overleefd
Na 1000 jaar degeneratie en duisternis ja...
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 08:24:36 #72
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180551954
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 02:29 schreef riazop het volgende:

[..]

Zonder de politiek van Merkel zou Duitsland nog maar 35 miljoen inwoners hebben in 2070.
Dat gaan de duitsers echt niet laten gebeuren hoor.
Met de politiek van Merkel misschien nog wel 80 miljoen, maar als daar 45 miljoen van in een uitkering zitten schiet je er ook niet veel mee op.

Jaja, gechargeerd, ik weet het.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 18 juli 2018 @ 08:28:17 #73
104871 remlof
Europees federalist
pi_180551980
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 02:12 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Duitsland wil middels de EU anders maar wat graag haar immigratiebeleid aan andere landen opdringen, zelf miljoenen immigranten uitnodigen en vervolgens op straffe van enorme boetes andere landen willen dwingen die immigranten op te nemen is behoorlijk dominant.
Dit is echt volkomen nonsens.

Waar haal je die klinkklare leugens vandaan en waarom geloof je ze, zonder zelf even de feiten te checken?

Feit is wel dat met dergelijke leugens discussies volkomen verziekt worden.
pi_180552000
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 02:29 schreef riazop het volgende:

[..]

Zonder de politiek van Merkel zou Duitsland nog maar 35 miljoen inwoners hebben in 2070.
Dat gaan de duitsers echt niet laten gebeuren hoor.
Ook in Duitsland zijn ze intussen wel zo ver dat ze zich beseffen dat je dat probleem niet oplost met het binnenhalen van massa's getraumatiseerde vluchtelingen, en is de doelstelling minder vluchtelingen en meer goed gekwalificeerde immigranten.
pi_180552045
quote:
10s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 09:05 schreef Copycat het volgende:
Dat Poetin ass-kissen van Trump ging velen te ver. Ook Arnie was not amused over deze wet noodle/fan boi.

https://twitter.com/Schwa(...)990073700708355?s=20

Embedden lukt even niet.
Nou als de zoon van een vrijwillig SA-lid dat zegt en wiens zoon hem een 'prachtige vader en man' noemt dan moet je wel luisteren.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180553914
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 02:36 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Leuk, werken in de inpakfabriek
Ik zou niks anders meer willen
  woensdag 18 juli 2018 @ 12:27:37 #77
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180555692
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:44 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Bullshit.

Waar komt die nonsens toch vandaan dat als de eu terug naar de eeg gaat en stopt met het eenstaats beleid, er oorlog in europa komt?
Ernstig kortzichtig en enorm dom. In het verleden behaalde resultaten...

Onderlinge verschillen zorgen voor specialisme en behoefte en specialisme en behoefte zorgt voor ruilhandel en ruilhandel voor economie.

Wat je zegt is gewoon onzin. Je leeft in het verleden en ziet niet dat de volkeren in europa totaal veranderd zijn tegenover 100 jaar terug naar elkaar.
Wat ik zeg is onzin? De (Europese) geschiedenis hangt van gewapende conflicten aan elkaar. Sinds er een Europese superstructuur is, hebben de landen binnen die structuur niet meer met elkaar gevochten, maar hun conflicten diplomatiek / politiek opgelost. Dat is een novum: de Pax Europeana. Daarbij kennen al die landen ongekende welvaart.

Dat jij denkt dat wij als Europa niet terug kunnen vallen in een staat waarin we elkaar naar het leven zullen staan is kinderlijk naief. We hebben eeuwen niets anders gedaan. En in die 60 jaar dat het nu vrede is zijn we niet ineens geëvolueerd naar moreel superieure wezens. Wij zijn nog altijd mensen, en zoveel zogenoemd systeemverval is er niet nodig om het hele bouwwerk in elkaar te laten donderen en mensen weer tegen elkaar op te stoken. Als de geschiedenis iets bewijst is het dat wel.

Het is goed dat we zorgvuldig en zuinig omgaan met één van de uniekste resultaten van de EU: Europese vrede. Dat betekent niet dat de EU perfect is, en daar moeten we wat mee, maar het maar afschaffen is het kind met het badwater weggooien.

[ Bericht 0% gewijzigd door AgLarrr op 19-07-2018 16:30:05 ]
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_180555775
Duitsland heeft groot gelijk. De VS is op dit moment geen betrouwbare bondgenoot. Eigenlijk allemaal dankzij hun labiele leider. Jammer, maar helaas. Banden aanhalen met China, Japan, Canada, Zuid Korea en straks VK.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180556012
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:30 schreef Nielsch het volgende:
Duitsland heeft groot gelijk. De VS is op dit moment geen betrouwbare bondgenoot. Eigenlijk allemaal dankzij hun labiele leider. Jammer, maar helaas. Banden aanhalen met China, Japan, Canada, Zuid Korea en straks VK.
Want China heeft wel een betrouwbare leider begrijp ik? De communistische dictator die zichzelf net voor het leven heeft benoemd?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180556047
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:40 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Want China heeft wel een betrouwbare leider begrijp ik? De communistische dictator die zichzelf net voor het leven heeft benoemd?
Hij is een stuk rechtlijniger dan Trump en verandert niet elke dag 2 keer van mening en beleid. Tis misschien een lul maar wel een lul waar je op aan kunt.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180556070
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:41 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hij is een stuk rechtlijniger dan Trump en verandert niet elke dag 2 keer van mening en beleid. Tis misschien een lul maar wel een lul waar je op aan kunt.
Aha. Duidelijk hoe de pet weer staat.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:04:12 #82
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180556578
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:42 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Aha. Duidelijk hoe de pet weer staat.
Fier naar links en rood van kleur. _O_
pi_180556641
quote:
16s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:04 schreef PiyeReloaded het volgende:

[..]

Fier naar links en rood van kleur. _O_
Een dictatoriale staat waar burgers van wieg tot graf gemonitord worden, uitgebuit worden als slaven en waar de dictator zichzelf recent tot het leven benoemd heeft is nog altijd beter dan Trump hoor. Want eh... TRUMP IS DE DUIVEL!!!!!!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:20:10 #84
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180556892
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Een dictatoriale staat waar burgers van wieg tot graf gemonitord worden, uitgebuit worden als slaven en waar de dictator zichzelf recent tot het leven benoemd heeft is nog altijd beter dan Trump hoor. Want eh... TRUMP IS DE DUIVEL!!!!!!
Volgens mij is het punt niet zozeer dat Trump kwaadaardig zou zijn, maar vooral dat je niet zo goed afspraken met hem kunt maken, omdat hij zich de volgende dag vaak weer bedenkt en/of beweert die afspraak nooit gemaakt te hebben. Dan kan een dictatoriale staat inderdaad een meer betrouwbare bondgenoot zijn. Continuïteit is nu juist één van de grote pluspunten van dictators.

Tenzij je van mening bent dat je niet kan praten met landen waarvan de interne aangelegenheden je niet aanstaan. Dat je dus gelooft in een as van het kwaad en baken van licht die tegenover elkaar staan en vindt dat je politieke stelsel overgenomen moet worden, voordat je elkaar de hand kunt schudden. In de praktijk blijken mensen die dat vinden, daar echter bijzonder inconsequent mee om te gaan, dus ik vind het zelf een beetje onzin.
pi_180556929
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Een dictatoriale staat waar burgers van wieg tot graf gemonitord worden, uitgebuit worden als slaven en waar de dictator zichzelf recent tot het leven benoemd heeft is nog altijd beter dan Trump hoor. Want eh... TRUMP IS DE DUIVEL!!!!!!
Trump is een mongool waar je niks mee af kunt spreken, geen duivel. Dus qua handel is China gewoon een betere en trouwere bondgenoot dan de VS op dit moment en dat blijft voorlopig nog wel zo even. Beter richten we ons dus daarop.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180556944
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:06 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Want eh... TRUMP IS DE DUIVEL!!!!!!
De wonderboy van het Europese establishment en zijn sletje hebben dat allang begrepen. Afgelopen zondag:
pi_180556995
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:22 schreef riazop het volgende:

[..]

De wonderboy van het Europese establishment en zijn sletje hebben dat allang begrepen. Afgelopen zondag:
[ afbeelding ]
Aha. Daar heb ik de usual suspects hier nou totaal niet over gehoord.

Vast toeval.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:39:49 #88
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180557308
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:27 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wat ik zeg is onzin? De (Europese) geschiedenis hangt van gewapende conflicten aan elkaar. Sinds er een Europese superstructuur is, hebben de landen binnen die structuur niet meer met elkaar gevochten, maar hun conflicten diplomatiek / politiek opgelost. Dat is een novum: de Pax Europeana. Daarbij kennen al die landen ongekende welvaart.

Dat jij denkt dat wij als Europa niet terug kunnen vallen in een staat waarin we elkaar naar het leven zullen staan is kinderlijk naief. We hebben eeuwen niets anders gedaan. En in die 60 jaar dat het nu vrede is zijn we niet ineens geëvolueerd naar moreel superieure wezens. Wij zijn nog altijd mensen, en zoveel zogenoemd systeemverval is er niet nodig om het hele bouwwerk in elkaar te laten donderen en mensen weer tegen elkaar op te stoken. Als de geschiedenis iets bewijst is het dat wel.

Het is goed dat we zorgvuldig en zuinig omgaan met één van de uniekste resultaten van de EU: Europese vrede. Dat betekent niet dat de EU perfect is, en daar moeten we wat mee, maar het maar afschaffen is de kind met het badwater weggooien.
Als jij werkelijk denkt dat de huidige europese volkeren zin hebben in een robbertje matten met elkaar alsof het 1869, 1914 of 1939 is, zou ik nog even 3x nadenken over je visie.

Het gedrocht als een eu zorgt nu juist voor een onvrede die niet goed is. De gouden middenweg is de eeg.

De rest overschat je je eigen visie schromelijk.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180557619
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als jij werkelijk denkt dat de huidige europese volkeren zin hebben in een robbertje matten met elkaar alsof het 1869, 1914 of 1939 is, zou ik nog even 3x nadenken over je visie.

Het gedrocht als een eu zorgt nu juist voor een onvrede die niet goed is. De gouden middenweg is de eeg.

De rest overschat je je eigen visie schromelijk.
De EEG is veranderd in de EU juist omdat hij niet werkte.

Overigens is er nog gewoon lekker geknokt in Europa in 1995 inclusief genocide.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_180557844
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

De EEG is veranderd in de EU juist omdat hij niet werkte.

Overigens is er nog gewoon lekker geknokt in Europa in 1995 inclusief genocide.
Of wat dacht je van de oorlog in Oekraine. De mensen in Donetsk leefden ook van 1945 tot 2014 in vrede en kregen volkomen onverwacht ineens een oorlog op hun dak.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2018 14:11:28 ]
pi_180557857
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:58 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]


Overigens is er nog gewoon lekker geknokt in Europa in 1995 inclusief genocide.
buiten dat is er een paar maanden geleden nog de complete Catalaanse regering gevangen gezet door een eu land. Dan moet je maar geen eigen land willen.
Gelukkig keek iedereen in de eu ff de andere kant op.
pi_180557939
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:11 schreef riazop het volgende:

[..]

buiten dat is er een paar maanden geleden nog de complete Catalaanse regering gevangen gezet door een eu land. Dan moet je maar geen eigen land willen.
Gelukkig keek iedereen in de eu ff de andere kant op.
Mwah daar was wel commentaar op. Al moet ik eerlijk gezegd zeggend at ik niet weet hoe de EU staat tegenover afscheidingen en rebellie.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_180558014
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:15 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:

[..]

Mwah daar was wel commentaar op. Al moet ik eerlijk gezegd zeggend at ik niet weet hoe de EU staat tegenover afscheidingen en rebellie.
Schotland mocht in geval van onafhankelijkheid wel bij de eu
pi_180558336
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 02:45 schreef riazop het volgende:

[..]

waaronder de ouders van Pogba, Mbappe en Konté

ziedaar een wereldtitel
Kroatië is tweede geworden zonder aanslagen, criminaliteit en uitzuigerij.
Doe mij dat dan maar als maatschappelijke ontwikkeling.
pi_180558887
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:30 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Kroatië is tweede geworden zonder aanslagen, criminaliteit en uitzuigerij.
Doe mij dat dan maar als maatschappelijke ontwikkeling.
Moord ratio in Kroatie ligt 40 % hoger dan in Frankrijk

http://www.nationmaster.com/country-info/stats/Crime/Murder-rate
  woensdag 18 juli 2018 @ 15:09:43 #96
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180559102
_O-

Kroatië, hemel op aarde!
pi_180559257
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:58 schreef riazop het volgende:

[..]

Moord ratio in Kroatie ligt 40 % hoger dan in Frankrijk

http://www.nationmaster.com/country-info/stats/Crime/Murder-rate
1.67 vs 1.31 is geen 40% he.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180559402
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:56 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Jij denkt serieus dat er onder de europese bevolking een 'europa' gevoel heerst?
Dat doet brussel je doen geloven denk ik. Maar er is geen enkel normaal persoon wat zich identificeert met 'europeaan'.

Soevereine staten. Daar gaat het om.
Nah, zou het niet zo radicaal stellen. Een hele hoop mensen, een hele hoop verschillende situaties.

Ja, ik ben Nederlander. Maar voel me net zo goed Europeaan. Ik zie het belang van een een sterke multi-staat/bondgenootschap wel in. Meer dan het belang van soevereine staten (want dan zou Nederland helemaal niks voorstellen). Het gaat er geloof ik om wat je cultureel voelt; ik voel me Nederlander want ik hang de Nederlandse cultuur, waarden en normen aan.
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
  woensdag 18 juli 2018 @ 16:03:10 #99
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180560057
Denk dat Europa er goed aan doet haar eigen weg te gaan en niet langer onder de rokken van de VS te zitten
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180560209
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:28 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

want dan zou Nederland helemaal niks voorstellen
Hier wil ik toch even op ingaan. Wat moet NL precies voorstellen en wat stellen we voor als we opgaan in de EU? Helemaal niets toch? Want NL is er dan niet meer.

In heel de wereld zie je dat de kleinere landen het meest welvarend, vrij en stabielst zijn. En landen zoals Zuid-Korea kunnen zich prima handhaven naast het gigantische China en zijn veel rijker en prettiger om in te wonen.
Alle grote landen hebben veel meer extreme armoede (en soms ook rijkdom daar tegenover) maar grosso modo zijn ze gevaarlijker, minder prettig om in te leven en oorlogszuchtiger.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180560302
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]



In heel de wereld zie je dat de kleinere landen het meest welvarend, vrij en stabielst zijn.
Zeggen dat Noorwegen en Zwitserland de rijkste landen van Europa zijn, valt nooit zo lekker bij eurofielen
pi_180560333
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:13 schreef riazop het volgende:

[..]

Zeggen dat Noorwegen en Zwitserland de rijkste landen van Europa zijn, valt nooit zo lekker bij eurofielen
Ook de meeste andere kleinere landen zijn beter dan de grotere om in te wonen, ze scoren allemaal hoger op de index: NL, Denemarken etc
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180560401
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:14 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ook de meeste andere kleinere landen zijn beter dan de grotere om in te wonen, ze scoren allemaal hoger op de index: NL, Denemarken etc
Wit-Rusland, Albanie
pi_180560450
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:18 schreef Igen het volgende:

[..]

Wit-Rusland, Albanie
De meeste.
Wel mooi ook dat je een de facto vazalstaat van Rusland erbij pakt en de andere een geislamiseerde ex-kolonie van Turkije.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 18 juli 2018 @ 16:20:13 #105
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180560453
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:11 schreef Igen het volgende:

[..]

Of wat dacht je van de oorlog in Oekraine. De mensen in Donetsk leefden ook van 1945 tot 2014 in vrede en kregen volkomen onverwacht ineens een oorlog op hun dak.
Hoe kwam dat ook alweer?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180560507
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe kwam dat ook alweer?
Ten eerste gaat het er niet om hoe het kwam.

Ten tweede is het ronduit debiel om te doen alsof dat de hoofdoorzaak is.

Ten derde zijn zij geen vertegenwoordigers van de EU, maar vertegenwoordigers van o.a. de VVD-stemmers in Nederland.

Kortom: :'):')
  woensdag 18 juli 2018 @ 16:23:13 #107
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180560525
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:28 schreef Hojdhopper het volgende:
Ik zie het belang van een een sterke multi-staat/bondgenootschap wel in.
Een dergelijk bondgenootschap is noodzakelijk. Een eenlandsuperstaat ziet niemand wat in, behalve een stel Eurofiele idioten die met een stormram.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 18 juli 2018 @ 16:24:16 #108
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180560545
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:22 schreef Igen het volgende:

[..]

Ten eerste gaat het er niet om hoe het kwam.

Ten tweede is het ronduit debiel om te doen alsof dat de hoofdoorzaak is.

Ten derde zijn zij geen vertegenwoordigers van de EU, maar vertegenwoordigers van o.a. de VVD-stemmers in Nederland.

Kortom: :'):')
Kan je niet hebben he, kritiek op de eu en de mongolen die er als vertegenwoordiger stonden te volksmenneren.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 18 juli 2018 @ 16:27:26 #109
104871 remlof
Europees federalist
pi_180560617
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:20 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Hoe kwam dat ook alweer?
Die twee stonden daar namens hun partij ALDE en niet namens de EU hè.
pi_180560622
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:24 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Kan je niet hebben he, kritiek op de eu en de mongolen die er als vertegenwoordiger stonden te volksmenneren.
Je hebt niet eens kritiek op de EU, want Verhofstadt en Van Baalen zijn niet de EU.
  woensdag 18 juli 2018 @ 16:27:48 #111
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180560629
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:27 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Wat ik zeg is onzin? De (Europese) geschiedenis hangt van gewapende conflicten aan elkaar. Sinds er een Europese superstructuur is, hebben de landen binnen die structuur niet meer met elkaar gevochten, maar hun conflicten diplomatiek / politiek opgelost. Dat is een novum: de Pax Europeana. Daarbij kennen al die landen ongekende welvaart.

Dat jij denkt dat wij als Europa niet terug kunnen vallen in een staat waarin we elkaar naar het leven zullen staan is kinderlijk naief. We hebben eeuwen niets anders gedaan. En in die 60 jaar dat het nu vrede is zijn we niet ineens geëvolueerd naar moreel superieure wezens. Wij zijn nog altijd mensen, en zoveel zogenoemd systeemverval is er niet nodig om het hele bouwwerk in elkaar te laten donderen en mensen weer tegen elkaar op te stoken. Als de geschiedenis iets bewijst is het dat wel.

Het is goed dat we zorgvuldig en zuinig omgaan met één van de uniekste resultaten van de EU: Europese vrede. Dat betekent niet dat de EU perfect is, en daar moeten we wat mee, maar het maar afschaffen is de kind met het badwater weggooien.
'Zonder eu is oorlog!!'

Echt, hoe kom je er bij? En dan met een dergelijke post komen. Kinderlijk naief is datgene wat jij tikt. Met oogkleppen op. Wars van de realiteit.

Denk jij echt dat de huidige volken in Europa zonder het opgeblazen instrument als eu nu is, direct zullen vervallen in oorlog. Damn?

Hoe zielig zit je dan in elkaar. ..

Je past precies bij de politici inderdaad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 18 juli 2018 @ 16:36:22 #112
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180560837
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:27 schreef Igen het volgende:

[..]

Je hebt niet eens kritiek op de EU, want Verhofstadt en Van Baalen zijn niet de EU.
Dat kun je inderdaad zo zeggen. Waarom stonden ze daar ook alweer?
Om je hagje te redden. Ukraïne wilde weg van de invloed Rusland en naar dat samenwerkingsverband met de EU. Rusland vond dat niet heeeel fijn. En wat deden deze eurofielen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 18 juli 2018 @ 16:39:04 #113
104871 remlof
Europees federalist
pi_180560913
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:36 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat kun je inderdaad zo zeggen. Waarom stonden ze daar ook alweer?
Om je hagje te redden. Ukraïne wilde weg van de invloed Rusland en naar dat samenwerkingsverband met de EU. Rusland vond dat niet heeeel fijn. En wat deden deze eurofielen?
Namens de Europese Liberale fractie verkondigen dat zij ze zouden helpen bij het democratiseringsproces.

Niets mis mee en niets uit naam van de EU.
pi_180564378
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:27 schreef Red_85 het volgende:

[..]

'Zonder eu is oorlog!!'...
Das een klassieke bangmakersslogan inderdaad.

Bij het brexit referendum werkte het alvast niet meer bij de meeste Britten
  woensdag 18 juli 2018 @ 18:50:33 #115
104871 remlof
Europees federalist
pi_180564554
Het is gewoon een feit dat er zonder EU een veel grotere kans op oorlog in Europa is.

Dat is niet zo gek als je je beseft dat de Europese samenwerking in het leven is geroepen na de laatste oorlog die bijna heel Europa in puin legde om herhaling te voorkomen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:06:39 #116
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180564880
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 18:50 schreef remlof het volgende:
Het is gewoon een feit dat er zonder NAVO een veel grotere kans op oorlog in Europa is.

Dat is niet zo gek als je je beseft dat de Europese samenwerking in het leven is geroepen na de laatste oorlog die bijna heel Europa in puin legde om herhaling te voorkomen.
Zo klopt ie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180564931
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zo klopt ie
De NAVO beschermt niet tegen een oorlog tussen de lidstaten.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:15:45 #118
104871 remlof
Europees federalist
pi_180565090
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:08 schreef Igen het volgende:

[..]

De NAVO beschermt niet tegen een oorlog tussen de lidstaten.
Kennis van de materie is doorgaans ver te zoeken bij tegenstanders van de EU.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:18:34 #119
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180565157
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:08 schreef Igen het volgende:

[..]

De NAVO beschermt niet tegen een oorlog tussen de lidstaten.
NAVO zorgt voor militaire samenwerking
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:20:56 #120
104871 remlof
Europees federalist
pi_180565220
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

NAVO zorgt voor militaire samenwerking
Tegen dreigingen van buitenaf.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:21:57 #121
104871 remlof
Europees federalist
pi_180565244
Turkije en Griekenland werken voor geen meter samen binnen de NAVO.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:23:07 #122
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180565276
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:21 schreef remlof het volgende:
Turkije en Griekenland werken voor geen meter samen binnen de NAVO.
Als ze niet allebei in de NAVO zaten was het waarschijnlijk al eens oorlog geweest tussen die twee
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:24:53 #123
104871 remlof
Europees federalist
pi_180565310
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:23 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als ze niet allebei in de NAVO zaten was het waarschijnlijk al eens oorlog geweest tussen die twee
Ook binnen de NAVO hebben ze al een paar keer elkaars vliegtuigen uit de lucht geschoten. De EU is een grotere rem voor Griekenland om niet slaags te raken met Turkije.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:28:29 #124
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180565381
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:24 schreef remlof het volgende:

[..]

Ook binnen de NAVO hebben ze al een paar keer elkaars vliegtuigen uit de lucht geschoten. De EU is een grotere rem voor Griekenland om niet slaags te raken met Turkije.
Turkije is geen lid van de EU
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Kennis van de materie is doorgaans ver te zoeken bij voorstanders van de EU.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:33:54 #125
104871 remlof
Europees federalist
pi_180565506
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Turkije is geen lid van de EU

[..]

Ik had het dan ook over Griekenland. De EU staat niet toe dat haar leden op eigen houtje ten strijde trekken met hun buurlanden.

En Turkije weet dat het sancties van de hele EU kan verwachten als het Griekenland aanvalt.
pi_180565532
Wij kunnen ook niet meer op Duitsland vertrouwen. Oh wacht, sinds 1939 al niet meer...
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:39:14 #127
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180565673
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:34 schreef Infection het volgende:
Wij kunnen ook niet meer op Duitsland vertrouwen. Oh wacht, sinds 1939 al niet meer...
Leg uit?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180565710
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:39 schreef Falco het volgende:

[..]

Leg uit?
Moet dat nog echt uitgelegd worden dan? Kijk eens goed om je heen en je ziet wat Duitsland veroorzaakt heeft.
pi_180565716
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over Griekenland. De EU staat niet toe dat haar leden op eigen houtje ten strijde trekken met hun buurlanden.

En Turkije weet dat het sancties van de hele EU kan verwachten als het Griekenland aanvalt.
Precies.

Wat zou de NAVO ook moeten doen? Stel dat Griekenland en Turkije elkaar de oorlog verklaren, dan kunnen ze beide artikel 5 aanroepen. Wat moet de NAVO dan doen? Bovendien zouden Griekenland en Turkije dan beide verplicht zijn om oorlog tegen zichzelf te voeren. :D
pi_180565775
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:40 schreef Infection het volgende:

[..]

Moet dat nog echt uitgelegd worden dan? Kijk eens goed om je heen en je ziet wat Duitsland veroorzaakt heeft.
Hmmm. Degelijke auto's, goedkope supermarkten, een grote afzetmarkt voor de Nederlandse transit-handel?
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:43:54 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180565802
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:40 schreef Infection het volgende:

[..]

Moet dat nog echt uitgelegd worden dan? Kijk eens goed om je heen en je ziet wat Duitsland veroorzaakt heeft.
Een superfijn land met vriendelijke mensen, een fantastische maakindustrie en lekker ranzig eten. Ik kom er graag en regelmatig :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:47:42 #132
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180565895
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:33 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik had het dan ook over Griekenland. De EU staat niet toe dat haar leden op eigen houtje ten strijde trekken met hun buurlanden.

En Turkije weet dat het sancties van de hele EU kan verwachten als het Griekenland aanvalt.
Het was de NAVO die zorgde dat het visserijconflict tussen IJsland en GB geen oorlog werd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:49:34 #133
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180565949
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:40 schreef Infection het volgende:

[..]

Moet dat nog echt uitgelegd worden dan? Kijk eens goed om je heen en je ziet wat Duitsland veroorzaakt heeft.
Ontelbare miljarden voor infrastructuur in Europa bijvoorbeeld, zoals ze in Ierland zeggen, thank God for the german taxpayers
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:51:09 #134
104871 remlof
Europees federalist
pi_180566004
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het was de NAVO die zorgde dat het visserijconflict tussen IJsland en GB geen oorlog werd
Misschien voordat het VK lid werd van de EU, want een dergelijk handelsconflict lijkt mij duidelijk het pakkie an van de EU of haar voorlopers.

Maar je hebt vast een bron, daar ben ik erg benieuwd naar.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:54:27 #135
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180566068
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:51 schreef remlof het volgende:

[..]

Misschien voordat het VK lid werd van de EU, want een dergelijk handelsconflict lijkt mij duidelijk het pakkie an van de EU of haar voorlopers.

Maar je hebt vast een bron, daar ben ik erg benieuwd naar.
Was geen handelsconflict, maar een visserijconflict, speelde voor, tijdens en na het lid worden van GB in de EU.
Lees je zelf maar eens in op de zogenaamde kabeljauwoorlogen.

Maar goed, jij bleef ook roepen dat Spitting Image zo goed was omdat het bij de BBC vandaan kwam
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180566078
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:43 schreef Igen het volgende:

[..]

Hmmm. Degelijke auto's, goedkope supermarkten, een grote afzetmarkt voor de Nederlandse transit-handel?
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:43 schreef Falco het volgende:

[..]

Een superfijn land met vriendelijke mensen, een fantastische maakindustrie en lekker ranzig eten. Ik kom er graag en regelmatig :).
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:49 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ontelbare miljarden voor infrastructuur in Europa bijvoorbeeld, zoals ze in Ierland zeggen, thank God for the german taxpayers
En het vervolgens allemaal vergooien door miljoenen gelukszoekers Europa in te lokken en op te vangen.
pi_180566104
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:54 schreef Infection het volgende:

[..]

En het vervolgens allemaal vergooien door miljoenen gelukszoekers Europa in te lokken en op te vangen.
Hoe kom je daar nou weer bij?
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:56:40 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180566135
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij?
Een xenofobe zuigtrollende trumpfan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180566141
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nou weer bij?
Je gaat het nog ontkennen ook? _O-
pi_180566162
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:56 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een xenofobe zuigtrollende trumpfan
Daar hebben we het welbekende "xenofobie" argument weer. Verzin eens iets nieuws.

Afkeer is overigens iets anders dan angst. Dus ga maar weer eens heel gauw een lesje Nederlands volgen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:58:40 #141
104871 remlof
Europees federalist
pi_180566198
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:56 schreef Infection het volgende:

[..]

Je gaat het nog ontkennen ook? _O-
Ja, want het is enorme onzin. Ben erg benieuwd wat je bron daarvoor is.
pi_180566212
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:58 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, want het is enorme onzin. Ben erg benieuwd wat je bron daarvoor is.
De vluchtelingeninvasie is een hoax volgens jou?
  woensdag 18 juli 2018 @ 19:59:45 #143
104871 remlof
Europees federalist
pi_180566229
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:54 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Was geen handelsconflict, maar een visserijconflict, speelde voor, tijdens en na het lid worden van GB in de EU.
Lees je zelf maar eens in op de zogenaamde kabeljauwoorlogen.

Maar goed, jij bleef ook roepen dat Spitting Image zo goed was omdat het bij de BBC vandaan kwam
Visserij is handel, ik wacht nog steeds op je bron.

En ja Spitting Image was van ITV, was ik vergeten.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:00:23 #144
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180566249
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:39 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Als jij werkelijk denkt dat de huidige europese volkeren zin hebben in een robbertje matten met elkaar alsof het 1869, 1914 of 1939 is, zou ik nog even 3x nadenken over je visie.

Het gedrocht als een eu zorgt nu juist voor een onvrede die niet goed is. De gouden middenweg is de eeg.

De rest overschat je je eigen visie schromelijk.
Dat denk ik niet alleen, dat gebeurt in Europa anno nu gewoon nog steeds. Bosnië? Oekraïne? Kosovo?

En jij noemt het een visie, ik noem het de geschiedenis. Die spreekt voor zich. Langdurige tijden van vrede zijn zeer zeer schaars op de wereld. En hier kom jij met je pleidooi om een van 's werelds meest unieke culturele hoogstandjes om zeep te helpen ten behoeve van soevereine staten (alsof we niet soeverein zouden zijn zeg - lees je eens in). Het waren precies die trotste soevereine staten die elkaar op industriële schaal tot twee keer toe afgeslacht hebben. In Europa.

Get your head out of your arse.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:01:27 #145
104871 remlof
Europees federalist
pi_180566276
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:59 schreef Infection het volgende:

[..]

De vluchtelingeninvasie is een hoax volgens jou?
Het is geen invasie en het wordt zeker niet uitgevoerd door Duitsland of de EU.

Waar lees je die bullshit joh, zit je in een extreemrechtse bubble ofzo?
pi_180566296
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:56 schreef Infection het volgende:

[..]

Je gaat het nog ontkennen ook? _O-
"Wir schaffen das" was geen uitnodiging maar een uitspraak van haar vertrouwen in de Duitse overheidsinstanties. En ze heeft ook toen al herhaaldelijk gezegd dat het aantal vluchtelingen duidelijk gereduceerd moest worden.

Maar blijkbaar hebben sommige Nederlanders een beperkte hersencapaciteit en zijn nu nog steeds niet klaar met het verwerken van 3 woorden uit 2015.
pi_180566386
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Het is geen invasie en het wordt zeker niet uitgevoerd door Duitsland of de EU.

Waar lees je die bullshit joh, zit je in een extreemrechtse bubble ofzo?
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:02 schreef Igen het volgende:

[..]

"Wir schaffen das" was geen uitnodiging maar een uitspraak van haar vertrouwen in de Duitse overheidsinstanties. En ze heeft ook toen al herhaaldelijk gezegd dat het aantal vluchtelingen duidelijk gereduceerd moest worden.

Maar blijkbaar hebben sommige Nederlanders een beperkte hersencapaciteit en zijn nu nog steeds niet klaar met het verwerken van 3 woorden uit 2015.
Als je nu nog niet door hebt dat Duitsland met het grootste aantal asielzoekers van Europa een veroorzaker is van een veel langer durende vluchtelingeninvasie, dan ben je wel erg naïef.

Nergens zie je mij overigens praten over die 3 befaamde woorden van Merkel, ik heb het over daadwerkelijke statistieken.
pi_180566416
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:05 schreef Infection het volgende:

[..]

Als je nu nog niet door hebt dat Duitsland met het grootste aantal asielzoekers van Europa een veroorzaker is van een veel langer durende vluchtelingeninvasie, dan ben je wel erg naïef.

Nergens zie je mij overigens praten over die 3 befaamde woorden van Merkel, ik heb het over daadwerkelijke statistieken.
Kom maar op met een statistiek die aantoont dat zich in Europa "miljoenen gelukszoekers" bevinden die specifiek door Duitsland zijn uitgenodigd.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:12:19 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180566562
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Visserij is handel,
_O-
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:16:02 #150
104871 remlof
Europees federalist
pi_180566669
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:12 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

_O-
Je denkt dat IJsland alleen vissen vangt voor eigen consumptie? _O-

Maar goed, ik wacht nog steeds op je bron die aantoont dat de NAVO dat conflict heeft beslecht.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:17:39 #151
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180566708
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:16 schreef remlof het volgende:

[..]

Je denkt dat IJsland alleen vissen vangt voor eigen consumptie? _O-

Maar goed, ik wacht nog steeds op je bron die aantoont dat de NAVO dat conflict heeft beslecht.
Melkveehouderij is zeker ook handel omdat kaas geëxporteerd wordt.
Je wordt steeds grappiger
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180566754
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:06 schreef Igen het volgende:

[..]

Kom maar op met een statistiek die aantoont dat zich in Europa "miljoenen gelukszoekers" bevinden die specifiek door Duitsland zijn uitgenodigd.
Dat kun je zelf ook wel bedenken. Er is een reden dat Duitsland het grootste aantal vluchtelingen van Europa heeft. Het grootste gedeelte van de vluchtelingen heeft Duitsland als eerste bestemming en eindigt pas in een ander land als ze geen mogelijkheid hebben om in Duitsland te komen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-uitkering~af6ab1d8/

https://www.trouw.nl/home(...)and-willen~a684478e/

https://www.metronieuws.n(...)en-vertrekpremie-mee

Zo maar eens wat bronnetjes die aantonen waarom Duitsland zo aantrekkelijk is en dus ook een veroorzaker is van een langer durende invasie.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:20:17 #153
104871 remlof
Europees federalist
pi_180566788
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Melkveehouderij is zeker ook handel omdat kaas geëxporteerd wordt.
Je wordt steeds grappiger
Nederland exporteert meer dan de helft van haar landbouwprodukten, dus ja dat is ook handel.

Heb jij überhaupt ooit wel eens economie gehad op school?

En waar blijft je bron dat de NAVO een visserijconflict tussen IJsland en het VK heeft beslecht?
pi_180566789
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:18 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat kun je zelf ook wel bedenken. Er is een reden dat Duitsland het grootste aantal vluchtelingen van Europa heeft. Het grootste gedeelte van de vluchtelingen heeft Duitsland als eerste bestemming en eindigt pas in een ander land als ze geen mogelijkheid hebben om in Duitsland te komen.

https://www.ad.nl/buitenl(...)-uitkering~af6ab1d8/

https://www.trouw.nl/home(...)and-willen~a684478e/

https://www.metronieuws.n(...)en-vertrekpremie-mee

Zo maar eens wat bronnetjes die aantonen waarom Duitsland zo aantrekkelijk is en dus ook een veroorzaker is van een langer durende invasie.
Ah, dus Duitsland moet een kutland worden waar mensen niet graag heen willen? Wat een destructieve houding. :')
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:20:38 #155
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180566796
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:02 schreef Igen het volgende:

[..]

"Wir schaffen das" was geen uitnodiging maar een uitspraak van haar vertrouwen in de Duitse overheidsinstanties. En ze heeft ook toen al herhaaldelijk gezegd dat het aantal vluchtelingen duidelijk gereduceerd moest worden.

Maar blijkbaar hebben sommige Nederlanders een beperkte hersencapaciteit en zijn nu nog steeds niet klaar met het verwerken van 3 woorden uit 2015.
In feite is het Merkel ook nog gelukt. Het aantal asielzoekers was inderdaad enorm hoog, maar gaat weer naar een acceptabel niveau. Zie ondermeer: https://de.statista.com/s(...)utschland-seit-1995/
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180566812
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:20 schreef Igen het volgende:

[..]

Ah, dus Duitsland moet een kutland worden waar mensen niet graag heen willen? Wat een destructieve houding. :')
Dat zie je mij niet zeggen. Wel kunnen ze er wat aan doen om de invasie te stoppen. Simpelweg geen vluchtelingen meer toelaten.

Als je ziet dat je land erg aantrekkelijk is voor vluchtelingen en de omringende landen daar onder lijden, dan moet je daar wat aan doen. Maar omdat ze dat niet doen en het eigenlijk gewoon een soort van aanmoedigen zijn ze dus verantwoordelijk voor deze hele problematiek.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:21:57 #157
104871 remlof
Europees federalist
pi_180566832
Merkel is de beste Duitse leider die ik heb meegemaakt. Beter dan Kohl zelfs.
pi_180566837
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:21 schreef remlof het volgende:
Merkel is de beste Duitse leider die ik heb meegemaakt. Beter dan Kohl zelfs.
_O-
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:22:10 #159
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180566841
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:21 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat zie je mij niet zeggen. Wel kunnen ze er wat aan doen om de invasie te stoppen. Simpelweg geen vluchtelingen meer toelaten.

Als je ziet dat je land erg aantrekkelijk is voor vluchtelingen en de omringende landen daar onder lijden, dan moet je daar wat aan doen.
Dat is ook gelukt door die Turkije-deal, Henkie. En ook omdat ISIS verslagen is :).
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180566884
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat is ook gelukt door die Turkije-deal, Henkie. En ook omdat ISIS verslagen is :).
Vandaar dat ze nog steeds binnen blijven stromen. Overigens gaat het allang niet meer om Syrische vluchtelingen, dus het gedeelte over dat ISIS verslagen is kun je achterwegen laten, hoe mooi dat ook is.
pi_180566901
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:21 schreef Infection het volgende:

[..]

Dat zie je mij niet zeggen. Wel kunnen ze er wat aan doen om de invasie te stoppen. Simpelweg geen vluchtelingen meer toelaten.
Dat kan niet met open grenzen en met buurlanden die ook geen vluchtelingen willen terugnemen.
pi_180566973
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:23 schreef Igen het volgende:

[..]

Dat kan niet met open grenzen en met buurlanden die ook geen vluchtelingen willen terugnemen.
Wat zouden ze daar toch tegen kunnen doen?

pi_180566991
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:22 schreef Falco het volgende:

[..]

Dat is ook gelukt door die Turkije-deal, Henkie. En ook omdat ISIS verslagen is :).
En door het hek van Hongarije. En doordat Macedonië de grens met Griekenland dicht gooide. En doordat Italië en Malta nu weigeren om schipbreukelingen op te nemen.

Overigens wel lekker hypocriet. Duitsland wil de eigen grenzen niet dicht doen, maar als andere landen dat dan wel doen, dan kan Duitsland de moraalridder uithangen terwijl het wel profiteert van de vermindering van het aantal asielzoekers.
pi_180567027
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:26 schreef Infection het volgende:

[..]

Wat zouden ze daar toch tegen kunnen doen?

[ afbeelding ]
Als je net aan de Duitse kant van de grens bij Kufstein met vluchtelingen zit die Oostenrijk ook niet meer wil terugnemen, dan valt daar niet zo veel aan te doen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:29:35 #165
322645 Voorschrift
See if I care
pi_180567050
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Nederland exporteert meer dan de helft van haar landbouwprodukten, dus ja dat is ook handel.

Heb jij überhaupt ooit wel eens economie gehad op school?
Hij wel, jij klaarblijkelijk niet.

Een industrie =/= handel, het een is er niet zonder het ander, maar het zijn verschillende zaken. "De visserij" of "de veehouderij" is niet een handel, maar een industrie.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_180567139
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Als je net aan de Duitse kant van de grens bij Kufstein met vluchtelingen zit die Oostenrijk ook niet meer wil terugnemen, dan valt daar niet zo veel aan te doen.
Ze hoeven ze ook niet terug te nemen. Een stop erop zetten is al goed genoeg. Had overigens al veel eerder moeten gebeuren.
pi_180567162
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:32 schreef Infection het volgende:

[..]

Ze hoeven ze ook niet terug te nemen. Een stop erop zetten is al goed genoeg. Had overigens al veel eerder moeten gebeuren.
Wat voor stop? Een vluchteling wandelt van Kufstein de grens over. En dan? Wat moet Duitsland volgens jou dan doen?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 18-07-2018 20:34:29 ]
pi_180567379
Als je een "stop" wil zetten dan moet je dat aan de buitengrens van Europa doen. Zoals de Turkije-deal. Zoals het hek aan de Hongaarse Schengen-buitengrens. Zoals de afspraken met Libië om de asielzoekers op gammele bootjes door de Libische kustwacht te laten redden en terug te laten brengen.

Het enige wat Duitsland kan doen, is dat werk steunen en meehelpen ervoor te zorgen dat de asielzoekers in Turkije en Libië naar een veilige plek kunnen worden gebracht.
pi_180567422
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

de Duitsers zijn mentaal gecastreerd. Daar zou ik niet teveel meer van verwachten.
Die goede oude tijd is achter ons inderdaad...
pi_180567503
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:43 schreef Igen het volgende:
Als je een "stop" wil zetten dan moet je dat aan de buitengrens van Europa doen. Zoals de Turkije-deal. Zoals het hek aan de Hongaarse Schengen-buitengrens. Zoals de afspraken met Libië om de asielzoekers op gammele bootjes door de Libische kustwacht te laten redden en terug te laten brengen.

Het enige wat Duitsland kan doen, is dat werk steunen en meehelpen ervoor te zorgen dat de asielzoekers in Turkije en Libië naar een veilige plek kunnen worden gebracht.
Ik denk toch wel dat Duitsland een aardig woordje kan doen binnen de EU als ze zouden willen hoor. Zo'n stop op de buitengrenzen van de EU zou goed mogelijk moeten zijn, alleen doen en willen ze het niet. Behalve dan de Turkije-deal, maar daar houdt je geen bootvluchtelingen vanuit bijvoorbeeld Afrika mee tegen.
pi_180567571
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:48 schreef Infection het volgende:

[..]

Ik denk toch wel dat Duitsland een aardig woordje kan doen binnen de EU als ze zouden willen hoor. Zo'n stop op de buitengrenzen van de EU zou goed mogelijk moeten zijn, alleen doen en willen ze het niet. Behalve dan de Turkije-deal, maar daar houdt je geen bootvluchtelingen vanuit bijvoorbeeld Afrika mee tegen.
Nou ja, die mogen Italië en Malta nu dus ook grotendeels niet meer in.

En Duitsland is momenteel geloof ik voorstander om al in landen als Niger etc. EU-vluchtelingenkampen op te zetten waar mensen in eerste instantie naartoe kunnen worden teruggestuurd. En dáár moet dan geselecteerd worden wie evt. naar Europa mogen komen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:53:06 #172
322645 Voorschrift
See if I care
pi_180567603
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:51 schreef Igen het volgende:

[..]

En Duitsland is momenteel geloof ik voorstander om al in landen als Niger etc. EU-vluchtelingenkampen op te zetten waar mensen in eerste instantie naartoe kunnen worden teruggestuurd. En dáár moet dan geselecteerd worden wie evt. naar Europa mogen komen.
Ja dat gaat werken, binnen de kortste keren staat half Niger voor de deur van zo'n kamp voor bed/bad/brood wat uiteraard door de EU betaald gaat worden. Lekker op een paar uur lopen even een asielprocedure afwachten een paar maanden.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_180567649
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:53 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ja dat gaat werken, binnen de kortste keren staat half Niger voor de deur van zo'n kamp voor bed/bad/brood wat uiteraard door de EU betaald gaat worden. Lekker op een paar uur lopen even een asielprocedure afwachten een paar maanden.
Maar daar hebben Henk en Ingrid dan verder geen last van.
  woensdag 18 juli 2018 @ 20:56:28 #174
322645 Voorschrift
See if I care
pi_180567683
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:55 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar daar hebben Henk en Ingrid dan verder geen last van.
Dat hebben ze ook niet als we die boten terugslepen en leksteken of verbranden op het strand. Een stuk goedkoper. Als je wilt migreren dan dien je maar een visum aanvraag in bij een consulaat.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_180567759
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:56 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat hebben ze ook niet als we die boten terugslepen en leksteken of verbranden op het strand. Een stuk goedkoper. Als je wilt migreren dan dien je maar een visum aanvraag in bij een consulaat.
Je moet die mensen dan wel ergens laten, op een legale manier.

Kijk, je moet het zo zien.

Wij willen hier niet geconfronteerd worden met de ellende van de overbevolking en klimaatverandering in Afrika enzo. Dat moet lekker héél ver weg blijven. Maar we willen ons wel moreel goed voelen door te beweren dat wij de mensenrechten uitstekend respecteren en zielige mensen helpen.

Die twee dingen moet je met elkaar proberen te verzoenen.
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:02:26 #176
322645 Voorschrift
See if I care
pi_180567825
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Je moet die mensen dan wel ergens laten, op een legale manier.

Kijk, je moet het zo zien.

Wij willen hier niet geconfronteerd worden met de ellende van de overbevolking en klimaatverandering in Afrika enzo. Dat moet lekker héél ver weg blijven. Maar we willen ons wel moreel goed voelen door te beweren dat wij de mensenrechten uitstekend respecteren en zielige mensen helpen.

Die twee dingen moet je met elkaar proberen te verzoenen.
Dat kan ook prima door het te doen zoals Italie bijvoorbeeld, gewoon een zak geld geven aan een of ander opperhoofd aan de kust om ze daar terug te sturen.

Soms is de koopman wat belangrijker dan de dominee.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:02:50 #177
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180567836
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 19:15 schreef remlof het volgende:

[..]

Kennis van de materie is doorgaans ver te zoeken bij tegenstanders van de EU.
Kennis en realisme zijn doorgaans geheel afwezig bij voorstanders van de eu.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:05:27 #178
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180567897
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:39 schreef remlof het volgende:

[..]

Namens de Europese Liberale fractie verkondigen dat zij ze zouden helpen bij het democratiseringsproces.

Niets mis mee en niets uit naam van de EU.
Met complete ruggensteun van de eu die altijd op zoek is naar lebensraum en ukraine er graag bij heeft. Zonder te weten dat het te arm is om te kunnen functioneren binnen het samenwerkingsverband en nog eens een buurman boos maakt ook.

Dus, ja. He. Het is maar hoe je het ziet denk ik. Of gewoon delen niet wil zien.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 18 juli 2018 @ 21:28:23 #179
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180568398
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:00 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Dat denk ik niet alleen, dat gebeurt in Europa anno nu gewoon nog steeds. Bosnië? Oekraïne? Kosovo?

En jij noemt het een visie, ik noem het de geschiedenis. Die spreekt voor zich. Langdurige tijden van vrede zijn zeer zeer schaars op de wereld. En hier kom jij met je pleidooi om een van 's werelds meest unieke culturele hoogstandjes om zeep te helpen ten behoeve van soevereine staten (alsof we niet soeverein zouden zijn zeg - lees je eens in). Het waren precies die trotste soevereine staten die elkaar op industriële schaal tot twee keer toe afgeslacht hebben. In Europa.

Get your head out of your arse.
In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Jij leeft in het verleden blijkbaar. Over hoofd in je reet gesproken.

Jouw soort volk zorgt juist nu voor conflict door gedane beloftes niet na te komen, dus hou je smoelwerk dicht en doe je oogkleppen af.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180569471
quote:
14s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:02 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Dat kan ook prima door het te doen zoals Italie bijvoorbeeld, gewoon een zak geld geven aan een of ander opperhoofd aan de kust om ze daar terug te sturen.
terugsturen?

Italie had in 2017 netto 710.000 immigranten
  woensdag 18 juli 2018 @ 22:13:36 #181
322645 Voorschrift
See if I care
pi_180569506
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:12 schreef riazop het volgende:

[..]

terugsturen?

Italie had in 2017 netto 710.000 immigranten
Terugsturen vanuit Libie etc.

De Libische kustwacht wordt betaald en bevoorraad om ze terug te brengen naar Libie en daar terug te sturen. Iets anders dan de hulpschepen die ze even de plas over helpen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 18 juli 2018 @ 22:29:59 #182
104871 remlof
Europees federalist
pi_180569930
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:05 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Met complete ruggensteun van de eu die altijd op zoek is naar lebensraum en ukraine er graag bij heeft. Zonder te weten dat het te arm is om te kunnen functioneren binnen het samenwerkingsverband en nog eens een buurman boos maakt ook.

Dus, ja. He. Het is maar hoe je het ziet denk ik. Of gewoon delen niet wil zien.
Goedgelovige figuren als jij zijn de reden dat de Russen honderden mensen propaganda laten verspreiden vanuit hun trollenfabriek in St Petersburg. Je gelooft al die shit die ze daar uitpoepen gewoon :')
  woensdag 18 juli 2018 @ 22:31:27 #183
104871 remlof
Europees federalist
pi_180569972
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:17 schreef Pietverdriet het volgende:

Kom je nog met die bron dat de NAVO een visserijconflict tussen IJsland en het VK heeft beslecht?
pi_180570542
  woensdag 18 juli 2018 @ 22:57:47 #185
104871 remlof
Europees federalist
pi_180570723
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:51 schreef riazop het volgende:
[ afbeelding ]
Wat is er in Bosnië aan de hand?
pi_180570759
Volgens dit kaartje heeft Merkel het allemaal redelijk op orde
pi_180570775
Maar dit heeft ze minder op orde, vandaar dat Duitsland massaal nieuwe mensen importeert. En terecht.

  woensdag 18 juli 2018 @ 23:00:07 #188
104871 remlof
Europees federalist
pi_180570780
Bosnië is geen EU-lid.

Waarschijnlijk ligt het juist daaraan, de jeugd daar kan niet zomaar ergens anders in de EU gaan werken.
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:01:26 #189
104871 remlof
Europees federalist
pi_180570812
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:59 schreef riazop het volgende:
Maar dit heeft ze minder op orde, vandaar dat Duitsland massaal nieuwe mensen importeert. En terecht.

[ afbeelding ]
Er is een enorme bevolkingsgroei in Afrika ja, maar daar kan je moeilijk Merkel, of Duitsland, of de EU de schuld van geven.
pi_180570843
quote:
7s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:01 schreef remlof het volgende:

[..]

Er is een enorme bevolkingsgroei in Afrika ja, maar daar kan je moeilijk Merkel, of Duitsland, of de EU de schuld van geven.
Als je het kaartje bekijkt zie je dat eigenlijk alleen de bevolking in Afrika nog groeit zonder immigratie.
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:17:36 #191
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180571236
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:02 schreef riazop het volgende:

[..]

Als je het kaartje bekijkt zie je dat eigenlijk alleen de bevolking in Afrika nog groeit zonder immigratie.
Ja wat dacht je dan :')? Elke week komen daar 1 miljoen mensen bij ofzo. Er is echt geen tsunami waarbij elke week zo'n 1 miljoen Afrikanen aanmeert in Zuid Europa :D.

Hoe dan ook zijn daar in Afrika de groeipercentages al tijden dalende gelukkig.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180571377
Merkel doet gewoon prima en zeer logisch werk door haar bevolking te vervangen met anderen.

Dat andere Europese landen wel willen gaan krimpen, moeten ze vooral zelf weten.
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:22:15 #193
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180571384
quote:
10s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:29 schreef remlof het volgende:

[..]

Goedgelovige figuren als jij zijn de reden dat de eu honderden mensen propaganda laten verspreiden vanuit hun trollenfabriek in Brussel. Je gelooft al die shit die ze daar uitpoepen gewoon :')
Fixed.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:22:47 #194
322645 Voorschrift
See if I care
pi_180571401
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:22 schreef riazop het volgende:
Merkel doet gewoon prima en zeer logisch werk door haar bevolking te vervangen met anderen.

Dat andere Europese landen wel willen gaan krimpen, moeten ze vooral zelf weten.
:') _O-
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:26:37 #195
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180571506
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:59 schreef riazop het volgende:
Maar dit heeft ze minder op orde, vandaar dat Duitsland massaal nieuwe mensen importeert. En terecht.

[ afbeelding ]
Juist beter als wij met z'n allen wat minder gingen voortplanten. Die schimmel die op moeder aarde zit, moet ook een keer tot de orde worden geroepen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 19 juli 2018 @ 08:56:35 #196
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180576595
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 21:28 schreef Red_85 het volgende:

[..]

In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst.

Jij leeft in het verleden blijkbaar. Over hoofd in je reet gesproken.

Jouw soort volk zorgt juist nu voor conflict door gedane beloftes niet na te komen, dus hou je smoelwerk dicht en doe je oogkleppen af.
Kortom; je hebt geen andere inhoudelijke weerlegging anders dan "in het verleden behaalde resultaten..". Om dan met dezelfde oppervlakkigheid te reageren: "De geschiedenis herhaalt zich". Alleen jij zegt: dit keer niet hoor, heus. Wij Europeanen weten inmiddels beter. En daarmee herhaal je wat men in Europa in 1918 en in 1945 ook zei.
Dus tegen alle bewijslast in dat X veelal niet werkt, zeg jij: we doen X. Ben je ook zo gratiegezind richting criminelen en veelplegers? "Deze man heeft de afgelopen jaren al 10 verkrachtingen op zijn kerfstok, maar nu, nu heeft hij het echt geleerd. Dit keer als we hem vrijlaten, doet hij echt niets. Echt niet. In het verleden behaalde resultaten..."

Ik vind het ergens wel bewonderenswaardig. Dat je vanuit een geloofsovertuiging en -ik vermoed- hoop (ben je toevallig ook Jehova?) 2000 jaar aan casusmateriaal naast je neerlegt.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 19 juli 2018 @ 09:03:26 #197
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180576665
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 08:56 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Kortom; je hebt geen andere inhoudelijke weerlegging anders dan "in het verleden behaalde resultaten..". Om dan met dezelfde oppervlakkigheid te reageren: "De geschiedenis herhaalt zich". Alleen jij zegt: dit keer niet hoor, heus. Wij Europeanen weten inmiddels beter. En daarmee herhaal je wat men in Europa in 1918 en in 1945 ook zei.
Dus tegen alle bewijslast in dat X veelal niet werkt, zeg jij: we doen X. Ben je ook zo gratiegezind richting criminelen en veelplegers? "Deze man heeft de afgelopen jaren al 10 verkrachtingen op zijn kerfstok, maar nu, nu heeft hij het echt geleerd. Dit keer als we hem vrijlaten, doet hij echt niets. Echt niet. In het verleden behaalde resultaten..."

Ik vind het ergens wel bewonderenswaardig. Dat je vanuit een geloofsovertuiging en -ik vermoed- hoop (ben je toevallig ook Jehova?) 2000 jaar aan casusmateriaal naast je neerlegt.
Net als socialisme, deze keer gaat het écht niet mis
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180576789
quote:
11s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:57 schreef remlof het volgende:

[..]

Wat is er in Bosnië aan de hand?
Islam.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180576810
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 20:59 schreef Igen het volgende:

[..]

Maar we willen ons wel moreel goed voelen door te beweren dat wij de mensenrechten uitstekend respecteren en zielige mensen helpen.
Nee heb ik totaal geen last van. Gewoon niet meer ophalen, klaar. Verder de grenzen bewaken met wapens: illegaal grens oversteken = boem. Is het zo afgelopen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180578134
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nee heb ik totaal geen last van. Gewoon niet meer ophalen, klaar. Verder de grenzen bewaken met wapens: illegaal grens oversteken = boem. Is het zo afgelopen.
Nee, gewoon nee.
pi_180578266
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:47 schreef Igen het volgende:

[..]

Nee, gewoon nee.
Dan loopt Afrika dus leeg hierheen en is het klaar met je veilige, rijke Europa. Allemaal omdat je weigert te doen wat nodig is. Klassiek gevalletje zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180578382
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 16:08 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hier wil ik toch even op ingaan. Wat moet NL precies voorstellen en wat stellen we voor als we opgaan in de EU? Helemaal niets toch? Want NL is er dan niet meer.

In heel de wereld zie je dat de kleinere landen het meest welvarend, vrij en stabielst zijn. En landen zoals Zuid-Korea kunnen zich prima handhaven naast het gigantische China en zijn veel rijker en prettiger om in te wonen.
Alle grote landen hebben veel meer extreme armoede (en soms ook rijkdom daar tegenover) maar grosso modo zijn ze gevaarlijker, minder prettig om in te leven en oorlogszuchtiger.
Daar heb je een punt. Ik doelde een beetje op hoe sterk wij dan zijn tegenover andere landen. Zoals je zelf zegt, grotere landen kunnen oorlogszuchtiger zijn. Als wij dan echt op onszelf zijn aangewezen wordt Nederland binnen no-time binnengevallen. Dit is natuurlijk wel een uitspraak als je puur kijkt naar soevereine staten (zonder bondgenootschappen, etc.).
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_180578653
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dan loopt Afrika dus leeg hierheen en is het klaar met je veilige, rijke Europa. Allemaal omdat je weigert te doen wat nodig is. Klassiek gevalletje zachte heelmeesters maken stinkende wonden.
Je bent echt niet goed bij je hoofd als je denkt dat mensen "boem" afknallen de enige oplossing is.
pi_180578670
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:13 schreef Igen het volgende:

[..]

Je bent echt niet goed bij je hoofd als je denkt dat mensen "boem" afknallen de enige oplossing is.
Het is heel simpel: wil je niet afgeknald worden, steek dan niet illegaal de grens over.

Enige wat werkt. En nog in een recordtempo ook.

Jullie pappen en nathouden maakt het alleen maar erger, met nog meer doden als gevolg ook.

Maar he: dan heb je een 'schoon geweten' :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180578858
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

. Verder de grenzen bewaken met wapens: illegaal grens oversteken = boem. Is het zo afgelopen.
Hoe wi lje dat doen?

Er zijn een aantal Europese landen , zoals Duitsland, die juist willen groeien ipv krimpen.
pi_180578908
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:54 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dan loopt Afrika dus leeg hierheen en is het klaar met je veilige, rijke Europa. ....
Dat is maar de vraag.

Het bevolkingstekort zal toch moeten worden aangevuld als de Europeanen geen kinderen meer willen krijgen.
Ik zou daar niet naief in zijn.
pi_180578934
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 10:59 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Daar heb je een punt. Ik doelde een beetje op hoe sterk wij dan zijn tegenover andere landen. Zoals je zelf zegt, grotere landen kunnen oorlogszuchtiger zijn. Als wij dan echt op onszelf zijn aangewezen wordt Nederland binnen no-time binnengevallen. ...
Moest ff denken aan Noord Korea en Israel.

Kleine landen kunnen héél goed in staat zijn zichzelf te verdedigen. Als ze dat de moeite waard zouden vinden.
pi_180578950
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:29 schreef riazop het volgende:

[..]

Moest ff denken aan Noord Korea en Israel.

Kleine landen kunnen héél goed in staat zijn zichzelf te verdedigen. Als ze dat de moeite waard zouden vinden.
Klopt, maar dat zie ik met Nederland niet gebeuren. Goed, misschien heb ik in mijn post wat overdreven. Maar als wij het met onze huidige leger moeten opnemen tegen UK of DE dat ons binnenvalt. Mwah.. :P
Nederlander in München, met voorliefde voor Taiwan en auti's gonna aut.
pi_180578997
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:30 schreef Hojdhopper het volgende:

[..]

Klopt, maar dat zie ik met Nederland niet gebeuren. Goed, misschien heb ik in mijn post wat overdreven. Maar als wij het met onze huidige leger moeten opnemen tegen UK of DE dat ons binnenvalt. Mwah.. :P
Het gaat om het theoretisch concept. NL zou PRIMA zichzelf kunnen verdedigen ALS we dat zouden willen.

Met het huidige leger niet nee, we zijn dan ook decennialang gratis meegereden met de NAVO
pi_180579073
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:24 schreef riazop het volgende:

[..]

Hoe wi lje dat doen?

Er zijn een aantal Europese landen , zoals Duitsland, die juist willen groeien ipv krimpen.
Dan moet je kinderen stimuleren onder je eigen bevolking of desnoods de pil gaan verbieden.

Je bevolking vervangen met Afrikanen gaat het niet oplossen hoor. Tenzij je denkt dat Duitsland 'gered' is door het op Sierra Leone te laten gaan lijken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180579082
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:27 schreef riazop het volgende:

[..]

Het bevolkingstekort zal toch moeten worden aangevuld
Het is hier nog nooit zo vol geweest. Beetje minder mag best.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180579175
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Het is hier nog nooit zo vol geweest. Beetje minder mag best.
Dat mag jij vinden.

Anderen zien liever een Nederland als krachtige en sterke groeistaat ipv het uitdoofscenario.
pi_180579189
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:42 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden.

Anderen zien liever een Nederland als krachtige en sterke groeistaat ipv het uitdoofscenario.
Ja we gaan echt heel krachtig worden met alleen maar moslims en Afrikanen als inwoner!

_O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180579206
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Dan moet je kinderen stimuleren onder je eigen bevolking of desnoods de pil gaan verbieden.
De meeste Hollanders hebben geleerd dat genotsmaximalisatie en zelfverwerkelijking de hoogst bereikbare doelen zijn. Consumptie in functie van het kapitalisme.

Migranten vinden juist het hebben van kinderen het hoogste doel.

Ga je echt niet meer omkeren.
pi_180579213
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:43 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja we gaan echt heel krachtig worden met alleen maar moslims en Afrikanen als inwoner!


Frankrijk heeft er alvast 2 wereldtitels mee gewonnen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:45:38 #216
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180579232
De pil verbieden

Vrouwen verplichten zwanger te worden.

Under his eye.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180579258
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:44 schreef riazop het volgende:

[..]

Frankrijk heeft er alvast 2 wereldtitels mee gewonnen.
Oh nou dan is het helemaal top!

Laten we de 3e wereldtaferelen in banlieus, de eindeloze stroom islamitische aanslagen, het faillissement, het wegjagen van joden, het tot een oorlogszone uitgroeien van Parijs, de vluchtelingenkampen en dat je bussen worden leeggeript tijdens het rijden dan maar vergeten! Dat is een WK bocaaltje wel waard! _O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180579271
quote:
14s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:45 schreef Copycat het volgende:
De pil verbieden

Vrouwen verplichten zwanger te worden.

Under his eye.
Dat kan je nog beter doen dan heel Afrika hier heen halen.

Tenzij je doel gewoon is om de Europeanen te laten verdwijnen, dat kan natuurlijk ook.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180579337
quote:
10s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

de eindeloze stroom islamitische aanslagen, ....
"eindeloze stroom"

Doe niet zo bang joh

Vandaag nog nix gemerkt...
pi_180579343
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:51 schreef riazop het volgende:

[..]

"eindeloze stroom"

Doe niet zo bang joh

Vandaag nog nix gemerkt...
:')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180579344
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:47 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]



Tenzij je doel gewoon is om de Europeanen te laten verdwijnen, dat kan natuurlijk ook.
Dat doen ze ZELF hoor
pi_180579354
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:51 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat doen ze ZELF hoor
Gewoon niet importeren, dan komt dat vanzelf wel.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 19 juli 2018 @ 11:53:46 #223
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180579380
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:51 schreef riazop het volgende:

"eindeloze stroom"

Doe niet zo bang joh

Vandaag nog nix gemerkt...
Niet?
Hier lopen echte Nederlanders in paniek over straat.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180579415
quote:
11s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:53 schreef Copycat het volgende:

[..]

Niet?
Hier lopen echte Nederlanders in paniek over straat.
DE PVV aanhang wél hoor, als je de posts moet geloven. Die durven niet meer naar buiten.
pi_180579425
Jaja mensen, je kan de deur niet meer uit zonder een aanslag om je oren te krijgen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180579428
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gewoon niet importeren, dan komt dat vanzelf wel.
Zie Bulgarije?

Van 10m naar 7 miljoen inwoners. in de laatste 30 jaar
tfr = 1.43
pi_180579447
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:56 schreef riazop het volgende:

[..]

Zie Bulgarije?

Van 10m naar 7 miljoen inwoners. in de laatste 30 jaar
tfr = 1.43
Dat komt door Dven.

En door grote emigratie he.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 19 juli 2018 @ 12:14:23 #228
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180579705
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 08:56 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Kortom; je hebt geen andere inhoudelijke weerlegging anders dan "in het verleden behaalde resultaten..". Om dan met dezelfde oppervlakkigheid te reageren: "De geschiedenis herhaalt zich". Alleen jij zegt: dit keer niet hoor, heus. Wij Europeanen weten inmiddels beter. En daarmee herhaal je wat men in Europa in 1918 en in 1945 ook zei.
Dus tegen alle bewijslast in dat X veelal niet werkt, zeg jij: we doen X. Ben je ook zo gratiegezind richting criminelen en veelplegers? "Deze man heeft de afgelopen jaren al 10 verkrachtingen op zijn kerfstok, maar nu, nu heeft hij het echt geleerd. Dit keer als we hem vrijlaten, doet hij echt niets. Echt niet. In het verleden behaalde resultaten..."

Ik vind het ergens wel bewonderenswaardig. Dat je vanuit een geloofsovertuiging en -ik vermoed- hoop (ben je toevallig ook Jehova?) 2000 jaar aan casusmateriaal naast je neerlegt.
Niet oorlogen gaan vergelijken met criminelen.

Mensen zijn een stuk slimmer geworden en laten zich niet zo gemakkelijk meer beïnvloeden door staatspropaganda van staatscouranten en staatsmedia. We gaan allemaal de grens over voor vakanties en zien ook zelf dat Duitsers geen beesten zijn die vlak over de landsgrens met tanks als wilde honden staan te wachten.

Juist volk zoals jij is het gevaar. Niet door de eu is er geen oorlog meer, maar door de noodzaak met elkaar te gaan samenwerken als soevereine staat. Wat ik je al uitgelegd heb, is dat specialisme tot behoefte leidt en behoefte tot ruilhandel en economie. Daarop moet de eu zich concentreren en niet op een eenstaatspolitiek.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180579821
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:24 schreef riazop het volgende:

[..]

Hoe wi lje dat doen?

Er zijn een aantal Europese landen , zoals Duitsland, die juist willen groeien ipv krimpen.
En daar zit een groot gedeelte van het probleem. Wil jij groeien? Wil de rest van de Europese bevolking groeien? Of vinden velen het al te druk en gaan ze liever terug naar een tijd met wat minder inwoners, zodat ook de kosten nog te dragen zijn? De regeringen van veel Europese landen zijn er niet voor de burgers, ook al kan deze uitspraak weer rekenen op wat domme reacties of domme smiley's van mensen met oogkleppen op. Het gaat de politici veelal maar om één ding, en dat is de economie draaiende en groeiende houden. Daarom moet er ook zoveel import zijn, want hoe meer wij consumeren hoe meer producenten, en elite vriendjes kunnen verdienen aan de burger. Dat proberen ze te verkopen met verhalen zoals "wij moeten concurreren met China en Amerika". Of "we kunnen anders de verzorgingsstaat niet in stand houden". En hoe je het ook draait of keert de eindconclusie blijft keer op keer hetzelfde, meer geld voor een specifieke groep. Ooit houd die groei op, maar blijkbaar is er nog niet genoeg gegraaid.
  donderdag 19 juli 2018 @ 14:18:15 #230
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180582436
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 12:14 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Niet oorlogen gaan vergelijken met criminelen.

Mensen zijn een stuk slimmer geworden en laten zich niet zo gemakkelijk meer beïnvloeden door staatspropaganda van staatscouranten en staatsmedia. We gaan allemaal de grens over voor vakanties en zien ook zelf dat Duitsers geen beesten zijn die vlak over de landsgrens met tanks als wilde honden staan te wachten.

Juist volk zoals jij is het gevaar. Niet door de eu is er geen oorlog meer, maar door de noodzaak met elkaar te gaan samenwerken als soevereine staat. Wat ik je al uitgelegd heb, is dat specialisme tot behoefte leidt en behoefte tot ruilhandel en economie. Daarop moet de eu zich concentreren en niet op een eenstaatspolitiek.
De hele EU is toch één groot samenwerkingsverband? Wat zit je nou tegen mij te prevelen over de voordelen van samenwerking terwijl je zelf een arbitraire grens trekt bij enkel economische samenwerking en schuimbekt bij het idee van verdere samenwerking. Alsof economische samenwerking iets nieuws is uit de 21e eeuw. Ook de Romeinen handelden, en ook de Nazi's en de Sovjets handelden. Met elkaar. En toch hebben ze elkaars beschaving gepoogd om zeep te helpen. Omdat er nu eenmaal grotere zaken zijn dan handel en economie.

Mensen slimmer geworden - mensen weten collectief meer, maar is hun aard wezenlijk veranderd? Zijn we geëvolueerd in een totaal andere soort? Werkt de menselijke psyche van nu anders dan die van 50 jaar terug? Nonsens. De menselijke natuur verandert over duizenden jaren. Wat Hitler of Stalin konden, kunnen anderen nu ook - misschen wel beter. Een grote groep Nederlanders huilt anno nu mee met rechtse en linkse demagogen. Je begint zelf nota bene over "jouw soort volk". Daar begint het mee. Wij / zij. Als jij er met mij al niet op een fatsoenlijke manier uit komt, hoe ga jij dan samenwerken met een Duitser of een Fransman? Practice what you preach.

Bovendien richt de EU zich niet op éénstaatpolitiek. Nogmaals: lees je eens in. En wederom: weet je wel wat soevereiniteit betekent? Niet elke vorm van samenwerking die verder gaat dan een beetje kraaltjes ruilen is meteen het opgeven van je soevereiniteit.

NB: Ik vergelijk oorlogen niet met criminelen, ik pas jouw eigen logica toe op een andere casus om te laten zien hoe wankel die is.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_180582512
pi_180582514
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:18 schreef AgLarrr het volgende:

[..]


Bovendien richt de EU zich niet op éénstaatpolitiek.
jawel hoor

en dat is nu net voor veel burgers hét probleem
  donderdag 19 juli 2018 @ 14:22:38 #233
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180582553
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:21 schreef riazop het volgende:

[..]

jawel hoor

en dat is nu net voor veel burgers hét probleem
Doe me even een linkje naar het beleidsplan waar dat zo klip en klaar staat dan.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 19 juli 2018 @ 14:52:21 #234
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180583311
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:22 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Doe me even een linkje naar het beleidsplan waar dat zo klip en klaar staat dan.
Daar heb je geen linkje voor nodig, daarvoor bekijk je alle oplossingen die 'Brussel' bedenkt voor de zelf gecreëerde problemen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 19 juli 2018 @ 14:57:15 #235
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180583491
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:18 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

De hele EU is toch één groot samenwerkingsverband? Wat zit je nou tegen mij te prevelen over de voordelen van samenwerking terwijl je zelf een arbitraire grens trekt bij enkel economische samenwerking en schuimbekt bij het idee van verdere samenwerking. Alsof economische samenwerking iets nieuws is uit de 21e eeuw. Ook de Romeinen handelden, en ook de Nazi's en de Sovjets handelden. Met elkaar. En toch hebben ze elkaars beschaving gepoogd om zeep te helpen. Omdat er nu eenmaal grotere zaken zijn dan handel en economie.

Mensen slimmer geworden - mensen weten collectief meer, maar is hun aard wezenlijk veranderd? Zijn we geëvolueerd in een totaal andere soort? Werkt de menselijke psyche van nu anders dan die van 50 jaar terug? Nonsens. De menselijke natuur verandert over duizenden jaren. Wat Hitler of Stalin konden, kunnen anderen nu ook - misschen wel beter. Een grote groep Nederlanders huilt anno nu mee met rechtse en linkse demagogen. Je begint zelf nota bene over "jouw soort volk". Daar begint het mee. Wij / zij. Als jij er met mij al niet op een fatsoenlijke manier uit komt, hoe ga jij dan samenwerken met een Duitser of een Fransman? Practice what you preach.

Bovendien richt de EU zich niet op éénstaatpolitiek. Nogmaals: lees je eens in. En wederom: weet je wel wat soevereiniteit betekent? Niet elke vorm van samenwerking die verder gaat dan een beetje kraaltjes ruilen is meteen het opgeven van je soevereiniteit.

NB: Ik vergelijk oorlogen niet met criminelen, ik pas jouw eigen logica toe op een andere casus om te laten zien hoe wankel die is.
Dat wij / zij wat ik hier spreek komt doordat je een blinde eu troll bent, wars van realisme en praktijk kennis. Je spreekt iedereen aan alsof jij alleen de kennis bezit en ieder ander's niks waard is.
Er is degelijk wel iets veranderd in Europa de afgelopen 70 jaar tussen de volkeren onderling. Waar een Fransman en een Duitser elkaar niet konden luchten of zien, zitten ze nu regelmatig over de vloer een biertje een wijntje te schuiven.

Als jij werkelijk denkt dat de Europese volkeren nog steeds klaar zijn om elkaar de hersens in te slaan, ben je echt de realiteit kwijt en zal jij je kennis eens moeten verruimen ipv anderen hier uit de hoogte aan te spreken.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180583574
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat wij / zij wat ik hier spreek komt doordat je een blinde eu troll bent, wars van realisme en praktijk kennis. Je spreekt iedereen aan alsof jij alleen de kennis bezit en ieder ander's niks waard is.
Er is degelijk wel iets veranderd in Europa de afgelopen 70 jaar tussen de volkeren onderling. Waar een Fransman en een Duitser elkaar niet konden luchten of zien, zitten ze nu regelmatig over de vloer een biertje een wijntje te schuiven.

Als jij werkelijk denkt dat de Europese volkeren nog steeds klaar zijn om elkaar de hersens in te slaan, ben je echt de realiteit kwijt en zal jij je kennis eens moeten verruimen ipv anderen hier uit de hoogte aan te spreken.
Oekraïeners en Russen konden een paar jaar geleden ook nog een biertje of wodka’tje schuiven, en kijk nu eens. :{

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2018 15:00:35 ]
  donderdag 19 juli 2018 @ 16:20:34 #237
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180585999
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:57 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Dat wij / zij wat ik hier spreek komt doordat je een blinde eu troll bent, wars van realisme en praktijk kennis. Je spreekt iedereen aan alsof jij alleen de kennis bezit en ieder ander's niks waard is.
Jaja, lul maar recht wat krom is. Het is eigenlijk mijn schuld. Ik vraag om argumenten die meer hout snijden. Dat moet ik niet doen. Jij voelt het zo, dus is het zo. Het zal, ik vind je kinderlijk ongenuanceerd. Je komt maar niet verder dan "het zal dit keer echt beter gaan".
Bovendien is het een mooi bewijs van je ongelijk. Ik leg je wat feiten en argumenten voor, die bevallen je niet, je hebt er inhoudelijk al 6 posts inhoudelijk niets op af te dingen, en dus ben ik onderdeel van een soort volk dat een probleem veroorzaakt. En maar met droge ogen beweren dat je samenwerking helemaal ziet zitten. Gasten zoals jij marcheren binnen de kortste keren achter een rode of zwarte vlag aan. Als je pa bij toeval al geen NSB'er was dan zal jij de eer van de familie wat dat betreft wel hoog houden vermoed ik zo.

quote:
Er is degelijk wel iets veranderd in Europa de afgelopen 70 jaar tussen de volkeren onderling. Waar een Fransman en een Duitser elkaar niet konden luchten of zien, zitten ze nu regelmatig over de vloer een biertje een wijntje te schuiven.
Als jij werkelijk denkt dat de Europese volkeren nog steeds klaar zijn om elkaar de hersens in te slaan, ben je echt de realiteit kwijt en zal jij je kennis eens moeten verruimen ipv anderen hier uit de hoogte aan te spreken.
Ik zeg niet dat als je maandag de EU afschaft het dinsdag oorlog is. Dat pad is langer. Maar het einde van die route is helder. En als jij denkt er geen omstandigheden kunnen ontstaan waarin Europeanen anno nu elkaar om het leven zullen brengen dan begrijp jij niets van mensen.

Net voor WOI was er een constructie van soevereine natiestaten die de machtsbalans in evenwicht hield - min of meer. Dat was precies de situatie die jij nu als wenselijk omschrijft. Soevereine staten, veel handel, wat allianties her en der. Fransen, Engelsen en Duitsers dronken biertjes met elkaar. Eén moord op de Balkan later en het ergst bekende conflict tot dan toe begon. Te weinig checks and balances en vertrouwen om het tegen te kunnen houden.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 19 juli 2018 @ 16:23:59 #238
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180586081
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:52 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Daar heb je geen linkje voor nodig, daarvoor bekijk je alle oplossingen die 'Brussel' bedenkt voor de zelf gecreëerde problemen.
Doe me een linkje naar die oplossingen dan. Bedenk je overigens wel: alle lidstaten stemmen daar mee in. Dus ook onze democratische regering. We zijn onze soevereiniteit dus niet kwijt, we zijn het er mee eens.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 19 juli 2018 @ 16:28:21 #239
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180586212
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 09:03 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net als socialisme, deze keer gaat het écht niet mis
Ja precies. "Oké Kim Jong X, take it away..."
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  donderdag 19 juli 2018 @ 19:40:07 #240
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180591857
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:20 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Jaja, lul maar recht wat krom is. Het is eigenlijk mijn schuld. Ik vraag om argumenten die meer hout snijden. Dat moet ik niet doen. Jij voelt het zo, dus is het zo. Het zal, ik vind je kinderlijk ongenuanceerd. Je komt maar niet verder dan "het zal dit keer echt beter gaan".
Bovendien is het een mooi bewijs van je ongelijk. Ik leg je wat feiten en argumenten voor, die bevallen je niet, je hebt er inhoudelijk al 6 posts inhoudelijk niets op af te dingen, en dus ben ik onderdeel van een soort volk dat een probleem veroorzaakt. En maar met droge ogen beweren dat je samenwerking helemaal ziet zitten. Gasten zoals jij marcheren binnen de kortste keren achter een rode of zwarte vlag aan. Als je pa bij toeval al geen NSB'er was dan zal jij de eer van de familie wat dat betreft wel hoog houden vermoed ik zo.

[..]

Ik zeg niet dat als je maandag de EU afschaft het dinsdag oorlog is. Dat pad is langer. Maar het einde van die route is helder. En als jij denkt er geen omstandigheden kunnen ontstaan waarin Europeanen anno nu elkaar om het leven zullen brengen dan begrijp jij niets van mensen.

Net voor WOI was er een constructie van soevereine natiestaten die de machtsbalans in evenwicht hield - min of meer. Dat was precies de situatie die jij nu als wenselijk omschrijft. Soevereine staten, veel handel, wat allianties her en der. Fransen, Engelsen en Duitsers dronken biertjes met elkaar. Eén moord op de Balkan later en het ergst bekende conflict tot dan toe begon. Te weinig checks and balances en vertrouwen om het tegen te kunnen houden.
Waar baseer jij het op dan dat er oorlog komt als de eu er niet meer is?
Het enige wat je doet is vanuit jouw gevoel praten en het als DE waarheid presenteren. Het enige wat je zegt is 'jamaarvroeger', terwijl de onderlinge haatdragende sentimenten van 1914 en 1939 er niet meer zijn.

Dat wuif je allemaal weg met je oogkleppen en dan moet ik met betere argumenten komen.

Zet je oogkleppen eens af.

Over je laatste alinea zou ik als ik jou was nog maar eens goed de situatie van toen bekijken. De belle epoque, met zijn gecorrumpeerde alliantie staten met een propaganda van heb ik jou daar, een haatdragend sentiment naar elkaar en leugenachtige escalerende diplomatie.

Je snapt er helemaal niets van tot nu toe.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180592520
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:23 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Doe me een linkje naar die oplossingen dan.
Hou toch op met dat linkjes fetishisme.

Je volgt het nieuws toch gewoon?
  donderdag 19 juli 2018 @ 20:23:05 #242
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180592929
quote:
9s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:56 schreef KoosVogels het volgende:
Jaja mensen, je kan de deur niet meer uit zonder een aanslag om je oren te krijgen.
Hoeft ook niet, ze vallen gewoon op je deurmat. In je mailbox zelfs tegenwoordig. De vooruitgang.
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:43:29 #243
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180597765
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 11:42 schreef riazop het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden.

Anderen zien liever een Nederland als krachtige en sterke groeistaat ipv het uitdoofscenario.
Het punt waarop meer bevolking Nederland sterker maakt is echt allang bereikt. We hebben er onder de streep weinig aan om heel veel mensen zonder specifieke kwalificaties toe te laten en natuurgebieden te slopen om er flats vol afhankelijke mensen neer te zetten.

China is een krachtige en sterke groeistaat. Dankzij het 1-kindbeleid. Als ze hadden ingezet op massale bevolkingsgroei hadden ze nu 3 miljard mensen onder de armoedegrens gehad.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180597835
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:43 schreef LXIV het volgende:

[..]



China is een krachtige en sterke groeistaat. Dankzij het 1-kindbeleid. ...
NL heeft een lagere TFR dan China hoor

quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:59 schreef riazop het volgende:
Maar dit heeft ze minder op orde, vandaar dat Duitsland massaal nieuwe mensen importeert. En terecht.

[ afbeelding ]
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:47:06 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180597847
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:46 schreef riazop het volgende:

[..]

NL heeft een lagere TFR dan China hoor

[..]

Wat is een TFR?
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180597914
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Wat is een TFR?
aantal kinderen per vrouw
  donderdag 19 juli 2018 @ 23:52:18 #247
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180597976
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:49 schreef riazop het volgende:

[..]

aantal kinderen per vrouw
Ok. Maar ik vergeleek China niet met Nederland. Ik zei dat ik dacht dat China machtiger is met zijn één-kindbeleid dan wanneer ze ongelimiteerd gefokt hadden en nu 2 miljard mensen in armoede hadden. Een soort Afrika in het Oosten.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180598141
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 23:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ok. Maar ik vergeleek China niet met Nederland. Ik zei dat ik dacht dat China machtiger is met zijn één-kindbeleid dan wanneer ze ongelimiteerd gefokt hadden en nu 2 miljard mensen in armoede hadden. Een soort Afrika in het Oosten.
China had een "gezonde" bevolkingsgroei
En die lag hoger dan de Nederlandse
dus kan NL nog wel wat extra immigratie gebruiken

Precies mijn punt
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:06:32 #249
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180598221
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:02 schreef riazop het volgende:

[..]

China had een "gezonde" bevolkingsgroei
En die lag hoger dan de Nederlandse
dus kan NL nog wel wat extra immigratie gebruiken

Precies mijn punt
Nederland is vele malen dichter bevolkt. Als er in Nederland 10 miljoen mensen zouden wonen, was de kwaliteit van leven per persoon hoger denk ik. Meer ruimte, meer groen, minder files en grotere huizen met grotere tuinen.
Natuurlijke bevolkingsgroei is ook wat anders dan immigratie. Het is waanzin om in de huidige tijd, waarin jonge gezinnen geen woning kunnen krijgen, de wegen iedere werkdag vol staan, natuurgebieden opgeofferd worden om lelijke distributiecentra te bouwen, steeds meer mensen in de lawaaizone van Schiphol moeten/gaan wonen te pleiten voor extra immigratie om de bevolking uit te breiden. Pure waanzin.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180598321
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:06 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nederland is vele malen dichter bevolkt.
Een onzin argument.
Of dacht jij dat die nieuwe chinezen op het platteland gingen wonen?
pi_180598339
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:06 schreef LXIV het volgende:

[..]


Natuurlijke bevolkingsgroei is ook wat anders dan immigratie. Het is waanzin om in de huidige tijd, waarin jonge gezinnen geen woning kunnen krijgen, de wegen iedere werkdag vol staan, natuurgebieden opgeofferd worden om lelijke distributiecentra te bouwen, steeds meer mensen in de lawaaizone van Schiphol moeten/gaan wonen te pleiten voor extra immigratie om de bevolking uit te breiden. Pure waanzin.
Nee extra immigratie is nodig als je alleen al de bevolking straks STABIEL wil houden.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:14:18 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180598358
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Een onzin argument.
Of dacht jij dat die nieuwe chinezen op het platteland gingen wonen?
Nee. Maar mijn argument is dat voller=beter niet opgaat voor Nederland. In ieder geval niet voor de Nederlandse burger. Misschien dat de een of andere multinational of projectontwikkelaar er beter mee af is. Rust en ruimte, dat is schaars in Nederland. Werkgelegenheid en geld hebben we ondertussen genoeg.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 00:14:40 #253
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180598367
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:13 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee extra immigratie is nodig als je alleen al de bevolking straks STABIEL wil houden.
Van mij mag de bevolking ook naar 10 miljoen. Dan hebben we wel oven
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180598532
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:14 schreef LXIV het volgende:

[..]

Van mij mag de bevolking ook naar 10 miljoen. Dan hebben we wel oven
als je wil dat NL ouder en onbetekenender wordt....
pi_180601197
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:13 schreef riazop het volgende:

[..]

Nee extra immigratie is nodig als je alleen al de bevolking straks STABIEL wil houden.
Dat willen we niet: NL is te overbevolkt en er is een enorm huizentekort. Een daling zou een zegen zijn voor de bevolking.
Misschien niet voor wat CEOs maar boeiend.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 07:41:33 #256
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180601453
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 20:06 schreef riazop het volgende:

[..]

Hou toch op met dat linkjes fetishisme.

Je volgt het nieuws toch gewoon?
Ik neem elk nieuws met een korrel zout. Bronnen zijn wat ze zijn: bronnen. Als het daar nergens staat, dan is het niet zo. Die instituties zijn behoorlijk transparant wat dat betreft.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 20 juli 2018 @ 07:46:49 #257
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180601511
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 19:40 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Waar baseer jij het op dan dat er oorlog komt als de eu er niet meer is?
Het enige wat je doet is vanuit jouw gevoel praten en het als DE waarheid presenteren. Het enige wat je zegt is 'jamaarvroeger', terwijl de onderlinge haatdragende sentimenten van 1914 en 1939 er niet meer zijn.

Dat wuif je allemaal weg met je oogkleppen en dan moet ik met betere argumenten komen.

Zet je oogkleppen eens af.

Over je laatste alinea zou ik als ik jou was nog maar eens goed de situatie van toen bekijken. De belle epoque, met zijn gecorrumpeerde alliantie staten met een propaganda van heb ik jou daar, een haatdragend sentiment naar elkaar en leugenachtige escalerende diplomatie.

Je snapt er helemaal niets van tot nu toe.
Goed, inhoudelijk weer hetzelfde dus. Niet lezen wat ik schrijft en nogmaals: "Echt hoor, dit keer niet want het is nu allemaal anders." Ik heb op alles wat je vraagt al vier keer gereageerd, maar als jij niet verder komt dan je langspeel plaat, dan moet ik ook steeds hetzelfde tikken. Daar pas ik voor vanaf hier.

Ik ben blij dat je in de voorzienbare toekomst je zin iig niet gaat krijgen.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 20 juli 2018 @ 08:03:33 #258
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180601625
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 07:46 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

Goed, inhoudelijk weer hetzelfde dus. Niet lezen wat ik schrijft en nogmaals: "Echt hoor, dit keer niet want het is nu allemaal anders." Ik heb op alles wat je vraagt al vier keer gereageerd, maar als jij niet verder komt dan je langspeel plaat, dan moet ik ook steeds hetzelfde tikken. Daar pas ik voor vanaf hier.

Ik ben blij dat je in de voorzienbare toekomst je zin iig niet gaat krijgen.
Welke langspeelplaat heb jij op staan dan? Met het tegenovergestelde geluid wat gewoon fout is?

Als je niet open wil staan voor anderen hun argumenten, wat doe je dan op een discussieforum?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 20 juli 2018 @ 08:17:10 #259
117098 Hathor
Effe niet
pi_180601722
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:12 schreef riazop het volgende:

[..]

Een onzin argument.
Of dacht jij dat die nieuwe chinezen op het platteland gingen wonen?
Nee, die trekken allemaal naar de steden waar het nu al onmogelijk is om normaal adem te halen. Prop er nog een paar miljoen bij die ook allemaal een auto rijden, en je kan straks niet meer de deur uit zonder een masker en een fles zuurstof. Prima leefomstandigheden joh, dat moeten wij hier ook willen. ^O^
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180601804
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:02 schreef riazop het volgende:

[..]

China had een "gezonde" bevolkingsgroei
En die lag hoger dan de Nederlandse
dus kan NL nog wel wat extra immigratie gebruiken

Precies mijn punt
China gaat gewoon krimpen: https://www.straitstimes.(...)hina-daily-columnist
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  vrijdag 20 juli 2018 @ 08:38:54 #261
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180601878
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:03 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Welke langspeelplaat heb jij op staan dan? Met het tegenovergestelde geluid wat gewoon fout is?

Als je niet open wil staan voor anderen hun argumenten, wat doe je dan op een discussieforum?
"Het gaat echt beter dit keer dus schaf de hele EU maar af" is amper een argument te noemen. Eerder een stelling. Maar als je met niet meer dan enkel de stelling op de proppen kunt komen, en in plaats van in te gaan op de argumentie over "jouw soort volk" begint.., tjah; Wat doe jij dan op een discussieforum?
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
  vrijdag 20 juli 2018 @ 09:49:34 #262
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180602762
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 00:24 schreef riazop het volgende:

[..]

als je wil dat NL ouder en onbetekenender wordt....
Hoe veel Nederland ‘betekend’ maakt mij niks uit. Klein maar fijn is ok.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  vrijdag 20 juli 2018 @ 12:22:06 #263
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180605596
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 08:38 schreef AgLarrr het volgende:

[..]

"Het gaat echt beter dit keer dus schaf de hele EU maar af" is amper een argument te noemen. Eerder een stelling. Maar als je met niet meer dan enkel de stelling op de proppen kunt komen, en in plaats van in te gaan op de argumentie over "jouw soort volk" begint.., tjah; Wat doe jij dan op een discussieforum?
Je leest niet en snapt mijn punt niet.

Maar bl@@t wel argumentloos dat alles wat ik zeg kut is.

Tip: lees alle posts eens terug.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')