abonnement Unibet Coolblue
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 14:15:15 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180513752
http://www.onthisdeity.co(...)e-manhattan-project/

We zijn al weer 73 jaar lang een wereld waarin kernbommen een realiteit zijn. Toch wel een raar diepte/hoogtepunt van de mensheid een technologisch hoogstandje een moreel dieptepunt.

Het heeft geleid tot nagasaki en hiroshima, en tot de koude oorlog en heeft nog steeds weerslag op de huidige tijd. Hoe zien jullie de impact (no pun intended) van deze bom op wereld?







het inspireerde velen:



[ Bericht 23% gewijzigd door Bosbeetle op 16-07-2018 14:33:47 ]
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180518951
Sinds de ontwikkeling van de bom hebben staten een reden om geen oorlog te voeren (waren er natuurlijk al genoeg, maar die bleken staten blijkbaar niet tegen te houden). Mutual assured destruction zorgt er voor dat de groot machten elkaar tot nu toe niet in de haren vliegen. Ik denk dat zonder de ontwikkeling van de atoombom Rusland en Amerika elkaar allang aangevallen hadden, waarschijnlijk zou Amerika de eerste zijn onder het mom van 'Freedom'. Dit is natuurlijk een aanname dus dit wordt zometeen volledig afgesabeld.

Van kernwapens is duidelijk wie een aanval uitvoert en waar dus een tegenaanval uitgevoerd moet worden. We gaan nu richting een situatie waarin aanvallen met een grote impact uitgevoerd kunnen worden zonder dat duidelijk met helder onomstootbaar bewijs een agressor is aan te wijzen. Cyberaanvallen. Die zie ik op dit moment dan ook als een grotere bedreiging dan kernwapens.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 18:34:03 #3
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180519257
Je weet nooit hoe het gelopen was als er geen kernbommen waren maar het lijkt inderdaad dat we onze (koude) vrede er aan te danken hebben. Maar daar hebben hiroshima en nagasaki niets meer aan natuurlijk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180519752
Die goede oude tijd, vroeger was alles beter.
pi_180547149
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Je weet nooit hoe het gelopen was als er geen kernbommen waren maar het lijkt inderdaad dat we onze (koude) vrede er aan te danken hebben. Maar daar hebben hiroshima en nagasaki niets meer aan natuurlijk.
Hiroshima en Nagasaki maakten in een (eigenlijk twee :P ) keer duidelijk wat we nu zo graag willen vermijden.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
  woensdag 18 juli 2018 @ 12:57:44 #6
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_180556427
Moet het bekende boek van Richard Rhodes nog eens gaan lezen. Ik vraag mij alleen af of het niet te technisch is voor een leek, heeft iemand een idee?
pi_180557074
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:34 schreef Bosbeetle het volgende:
Je weet nooit hoe het gelopen was als er geen kernbommen waren maar het lijkt inderdaad dat we onze (koude) vrede er aan te danken hebben. Maar daar hebben hiroshima en nagasaki niets meer aan natuurlijk.
Maar alle omringende landen wel. Zonder die bommen had Japan zich echt niet zomaar over gegeven. Sterker nog, ze hadden er de tweede bom voor nodig om ze te overtuigen. Netto denk ik dat de wereld heel blij mag zijn met de atoombommen en dat Japan de hand in eigen boezem mag steken voor de (ook indirecte) doden van de tweede bom.

Overigens is het bezoeken van de atoombommusea in Nagasaki en Hiroshima wel de moeite waard! Is ook heel duidelijk aan te merken dat dit het ergste in Japans geschiedenis is en dat Amerika de grote slechterik is terwijl er helemaal niets te vinden is over hun eigen rol in de aanloop hier naar toe en dat die bommen niet zomaar uit de lucht kwamen vallen. Erg eenzijdig belicht dus, maar gezien hun eer-cultuur ook niet zo vreemd. Eigenlijk hadden ze ook een paar jaar eerder op Berlijn zo'n bom moeten gooien, dat had veel levens bespaard.

Ik denk wat dat betreft dat het wel goed is dat ze bestaan vanwege de afschrikwekkende werking ervan tegenwoordig. Zolang ze maar in verschillende handen zijn zodat een mogelijke gebruiker ervan van te voren weet dat hij er gegarandeerd minimaal een terug kan verwachten.
¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸><(((º>
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')