abonnement Unibet Coolblue
pi_180536258
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 14:30 schreef kree het volgende:
voor we ruzie gaan maken?
dit is een generatiekoof?
Neen.

Ik heb het op Curacao zien gebeuren. In achterbuurten als Kanga, Dein, Buena Vista, waar die jongens onverzorgd papiaments spreken. En verdorie in Nederland kom ik ze weer tegen. Met rare mutsen op hun hoofd en reuteltaal, want dat is het, Geen verzorgd Papiamentu, Dat is een signaal, want dat betekent dat ze aan andere dingen ook geen aandacht geven. Straattaal staat vol met platte woorden van het papiamentu, surinaams etc.
Het is om je te bewijzen in de groep, wie het hardste schreeuwt.

En daar ligt het probleem.

Er is heel veel gedaan op Curacao om de achterbuurten omhoog te heisen, heel veel, maar er zijn er altijd bij die niet mee willen doen en in groepjes ergens onder de boom staan en stoer lopen te doen. Dat mogen ze doen, maar je komt er niet erg ver mee in het leven.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180536399
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 14:35 schreef Sigaartje het volgende:

[..]

Neen.

Ik heb het op Curacao zien gebeuren. In achterbuurten als Kanga, Dein, Buena Vista, waar die jongens onverzorgd papiaments spreken. En verdorie in Nederland kom ik ze weer tegen. Met rare mutsen op hun hoofd en reuteltaal, want dat is het, Geen verzorgd Papiamentu, Dat is een signaal, want dat betekent dat ze aan andere dingen ook geen aandacht geven. Straattaal staat vol met platte woorden van het papiamentu, surinaams etc.
Het is om je te bewijzen in de groep, wie het hardste schreeuwt.

En daar ligt het probleem.

Er is heel veel gedaan op Curacao om de achterbuurten omhoog te heisen, heel veel, maar er zijn er altijd bij die niet mee willen doen en in groepjes ergens onder de boom staan en stoer lopen te doen. Dat mogen ze doen, maar je komt er niet erg ver mee in het leven.
Ben het wel met je eens, maar link je criminaliteit er nu niet te veel aan?
Do what you love, love what you do!
pi_180536515
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 14:41 schreef kree het volgende:

[..]

Ben het wel met je eens, maar link je criminaliteit er nu niet te veel aan?
Nee juist niet.
Het is wat je maakt in het leven. Als je verkeerde vrienden krijgt, dan is het hopeloos. Je ziet gasten wel in elke klas. Een paar opgeschoten jongens die anderen uit lachen en stoer doen en niets maken van hun school. Dat is hun probleem. Maar dan hangt er een groepje bij en dat is zo jammer, want die worden meegesleept. Want ze schamen zich voor die opgeschoten jongens ervoor dat ze huiswerk zouden maken.

En met z'n allen komen ze nergens. Geen diploma, niks en eindig je ergens in een magazijn of fabriek terwijl je veel meer kon. Ik zag het bij mijn eigen scholen. Ja, ik werd ook gepest en uitgelachen. En moest huiswerk voor ze maken. Ik was zo brutaal om er geld voor te vragen, en ik kreeg het ook nog. Ik gaf het hun op tijd zodat ze over konden schrijven (dat waren de "grote jongens") en ze betaalden nog keurig ook! Dat was mijn zakgeld.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180543200
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 14:22 schreef ABombali het volgende:

[..]

Ah oke, dat verklaart veel. Straattaal is vrij normaal in de randstad. Ik denk dat 90% van de afgestudeerden(universiteiten in de randstad) bijna alles snappen wat er in dit topic wordt gezegd. Straattaal is een 'taal', talenkennis schaadt je kansen in het leven niet.

Je lijkt je goed te voelen bij het afkraken van anderen, je doet het vaak. Dit zegt veel over jou en je persoonlijkheid.
Ik woon mijn hele leven in de randstad, maar ik kom eigenlijk zo goed als nooit in aanraking met straattaal.
ROBODEMONS..................|:(
pi_180543278
Ik kom regelmatig in de Randstad, maar ik hoor het nooit. Ik kwam het hier voor het eerst tegen.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180543983
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik woon mijn hele leven in de randstad, maar ik kom eigenlijk zo goed als nooit in aanraking met straattaal.
Straattaal is voor jongeren, dus als je geen jongeren spreekt dan zul je dat waarschijnlijk niet horen.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 23:05:11 #82
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180547831
quote:
11s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:30 schreef Morrigan het volgende:

[..]

Ik woon mijn hele leven in de randstad, maar ik kom eigenlijk zo goed als nooit in aanraking met straattaal.
Misschien omdat je te veel chillings zet met die rijke tattas.
  donderdag 19 juli 2018 @ 01:57:11 #83
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180573742
Mijn uitleg voor straattaal:

Onbegrijpbare, niet-Nederlandse taal vooral gebruikt door laagopgeleide, zwakbegaafde kinderen uit inteelt- en importfamilies waarbij het doel vooral is om anderen te imponeren. Straattaal is zogenaamd stoer, maar in werkelijkheid is het geen stoere taal, maar een gebrek aan intelligentie.
  donderdag 19 juli 2018 @ 01:58:20 #84
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180573750
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:34 schreef Sigaartje het volgende:
Ik kom regelmatig in de Randstad, maar ik hoor het nooit. Ik kwam het hier voor het eerst tegen.
Gefeliciteerd! Je woont en verblijft overduidelijk veel in een goede wijken waar weinig kansenparels en lama's wonen.
  donderdag 19 juli 2018 @ 02:26:53 #85
375333 Drogonno
Dromer des levens
pi_180573857
Wat moet je met die tuinkabouter man mijne is veel stoerse!
pi_180582319
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 01:57 schreef Kamelenteen het volgende:
Mijn uitleg voor straattaal:

Onbegrijpbare, niet-Nederlandse taal vooral gebruikt door laagopgeleide, zwakbegaafde kinderen uit inteelt- en importfamilies waarbij het doel vooral is om anderen te imponeren. Straattaal is zogenaamd stoer, maar in werkelijkheid is het geen stoere taal, maar een gebrek aan intelligentie.
Mjah ik ben het soort wel met je eens. Maargoed een woordje af en toe als grappig is ook denk niet een probleem.
Do what you love, love what you do!
pi_180583047
Mensen die denken dat ze nooit straattaal gebruiken :')

Woorden als bitch zijn ook straattaal, net zoals heel veel andere Engelse leenwoorden. En dan denken ze dat ze intelligent zijn _O-
  donderdag 19 juli 2018 @ 15:42:59 #88
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180584800
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 14:12 schreef kree het volgende:

[..]

Mjah ik ben het soort wel met je eens. Maargoed een woordje af en toe als grappig is ook denk niet een probleem.
Een woordje er tussendooor is niet zo erg. Maar altijd en overal straattaal gebruiken? Verhuis lekker naar een ghetto dan ;) Daar hoor je dan thuis met je armoedige gedrag.

D
pi_180584864
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 15:42 schreef Kamelenteen het volgende:

[..]

Een woordje er tussendooor is niet zo erg. Maar altijd en overal straattaal gebruiken? Verhuis lekker naar een ghetto dan ;) Daar hoor je dan thuis met je armoedige gedrag.

D
Ja eens ik hoop toch ook niet dat het een soort voertaal gaat worden ;)
Do what you love, love what you do!
  donderdag 19 juli 2018 @ 15:53:11 #90
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180585082
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 15:45 schreef kree het volgende:

[..]

Ja eens ik hoop toch ook niet dat het een soort voertaal gaat worden ;)
Ik woon me gelukkig dat ik in een witte wijk ben opgegroeid. Lees: een wijk met alleen maar koopwoningen en mensen met werk EN een fatsoenlijke baan dus. Hetgeen terug te zien was bij wie er woonde en in het taalgebruik. Kon gewoon nog Nederlands gepraat worden, met iedereen!

Die goede, ouwe tijd <3
pi_180585150
Sommige mensen hebben echt een dagboek nodig ofzo
pi_180585244
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 01:57 schreef Kamelenteen het volgende:
Mijn uitleg voor straattaal:

Onbegrijpbare, niet-Nederlandse taal vooral gebruikt door laagopgeleide, zwakbegaafde kinderen uit inteelt- en importfamilies waarbij het doel vooral is om anderen te imponeren. Straattaal is zogenaamd stoer, maar in werkelijkheid is het geen stoere taal, maar een gebrek aan intelligentie.
Dat laatste hoeft niet zo te zijn.
pi_180585330
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 20:05 schreef ABombali het volgende:

[..]

Straattaal is voor jongeren, dus als je geen jongeren spreekt dan zul je dat waarschijnlijk niet horen.
Jongeren uit een bepaalde groep. De jongeren die ik ken spreken nooit straattaal en kennen het ook niet

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2018 16:01:40 ]
pi_180585403
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:01 schreef Hexxenbiest het volgende:


Jongeren uit een bepaalde groep. De jongeren die ik ken spreken nooit straattaal en kennen het ook niet
Waarschijnlijk kennen ze het wel, misschien onbewust. Het wordt in bepaalde kringen wel veel minder gebruikt idd
pi_180585528
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:03 schreef ABombali het volgende:

[..]

Waarschijnlijk kennen ze het wel, misschien onbewust. Het wordt in bepaalde kringen wel veel minder gebruikt idd
Misschien het f woord of de biatch. Maar zoals de eerste pagina denk ik dat je daarvoor echt met straatjongens moet omgaan om ze te kennen.
pi_180585743
'Straattaal' is een communicatiemiddel. Net zoals de Nederlandse taal. Waarom het gebruikt wordt kan verschillende redenen hebben:

-Iemand kent de Nederlandse taal niet goed(genoeg) om zich goed te kunnen verwoorden etc
-Soms zijn woorden die vallen onder straattaal het enige wat bestaat om een concept/product/idee/of iets anders te beschrijven. Dit noemen we eigenlijk 'jargon'...
-Het kan worden gebruikt als een soort 'geheimtaal'. Jongeren gebruiken bepaalde woorden zodat bijvoorbeeld de leraar ze niet begrijpt.
-Het wordt gezien als humor, grappig
-Om bij een bepaalde groep te horen
-Om een gesprek informeel te laten verlopen

Er zijn nog meer redenen waarom zulke woordjes worden gebruikt. Dit is nu het enige wat ik kan bedenken.
pi_180585950
Als iemand nog andere redenen kan bedenken, hoor ik het graag. Ik ben eigenlijk wel benieuwd
pi_180587158
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 15:55 schreef ABombali het volgende:
Sommige mensen hebben echt een dagboek nodig ofzo
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:12 schreef ABombali het volgende:
'Straattaal' is een communicatiemiddel. Net zoals de Nederlandse taal. Waarom het gebruikt wordt kan verschillende redenen hebben:

-Iemand kent de Nederlandse taal niet goed(genoeg) om zich goed te kunnen verwoorden etc
-Soms zijn woorden die vallen onder straattaal het enige wat bestaat om een concept/product/idee/of iets anders te beschrijven. Dit noemen we eigenlijk 'jargon'...
-Het kan worden gebruikt als een soort 'geheimtaal'. Jongeren gebruiken bepaalde woorden zodat bijvoorbeeld de leraar ze niet begrijpt.
-Het wordt gezien als humor, grappig
-Om bij een bepaalde groep te horen
-Om een gesprek informeel te laten verlopen

Er zijn nog meer redenen waarom zulke woordjes worden gebruikt. Dit is nu het enige wat ik kan bedenken.
:')
Conscience do cost.
pi_180587655
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:54 schreef ems. het volgende:

[..]


[..]

:')
Heeft niks met mijn eigen leven te maken iig, zij zetten hier gelijk hun levensverhaal neer
  donderdag 19 juli 2018 @ 18:00:05 #100
469315 Kamelenteen
Lekkerste kont op FOK!
pi_180589637
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 15:58 schreef Hexxenbiest het volgende:

[..]

Dat laatste hoeft niet zo te zijn.
Hoeft niet.. maar bijster intelligent zijn de lui die straattaal bezigen niet anders.
Ik zie straattaal echt iets voor mensen die wat hersencellen tekort hebben. Laten we zeggen: max VMBO.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')