quote:Op zondag 15 juli 2018 16:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
«Oh, U bent allergisch? Ik hoop dat u een Epipen bij U heeft want daar kunnen wij verder natuurlijk niet aan toegeven».
Of je gewoon niet geloven inderdaad... Bv. het citroentje uit het cola glas vissen en datzelfde glas alsnog op tafel terug zetten.... Nee dat zal helpen voor iemand die allergisch is voor (oa) citrusvruchten...quote:Op zondag 15 juli 2018 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Ellende voor de mensen die een echte allergie hebben is natuurlijk het veelvoud van mensen die beweren een allergie te hebben voor gluten of lactose omdat ze wat op internet gelezen hebben en het hip en trendy is een allergie te hebben
Krijg je als de bediening bestellingbrengers zijn i.p.v. echt horecaffers die weten wat ze doen en verkopen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 17:39 schreef foodlover het volgende:
Al een paar keer gehad:
Fles wijn en fles water bestellen en dan maar 1 glas p.p. erbij krijgen.
Daarna lang wachten op gewoon een leeg wijn of waterglas.
Ik weet niks van Keniaanse hipsterrestaurants, ken alleen deze: https://www.3stones.info/ heerlijk eten daar.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 05:17 schreef Ray_Smith het volgende:
Keniaan?
Geroosterde sprinkhanen en gekoelde apenhersens?
Een 50 kilo zak rijst die uit een vliegtuig op je tafel gesmakt wordtquote:
Dat is de afhaal-Soedanees via Thuisbezorgdquote:Op zaterdag 6 oktober 2018 08:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een 50 kilo zak rijst die uit een vliegtuig op je tafel gesmakt wordt
Mensen die niets lusten zijn wel vaak zeikers ja.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:46 schreef Beatific het volgende:
Ik ben zo’n horecagast die bij 90% van de gerechten die ik bestel graag iets aanpast aan het gerecht omdat ik veel niet lust. Bv. zongedroogde tomaten of champignons. Wordt dat als zeiken gezien?
Als er ook gerechten op de kaart staan die geschikter zijn wel. Waarom champignonsoep-zonder-champignons bestellen als er aspergesoep op de kaart staat? Of een biefstuk garni, maar dan zonder de biefstuk, als er ook vegetarische salade is?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:46 schreef Beatific het volgende:
Ik ben zo’n horecagast die bij 90% van de gerechten die ik bestel graag iets aanpast aan het gerecht omdat ik veel niet lust. Bv. zongedroogde tomaten of champignons. Wordt dat als zeiken gezien?
Carpaccio bestel ik altijd zonder zongedroogde tomaten bv. Wordt dat als zeiken gezien?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 11:07 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als er ook gerechten op de kaart staan die geschikter zijn wel. Waarom champignonsoep-zonder-champignons bestellen als er aspergesoep op de kaart staat? Of een biefstuk garni, maar dan zonder de biefstuk, als er ook vegetarische salade is?
Is toch geen essentieel onderdeel van het gerecht?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 11:40 schreef Beatific het volgende:
[..]
Carpaccio bestel ik altijd zonder zongedroogde tomaten bv. Wordt dat als zeiken gezien?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 04:48 schreef Ray_Smith het volgende:
ahhahaha je moest ns weten
vaak genoeg ff een serveerster of een hitsige vrouwelijke klant lopen door te knallen ahhahaha
Voed jezelf op en leer dingen eten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:46 schreef Beatific het volgende:
Ik ben zo’n horecagast die bij 90% van de gerechten die ik bestel graag iets aanpast aan het gerecht omdat ik veel niet lust. Bv. zongedroogde tomaten of champignons. Wordt dat als zeiken gezien?
Ja.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:46 schreef Beatific het volgende:
Ik ben zo’n horecagast die bij 90% van de gerechten die ik bestel graag iets aanpast aan het gerecht omdat ik veel niet lust. Bv. zongedroogde tomaten of champignons. Wordt dat als zeiken gezien?
Ja. Enorm.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:46 schreef Beatific het volgende:
Ik ben zo’n horecagast die bij 90% van de gerechten die ik bestel graag iets aanpast aan het gerecht omdat ik veel niet lust. Bv. zongedroogde tomaten of champignons. Wordt dat als zeiken gezien?
Wij hebben ook wel eens gebeld voor de rekeningquote:Op zondag 7 oktober 2018 00:07 schreef derLudolf het volgende:
Personeel dat je compleet lijkt te vergeten, toen we vanavond de enigen waren op het (overdekte verwarmde) terras. Er was echt voldoende bediening, ze waren met z'n vijven op een niet al te grote zaak.
Op een gegeven moment hebben we daar het restaurant gebeld en gezegd dat er buiten mensen zaten die wilden betalen
Vaak genoeg niet, maar heb het wel eens gedaan toen het na drie keer vragen nog niet kon.quote:Op zondag 7 oktober 2018 03:06 schreef Ray_Smith het volgende:
gewoon weglopen zonder te betalen
vaak genoeg gedaan.........
Ik zou het niet in mijn hoofd halen. Dat soort asociale gasten zijn de doodsteek voor de horeca.quote:Op zondag 7 oktober 2018 03:06 schreef Ray_Smith het volgende:
gewoon weglopen zonder te betalen
vaak genoeg gedaan.........
Zooo stoerquote:Op zondag 7 oktober 2018 03:06 schreef Ray_Smith het volgende:
gewoon weglopen zonder te betalen
vaak genoeg gedaan.........
Was dat niet de regel? 3x vragen en als ze dan nog niet de rekening komen brengen, dan vertrekken.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vaak genoeg niet, maar heb het wel eens gedaan toen het na drie keer vragen nog niet kon.
Er is maar een regel: dat je moet betalen. Punt.quote:Op zondag 7 oktober 2018 14:55 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Was dat niet de regel? 3x vragen en als ze dan nog niet de rekening komen brengen, dan vertrekken.
Dit. Dingen niet lusten als volwassene, en dat dan ook echt niet eten.quote:
Nee. Je moet gewoon betalen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 14:55 schreef Mariocash het volgende:
Was dat niet de regel? 3x vragen en als ze dan nog niet de rekening komen brengen, dan vertrekken.
Tja, echt helemaal kies is het niet. Maar ik begrijp zijn frustratie wel.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:07 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Er is maar een regel: dat je moet betalen. Punt.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ze na drie keer vragen om af te rekenen ze niet met de bon kwamen. Heel irritant. Maar dat is irritant. Het is asociaal als je weggaat zonder te betalen. Dat doe je gewoon niet. In het uiterste geval kun je zelf uitrekenen hoeveel het kost (dat is toch niet moeilijk, je hebt toch lagere school gehad?) en dan leg je geld op tafel, of je drukt het een passerende kelner toe, dan krijg je heus wel reactie.
En over een post hier dat je eigenhandig ingredienten aan gaat passen, kom op zeg, doe eens volwassen. Dan kies je iets anders uit waar geen gedroogde tomaten in zitten.
Ik snap zijn frustratie ook, maar ik snap zijn actie (of non-actie) niet.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:11 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Tja, echt helemaal kies is het niet. Maar ik begrijp zijn frustratie wel.
Dat is inderdaad wel een betere oplossing. Het zou voor mij waarschijnlijk wel gelijk de laatste x zijn dat ik daar was geweest. Tenzij het eten echt ver bovengemiddeld is.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:14 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik snap zijn frustratie ook, maar ik snap zijn actie (of non-actie) niet.
Mij is het een keer overkomen, dat ik na drie keer vragen naar het plafond zat te kijken. Ik ben gewoon opgestaan. In mijn hoofd uitgerekend hoeveel de rekening moest zijn, briefje van 50 uit de portemennee gevist en aan de eerste de beste serveerster gegeven. "Hier, dit is volgens mij de rekening, ik moet weg", zei ik. (Toen wist ze niet hoe snel ze me moest helpen)
Kijk, zo kun je het ook aanpakken.
Ja inderdaad. Maar ja, ik heb wel eens een restaurant gehad waar het eten zeer goed was. Bij de vierde keer was het gewoon troep. Het was niet vers en het droop van het vet. Bij de eerste hap was ik al misselijk. Een paar happen gegeten voor de moeite, afgerekend en ik ben er nooit meer terug gekomen. Wel ontzettend jammer, want eerder was het werkelijk heel erg goed.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:16 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een betere oplossing. Het zou voor mij waarschijnlijk wel gelijk de laatste x zijn dat ik daar was geweest. Tenzij het eten echt ver bovengemiddeld is.
Dat klopt. Een goede kok en goede serveersters zijn goud waard.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:21 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar ja, ik heb wel eens een restaurant gehad waar het eten zeer goed was. Bij de vierde keer was het gewoon troep. Het was niet vers en het droop van het vet. Bij de eerste hap was ik al misselijk. Een paar happen gegeten voor de moeite, afgerekend en ik ben er nooit meer terug gekomen. Wel ontzettend jammer, want eerder was het werkelijk heel erg goed.
Blijkbaar was de kok ziek of zo en hadden ze een uitzendkracht in de keuken, maar zo iemand kan je vaste klantkring in no-time drastisch uitdunnen.
Z'n posts op tijd verwijderen zou nog veel effectiever zijn en voorkomt reacties van ons.quote:Op zondag 7 oktober 2018 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jullie zouden ook gewoon niet op een troll in kunnen gaan he? Dat is zo veel meer effectiever dan zijn post verwijderen.
Is de TR-knop kapot?quote:Op zondag 7 oktober 2018 21:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Z'n posts op tijd verwijderen zou nog veel effectiever zijn en voorkomt reacties van ons.
Bekijk FB eens.quote:Op zondag 7 oktober 2018 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is de TR-knop kapot?
Er is geveegd.
Bekijk FB eens.quote:Op zondag 7 oktober 2018 21:56 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Bekijk FB eens.
Maar het is de schuld van de user inderdaad
Goed gedaanquote:Op zondag 7 oktober 2018 21:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bekijk FB eens.
Bedankt voor je bericht. Zonder je bericht had ik niet van deze troll geweten.
Dat snap ik dan niet dat je het volle pond betaalt voor een wanprestatie.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:21 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar ja, ik heb wel eens een restaurant gehad waar het eten zeer goed was. Bij de vierde keer was het gewoon troep. Het was niet vers en het droop van het vet. Bij de eerste hap was ik al misselijk. Een paar happen gegeten voor de moeite, afgerekend en ik ben er nooit meer terug gekomen. Wel ontzettend jammer, want eerder was het werkelijk heel erg goed.
Toch zijn er enorm veel horecabedrijven die dat niet lijken te begrijpen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:23 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Dat klopt. Een goede kok en goede serveersters zijn goud waard.
Ik doe niet zo moeilijk.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:21 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dat snap ik dan niet dat je het volle pond betaalt voor een wanprestatie.
Ik ken veel mensen die zo zijn.quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:39 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik doe niet zo moeilijk.
Ik betaal en mijn gezicht zie je nooit meer.
Misschien is er niet genoeg kundig personeel. Of horeca uitbaters willen voor het dubbeltje op de eerste rang zitten. Een 18-jarige meisje in de bediening kan je nog afschepen met 5 euro per uur. Het nadeel is wel dat als je zo iemand een simpele vraag stelt, het eerste antwoord vaak is: “Oh, dat weet ik echt niet hoor. Dat moet ik echt even vragen.”quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:37 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Toch zijn er enorm veel horecabedrijven die dat niet lijken te begrijpen.
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt.quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:45 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Misschien is er niet genoeg kundig personeel. Of horeca uitbaters willen voor het dubbeltje op de eerste rang zitten. Een 18-jarige meisje in de bediening kan je nog afschepen met 5 euro per uur. Het nadeel is wel dat als je zo iemand een simpele vraag stelt, het eerste antwoord vaak is: “Oh, dat weet ik echt niet hoor. Dat moet ik echt even vragen.”
Ze weten nauwelijks wat ze uitserveren.
Nou, ik maak soms dingen mee die echt geen fout zijn, maar direct te maken hebben met niet willen werken.quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik ken veel mensen die zo zijn.
Zou mooi zijn als ze altijd zo consequent waren. Dan hadden ze al snel een probleem.
In de horeca werken ook mensen, en die kunnen ook fouten maken.
Geen bord naar je hoofd krijgt? Overdrijf je nu niet een heel klein beetje of kom je alleen in louche tentjes?quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:47 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nou, ik maak soms dingen mee die echt geen fout zijn, maar direct te maken hebben met niet willen werken.
Als je klaagt moet je soms uitkijken dat je geen bord naar je hoofd krijgt, dus dan krijg je al snel een instelling van: laat maar zitten, ik heb geen zin in gedonder.
Tja, dan heeft het personeel ook geen motivatie om gewoon hun werk te doen als klanten ook voor wanprestaties betalen.quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:39 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik doe niet zo moeilijk.
Ik betaal en mijn gezicht zie je nooit meer.
quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:47 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nou, ik maak soms dingen mee die echt geen fout zijn, maar direct te maken hebben met niet willen werken.
Als je klaagt moet je soms uitkijken dat je geen bord naar je hoofd krijgt, dus dan krijg je al snel een instelling van: laat maar zitten, ik heb geen zin in gedonder.
Ik dacht precies hetzelfde. Dit kan ik niet meer serieus nemen.quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:50 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Geen bord naar je hoofd krijgt? Overdrijf je nu niet een heel klein beetje of kom je alleen in louche tentjes?
ik reserveer altijd voor drie met twee personen, anders zit ik gewoon te krap.quote:Op maandag 5 november 2018 13:55 schreef RingBewoner het volgende:
Gasten die reserveren voor 10 en daarna aankomen met 6.
Ben je 2meter30 ofzo?quote:Op maandag 5 november 2018 15:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik reserveer altijd voor drie met twee personen, anders zit ik gewoon te krap.
Allergieën kan je meestal al bij de reservering vermelden. Als dat niet al gedaan is, dan gewoon een paar dagen van te voren nog maar eens bellen en vermelden.quote:Op maandag 5 november 2018 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje: Mijn moeder en ik gaan tweede kerstdag uiteten (is al gereserveerd). Ik zit met een ernstige allergie voor ananas en kiwi en we zijn allebei vegetariër. Hoelang van te voren bel je hierover? Begin december oid? Wat is prettig voor het restaurant en de kok?
anders krijg je zo'n kindertafel. met de breedte van een bordquote:
Heb ik echt nog nooit last van. Bij de betere restaurants niet, bij een tent als Happy Italy of de Beren ook niet. Dus ik vind hem vrij bijzonder hoor.quote:Op maandag 5 november 2018 15:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
anders krijg je zo'n kindertafel. met de breedte van een bord
Bij de reservering kon je niet zulke dingen aangeven. Al heb ik op hun normale menu gekeken en ze hebben veel vegetarische mogelijkheden (echt 50% van het menu). Dus dat moet dan, lijkt me, ook met kerst lukken. Dan bel ik ze half decemberquote:Op maandag 5 november 2018 15:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Allergieën kan je meestal al bij de reservering vermelden. Als dat niet al gedaan is, dan gewoon een paar dagen van te voren nog maar eens bellen en vermelden.
In welke snackbar kom jij waar je dit meemaakt?quote:Op maandag 5 november 2018 15:52 schreef THEFXR het volgende:
anders krijg je zo'n kindertafel. met de breedte van een bord
Dus op die tafels geb jij nooit ruimte voor garnituur ofzo?quote:Op maandag 5 november 2018 15:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
anders krijg je zo'n kindertafel. met de breedte van een bord
Aso.quote:Op maandag 5 november 2018 15:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik reserveer altijd voor drie met twee personen, anders zit ik gewoon te krap.
Gewoon zo snel mogelijk?quote:Op maandag 5 november 2018 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje: Mijn moeder en ik gaan tweede kerstdag uiteten (is al gereserveerd). Ik zit met een ernstige allergie voor ananas en kiwi en we zijn allebei vegetariër. Hoelang van te voren bel je hierover? Begin december oid? Wat is prettig voor het restaurant en de kok?
Uh? Beetje wel. Maar ik heb ze een e-mail gestuurd. Er was niks op het reserveringsding waar je dit soort voorkeuren kon aangeven.quote:Op maandag 5 november 2018 16:42 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Gewoon zo snel mogelijk?
Of ben je bang dat ze het vergeten?
Minder kanenquote:Op maandag 5 november 2018 15:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik reserveer altijd voor drie met twee personen, anders zit ik gewoon te krap.
Wij geven dat bij reserveren meteen aan, met de vraag of ze willen bellen. De lijst met allergieën brengen of mailen we meestal een weekje van te voren. De betere restaurants bellen hierover nog na, in dingen na te vragen.quote:Op maandag 5 november 2018 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje: Mijn moeder en ik gaan tweede kerstdag uiteten (is al gereserveerd). Ik zit met een ernstige allergie voor ananas en kiwi en we zijn allebei vegetariër. Hoelang van te voren bel je hierover? Begin december oid? Wat is prettig voor het restaurant en de kok?
Raar. Is dat niet (of lastig) aan te geven wanneer je belt voor een reservering dan?quote:Op maandag 5 november 2018 18:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Wij geven dat bij reserveren meteen aan, met de vraag of ze willen bellen. De lijst met allergieën brengen of mailen we meestal een weekje van te voren. De betere restaurants bellen hierover nog na, in dingen na te vragen.
Maar goed, mijn vriendin is dan ook wel voor heel veel dingen allergisch....
Ook als we telefonisch reserveren hoor. Dan vragen we of de kok wilt bellen.quote:Op maandag 5 november 2018 18:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Raar. Is dat niet (of lastig) aan te geven wanneer je belt voor een reservering dan?
Ik zou als ik als ober/bediening de telefoon op zou nemen, dat meteen volledig zowel in de agenda van de kok schrijven als die van de bediening (om het dan nog eens naar de kok toe te herhalen een dag of wat voor de reservering).
Edit: Ah, reserveren via internet. Got it.
Als het zo erg is als bij je vrouw, dan snap ik het ook wel hoor. Dat wil je toch altijd zelf dubbelchecken.quote:Op donderdag 8 november 2018 16:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Ook als we telefonisch reserveren hoor. Dan vragen we of de kok wilt bellen.
En raar, ja misschien wel.. maar niemand zit er op te wachten dat ze een allergische reactie krijgt..... Ook het restaurant niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |