Gewoon even vragen bij het opnemen van de bestelling of er nog bijzonderheden zijn waar ze rekening mee moeten houden.quote:op het allerlaatste moment met een lijst allergieėn komen.
Precies. Wat moeten gasten die hun allergie aan het begin vergeten te melden dan doen, niks meer zeggen?quote:Op zondag 15 juli 2018 16:14 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Gewoon even vragen bij het opnemen van de bestelling of er nog bijzonderheden zijn waar ze rekening mee moeten houden.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet en staat nog eens gastvrij ook
Nee moeilijk is het natuurlijk niet.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:14 schreef VleesLollie het volgende:
[..]
Gewoon even vragen bij het opnemen van de bestelling of er nog bijzonderheden zijn waar ze rekening mee moeten houden.
Zo moeilijk is het nou ook weer niet en staat nog eens gastvrij ook
«Oh, U bent allergisch? Ik hoop dat u een Epipen bij U heeft want daar kunnen wij verder natuurlijk niet aan toegeven».quote:Op zondag 15 juli 2018 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Toegeven aan onwelkom gedrag zorgt ervoor dat onwelkom gedrag steeds erger wordt. Kijk naar de schwalbes bij het WK. Kinderen die gillen en huilen om snoep en het dan krijgen
Leer gewoon nee zeggen
Daar zit wat in natuurlijk, maar ik ga in m'n eentje niet de wereld veranderen vrees ik. Er is een heel grote groep miskende zure mensen ontstaan en het lijkt alsof ze elkaar ermee aansteken.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Toegeven aan onwelkom gedrag zorgt ervoor dat onwelkom gedrag steeds erger wordt. Kijk naar de schwalbes bij het WK. Kinderen die gillen en huilen om snoep en het dan krijgen
Leer gewoon nee zeggen
Neuh,quote:Op zondag 15 juli 2018 16:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
«Oh, U bent allergisch? Ik hoop dat u een Epipen bij U heeft want daar kunnen wij verder natuurlijk niet aan toegeven».
Meneer, zou u wat minder luid kunnen praten, u hinderd de andere gasten. Gaat ie door, vraag je hem te vertrekkenquote:Op zondag 15 juli 2018 16:37 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Daar zit wat in natuurlijk, maar ik ga in m'n eentje niet de wereld veranderen vrees ik. Er is een heel grote groep miskende zure mensen ontstaan en het lijkt alsof ze elkaar ermee aansteken.
Stel je eens voor; je loopt door de zaak en iemand roept 'HOE WERKT DAT HIER, KAN IK BIJ JOU WAT BESTELLEN??" Hoe reageer jij?
quote:Op zondag 15 juli 2018 16:34 schreef Sigaartje het volgende:
Een kennis van mij bestelde en bestelde maar spareribs. Tot de voorraad op was. We hebben er gezeten van zeven tot elf.
-> nee is slechte review --> zaakquote:Op zondag 15 juli 2018 16:29 schreef Pietverdriet het volgende:
Toegeven aan onwelkom gedrag zorgt ervoor dat onwelkom gedrag steeds erger wordt. Kijk naar de schwalbes bij het WK. Kinderen die gillen en huilen om snoep en het dan krijgen
Leer gewoon nee zeggen
Of dat gasten onder elkaar aan het mompelen zijn wat ze willen bestellen en dan vervolgens de ober aankijken van; ja!quote:Op zondag 15 juli 2018 16:44 schreef Mortaxx het volgende:
"Ik wil dit" en dan vaag in de richting van iets wijzen
Oh, als men jou in een restaurant vertellen dat ze jou niet kunnen garanderen dat er geen sporen van bloem in hun eten zitten geef jij ze een slechte review?quote:
Waarom zou je ook een rauwe steak bestellen.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:54 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar goed, veel horeca zaken zijn gewoon prutsers, bestel je een steak bloederig rood, bleu, dan krijg je hem alsnog medium als je geluk hebt.
Ik merk het ook aan de reacties op internet als ik over onze eetervaringen schrijf. Als er iets niet helemaal naar wens was gaan mensen ook los over terugsturen, niet betalen en weet ik veel wat ze allemaal niet zouden pikken. Er heerst echt een mentaliteit dat alles perfect moet zijn, want jij betaalt ervoor.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:08 schreef BasEnAad het volgende:
Het is wel weer eens tijd voor een ergernistopic. Ik dacht dat er al eentje liep, maar kan geen algemeen topic vinden.
Ik werk in de horeca, dus ik vanuit die rol:
Wat mij de laatste jaren opvalt is dat gasten veeleisender geworden zijn en stukken brutaler. Roepen, voorkruipen, door anderen heen praten, niet groeten, op het allerlaatste moment met een lijst allergieėn komen. Het lijkt wel alsof de zondvloed aanstaande is iedereen moet pakken wat ie pakken kan. En dat terwijl horecabezoekers toch doorgaans vrij zijn tijdens horecabezoek.
Komt het door het doorgeschoten individualisme? Iedereen zorgt wel heel goed voor zichzelf, maar een beetje inleving in anderen is te veel gevraagd. Sommige gasten zouden zelf eens een keertje aan de andere kant moeten staan denk ik wel eens. Om te zien hoe het is.
Dit is geen topic om te laten verzanden is discussies over horeca die te duur is of nog erger over fooien, maar herkennen mensen de trend die ik omschrijf?
Jij werkt duidelijk in het soort horeca die geen steak kunnen bakkenquote:Op zondag 15 juli 2018 16:56 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Waarom zou je ook een rauwe steak bestellen.
je bent niet geschikt voor de Horeca als je zo denkt, sterker nog, je bent helemaal niet geschikt voor een baan waar het om de betalende klant draait, die jouw loon betaald.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:23 schreef BasEnAad het volgende:
[..]
Nee moeilijk is het natuurlijk niet.
Maar je moet wel een eerlijke kans krijgen het goed te doen. Gasten reserveren ook wel eens een vast menu voor een groep en komen dan later met allerlei aanpassingen. Los het maar weer op. Zij zijn natuurlijk niet de enige gasten op een dag, andere gasten kunnen daar hinder van ondervinden. Het gaat er ook niet om of iets makkelijk is of op te lossen, het gaat om de trend dat gasten van hun probleem jouw probleem maken, zo achteloos. Er zijn ook nog andere gasten die op hun eten wachten he.
Voor jou tien andere gasten hoorquote:Op zondag 15 juli 2018 17:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je bent niet geschikt voor de Horeca als je zo denkt, sterker nog, je bent helemaal niet geschikt voor een baan waar het om de betalende klant draait, die jouw loon betaald.
Goh, goed onderbouwt ookquote:Op zondag 15 juli 2018 17:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je bent niet geschikt voor de Horeca als je zo denkt, sterker nog, je bent helemaal niet geschikt voor een baan waar het om de betalende klant draait, die jouw loon betaald.
ja, OP gaat dit niet lang trekken, want de maatschappij gaat niet veranderen voor hem.quote:
Doorgaan met wat je aan het doen bent en daarna naar dat tafeltje lopen.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:37 schreef BasEnAad het volgende:
Stel je eens voor; je loopt door de zaak en iemand roept 'HOE WERKT DAT HIER, KAN IK BIJ JOU WAT BESTELLEN??" Hoe reageer jij?
Daar heeft de horeca imho dan ook zelf voor gezorgd door in een restaurant eten te verkopen als "een beleving, een echt avondje uit etc." De nadruk ligt nu op de ervaring ipv de kwaliteit en smaak van het eten.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:58 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Ik merk het ook aan de reacties op internet als ik over onze eetervaringen schrijf. Als er iets niet helemaal naar wens was gaan mensen ook los over terugsturen, niet betalen en weet ik veel wat ze allemaal niet zouden pikken. Er heerst echt een mentaliteit dat alles perfect moet zijn, want jij betaalt ervoor.
Klopt, alleen biefstukken bij ons.quote:Op zondag 15 juli 2018 17:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jij werkt duidelijk in het soort horeca die geen steak kunnen bakken
Hear hearquote:Op zondag 15 juli 2018 17:35 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar heeft de horeca imho dan ook zelf voor gezorgd door in een restaurant eten te verkopen als "een beleving, een echt avondje uit etc." De nadruk ligt nu op de ervaring ipv de kwaliteit en smaak van het eten.
Logisch dat mensen dan hogere verwachtingen hebben dan alleen eten bestellen, eten opeten en een beetje praten tussendoor.
Doorgebakkenquote:
"Allergieėn"quote:Op zondag 15 juli 2018 16:17 schreef Faux. het volgende:
[..]
Precies. Wat moeten gasten die hun allergie aan het begin vergeten te melden dan doen, niks meer zeggen?
Zeuren over dat er absoluut geen zuivel gebruikt mag worden omdat lactose en dan wel een irish coffee bestellen omdat dat zo lekker is.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Allergieėn"
Geen gluten mogen maar als toetje wel tiramisu nemen.
Ben je niet gewoon een heel grote eter?quote:Op zondag 15 juli 2018 17:40 schreef Zana het volgende:
Wij waren laatst op een maandagmiddag met 16 mensen voor een hightea.
Eentje was op het laatste moment verhinderd en kwam niet opdagen.
Ik had vooraf gekeken, wat er op de kaart stond, voor de high tea was er een wat algemene omschrijving.
De tafel was in L vorm in de hoek van de zaak al gedekt, waarbij aan de binnenkant van de L ook twee stoelen met de rug tegen elkaar stonden. Je kont je kont nog niet draaien en de hele gezelschap moest omhoog, als je naar toilet wou, terwijl op maandagmiddag de zaak echt niet vol zit. Geef je gasten gewoon wat ruimte.
Verder had ik de indruk dat de samenstelling van de high tea steeds anders is, wij kregen wat kleine sandwiches voor de hele groep, weet niet of het er 1,5 of 2 per persoon waren, 1 bekertje yoghurt met fruit, een mini stukje cake, 1 macaron, en nog een glasje soep van het huis. En natuurlijk verschillende soorten thee. Het was allemaal wel lekker, maar alles was op, ook wat voor de persoon mee op tafel kwam, die niet kwam....het was gewoon te weinig keuze in mijn ogen of de porties waren te klein.
Precies.quote:Op zondag 15 juli 2018 17:35 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Daar heeft de horeca imho dan ook zelf voor gezorgd door in een restaurant eten te verkopen als "een beleving, een echt avondje uit etc." De nadruk ligt nu op de ervaring ipv de kwaliteit en smaak van het eten.
Logisch dat mensen dan hogere verwachtingen hebben dan alleen eten bestellen, eten opeten en een beetje praten tussendoor.
Ik stuur eten wat echt niet goed is terug en als ze vragen of ik wat anders wil weiger ik. Wens het ook niet op de rekening te zien.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:41 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Precies.
Was een keer in een restaurant rijst bestellen. De rijst was nog niet gaar. Erg nat en nog wit ook. Als wanneer het in een ricecooker nog kookt maar het knopje nog niet op warm is gesprongen.
Ze vroeg me of het eten smaakte. Ik zei dat de rijst niet gaar was. Ze keek me aan alsof ik lastig was. Vroeg of ik een ander bord wilde. Dat wilde ik niet, want ik zou dezelfde ongare rijst krijgen.
Hoe weet een kok in een restaurant geen rijst te koken?
Kan het niet gewoon zijn dat smaken verschillen en jij je rijst anders eet dan een ander?quote:Op zondag 15 juli 2018 18:41 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Hoe weet een kok in een restaurant geen rijst te koken?
Denk je dat ie risotto kreeg?quote:Op zondag 15 juli 2018 18:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Kan het niet gewoon zijn dat smaken verschillen en jij je rijst anders eet dan een ander?
quote:
Ik wilde geen scene of op welke manier dan ook de aandacht trekken. Ik heb er niet van gegeten. Ben ook nooit meer terug gegaan.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:43 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik stuur eten wat echt niet goed is terug en als ze vragen of ik wat anders wil weiger ik. Wens het ook niet op de rekening te zien.
Geen zin om nog te gaan eten als de rest van de tafel al klaar is
Rijst moet zacht zijn. Niet met een harde kern. Ik heb nergens anders rijst gekregen dat nog als ongekookt proeft. Dus het lag niet aan smaak.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:43 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Kan het niet gewoon zijn dat smaken verschillen en jij je rijst anders eet dan een ander?
Is geen scčne maken, is gewoon de bediening de boel weer terug laten nemen.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:47 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Ik wilde geen scene of op welke manier dan ook de aandacht trekken. Ik heb er niet van gegeten. Ben ook nooit meer terug gegaan.
Rijst moet zacht zijn. Niet met een harde kern. Ik heb nergens anders rijst gekregen dat nog als ongekookt proeft. Dus het lag niet aan smaak.
Ik kook 3 keer per week rijst, zou ik niet weten wat het verschil is tussen rijst en risotto? Of rijst bestellen en risotto krijgen?quote:Op zondag 15 juli 2018 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is geen scčne maken, is gewoon de bediening de boel weer terug laten nemen.
Weet je zeker dat je geen risotto besteld had?
Risotto is in Nederland juist altijd wél gaar.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:48 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Is geen scčne maken, is gewoon de bediening de boel weer terug laten nemen.
Weet je zeker dat je geen risotto besteld had?
Risotto als bijlage, ja das zo Hollands als babi pangangquote:Op zondag 15 juli 2018 18:52 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Risotto is in Nederland juist altijd wél gaar.
Mijn lief kreeg het laatst bij zijn visje, het was echt niet normaal. Opgewarmde rijstepap. Je kon er vast mee metselen. Ik denk ook dat het echt geen zin heeft zoiets terug te sturen. Het is dan ook niet oneetbaar, rijstepap kun je gewoon eten. Maar ja, met risotto heeft het weinig te doen.
Het was niet droog, het was juist nat, stond ook al in mijn post. En het heeft de harde kern nog als ongekookte. Een laagje aan de buitenkant was al zacht, maar als je kauwt proef je de rauwe rijst.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:57 schreef RobinOok het volgende:
De ene rijst is de andere rijst niet, Hexxenbiet.
Wat Hollanders graag als rijst eten, van die droge korrels, dat zou ik niet willen eten. Wij waren er niet bij. Maar ik vind het altijd lastig om zoiets zomaar aan te nemen. Als ik er dus niet bij was.
Maar goed. Kan het op zich wel geloven, want rijst in restaurants is meestal kut.
Okay. Dat was gewoon duidelijk ja.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:59 schreef Hexxenbiest het volgende:
[..]
Het was niet droog, het was juist nat, stond ook al in mijn post. En het heeft de harde kern nog als ongekookte. Een laagje aan de buitenkant was al zacht, maar als je kauwt proef je de rauwe rijst.
zeker wel netjes betaald voor je schoenzool?quote:Op zondag 15 juli 2018 19:32 schreef Pietverdriet het volgende:
Tijdje terug, bestel een flanksteak, krijg een schoenzool. Stuur hem terug, eigenaar komt me vertellen dat dit zo hoort en er niets mis mee is.
Echt, de triestheid
Nee, natuurlijk nietquote:Op zondag 15 juli 2018 19:46 schreef Evertjan het volgende:
[..]
zeker wel netjes betaald voor je schoenzool?
En terecht. Hoorde keer iemand die om wiskeysaus vroeg bij een echte pizzaria.quote:Op zondag 15 juli 2018 19:58 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij een zeer Italiaanse pizzaria vroeg een tafel om een Dönerpizza en waarom zu dat niet hadden. Eigenaar gooide ze er zowat uit.
Pizza Hawaii zou sowieso gewoon verboden moeten worden..quote:Op zondag 15 juli 2018 20:02 schreef derLudolf het volgende:
[..]
En terecht. Hoorde keer iemand die om wiskeysaus vroeg bij een echte pizzaria.
Wat ik dan weer niet snap is dat ze een pizza Hawaii op de kaart hebben staan.
Inderdaad. Ik zou het wel op de kaart zetten, maar dan voor ¤250 ofzoquote:Op zondag 15 juli 2018 21:17 schreef madam-april het volgende:
[..]
Pizza Hawaii zou sowieso gewoon verboden moeten worden..
Hoe reageert zo’n (mafkees van een) eigenaar daar dan op als hij meent dat schoenzool een prima gerecht is!?quote:
Liever dat dan dat je wilt bestellen en niemand komt je bestelling opnemen.quote:Op zondag 15 juli 2018 21:33 schreef Postbus100 het volgende:
Maar verder raak ik vooral gefrustreerd van horeca waar een serveerster alweer naast je tafeltje staat om de bestelling op te nemen, terwijl je nog overduidelijk in de kaart zit te kijken. En nee, in dat ene geval was het geen topdrukte... We waren de enige twee in het restaurant. Geef je gast de ruimte!!
Misschien, maar ik zat ook in een hoekje en moest maar wachten wat doorgeschoven werd. Anderen uit het gezelschap bestelden achteraf nog een ijscoupe...die hadden blijkbaar ook niet genoeg. Het leek alsof ze ter plekke even snel iets in elkaar draaiden, terwijl de high tea uitsluitend op voorbestelling is.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:37 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Ben je niet gewoon een heel grote eter?
Dat dus!quote:Op zondag 15 juli 2018 17:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Bij sterrenrestaurants ben ik nooit hongerig naar huis gegaan, bij restaurants die doen alsof wel
daar ging het foutquote:Op zondag 15 juli 2018 23:03 schreef Zana het volgende:
[..]
Misschien, maar ik zat ook in een hoekje en moest maar wachten wat doorgeschoven werd. Anderen uit het gezelschap bestelden achteraf nog een ijscoupe...die hadden blijkbaar ook niet genoeg. Het leek alsof ze ter plekke even snel iets in elkaar draaiden, terwijl de high tea uitsluitend op voorbestelling is.
Ik was laatst op een sjiek feestje bij iemand thuis, komt zelden voor, maar ok. Het begon om 16.00 uur tot in de late avond en ik schat dat er iets van 120 mensen aanwezig waren.
Om parkeerproblemen te voorkomen hadden die mensen een pendelbusje geregeld en er was zelfs een heuze WC unit geplaatst. De tuin was met een halfopen tent overdekt, mooi meubilair gehuurd en een cateringbedrijf geregeld met van die green eggs. Dat beloofte wat bij binnenkomst!
Volgens de gastheer zouden wij er twaalf gangen krijgen. Maar het waren echt van die mini hapjes die op een lepel of in zo een amuseschaaltje passen. Ik vond het echt lekker, maar niet iedereen houdt van seafood of pittige gerechten en helaas kwamen de medewerkers niet altijd langs ons tafel of kwamen niet terug, wanneer het dienblad aan tafel leegraakte. De kinderen die aan het spelen waren, werden sowieso overgeslagen en ook de mensen die even naar toilet of ergens anders waren, kregen niets. En er stond ook nergens iets om zelf te pakken.
Op gegeven moment ben ik maar wat stokbrood voor de kinderen gaan vragen en direct na mij volgden verschillende mensen van andere tafels mijn voorbeeld. Ook gingen vele al 19.00 of 20.00 uur weg.
Ik snap nog steeds niet wat er mis was of wat de bedoeling was. Het leek kwa eten meer op een receptie, maar dan zijn 12 hapjes wat veel. In een restaurant zou je van een 12 gangen menu waarschijnlijk het gevoel krijgen dat je uitgebreid hebt gegeten, maar nu had de hele familie achteraf nog echte trek en het feestje was op een tijdstip dat je een volledige avondmaaltijd zou verwachten, misschien zelfs nog met koffie en taart vooraf of een dessert achteraf.
Ik ben benieuwd wat de gastheer zelfs ervan vond, maar dat durf ik niet te vragen, en hij was volgens mij best druk met zijn gasten.
Het lijkt mij ook lastig, zo een feest geef je ook niet elke week en je moet maar afwachten, wat een cateringbedrijf en het personeel ervan maken.
Daarom altijd lekker naar een all you can eat gaan. Om 19u binnenkomen en pas weg gaan tot je scheel ziet van het bunkeren. Het leven is veel te kort om honger te moeten lijden.quote:Op zondag 15 juli 2018 23:03 schreef Zana het volgende:
[..]
Misschien, maar ik zat ook in een hoekje en moest maar wachten wat doorgeschoven werd. Anderen uit het gezelschap bestelden achteraf nog een ijscoupe...die hadden blijkbaar ook niet genoeg. Het leek alsof ze ter plekke even snel iets in elkaar draaiden, terwijl de high tea uitsluitend op voorbestelling is.
Ik was laatst op een sjiek feestje bij iemand thuis, komt zelden voor, maar ok. Het begon om 16.00 uur tot in de late avond en ik schat dat er iets van 120 mensen aanwezig waren.
Om parkeerproblemen te voorkomen hadden die mensen een pendelbusje geregeld en er was zelfs een heuze WC unit geplaatst. De tuin was met een halfopen tent overdekt, mooi meubilair gehuurd en een cateringbedrijf geregeld met van die green eggs. Dat beloofte wat bij binnenkomst!
Volgens de gastheer zouden wij er twaalf gangen krijgen. Maar het waren echt van die mini hapjes die op een lepel of in zo een amuseschaaltje passen. Ik vond het echt lekker, maar niet iedereen houdt van seafood of pittige gerechten en helaas kwamen de medewerkers niet altijd langs ons tafel of kwamen niet terug, wanneer het dienblad aan tafel leegraakte. De kinderen die aan het spelen waren, werden sowieso overgeslagen en ook de mensen die even naar toilet of ergens anders waren, kregen niets. En er stond ook nergens iets om zelf te pakken.
Op gegeven moment ben ik maar wat stokbrood voor de kinderen gaan vragen en direct na mij volgden verschillende mensen van andere tafels mijn voorbeeld. Ook gingen vele al 19.00 of 20.00 uur weg.
Ik snap nog steeds niet wat er mis was of wat de bedoeling was. Het leek kwa eten meer op een receptie, maar dan zijn 12 hapjes wat veel. In een restaurant zou je van een 12 gangen menu waarschijnlijk het gevoel krijgen dat je uitgebreid hebt gegeten, maar nu had de hele familie achteraf nog echte trek en het feestje was op een tijdstip dat je een volledige avondmaaltijd zou verwachten, misschien zelfs nog met koffie en taart vooraf of een dessert achteraf.
Ik ben benieuwd wat de gastheer zelfs ervan vond, maar dat durf ik niet te vragen, en hij was volgens mij best druk met zijn gasten.
Het lijkt mij ook lastig, zo een feest geef je ook niet elke week en je moet maar afwachten, wat een cateringbedrijf en het personeel ervan maken.
die zijn allemaal failliet en de slechte zijn overgeblevenquote:Op maandag 16 juli 2018 06:04 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Daarom altijd lekker naar een all you can eat gaan. Om 19u binnenkomen en pas weg gaan tot je scheel ziet van het bunkeren. Het leven is veel te kort om honger te moeten lijden.
Ik heb zo'n neus. En daarnaast bestaan er honden die je vanaf de andere kant van de ruimte ruikt. Tenzij het een hulphond is, is er geen enkele reden om je hond mee te nemen. Ja, jouw gemak maar dat is geen reden om anderen ongemak te bezorgen. Ff de snackbar in is een ander verhaal maar in een restaurant...quote:Op zondag 15 juli 2018 23:30 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb werkelijk nog nooit iets geroken van onder de tafel van de buren. Lijkt me lastig zeg, zo'n goede neus!
Meestal niet. Ik proef heel veel, heb in gespecialiseerde smaakpanels gezeten. Blijkbaar heb ik een schepte smaak en reukzin.quote:Op zondag 15 juli 2018 23:30 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb werkelijk nog nooit iets geroken van onder de tafel van de buren. Lijkt me lastig zeg, zo'n goede neus!
SUMO Oriental aan de Kortekade moet je gaan. Dat is genieten, maatje.quote:Op maandag 16 juli 2018 08:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
die zijn allemaal failliet en de slechte zijn overgebleven
Dit doet me denken aan die x dat in Antwerpen de familie van de eigenaar een baby ging verschonen op één van de tafels in de zaak waar gegeten werd. Gelukkig hadden we het eten nog niet besteld. Direct opgestaan en de zaak uitgelopen. Sommige horeca uitbaters blijven je verbazen.quote:Op maandag 16 juli 2018 10:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb zo'n neus. En daarnaast bestaan er honden die je vanaf de andere kant van de ruimte ruikt. Tenzij het een hulphond is, is er geen enkele reden om je hond mee te nemen. Ja, jouw gemak maar dat is geen reden om anderen ongemak te bezorgen. Ff de snackbar in is een ander verhaal maar in een restaurant...
Ik heb er trouwens in Scheveningen eens naast gezeten dat een halfnaakt kind zichzelf onderscheet en op de tafel even verschoond werd. De mensen waren echt heel verbaasd dat hen verzocht werd dan maar helemaal op te zouten aangezien ze niet de cognitieve vermogens hadden om te snappen dat dit niet kon. Zit je daar aan je eten in de strontlucht
alsof we allemaal in dezelfde stad wonenquote:Op maandag 16 juli 2018 10:36 schreef Mariocash het volgende:
[..]
SUMO Oriental aan de Kortekade moet je gaan. Dat is genieten, maatje.
in de USA plegen ze fraude met hulphonden, dat ze het onterecht krijgen toegewezenquote:Op maandag 16 juli 2018 10:30 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Meestal niet. Ik proef heel veel, heb in gespecialiseerde smaakpanels gezeten. Blijkbaar heb ik een schepte smaak en reukzin.
Interessant om te doen! En je leert om veel minder vies te vinden. Heel grappig om te zien hoe groot de verschillen in olijfolie, chocolade of vruchtenyoghurt kunnen zijn.
Maar honden bij het eten. Bah. Dat vind ik echt smerig.
Oh dat is helemaal erg ja. Dan wil je niet weten wat er in de keuken gebeurt... ;Xquote:Op maandag 16 juli 2018 10:39 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Dit doet me denken aan die x dat in Antwerpen de familie van de eigenaar een baby ging verschonen op één van de tafels in de zaak waar gegeten werd. Gelukkig hadden we het eten nog niet besteld. Direct opgestaan en de zaak uitgelopen. Sommige horeca uitbaters blijven je verbazen.
Lekker poepbacteriėn eten.quote:Op maandag 16 juli 2018 10:36 schreef Mariocash het volgende:
SUMO Oriental aan de Kortekade moet je gaan. Dat is genieten, maatje.
quote:Op zondag 15 juli 2018 16:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Neuh,
U heeft een gluten allergie? Sorry, maar wij kunnen niet garanderen dat er geen sporen van gluten in het eten zitten. Zelfde voor noten
Als je met bloem werkt in de keuken, is dat voor iemand met een allergie een groot risico, ook al zit er geen bloem in het gerecht.
quote:
Niet in een restaurant eten waar kinderen en honden komen.quote:Op maandag 16 juli 2018 10:21 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Ik heb zo'n neus. En daarnaast bestaan er honden die je vanaf de andere kant van de ruimte ruikt. Tenzij het een hulphond is, is er geen enkele reden om je hond mee te nemen. Ja, jouw gemak maar dat is geen reden om anderen ongemak te bezorgen. Ff de snackbar in is een ander verhaal maar in een restaurant...
Ik heb er trouwens in Scheveningen eens naast gezeten dat een halfnaakt kind zichzelf onderscheet en op de tafel even verschoond werd. De mensen waren echt heel verbaasd dat hen verzocht werd dan maar helemaal op te zouten aangezien ze niet de cognitieve vermogens hadden om te snappen dat dit niet kon. Zit je daar aan je eten in de strontlucht
Sommige kinderen.quote:Op maandag 16 juli 2018 15:16 schreef RobinOok het volgende:
Ik heb nog nooit last gehad van iemands hond.
Meestal heb je niet eens door dat ze er zijn.
Van kinderen en studenten heb ik meer last.
Maar goed, ieder zijn mening.
Mensen die niet in Rotterdam wonen. :’)quote:Op maandag 16 juli 2018 10:47 schreef THEFXR het volgende:
[..]
alsof we allemaal in dezelfde stad wonen
quote:Op zondag 15 juli 2018 17:32 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Doorgaan met wat je aan het doen bent en daarna naar dat tafeltje lopen.
"Hallo meneer, mevrouw, het werkt hier als volgt: u gaat rustig zitten aan een tafel, ik of één van mijn collega's komen dan bij u aan tafel, brengen u de kaart, u kijkt in de kaart en bestelt dan bij mij of mijn collega's. Hier is de kaart, kan ik alvast wat drinken voor u halen?"
En dan de gast met een vriendelijke, doch strakke blik aan kijken.
De horeca moet niet zo bang zijn voor die ene slechte recensie.
Dat is goed voor de weerstand.quote:Op maandag 16 juli 2018 11:44 schreef golfer het volgende:
[..]
Lekker poepbacteriėn eten.
https://www.consumentenbond.nl/voedingsmiddelen/test-sushi
Die niet Meer kunnen dan een drankje brengen en een bord meenemen.quote:Op maandag 16 juli 2018 17:57 schreef stavromulabeta het volgende:
Restaurants waar je de hoofdprijs betaalt voor matige gerechten om vervolgens door onwetende 18-jarige serveersters in te strakke zwarte truitjes zonder enige warenkennis geholpen te worden.
Dat vind ik minder erg dan slecht eten voor veel geld. Opzich is het fijn als de bediening er iets vanaf weet, maar als het gewoon goed eten is voor een goeie prijs kan ik er wel mee leven.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Die niet Meer kunnen dan een drankje brengen en een bord meenemen.
Personeel in de keuken is vaak net zo incompetent als de huppeltjes in de bediening.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:10 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Dat vind ik minder erg dan slecht eten voor veel geld. Opzich is het fijn als de bediening er iets vanaf weet, maar als het gewoon goed eten is voor een goeie prijs kan ik er wel mee leven.
Niet overal hoor. Ik kom vaak in een tent waar de huppeltjes er echt niet zoveel van weten, maar het eten is prima opzich.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Personeel in de keuken is vaak net zo incompetent als de huppeltjes in de bediening.
Ik weet dat het niet overal is.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:13 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Niet overal hoor. Ik kom vaak in een tent waar de huppeltjes er echt niet zoveel van weten, maar het eten is prima opzich.
Er moet in de horeca ook enorm op de kosten bespaard worden en dan heb ik liever dat ze het in de bediening doen dan in de keuken. Beide is natuurlijk een garantie voor 1 keer, nooit meer.
Klopt ook wel ja. Het is ook een zware branche.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik weet dat het niet overal is.
Een groot probleem van de horeca is de enorme kosten die ze vaak hebben aan huur. Pand niet van hun, tap en bar ook niet. Zitten vast aan wurgcontracten met brouwerijen.
Geloof niet dat er een andere branche is waar zoveel mensen failliet gaan en zoveel mensen geloven dat zij het wel kunnen, een horecazaak runnen, zonder daar echt ervaring in te hebben.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:19 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Klopt ook wel ja. Het is ook een zware branche.
Vandaar Bar rescue, hotel Hell, Kitchen nightmares etc etc etc.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:28 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Geloof niet dat er een andere branche is waar zoveel mensen failliet gaan en zoveel mensen geloven dat zij het wel kunnen, een horecazaak runnen, zonder daar echt ervaring in te hebben.
Zorgen dat het pand van jezelf is, dat scheelt al de helft...quote:Op maandag 16 juli 2018 18:30 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Vandaar Bar rescue, hotel Hell, Kitchen nightmares etc etc etc.
Het lijkt heel leuk, als je zelf aan de bar/tafel zit natuurlijk. Aan de andere kant is het hard werken waar maar weinig mensen echt rijk van worden, en dan nog zijn het alleen de hele slimme eigenaars die meer dan ervan kunnen rondkomen.
Ja, maar hoe doe je dat, zeker als beginnende ondernemer? De prijs voor een beetje pand op een goeie locatie is zo hoog, als je dat kan betalen hoef je ook geen tent te openen, dan heb je al geld zat .quote:Op maandag 16 juli 2018 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zorgen dat het pand van jezelf is, dat scheelt al de helft...
Als je een goed restaurant opent komen de mensen naar jou. Dan hoef je niet op een A locatie te zitten.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar hoe doe je dat, zeker als beginnende ondernemer? De prijs voor een beetje pand op een goeie locatie is zo hoog, als je dat kan betalen hoef je ook geen tent te openen, dan heb je al geld zat .
Hoeveel Michelinrestaurants zitten er niet op een A-locatie?quote:Op maandag 16 juli 2018 18:35 schreef derLudolf het volgende:
Als je een goed restaurant opent komen de mensen naar jou. Dan hoef je niet op een A locatie te zitten.
Vriend van mij heeft een buurt café, is eigenaar van het pand en alles wat er in staat. Hij betaald veel minder voor een vat bier dan anderen. Krijgt ook veel aardigheidjes van de brouwerij.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zorgen dat het pand van jezelf is, dat scheelt al de helft...
De mensen die het meeste geld verdienen in de horeca zijn diegenen die mensen met een droom van hun eigen zaak vertellen wat ze willen horen en ze hier ff laten tekenen.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:33 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Ja, maar hoe doe je dat, zeker als beginnende ondernemer? De prijs voor een beetje pand op een goeie locatie is zo hoog, als je dat kan betalen hoef je ook geen tent te openen, dan heb je al geld zat .
Leuk onderzoek voor iemand die daar de tijd voor heeft.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoeveel Michelinrestaurants zitten er niet op een A-locatie?
Zal wel ja Sowieso idioot wat tapbier kost, flesje kun je volgens mij meer op verdienen.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:40 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Vriend van mij heeft een buurt café, is eigenaar van het pand en alles wat er in staat. Hij betaald veel minder voor een vat bier dan anderen. Krijgt ook veel aardigheidjes van de brouwerij.
Een 'goed restaurant' wil niet direct zeggen dat je een Michelin ster hebt.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Hoeveel Michelinrestaurants zitten er niet op een A-locatie?
Maar met een brouwerijcontract mag je niet naar de supermarkt om de goedkope aanbieding te kopen en die flesjes te verkopen. Je moet dan bij Heineken/Grolsch etc inkopen tegen de prijzen die zij voorschrijvenquote:Op maandag 16 juli 2018 18:43 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Zal wel ja Sowieso idioot wat tapbier kost, flesje kun je volgens mij meer op verdienen.
Ken genoeg restaurants die buiten het centrum zitten en erg goed lopen, zelfs in het buitengebied. Restaurants die midden in het uitgaanscentrum zitten zijn meestal niet erg goed in prijs kwaliteit verhoudingquote:Op maandag 16 juli 2018 18:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een 'goed restaurant' wil niet direct zeggen dat je een Michelin ster hebt.
Verder weet ik niet waar die tenten zitten, maar O'mundo in Wageningen zit bijvoorbeeld niet ecjt in het centrum.
Dat weet ik, maar ik doelde ook dat voorbeeld wat jij noemde van de dorpskroeg die geen contact hadquote:Op maandag 16 juli 2018 18:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Maar met een brouwerijcontract mag je niet naar de supermarkt om de goedkope aanbieding te kopen en die flesjes te verkopen. Je moet dan bij Heineken/Grolsch etc inkopen tegen de prijzen die zij voorschrijven
Geen dorpskroeg, een buurtcafé. Zit in een binnenstad, maar de bezoekers zijn mensen die daar wonen, niet echt veel uitgaanspubliek of toeristenquote:Op maandag 16 juli 2018 18:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat weet ik, maar ik doelde ook dat voorbeeld wat jij noemde van de dorpskroeg die geen contact had
Sowieso komen alle klanten van de Librije niet uit Zwolle en van Kaatje bij de Sluis niet uit Blokzijl.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:51 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ken genoeg restaurants die buiten het centrum zitten en erg goed lopen, zelfs in het buitengebied. Restaurants die midden in het uitgaanscentrum zitten zijn meestal niet erg goed in prijs kwaliteit verhouding
18-jarige serveersters in strakke truitjes? Welke tent is dat?quote:Op maandag 16 juli 2018 17:57 schreef stavromulabeta het volgende:
Restaurants waar je de hoofdprijs betaalt voor matige gerechten om vervolgens door onwetende 18-jarige serveersters in te strakke zwarte truitjes zonder enige warenkennis geholpen te worden.
Dat heb jij onderzocht? Alle klanten?quote:Op maandag 16 juli 2018 18:55 schreef derLudolf het volgende:
Sowieso komen alle klanten van de Librije niet uit Zwolle en van Kaatje bij de Sluis niet uit Blokzijl.
Die is zijn ster toch net kwijt?quote:Op maandag 16 juli 2018 18:45 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Een 'goed restaurant' wil niet direct zeggen dat je een Michelin ster hebt.
Verder weet ik niet waar die tenten zitten, maar O'mundo in Wageningen zit bijvoorbeeld niet ecjt in het centrum.
Niet alle. Onderzoek is vertrouwelijk dus kan ik niet met me delenquote:
Kan maar zo. Heeft ook andere eigenaar.quote:
Niet allequote:
Dit ja. Gasten denken dat ze alles voor elkaar kunnen krijgen door maar te dreigen met Facebook/Iens/etc. Zag het ook op een klantenservice waar ik werkte: 'dan stap ik wel over' / 'dan ga ik naar Radar!!1!' ( die opmerking scoorde altijd bonuspunten op de afdeling ) / 'dan zet ik het op Facebook'. En bedrijven werken het in de hand door daar bang van te worden. En in de horeca is dat ook wel deels terecht, aangezien een slechte review direct leidt tot inkomstenderving. Er ligt veel macht bij de recensiesites en klanten schermen ermee.quote:Op maandag 16 juli 2018 06:16 schreef T-D het volgende:
Horeca en recreatie zijn gewoon allebei kut om te werken.
Gasten zijn tegenwoordig zo veel eisend en verwachten dat het allemaal maar kan. En zo niet gaan ze hun ongenoegen spugen op Facebook.
Dit soort fratsen komen vaker voor bij mensen met geld dan jou zogenoemde tokkies.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:28 schreef Evertjan het volgende:
ja als je werkt in een tokkie tent dan moet je ook niet raar opkijken dat er ook tokkies op afkomen
Zonder uberhaupt af te bellen kwam je niet meer opdagen?quote:Op zondag 15 juli 2018 16:17 schreef wollah het volgende:
In de horeca werken
Ik heb zelf 2 weken in de horeca gewerkt en toen kwam ik gewoon niet meer opdagen. Wat een kutwerk zeg.
Ja. Heb ik ook gedaan toe ik fietskoerier bij dominos was. Vond ik niks aan dus kwam niet meer. De baas heeft nog 2x gebeld en toen nooit meer wat ban gehoordquote:Op vrijdag 20 juli 2018 16:48 schreef kies.een.gebruikersnaam12 het volgende:
[..]
Zonder uberhaupt af te bellen kwam je niet meer opdagen?
Wat ben je dan een ontzettende loser zeg. Iemand anders lekker in de steek laten omdat het "kutwerk" is.
Ik werk in een dierentuin, en af en toe heb ik gewoon nul zin in de gasten. Wij moeten zelfs onze beste verplichte glimlach opzetten, je mag nooit tegen gasten ingaan, mijn taak is om te zorgen dat de gast een zo prettig mogelijk verblijf had. En er zijn er zoveel die gewoon ontzettend aso zijn. Ik begrijp het hoor, ze hebben er voor betaald en aan mij en mijn collega's om te zorgen dat de gasten zich welkom voelenquote:Op maandag 16 juli 2018 21:50 schreef Postbus100 het volgende:
[..]
Dit ja. Gasten denken dat ze alles voor elkaar kunnen krijgen door maar te dreigen met Facebook/Iens/etc. Zag het ook op een klantenservice waar ik werkte: 'dan stap ik wel over' / 'dan ga ik naar Radar!!1!' ( die opmerking scoorde altijd bonuspunten op de afdeling ) / 'dan zet ik het op Facebook'. En bedrijven werken het in de hand door daar bang van te worden. En in de horeca is dat ook wel deels terecht, aangezien een slechte review direct leidt tot inkomstenderving. Er ligt veel macht bij de recensiesites en klanten schermen ermee.
Volgens mij is deze instelling nou precies het probleem.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:01 schreef wollah het volgende:
[..]
Ja. Heb ik ook gedaan toe ik fietskoerier bij dominos was. Vond ik niks aan dus kwam niet meer. De baas heeft nog 2x gebeld en toen nooit meer wat ban gehoord
Wat ongelooflijk asociaal ben jij dan.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:01 schreef wollah het volgende:
Ja. Heb ik ook gedaan toe ik fietskoerier bij dominos was. Vond ik niks aan dus kwam niet meer. De baas heeft nog 2x gebeld en toen nooit meer wat ban gehoord
Oké. Vind ik niet.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:13 schreef golfer het volgende:
[..]
Wat ongelooflijk asociaal ben jij dan.
Dat is geen kwestie van vinden. Dat is gewoon zo.quote:
Nee, heeft er niks mee van doen.quote:
Nee maar ik heb gewoon een erg laag IQ.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:51 schreef Prego het volgende:
[..]
dat asociaal gedrag zal je ergens geleerd hebben
Stop dan maar met hier posten/trollen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:52 schreef wollah het volgende:
[..]
Nee maar ik heb gewoon een erg laag IQ.
Oké Hans.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 17:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Stop dan maar met hier posten/trollen.
Hoi MCH.quote:
Dat is gewoon heel logisch en slim.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of ik een zeur ben, maar van te voren bel ik altijd of er ananas gebruikt wordt in de keuken, daar ben ik zwaar allergisch voor. Als ze het gebruiken kom ik niet naar dat restaurant. Een keer gehad dat een restaurant dat aanstelleritis vond. Dus ik kon mijn epi-pen gebruiken en naar de eerste hulp... als mensen zeggen ergens allergisch voor zijn, altijd voor de zekerheid serieus nemen...
Absoluut niet, helaas verpesten heel veel mensen die zich een gluten- of lactose intolerantie hebben aangepraat het een beetje voor jequote:
Ja, dat dus Maar dan heeft ze nog steeds gelijk: altijd gewoon serieus nemen.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:26 schreef derLudolf het volgende:
Absoluut niet, helaas verpesten heel veel mensen die zich een gluten- of lactose intolerantie hebben aangepraat het een beetje voor je
Ik kreeg ooit bedorven port. Echt heel erg zuur. Was gewoon azijn geworden. Geklaagd. Excuses en drankje van de zaak beloofd. Drankje van de zaak kwam nooit. En de port stond gewoon op de rekeningquote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:46 schreef trein2000 het volgende:
Mijn grootste irritatie is als een fout/irritatie na melden niet opgelost wordt.
Kijk een fout maken kan de beste overkomen, maar in mijn optiek onderscheid de manier waarop je daar mee omgaat de goede van de slechte tenten.
Ja dat soort praktijken maken mij dus woest.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit bedorven port. Echt heel erg zuur. Was gewoon azijn geworden. Geklaagd. Excuses en drankje van de zaak beloofd. Drankje van de zaak kwam nooit. En de port stond gewoon op de rekening
Dat is niet netjes... daar zou ik bij afrekenen echt gewoon wat van zeggenquote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:48 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik kreeg ooit bedorven port. Echt heel erg zuur. Was gewoon azijn geworden. Geklaagd. Excuses en drankje van de zaak beloofd. Drankje van de zaak kwam nooit. En de port stond gewoon op de rekening
Een collega van me vroeg altijd, “wil het een beetje binnen blijven?”quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat routineuze "Heeft het gesmaakt ?" en totaal niet luisteren naar het antwoord….. vraag dan gewoon niks als je het niet intereseert !
Nog zo'n frustratie: horecapersoneelsleden die denken dat ze grappig moeten zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
Een collega van me vroeg altijd, “wil het een beetje binnen blijven?”
Heb je daar cijfers van?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:46 schreef golfer het volgende:
[..]
Nog zo'n frustratie: horecapersoneelsleden die denken dat ze grappig moeten zijn.
Nee, jij? Namen en rugnummers?quote:
Kom op, cijfers wil ik horen, die vind je toch zo belangrijk?quote:
Nee, namen en bewijzen voor jouw hersenkronkels en fantasieėn.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:53 schreef Pietverdriet het volgende:
Kom op, cijfers wil ik horen, die vind je toch zo belangrijk?
Dat is een elegante vraagquote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:44 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een collega van me vroeg altijd, “wil het een beetje binnen blijven?”
In een snackbar is het zelfs al op de rand.quote:
Zelfs daar idd. Als ik met m'n ouders uiteten zou zijn en iemand van het restaurant zou dat tegen m'n moeder zeggen, is het gelijk de laatste keer dat ik daar kom. En niet omdat ik een perfecte avond wil, zou zelfs zeggen dat ik veel missers kan hebben, maar zo'n bewust ordinaire opmerking is gewoon sfeerbedervend.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
In een snackbar is het zelfs al op de rand.
Wat laat jij je sfeer snel bederven...quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:21 schreef Faux. het volgende:
[..]
Zelfs daar idd. Als ik met m'n ouders uiteten zou zijn en iemand van het restaurant zou dat tegen m'n moeder zeggen, is het gelijk de laatste keer dat ik daar kom. En niet omdat ik een perfecte avond wil, zou zelfs zeggen dat ik veel missers kan hebben, maar zo'n bewust ordinaire opmerking is gewoon sfeerbedervend.
Eensch.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat laat jij je sfeer snel bederven...
Maar goed, het is dus duidelijk wčl verzand in een discussie over hoe erg de horeca zelf is.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:08 schreef BasEnAad het volgende:
gasten veeleisender geworden zijn en stukken brutaler. Roepen, voorkruipen, door anderen heen praten, niet groeten, op het allerlaatste moment met een lijst allergieėn komen. Het lijkt wel alsof de zondvloed aanstaande is iedereen moet pakken wat ie pakken kan
......
Dit is geen topic om te laten verzanden is discussies over horeca die te duur is of nog erger over fooien, maar herkennen mensen de trend die ik omschrijf?
Aansteller.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:21 schreef Faux. het volgende:
[..]
Zelfs daar idd. Als ik met m'n ouders uiteten zou zijn en iemand van het restaurant zou dat tegen m'n moeder zeggen, is het gelijk de laatste keer dat ik daar kom. En niet omdat ik een perfecte avond wil, zou zelfs zeggen dat ik veel missers kan hebben, maar zo'n bewust ordinaire opmerking is gewoon sfeerbedervend.
De frustratie die hier spreekt, werkelijk, wat een ongehoorde frustratiequote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:56 schreef golfer het volgende:
[..]
Nee, namen en bewijzen voor jouw hersenkronkels en fantasieėn.
quote:
Kan. Maar het gaat me dan ook vooral om het gezelschap met wie je daar zit en de gelegenheid. Stel je hebt een leuke avond, misschien zelfs een speciale avond, het eten was lekker, de bediening was vriendelijk, je bent tevreden. En dan komt er een lollige serveerster (of wie dan ook) met de vraag of je het een beetje binnen kan houden. Dat maakt de avond er niet beter op iig, het is gewoon een rare opmerking.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:44 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Wat laat jij je sfeer snel bederven...
Nou zeg, poe hee, iemand zegt wat raars tegen je. Ik zou me inderdaad dit volledig aan trekken, in een stuip schieten en je avond laten verpesten door zoiets.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:06 schreef Faux. het volgende:
[..]
[..]
Kan. Maar het gaat me dan ook vooral om het gezelschap met wie je daar zit en de gelegenheid. Stel je hebt een leuke avond, misschien zelfs een speciale avond, het eten was lekker, de bediening was vriendelijk, je bent tevreden. En dan komt er een lollige serveerster (of wie dan ook) met de vraag of je het een beetje binnen kan houden. Dat maakt de avond er niet beter op iig, het is gewoon een rare opmerking.
Pas op, straks ontploft ie.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
De frustratie die hier spreekt, werkelijk, wat een ongehoorde frustratie
Nou ja, je zit t nu ook wel zelf een beetje negatief te interpreteren hoor. Zo'n opmerking is voor mij absoluut een rare kink in een speciale avond, maar het beeld wat jij nu schetst ligt ver van de werkelijkheid en heb ik ook niet gezegd. Dus als je het daar met iemand over wil hebben moet je bij jezelf zijnquote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:14 schreef JeSuisDroppie het volgende:
[..]
Nou zeg, poe hee, iemand zegt wat raars tegen je. Ik zou me inderdaad dit volledig aan trekken, in een stuip schieten en je avond laten verpesten door zoiets.
Het is gewoon een algemene check. Je kunt zoiets aanvullen met kleine complimenten of kritiekpunten als je communicatief een beetje vaardig bent.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat routineuze "Heeft het gesmaakt ?" en totaal niet luisteren naar het antwoord….. vraag dan gewoon niks als je het niet intereseert !
Kink.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 13:17 schreef Faux. het volgende:
[..]
Zo'n opmerking is voor mij absoluut een rare klink in een speciale avond
Checkquote:
In elke eetgelegenheid. Ik ben al misselijk als ik het lees. Totaal ongepastquote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:13 schreef Fogel het volgende:
[..]
In een snackbar is het zelfs al op de rand.
quote:Op zaterdag 21 juli 2018 12:58 schreef RobinOok het volgende:
[..]
Maar goed, het is dus duidelijk wčl verzand in een discussie over hoe erg de horeca zelf is.
Dat is het nu juist. Mensen die echt allergisch zijn kunnen straks nergens meer eten daar het gedoe met gegooglede aandoeningen en door kwakzalvers aangeprate diėten.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 21:22 schreef ChildoftheStars het volgende:
Ik weet niet of ik een zeur ben, maar van te voren bel ik altijd of er ananas gebruikt wordt in de keuken, daar ben ik zwaar allergisch voor. Als ze het gebruiken kom ik niet naar dat restaurant. Een keer gehad dat een restaurant dat aanstelleritis vond. Dus ik kon mijn epi-pen gebruiken en naar de eerste hulp... als mensen zeggen ergens allergisch voor zijn, altijd voor de zekerheid serieus nemen...
In Zuidwolde (bij Hoogeveen) zit een 2 sterren restaurant, niet echt een plaats waarvan je denkt "kom we gaan even naar Zuidwolde"quote:Op maandag 16 juli 2018 18:45 schreef derLudolf het volgende:
Een 'goed restaurant' wil niet direct zeggen dat je een Michelin ster hebt.
Verder weet ik niet waar die tenten zitten, maar O'mundo in Wageningen zit bijvoorbeeld niet ecjt in het centrum.
Dat zijn neppers. Echte coeliaken (mensen met een glutenallergie/intolerantie) doen dat absoluut niet, omdat we weten dat er dan 4 of 5 dagen van ellende volgen.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
"Allergieėn"
Geen gluten mogen maar als toetje wel tiramisu nemen.
En dan helemaal als 'allergie' eigenlijk betekent 'lust ik niet'. Er is nogal een verschil tussen een ingredient ergens uitlaten (al denk ik dan: bestel wat anders) of compleet opnieuw moeten beginnen met aparte pannen/lepels etc.quote:Op zondag 15 juli 2018 16:08 schreef BasEnAad het volgende:
Het is wel weer eens tijd voor een ergernistopic. Ik dacht dat er al eentje liep, maar kan geen algemeen topic vinden.
Ik werk in de horeca, dus ik vanuit die rol:
[...]
op het allerlaatste moment met een lijst allergieėn komen.
[...]
Ik moet me inhouden om dan niet met een wedervraag te komen: "Twijfel je daar aan, dan?"quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat routineuze "Heeft het gesmaakt ?" en totaal niet luisteren naar het antwoord….. vraag dan gewoon niks als je het niet intereseert !
Goede kick, maatje.quote:Op dinsdag 25 september 2018 13:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat zijn neppers. Echte coeliaken (mensen met een glutenallergie/intolerantie) doen dat absoluut niet, omdat we weten dat er dan 4 of 5 dagen van ellende volgen.
Dat weten we:) maar zulke dingen zijn ook schadelijke voor de echten. Mensen gaan er dan makkelijker over denkenquote:Op dinsdag 25 september 2018 13:39 schreef Drizzt_DoUrden het volgende:
[..]
Dat zijn neppers. Echte coeliaken (mensen met een glutenallergie/intolerantie) doen dat absoluut niet, omdat we weten dat er dan 4 of 5 dagen van ellende volgen.
Aan de andere kant zorgen de neppers wel voor vraag en daardoor voor aanbod.quote:Op dinsdag 25 september 2018 19:32 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat weten we:) maar zulke dingen zijn ook schadelijke voor de echten. Mensen gaan er dan makkelijker over denken
Ooit in een broodjeszaak:quote:Op zaterdag 21 juli 2018 11:35 schreef LangeTabbetje het volgende:
Dat routineuze "Heeft het gesmaakt ?" en totaal niet luisteren naar het antwoord….. vraag dan gewoon niks als je het niet intereseert !
Dat het met goedkope ingrediėnten wel een smakelijk maal is? Lijkt me zelfs met korting niet meer dan logisch. Doe anders als bedrijf niet mee met zo'n actie, want je wordt er dan wel op afgerekend.quote:Op woensdag 26 september 2018 08:59 schreef JaafkeJunior het volgende:
Kortingsvolk
2 jaar in de keuken gewerkt van de lokale sauna.
Niveau van niets natuurlijk, vaak had je ook nog van die 'Optimel acties / Social deals' waarbij het 2e gerecht gratis was.
Dat volk is gewoon pure AIDS.
Je betaald al de helft en het is een sauna, wat verwacht je van het eten?
Het eten was meer dan prima. het zelfde als de andere dagen zelfs.quote:Op woensdag 26 september 2018 09:53 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat het met goedkope ingrediėnten wel een smakelijk maal is? Lijkt me zelfs met korting niet meer dan logisch. Doe anders als bedrijf niet mee met zo'n actie, want je wordt er dan wel op afgerekend.
Dat is correct. En dat zijn nog de mensen met de grootste muil ook.quote:Op woensdag 26 september 2018 10:02 schreef JaafkeJunior het volgende:
[..]
Het eten was meer dan prima. het zelfde als de andere dagen zelfs.
Je gaat geen slecht eten serveren omdat er toevallig een actie gaande is.
Het viel mij gewoon op dat het volk wat voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten erg vervelend was.
Daarbij wekken die acties vaak de indruk dat degene wie de actie houdt het betaalt, maar vaak hoesten de restaurants die tweede maaltijd zelf op.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Restaurants die met twee voor de prijs van één deals beginnen zijn meestal geen lang leven beschoren is mijn ervaring.
Ik doe als gast ook nooit mee aan dat soort acties.
Correct.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:01 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Daarbij wekken die acties vaak de indruk dat degene wie de actie houdt het betaalt, maar vaak hoesten de restaurants die tweede maaltijd zelf op.
Niet helemaal mee eens. In Utrecht deden er best wat goede en leuke tentjes mee aan die actie. Ik heb een keer zo’n kaart gebruikt in een restaurant en moet wel zeggen dat ik me gewoon een beetje pauper voelde toen ik steeds moest melden dat ik voor die actie kwam.quote:Op woensdag 26 september 2018 17:56 schreef Pietverdriet het volgende:
Restaurants die met twee voor de prijs van één deals beginnen zijn meestal geen lang leven beschoren is mijn ervaring.
Ik doe als gast ook nooit mee aan dat soort acties.
Klopt wel, aan de ene kant ben ik ze dankbaar voor de aandacht, aan de andere kant kan ik ze wel wurgenquote:Op dinsdag 25 september 2018 19:36 schreef Bramito het volgende:
[..]
Aan de andere kant zorgen de neppers wel voor vraag en daardoor voor aanbod.
Haha ja kan ik me wel voorstellen.quote:Op woensdag 26 september 2018 18:19 schreef itchycoo het volgende:
[..]
Ik heb een keer zo’n kaart gebruikt in een restaurant en moet wel zeggen dat ik me gewoon een beetje pauper voelde toen ik steeds moest melden dat ik voor die actie kwam.
Hoeveel jaar horeca ervaring heb jij?quote:Op zondag 15 juli 2018 17:11 schreef THEFXR het volgende:
[..]
je bent niet geschikt voor de Horeca als je zo denkt, sterker nog, je bent helemaal niet geschikt voor een baan waar het om de betalende klant draait, die jouw loon betaald.
Geen boodschappen hoeven doenquote:Op woensdag 26 september 2018 18:09 schreef SuperNeger het volgende:
Sowieso horeca
Als een kudde vee ergens staan zodat je aan veel te klein tafeltje mag gaan zitten En veel te veel geld uitgeven aan iets wat je goedkoper in de supermarkt kan halen.
Horeca
Thuis blijven
Ik weet het niet hoe ik dan zou reageren. Tuurlijk begrip voor het verhaal, maar als iemand vlakbij me overgeeft terwijl ik aan het dineren ben is dat wel een aanslag op m'n eetlustquote:Op donderdag 27 september 2018 20:05 schreef pasab het volgende:
Achteraf vragen of het gesmaakt heeft is ook te laat.... Wij deden altijd tussen door 2 keer vragen of alles naar wens was. Als je dan achteraf komt klagen heb je pech we zijn bij je geweest en toen had je geen klachten. Wat wil je ook bereiken met de vraag achteraf het is of omdat je onzeker bent en graag bevestiging wil of omdat je het verstand van een dienblad hebt. Als de gast achteraf zegt nee wat wil je dan doen? de volledige maaltijd nog een keer voorschotellen??
Ergste wat ik ooit heb meegemaakt: Een ouder echtpaar was bij ons aan het eten om te vieren dat mevrouw uit het ziekenhuis was en tevens zou dit de laatste keer zijn dat ze weer een ziekenhuis zou verlaten als ze nu weer terug moest zou ze niet meer thuis komen. Mevrouw was bekend met maag klachten had dit ook aangegeven dus we hebben kwa eten rekening gehouden en zoals gevraagd een kom bij tafel gezet voor het geval ze misselijk werd. Tevens een tafel apart in de zaak redelijk afzonderlijk klaar gemaakt voor ze. Niet al te ver in de hoek anders was de beleving ook weg. Helaas ging het mis en moest mevrouw overgeven. Snel een andere tafel klaar gemaakt en ze daar neer gezet samen met een collega snel alles schoon gemaakt. Andere gasten excuus gemaakt voor de omstandigheden. Mevrouw zelf nog excuus gemaakt en het het verhaal uitgelegd tegen de andere gasten. En dan waren er nog bij het verlaten van de tent gasten die er over begonnen en het niet normaal vonden dat wij "zulk volk" toe lieten in de zaak. Ik heb de klagende gasten gevraagd of ze vonden dat er niet adekwaat genoeg was gehandeld, dat was het probleem niet we hadden deze mensen gewoon niet moeten toelaten..... Ik heb deze klagers gevraagd vooral nooit weer te komen...
Nou ik snap de klagers wel hoor. Er zijn weinig dingen die een leuk etentje zo verpesten als de geur, aanblik en geluiden van iemand die kotst, en om dan iemand in je zaak te zetten die bijna op zeker gaat kotsen (waarbij de kom al klaarstaat) is wel heel respectloos naar de andere gasten. Heel lief voor die mevrouw hoor maar doe dat dan lekker op maandag als het restaurant verder leeg is. Die andere gasten hebben misschien ook iets bijzonders te vieren of hebben het geld niet om vaak uit eten te gaan. (als het onverwacht was geweest was het natuurlijk wat anders)quote:Op donderdag 27 september 2018 20:05 schreef pasab het volgende:
Ergste wat ik ooit heb meegemaakt: Een ouder echtpaar was bij ons aan het eten om te vieren dat mevrouw uit het ziekenhuis was en tevens zou dit de laatste keer zijn dat ze weer een ziekenhuis zou verlaten als ze nu weer terug moest zou ze niet meer thuis komen. Mevrouw was bekend met maag klachten had dit ook aangegeven dus we hebben kwa eten rekening gehouden en zoals gevraagd een kom bij tafel gezet voor het geval ze misselijk werd. Tevens een tafel apart in de zaak redelijk afzonderlijk klaar gemaakt voor ze. Niet al te ver in de hoek anders was de beleving ook weg. Helaas ging het mis en moest mevrouw overgeven. Snel een andere tafel klaar gemaakt en ze daar neer gezet samen met een collega snel alles schoon gemaakt. Andere gasten excuus gemaakt voor de omstandigheden. Mevrouw zelf nog excuus gemaakt en het het verhaal uitgelegd tegen de andere gasten. En dan waren er nog bij het verlaten van de tent gasten die er over begonnen en het niet normaal vonden dat wij "zulk volk" toe lieten in de zaak. Ik heb de klagende gasten gevraagd of ze vonden dat er niet adekwaat genoeg was gehandeld, dat was het probleem niet we hadden deze mensen gewoon niet moeten toelaten..... Ik heb deze klagers gevraagd vooral nooit weer te komen...
quote:Op zondag 15 juli 2018 16:36 schreef Fogel het volgende:
[..]
«Oh, U bent allergisch? Ik hoop dat u een Epipen bij U heeft want daar kunnen wij verder natuurlijk niet aan toegeven».
Of je gewoon niet geloven inderdaad... Bv. het citroentje uit het cola glas vissen en datzelfde glas alsnog op tafel terug zetten.... Nee dat zal helpen voor iemand die allergisch is voor (oa) citrusvruchten...quote:Op zondag 15 juli 2018 16:48 schreef Pietverdriet het volgende:
Ellende voor de mensen die een echte allergie hebben is natuurlijk het veelvoud van mensen die beweren een allergie te hebben voor gluten of lactose omdat ze wat op internet gelezen hebben en het hip en trendy is een allergie te hebben
Krijg je als de bediening bestellingbrengers zijn i.p.v. echt horecaffers die weten wat ze doen en verkopen.quote:Op vrijdag 5 oktober 2018 17:39 schreef foodlover het volgende:
Al een paar keer gehad:
Fles wijn en fles water bestellen en dan maar 1 glas p.p. erbij krijgen.
Daarna lang wachten op gewoon een leeg wijn of waterglas.
Ik weet niks van Keniaanse hipsterrestaurants, ken alleen deze: https://www.3stones.info/ heerlijk eten daar.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 05:17 schreef Ray_Smith het volgende:
Keniaan?
Geroosterde sprinkhanen en gekoelde apenhersens?
Een 50 kilo zak rijst die uit een vliegtuig op je tafel gesmakt wordtquote:
Dat is de afhaal-Soedanees via Thuisbezorgdquote:Op zaterdag 6 oktober 2018 08:58 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Een 50 kilo zak rijst die uit een vliegtuig op je tafel gesmakt wordt
Mensen die niets lusten zijn wel vaak zeikers ja.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:46 schreef Beatific het volgende:
Ik ben zo’n horecagast die bij 90% van de gerechten die ik bestel graag iets aanpast aan het gerecht omdat ik veel niet lust. Bv. zongedroogde tomaten of champignons. Wordt dat als zeiken gezien?
Als er ook gerechten op de kaart staan die geschikter zijn wel. Waarom champignonsoep-zonder-champignons bestellen als er aspergesoep op de kaart staat? Of een biefstuk garni, maar dan zonder de biefstuk, als er ook vegetarische salade is?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:46 schreef Beatific het volgende:
Ik ben zo’n horecagast die bij 90% van de gerechten die ik bestel graag iets aanpast aan het gerecht omdat ik veel niet lust. Bv. zongedroogde tomaten of champignons. Wordt dat als zeiken gezien?
Carpaccio bestel ik altijd zonder zongedroogde tomaten bv. Wordt dat als zeiken gezien?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 11:07 schreef Lunatiek het volgende:
[..]
Als er ook gerechten op de kaart staan die geschikter zijn wel. Waarom champignonsoep-zonder-champignons bestellen als er aspergesoep op de kaart staat? Of een biefstuk garni, maar dan zonder de biefstuk, als er ook vegetarische salade is?
Is toch geen essentieel onderdeel van het gerecht?quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 11:40 schreef Beatific het volgende:
[..]
Carpaccio bestel ik altijd zonder zongedroogde tomaten bv. Wordt dat als zeiken gezien?
quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 04:48 schreef Ray_Smith het volgende:
ahhahaha je moest ns weten
vaak genoeg ff een serveerster of een hitsige vrouwelijke klant lopen door te knallen ahhahaha
Voed jezelf op en leer dingen eten.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:46 schreef Beatific het volgende:
Ik ben zo’n horecagast die bij 90% van de gerechten die ik bestel graag iets aanpast aan het gerecht omdat ik veel niet lust. Bv. zongedroogde tomaten of champignons. Wordt dat als zeiken gezien?
Ja.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:46 schreef Beatific het volgende:
Ik ben zo’n horecagast die bij 90% van de gerechten die ik bestel graag iets aanpast aan het gerecht omdat ik veel niet lust. Bv. zongedroogde tomaten of champignons. Wordt dat als zeiken gezien?
Ja. Enorm.quote:Op zaterdag 6 oktober 2018 10:46 schreef Beatific het volgende:
Ik ben zo’n horecagast die bij 90% van de gerechten die ik bestel graag iets aanpast aan het gerecht omdat ik veel niet lust. Bv. zongedroogde tomaten of champignons. Wordt dat als zeiken gezien?
Wij hebben ook wel eens gebeld voor de rekeningquote:Op zondag 7 oktober 2018 00:07 schreef derLudolf het volgende:
Personeel dat je compleet lijkt te vergeten, toen we vanavond de enigen waren op het (overdekte verwarmde) terras. Er was echt voldoende bediening, ze waren met z'n vijven op een niet al te grote zaak.
Op een gegeven moment hebben we daar het restaurant gebeld en gezegd dat er buiten mensen zaten die wilden betalen
Vaak genoeg niet, maar heb het wel eens gedaan toen het na drie keer vragen nog niet kon.quote:Op zondag 7 oktober 2018 03:06 schreef Ray_Smith het volgende:
gewoon weglopen zonder te betalen
vaak genoeg gedaan.........
Ik zou het niet in mijn hoofd halen. Dat soort asociale gasten zijn de doodsteek voor de horeca.quote:Op zondag 7 oktober 2018 03:06 schreef Ray_Smith het volgende:
gewoon weglopen zonder te betalen
vaak genoeg gedaan.........
Zooo stoerquote:Op zondag 7 oktober 2018 03:06 schreef Ray_Smith het volgende:
gewoon weglopen zonder te betalen
vaak genoeg gedaan.........
Was dat niet de regel? 3x vragen en als ze dan nog niet de rekening komen brengen, dan vertrekken.quote:Op zondag 7 oktober 2018 12:14 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Vaak genoeg niet, maar heb het wel eens gedaan toen het na drie keer vragen nog niet kon.
Er is maar een regel: dat je moet betalen. Punt.quote:Op zondag 7 oktober 2018 14:55 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Was dat niet de regel? 3x vragen en als ze dan nog niet de rekening komen brengen, dan vertrekken.
Dit. Dingen niet lusten als volwassene, en dat dan ook echt niet eten.quote:
Nee. Je moet gewoon betalen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 14:55 schreef Mariocash het volgende:
Was dat niet de regel? 3x vragen en als ze dan nog niet de rekening komen brengen, dan vertrekken.
Tja, echt helemaal kies is het niet. Maar ik begrijp zijn frustratie wel.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:07 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Er is maar een regel: dat je moet betalen. Punt.
Ik heb ook wel eens meegemaakt dat ze na drie keer vragen om af te rekenen ze niet met de bon kwamen. Heel irritant. Maar dat is irritant. Het is asociaal als je weggaat zonder te betalen. Dat doe je gewoon niet. In het uiterste geval kun je zelf uitrekenen hoeveel het kost (dat is toch niet moeilijk, je hebt toch lagere school gehad?) en dan leg je geld op tafel, of je drukt het een passerende kelner toe, dan krijg je heus wel reactie.
En over een post hier dat je eigenhandig ingredienten aan gaat passen, kom op zeg, doe eens volwassen. Dan kies je iets anders uit waar geen gedroogde tomaten in zitten.
Ik snap zijn frustratie ook, maar ik snap zijn actie (of non-actie) niet.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:11 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Tja, echt helemaal kies is het niet. Maar ik begrijp zijn frustratie wel.
Dat is inderdaad wel een betere oplossing. Het zou voor mij waarschijnlijk wel gelijk de laatste x zijn dat ik daar was geweest. Tenzij het eten echt ver bovengemiddeld is.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:14 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik snap zijn frustratie ook, maar ik snap zijn actie (of non-actie) niet.
Mij is het een keer overkomen, dat ik na drie keer vragen naar het plafond zat te kijken. Ik ben gewoon opgestaan. In mijn hoofd uitgerekend hoeveel de rekening moest zijn, briefje van 50 uit de portemennee gevist en aan de eerste de beste serveerster gegeven. "Hier, dit is volgens mij de rekening, ik moet weg", zei ik. (Toen wist ze niet hoe snel ze me moest helpen)
Kijk, zo kun je het ook aanpakken.
Ja inderdaad. Maar ja, ik heb wel eens een restaurant gehad waar het eten zeer goed was. Bij de vierde keer was het gewoon troep. Het was niet vers en het droop van het vet. Bij de eerste hap was ik al misselijk. Een paar happen gegeten voor de moeite, afgerekend en ik ben er nooit meer terug gekomen. Wel ontzettend jammer, want eerder was het werkelijk heel erg goed.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:16 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een betere oplossing. Het zou voor mij waarschijnlijk wel gelijk de laatste x zijn dat ik daar was geweest. Tenzij het eten echt ver bovengemiddeld is.
Dat klopt. Een goede kok en goede serveersters zijn goud waard.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:21 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar ja, ik heb wel eens een restaurant gehad waar het eten zeer goed was. Bij de vierde keer was het gewoon troep. Het was niet vers en het droop van het vet. Bij de eerste hap was ik al misselijk. Een paar happen gegeten voor de moeite, afgerekend en ik ben er nooit meer terug gekomen. Wel ontzettend jammer, want eerder was het werkelijk heel erg goed.
Blijkbaar was de kok ziek of zo en hadden ze een uitzendkracht in de keuken, maar zo iemand kan je vaste klantkring in no-time drastisch uitdunnen.
Z'n posts op tijd verwijderen zou nog veel effectiever zijn en voorkomt reacties van ons.quote:Op zondag 7 oktober 2018 21:51 schreef Lucky_Strike het volgende:
Jullie zouden ook gewoon niet op een troll in kunnen gaan he? Dat is zo veel meer effectiever dan zijn post verwijderen.
Is de TR-knop kapot?quote:Op zondag 7 oktober 2018 21:52 schreef golfer het volgende:
[..]
Z'n posts op tijd verwijderen zou nog veel effectiever zijn en voorkomt reacties van ons.
Bekijk FB eens.quote:Op zondag 7 oktober 2018 21:55 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Is de TR-knop kapot?
Er is geveegd.
Bekijk FB eens.quote:Op zondag 7 oktober 2018 21:56 schreef Blue_note het volgende:
[..]
Bekijk FB eens.
Maar het is de schuld van de user inderdaad
Goed gedaanquote:Op zondag 7 oktober 2018 21:57 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Bekijk FB eens.
Bedankt voor je bericht. Zonder je bericht had ik niet van deze troll geweten.
Dat snap ik dan niet dat je het volle pond betaalt voor een wanprestatie.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:21 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ja inderdaad. Maar ja, ik heb wel eens een restaurant gehad waar het eten zeer goed was. Bij de vierde keer was het gewoon troep. Het was niet vers en het droop van het vet. Bij de eerste hap was ik al misselijk. Een paar happen gegeten voor de moeite, afgerekend en ik ben er nooit meer terug gekomen. Wel ontzettend jammer, want eerder was het werkelijk heel erg goed.
Toch zijn er enorm veel horecabedrijven die dat niet lijken te begrijpen.quote:Op zondag 7 oktober 2018 15:23 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Dat klopt. Een goede kok en goede serveersters zijn goud waard.
Ik doe niet zo moeilijk.quote:Op zondag 7 oktober 2018 22:21 schreef oranjevogel1 het volgende:
[..]
Dat snap ik dan niet dat je het volle pond betaalt voor een wanprestatie.
Ik ken veel mensen die zo zijn.quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:39 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik doe niet zo moeilijk.
Ik betaal en mijn gezicht zie je nooit meer.
Misschien is er niet genoeg kundig personeel. Of horeca uitbaters willen voor het dubbeltje op de eerste rang zitten. Een 18-jarige meisje in de bediening kan je nog afschepen met 5 euro per uur. Het nadeel is wel dat als je zo iemand een simpele vraag stelt, het eerste antwoord vaak is: “Oh, dat weet ik echt niet hoor. Dat moet ik echt even vragen.”quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:37 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Toch zijn er enorm veel horecabedrijven die dat niet lijken te begrijpen.
Ik denk dat de waarheid in het midden ligt.quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:45 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Misschien is er niet genoeg kundig personeel. Of horeca uitbaters willen voor het dubbeltje op de eerste rang zitten. Een 18-jarige meisje in de bediening kan je nog afschepen met 5 euro per uur. Het nadeel is wel dat als je zo iemand een simpele vraag stelt, het eerste antwoord vaak is: “Oh, dat weet ik echt niet hoor. Dat moet ik echt even vragen.”
Ze weten nauwelijks wat ze uitserveren.
Nou, ik maak soms dingen mee die echt geen fout zijn, maar direct te maken hebben met niet willen werken.quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:43 schreef RingBewoner het volgende:
[..]
Ik ken veel mensen die zo zijn.
Zou mooi zijn als ze altijd zo consequent waren. Dan hadden ze al snel een probleem.
In de horeca werken ook mensen, en die kunnen ook fouten maken.
Geen bord naar je hoofd krijgt? Overdrijf je nu niet een heel klein beetje of kom je alleen in louche tentjes?quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:47 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nou, ik maak soms dingen mee die echt geen fout zijn, maar direct te maken hebben met niet willen werken.
Als je klaagt moet je soms uitkijken dat je geen bord naar je hoofd krijgt, dus dan krijg je al snel een instelling van: laat maar zitten, ik heb geen zin in gedonder.
Tja, dan heeft het personeel ook geen motivatie om gewoon hun werk te doen als klanten ook voor wanprestaties betalen.quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:39 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Ik doe niet zo moeilijk.
Ik betaal en mijn gezicht zie je nooit meer.
quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:47 schreef Sigaartje het volgende:
[..]
Nou, ik maak soms dingen mee die echt geen fout zijn, maar direct te maken hebben met niet willen werken.
Als je klaagt moet je soms uitkijken dat je geen bord naar je hoofd krijgt, dus dan krijg je al snel een instelling van: laat maar zitten, ik heb geen zin in gedonder.
Ik dacht precies hetzelfde. Dit kan ik niet meer serieus nemen.quote:Op maandag 8 oktober 2018 19:50 schreef Mariocash het volgende:
[..]
Geen bord naar je hoofd krijgt? Overdrijf je nu niet een heel klein beetje of kom je alleen in louche tentjes?
ik reserveer altijd voor drie met twee personen, anders zit ik gewoon te krap.quote:Op maandag 5 november 2018 13:55 schreef RingBewoner het volgende:
Gasten die reserveren voor 10 en daarna aankomen met 6.
Ben je 2meter30 ofzo?quote:Op maandag 5 november 2018 15:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik reserveer altijd voor drie met twee personen, anders zit ik gewoon te krap.
Allergieėn kan je meestal al bij de reservering vermelden. Als dat niet al gedaan is, dan gewoon een paar dagen van te voren nog maar eens bellen en vermelden.quote:Op maandag 5 november 2018 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje: Mijn moeder en ik gaan tweede kerstdag uiteten (is al gereserveerd). Ik zit met een ernstige allergie voor ananas en kiwi en we zijn allebei vegetariėr. Hoelang van te voren bel je hierover? Begin december oid? Wat is prettig voor het restaurant en de kok?
anders krijg je zo'n kindertafel. met de breedte van een bordquote:
Heb ik echt nog nooit last van. Bij de betere restaurants niet, bij een tent als Happy Italy of de Beren ook niet. Dus ik vind hem vrij bijzonder hoor.quote:Op maandag 5 november 2018 15:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
anders krijg je zo'n kindertafel. met de breedte van een bord
Bij de reservering kon je niet zulke dingen aangeven. Al heb ik op hun normale menu gekeken en ze hebben veel vegetarische mogelijkheden (echt 50% van het menu). Dus dat moet dan, lijkt me, ook met kerst lukken. Dan bel ik ze half decemberquote:Op maandag 5 november 2018 15:45 schreef golfer het volgende:
[..]
Allergieėn kan je meestal al bij de reservering vermelden. Als dat niet al gedaan is, dan gewoon een paar dagen van te voren nog maar eens bellen en vermelden.
In welke snackbar kom jij waar je dit meemaakt?quote:Op maandag 5 november 2018 15:52 schreef THEFXR het volgende:
anders krijg je zo'n kindertafel. met de breedte van een bord
Dus op die tafels geb jij nooit ruimte voor garnituur ofzo?quote:Op maandag 5 november 2018 15:52 schreef THEFXR het volgende:
[..]
anders krijg je zo'n kindertafel. met de breedte van een bord
Aso.quote:Op maandag 5 november 2018 15:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik reserveer altijd voor drie met twee personen, anders zit ik gewoon te krap.
Gewoon zo snel mogelijk?quote:Op maandag 5 november 2018 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje: Mijn moeder en ik gaan tweede kerstdag uiteten (is al gereserveerd). Ik zit met een ernstige allergie voor ananas en kiwi en we zijn allebei vegetariėr. Hoelang van te voren bel je hierover? Begin december oid? Wat is prettig voor het restaurant en de kok?
Uh? Beetje wel. Maar ik heb ze een e-mail gestuurd. Er was niks op het reserveringsding waar je dit soort voorkeuren kon aangeven.quote:Op maandag 5 november 2018 16:42 schreef Klaploper het volgende:
[..]
Gewoon zo snel mogelijk?
Of ben je bang dat ze het vergeten?
Minder kanenquote:Op maandag 5 november 2018 15:29 schreef THEFXR het volgende:
[..]
ik reserveer altijd voor drie met twee personen, anders zit ik gewoon te krap.
Wij geven dat bij reserveren meteen aan, met de vraag of ze willen bellen. De lijst met allergieėn brengen of mailen we meestal een weekje van te voren. De betere restaurants bellen hierover nog na, in dingen na te vragen.quote:Op maandag 5 november 2018 15:31 schreef ChildoftheStars het volgende:
Even een vraagje: Mijn moeder en ik gaan tweede kerstdag uiteten (is al gereserveerd). Ik zit met een ernstige allergie voor ananas en kiwi en we zijn allebei vegetariėr. Hoelang van te voren bel je hierover? Begin december oid? Wat is prettig voor het restaurant en de kok?
Raar. Is dat niet (of lastig) aan te geven wanneer je belt voor een reservering dan?quote:Op maandag 5 november 2018 18:22 schreef sanger het volgende:
[..]
Wij geven dat bij reserveren meteen aan, met de vraag of ze willen bellen. De lijst met allergieėn brengen of mailen we meestal een weekje van te voren. De betere restaurants bellen hierover nog na, in dingen na te vragen.
Maar goed, mijn vriendin is dan ook wel voor heel veel dingen allergisch....
Ook als we telefonisch reserveren hoor. Dan vragen we of de kok wilt bellen.quote:Op maandag 5 november 2018 18:24 schreef probeer het volgende:
[..]
Raar. Is dat niet (of lastig) aan te geven wanneer je belt voor een reservering dan?
Ik zou als ik als ober/bediening de telefoon op zou nemen, dat meteen volledig zowel in de agenda van de kok schrijven als die van de bediening (om het dan nog eens naar de kok toe te herhalen een dag of wat voor de reservering).
Edit: Ah, reserveren via internet. Got it.
Als het zo erg is als bij je vrouw, dan snap ik het ook wel hoor. Dat wil je toch altijd zelf dubbelchecken.quote:Op donderdag 8 november 2018 16:14 schreef sanger het volgende:
[..]
Ook als we telefonisch reserveren hoor. Dan vragen we of de kok wilt bellen.
En raar, ja misschien wel.. maar niemand zit er op te wachten dat ze een allergische reactie krijgt..... Ook het restaurant niet
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |