abonnement Unibet Coolblue
pi_180486709
Gisteren in Villa Sporza ging het over de zware kant van het schema waar België in terecht kwam. En dat ze met het makkelijkere schema nu in de finale zouden staan en eenmaal in de finale, die ook zouden winnen. Het is een gedachte die in België leeft, Kompany zei namelijk hetzelfde.

Natuurlijk mag je trots zijn, maar ik heb toch het idee dat ze een beetje naast hun schoenen zijn gaan lopen.

Brazilië was qua spelbeeld beter dan België, Brazilië wist negen keer op het Belgische doel te schieten terwijl België niet verder kwam dan drie keer. Een eigen doelpunt en het niet krijgen van een strafschop maakten uiteindelijk het verschil. Tegen Japan werd een 2-0 achterstand omgebogen in een 2-3 voorsprong, dat lukt tegen een sterkere tegenstander natuurlijk ook niet. En in de poulefase werden de zwakkere landen Panama en Tunesië verslagen, de Engelsen hadden er voordeel bij om niet te winnen, dus deden dat ook niet.

Aangezien België terecht van Frankrijk verloor (gezien het spelbeeld) en sowieso in het toernooi aardig wat tegendoelpunten geïncasseerd heeft, lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat ze kampioen zouden worden. Sterker nog, het lijkt me waarschijnlijker dat ze er in de andere kant van het schema wel tegen de stugge en uitgekookte Kroaten waren uitgevlogen.
  zondag 15 juli 2018 @ 12:25:38 #2
261324 MPC60
Roger Linn Groupie
pi_180486763
Dit zeg ik al een week maar zelfs hier in Nederland kunnen ze niet meer zonder rode bril naar België kijken.
Op maandag 8 januari 2018 14:29 schreef BadderHaring het volgende:
Ajax is geen club. Dat is een bedrijf.
  User die overal opduikt 2022 zondag 15 juli 2018 @ 12:27:06 #3
186611 Haags
pi_180486793
Als als als..
Zonder wrijving geen glans
pi_180487109
Als Meunier wel mee had gedaan tegen Frankrijk had Belgie nu in de finale gestaan.
Dag jongens tot ziens, tot in betere tijden.
pi_180487208
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:25 schreef MPC60 het volgende:
Dit zeg ik al een week maar zelfs hier in Nederland kunnen ze niet meer zonder rode bril naar België kijken.
spreek voor jezelf.
pi_180487594
België heeft zijn beste resultaat ooit gehaald in de Belgische voetbalgeschiedenis. Neen wij Belgen zijn niet teleurgesteld en wij klagen zeker niet....

Beste resultaat ooit:

1. Rusland 2018 (Derde)
2. Mexico 1986 (Vierde)
3. Brazilië 2014 (Kwartfinale)
4. Spanje 1982 (Tweede ronde)
4. Italië 1990 (Tweede ronde)
4. Verenigde staten 1994 (Tweede ronde)
4. Japan/Zuid Korea 2002 ( Tweede ronde)
8. Uruguay 1930 (Eerste ronde )
8. Italië 1934 (Eerste ronde)
8. Frankrijk 1938 (Eerste ronde)
8. Zwitserland 1954 (Eerste ronde)
8. Mexico 1970 (Eerste ronde)
8. Frankrijk 1998 (Eerste ronde)
pi_180487718
Ze hebben vooral een hoop geluk gehad, wat je ook moet hebben op een eindtoernooi.

Verder heb ik zeker wel kunnen genieten van spelers als Hazard, Lukaku en Meunier. Ook kleine Driesje of zoals wij hem noemen Cirò, was lekker aanwezig zo tegen het einde van het toernooi. Maar dat ben ik wel van hem gewend ;)
N A P O L I
C A M P A N I A
pi_180489483
Ach, ik hoorde niemand van Nederland 8 jaar geleden. Zakelijk resultaatvoetbal met 1 topland tot de finale (Brazilië) met z'n minste lichting. Uruguay was zo-zo, kon ik moeilijk als topland zien. Tegen Spanje scheelde het ook maar een voetveeg van Casillas op Robben.

Voetbal is ook gewoon geluk, dat hadden de Belgen tegen Brazilië. Dat was 1 keer dat ze echt onderlagen. De andere keren waren ze minstens de evenknie tot beter.
pi_180489558
Belgjes zitten weer triest te janken onder aanleiding van Courtois (scheids, antivoetbal fransen, schema), kortom de Belgjes zijn weer terug bij af in de Calimero houding zoals we ze kennnen.

Ze vergeten wel even de meest makkelijke groep waar ze in zaten.
Even a broken clock is right twice a day.
pi_180492148
De laatste 4 landen waren allemaal Europese landen, we zullen het zien in 2020 als daar plotseling nog een hele resem aan landen bij komen.

België kan zomaar in een moeilijkere poule terechtkomen. Maar met de huidige nr. 2 in de wereld (FIFA RANKING) denk ik dat ze wel zullen doorgaan.
Cindy De Vuyst
  Beste debater 2022 zondag 15 juli 2018 @ 18:35:05 #11
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180496889
Beter zelfs.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 zondag 15 juli 2018 @ 18:37:19 #12
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180496977
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:23 schreef luxerobots het volgende:
Gisteren in Villa Sporza ging het over de zware kant van het schema waar België in terecht kwam. En dat ze met het makkelijkere schema nu in de finale zouden staan en eenmaal in de finale, die ook zouden winnen. Het is een gedachte die in België leeft, Kompany zei namelijk hetzelfde.

Natuurlijk mag je trots zijn, maar ik heb toch het idee dat ze een beetje naast hun schoenen zijn gaan lopen.

Brazilië was qua spelbeeld beter dan België, Brazilië wist negen keer op het Belgische doel te schieten terwijl België niet verder kwam dan drie keer. Een eigen doelpunt en het niet krijgen van een strafschop maakten uiteindelijk het verschil. Tegen Japan werd een 2-0 achterstand omgebogen in een 2-3 voorsprong, dat lukt tegen een sterkere tegenstander natuurlijk ook niet. En in de poulefase werden de zwakkere landen Panama en Tunesië verslagen, de Engelsen hadden er voordeel bij om niet te winnen, dus deden dat ook niet.

Aangezien België terecht van Frankrijk verloor (gezien het spelbeeld) en sowieso in het toernooi aardig wat tegendoelpunten geïncasseerd heeft, lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat ze kampioen zouden worden. Sterker nog, het lijkt me waarschijnlijker dat ze er in de andere kant van het schema wel tegen de stugge en uitgekookte Kroaten waren uitgevlogen.
Genot was vooral om Nederlanders, die steevast over Belgen praten alsof zij een minderwaardigheidscomplex hebben, te zien huiveren bij de gedachte dat de zuiderbuur wereldkampioen zou worden. "Dat zou echt rampzalig zijn." Over complexen gesproken.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180497373
België was duidelijk de beste ploeg van de laatste 4 overblijvende landen. Door het onsportief gedrag van Frankrijk hebben ze toen verloren. Anders hadden ze wel gewonnen, de hele wereld (uitgezonderd Frankrijk) is het daar wel mee eens.
Cindy De Vuyst
pi_180497618
Belgjes hebben hun kans gemist, die staan dadelijk weer waar ze horen joh, niks mis mee. Kroatië ook, trouwens.
  zondag 15 juli 2018 @ 18:54:34 #15
142400 RedFever007
Schoenbekooievaar beste ooieva
pi_180497649
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:47 schreef einzeinz het volgende:
België was duidelijk de beste ploeg van de laatste 4 overblijvende landen. Door het onsportief gedrag van Frankrijk hebben ze toen verloren. Anders hadden ze wel gewonnen, de hele wereld (uitgezonderd Frankrijk) is het daar wel mee eens.
dit

Prima ploeg België ^O^
pi_180497905
Belgen konden weinig inbrengen tegen Frankrijk vergeleken met Kroatië.
  zondag 15 juli 2018 @ 19:33:30 #17
117098 Hathor
Effe niet
pi_180498733
Belgie had geen schijn van kans tegen Frankrijk, die tegen hen hetzelfde speelden als de Belgen tegen Brazilie deden. Het mooie was dat de Belgen die pot tegen Brazilie bestempelden als fantastisch, maar toen ze tegen Frankrijk een koekje van eigen deeg kregen het ineens anti voetbal was. De verdere reacties uit dat kamp verbazen me dus ook niet.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  zondag 15 juli 2018 @ 19:38:44 #18
478980 Voice_Over
Chief Opinion Officer
pi_180498864
Belgie is een zwaar overschatte ploeg. Makkelijke tegenstanders. Eigenlijk hadden ze al in de 1/8 finales eruit moeten liggen tergen Japan.
pi_180499145
Een wijs man zei ooit: “om wereldkampioen te worden, moet je alle potjes in de knock-out fase winnen.”

Ze mogen het over 4 jaar nog een x proberen. En ja, ze zijn inderdaad een beetje naast hun schoenen gaan lopen.
pi_180499150
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:47 schreef einzeinz het volgende:
België was duidelijk de beste ploeg van de laatste 4 overblijvende landen. Door het onsportief gedrag van Frankrijk hebben ze toen verloren. Anders hadden ze wel gewonnen, de hele wereld (uitgezonderd Frankrijk) is het daar wel mee eens.
Ze maakten geen schijn van kans tegen de Fransen. Hebben maar een kans gehad.

Daar is de consensus over de hele wereld. Zie reddit en Engelse voetbalforums.
pi_180499177
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:37 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Genot was vooral om Nederlanders, die steevast over Belgen praten alsof zij een minderwaardigheidscomplex hebben, te zien huiveren bij de gedachte dat de zuiderbuur wereldkampioen zou worden. "Dat zou echt rampzalig zijn." Over complexen gesproken.
Je bent zelf een Nederlander en je heb een teringhekel aan voetbal. Stop deze act, broeder. 😄
  zondag 15 juli 2018 @ 19:55:09 #22
15600 BB-King
Long live the King!
pi_180499191
Ik hoor ze allen zeggen dat ze veruit de beste ploeg waren.

Inmiddels staat Frankrijk met die cup te hossen. :')
Wat lees je mijn signature? Heb ik soms wat van je aan?
pi_180499192
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:52 schreef Mariocash het volgende:
Een wijs man zei ooit: “om wereldkampioen te worden, moet je alle potjes in de knock-out fase winnen.”

Ze mogen het over 4 jaar nog een x proberen. En ja, ze zijn inderdaad een beetje naast hun schoenen gaan lopen.
Het was nu of nooit voor de Belgen. Over vier jaar zijn een groot aantal spelers van dit elftal al gestopt en de aanwas in de verdediging ontbreekt.
  Beste debater 2022 zondag 15 juli 2018 @ 19:55:26 #24
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180499198
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:54 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Je bent zelf een Nederlander en je heb een teringhekel aan voetbal. Stop deze act, broeder. 😄
Mwoh... Brabant, België...
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180499282
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het was nu of nooit voor de Belgen. Over vier jaar zijn een groot aantal spelers van dit elftal al gestopt en de aanwas in de verdediging ontbreekt.
Klopt. Over 2 jaar kunnen ze het nog wel leuk doen op het EK.
  zondag 15 juli 2018 @ 20:23:17 #26
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_180499718
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:55 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Het was nu of nooit voor de Belgen. Over vier jaar zijn een groot aantal spelers van dit elftal al gestopt en de aanwas in de verdediging ontbreekt.
Mwah, er zit in de verdediging toch ook wel wat aan te komen hoor. Tegen binnen 4 jaar kunnen Senna Miangue en Zinho Vanheusden ook al toppers zijn ...
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_180499783
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:47 schreef einzeinz het volgende:
België was duidelijk de beste ploeg van de laatste 4 overblijvende landen. Door het onsportief gedrag van Frankrijk hebben ze toen verloren. Anders hadden ze wel gewonnen, de hele wereld (uitgezonderd Frankrijk) is het daar wel mee eens.
want België speelde niet zoals frankrijkrijk tegen brazilie dan? Zwaar overschat die Belgen man :')
pi_180499921
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:23 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

Mwah, er zit in de verdediging toch ook wel wat aan te komen hoor. Tegen binnen 4 jaar kunnen Senna Miangue en Zinho Vanheusden ook al toppers zijn ...
Of ze breken nooit door. Deze twee zijn nog veel te onervaren en jong om dat te kunnen voorspellen.
  zondag 15 juli 2018 @ 20:33:16 #29
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_180499938
Matig tegen Panama, leuk tegen Tunesië (wel even in aanmerking nemen dat die zowat hun hele defensie misten), een non-match tegen Engeland, beschamend moeizaam tegen Japan, 1 goede helft tegen Brazilië (andere helft volledig weggespeeld en geluk dat er een penalty niet werd gegeven), onmachtig tegen een saai Frankrijk en routineus gewonnen van Engeland, dat niets te zoeken had in een halve finale.

Desalniettemin kan je niet zeggen dat ze onterecht in de halve finale stonden, want de meeste andere ploegen lieten nog minder zien. Maar om nu te zeggen dat ze de harten van de neutrale voetballiefhebbers hebben gestolen, dat vind ik lichtjes overdreven. Ze hadden, als ploeg, waarschijnlijk enkele van de mooiste counters van het toernooi, maar dan houdt het wel op.

Verder blijft het wel lachen met het krampachtig gebruik van verkleinwoorden bij sommigen als het over Belgen gaat. En natuurlijk de constant bijgestelde voorspellingen over hoe snel de Belgen er wel niet gingen uitgaan (vooral dan de paniekerige wishful thinking die daar steeds in doorsijpelde).
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  zondag 15 juli 2018 @ 20:49:46 #30
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180500277
Ze hebben het gewoon prima gedaan. De loting zat mee (al vanaf de kwalificatie) maar ze hebben toch aardig wat goals gemaakt en bijna elke wedstrijd gewonnen. Wel gemazzeld ook tegen Japan en Brazilië, maar zonder mazzel haal je geen halve finale WK.
  zondag 15 juli 2018 @ 20:53:26 #31
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180500346
quote:
99s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Matig tegen Panama, leuk tegen Tunesië (wel even in aanmerking nemen dat die zowat hun hele defensie misten), een non-match tegen Engeland, beschamend moeizaam tegen Japan, 1 goede helft tegen Brazilië (andere helft volledig weggespeeld en geluk dat er een penalty niet werd gegeven), onmachtig tegen een saai Frankrijk en routineus gewonnen van Engeland, dat niets te zoeken had in een halve finale.

Desalniettemin kan je niet zeggen dat ze onterecht in de halve finale stonden, want de meeste andere ploegen lieten nog minder zien. Maar om nu te zeggen dat ze de harten van de neutrale voetballiefhebbers hebben gestolen, dat vind ik lichtjes overdreven. Ze hadden, als ploeg, waarschijnlijk enkele van de mooiste counters van het toernooi, maar dan houdt het wel op.

Verder blijft het wel lachen met het krampachtig gebruik van verkleinwoorden bij sommigen als het over Belgen gaat. En natuurlijk de constant bijgestelde voorspellingen over hoe snel de Belgen er wel niet gingen uitgaan (vooral dan de paniekerige wishful thinking die daar steeds in doorsijpelde).
Tegen frankrijk was het een 1-0 wedstrijd. Wie scoorde ging door.
Daarin hebben ze ook kansen gehad. En tegen Kroatie waren ze ook de betere geweest.

Het ging er niet om hoe goed ze waren overall, het ging er om wie er beter was op een WK. Als er een kans was, was het deze editie.

Waren ze echt zoveel slechter dan de Fransen?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  zondag 15 juli 2018 @ 20:56:50 #32
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_180500417
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:32 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Of ze breken nooit door. Deze twee zijn nog veel te onervaren en jong om dat te kunnen voorspellen.
Uiteraard, maar wat ik wil zeggen is dat het niet zo is dat er opeens niks veelbelovend meer aankomt natuurlijk. Er is best nog wel behoorlijk wat aanstormend talent in alle linies. Maar of die dan doorbreken of het 'Vandenborrekes' worden is natuurlijk koffiedik kijken.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
pi_180500481
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:52 schreef Jaeger85 het volgende:

[..]

Ze maakten geen schijn van kans tegen de Fransen. Hebben maar een kans gehad.
Dit. Leuk elftal met leuke spelers. Maar ook wat naïef en ze missen de echte 'edge'. De killermentaliteit die nodig is tegen Kroatië, Frankrijk.

Tegen Japan hadden ze gelukt tegen Brazilië was het ook matig en hadden ze makkelijk kunnen verliezen gezien het spelbeeld en de kansen van Brazilië. Prima dat ze wat geluk hadden. Maar briljant hebben ze toch niet gespeeld.

Het was niet goed genoeg voor de finale. Frankrijk is terecht de kampioen. Op zich hebben ze gekregen wat ze hebben verdiend. Mooie 3e plaats.
Whatever...
  zondag 15 juli 2018 @ 21:12:15 #34
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_180500728
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:53 schreef Red_85 het volgende:
Waren ze echt zoveel slechter dan de Fransen?
Nee, daar heeft vooral de coach gefaald. Dat het beginnen met Dembele verkeerd uitdraaide, dat kan gebeuren, maar het bijsturen na de 1-0 van Frankrijk was gewoon heel slecht. Fellaini eruit halen, Batshuayi er pas in als de wedstrijd bijna gedaan is. Je zag meteen dat het helemaal niets meer ging worden, het is eigenlijk geen moment meer spannend geweest terwijl ze bijna een hele helft tijd hadden en maar 1 goal achter stonden. En die achterstand kwam ook "maar" door een (uiteraard goede) corner uit de lucht vallen, niet door briljant Frans voetbal.

Ik had het idee dat België inderdaad geloofde dat de ploeg, die eerst scoorde, ging winnen en dat ze zichzelf daar na het Franse doelpunt al meteen bij hebben neergelegd. Geen enkel moment was er een serieus offensief. Het is niet zo dat ze probeerden en hebben gefaald, nee, ze stonden te kijken en dachten direct dat het waarschijnlijk toch te moeilijk en dus niets zou worden, dus ze bleven dan maar gewoon toekijken. De wedstrijd was gewoon over.

Geen schijn van kans tegen Frankrijk is uiteraard onzin.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_180501432
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:02 schreef Dale__Cooper het volgende:
Belgen konden weinig inbrengen tegen Frankrijk vergeleken met Kroatië.
Frankrijk is gewoon een kutploeg die het moet hebben van spel vertragen, fouten maken en vooral de scheidsrechter mee hebben.
Zie hoe ze hun laatste 4 wedstrijden gewonnen hebben, kun je bezwaarlijk sportief noemen natuurlijk!
Cindy De Vuyst
pi_180501762
De Belgische gouden generatie is door de bond verpest door er geen toptrainer voor te zetten. Martinez heeft tegen Frankrijk tactisch gefaald en Wilmots was al helemaal een hopeloze flapdrol.

Dit WK heeft België tegen Japan het geluk gehad dat die 2-1 zo dom viel en de Japanners blind naar voor bleven rennen. Daarnaast scoorde Brazilië niet tijdens de stormloop op goal maar in plaats daarvan lag de bal er ineens aan de andere kant door een eigen goal in. Frankrijk was gewoon veel beter dan België en het Belgische geluk was in die wedstrijd gewoon op, ik kreeg zelfs de indruk dat Frankrijk er met de rem op speelde. Dit België had nooit wereldkampioen kunnen worden, tenminste niet met een dergelijke beperkte coach.
pi_180501961
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 21:47 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Frankrijk is gewoon een kutploeg die het moet hebben van spel vertragen, fouten maken en vooral de scheidsrechter mee hebben.
Zie hoe ze hun laatste 4 wedstrijden gewonnen hebben, kun je bezwaarlijk sportief noemen natuurlijk!
Tegen Uruguay en Argentinië waren ze veel beter. Tegen België ging het gelijkop tot de 1-0, daarna voetbalden ze het (saai) maar simpel uit. Vandaag heeft het wel flink meegezeten. Al counterden ze het wel vakkundig uit halverwege de tweede helft en kwam de overwinning niet meer in gevaar.
pi_180502096
Nee, de kwaliteiten van de Belgen worden nogal overschat. Ze hebben enkele wereldtoppers met Hazard, KDB en Courtois, maar verder is het vooral heel degelijk. Achterin vrij kwetsbaar, Lukaku ben ik ook nog altijd niet echt kapot van.

België heeft het fantastisch gedaan hoor, sympathiek team ook vind ik, maar als ik dan mensen hoor zeggen dat ze het beste team van het WK hebben kwalitatief gezien, nee, absoluut niet :).
pi_180504145
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:42 schreef Sigaartje het volgende:
Als Meunier wel mee had gedaan tegen Frankrijk had Belgie nu in de finale gestaan.
Als Japan iets volwassener was op het einde waren ze er in de achtste finale er al uitgevlogen en was dit elftal beschimpt en als flop van het WK gezien.

België had geluk met de loting, naast Engeland twee lachwekkend slappe voetballanden in de groepsfase. In de achtste finale hadden ze het enorm moeilijk tegen het toch wel veel zwakkere Japan. De wedstrijd tegen Brazilië speelde ze vrij aardig maar hadden echt wel het geluk aan hun zijde. Tegen Frankrijk waren ze duidelijk de mindere ploeg.
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_180504224
Als ik de 'experts' in dit topic moet geloven stelt deze ploeg helemaal niks voor. :') Heerlijk toch die afgunst....

Anyway. Terwijl men in Parijs ruiten ingooit, was dit het feestje in Brussel. Leuk elftal, goeie spelers, mooie 3de plek _O_

  maandag 16 juli 2018 @ 00:43:58 #41
117098 Hathor
Effe niet
pi_180504758
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:00 schreef Mariocash het volgende:

[..]

Klopt. Over 2 jaar kunnen ze het nog wel leuk doen op het EK.
Dan hebben de Franse jonkies allemaal weer meer internationale ervaring in de benen en maken ze helemaal gaan kans meer. Dit Frankrijk zou het mondiale voetbal wel eens kunnen gaan domineren de aankomende 10 jaar, zoals Spanje dat een tijdlang heeft gedaan.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180505031
Ik zal je eens wat zeggen, die Kev kan éch goe voetballe hè....

AH JOH GA WEER NIE LOPEN ZEIKE JOH TAMZAK.
pi_180505390
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 00:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan hebben de Franse jonkies allemaal weer meer internationale ervaring in de benen en maken ze helemaal gaan kans meer. Dit Frankrijk zou het mondiale voetbal wel eens kunnen gaan domineren de aankomende 10 jaar, zoals Spanje dat een tijdlang heeft gedaan.
Dat is ook een feit
Cindy De Vuyst
pi_180506973
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 00:43 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dan hebben de Franse jonkies allemaal weer meer internationale ervaring in de benen en maken ze helemaal gaan kans meer. Dit Frankrijk zou het mondiale voetbal wel eens kunnen gaan domineren de aankomende 10 jaar, zoals Spanje dat een tijdlang heeft gedaan.
En vergeet Nederland niet. Wij zijn ook weer op de weg naar boven!


Oh, wacht... 🙁
pi_180506975
quote:
8s.gif Op maandag 16 juli 2018 01:20 schreef O_o_ het volgende:
Ik zal je eens wat zeggen, die Kev kan éch goe voetballe hè....

AH JOH GA WEER NIE LOPEN ZEIKE JOH TAMZAK.
Ey Bossie!
  maandag 16 juli 2018 @ 07:25:32 #46
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180507263
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 23:58 schreef lolcat8811 het volgende:
Als ik de 'experts' in dit topic moet geloven stelt deze ploeg helemaal niks voor. :') Heerlijk toch die afgunst....

Anyway. Terwijl men in Parijs ruiten ingooit, was dit het feestje in Brussel. Leuk elftal, goeie spelers, mooie 3de plek _O_

Walgelijk dat 'Waar is het feestje'-gebral.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  maandag 16 juli 2018 @ 09:04:52 #47
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_180507805
Wat een afgunst van de Nederlanders in dit topic _O- _O- _O-

Eerst maar eens een keertje proberen te kwalificeren voor een groot tournooi voor jullie commentaar hebben w/ w/
pi_180507918
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:36 schreef Googke het volgende:

Voetbal is ook gewoon geluk, dat hadden de Belgen tegen Brazilië. Dat was 1 keer dat ze echt onderlagen. De andere keren waren ze minstens de evenknie tot beter.
Tegen Japan waren ze al zo goed als verslagen tegen een veel beter voetballend team, de kopjes hingen al toen de bal uit het niets gelukkig in de verre hoek zeilde. Pas toen kregen ze weer moed, op eigen mentale kracht en vertrouwen om een verdediging te slechten was het niets. Tegen Brazilie werden ze ook van enigzins gelukkig bovenliggende partij de onderliggende, het was een half uur lang vrouwen en kinderen eerst.

Ze hebben gewoon wéér niet naar hun mogelijkheden gepresteerd, en dat moet wéér met de mantel der liefde bedekt worden. Ze kunnen niet falen omdat ze niet mogen falen, maar als je niet durft te falen ga je ook niet slagen. Dan maar trots zijn dat ze met de grote jongens mee hebben mogen doen, dat is een echte losersmentaliteit van een heel land die terugkomt in het nationale team zelf.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 16 juli 2018 @ 09:28:18 #49
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_180508069
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:17 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Tegen Japan waren ze al zo goed als verslagen tegen een veel beter voetballend team, de kopjes hingen al toen de bal uit het niets gelukkig in de verre hoek zeilde. Pas toen kregen ze weer moed, op eigen mentale kracht en vertrouwen om een verdediging te slechten was het niets. Tegen Brazilie werden ze ook van enigzins gelukkig bovenliggende partij de onderliggende, het was een half uur lang vrouwen en kinderen eerst.

Ze hebben gewoon wéér niet naar hun mogelijkheden gepresteerd, en dat moet wéér met de mantel der liefde bedekt worden. Ze kunnen niet falen omdat ze niet mogen falen, maar als je niet durft te falen ga je ook niet slagen. Dan maar trots zijn dat ze met de grote jongens mee hebben mogen doen, dat is een echte losersmentaliteit van een heel land die terugkomt in het nationale team zelf.
Man toch, hoeveel onzin kan er in één post geplaatst worden?

In de wedstrijd tegen Japan was België nagenoeg de hele tweede helft baas. Japan scoort uit het niets twee (mooie) doelpunten. Hulde voor Japan. De aansluitingstreffer gaat met een gelukje binnen, maar vergeet niet dat we daarvoor ook al lang gescoord hadden moeten hebben. Vanaf het moment dat het 2-2 werd was de kans 100% dat België die match zou winnen, hetzij binnen de 90 minuten of eventueel na verlengingen.

3 keer scoren in één helft en dan nog de winst afdoen als geluk :') Je leest hier toch soms echt dingen hoor.

België heeft met zijn derde plaats een resultaat gehaald dat je gewoon mocht verwachten van deze ploeg. Ze hebben de verwachtingen zeker ingelost. Ze zijn niet de beste ploeg van de wereld, maar op basis van hun kwaliteiten en op basis van hun gespeeld WK was die halve finale méér dan gerechtvaardigd. Als het tegen Frankrijk even mee zit dan speel je gewoon die finale.
  maandag 16 juli 2018 @ 09:46:18 #50
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180508335
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 23:58 schreef lolcat8811 het volgende:
Als ik de 'experts' in dit topic moet geloven stelt deze ploeg helemaal niks voor. :') Heerlijk toch die afgunst....

Anyway. Terwijl men in Parijs ruiten ingooit, was dit het feestje in Brussel. Leuk elftal, goeie spelers, mooie 3de plek _O_

Fantastisch he :D Klagen over de arrogante Belgen (HAHAHAHAHA), dat België niets te zoeken heeft op het WK, met alle geluk van de wereld derde is geworden, slechtste WK ooit blablablabla letterlijk alles wordt uit de kast gehaald om maar te kunnen kankeren op België.

Nederland is veel beter. Dat Nederland niet tot de 32e landen op het WK hoort en België derde is geworden zegt niets.

:')
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
  maandag 16 juli 2018 @ 09:50:33 #51
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180508404
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:47 schreef einzeinz het volgende:
Door het onsportief gedrag van Frankrijk hebben ze toen verloren.
:')
#KICKOUTZP
  maandag 16 juli 2018 @ 10:12:09 #52
117098 Hathor
Effe niet
pi_180508762
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:04 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Wat een afgunst van de Nederlanders in dit topic _O- _O- _O-

Eerst maar eens een keertje proberen te kwalificeren voor een groot tournooi voor jullie commentaar hebben w/ w/
Je kan prima commentaar hebben zonder erbij te zijn op een toernooi, als er een ding is dat we van de Belgen geleerd hebben is het dat wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180509216
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:04 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Wat een afgunst van de Nederlanders in dit topic _O- _O- _O-

Eerst maar eens een keertje proberen te kwalificeren voor een groot tournooi voor jullie commentaar hebben w/ w/
Zoals Belgie tijdens hun 10 donkere jaren bedoel je? Gaven wel het goede voorbeeld ja.
pi_180509763
Als ze makkelijkere tegenstanders hadden gekregen hadden ze gewonnen, tja dat zegt toch al genoeg...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 16 juli 2018 @ 11:17:28 #55
82546 Apekoek
terrorhenk
pi_180510098
Ik ben er wel van overtuigd, als ze wel als 2e in de poule waren geëindigd, hadden ze in de finale gestaan en had je een andere wedstrijd gehad dan in de halve finale. Kampioen weet ik niet, wel een grotere kans.
pi_180510137
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:28 schreef Chilliewillie88 het volgende:

[..]

Man toch, hoeveel onzin kan er in één post geplaatst worden?

In de wedstrijd tegen Japan was België nagenoeg de hele tweede helft baas. Japan scoort uit het niets twee (mooie) doelpunten. Hulde voor Japan. De aansluitingstreffer gaat met een gelukje binnen, maar vergeet niet dat we daarvoor ook al lang gescoord hadden moeten hebben. Vanaf het moment dat het 2-2 werd was de kans 100% dat België die match zou winnen, hetzij binnen de 90 minuten of eventueel na verlengingen.

3 keer scoren in één helft en dan nog de winst afdoen als geluk :') Je leest hier toch soms echt dingen hoor.

België heeft met zijn derde plaats een resultaat gehaald dat je gewoon mocht verwachten van deze ploeg. Ze hebben de verwachtingen zeker ingelost. Ze zijn niet de beste ploeg van de wereld, maar op basis van hun kwaliteiten en op basis van hun gespeeld WK was die halve finale méér dan gerechtvaardigd. Als het tegen Frankrijk even mee zit dan speel je gewoon die finale.
En als het tegen Japan niet heel erg meezit is K.O. zodra de K.O. fase begint. Belgie had veel moeite met het uitspelen van kansen als het moest en toonde zich mentaal vrij zwak zodra het moeilijk werd.

Nou zag ik dat al een beetje aankomen maar ik had gehoopt op een goed voetballend en goed vechtend Belgie en ben daarin teleurgesteld. Dat zijn de Belgen ook alleen durven die niet teleurgesteld te zijn en zijn zichzelf nu aan het overschreeuwen met wat er allemaal wel goed was. Die dingen waren er ook maar de wedstrijd tegen Japan was niet goed, de wedstrijd tegen Brazilie was niet goed en de wedstrijd tegen Frankrijk was niet goed. Nou kun je van Frankrijk verliezen maar ze gingen niet strijdend ten onder zoals Kroatie maar ze stapelden ze onnodige foute passes op aanvallende besluiteloosheid. Ze gingen plichtmatig rondspelend ten onder.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  Beste debater 2022 maandag 16 juli 2018 @ 11:23:38 #57
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180510244
quote:
99s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:33 schreef SaintOfKillers het volgende:
Matig tegen Panama, leuk tegen Tunesië (wel even in aanmerking nemen dat die zowat hun hele defensie misten), een non-match tegen Engeland, beschamend moeizaam tegen Japan, 1 goede helft tegen Brazilië (andere helft volledig weggespeeld en geluk dat er een penalty niet werd gegeven), onmachtig tegen een saai Frankrijk en routineus gewonnen van Engeland, dat niets te zoeken had in een halve finale.

Desalniettemin kan je niet zeggen dat ze onterecht in de halve finale stonden, want de meeste andere ploegen lieten nog minder zien. Maar om nu te zeggen dat ze de harten van de neutrale voetballiefhebbers hebben gestolen, dat vind ik lichtjes overdreven. Ze hadden, als ploeg, waarschijnlijk enkele van de mooiste counters van het toernooi, maar dan houdt het wel op.

Verder blijft het wel lachen met het krampachtig gebruik van verkleinwoorden bij sommigen als het over Belgen gaat. En natuurlijk de constant bijgestelde voorspellingen over hoe snel de Belgen er wel niet gingen uitgaan (vooral dan de paniekerige wishful thinking die daar steeds in doorsijpelde).
Inderdaad, dit... "Want als België wereldkampioen wordt hebben ze meer gepresteerd dan wij!"

Over minderwaardigheidscomplex gesproken... half Nederland in de paniek omdat de zuiderbuur dreigde te doen wat ze zelf nooit is gelukt.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180510352
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Inderdaad, dit... "Want als België wereldkampioen wordt hebben ze meer gepresteerd dan wij!"

Over minderwaardigheidscomplex gesproken... half Nederland in de paniek omdat de zuiderbuur dreigde te doen wat ze zelf nooit is gelukt.
Huh welk Nederland heb jij het over? Hier hingen er zelfs Belgische vlaggen, in de media was bijna iedereen voor België et cetera...
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Beste debater 2022 maandag 16 juli 2018 @ 11:27:48 #59
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180510365
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:27 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Huh welk Nederland heb jij het over? Hier hingen er zelfs Belgische vlaggen, in de media was bijna iedereen voor België et cetera...
Oh ja sorry. Half fok.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180510909
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh ja sorry. Half fok.
FOK! is altijd net wat zuurder dan de rest van Nederland ja. :P

Mit freundlichen Grüßen Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 16 juli 2018 @ 12:04:27 #61
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_180511095
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:27 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Oh ja sorry. Half fok.
Waarschijnlijk ook minder dan de helft van het forum. Gewoon een groep die veel lawaai maakt om zichzelf interessanter te maken dan ze eigenlijk zijn. Ze lijken met meer te zijn, maar het is compulsief gejammer van een beperkte groep.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 16 juli 2018 @ 12:07:56 #62
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180511158
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 21:47 schreef einzeinz het volgende:

[..]

Frankrijk is gewoon een kutploeg die het moet hebben van spel vertragen, fouten maken en vooral de scheidsrechter mee hebben.
Zie hoe ze hun laatste 4 wedstrijden gewonnen hebben, kun je bezwaarlijk sportief noemen natuurlijk!
De Fransen kunnen prima voetballen, alleen zijn ze niet van die naïeve klapmongolen die hun wereldkampioenschap vergooien door als een blind paard naar voren te blijven rennen.
  maandag 16 juli 2018 @ 12:15:43 #63
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180511325
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:04 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Wat een afgunst van de Nederlanders in dit topic _O- _O- _O-

Eerst maar eens een keertje proberen te kwalificeren voor een groot tournooi voor jullie commentaar hebben w/ w/
Ik ben een Frankrijk-supporter dus ik behoud mij het recht om op het Belgische team te schijten. Het zijn een stelletje overschatte posers.

Ik geloof nooit dat ze langs Kroatië waren gekomen en ooit de finale hadden bereikt om tegen Les Bleues te mogen verliezen.
  maandag 16 juli 2018 @ 12:18:19 #64
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180511361
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Inderdaad, dit... "Want als België wereldkampioen wordt hebben ze meer gepresteerd dan wij!"

Over minderwaardigheidscomplex gesproken... half Nederland in de paniek omdat de zuiderbuur dreigde te doen wat ze zelf nooit is gelukt.
Haha, wat lul jij? Ik erger mij juist KAPOT aan al die Nederlanders hier die opeens België supporter waren geworden. Wat mij betreft waren mijn landgenoten juist veel te solidair met jullie. Waarom wel België en niet Frankrijk? Wat de fuck is er zo bijzonder aan België? Omdat een beperkt deel een soort verbasterd Nederlands spreekt?

Zonder Napoleon had onze huidige rechtsstaat niet eens bestaan.
  Beste debater 2022 maandag 16 juli 2018 @ 12:19:13 #65
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180511371
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:18 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Haha, wat lul jij? Ik erger mij juist KAPOT aan al die Nederlanders hier die opeens België supporter waren geworden. Wat mij betreft waren mijn landgenoten juist veel te solidair met jullie. Waarom wel België en niet Frankrijk? Wat de fuck is er zo bijzonder aan België? Omdat een beperkt deel een soort verbasterd Nederlands spreekt?

Zonder Napoleon had onze huidige rechtsstaat niet eens bestaan.
Ik herhaal maar weer eens: geschiedenis is gewoon niet je ding.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 juli 2018 @ 12:20:17 #66
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180511382
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:19 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ik herhaal maar weer eens: geschiedenis is gewoon niet je ding.
Lekker makkelijke oneliner weer, goed verhaal.

Ga maar weer lekker je vette frietjes eten en treuren over jullie verloren toernooi. Ik vier de hele week nog de overwinning!
  Beste debater 2022 maandag 16 juli 2018 @ 12:21:14 #67
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180511400
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:20 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Lekker makkelijke oneliner weer, goed verhaal.

Ga maar weer lekker je vette frietjes eten treuren over jullie verloren toernooi. Ik vier de hele week nog de overwinning!
Het is gewoon een terugkerend fenomeen met je... of het nu de Amerikaanse geschiedenis is of de historie van de totstandkoming van de Benelux, het is steevast huilen met de pet op zo slecht.

Maar feest ze. *O*
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180511900
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:23 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Inderdaad, dit... "Want als België wereldkampioen wordt hebben ze meer gepresteerd dan wij!"

Over minderwaardigheidscomplex gesproken... half Nederland in de paniek omdat de zuiderbuur dreigde te doen wat ze zelf nooit is gelukt.
Als ze het hadden afgedwongen dan was het ook een groot elftal en gun ik het ze. Maar het dreigde helemaal niet, als voetballand was het een typische beginneling: Geen flauw benul wat er nodig is om WK te worden. Eerst verkneukelen ze zich al bij voorbaat over de komende grote uitslagen tegen voetbaldwergen, om dan vervolgens te zeuren dat je geen kritiek mag geven omdat ze voldoende gedaan hebben. Het was allemaal zo krampachtig, het moest en zou een feestje worden.

Om WK te worden moet je op de belangrijkste momenten op je best zijn. Maar op de belangrijkste momenten hadden de Belgen de mentale veerkracht van een dood vogeltje en grossierden de beste spelers in onnodige fouten, besluiteloosheid en verkeerde beslissingen. Het was niet om aan te zien hoe ze tegen de Fransen niet strijdend ten onder gingen. Nu stoppen ze massaal hun vingers in de oren en schreeuwen ze hoe fantastisch het was. De wedstrijden van Kroatie waren stuk voor een stuk een lesje in toernooimentaliteit, maar de enige bij de TV die voor de K.O.-fase al waarschuwde en die er later op wees moest doen in het wedstrijdcommentaar bij Engeland-Kroatie, die mocht verder niks meer zeggen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180512529
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:36 schreef Googke het volgende:
Ach, ik hoorde niemand van Nederland 8 jaar geleden. Zakelijk resultaatvoetbal met 1 topland tot de finale (Brazilië) met z'n minste lichting. Uruguay was zo-zo, kon ik moeilijk als topland zien. Tegen Spanje scheelde het ook maar een voetveeg van Casillas op Robben.

Voetbal is ook gewoon geluk, dat hadden de Belgen tegen Brazilië. Dat was 1 keer dat ze echt onderlagen. De andere keren waren ze minstens de evenknie tot beter.
Uruguay, Spanje, en Brazilie hetzelfde zien als Panama, Tunesie en Japan.
  maandag 16 juli 2018 @ 13:13:08 #70
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_180512595
Het enige wat ik dit WK heb geleerd is dat de gemiddelde Hollander nog triester is dan ik voordien dacht. Overal afgunst en zuur gezeik; wat een ongelooflijk onsympathiek volk is het. Geen wonder dat ze nergens geliefd zijn
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_180512659
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:04 schreef Chilliewillie88 het volgende:
Wat een afgunst van de Nederlanders in dit topic _O- _O- _O-

Eerst maar eens een keertje proberen te kwalificeren voor een groot tournooi voor jullie commentaar hebben w/ w/
Het is Toernooi, niet tournooi. De tour is reeds begonnen.
pi_180512752
quote:
12s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:13 schreef misteriks het volgende:
Het enige wat ik dit WK heb geleerd is dat de gemiddelde Hollander nog triester is dan ik voordien dacht. Overal afgunst en zuur gezeik; wat een ongelooflijk onsympathiek volk is het. Geen wonder dat ze nergens geliefd zijn
Jaren geleden, op rock werchter, liepen belgen nederlandse vlaggen te verbranden. Over onsympathiek volk gesproken.

Verder - belgen hebben gewoon een serieus minderwaardigheidscomplex. Dat zie je ook aan jouw opmerking. Als je ook maar iets hebt meegekregen, was dat 95% van Nederland juist achter de belgen stond.
  maandag 16 juli 2018 @ 13:23:36 #73
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180512791
quote:
12s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:13 schreef misteriks het volgende:
Het enige wat ik dit WK heb geleerd is dat de gemiddelde Hollander nog triester is dan ik voordien dacht. Overal afgunst en zuur gezeik; wat een ongelooflijk onsympathiek volk is het. Geen wonder dat ze nergens geliefd zijn
Mensen die generaliseren :')
Spreek gewoon voor jezelf man.
#KICKOUTZP
pi_180512964
quote:
12s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:13 schreef misteriks het volgende:
Het enige wat ik dit WK heb geleerd is dat de gemiddelde Hollander nog triester is dan ik voordien dacht. Overal afgunst en zuur gezeik; wat een ongelooflijk onsympathiek volk is het. Geen wonder dat ze nergens geliefd zijn
Nederlanders zijn juist overal geliefd, homofiel.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 16 juli 2018 @ 13:43:58 #75
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_180513200
quote:
12s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:13 schreef misteriks het volgende:
Het enige wat ik dit WK heb geleerd is dat de gemiddelde Hollander nog triester is dan ik voordien dacht. Overal afgunst en zuur gezeik; wat een ongelooflijk onsympathiek volk is het. Geen wonder dat ze nergens geliefd zijn
Sjongejongejonge.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_180514320
België heeft zich compleet belachelijk gemaakt door helemaal te gaan schuimbekken tegenover de Fransen. Anti-voetbal dit dat, terwijl alle stats het tegendeel bewijzen. Ze hebben letterlijk iedere wedstrijd de meeste overtreding gemaakt na de poule fase (behalve tegen de Engelsen). Ook hebben de Belgen die wedstrijd tegen Frankrijk veel mensen pogingen op goal gedaan. En dan gaan we het maar niet over die wedstrijd van Brazilië hebben...

Nee 3e plek is ok, maar meer dan dat verdien je ook niet.

Grappig detail.. de meeste gele kaarten waren ruimschoots voor de Kroaten (15 stuks), gevolgd door de Fransen (12) en België, Argentinië en heldenland Panama volgen met 11 stuks.
pi_180514444
Het enigste dat telt is tevredenheid bij de supporters en dat is gelukt:
pi_180515573
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:47 schreef einzeinz het volgende:
België was duidelijk de beste ploeg van de laatste 4 overblijvende landen. Door het onsportief gedrag van Frankrijk hebben ze toen verloren. Anders hadden ze wel gewonnen, de hele wereld (uitgezonderd Frankrijk) is het daar wel mee eens.
Belgie heeft van France verloren omdat France in die wedstrijd gewoon sterker was. Kom op zeg. Blijf wel realistisch met zijn allen.

Dat ze het sterkste team zouden zijn in de halve finales, telt niet. Ze speelden immers gewoon geen sterke wedstrijd in de halve finale en France was in die match gewoon sterker. Dát is wat telt.

Als, als, als.... als telt niet in de sport.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 16 juli 2018 @ 15:49:09 #79
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_180515775
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:40 schreef Salina het volgende:

[..]

Belgie heeft van France verloren omdat France in die wedstrijd gewoon sterker was. Kom op zeg. Blijf wel realistisch met zijn allen.

Dat ze het sterkste team zouden zijn in de halve finales, telt niet. Ze speelden immers gewoon geen sterke wedstrijd in de halve finale en France was in die match gewoon sterker. Dát is wat telt.

Als, als, als.... als telt niet in de sport.
Zeg gewoon Frankrijk
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 16 juli 2018 @ 15:49:37 #80
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_180515786
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:32 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Nederlanders zijn juist overal geliefd, homofiel.
Behalve bij optredende artiesten dan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_180516204
quote:
99s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:49 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Behalve bij optredende artiesten dan.
Waarom niet?

Cordiali saluti Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180516623
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:49 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Zeg gewoon Frankrijk
:')
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 16 juli 2018 @ 16:32:21 #83
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_180516693
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:29 schreef Salina het volgende:

[..]

:')
Wat? je zegt toch ook niet pays bas of belgique in je posts
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 16 juli 2018 @ 17:21:12 #84
117098 Hathor
Effe niet
pi_180517751
Waarom scanderen de Belgen eigenlijk "Belgium" als ze hun ploeg aanmoedigen? Kan dat niet gewoon in het Nederlands of in het Frans? De Belgen zijn daarmee de enige Europeanen die hun land aanmoedigen in een vreemde taal. :{
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180519714
quote:
10s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:32 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Wat? je zegt toch ook niet pays bas of belgique in je posts
Ik vond het gewoon makkelijker schrijven dan Frankrijk.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_180519761
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:21 schreef Hathor het volgende:
Waarom scanderen de Belgen eigenlijk "Belgium" als ze hun ploeg aanmoedigen? Kan dat niet gewoon in het Nederlands of in het Frans? De Belgen zijn daarmee de enige Europeanen die hun land aanmoedigen in een vreemde taal. :{
Dat viel mij bij hun vlaggen en sjalen ook al op zo debiel. -O-
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180519869
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 23:58 schreef lolcat8811 het volgende:
Als ik de 'experts' in dit topic moet geloven stelt deze ploeg helemaal niks voor. :') Heerlijk toch die afgunst....
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:46 schreef Dven het volgende:

[..]

Fantastisch he :D Klagen over de arrogante Belgen (HAHAHAHAHA), dat België niets te zoeken heeft op het WK, met alle geluk van de wereld derde is geworden, slechtste WK ooit blablablabla letterlijk alles wordt uit de kast gehaald om maar te kunnen kankeren op België.

:')

Overdrijven is ook een vak hè.

Rustig aan vrienden; niemand hier zegt dat het Belgische team "niets voorstelt" of "niets te zoeken heeft op het WK".

Ik zie enkel wat meningen die afwijken van de euforische stemming die bij velen heerst. Dat mag toch gewoon. Enig realisme kan geen kwaad.

Het zal de hitte zijn denk ik.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 16 juli 2018 @ 19:08:50 #88
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180519938
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:05 schreef Salina het volgende:

[..]

[..]

:')

Overdrijven is ook een vak hè.

Rustig aan vrienden; niemand hier zegt dat het Belgische team "niets voorstelt" of "niets te zoeken heeft op het WK".

Ik zie enkel wat meningen die afwijken van de euforische stemming die bij velen heerst. Dat mag toch gewoon. Enig realisme kan geen kwaad.

Het zal de hitte zijn denk ik.
Kijk eventjes op de FP voor de lol. Maar prima, dan is de ervaring gewoon anders. Ik lees behoorlijk veel gekanker over België. Schijnbaar lezen we toevallig net wat andere posts.

ps In Nederland zou ik nu met een zomerjasje rondlopen 8-)
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180520017
quote:
12s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:13 schreef misteriks het volgende:
Het enige wat ik dit WK heb geleerd is dat de gemiddelde Hollander nog triester is dan ik voordien dacht. Overal afgunst en zuur gezeik; wat een ongelooflijk onsympathiek volk is het. Geen wonder dat ze nergens geliefd zijn
Laatst nog een artikel gelezen (Belgisch krantenartikel!) waarin doodleuk werd beschreven dat Nederlanders vaker voor Belgen supporteren dan omgekeerd.Just sayin'.

Ik zal proberen het artikel voor je op te zoeken.
"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
  maandag 16 juli 2018 @ 19:16:51 #90
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_180520108
quote:
16s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:09 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Waarom niet?

Cordiali saluti Flip.
Omdat ze door alle optredens heen staan te lullen. Meer dan anderen dan.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
  maandag 16 juli 2018 @ 19:32:32 #91
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180520403
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:21 schreef Hathor het volgende:
Waarom scanderen de Belgen eigenlijk "Belgium" als ze hun ploeg aanmoedigen? Kan dat niet gewoon in het Nederlands of in het Frans? De Belgen zijn daarmee de enige Europeanen die hun land aanmoedigen in een vreemde taal. :{
Omdat "België" of "Belgique" scanderen gegarandeerd tot een enorme vechtpartij op de tribune zou leiden natuurlijk. :')
  maandag 16 juli 2018 @ 19:50:27 #92
117098 Hathor
Effe niet
pi_180520761
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:32 schreef Nobu het volgende:

[..]

Omdat "België" of "Belgique" scanderen gegarandeerd tot een enorme vechtpartij op de tribune zou leiden natuurlijk. :')
Moet ik hier uit concluderen dat ze daar met een identiteitscrisis kampen of zo?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180521101
quote:
99s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:16 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Omdat ze door alle optredens heen staan te lullen. Meer dan anderen dan.
Ah oké

nou je ze krijgen gewoon dik betaald, niet zo zeiken

Saludos cordiales Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  maandag 16 juli 2018 @ 20:12:17 #94
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_180521274
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:57 schreef Salina het volgende:

[..]

Ik vond het gewoon makkelijker schrijven dan Frankrijk.
Ok fair enough :)
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  maandag 16 juli 2018 @ 20:18:54 #95
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180521427
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 19:50 schreef Hathor het volgende:

[..]

Moet ik hier uit concluderen dat ze daar met een identiteitscrisis kampen of zo?
Behoorlijk. België is dan ook geen land, België is een grap.
  maandag 16 juli 2018 @ 21:09:29 #96
94668 Joost-mag-het-weten
Voor Vorst, Vlaming & vr R
pi_180522650
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:21 schreef Hathor het volgende:
Waarom scanderen de Belgen eigenlijk "Belgium" als ze hun ploeg aanmoedigen? Kan dat niet gewoon in het Nederlands of in het Frans? De Belgen zijn daarmee de enige Europeanen die hun land aanmoedigen in een vreemde taal. :{
De Zwitsers doen dat ook in het Engels. Binnen België zie je trouwens meer en meer dat Franstaligen en Nederlandstaligen onderling in het Engels communiceren.
Frank Vandenbroucke : * 06-11-74; + 12-10-09
"Mijn comeback wordt de grootste uit de wielergeschiedenis!" (14-08-07)
"Vdb is klaar om opnieuw te schitteren" (10-10-07)
"Ik rij geen koers, ik geef een voorstelling" (17-01-08)
  maandag 16 juli 2018 @ 21:30:23 #97
117098 Hathor
Effe niet
pi_180523190
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:09 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:

[..]

De Zwitsers doen dat ook in het Engels. Binnen België zie je trouwens meer en meer dat Franstaligen en Nederlandstaligen onderling in het Engels communiceren.
Dat kan ik begrijpen, ik ben zelf een tijdlang opgetrokken met Standard supporters en die spreken geen woord Nederlands, dus dan is Engels de meest logische oplossing (alhoewel er veel Walen zijn die dat ook niet eens spreken), maar als Belgie nu thuis speelt in bv Brugge of Antwerpen, dan zitten er toch voor 99% Nederlands sprekende supporters op de tribune? Dus dan is die vraag toch helemaal zo gek nog niet?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  maandag 16 juli 2018 @ 22:22:38 #98
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180524628
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 21:30 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat kan ik begrijpen, ik ben zelf een tijdlang opgetrokken met Standard supporters en die spreken geen woord Nederlands, dus dan is Engels de meest logische oplossing (alhoewel er veel Walen zijn die dat ook niet eens spreken), maar als Belgie nu thuis speelt in bv Brugge of Antwerpen, dan zitten er toch voor 99% Nederlands sprekende supporters op de tribune? Dus dan is die vraag toch helemaal zo gek nog niet?
Thuiswedstrijden speelt men natuurlijk in Brussel, de demarcatiezone in het Waals-Vlaams conflict.
  maandag 16 juli 2018 @ 22:41:00 #99
117098 Hathor
Effe niet
pi_180525150
quote:
3s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:22 schreef Nobu het volgende:

[..]

Thuiswedstrijden speelt men natuurlijk in Brussel, de demarcatiezone in het Waals-Vlaams conflict.
Ze spelen nooit eens ergens anders? Ik bedoel Oranje speelt ook wel eens in Eindhoven, of Amsterdam, of Rotterdam.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
pi_180525293
Het is in ieder geval duidelijk dat Nederland - België nog een levendige derby is als ik dit topic zo doorlees.
pi_180525716
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:21 schreef Hathor het volgende:
Waarom scanderen de Belgen eigenlijk "Belgium" als ze hun ploeg aanmoedigen? Kan dat niet gewoon in het Nederlands of in het Frans? De Belgen zijn daarmee de enige Europeanen die hun land aanmoedigen in een vreemde taal. :{
En wij het enige land dat doet alsof hun land niet Nederland maar Holland heet.
  maandag 16 juli 2018 @ 23:06:56 #102
117098 Hathor
Effe niet
pi_180525767
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:04 schreef Nober het volgende:

[..]

En wij het enige land dat doet alsof hun land niet Nederland maar Holland heet.
Ja dat kan me nou weer precies geen ene moer schelen. Elke buitenlander waar je mee praat weet wat Holland en wat the Netherlands is, en er zijn er maar weinig die het verschil niet weten.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 maandag 16 juli 2018 @ 23:26:44 #103
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180526235
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja dat kan me nou weer precies geen ene moer schelen. Elke buitenlander waar je mee praat weet wat Holland en wat the Netherlands is, en er zijn er maar weinig die het verschil niet weten.
Uhm mij wel. Holland is Holland, niet Nederland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  Beste debater 2022 maandag 16 juli 2018 @ 23:27:36 #104
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180526258
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2018 20:18 schreef Nobu het volgende:

[..]

Behoorlijk. België is dan ook geen land, België is een grap.
Nee hoor... was er afgelopen week weer. Overal Belgische vlaggen. Van gehuchten in Wallonië tot de flats in Antwerpen.

Prachtig land.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 juli 2018 @ 23:34:27 #105
117098 Hathor
Effe niet
pi_180526396
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:26 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Uhm mij wel. Holland is Holland, niet Nederland.
Voor jou ja, voor de gemiddelde buitenlander waar je mee praat is er geen verschil.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 maandag 16 juli 2018 @ 23:34:40 #106
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180526407
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:34 schreef Hathor het volgende:

[..]

Voor jou ja, voor de gemiddelde buitenlander waar je mee praat is er geen verschil.
Dat is al erg zat
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 juli 2018 @ 23:35:03 #107
117098 Hathor
Effe niet
pi_180526422
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:34 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Dat is al erg zat
Waarom?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 maandag 16 juli 2018 @ 23:35:25 #108
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180526428
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat Holland slechts een deel is van Nederland.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 juli 2018 @ 23:37:07 #109
117098 Hathor
Effe niet
pi_180526467
Toch worden we internationaal vaak aangeduid als "Holland", soms ook als "the Netherlands", en mij maakt het verder eerlijk gezegd weinig uit, ook al ben ik van oorsprong een zuiderling.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 maandag 16 juli 2018 @ 23:38:47 #110
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180526504
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:37 schreef Hathor het volgende:
Toch worden we internationaal vaak aangeduid als "Holland", soms ook als "the Netherlands", en mij maakt het verder eerlijk gezegd weinig uit, ook al ben ik van oorsprong een zuiderling.
Mij wel
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 juli 2018 @ 23:49:07 #111
117098 Hathor
Effe niet
pi_180526680
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:38 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Mij wel
Jij bent dus zo'n zuiderling met een "boven de rivieren" complex? Triest man, ik heb wel wat beters te doen.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 maandag 16 juli 2018 @ 23:50:29 #112
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180526712
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:49 schreef Hathor het volgende:

[..]

Jij bent dus zo'n zuiderling met een "boven de rivieren" complex? Triest man, ik heb wel wat beters te doen.
Nee, een zuiderling die trots is op zijn wortels.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 juli 2018 @ 23:53:28 #113
117098 Hathor
Effe niet
pi_180526768
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:50 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, een zuiderling die trots is op zijn wortels.
Mooi man, echt wat om te koesteren ook, zeker als je naar elders verhuist, kun je mooi mensen vervelen met hoe trots je bent op je wortels. Lekker buiten in je auto gaan toeteren en wapperen met je Brabovlag. ^O^
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 maandag 16 juli 2018 @ 23:53:53 #114
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180526779
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:53 schreef Hathor het volgende:

[..]

Mooi man, echt wat om te koesteren ook, zeker als je naar elders verhuist, kun je mooi mensen vervelen met hoe trots je bent op je wortels. Lekker buiten in je auto gaan toeteren en wapperen met je Brabovlag. ^O^
Verhuizen uit Brabant :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 juli 2018 @ 23:54:38 #115
117098 Hathor
Effe niet
pi_180526789
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:53 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Verhuizen uit Brabant :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Ik heb het gedaan en vreemd genoeg leef ik nog steeds gezond en wel.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 maandag 16 juli 2018 @ 23:55:11 #116
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180526801
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb het gedaan en vreemd genoeg leef ik nog steeds gezond en wel.
Ja en? Ik hecht meer waarde aan mijn geboortegrond.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  maandag 16 juli 2018 @ 23:58:10 #117
117098 Hathor
Effe niet
pi_180526855
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:55 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Ja en? Ik hecht meer waarde aan mijn geboortegrond.
Ik hecht meer waarde aan mijn portemonnee, toen ik het "aanbod"kreeg om te verkassen hadden we de gulden nog, en ik kon een aardig pandje betrekken voor 200 in de maand, dat was gewoon een aanbod dat niet te weigeren was, zeker niet in die tijd.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 maandag 16 juli 2018 @ 23:58:47 #118
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180526865
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:58 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik hecht meer waarde aan mijn portemonnee, toen ik het "aanbod"kreeg om te verkassen hadden we de gulden nog, en ik kon een aardig pandje betrekken voor 200 in de maand, dat was gewoon een aanbod dat niet te weigeren was, zeker niet in die tijd.
Moet jij weten, ik verkies huis, haard, familie en traditie boven het slijk der aarde.
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 17 juli 2018 @ 00:00:16 #119
117098 Hathor
Effe niet
pi_180526884
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:58 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Moet jij weten, ik verkies huis, haard, familie en traditie boven het slijk der aarde.
Ach ja, ieder voor zich zullen we maar zeggen, als je maar gelukkig bent. ^O^ Je bent toch zeker geen Bosschenaar he?
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 dinsdag 17 juli 2018 @ 00:00:42 #120
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180526891
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 00:00 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ach ja, ieder voor zich zullen we maar zeggen, als je maar gelukkig bent. ^O^ Je bent toch zeker geen Bosschenaar he?
Nee, hoewel Den Bosch wel de parel van Brabant is :7
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
  dinsdag 17 juli 2018 @ 00:01:22 #121
117098 Hathor
Effe niet
pi_180526899
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 00:00 schreef EttovanBelgie het volgende:

[..]

Nee, hoewel Den Bosch wel de parel van Brabant is :7
Dat is een feit. *O* Oeteldonk forever.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  Beste debater 2022 dinsdag 17 juli 2018 @ 00:07:14 #122
396730 EttovanBelgie
Alles komt goed.
pi_180526982
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 00:01 schreef Hathor het volgende:

[..]

Dat is een feit. *O* Oeteldonk forever.
*;
Omnibus in omnibus.
Ad Maiorem Dei Gloriam
pi_180529054
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:54 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik heb het gedaan en vreemd genoeg leef ik nog steeds gezond en wel.
Same here! Al scheelt het wel dat ik eigenlijk alleen maar zuidelijker ben gaan wonen 😉
pi_180529179
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 22:41 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ze spelen nooit eens ergens anders? Ik bedoel Oranje speelt ook wel eens in Eindhoven, of Amsterdam, of Rotterdam.
Nee, altijd in Brussel. Binnenkort waarschijnlijk niet meer omdat de KBVB het huurcontract van dat waardeloze stadion niet meer verlengt.
pi_180529782
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:06 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja dat kan me nou weer precies geen ene moer schelen. Elke buitenlander waar je mee praat weet wat Holland en wat the Netherlands is, en er zijn er maar weinig die het verschil niet weten.
Dit is een utopie. Weten wat Holland is? Echt niet. Mensen weten dat Holland en The Netherlands een en zelfde ding zijn (niet officieel trouwens), maar niemand "weet wat Holland is", niemand kent de historische, sociaal-culturele achtergrond van Holland hoor. Forget it.

Ik moest trouwens bij jouw uitspraak ook meteen aan dit filmpje denken dat ik gisteren zag. :D

"The man who never alters his opinion is like standing water, and breeds reptiles of the mind." - William Blake, The Marriage of Heaven and Hell.
pi_180547078
Belgie heeft het fantastisch gedaan met een sterke ploeg...Frankrijk was the pain in the ass,gewoon kutvoebal
  dinsdag 17 juli 2018 @ 22:47:49 #127
478185 PiyeReloaded
Still the king of Kush
pi_180547393
België was het tweede beste team van het wk, dat is uitgeschakeld door het beste team. Dat is geen schande en betekent niet dat men naast de schoenen liep of eigenlijk niet zo goed was. Dat men erna wat verongelijkt is hoort een beetje bij verliezen (zeker met een topgeneratie). Hier is men dat ook nog over decennia terug.
pi_180547463
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:47 schreef PiyeReloaded het volgende:
België was het tweede beste team van het wk,
Discutabel
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_180548502
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 22:47 schreef PiyeReloaded het volgende:
België was het tweede beste team van het wk, dat is uitgeschakeld door het beste team. Dat is geen schande en betekent niet dat men naast de schoenen liep of eigenlijk niet zo goed was. Dat men erna wat verongelijkt is hoort een beetje bij verliezen (zeker met een topgeneratie). Hier is men dat ook nog over decennia terug.
De winst op Brazilië was meer geluk dan wijsheid.

Ik had de wedstrijd België - Kroatië ook wel willen zien, ik zou de Kroaten zeker niet minder kans gegeven hebben dan de Belgen.
pi_180565253
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:38 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De winst op Brazilië was meer geluk dan wijsheid.

Ik had de wedstrijd België - Kroatië ook wel willen zien, ik zou de Kroaten zeker niet minder kans gegeven hebben dan de Belgen.
niks geluk...ze hadden een memorabele comeback gemaakt bij Brazilie
pi_180570517
Onvoorstelbaar hoe zuur de reacties van sommige Nederlanders hier zijn. Wat diezelfde mensen de Belgen verweten doen ze zowaar zelf veel erger. Het is alsof Nederland als klein broertje mistroostig en jaloers opkijkt naar grote broer België. Net wat dezelfden de Belgen vroeger verweten. Al zal dit wellicht een minderheid zijn.

Heeft België op bepaald moment geluk gehad? Absoluut, tegen Japan door oog van de naald (maar wel fantastische comeback) en tweede helft tegen Brazilië.

Speelde België het betere voetbal vh tornooi? Absoluut. Net als Brazilië en Kroatië. In zowat alle aanvallende spektakelstukken was België betrokken.

Verdiende Kroatië een finaleplek wel EN België niet? Absoluut niet. Ik heb veel sympathie voor de Kroaten maar zowel tegen Rusland als Denemarken door met strafschoppen. Dan zegt men dat ze veel karakter toonden maar was het België geweest, spraken diezelfde mensen hier van geluk.

Verdient Frankrijk de zege? Ondanks het cynische voetbal absoluut wel. Net zoals België de zege had verdiend. Als België tegen Frankrijk eerst scoort, dan zag ik de kans groot dat het de finale was geweest. Het tikkeltje geluk dat de rode duivels hadden tegen Japan en Brazilië was er niet tegen Frankrijk.

Dus genuanceerd bekeken: België speelde een puik tornooi, had hier en daar wat geluk, in de halve finale niet en Frankrijk speelde het sluwer. Tevreden met derde plaats maar ook ontgoocheld door het niet bereiken van de finale.

Ps: loopt van poppel hier nog rond? :p

[ Bericht 2% gewijzigd door BramKVO op 18-07-2018 22:56:15 ]
pi_180571722
BramKVO...wat een mooie genuaceerde reactie en bevinding waarin ik me ook volledig in kan vinden... ^O^
pi_180592100
quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 22:50 schreef BramKVO het volgende:
Onvoorstelbaar hoe zuur de reacties van sommige Nederlanders hier zijn. Wat diezelfde mensen de Belgen verweten doen ze zowaar zelf veel erger. Het is alsof Nederland als klein broertje mistroostig en jaloers opkijkt naar grote broer België. Net wat dezelfden de Belgen vroeger verweten. Al zal dit wellicht een minderheid zijn.

Heeft België op bepaald moment geluk gehad? Absoluut, tegen Japan door oog van de naald (maar wel fantastische comeback) en tweede helft tegen Brazilië.

Speelde België het betere voetbal vh tornooi? Absoluut. Net als Brazilië en Kroatië. In zowat alle aanvallende spektakelstukken was België betrokken.

Verdiende Kroatië een finaleplek wel EN België niet? Absoluut niet. Ik heb veel sympathie voor de Kroaten maar zowel tegen Rusland als Denemarken door met strafschoppen. Dan zegt men dat ze veel karakter toonden maar was het België geweest, spraken diezelfde mensen hier van geluk.

Verdient Frankrijk de zege? Ondanks het cynische voetbal absoluut wel. Net zoals België de zege had verdiend. Als België tegen Frankrijk eerst scoort, dan zag ik de kans groot dat het de finale was geweest. Het tikkeltje geluk dat de rode duivels hadden tegen Japan en Brazilië was er niet tegen Frankrijk.

Dus genuanceerd bekeken: België speelde een puik tornooi, had hier en daar wat geluk, in de halve finale niet en Frankrijk speelde het sluwer. Tevreden met derde plaats maar ook ontgoocheld door het niet bereiken van de finale.

Ps: loopt van poppel hier nog rond? :p
- Moeizaam tegen Japan, maar uiteindelijk beter en een 2-0 achterstand omgebogen in een 2-3 voorsprong.
- Moeizaam tegen Brazilië, Brazilië komt in de eerste helft achter door een eigen doelpunt. De Bruyne maakt een mooi doelpunt en de Belgen staan 2-0 voor. In de tweede helft is het billenknijpen en tegenhouden, maar de Brazilianen weten slechts eenmaal te scoren. Schoten op doel in de totale wedstrijd, Belgie: 3, Brazilië: 9. Ook wordt de Brazilianen een zuivere strafschop onthouden, dit vanwege Kompany's charge op Gabriel Jesus.
- Tegen Frankrijk is het in de eerste helft gelijkopgaand. In de tweede helft komt België er niet meer in voor, het eindigt in 1-0 voor Frankrijk. Maar de 2-0 was dichterbij dan de 2-1.

Dat België de zege had verdiend of de finale had gewonnen is natuurlijk een beetje vreemd. Of je nu van Frankrijk verliest in de halve finale of de finale, daar zit ook weinig verschil in.
pi_180595091
Ach, België- Frankrijk was een soort van finale avant la lettre. Scoort België de eerste goal, ben ik er van overtuigd dat België de finale speelt. Kon zomaar als die bal van hazard of alderweireld binnen gaat. Nu scoorden de Fransen eerst en kon België nog moeilijk een vuist maken. Het hing van details af. Frankrijk verdient de eindzege maar kon evenzeer België geweest zijn. Dat is voetbal.
pi_180595151
Ik vond Kroatie beter tegen Frankrijk dan Belgie. Die hadden pas pech met die schijtgoals.
You're Fucking Out, I'm Fucking In
pi_180595586
Maar Kroatië had dan weer penaltys nodig tegen Rusland en Denemarken, toch niet bepaald toplanden.
pi_180604565
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:09 schreef C.L.Werner het volgende:

[..]

Uruguay, Spanje, en Brazilie hetzelfde zien als Panama, Tunesie en Japan.
Het zwakste Brazilië en Uruguay dat nog niet ervaren genoeg was. Dat zijn landen uit de groepsfase, wie had Nederland uit de groepsfase? Kameroen, Denemarken, Japan?
pi_180604643
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 juli 2018 11:31 schreef Googke het volgende:

[..]

Het zwakste Brazilië en Uruguay dat nog niet ervaren genoeg was. Dat zijn landen uit de groepsfase, wie had Nederland uit de groepsfase? Kameroen, Denemarken, Japan?
Het WK is afgelopen. Zit er niet zo over in.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')