abonnement Unibet Coolblue
pi_180482995
Ik weet niet hoelang de lengte is van de kabel die ik nodig ben door de muur. Ik kan een utp cat kabel trekken maar kan ik ergens een lengte halen en de rest terug brengen? Weet iemand een winkel hiervoor? Of een keten ? Of algemeen advies :)?
Redacted
pi_180483028
Weet je de lengte helemaal niet of kan het max 15 meter verschillen? Zo duur is netwerk kabel per meter niet...

En als je het perse zo wil, ga langs een plaatselijk elektrotechnisch bedrijf, dan kunnen ze de haspel/rol/doos op rekening zetten, breng je het restant terug en halen ze dit weer van jou factuur af.

Ps, waar ben je woonachtig?
pi_180483036
En eerst een touwtje erdoorheen trekken en meten hoe lang die is?
Somebody that I used to know
pi_180483044
Hoezo kan je niet meten hoe lang de kabel moet zijn? Je kan toch gewoon aan beide kanten van het gat meten en dan optellen met wat extra voor de dikte van de muur :?
pi_180483165
Koop gewoon een x aantal meter, zo gek veel kost dat nou ook weer niet, en dat is sowieso handig om wat extra te hebben als je zelf ook connectoren er aan gaat zetten etc, want utp per meter is uiteraard zonder connectoren
pi_180483218
Waarbij je voor inbouw dan eigenlijk ook nog utp met harde kern moet hebben.
FOK! verstandig, lees een P.I.
pi_180483222
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 09:06 schreef Cyanide- het volgende:
Koop gewoon een x aantal meter, zo gek veel kost dat nou ook weer niet, en dat is sowieso handig om wat extra te hebben als je zelf ook connectoren er aan gaat zetten etc, want utp per meter is uiteraard zonder connectoren
als je utp trekt door muren is het altijd beter om kabel met een solide kern te gebruiken en af te monteren met WCD's

ik heb hier nog cat 6 ftp op rol (ooit gekocht voor mijn zaak), afhankelijk van waar TS woont kan hij daar wel wat van kopen (gewoon incl btw factuurtje)
pi_180483279
Top oplossing voor ts lijkt me
pi_180483332
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 08:54 schreef benkruk het volgende:
Weet je de lengte helemaal niet of kan het max 15 meter verschillen? Zo duur is netwerk kabel per meter niet...

En als je het perse zo wil, ga langs een plaatselijk elektrotechnisch bedrijf, dan kunnen ze de haspel/rol/doos op rekening zetten, breng je het restant terug en halen ze dit weer van jou factuur af.

Ps, waar ben je woonachtig?
Almere en de reden ervan is dat ik net in een nieuw huis woon en de kabels door ziggo in een ver grijs verleden zijn getrokken. Ik zie de uiteinden maar wil een degelijke snelheid behalen en ze vervangen met nieuwe kabels.
Redacted
pi_180483403
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 09:11 schreef mschol het volgende:

[..]

als je utp trekt door muren is het altijd beter om kabel met een solide kern te gebruiken en af te monteren met WCD's

ik heb hier nog cat 6 ftp op rol (ooit gekocht voor mijn zaak), afhankelijk van waar TS woont kan hij daar wel wat van kopen (gewoon incl btw factuurtje)
Gaat om ongeveer 15 a 20 meter schat ik? Nieuw huis en de eerste bewoners waren redelijk a technisch qua kabels als het maar werkt idee. ik heb door hoe de buizen zitten maar niet door waar het precies boven het plafond loopt . Er zit beweging in als ik aan de oude kabel trek dus dat scheelt.
Redacted
pi_180483407
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 09:21 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Almere en de reden ervan is dat ik net in een nieuw huis woon en de kabels door ziggo in een ver grijs verleden zijn getrokken. Ik zie de uiteinden maar wil een degelijke snelheid behalen en ze vervangen met nieuwe kabels.
Gewoon even meten met een meetlintje? :)

Een paar meter extra over houden vind ik persoonlijk altijd bijzonder prettig trouwens :P
pi_180483450
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2018 09:27 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Gewoon even meten met een meetlintje? :)

Een paar meter extra over houden vind ik persoonlijk altijd bijzonder prettig trouwens :P
Ah gewoon op de gok 25 meter nemen x2 1x voor tv en andere voor internet. Ik kan de gok wagen :).
Redacted
pi_180483538
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 09:30 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ah gewoon op de gok 25 meter nemen x2 1x voor tv en andere voor internet. Ik kan de gok wagen :).
Wat je over hebt gewoon oprollen onder de bank ofzo :P

je weet nooit wanneer je je huis anders in wilt richten :7
pi_180483695
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 09:27 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Gaat om ongeveer 15 a 20 meter schat ik? Nieuw huis en de eerste bewoners waren redelijk a technisch qua kabels als het maar werkt idee. ik heb door hoe de buizen zitten maar niet door waar het precies boven het plafond loopt . Er zit beweging in als ik aan de oude kabel trek dus dat scheelt.
ik heb 2 rollen staan, beide gebruikt, maar volgens mij is 15-25 m x2 er nog wel uit te halen..
alleen wel in den haag, ik vrees dat dat veel te ver is; bij een lokale zaak (of internet) vast goedkoper (ivm bezinekosten enzo)
pi_180483717
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 09:30 schreef cablegunmaster het volgende:

[..]

Ah gewoon op de gok 25 meter nemen x2 1x voor tv en andere voor internet. Ik kan de gok wagen :).
euhh.. tv is coax.. tenzij je IPtv hebt?
pi_180483824
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 09:45 schreef mschol het volgende:

[..]

euhh.. tv is coax.. tenzij je IPtv hebt?
Correct! KPN heeft dit en Tmobile ook al en ethernet en IPtv mix and matchen niet echt lekker door 1 uitgang van de router, zover ik te horen krijg van de monteur.
Redacted
pi_180484009
Mwah, tegenwoordig is een hoop al routed iTV, en dan maakt het niet meer uit waar je hem insteekt
pi_180484034
Bij mij gaat het in ieder geval uit de experiabox naar ubiquiti switch 1 (beide meterkast), en dan zo'n 20m door de kruipruimte naar ubiquiti switch 2 (PoE gevoed door #1), daarachter hangt dan mijn KPN kastje en geen enkel probleem :Y
pi_180583518
quote:
Op zondag 15 juli 2018 08:50 schreef cablegunmaster het volgende:
Ik weet niet hoe lang de lengte is van de kabel die ik nodig ben door de muur. Ik kan een utp cat kabel trekken maar kan ik ergens een lengte halen en de rest terug brengen? Weet iemand een winkel hiervoor? Of een keten ? Of algemeen advies :)?


[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 19-07-2018 14:58:43 ]
pi_180585811
Officieel heb je voor onder de vloer; in de wand; door het plafond Plenum kabel nodig. Bij PVC v/d UTP komt tijdens verbranding, een brand dus, giftige stof vrij.

Zou je verzekering moeilijk over kunnen doen. (en verzekeringen doen dat meestal, is mijn ervaring) :)
pi_180589141
hier trok de monteur een kabel gratis naar boven en naar de woonkamer.

[ Bericht 32% gewijzigd door wootahH op 19-07-2018 17:56:28 ]
:]
pi_180624359
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 16:14 schreef gepromoveerT het volgende:
Officieel heb je voor onder de vloer; in de wand; door het plafond Plenum kabel nodig. Bij PVC v/d UTP komt tijdens verbranding, een brand dus, giftige stof vrij.

Zou je verzekering moeilijk over kunnen doen. (en verzekeringen doen dat meestal, is mijn ervaring) :)
Persoonlijk nog nooit van gehoord. Ik weet dat in de utiliteit/industrie geëist kan worden om halogeenvrije kabel te gebruiken, maar in woningen nooit van gehoord. Waar heb jij deze info vandaan? Want op mijn werk is dit nog nooit aan de orde geweest (wij doen ook elektra in woonhuizen).
pi_180630025
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 07:18 schreef benkruk het volgende:

[..]

Persoonlijk nog nooit van gehoord. Ik weet dat in de utiliteit/industrie geëist kan worden om halogeenvrije kabel te gebruiken, maar in woningen nooit van gehoord. Waar heb jij deze info vandaan? Want op mijn werk is dit nog nooit aan de orde geweest (wij doen ook elektra in woonhuizen).
Cisco, Routing and Switching 1 t/m 4 docentenopleiding. Paar jaar geleden inmiddels :)
Nooit over nagedacht of dit in woningen ook verplicht is.
https://en.wikipedia.org/wiki/Plenum_cable
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')