abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 juli 2018 @ 16:22:51 #1
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180470377
Originele OP

Ik las vandaag met enige verbazing dit artikel.

quote:
UDEN - De Udense Ximena (19) pleegde drie weken geleden zelfmoord. Ze gebruikte een poeder dat wordt 'gepromoot' door de Coöperatie Laatste Wil. Tot groot verdriet en woede van haar ouders, die dinsdagavond bij RTL Late Night hun emotionele verhaal deden. Ze willen dat het middel wordt verboden.
Ik ben zelf groot voorstander van zelfbeschikkingsrecht, het recht om te kiezen over je eigen lichaam is een belangrijk goed. Als je het niet meer ziet zitten, zou je zonder te veel bureaucratie een pijnloos einde aan je leven moeten kunnen maken. Een alternatieve en vaak pijnlijkere uitweg wordt anders toch wel gekozen. Althans, dat is wat je vaak hoort.

Echter handelt de mens -als irrationele wezens- van nature onberekenbaar op emotie. Emoties hebben enorm veel invloed op het maken van keuzes. Sommige mensen moeten dan ook tegen zichzelf beschermd worden. De vrijwel vrije verkoop van dit soort middelen werkt gebruik in een opwelling in de hand. Immers komen onsuccesvolle zelfmoordpogingen veel voor. Vaak meer een schreeuw om aandacht dan dat iemand echt uit het leven wil stappen. Dit middel is geen halve maatregel en onomkeerbaar wanneer je het inneemt.

Gezien het feit dat het (volgens mij) geur-, kleur-, smaak- en pijnloos is, is misbruik door het stiekem een ander toe te dienen tot slot niet ondenkbaar. Je moet alleen even een half jaar lid zijn en dan heb je het al in huis. Waarom kan dit vrij verkocht worden terwijl sommige vrij ongevaarlijke medicijnen al op doktersrecept gehaald moeten worden?

Wat vinden jullie? Mogen dit soort middelen, zonder voldoende bemoeienis van overheid of artsen, vrij verkocht mogen worden aan particulieren die zelfmoord willen plegen?

En is het ethisch verantwoord dat een partij als Coöperatie Laatste Wil, met als argument dat men het recht heeft op 'regie op eigen leven', dit soort middelen zomaar mag verkopen?

Zijn er wellicht hier mensen die zelf lid zijn van de Coöperatie Laatste Wil of iemand kennen die dat is?

Ben toch wel benieuwd.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180472483
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Wat ben jij voor klapautist?
Ik heb het over een overheid die euthanasiewetten maakt.
De overheid maakt wetten. Dit is nieuw en interessant. Goed dat je er een punt van maakt, leunstoel-cheguevara.
Conscience do cost.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:15:42 #3
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180472658
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:08 schreef ems. het volgende:

[..]

De overheid maakt wetten. Dit is nieuw en interessant. Goed dat je er een punt van maakt, leunstoel-cheguevara.
Ik ga niet verder met je in discussie grafuser.

Dit land maakt euthanasie mogelijk ik heb in het vorige deel al uitgebreid uitgelegd waarom ik er tegen ben, als jij zo nodig oneliners en korte reacties zonder inhoud moet blijven spammen dan ga gerust je gang, maar val er een andere user mee lastig, en verdoe mijn tijd niet.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180472693
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:15 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik ga niet verder met je in discussie grafuser.
Er is nooit discussie geweest. Je ontwijkt de hele tijd alles terwijl je schuimbekkend roept dat de overheid wetten maakt.
quote:
Dit land maakt euthanasie mogelijk ik heb in het vorige deel al uitgebreid uitgelegd waarom ik er tegen ben, als jij zo nodig oneliners en korte reacties zonder inhoud moet blijven spammen dan ga gerust je gang, maar val er een andere user mee lastig, en verdoe mijn tijd niet.
Prima, dan blijf ik gewoon je domme reacties quoten en weerleggen. Negeer het vooral ;)
Conscience do cost.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:22:44 #5
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180472782
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:18 schreef ems. het volgende:
Er is nooit discussie geweest.
Nee logisch niet pannenkoek.
Hoe moet je een discussie beginnen met iemand die voornamelijk alleen maar oneliners neergooit? :')
Ga iemand anders irriteren man, ik neem je niet serieus.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180472800
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:22 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Nee logisch niet pannenkoek.
Hoe moet je een discussie beginnen met iemand die voornamelijk alleen maar oneliners neergooit? :')
Ga iemand anders irriteren man, ik neem je niet serieus.
Oeh nice, toch nog een reactie. Ik ben dol op emoties van de kleine man 8-)
Conscience do cost.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')