abonnement Unibet Coolblue
pi_180471219
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:58 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Leuk voor kleine feiten. Vuurwerk ed. Niet voor diefstal.
Nouja er is een verschil tussen een pak koekjes stelen of iets duurs stelen. Ik ben het er wel mee eens dat een kind opsluiten in de gevangenis wellicht overkill zou kunnen zijn voor een klein vergrijp. Het uiteindelijke doel moet zijn dat het niet opnieuw gebeurt. Als uit onderzoek blijkt dat je dan beter een 'reprimandegesprek' kunt voeren, dan oke voer maar een reprimandegesprek. Opgepakt worden door de politie en een gesprek krijgen lijkt me voor een 12 jarige wel schokkend genoeg.
pi_180471235
En de rest van Nederland mag weer dokken voor de gevolgen van het linkse beleid in Amsterdam.
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 juli 2018 @ 17:08:05 #28
408813 crew  trein2000
pi_180471283
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:04 schreef erikkll het volgende:

[..]

Nouja er is een verschil tussen een pak koekjes stelen of iets duurs stelen. Ik ben het er wel mee eens dat een kind opsluiten in de gevangenis wellicht overkill zou kunnen zijn voor een klein vergrijp. Het uiteindelijke doel moet zijn dat het niet opnieuw gebeurt. Als uit onderzoek blijkt dat je dan beter een 'reprimandegesprek' kunt voeren, dan oke voer maar een reprimandegesprek. Opgepakt worden door de politie en een gesprek krijgen lijkt me voor een 12 jarige wel schokkend genoeg.
Geen gevangenis, politiecel das wel even iets anders. En nee, ik vind het stelen van een dropje net zo erg als het jatten van een auto. Zeker voor zo’n klein kind. Die zijn nog kneedbaar en moet je hard aanpakken.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180471313
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Geen gevangenis, politiecel das wel even iets anders. En nee, ik vind het stelen van een dropje net zo erg als het jatten van een auto. Zeker voor zo’n klein kind. Die zijn nog kneedbaar en moet je hard aanpakken.
Uit welk onderzoek blijkt dan dat keihard aanpakken beter werkt bij een klein kind? En natuurlijk is het stelen van een dropje niet zo erg als het jatten van een auto. |:( . De waarde van een auto is veel hoger, en daarmee ook de schade die een kind ermee berokkent.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 17:10:26 #30
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180471338
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:08 schreef trein2000 het volgende:
Die zijn nog kneedbaar en moet je hard aanpakken.
Juist omdat ze kneedbaar zijn, zijn andere middelen dan straffen veel effectiever.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 juli 2018 @ 17:10:28 #31
408813 crew  trein2000
pi_180471340
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:09 schreef erikkll het volgende:

[..]

Uit welk onderzoek blijkt dan dat keihard aanpakken beter werkt bij een klein kind? En natuurlijk is het stelen van een dropje niet zo erg als het jatten van een auto. |:( . De waarde van een auto is veel hoger, en daarmee ook de schade die een kind ermee berokkent.
Daar verschillen we behoorlijk over van mening. Ja, voor een 16+ er is dat verschillend. Voor zulke jonge kinderen gaat het puur om de handeling “stelen”. Dat mag niet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180471371
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:10 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Daar verschillen we behoorlijk over van mening. Ja, voor een 16+ er is dat verschillend. Voor zulke jonge kinderen gaat het puur om de handeling “stelen”. Dat mag niet.
Op mijn 12e wist ik echt wel dat een dropje bijna geen waarde had, en dat een auto dat wel had. Jij hebt nooit een dropje gepikt uit de snoepbakken van de drogist?

Als ik daar de cel voor in had gemoeten was ik sowieso zwaar getraumatiseerd geweest.
pi_180471447
Kijk al die provinciaaltjes haten op grote mensen praat. _O_

Amsterdam heeft het echt hard nodig, het woord ‘eisen’ is wel op zijn plaats. Ik hoop dat de politiek in gaat zien dat Amsterdam één van de belangrijkste plekken van het land is en dat die ook op die manier een bepaalde voorrang verdient. Nederland moet nog leren hoe grootstedelijke problemen aangepakt dienen te worden.
-nee-
  zaterdag 14 juli 2018 @ 17:18:39 #34
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180471508
Amsterdam moet niet zo zeuren, met die domrechtse onderbuikgevoelens.
De stad is gewoon hartstikke veilig. Minder aangiften, minder veroordelingen, minder misdaad. Minder mensen in de bak. Deze worden zelfs gesloten.

Nee, als mensen zich onveilig voelen, verhuizen ze maar lekker naar Schubbekutterveen. De racisten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 juli 2018 @ 17:21:41 #35
408813 crew  trein2000
pi_180471557
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:15 schreef Marsenal het volgende:
Kijk al die provinciaaltjes haten op grote mensen praat. _O_

Amsterdam heeft het echt hard nodig, het woord ‘eisen’ is wel op zijn plaats. Ik hoop dat de politiek in gaat zien dat Amsterdam één van de belangrijkste plekken van het land is en dat die ook op die manier een bepaalde voorrang verdient. Nederland moet nog leren hoe grootstedelijke problemen aangepakt dienen te worden.
Die typisch Amsterdamse arrogantie die jij hier vertoont is precies de reden waarom men Amsterdam haat.
Met je eisen :')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180471584
Gewoon de Turken terug naar de Antillen, De Marokkanen terug naar Istanboel!
De Surinamers terug naar Rabat en de Antillianen terug naar Ankara :B :B
pi_180471593
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:21 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Die typisch Amsterdamse arrogantie die jij hier vertoont is precies de reden waarom men Amsterdam haat.
Met je eisen :')
‘Men’ haat Amsterdam. Lekker belangrijk. Ik niet.

Ik kom oorspronkelijk uit Londen. Een grote stad bestuur je niet met dat calimero-slachtoffer gedoe uit de provincie, dat doe je door hard te zijn, en jezelf op waarde te schatten.
-nee-
  zaterdag 14 juli 2018 @ 17:36:54 #38
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180471857
Nu ben ik géén Aemstelredammer, maar de provincialenkermis die dit topic is, doet ook mij gniffelen.
Woont de TS trouwens niet in Jutland? :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180472544
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:
PvdA Amsterdam wil stelende kinderen toespreken in plaats van opsluiten

De PvdA wil kinderen die een klein misdrijf begaan niet meer opsluiten. Volgens de collegepartij heeft het urenlang verhoren en gevangenzetten een traumatisch effect op kinderen.

[ link | afbeelding ]

'Als een twaalfjarige een pak koekjes steelt uit een winkel kan het urenlang opgesloten en verhoord worden', aldus fractieleider Soufyan Mbarki. 'Dat is veel te ingrijpend voor een kind van die leeftijd. Als kinderen getraumatiseerd raken na hun eerste aanraking met de politie is dat een slechte zaak. Kinderen moeten leren dat de politie er ook voor hen is.'

In Twente houdt de politie momenteel een proef met 'reprimandegesprekken' voor jonge wetovertreders. Als de Twentse proef slaagt, wil de PvdA wil deze gesprekken ook in Amsterdam invoeren.
http://www.at5.nl/artikel(...)plaats-van-opsluiten
Ouders een stevige boete laten betalen. Dan komen ze wel in actie met hun kinderen. 250 euro voor die koekjes bijvoorbeeld.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
pi_180472844
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:15 schreef Marsenal het volgende:
Kijk al die provinciaaltjes haten op grote mensen praat. _O_

Amsterdam heeft het echt hard nodig, het woord ‘eisen’ is wel op zijn plaats. Ik hoop dat de politiek in gaat zien dat Amsterdam één van de belangrijkste plekken van het land is en dat die ook op die manier een bepaalde voorrang verdient. Nederland moet nog leren hoe grootstedelijke problemen aangepakt dienen te worden.
Amsterdam een grote stad? Internationaal gezien is het een dorpje. Een dorpje met grootheidswaan.

[ Bericht 1% gewijzigd door Maverick_tfd op 14-07-2018 18:32:21 ]
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:35:34 #41
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180472982
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:26 schreef Maverick_tfd het volgende:

[..]

Amsterdam een grote stad? Internationaal gezien is het een dorpje. Een dorpje met grootheidswaan.
Dat zeg ik ook altijd tegen mijn vrouw als we vanuit nyc landen op Schiphol dn nog fatsoenlijk willen eten na 11 uur ‘s avonds en dat kan dan niet. ‘We zijn weer terug op de boerderie’ en daadwerkelijk, je loopt vanaf de dam min of meer zo het weiland in.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:07:26 #42
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180477734
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:20 schreef LXIV het volgende:
Ik hoor die Amsterdammers altijd beweren dat het dankzij de import van miljoenen allochtonen nog nooit zo veilig, ruim en welvarend als nu is geweest in Amsterdam. Wat een kletsverhaal van die agenten dus!
Ja dat is echt wat veel Amsterdammers zeggen :')
Krekker is de bom!
pi_180478078
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat wordt toch ook gedaan? Een van de dingen is de enorme toeristen overlast. Amsterdam vraagt al jaren om meer agenten om alles in de gaten te kunnen houden wat betreft overlast op de Wallen, rondom de Dam en Centraal, etc. Afval, vechtpartijen, geluidsoverlast, etc.
Lekker betalen van de toeristenbelasting dan.

In Brabant, Limburg, Zeeland, Groningen, Drenthe , Overijssel komt op veel plekken sowieso nooit een agent.

De criminaliteit kan daar zijn gang gaan omdat al het belastinggeld in het zwarte bodemloze gat wordt gestort dat randstad heet.

Uitkeringstrekkers, dure wegen en infrastructuur, dure steden en arrogante Amsterdamse eisen.

Tijd om.eens op een wat andere manier te gaan investeren.
Whatever...
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:30:08 #44
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180478146
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:26 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

Lekker betalen van de toeristenbelasting dan.

In Brabant, Limburg, Zeeland, Groningen, Drenthe , Overijssel komt op veel plekken sowieso nooit een agent.

De criminaliteit kan daar zijn gang gaan omdat al het belastinggeld in het zwarte bodemloze gat wordt gestort dat randstad heet.

Uitkeringstrekkers, dure wegen en infrastructuur, dure steden en arrogante Amsterdamse eisen.

Tijd om.eens op een wat andere manier te gaan investeren.
Ik zie misschien 2x per jaar politie. Terwijl er twee kwekerijen per straat zijn
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:39:20 #45
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_180478366
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 09:54 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

:')

Lijkt me een logisch gevolg van een stadsbestuur wat de Nederlandse wet niet wil handhaven. |:(

Die agenten leveren op voorwaarde dat de Minister van Binnenlandse Zaken voortaan over de politie in Amsterdam gaat lijkt me wel een goed idee.
Puur een gevolg van de War on Drugs. Legalise! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:48:13 #46
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180478606
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:24 schreef Marsenal het volgende:

[..]

‘Men’ haat Amsterdam. Lekker belangrijk. Ik niet.

Ik kom oorspronkelijk uit Londen. Een grote stad bestuur je niet met dat calimero-slachtoffer gedoe uit de provincie, dat doe je door hard te zijn, en jezelf op waarde te schatten.
En daar ging het al jaren mis... Pappen en nathouden en als opgedrongen "voorbeeld" voor de rest van Nederland proberen te dienen...

Boontje, loontje, blaren en zitten.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:59:40 #47
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180478900
Daarom is Rotterdam ook voorbestemd om de eerste stad van Nederland te worden.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180479402
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:59 schreef Ringo het volgende:
Daarom is Rotterdam ook voorbestemd om de eerste stad van Nederland te worden.
:o
Ik ben het eens met Ringo
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 15 juli 2018 @ 00:32:21 #49
330313 Gary_Oak
Smell ya later!
pi_180479972
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:15 schreef Marsenal het volgende:
Kijk al die provinciaaltjes haten op grote mensen praat. _O_

Amsterdam heeft het echt hard nodig, het woord ‘eisen’ is wel op zijn plaats. Ik hoop dat de politiek in gaat zien dat Amsterdam één van de belangrijkste plekken van het land is en dat die ook op die manier een bepaalde voorrang verdient. Nederland moet nog leren hoe grootstedelijke problemen aangepakt dienen te worden.
Belangrijkste plek? Het is een openluchtriool dat ruikt naar wiet en gebruikte condooms, vol incompetente ambtenaren die geen orde kunnen houden en geld uitgeven alsof het op hun rug groeit. Laat ze maar lekker verdrinken in die ellende daar, het is mooi geweest. In Rotterdam houden we ons aan het budget en straffen we criminelen in plaats van met ze te theedrinken. Over "hoe grootstedelijke problemen aangepakt dienen te worden" gesproken ... Kijk naar Rotterdam, 020.
  zondag 15 juli 2018 @ 00:33:30 #50
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_180480011
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 10:43 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:

[..]

Dat wordt toch ook gedaan? Een van de dingen is de enorme toeristen overlast. Amsterdam vraagt al jaren om meer agenten om alles in de gaten te kunnen houden wat betreft overlast op de Wallen, rondom de Dam en Centraal, etc. Afval, vechtpartijen, geluidsoverlast, etc.
Daar verdient A’dam toch het geld mee? Hoeren en stappen...

Het internationale uithangbord..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')