abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180458774
Hoi,

Ik wil morgen voor een hobbyproject een paar houten tijdschriftencasettes beschilderen. En dan niet verven, maar echt een afbeelding erop schilderen. Wat voor soort verf kan ik het beste gebruiken? (en welke absoluut niet?). Wil het niet te duur hebben. Zat te denken aan kleine tubetjes (acryl?)verf van de Action? Maar loopt dat niet uit in de houtvezels? Dat lijkt me namelijk niet mooi.
Somebody that I used to know
pi_180458866
Zulke bakken bijvoorbeeld : https://m.ikea.com/nl/nl/catalog/products/art/50187340/

Maar misschien haal ik ze wel van de Xenos ofzo (iemand nog tips? :Y) )
Somebody that I used to know
pi_180458955
Als je bang bent dat de verf in de nerf loopt, dan gooi je er toch eerst grondverf op?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180459007
Waarom niet houtbranden? Lijkt me mooier.

http://www.laura-haakt.nl(...)-11121314-en-15-mei/
pi_180459143
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:37 schreef Jordy-B het volgende:
Als je bang bent dat de verf in de nerf loopt, dan gooi je er toch eerst grondverf op?
Goed idee, weet alleen niet of ik voldoende tijd heb.

(wil het met een paar vriendinnen in de middag doen en moet alles nog kopen)
Somebody that I used to know
pi_180459164
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:39 schreef Hiddendoe het volgende:
Waarom niet houtbranden? Lijkt me mooier.

http://www.laura-haakt.nl(...)-11121314-en-15-mei/
Grappig idee, maar niet helemaal wat ik nu voor ogen heb.
Somebody that I used to know
pi_180459563
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:46 schreef Postbus100 het volgende:

[..]

Goed idee, weet alleen niet of ik voldoende tijd heb.

(wil het met een paar vriendinnen in de middag doen en moet alles nog kopen)
Even kijken of ze bij de action ook gesso hebben staan. Dat droogt snel en geeft je een beetje krijtachtige ondergrond. Droogt in 2-3 uur, dus als je op tijd begint kan je voor de middag een enkele laag aanbrengen. Er wordt echter wel geadviseerd om minstens drie lagen aan te brengen voor een mooie ondergrond En je moet tussentijds schuren.

Ik zou er gewoon op gokken dat het wel goed komt als je de acryl rechtstreeks op het hout kwakt. :D
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180463366
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:01 schreef Jordy-B het volgende:

[..]

Even kijken of ze bij de action ook gesso hebben staan. Dat droogt snel en geeft je een beetje krijtachtige ondergrond. Droogt in 2-3 uur, dus als je op tijd begint kan je voor de middag een enkele laag aanbrengen. Er wordt echter wel geadviseerd om minstens drie lagen aan te brengen voor een mooie ondergrond En je moet tussentijds schuren.

Ik zou er gewoon op gokken dat het wel goed komt als je de acryl rechtstreeks op het hout kwakt. :D
Gesso, goed idee! Dat ik daar niet eerder aan gedacht heb!

:+

Ik heb hier destijds dat topic gevolgd over hoe mensen hun interieur verpesten met oa gesso. No way dat ik dat ga gebruiken.

Maar acrylverf dus. Top.
Somebody that I used to know
pi_180477727
Gelukt?
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180482208
Ja, maar niet volgens oorspronkelijk plan. Ik kon geen houten bakken vinden (en ikea vond ik te ver fietsen), maar bij blokker vond ik kartonnen tijdschriftenbakken en daarmee is het gelukt. We hebben in ieder geval lol gehad en daar was het me vooral om te doen. :)

Kan later nog wel even een fotootje maken?
Somebody that I used to know
pi_180498738
Goed, ik had dus een gezellig middagje met vriendinnen, en het leek me wel leuk om van die tijdschriftenbakken te beschilderen. En voor inspiratie had ik bedacht dat het leuk kon zijn als mensen en schilderstijl uitkozen en daarin zelf iets (na)schilderden.

Mijn projectje (nog niet af) :




Iemand die het origineel herkent? :@ of op z'n minst de stijl?

Een andere vriendin had Mondriaan gebruikt, en de derde heeft gewoon een paar foto's nageschilderd.
Somebody that I used to know
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')