abonnement Unibet Coolblue
pi_180459058
Uiteindelijk is een opname het enige wat mij echt geholpen heeft.
pi_180459062
Verandering van omgeving kan soms wonderen doen. Omdat je dan ineens in een ander ritme/levenspatroon komt. Of als er in je nieuwe leefomgeving mensen zijn die op je letten.
pi_180459081
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:42 schreef Kemestry het volgende:
Verandering van omgeving kan soms wonderen doen. Omdat je dan ineens in een ander ritme/levenspatroon komt. Of als er in je nieuwe leefomgeving mensen zijn die op je letten.
Of je komt erachter dat waar je ook bent je jezelf en je problemen meeneemt :+
pi_180459104
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:43 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Of je komt erachter dat waar je ook bent je jezelf en je problemen meeneemt :+
Dat kan ook. helpt het dan niet om de onderliggende problemen op te lossen in plaats van de verslaving zelf?
pi_180459117
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:43 schreef Insomnia2.0 het volgende:

[..]

Of je komt erachter dat waar je ook bent je jezelf en je problemen meeneemt :+
ja inderdaad ja :)
Do what you love, love what you do!
pi_180459222
Voor elke verslaving is er een onderliggend probleem. Dus moet je het onderliggende probleem aanpakken in plaats van de verslaving.
pi_180459895
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:49 schreef Kemestry het volgende:
Voor elke verslaving is er een onderliggend probleem. Dus moet je het onderliggende probleem aanpakken in plaats van de verslaving.
Juist dat doet de pro hulpverlening dus niet... ?
Do what you love, love what you do!
pi_180460420
Dat is precies wat er mis is in de huidige medische wereld. We doen aan symptoom bestrijding in plaats van de oorzaak aan te pakken. Als je depressief bent krijgen we medicijnen voorgeschreven. Totaal onlogisch (in de meeste gevallen). Als we alcohol verslaafd zijn sturen ze je naar een afkick kliniek. Leuk, je stopt inderdaad tijdelijk met alcohol maar daarna kom je terug in het echte leven en bestaan de oude problemen nog steeds. En verval je in de oude gewoontes of probeert het wel met succes maar bent doodongelukkig.
pi_180463467
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:31 schreef Kemestry het volgende:
Dat is precies wat er mis is in de huidige medische wereld. We doen aan symptoom bestrijding in plaats van de oorzaak aan te pakken. Als je depressief bent krijgen we medicijnen voorgeschreven. Totaal onlogisch (in de meeste gevallen). Als we alcohol verslaafd zijn sturen ze je naar een afkick kliniek. Leuk, je stopt inderdaad tijdelijk met alcohol maar daarna kom je terug in het echte leven en bestaan de oude problemen nog steeds. En verval je in de oude gewoontes of probeert het wel met succes maar bent doodongelukkig.
Ja ben het daar toch wel mee eens eigenlijk helaas....
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 14 juli 2018 @ 09:00:45 #35
31858 mrspoeZ
crazy catlady
pi_180463537
In mijn behandeling ging het wel degelijk over het oplossen van de aanleiding. Na het in kaart brengen van triggers en het uitzoeken wat het sas dat ik wilde verzachten of vergeten, ben ik met hen actief op zoek gegaan naar manieren om te zorgen dat de aanleiding weggenomen werd.
Prrrrr
pi_180463581
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 09:00 schreef mrspoeZ het volgende:
In mijn behandeling ging het wel degelijk over het oplossen van de aanleiding. Na het in kaart brengen van triggers en het uitzoeken wat het sas dat ik wilde verzachten of vergeten, ben ik met hen actief op zoek gegaan naar manieren om te zorgen dat de aanleiding weggenomen werd.
Ok ;) Wat was die manier?
en even voor het detail hier van verslaving van wat?
Wat was de oorzaak ervoor dacht jij voor jou?

Vraag veel hoor en je hoeft alleen te antwoorden als je wil, maar even voor iedereen die er dus mee zit nog?
Do what you love, love what you do!
pi_180475980
Kleine kans, maar heeft er iemand toevallig ervaring met deze?

https://www.changesggz.nl/

quote:
KLINIEKOPNAME
Er wordt geen financiële eigen bijdrage gevraagd voor de kosten van de behandeling. Bij behandeling in Zuid-Afrika, zijn enkel de kosten voor het retourticket voor rekening van de cliënt.

Wij vragen een medische borg van ¤350,- voor mogelijk onvoorziene medische kosten. Na behandeling word het restant teruggestort.
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:42:26 #38
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_180478447
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:20 schreef kree het volgende:
Kleine kans, maar heeft er iemand toevallig ervaring met deze?

https://www.changesggz.nl/

[..]

Voor zo ver ik weet is de Zuid Afrika behandeling momenteel niet mogelijk om financiële redenen.... ik weet niet of hier je interesse ligt maar ik neem aan van wel omdat je Zuid Afrika aanhaalt. Ik weet dat eerder dit jaar wel gepland was voor behandeling, mensen maakten ook plannen en kosten, uiteindelijk ging het niet door. Werd toen niet vermeld.
Het schijnt gebruikelijke gang van te zaken te zijn. Maar pas wel op.

[ Bericht 18% gewijzigd door Luchtbel op 14-07-2018 23:47:37 ]
pi_180478488
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:42 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Voor zo ver ik weet is de Zuid Afrika behandeling momenteel niet mogelijk om financiële redenen....
Vertel? Ik ga ze sowieso even bellen nog, maar kreeg dit net vanavond pas doorgestuurd natuurlijk?
Do what you love, love what you do!
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:51:39 #40
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_180478688
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:44 schreef kree het volgende:

[..]

Vertel? Ik ga ze sowieso even bellen nog, maar kreeg dit net vanavond pas doorgestuurd natuurlijk?
Ja sorry ik had net mijn tekst aangepast. Ik weet het verder ook niet en het hoeft ook niet verkeerd te zijn maar ik zou het wel euhm goed checken zeg maar.
pi_180478826
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:51 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja sorry ik had net mijn tekst aangepast. Ik weet het verder ook niet en het hoeft ook niet verkeerd te zijn maar ik zou het wel euhm goed checken zeg maar.
Moet eerlijk zeggen het klonk mij al aardig beetje te commercieel :)
Do what you love, love what you do!
pi_180479229
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:51 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja sorry ik had net mijn tekst aangepast. Ik weet het verder ook niet en het hoeft ook niet verkeerd te zijn maar ik zou het wel euhm goed checken zeg maar.
Het is wel een beetje een "red flag" zeg maar. :

Dank voor de waarschuwing :)
Do what you love, love what you do!
  zondag 15 juli 2018 @ 00:11:29 #43
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_180479287
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:56 schreef kree het volgende:

[..]

Moet eerlijk zeggen het klonk mij al aardig beetje te commercieel :)
Daar heb ik verder niet echt een mening over. Ik weet ook weinig over verslavingszorg, ik ken dit toevallig vanuit de eetstoornis kant.
Sprak die behandeling in het buitenland je aan?
pi_180479365
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 00:11 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Daar heb ik verder niet echt een mening over. Ik weet ook weinig over verslavingszorg, ik ken dit toevallig vanuit de eetstoornis kant.
Sprak die behandeling in het buitenland je aan?
Ja wat anders en een eind weg enzo. En nouja mss daar nog wat van het land zien of een stukje.
Geen idee nog he? Ik kreeg alleen de website doorgestuurd ik heb er totaal nog niet een beslissing over genomen. :)
Daarom vroeg ik even, alleen op reis durf ik wel nl ook ver weg enzo. Maar kon deze niet. haha nouja goed dat ik het vroeg, moet ik er toch beetje op passen enzo.
Do what you love, love what you do!
  zondag 15 juli 2018 @ 00:23:51 #45
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_180479685
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 00:14 schreef kree het volgende:

[..]

Ja wat anders en een eind weg enzo. En nouja mss daar nog wat van het land zien of een stukje.
Geen idee nog he? Ik kreeg alleen de website doorgestuurd ik heb er totaal nog niet een beslissing over genomen. :)
Ja weet ik :) dat het geen besluit is enzo.
Ik vraag me altijd af waarom mensen een behandeling in het buitenland willen doen. Voor mij zou dat nml iets heel groots zijn maar voor een ander zoals ik nu bij jou dus lees zou het ook “gewoon iets anders kunnen zijn”. Nooit over nagedacht.
pi_180480012
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 00:23 schreef Luchtbel het volgende:

[..]

Ja weet ik :) dat het geen besluit is enzo.
Ik vraag me altijd af waarom mensen een behandeling in het buitenland willen doen. Voor mij zou dat nml iets heel groots zijn maar voor een ander zoals ik nu bij jou dus lees zou het ook “gewoon iets anders kunnen zijn”. Nooit over nagedacht.
Mwhah ik snap je wel, het is misschien ook wat anders en wil niet zeggen dat ik daar zenuwachtig over ben ook hoor.

Maarja voor werk heb ik zo vaak een ticket in mijn hand gekregen. adres daar en daar en zoek het uit.
Dus wellicht maakt dat het iets makkelijker dan. Weet niet.
Maar weet dus op schiphol of weet ik veel ergens waar me wel te redden. Denk dat dat het makkelijker maakt.

Maargoed het doel ervan natuurlijk niet en daar ben ik net zo zenuwachtig voor als dat ik zou zijn als het bij wijze 2 straten verderop was.

Maar moet dit heel goed checken, want het kost een hoop geld en ok als ik het uitgeef dan moet het niet in een bodemloze put komen natuurlijk. :)
Maar zal jullie op de hoogte houden, bel ze wel even en dan zie ik wel verder :)
Do what you love, love what you do!
  zondag 15 juli 2018 @ 00:42:28 #47
37478 Luchtbel
Memories in progress
pi_180480257
Succes!
pi_180481040
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 00:42 schreef Luchtbel het volgende:
Succes!
Dank jullie horen het, financieel is dit sowieso nog niet rond, maar kan maandag in ieder geval gewoon eens bellen om te vragen. :)
Do what you love, love what you do!
  zondag 15 juli 2018 @ 11:11:11 #49
469793 Puk1234
Know your worth!
pi_180485321
Ik denk dat het juist goed is om ergens anders te zijn, ff weg van alles en iedereen en je puur op jezelf gaan focussen. Geen externe ruis die iets kan aanwakkeren en tijd genoeg om over jezelf na te denken. Ik denk wel dat het een goede aanpak is. Ik zou idd wel ff kijken of het allemaal betrouwbaar is voordat je idd onkosten voor niks maakt.
pi_180497291
quote:
12s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:20 schreef kree het volgende:
Kleine kans, maar heeft er iemand toevallig ervaring met deze?

https://www.changesggz.nl/

[..]

Ik ken iemand die daar nu zit. Dus kom er over een tijd wel op terug. ;)
Striving to be more than average.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')