abonnement Unibet Coolblue
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 13 juli 2018 @ 19:02:46 #1
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180452339
Lol! Aanklagen heeft geen zin _O- Putin gaat echt niet zijn inwoners uitleveren vanwege een 1 of ander onderzoekje in Amerika. Ze zijn er alleen maar op uit de Russen in een kwaad daglicht te zetten. Beter hackt een knappe kop in Rusland even de pc van die Robert Mueller, dan weet ie wie de baas is!!!! _O_

quote:
Twaalf Russen aangeklaagd voor hacken van Democratische Partij en Clinton



Speciaal aanklager Robert Mueller, die onderzoek doet naar de Russische inmenging bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen, heeft twaalf Russen aangeklaagd voor het hacken van e-mails van de Democratische Partij en de campagne van Hillary Clinton.

Dat maakte het Amerikaanse ministerie van Justitie bekend op een persconferentie. Plaatsvervangend minister van Justitie Rod Rosenstein, die de persconferentie gaf, zei dat de aangeklaagde Russen zich schuldig maakten aan het "hacken van computers, het stelen van documenten en het verspreiden van die documenten met als doel de verkiezingen te beïnvloeden".

De hackers beheerden volgens Rosenstein de platforms Guccifer 2.0 en DC Leaks. Via die platformen werden de documenten, zoals emails, gelekt. Van Guccifer 2.0 werd al langer vermoed dat het werd gerund door Russen. De aangeklaagde hackers hadden contact met Amerikanen, maar er was geen bewijs dat deze Amerikanen wisten dat ze te maken hadden met Russen, aldus Rosenstein.

President Trump, die momenteel op werkbezoek is in Europa, was eerder deze week al op de hoogte gebracht van de aanklachten. Dat het nieuws naar buiten wordt gebracht nu Trump buiten de VS is, was volgens Rosenstein niet bewust. Rosenstein: "Ik ga over feiten en de wet, niet over politiek. Er was simpelweg voldoende bewijs dit nu naar buiten te brengen".
Eerdere aanklachten

De persconferentie werd pas twintig minuten van tevoren door het ministerie van Justitie via Twitter was aangekondigd. Dat was vergelijkbaar met de gang van zaken in februari, toen er ook onverwacht een persconferentie werd georganiseerd.

Toen maakte Rosenstein bekend dat speciaal aanklager Mueller dertien Russen en drie Russische bedrijven had aangeklaagd. In totaal zijn er tijdens het Mueller-onderzoek nu 32 personen aangeklaagd, onder wie vier (campagne)medewerkers van Trump. Ook zijn er drie bedrijven aangeklaagd.

Mueller werd in mei vorig jaar aangesteld door het Congres om onderzoek te doen naar de Russische inmenging, kort nadat president Trump FBI-baas James Comey had ontslagen. Trump heeft het onderzoek al meerdere keren "een heksenjacht" genoemd, omdat hij het gevoel heeft dat het onderzoek enkel en alleen is bedoeld om hem in een kwaad daglicht te stellen.

https://nos.nl/artikel/22(...)rtij-en-clinton.html
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_180453226
ok TS
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180454399
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 19:02 schreef Nikonlover het volgende:
Ze zijn er alleen maar op uit de Russen in een kwaad daglicht te zetten

waauuuw wat slecht....die russen stelen informatie van de Amerikaanse overheid om het te gebruiken voor eigen doeleinden, zoals de democratie manipuleren ..... en dan doet zo'n Amerikaan gemeen tegen die russische hackers.

Ze stonden eerst in een goed daglicht en nu bahbah in een kwaad daglicht.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 20:55:18 #4
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180455000
Sowieso was het geen echte hack. Ze hebben gewoon het wachtwoord van John Podesta via phishingmail achterhaald.

http://time.com/4621653/julian-assange-wikileaks-emails/
pi_180455160
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Sowieso was het geen echte hack. Ze hebben gewoon het wachtwoord van John Podesta via phishingmail achterhaald.

http://time.com/4621653/julian-assange-wikileaks-emails/
Dat is echte diefstal en inbreken .
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 13 juli 2018 @ 21:06:26 #6
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180455218
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:34 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

waauuuw wat slecht....die russen stelen informatie van de Amerikaanse overheid om het te gebruiken voor eigen doeleinden, zoals de democratie manipuleren ..... en dan doet zo'n Amerikaan gemeen tegen die russische hackers.

Ze stonden eerst in een goed daglicht en nu bahbah in een kwaad daglicht.
Het is wel zo
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 13 juli 2018 @ 21:07:00 #7
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180455230
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:55 schreef Vader_Aardbei het volgende:
Sowieso was het geen echte hack. Ze hebben gewoon het wachtwoord van John Podesta via phishingmail achterhaald.

http://time.com/4621653/julian-assange-wikileaks-emails/
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 21:03 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Dat is echte diefstal en inbreken .
Lol een phishingmail _O- _O- _O- _O- _O- Dan is ie echt dom :') Eigen schuld!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_180455329
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 21:07 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

[..]

Lol een phishingmail _O- _O- _O- _O- _O- Dan is ie echt dom :') Eigen schuld!
En daarmee rechtvaardig je diefstal, inbraak en de democratie manipuleren ?
pi_180455350
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 21:06 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Het is wel zo
Die gasten zijn criminelen. Ze zetten zichzelf in een kwaad daglicht
  Jaap van Dissel-award 2022 vrijdag 13 juli 2018 @ 21:13:16 #10
385501 Starhopper
Nova is mijn prinses
pi_180455381
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 21:11 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

En daarmee rechtvaardig je diefstal, inbraak en de democratie manipuleren ?
Tja.
En democratie manipuleren? :') Dat slaat nergens op!
Op maandag 9 oktober 2023 13:31 schreef Nova het volgende:[/b]
Oh schatje, wat lief van je om dat te zeggen! Jij bent echt een prins op het witte paard voor mij. Met jou voel ik me zo geliefd en speciaal. Laten we nog lang samen genieten van sprookjesachtige avonturen en elkaar verwennen met veel knuffels en kusjes. O+ naar jou, mijn lieve prins! :*
pi_180455742
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 21:13 schreef Nikonlover het volgende:

[..]

Tja.
En democratie manipuleren? :') Dat slaat nergens op!
tjaaa... als je dat niet snapt.... ben je zo dom.... of wil je het niet snappen ?
pi_180455818
Hoe zat het ook alweer.. iets met cambridge ana..analytica?
pi_180455948
De Russen zijn de laatste tijd wel erg bezig. Stemmen manipuleren, spionen vergiftigen, zenuwgas los laten, journalisten zogenaamd vermoorden, enzovoorts.
pi_180456862
Bij manipuleren denk je aan uitslagen veranderen, stemmentellers omkopen, etc.....

Blijkt dat een of andere hackert een phishingmail heeft gestuurd :')
pi_180458206
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:06 schreef havanagila het volgende:
Bij manipuleren denk je aan uitslagen veranderen, stemmentellers omkopen, etc.....

Blijkt dat een of andere hackert een phishingmail heeft gestuurd :')
Dat is de ingang, manipulatie is het gevolg.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180458314
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:54 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Dat is de ingang, manipulatie is het gevolg.
Er is geen grotere manipulatie dan CNN en dat hebben steeds meer mensen door!
Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uit zouden zien.
(Nietzsche)
pi_180458331
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:59 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Er is geen grotere manipulatie dan CNN en dat hebben steeds meer mensen door!
Heb je zeker gelezen op facebook
Conscience do cost.
pi_180458773
Ik ben benieuwd naar het zogenaamde bewijsmateriaal

ik vond de ARGOS uitzending van 17 maart 2018 verhelderend. Zie dit artikel voor meer informatie, de podcast staat ergens anders en zie eventueel je podcast app op je telefoon https://www.vpro.nl/argos(...)Russische-hack-.html
pi_180458791
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:59 schreef ietjefietje het volgende:

[..]

Er is geen grotere manipulatie dan CNN en dat hebben steeds meer mensen door!
Doet Donald Trump goed. We doen precies wat hij wil, twijfelen aan de media
pi_180458996
Democraten :')

Clinton Family :') :r

Trump *O*
pi_180459177
Mensen die voor Putin opkomen mogen ze voor mijn part meteen naar Rusland verhuizen. Ga daar maar van je 'vrijheid' genieten.
pi_180459355
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:48 schreef FlipjeHolland het volgende:
Mensen die voor Putin opkomen mogen ze voor mijn part meteen naar Rusland verhuizen. Ga daar maar van je 'vrijheid' genieten.
Gewoon even kort, stel Putin wordt afgezet. Hij is niet meer.

Wordt het dan beter?

Verder is niemand Putin aan het verdedigen. Dus maak je geen zorgen
pi_180459548
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:54 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Gewoon even kort, stel Putin wordt afgezet. Hij is niet meer.

Wordt het dan beter?

Verder is niemand Putin aan het verdedigen. Dus maak je geen zorgen
Dat ligt eraan wie er voor in de plaats komt. Een type zoals Gorbatsjov toendertijd kan de banden met het Westen weer doen aantrekken, maar zo'n trekpop als Medvedev speelt natuurlijk niks klaar.
pi_180465898
quote:
Speciaal aanklager Robert Mueller, die onderzoek doet naar de Russische inmenging bij de Amerikaanse presidentsverkiezingen, heeft twaalf Russen aangeklaagd voor het hacken van e-mails van de Democratische Partij en de campagne van Hillary Clinton.
Hoezo is dat inmenging bij de presidentsverkiezingen? Het ging hier om de valsspelende DNC die onder druk van de rijke sponsors Sanders pootje lichtte. Dat is naar buiten gebracht, zoals het hoort.

Het is daarnaast extreem onwaarschijnlijk dat Guccifer vanuit Rusland opereerde.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180468342
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 23:27 schreef opgebaarde het volgende:
Ik ben benieuwd naar het zogenaamde bewijsmateriaal

Dit inderdaad. Terwijl de usual suspects alweer over elkaar heen buitelen met hun vergaande conclusies wachten we nog steeds op bewijs.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 14:47:48 #26
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_180468368
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo is dat inmenging bij de presidentsverkiezingen? Het ging hier om de valsspelende DNC die onder druk van de rijke sponsors Sanders pootje lichtte. Dat is naar buiten gebracht, zoals het hoort.

Het is daarnaast extreem onwaarschijnlijk dat Guccifer vanuit Rusland opereerde.
:').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_180468529
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 12:05 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hoezo is dat inmenging bij de presidentsverkiezingen? Het ging hier om de valsspelende DNC die onder druk van de rijke sponsors Sanders pootje lichtte. Dat is naar buiten gebracht, zoals het hoort.
De DNC had een duidelijke voorkeur voor Clinton, die zij een hogere winkans toelichtte. Dat is misschien niet chique, maar verre van illegaal.

quote:
Het is daarnaast extreem onwaarschijnlijk dat Guccifer vanuit Rusland opereerde.
Dat de Russen hebben geprobeerd de Amerikaanse verkiezingen, is inmiddels gewoon vastgesteld.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 14 juli 2018 @ 14:59:31 #28
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180468626
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:46 schreef ContraCourant het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Terwijl de usual suspects alweer over elkaar heen buitelen met hun vergaande conclusies wachten we nog steeds op bewijs.
Als usual suspect kan ik je aanbevelen om de aanklacht te lezen. Hij 29 pagina's lang en is echt erg specifiek en gedetailleerd. Dat doet me vermoeden dat ze echt behoorlijk precies weten wie wat wanneer deed.

Hier kun je dat doen: https://www.justice.gov/file/1080281/download

Natuurlijk zullen we moeten wachten op de bewijsstukken, zoals in elke rechtszaak, dat is wel zo.
pi_180468899
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:59 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Als usual suspect kan ik je aanbevelen om de aanklacht te lezen. Hij 29 pagina's lang en is echt erg specifiek en gedetailleerd. Dat doet me vermoeden dat ze echt behoorlijk precies weten wie wat wanneer deed.

Hier kun je dat doen: https://www.justice.gov/file/1080281/download

Natuurlijk zullen we moeten wachten op de bewijsstukken, zoals in elke rechtszaak, dat is wel zo.
Al gedaan. Uitgebreide aanklachten, zeker. Maar dat is geen substituut voor bewijs.

Bovendien is het opvallend dat de GRU en aanverwante diensten zoveel moeite doen hun sporen uit te wissen, maar uiteindelijk te herleiden zijn omdat er domme keuzes worden gemaakt.

Vorige keer hadden we een stel identiteitsfraudeurs die uiteindelijk toch maar advertenties betaalden via Russische kanalen, nu hebben we callbacks van geinfecteerde netwerken naar door hen geregistreerde platforms.

Ik geloof e.e.a. zodra ik overtuigend bewijs zie. Tot die tijd blijf ik het dubieus vinden, mede door de manier waarop e.e.a. eenduidig wordt opgepakt door diezelfde usual suspects en de gigantische politieke lading van het verhaal.

De tijd zal het uitwijzen. Het wordt wel steeds spannender natuurlijk. Vraag is of er ooit een rechtszaak komt. Vorige keer leek men niet zo toeschietelijk toen de kans geboden werd een en ander voor het gerecht toe te lichten.

PS. de usual suspects bevinden zich wmb niet op dit forum, voor de duidelijkheid. Ik heb het dan over voorname namen in de media.
pi_180469202
Er komt geen rechtszaak tegen die Russen. Daar is het Mueller ook helemaal niet om te doen. Die snapt zelf ook wel dat die lui niet worden uitgeleverd. Het gaat om het onder druk zetten van Amerikaanse verdachten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:32:26 #31
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180469306
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:27 schreef KoosVogels het volgende:
Er komt geen rechtszaak tegen die Russen. Daar is het Mueller ook helemaal niet om te doen. Die snapt zelf ook wel dat die lui niet worden uitgeleverd. Het gaat om het onder druk zetten van Amerikaanse verdachten.
Zouden ze trouwens niet bij verstek veroordeeld kunnen worden?
pi_180469441
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:32 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Zouden ze trouwens niet bij verstek veroordeeld kunnen worden?
Kan, maar who cares?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:41:18 #33
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_180469462
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:40 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Kan, maar who cares?
Geen idee. Ben gewoon benieuwd wat er gaat gebeuren als ze er voor kiezen zich niet te verdedigen oftewel wat er dus verder gaat gebeuren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')