abonnement Unibet Coolblue
pi_180444909
Facebooks advertentie algoritme heeft 65 duizend Russen gelabeld als "geinteresseerd in landverraad", en ze daarmee mogelijk flink in de problemen gebracht onder het repressieve Russische regime. Facebook verdedigt zich met dat het hier om "verraad in historisch perspectief" zou gaan, maar heeft de categorie nu toch verwijderd "omdat het een illegale activiteit is".

Op zich worden de interesses van facebookgebruikers niet openbaar getoond maar je kan dmv advertenties wel interesses targeten, en het ipadres van de gebruikers die op de advertenties doorklikken kan getraceerd worden. Hiermee geeft facebook een mooie spy tool in handen van regimes die graag hun burgers onderdrukken en in de gaten houden.

Lees het hele verhaal in the Guardian: https://www.theguardian.c(...)nterested-in-treason

Voorzover je die nog nodig had, hier is nog een goede reden om facebook te dumpen. Maar goed we hebben hier natuurlijk "niks te verbergen" en de overheid is altijd je allerbeste vriendje en facebook is ook lief omdat het allemaal gratis is! Dus zal het allemaal wel los lopen!
pi_180444964
Dit is wel sick
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:55:47 #3
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180445020
'oeps' Als je toch een land wil laten destabiliseren is dit wel een goede manier.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180446056
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:52 schreef Toto69 het volgende:
Dit is wel sick
pi_180446068
_O-
pi_180446512
Misschien dat ze ook nog even een lijstje kunnen maken met nog loslopende Gulenisten in Turkije, dat bespaart ome Erdo heel wat werk.
Much like down syndrom, red hair is a genetic mutation, and it occurs when a human has unprotected sex with a clown.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 14:17:44 #7
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180446876
Klinkt als zo'n nieuwsbericht waarbij... als ik me eens in verdiep dat het over iets heel triviaals blijkt te gaan wat door een of andere digibeet wordt opgeblazen tot wereldnieuws.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180447476
Dit bericht heeft geen gevolgen voor mijn Facebookgedrag.
  Moderator vrijdag 13 juli 2018 @ 15:15:46 #9
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180447887
loooooooooooool
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180451945
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 14:17 schreef SpecialK het volgende:
Klinkt als zo'n nieuwsbericht waarbij... als ik me eens in verdiep dat het over iets heel triviaals blijkt te gaan wat door een of andere digibeet wordt opgeblazen tot wereldnieuws.
Dus je hebt het bericht maar niet gelezen?
  zaterdag 14 juli 2018 @ 04:27:33 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180462347
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 18:42 schreef Farenji het volgende:

[..]

Dus je hebt het bericht maar niet gelezen?
Jawel. De guardian zegt zelf weinig over hoe fb vaststelt dat iemand interesse heeft in landverraad. Dat lijkt mij essentieel voor dit verhaal.

Het wordt ook steeds omschreven als "verraad in historisch perspectief" dit begrijp ik als... mensen die toevallig een like hebben geplaatst op posts over bekende historische figuren die bijvoorbeeld in de 17e eeuw hun land en koning hebben verraden?

En dat zou dan zogenaamd een hulpmiddel zijn voor... het vinden van verraders??
En specifiek voor rusland?? Waarom die focus op rusland terwijl het ook iran zou kunnen zijn of turkije.

Het voelt nogal geėnsceneerd dit bericht.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')