abonnement Unibet Coolblue
pi_180443903
Haaretz
TheLocal.se

De Nordic Resistance Movement, ook bekend als Nordfront, is een nationalistische, neonazistische, pan-Nordische beweging. NRM was met een delegatie van 100 man aanwezig op de Almedalenweek. De Almedalenweek is het grootste politieke festival van Zweden en wordt jaarlijks georganiseerd. Ieder jaar is er veel media aanwezig om verslag te doen van het festival.

Vorig jaar was NRM aanwezig met 50 man. Dat was voor het eerst, sinds de oprichting van NRM in 2016. NRM is gevestigd in Zweden, Noorwegen, Finland, IJsland en Denemarken. In Zweden is het ook een politieke partij, die in september voor het eerst mee gaat doen aan de landelijke verkiezingen. Opvallend is de betrokkenheid van veel studenten en middenklassers. Mede om die reden wordt NRM gezien als een van meest potente nationalistische bewegingen in Europa, met volgens onderzoekers indrukwekkende groeicijfers, loyaliteit van leden en stabiliteit en professionaliteit van de organisatie.

Het Almedalenfestival en de regionale gemeente van Gotland hebben zelf geen toestemming verleend aan NRM om deel te nemen, maar NRM kreeg wel een politievergunning vanwege het recht op demonstratie en vergadering. Naar goed Zweeds gebruik stelde de politiecommisaris dat "er een goede dialoog gaande is met NRM."

Als reactie op de aanwezigheid van NRM en na afwijzing van een bezwaarschrift trok de grootste LGBTQ-organisatie van Zweden met de naam RFSL zich terug uit de Almedalenweek.

Critici veroordeelden het optreden van de politie, ook omdat NRM het volgens onbevestigde berichten niet heeft gehouden bij het aanspreken van mensen, het uitdelen van folders en het houden van toespraken maar ook de confrontatie zocht met tegenstanders en toespraken van tegenstanders verstoorde. Een NRM-lid is aangehouden op verdenking van een geweldsdelict.

Opening
Bij een politiek festival van dit type wordt de open, tolerante democratie gevierd. De Zweedse wet voor recht op vergadering en demonstratie is ruim. Tegelijkertijd is er een moreel vraagstuk. Hoe denkt FOK! over de aanwezigheid van groeperingen als NRM op een festival als Almedalen?
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_180443968
Hoe FOK! hierover denkt weet ik niet, maar ik vind het prima.
Iedereen moet zijn mening kunnen geven. Met woorden dan, niet met wapens of andere gewelddadige middelen.
Dit soort groepen willen verbieden is geen goed idee, want dan gaan ze ondergronds met alle gevolgen van dien.
Gewoon de discussie op gang houden.
pi_180444043
Als gekkies naar een openbaar festival willen om hun gekke meningen te verkondigen, dan mag dat. Maar als ze de boel verstoren mag je ze best weer sommeren te vertrekken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180444073
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:01 schreef Hiddendoe het volgende:
Hoe FOK! hierover denkt weet ik niet, maar ik vind het prima.
Iedereen moet zijn mening kunnen geven. Met woorden dan, niet met wapens of andere gewelddadige middelen.
Dit soort groepen willen verbieden is geen goed idee, want dan gaan ze ondergronds met alle gevolgen van dien.
Gewoon de discussie op gang houden.
In discussie met neo-nazi's ja?
pi_180444105
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:07 schreef gelly het volgende:

[..]

In discussie met neo-nazi's ja?
Waarom niet?
Mannen praten toch ook met vrouwen? Terwijl die oorlog al eeuwenlang aan de gang is.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:09:03 #6
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180444118
quote:
maar ook de confrontatie zocht met tegenstanders en toespraken van tegenstanders verstoorde. Een NRM-lid is aangehouden op verdenking van een geweldsdelict.
Lijkt mij genoeg grond om ze te weren. Figuren die andermans speech gaan verstoren overschrijden wat mij betreft de grens. Of je nou Antifa of Nazi bent.
pi_180444195
Nordfront heeft de potentie om een gevaarlijk clubje te worden. Ontzettende discipline die bewonderenswaardig is, maar niet per sé op een goede manier.

Ik had er nog niet veel over gehoord in het nieuws, maar volg het al een tijdje.

Nordfront
Weggegaan en opgerot
pi_180444275
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:14 schreef robijntjestralendwit het volgende:
Nordfront heeft de potentie om een gevaarlijk clubje te worden. Ontzettende discipline die bewonderenswaardig is, maar niet per sé op een goede manier.

Ik had er nog niet veel over gehoord in het nieuws, maar volg het al een tijdje.

Nordfront
Leg uit ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_180444276


Doet me stiekem toch ook wel ergens aan denken.
Weggegaan en opgerot
pi_180444310
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:19 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Leg uit ?
Als je commando's opvolgt, zonder zelf over bepaalde gevolgen na te denken, vind ik dat niet per sé een goede eigenschap.
Weggegaan en opgerot
pi_180444332
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:19 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[ afbeelding ]

Doet me stiekem toch ook wel ergens aan denken.
Het zijn neo-nazi's he, je mag dan best zeggen dat ze op nazi's lijken.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180444415
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:22 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Het zijn neo-nazi's he, je mag dan best zeggen dat ze op nazi's lijken.
Het is een mening.
Ô mon citoyens vous serez unis.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:25:50 #13
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180444416
Noemen ze zichzelf neonazistisch? Of is het de media die dat doet?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180444445
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:09 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Lijkt mij genoeg grond om ze te weren. Figuren die andermans speech gaan verstoren overschrijden wat mij betreft de grens. Of je nou Antifa of Nazi bent.
Is er een verschil tussen Antifa en nazi?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180444453
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:21 schreef robijntjestralendwit het volgende:

[..]

Als je commando's opvolgt, zonder zelf over bepaalde gevolgen na te denken, vind ik dat niet per sé een goede eigenschap.
Noem eens een vb dan

Ik bedoel, als je ze een lange tijd volgt moet dat geen probleem zijn , toch ?
A person who was demoralized is unable to assess true information. The facts tell nothing to him, even if I shower him with information, with authentic proof, with documents and pictures. ...he will refuse to believe it.
pi_180444752
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:27 schreef HSG het volgende:

[..]

Is er een verschil tussen Antifa en nazi?
Andere kostuums.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:50:07 #17
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_180444904
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:25 schreef Kaneelstokje het volgende:
Noemen ze zichzelf neonazistisch? Of is het de media die dat doet?
Uit hun gedrag en hoe ze henzelf naar buiten profileren, kan je opmaken dat ze de gelijkenissen niet helemaal uit de weg gaan, om het zo maar te noemen.
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_180445077
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:27 schreef Ali_boo het volgende:

[..]

Noem eens een vb dan

Ik bedoel, als je ze een lange tijd volgt moet dat geen probleem zijn , toch ?
Ik zeg toch niet dat het al daarop uitdraait?
Weggegaan en opgerot
pi_180445094
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:50 schreef IkStampOpTacos het volgende:

[..]

Uit hun gedrag en hoe ze henzelf naar buiten profileren, kan je opmaken dat ze de gelijkenissen niet helemaal uit de weg gaan, om het zo maar te noemen.
Dat kan van alles betekenen. Welk gedrag en hoe profileren ze zich? In Europa ben je nogal snel rechts-extremistisch/nazistisch. Neemt niet weg dat er neo-nazi's zijn trouwens, maar ik zou graag wat meer weten.
pi_180445503
Je mag natuurlijk niet trots zijn op een blanke cultuur of blank land qua achtergrond.

Dan ben je automatisch nazi. :')
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:18:35 #21
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180445583
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je mag natuurlijk niet trots zijn op een blanke cultuur of blank land qua achtergrond.

Dan ben je automatisch nazi. :')
Als je de nadruk legt op het blank zijn en daar allerlei 'positieve' kenmerken aan toeschrijft, dan ben je inderdaad een heel eind op weg.
Huilen dan.
pi_180445591
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:14 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
Je mag natuurlijk niet trots zijn op een blanke cultuur of blank land qua achtergrond.

Dan ben je automatisch nazi. :')
Jij bent trots op je 'blanke land qua achtergrond'?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:20:09 #23
13456 AchJa
Shut up!!!
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:21:26 #24
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180445656
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:19 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[ afbeelding ]

Doet me stiekem toch ook wel ergens aan denken.
ziet er ordentelijk uit. ik breng mijn kinderen liever daar een middagje onder dan bij de antifas
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180445727
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:05 schreef Ludachrist het volgende:
Als gekkies naar een openbaar festival willen om hun gekke meningen te verkondigen, dan mag dat. Maar als ze de boel verstoren mag je ze best weer sommeren te vertrekken.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180445767
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als je de nadruk legt op het blank zijn en daar allerlei 'positieve' kenmerken aan toeschrijft, dan ben je inderdaad een heel eind op weg.
Waarom vind je dat?

Zwarte cultuur word ook de lucht in geprezen, als een neger dat zo uit voor zichzelf en namens andere broeders van een andere moeder.

Of eigenlijk elk andere cultuur mag de lucht in geprezen worden, dat is dan krachtig en mooi.
Als blanken het doen is het plots nazisme.
pi_180445820
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bent trots op je 'blanke land qua achtergrond'?
Ja waarom niet?
We hebben een mooi verleden met een eigen aparte cultuur van molens, klompen, handel wereldwijd of denk aan de 80 jarige oorlog en allerlei facetten wat zich toen en daarna afspeelde qua bezettingen en veranderingen. (of bijv. de Nederlandse taal, de gulden etc)

Maar ook de minder mooie kanten van het koloniale tijdperk en slavernij hoort daarbij.
Niet zozeer om trots op te zijn maar het heeft ons deels toch gevormd zoals we zijn als land en Nederlander.
pi_180445841
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja waarom niet?
We hebben een mooi verleden met een eigen aparte cultuur van molens, klompen, handel wereldwijd of denk aan de 80 jarige oorlog en allerlei facetten wat zich toen en daarna afspeelde qua bezettingen en veranderingen.

Maar ook de minder mooie kanten van het koloniale tijdperk en slavernij hoort daarbij.
Niet zozeer om trots op te zijn maar het heeft ons deels toch gevormd zoals we zijn als land en Nederlander.
En daar is uiteraard niets mis mee. Snap alleen niet goed waarom je het koppelt aan huidskleur.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180445875
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daar is uiteraard niets mis mee. Snap alleen niet goed waarom je het koppelt aan huidskleur.
Omdat we nou eenmaal blank zijn of is daar iets mis mee?

Net zoals een neger trots is op zijn Afrikaanse roots en cultuur.
Dat word toch net zo goed gebaseerd op huidskleur en afkomst.
Beetje lastig editen en typen, klote edge.

[ Bericht 3% gewijzigd door TheoddDutchGuy op 13-07-2018 13:35:23 ]
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:36:38 #30
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180446014
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat we nou eenmaal blank zijn of is daar iets mis mee?

Net zoals een neger trots is op zijn Afrikaanse roots en cultuur.
Dat word toch net zo goed gebaseerd op huidskleur en afkomst.
Beetje lastig editen en typen, klote edge.
Als je edge gebruikt, zou ik niet zo trots wezen.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180446037
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:30 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Omdat we nou eenmaal blank zijn of is daar iets mis mee?

Net zoals een neger trots is op zijn Afrikaanse roots en cultuur.
Dat word toch net zo goed gebaseerd op huidskleur en afkomst.
Beetje lastig editen en typen, klote edge.
Prima om trots te zijn op je roots, maar persoonlijk denk ik daarbij niet aan de huidskleur van mijn voorouders.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:40:57 #32
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_180446114
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:26 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Waarom vind je dat?

Zwarte cultuur word ook de lucht in geprezen, als een neger dat zo uit voor zichzelf en namens andere broeders van een andere moeder.

Of eigenlijk elk andere cultuur mag de lucht in geprezen worden, dat is dan krachtig en mooi.
Als blanken het doen is het plots nazisme.
Volgens mij begrijp je niet helemaal wat ik probeer te zeggen: wanneer je de positieve kenmerken van de 'blanke cultuur' toeschrijft aan het blank zijn van 'het ras', dan zie ik toch wel gevaarlijk veel gelijkenis met het nazisme.
Huilen dan.
pi_180448860
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:28 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ja waarom niet?
We hebben een mooi verleden met een eigen aparte cultuur van molens, klompen, handel wereldwijd of denk aan de 80 jarige oorlog en allerlei facetten wat zich toen en daarna afspeelde qua bezettingen en veranderingen. (of bijv. de Nederlandse taal, de gulden etc)

Maar ook de minder mooie kanten van het koloniale tijdperk en slavernij hoort daarbij.
Niet zozeer om trots op te zijn maar het heeft ons deels toch gevormd zoals we zijn als land en Nederlander.
Ja, maar ik zie niet in wat blank daarmee te maken heeft. Sterker nog, mede door dat verleden heeft Nederland een vrij hoge genetische diversiteit en dat is alleen maar gezond en mooi. Joden, Turken en Moren lopen hier al 400 jaar rond, samen met Denen, Fransen, Italianen, Duitsers of wat dan ook. Kijk maar eens in relatief afgesloten Agrarische gemeenschappen in Europa wat 'raszuiverheid' voortbrengt.

Het past ook totaal niet in de Nederlandse traditie. Het racisme kwam met de 'noodzaak' van het imperialisme en daarmee de slavernij en de overheersing van overzeese gebieden, niet andersom. In de voorafgaande fase van handel in den verre deed huidskleur er niet toe en werd er niet alleen gemengd gehandeld, gewerkt, gedronken en geslapen, maar ook getrouwd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 16:20:51 #34
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180449080
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:20 schreef AchJa het volgende:

[..]

Die fahne hoch die reihen fest geschlossen....
Tsja, dat is dan weer een Duits Marslied wat je bij de Nijmeegse Vierdaagse nièt kunt zingen...
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180449189
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:18 schreef Isdatzo het volgende:

[..]

Als je de nadruk legt op het blank zijn en daar allerlei 'positieve' kenmerken aan toeschrijft, dan ben je inderdaad een heel eind op weg.
Volgens mij is dat pas als je de rest negatief wegcijfert.. beetje trots op je cultuur zijn heeft daar niks mee te maken. En elke keer dat er een kleur genoemd wordt er maar een negatieve lading aan hangen is gewoon iets in de slachtofferrol duwen en context verdraaien.
Anders dan anders is nog steeds anders, nog altijd hetzelfde.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 16:28:57 #36
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180449200
Ook idioten hebben het recht om zich te uiten. Zelfs als ze neo-nazi's zijn. Het is alleen jammer dat slechts één organisatie zich teruggetrokken heeft om hun deelname. Eigenlijk had iedereen weg moeten lopen om een signaal te sturen.
pi_180449549
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 16:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ook idioten hebben het recht om zich te uiten. Zelfs als ze neo-nazi's zijn. Het is alleen jammer dat slechts één organisatie zich teruggetrokken heeft om hun deelname. Eigenlijk had iedereen weg moeten lopen om een signaal te sturen.
netjes van je.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 19:58:17 #38
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180453546
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 16:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ook idioten hebben het recht om zich te uiten. Zelfs als ze neo-nazi's zijn. Het is alleen jammer dat slechts één organisatie zich teruggetrokken heeft om hun deelname. Eigenlijk had iedereen weg moeten lopen om een signaal te sturen.
Het signaal van 'wij komen niet als zij er zijn omdat ze een bepaalde mening hebben?'
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180453737
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 16:28 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Ook idioten hebben het recht om zich te uiten. Zelfs als ze neo-nazi's zijn. Het is alleen jammer dat slechts één organisatie zich teruggetrokken heeft om hun deelname. Eigenlijk had iedereen weg moeten lopen om een signaal te sturen.
De NRM zal dat toejuichen. Dan zijn ze er persoonlijk verantwoordelijk voor dat de Almedalenweek
niet doorgaat. En zij zullen ook met die aandacht blij zijn.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  vrijdag 13 juli 2018 @ 22:34:28 #40
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180457703
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 19:58 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Het signaal van 'wij komen niet als zij er zijn omdat ze een bepaalde mening hebben?'
Het signaal van: wij vinden hun mening zo verwerpelijk dat we niet willen meewerken aan het legitimeren ervan, op welke manier dan nog ook.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 22:35:47 #41
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180457748
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 20:07 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

De NRM zal dat toejuichen. Dan zijn ze er persoonlijk verantwoordelijk voor dat de Almedalenweek
niet doorgaat. En zij zullen ook met die aandacht blij zijn.
Prima toch? Wat moet je anders, schouder aan schouder met nazi's gaan staan. Laat ze hun ware kleuren maar tonen.
pi_180458740
Ik zie het probleem niet zo. Als mensen zielig doen over dit soort zaken staat het ze natuurlijk vrij om het festival uit protest niet te bezoeken.
Conscience do cost.
pi_180461735
Ik snap niet waarom er altijd zo overtrokken gedaan moet worden. Zolang die gasten daar lekker staan met hun sneue vlaggetje lekker laten gaan toch? Al die racistische sjw types met paars haar worden toch ook niet met geweld geweerd? Wat flauwe meems maken over de kaalkopjes en ze lekker uitlachen is zoveel effectiever dan ze de macht geven om je eigen aanwezigheid tegen te houden.
  Eindredactie Games zaterdag 14 juli 2018 @ 02:17:12 #44
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180461971
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:19 schreef robijntjestralendwit het volgende:
[ afbeelding ]

Doet me stiekem toch ook wel ergens aan denken.
met hun Pepe vlaggen :')
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zaterdag 14 juli 2018 @ 02:17:22 #45
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180461972
Als het gewoon een nationalistische beweging is die op willen komen voor hun Noorse cultuur en tradities juich ik ze van harte toe. Zweden heeft dat dringend nodig.

Heil Odin.

Maar het zijn waarschijnlijk weer standaard doorgesnoven agressieve neonazi's en fascisten met tatoeages van 88 en de SS Totenkopf . De naam Nordfront zegt al genoeg. Dat was ook de naam van een nazi band waar ik in mijn puberteit elke dag naar luisterde (samen met Landser en Stahlgewitter).
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180465220
Ik kom geregeld -maandelijks- in Zweden en zie een kentering komen. Rechts zal hoe dan ook de verkiezingen gaan winnen. Ruimschoots.

Grenzen gaan dan dicht. Dat betekent dat Nederland een extra toestroom krijgt van 'asielzoekers'
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 11:23:58 #47
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_180465270
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 22:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Het signaal van: wij vinden hun mening zo verwerpelijk dat we niet willen meewerken aan het legitimeren ervan, op welke manier dan nog ook.
Lekker terugtrekken in je safespace
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
pi_180465389
Maar wat is het gedachtegoed van deze club in grote lijnen dan, hebben ze de ambitie van een zuivering?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180465413
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:42 schreef Glazenmaker het volgende:
Ik snap niet waarom er altijd zo overtrokken gedaan moet worden. Zolang die gasten daar lekker staan met hun sneue vlaggetje lekker laten gaan toch? Al die racistische sjw types met paars haar worden toch ook niet met geweld geweerd? Wat flauwe meems maken over de kaalkopjes en ze lekker uitlachen is zoveel effectiever dan ze de macht geven om je eigen aanwezigheid tegen te houden.
Misschien moet je ze juist aanwezig laten zijn en zichzelf laten tonen als de sneue figuren dat het meestal zijn.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  zaterdag 14 juli 2018 @ 11:36:13 #50
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180465442
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:23 schreef fathank het volgende:

[..]

Lekker terugtrekken in je safespace
Neuh, gewoon geen neonazi's legitimeren.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 11:37:35 #51
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180465465
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:32 schreef FlippingCoin het volgende:
Maar wat is het gedachtegoed van deze club in grote lijnen dan, hebben ze de ambitie van een zuivering?
Ik heb wat over ze opgezocht.

Ze zijn tegen massa immigratie, tegen immigranten die geen noord-Europese achtergrond hebben, en ze willen dat de Scandinavische landen uit de EU gaan en zelfredzaam worden.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180465471
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neuh, gewoon geen neonazi's legitimeren.
Wat dan? Ontkennen dat ze er zijn? Stellen dat het onmensen zijn? Is de dialoog niet altijd een goede eerste stap?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180465486
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik heb wat over ze opgezocht.

Ze zijn tegen massa immigratie, tegen immigranten die geen noord-Europese achtergrond hebben, en ze willen dat de Scandinavische landen uit de EU gaan en zelfredzaam worden.
Wijkt niet veel af van de PVV dus?
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180465495
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:43 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Andere kostuums.
Andere vorm van organisatie. Maar even gewelddadig, haatvol en kortzichtig.
Whatever...
pi_180465545
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:37 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ik heb wat over ze opgezocht.

Ze zijn tegen massa immigratie, tegen immigranten die geen noord-Europese achtergrond hebben, en ze willen dat de Scandinavische landen uit de EU gaan en zelfredzaam worden.
Dat is op zich niet extreem. Ook meer bekend over hoe ze dat willen bewerkstelligen?
pi_180465561
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Neuh, gewoon geen neonazi's legitimeren.
De wal keert het schip. Te veel te lang te linksig op gebied van immigratie en integratie.

Dit is dan de tegenbeweging. Zonde dat we het zo ver laten komen. Want we wisten dit allang.

Maar natuurlijk, we gaan niet-vluchtelingen oppikken op zee. We faciliteren mensenhandel en laten illegalen hun gang gaan.

Het is een zelfde soort tegenbeweging als antifa. Lekker extreem, lekker simpele denkbeelden. En lekker tegen de rest.

Het is zo dom. Met name van de politiek dat het zo ver kan komen.

Overigens prima dat mensen met een extreem rechtse politieke mening op zo'n festival komen. Extreem en militant links is er ook.

De grens ligt bij haatzaaien en geweld. Beiden zijn dan al snel twijfelachtig.
Whatever...
  zaterdag 14 juli 2018 @ 11:45:12 #57
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180465591
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:38 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wijkt niet veel af van de PVV dus?
Ja toch wel, Nordfront zijn duidelijk white supremacists met bijbehorende rassenleer. Het is gewoon een Aryan brotherhood met nazistisch/sociaal-darwinistisch gedachtegoed.

Erg jammer.
Want Zweden heeft een fatsoenlijk tegengeluid nodig tegen de islamisering en globalisering van hun land, en geen neonazi's.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:42 schreef Solstice1 het volgende:

[..]

Dat is op zich niet extreem. Ook meer bekend over hoe ze dat willen bewerkstelligen?
Hier is de link: https://www.nordfront.se/english

Het is gewoon een Zweedse vorm van de NVU.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180465675
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja toch wel, Nordfront zijn duidelijk white supremacists met bijbehorende rassenleer. Het is gewoon een Aryan brotherhood met nazistisch/sociaal-darwinistisch gedachtegoed.

Erg jammer.
Want Zweden heeft een fatsoenlijk tegengeluid nodig tegen de islamisering en globalisering van hun land, en geen neonazi's.

[..]

Hier is de link: https://www.nordfront.se/english

Het is gewoon een Zweedse vorm van de NVU.
Ah ja dat zijn wel engnekken van een andere orde. :{
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180465903
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:50 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ah ja dat zijn wel engnekken van een andere orde. :{
Sluit me hier bij aan.
pi_180467525
Weg met die ellende!
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zondag 15 juli 2018 @ 10:10:24 #61
458878 -XOR-
highbrow marxist
pi_180484110
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:45 schreef Harvest89 het volgende:

[..]

Ja toch wel, Nordfront zijn duidelijk white supremacists met bijbehorende rassenleer. Het is gewoon een Aryan brotherhood met nazistisch/sociaal-darwinistisch gedachtegoed.

Erg jammer.
Want Zweden heeft een fatsoenlijk tegengeluid nodig tegen de islamisering en globalisering van hun land, en geen neonazi's.

[..]

Hier is de link: https://www.nordfront.se/english

Het is gewoon een Zweedse vorm van de NVU.
Dit.

Zelfs ik als linkse progressief zie ook wel in dat Zweden zichzelf in rap tempo aan het afschaffen is maar als je dit clubje zo bezig ziet moet je toch ook niet helemaal lekker zijn wanneer je denkt dat Europese vrijheden bij deze sneuneusjes gewaarborgd zijn.
We have always been at war with Eastasia.
pi_180485393
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 02:17 schreef Oscar. het volgende:

[..]

met hun Pepe vlaggen :')
Pepevlaggen? Het zijn runenvlaggen. Volgens mij is Nordfront het slag neonazi's dat weinig op heeft met alt-right.

Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  maandag 16 juli 2018 @ 09:15:57 #63
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180507911
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:37 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Wat dan? Ontkennen dat ze er zijn? Stellen dat het onmensen zijn? Is de dialoog niet altijd een goede eerste stap?
Niet met zulke mensen.
  Eindredactie Games maandag 16 juli 2018 @ 09:18:33 #64
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180507939
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:16 schreef Oostwoud het volgende:

[..]

Pepevlaggen? Het zijn runenvlaggen. Volgens mij is Nordfront het slag neonazi's dat weinig op heeft met alt-right.

[ afbeelding ]
new man, Pak eens een plaatje van een Pepe vlag erbij. Lijken als 2 druppels water op elkaar
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  maandag 16 juli 2018 @ 10:37:41 #65
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180509238
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:18 schreef Oscar. het volgende:

[..]

new man, Pak eens een plaatje van een Pepe vlag erbij. Lijken als 2 druppels water op elkaar
Wtf is een Pepevlag?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180509625
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:15 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Niet met zulke mensen.
Ja ik vraag wat dan. :+
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
  Eindredactie Games maandag 16 juli 2018 @ 11:03:16 #67
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180509790
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:37 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wtf is een Pepevlag?
Google het, zou ik zeggen .
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_180510880
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:07 schreef gelly het volgende:

[..]

In discussie met neo-nazi's ja?
We gaan toch ook met jou in discussie? we laten je praten en daarna lachen we je uit. Je doet 't zelfde met neo-nazi's.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  maandag 16 juli 2018 @ 11:56:09 #69
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_180510949
Beter die lui in het openbaar zichzelf voor lul laten zetten. ^O^
Zolang het binnen de kaders van de wet gebeurd, ben ik een groot voorstander van iedereen zijn gang laten gaan.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_180511014
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:37 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

Wtf is een Pepevlag?
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  maandag 16 juli 2018 @ 13:36:44 #71
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180513048
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:03 schreef Oscar. het volgende:

[..]

Google het, zou ik zeggen .
En even voor de duidelijkheid, bedoel je de vlag die hier staat?

quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 11:59 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]
Of bedoel je een Kekistan vlag?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  maandag 16 juli 2018 @ 15:31:50 #72
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180515358
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:55 schreef FlippingCoin het volgende:

[..]

Ja ik vraag wat dan. :+
Negeren en doodzwijgen. Op geen enkele manier het idee geven dat dit mensen zijn die überhaupt vatbaar zijn voor rede, laat staan hun ideeën legitimeren door er serieus op in te gaan. Als je de ideeën al erkent, zou het alleen moeten zijn om ze belachelijk te maken. Zelfde als je zou doen bij anti-vaxxers, flat earthers en reptilians.
  Eindredactie Games maandag 16 juli 2018 @ 15:45:39 #73
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180515711
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:36 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]

En even voor de duidelijkheid, bedoel je de vlag die hier staat?

[..]

Of bedoel je een Kekistan vlag?
ja, kekistan, waar Pepe de dienst uit maakt.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')