abonnement Unibet Coolblue
pi_180438502
Ik heb onlangs de diagnose emotiesregulatiestoornis gekregen maar ik kan mij daar niet volledig in vinden. Verder niet zo lang geleden ook autisme, extreme faalangst en een hechtingstoornis gediagnosticeerd.

Ik zet alles even op een rijtje:
1. +/- extreme verlatingsangst
2. - hevige stemmingswisselingen
3. - gevoel van leegte en eenzaamheid
4. + suïcidale neigingen/ zelfverminking
5. - dissociatie en paranoïde ideeën
6. - instabiele relaties
7. - impulsief gedrag (dit moeten er minstens 2 zijn)
8. - moeilijk kunnen beheersen
9. - intense relaties
10.+/- ander zelfbeeld

1. Ik heb nooit last gehad van überhaupt verlatingsangst, alleen bij mijn laatste ex. De reden dat ik het steeds uitmaakte was omdat ik bang was dat zij zou vertrekken en als ik eerst weg ging dan zou het minder pijn doen (vraag mij ook niet hoe ik hierbij ben gekomen).
2. Ik heb zelden last van stemmingswisselingen. Alleen tijdens een pijnlijke menstruatie periode.
3. Ik heb mij nooit eenzaam of leeg gevoeld ondanks dat ik ben opgegroeid in een opvang en geen contact heb met mijn familie en vrienden zelden zie of spreek.
4. Ik ben wel suïcidaal, maar het is niet zo dat ik vind dat mijn leven zo slecht is. Ik wil gewoon weg van mijn leven. Als het kan helemaal opnieuw beginnen.
5. Ik heb geen last van dissociatie en paranoïde ideeën.
6. Ik heb 2 relaties gehad. Allebei hebben ze 3 jaar geduurd.
7. Ik heb eenmalig in een impulsieve bui een poging gedaan maar dat was ook de eerste keer. Verder denk ik altijd na over de consequenties, hoe boos ik ook ben. Ik denk juist te veel na over welke consequenties er kunnen zijn.
8. Ik kan mij zeer makkelijk beheersen. Ik ben ook zelden boos.
9. Ik heb ook geen intense relaties gehad.
10. Ik heb wel een ander zelf beeld maar bij BPS hoort dit een afwisselend zelfbeeld te zijn. Mijn zelfbeeld is constant.

Ik vraag mij dus af of sommige klachten. Zoals het mentaliseren niet komt door mijn lage zelfbeeld en faalangst?

Een ander zelfbeeld komt omdat ik heel onzeker ben. In het verleden werd mij vaak verteld hoe slecht, lelijk, dom enzovoorts ik was. Ik denk nog steeds zo over mezelf. Ik weet dan wel dat het tussen mijn oren zit maar toch blijf ik mezelf niet goed genoeg vinden.

Ik krijg nu MBT therapie maar ik vind deze therapie (zoverre ik van het internet heb gelezen) ook niet echt bij mij passen omdat er heel veel andere punten aangegeven worden waar ik eigenlijk niet aan voldoe. Ik moet eigenlijk alleen geholpen worden met metaliseren, omgaan met mijn autisme, extreme onzekerheid en suïcidaliteit. Alleen de eerste en de laatste wordt besproken bij MBT.

Ik heb pas over 2 weken een afspraak met mijn psycholoog en aangezien het zo door mijn hoofd blijft spoken doe ik t maar zo.

Ik wil er wel bij vermelden ik weet helemaal niks af can psychologie. Alle informatie die ik hier heb aangegeven heb ik van het internet of uit gesprekken met de psycholoog.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 04:56:00 #2
370352 I
Eye for an I
pi_180438797
Ik denk dat, juist door er meer over te praten met je psycholoog, duidelijker gaat worden waar de problemen echt liggen, en dat daaruit misschien ook wel blijkt waar de symptomen echt vandaan komen. Als je echt problemen ondervindt met dit onbegrip, probeer dan toch nog eerder een afspraak in te plannen, of zoek een buitenstaande hulpverlener waarmee je in gesprek kunt gaan over jouw bevindingen.

I.
pi_180439779
Heftig. Neem wat de heren en dames in witte jassen zeggen met een korreltje zout. Zelf vond ik dit artikel wel verhelderend.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  Moderator vrijdag 13 juli 2018 @ 07:07:15 #4
245701 crew  naatje_1
Naatzipiraat
pi_180439832
Het ligt er erg sterk aan met wat voor soort psycholoog je spreekt. Ik kreeg na opname bipolair opgeplakt, en dat etiket bleef een tijd hangen ook nadat ik uit opname was, terwijl gevoel toch anders lag. Was ik laatst van psycholoog gewisseld (technisch psycholoog in opleiding dan), want doen ze standaard bij GGZ ofzo en deze zag direct in dat dit label niet kloptte, want deze zat verder in opleiding en was specifiek geïnteresseerd in bipolair en jongeren. Ga nu intake autisme doen en dat past sowieso al veel beter, maar zonder die andere psycholoog (was trouwens psychiater in opleiding, bedenk ik me nu), was er nog steeds het idee van bipolair.
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_180440204
Was het, toen je aan MBT begon, nog niet duidelijk wat de inhoud van die therapie precies zou zijn?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 09:28:15 #6
423121 Fretwork
Acte d'éloquence
pi_180441262
Ik ken je verder niet, maar lees in deze tekst dat je het niet eens bent met punt 6: instabiele relaties, omdat je twee relaties hebt gehad en ze 3 jaar duurden. Ook ben je het niet met punt 9, intense relaties eens.

Daarnaast lees ik dat je het bij je vorige ex steeds uitmaakte omdat je bang was dat zij anders wegging en het meer pijn kan doen.

Ik wil hiermee niet zeggen dat je aan punt 9 en 6 voldoet. Maar wellicht heeft de psycholoog op basis van deze tegenstelling een andere conclusie getrokken?
Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
pi_180441748
Oftewel borderline...
pi_180441915
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 09:28 schreef Fretwork het volgende:
Ik ken je verder niet, maar lees in deze tekst dat je het niet eens bent met punt 6: instabiele relaties, omdat je twee relaties hebt gehad en ze 3 jaar duurden. Ook ben je het niet met punt 9, intense relaties eens.

Daarnaast lees ik dat je het bij je vorige ex steeds uitmaakte omdat je bang was dat zij anders wegging en het meer pijn kan doen.

Ik wil hiermee niet zeggen dat je aan punt 9 en 6 voldoet. Maar wellicht heeft de psycholoog op basis van deze tegenstelling een andere conclusie getrokken?
Ik had veel ruzies met mijn ex omdat we erg veel in normen, waarden en meningen verschilden. V.b Als ik haar aansprak op iets wat zij deed bij mij thuis. Zoals over seks praten ( groot taboe daar) dan kon ze nogal boos worden en vel reageren. Vaak begrepen we elkaar verkeerd waardoor we ook ruzies kregen en door mijn vind ik het lastig om soms emoties te zien en horen, dan denk ik dat ze op een boze toon tegen me prak waardoor ik dan reageerde en dan hadden we ook weer ruzie 😂 terwijl met mijn vorige ex heb ik nog nooit ruzie gehad.

Ik heb nooit last gehad van dat ik hun opeens helemaal geweldig vond of het andere moment de dood in kon wensen.

De psycholoog heeft eigenlijk nooit verder gevraagd over mijn relaties. Het enige wat ik haar heb verteld is de reden dat ik het steeds uitmaakte met mijn ex maar toen had ik die diagnose al.

[ Bericht 5% gewijzigd door Satesaus op 13-07-2018 10:19:16 ]
pi_180441980
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 07:51 schreef Raskolnikow het volgende:
Was het, toen je aan MBT begon, nog niet duidelijk wat de inhoud van die therapie precies zou zijn?
Het is mij eigenlijk nooit echt uitgelegd wat het inhield. Ik heb het haar vorige week gevraagd en toen kwam ik erachter dat we er al mee bezig zijn geweest maar het enige wat we hebben gedaan is wat maatschappelijk werk.
pi_180442031
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 07:07 schreef naatje_1 het volgende:
Het ligt er erg sterk aan met wat voor soort psycholoog je spreekt. Ik kreeg na opname bipolair opgeplakt, en dat etiket bleef een tijd hangen ook nadat ik uit opname was, terwijl gevoel toch anders lag. Was ik laatst van psycholoog gewisseld (technisch psycholoog in opleiding dan), want doen ze standaard bij GGZ ofzo en deze zag direct in dat dit label niet kloptte, want deze zat verder in opleiding en was specifiek geïnteresseerd in bipolair en jongeren. Ga nu intake autisme doen en dat past sowieso al veel beter, maar zonder die andere psycholoog (was trouwens psychiater in opleiding, bedenk ik me nu), was er nog steeds het idee van bipolair.
Mijn eerste psycholoog die zei dat ik absoluut geen borderline had. Ik was bang dat ik het zou hebben omdat mijn moeder nogal de ernstige variant heeft van bps en mensen zeiden dat ik erg veel trekken heb van mijn moeder.
pi_180442622
Een psycholoog/psychiater geeft nooit zomaar een diagnose. Dit zal na aanvang van wat er uit jouw mond is gekomen en tests zijn geconstateerd. Waarom wil/kun je de diagnose borderline niet accepteren?
pi_180443614
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 10:11 schreef Satesaus het volgende:

[..]

Het is mij eigenlijk nooit echt uitgelegd wat het inhield. Ik heb het haar vorige week gevraagd en toen kwam ik erachter dat we er al mee bezig zijn geweest maar het enige wat we hebben gedaan is wat maatschappelijk werk.
Misschien is die therapie toch nuttig en helpt het je. Misschien waard om te proberen? Of heb je zelf een idee wat voor therapie je zou kunnen helpen?
pi_180445261
tegenwoordig zijn die stoornissen niet meer serieus te nemen, bij de ene autisme en de andere borderline? Dat zijn stoornissen die je zogenaamd altijd moet hebben. Maar ik zou inderdaad alleen focussen op wat het probleem is en kijken of er een therapie is die je daarin kan ondersteunen.
pi_180460741
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:05 schreef handkant het volgende:
tegenwoordig zijn die stoornissen niet meer serieus te nemen, bij de ene autisme en de andere borderline? Dat zijn stoornissen die je zogenaamd altijd moet hebben. Maar ik zou inderdaad alleen focussen op wat het probleem is en kijken of er een therapie is die je daarin kan ondersteunen.
Maar daarvoor heb je wel de juiste diagnose nodig. Ik heb zelf ook de diagnose bps gekregen en later met de psychiater besproken dat er ik zelf twijfels bij had. De therapie sloeg namelijk helemaal niet aan. Toen is er opnieuw gekeken en bleek dus later dat ik een vorm van autisme heb. Sommige symptomen zijn gelijk als die van bps, maar de oorzaak is anders waardoor dus ook een andere behandeling bij komt kijken.
ROBODEMONS..................|:(
pi_180471127
Nou ja print de OP uit en geef die over 2 weken aan je psycholoog. Neem aan dat hij vast wel het uit kan leggen en als er punten zijn waarover jij twijfelt hij die ook kan verantwoorden en anders misschien als het toch iets anders blijkt te zijn een andere diagnose te geven. Weet niet zo goed wat je van ons wil, 'bevestiging' dat psychologen ernaast zitten en stoornissen niet echt zijn en autisme altijd gegeven wordt en blablabla krijg je hier, maar verder..
  zaterdag 14 juli 2018 @ 20:57:35 #16
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_180475562
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat psychologen en psychiaters ook maar wat doen. En dat is ook niet erg zolang ze zichzelf maar niet te serieus nemen en een beetje onbevooroordeeld kunnen luisteren naar wat jij te zeggen hebt. Helaas ontbreekt dat er regelmatig aan is mijn ervaring.

Wat die diagnoses betreft is de DSM net een kookboek. Met dezelfde ingrediënten kun je allerlei verschillende gerechten maken en het hangt maar net van de kok af wat je voorgeschoteld krijgt. Als je dat niet lust moet je dat kunnen zeggen, en zo niet een ander restaurant zoeken.
Never explain, never apologize.
pi_180475798
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:57 schreef Lurf het volgende:
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat psychologen en psychiaters ook maar wat doen. En dat is ook niet erg zolang ze zichzelf maar niet te serieus nemen en een beetje onbevooroordeeld kunnen luisteren naar wat jij te zeggen hebt. Helaas ontbreekt dat er regelmatig aan is mijn ervaring.

Wat die diagnoses betreft is de DSM net een kookboek. Met dezelfde ingrediënten kun je allerlei verschillende gerechten maken en het hangt maar net van de kok af wat je voorgeschoteld krijgt. Als je dat niet lust moet je dat kunnen zeggen, en zo niet een ander restaurant zoeken.
96% van de mensen denkt dat ze bovengemiddeld intelligent zijn terwijl slechts ongeveer 48% dat echt is. Hetzelfde geldt voor de mensen die juist psychiaters bezoeken. De psychiater heeft ongelijk en ik (de persoon die geestelijk niet in orde is) heeft ondervonden dat dat zo is. Elk persoon die normaal is en geen psychologische klachten heeft stelt dat de psychologen en psychiaters het niet zo verkeerd doen maar goed die mensen begrijpen het niet. Wij, de mensen met de geestelijke stoornis, weten het wel goed in te schatten
pi_180475849
Ze doen niet zomaar iets en jullie zijn gewoon helemaal verleipt en hebben het niet door is de kern. Klote maar ja er zijn nou eenmaal gestoorde mensen in de samenleving, hoeveel van hen denk je dat het door hebben dat ze gestoord zijn? Juist, niemand, daarom vertonen ze ook het gestoorde gedrag, als ze doorhadden dat ze gestoord waren zouden ze zich wel wat normaler proberen te gedragen
  zaterdag 14 juli 2018 @ 21:26:40 #19
222927 Lurf
All you need is Lurf
pi_180476126
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:12 schreef momentius het volgende:

[..]

96% van de mensen denkt dat ze bovengemiddeld intelligent zijn terwijl slechts ongeveer 48% dat echt is.
Dat geldt uiteraard ook voor psych-types. Ga lekker ergens anders trollen.
Never explain, never apologize.
pi_180476151
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:26 schreef Lurf het volgende:

[..]

Dat geldt uiteraard ook voor psych-types. Ga lekker ergens anders trollen.
Wat? Uh ja dat geldt ook voor hen. Ook zij denken vaker intelligenter te zijn dan ze zijn.. Wat bedoel je? Maar in het algemeen zitten ze wat aan de hogere range dan jullie. Ik zeg niet dat niemand intelligent kan zijn.. maar mensen met een stoornis hebben het vaak niet door dat ze die hebben omdat het voor hen gewoon normaal is, ze ervaren dat hun hele leven al.. Die 96% was gewoon een intro om aan te tonen hoe onrealistisch mensen vaak denken.
Geldt dus trouwens niet voor hen, veel psych-types zullen wel bovengemiddeld intelligent zijn en daarom gewoon terecht denken dat ze het zijn..

[ Bericht 16% gewijzigd door momentius op 14-07-2018 21:37:05 ]
pi_180476677
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:57 schreef Lurf het volgende:
Ik ben er inmiddels wel van overtuigd dat psychologen en psychiaters ook maar wat doen. En dat is ook niet erg zolang ze zichzelf maar niet te serieus nemen en een beetje onbevooroordeeld kunnen luisteren naar wat jij te zeggen hebt. Helaas ontbreekt dat er regelmatig aan is mijn ervaring.

Wat die diagnoses betreft is de DSM net een kookboek. Met dezelfde ingrediënten kun je allerlei verschillende gerechten maken en het hangt maar net van de kok af wat je voorgeschoteld krijgt. Als je dat niet lust moet je dat kunnen zeggen, en zo niet een ander restaurant zoeken.
MEE EENS ^O^ maar je kan het niet zeggen. Je moet alles aannemen. En omdat het afhankelijk is van het oordeel van de huisarts kun je vaak ook niet zomaar een andere kiezen. Het is te duur om zelf macht erover te hebben als een consument. Dat ben je niet. Ze willen je doen geloven dat je dat bent. Maar het is niet zo.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:12 schreef momentius het volgende:

96% van de mensen denkt dat ze bovengemiddeld intelligent zijn terwijl slechts ongeveer 48% dat echt is. Hetzelfde geldt voor de mensen die juist psychiaters bezoeken. De psychiater heeft ongelijk en ik (de persoon die geestelijk niet in orde is) heeft ondervonden dat dat zo is. Elk persoon die normaal is en geen psychologische klachten heeft stelt dat de psychologen en psychiaters het niet zo verkeerd doen maar goed die mensen begrijpen het niet. Wij, de mensen met de geestelijke stoornis, weten het wel goed in te schatten
Kan de discussie ook op inhoud gevoerd worden zodat het echt gaat over de werkwijze van psychiaters en psychologen en het systeem van de instellingen waar zij werken? Want telkens is het weer dezelfde dooddoener, mensen met stoornis zijn dom, mensen met academische studie achter de rug intelligent, einde discussie, sorry maar het gaat erom dat er een normale discussie te voeren moet zijn over dit onderwerp maar dat is mij hier nog nooit gelukt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:14 schreef momentius het volgende:
Ze doen niet zomaar iets en jullie zijn gewoon helemaal verleipt en hebben het niet door is de kern. Klote maar ja er zijn nou eenmaal gestoorde mensen in de samenleving, hoeveel van hen denk je dat het door hebben dat ze gestoord zijn? Juist, niemand, daarom vertonen ze ook het gestoorde gedrag, als ze doorhadden dat ze gestoord waren zouden ze zich wel wat normaler proberen te gedragen
En hoe denk jij dan zeker te weten dat je zelf niet gestoord bent?

[ Bericht 1% gewijzigd door geeninspiratie1235 op 14-07-2018 22:09:50 ]
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_180476801
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:59 schreef geeninspiratie1235 het volgende:
Want telkens is het weer dezelfde dooddoener, mensen met stoornis zijn dom, mensen met academische studie achter de rug intelligent, einde discussie, sorry maar het gaat er helemaal niet om wie gelijk heeft, het gaat erom dat er een normale discussie te voeren moet zijn over dit onderwerp maar dat is mij hier nog nooit gelukt.

En hoe denk jij dan zeker te weten dat je zelf niet gestoord bent?
Oke dus het gaat er niet om of je geestelijk gestoord bent maar of dat je er normaal over kan discussieren. En in die discussie kan je aantonen dat je niet geestelijk gestoord bent want het is een normale discussie niet waar. Dus de ander gaat niet je dingen vertellen die je niet wil horen.

En daarnaast gaat het er ook niet om dat sommige mensen een oordeel vellen over andere mensen, een discussie tussen die personen is belangrijker want dan kan je ze ervan overtuigen dat je niet gestoord bent.

En ja dit is eigenlijk helemaal niet de kant die ik op wil gaan want het is vruchteloos maar ja. Dat is het vaak hier of niet. Jullie weten zo goed wat goed is en dingen zijn jullie nooit gelukt op het forum maar zelf de grootste strugles in het leven. Maar iedere Piet moet zich verantwoorden tegenover jullie als ze gewoon vertellen wat er mis met jullie is.

En op je laatste vraag, ik ben gestoord en dat weet ik heel goed. Kan daar weinig aan veranderen maar betekent niet dat mede-gestoorden zomaar elk geblaat vrijelijk moeten kunnen doen onder het mom dat ze geestelijk wel meevallen
pi_180476817
Heeft trouwens ook wel aardig met intelligentie te maken, als jullie gewoon wat minder dom zouden zijn zouden veel reacties wel voor wat verandering kunnen zorgen. Maar jullie zijn gewoon te dom vooral en voor 30% te emotioneel.
pi_180476888
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 22:10 schreef momentius het volgende:

Oke dus het gaat er niet om of je geestelijk gestoord bent maar of dat je er normaal over kan discussieren. En in die discussie kan je aantonen dat je niet geestelijk gestoord bent want het is een normale discussie niet waar. Dus de ander gaat niet je dingen vertellen die je niet wil horen.

En daarnaast gaat het er ook niet om dat sommige mensen een oordeel vellen over andere mensen, een discussie tussen die personen is belangrijker want dan kan je ze ervan overtuigen dat je niet gestoord bent.

En ja dit is eigenlijk helemaal niet de kant die ik op wil gaan want het is vruchteloos maar ja. Dat is het vaak hier of niet. Jullie weten zo goed wat goed is en dingen zijn jullie nooit gelukt op het forum maar zelf de grootste strugles in het leven. Maar iedere Piet moet zich verantwoorden tegenover jullie als ze gewoon vertellen wat er mis met jullie is.

En op je laatste vraag, ik ben gestoord en dat weet ik heel goed. Kan daar weinig aan veranderen maar betekent niet dat mede-gestoorden zomaar elk geblaat vrijelijk moeten kunnen doen onder het mom dat ze geestelijk wel meevallen
Maar wat beschouw jij dan als gestoord? Heb je het nu over je psychiatrische diagnose? Welke zeiden ze dan dat je had? Ik heb zelf op dit moment geen diagnose (vroeger wel, maar later niet meer), dus dat zou betekenen dat ik niet gestoord ben. Maar mensen noemden me ook nadat ik geen diagnose had af en toe gestoord. En dan vonden ze dat ik naar een psycholoog moest, maar daar was ik al geweest en die vond me normaal. Dus wat betekent dat woord nou denk ik dan. Gewoon een scheldwoord, net zoals dat men mensen met een iq hoger dan 25 ook een idioot noemt.
❣ °º¤,¸🖤 ♡º💕♡💚,ø¤°º¤💛♡`°º¤,¸❣ https://bit.ly/3oMY5yM ; https://bit.ly/39EZXor ; https://bit.ly/309QhN5 ; https://bit.ly/3fUlDyP
pi_180476936
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 22:16 schreef geeninspiratie1235 het volgende:

[..]

Maar wat beschouw jij dan als gestoord? Heb je het nu over je psychiatrische diagnose? Welke zeiden ze dan dat je had? Ik heb zelf op dit moment geen diagnose (vroeger wel, maar later niet meer), dus dat zou betekenen dat ik niet gestoord ben. Maar mensen noemden me ook nadat ik geen diagnose had af en toe gestoord. En dan vonden ze dat ik naar een psycholoog moest, maar daar was ik al geweest en die vond me normaal. Dus wat betekent dat woord nou eigenlijk denk ik dan.
Ow ik ben alleen toen ik 9 was naar een psychiater geweest en die vond me niet erg genoeg voor de vervolggroep. dus heb er geen ervaring mee en ook geen diagnose. Ben nu 33 trouwens. Is gewoon zo dat veel reacties gedaan door mensen die niet normaal zijn hier nogal gepromoot worden. Bedoel ook dat jij MEE EENS zei in hoofdletters is daar in de simpelste vorm een voorbeeld van. Jullie zorgen ervoor met allerlei manieren dat alles wat voor jullie gunstig is extra uitvergroot worden en alles wat tegen jullie is gaan jullie gewoon maar wat tegen blaten. Jullie denken ook dat het ergens op slaat wat jullie zeggen maar dat is niet zo, ook al wordt het gebacked door 5 andere mede patienten.

En zei dat ik gestoord ben omdat ik wel het idee heb dat ik gestoord ben, kan ook niet voor niks zo hard op jullie piemels trappen of wel terwijl ieder normaal/gezond persoon 1 post doet en daarna wat stiller is. Ik ben gewoon niet normaal/gemiddeld dat is nogal duidelijk
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')