abonnement bol.com Unibet Coolblue
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:34:10 #101
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180964997
quote:
2s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:26 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Zou je zit kunnen onderbouwen?
Dat geef ik toch aan? ITP en 3rd party cookie blocking. Je kunt bij Firefox meer aan je browser schroeven, maar bij default instelling geeft Safari minder van je data weg.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  zondag 5 augustus 2018 @ 19:40:58 #102
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180965140
Effectief dreigt firefox wel dat ze zulke dingen ook gaan doen, maar zolang Mozilla Foundation geld blijft aannemen van Google zie ik het niet gebeuren.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_180965202
quote:
99s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:34 schreef XL het volgende:

[..]

Dat geef ik toch aan? ITP en 3rd party cookie blocking. Je kunt bij Firefox meer aan je browser schroeven, maar bij default instelling geeft Safari minder van je data weg.
quote:
99s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:40 schreef XL het volgende:
Effectief dreigt firefox wel dat ze zulke dingen ook gaan doen, maar zolang Mozilla Foundation geld blijft aannemen van Google zie ik het niet gebeuren.
Ja dat snap ik, maar wat ik bedoelde is dat wat je zegt denk ik niet helemaal klopt. Zie ook dit: https://developer.mozilla(...)/Tracking_Protection

Bescherming tegen advertentieboeren zit ook in Firefox al een flinke tijd ingebouwd alweer. Tevens zijn die cookies niet super spannend. Cookies zijn slechts de meest gemakkelijke weg om iemand te volgen. Je browserprofiel is is eigenlijk nog interessanter voor ze.

Als ik iets over het hoofd zie dan hoor ik het graag. :)
  zondag 5 augustus 2018 @ 20:00:06 #104
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_180965457
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2018 19:44 schreef DevFreak het volgende:

[..]


[..]

Ja dat snap ik, maar wat ik bedoelde is dat wat je zegt denk ik niet helemaal klopt. Zie ook dit: https://developer.mozilla(...)/Tracking_Protection

Bescherming tegen advertentieboeren zit ook in Firefox al een flinke tijd ingebouwd alweer. Tevens zijn die cookies niet super spannend. Cookies zijn slechts de meest gemakkelijke weg om iemand te volgen. Je browserprofiel is is eigenlijk nog interessanter voor ze.

Als ik iets over het hoofd zie dan hoor ik het graag. :)
Met een browserprofiel (fingerprint/device id) kunnen die advertentie jongens niet handelen, met een cookie wel. Als je user agent bedoelt, die geeft Safari met minder info uit. Daardoor lijken alle Safaribrowsers op elkaar. Het first party cookie bij Safari heeft maar 24 uur een first party context (gedraagd zich daarna als 3rd party) en de expiration van localstorage is ook korter (zonder opzoeken).

Bij firefox staat zover ik weet de tracking prevention uit (alleen in privacy mode staat het aan).

Maar eerlijk is eerlijk, de veranderingen gaan snel. Met name mijn kennis van de laatste firefox updates kan achterlopen. Mijn begrip van de huidige situatie, als dummy met een slecht gevoel over data privacy kun je beter safari gebruiken.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_180966462
quote:
0s.gif Op zondag 5 augustus 2018 13:40 schreef mr.JamesBond het volgende:
Ik heb een aantal vraagjes:

1.Welke internetbrowser gebruiken jullie? Ik gebruik zelf firefox op mijn macbook pro, omdat ik de indruk had/heb dat die het best omgaat voor privacy. Echter vind ik het heel erg irritant dat ik niet kan in- en uitzoomen zoals dat wel in safari kan.

Wanneer ik terug ben van vakantie breng ik mijn macbook pro misschien naar de garantie, omdat hij heel erg heet wordt en het scherm bij het opstarten uit witte pixels bestaat. Ik overweeg om dan niet opnieuw firefox te downloaden, maar dat weet ik nog niet zeker.
Mijn ervaring is dat Safari sneller is en beter met energie omgaat zodat de batterij het langer uithoud.
quote:
2. Wanneer mijn macbook pro naar de garantie gaat, moet ik een aantal bestanden niet kwijt raken. Gebruiken jullie icloud? Is het handig om bestanden via icloud te bewaren? Wat zijn andere opties?
Ik gebruik een USB-harddisk waarop regelmatig een Time Machine-backup wordt gemaakt. Hiermee kun je een systeem weer exact terugzetten, ook op een nieuw systeem.
Be curious, not judgmental
pi_180968029
quote:
7s.gif Op zondag 5 augustus 2018 20:42 schreef Aether het volgende:

[..]

Ik gebruik een USB-harddisk waarop regelmatig een Time Machine-backup wordt gemaakt. Hiermee kun je een systeem weer exact terugzetten, ook op een nieuw systeem.
Helaas kan ik geen USB-harddisk aansluiten op mijn macbook pro.
  maandag 6 augustus 2018 @ 08:17:34 #107
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_180975108
quote:
14s.gif Op vrijdag 3 augustus 2018 18:43 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Nou heb ik geen idee van jou randapparatuur en peripherials,

Gebruik ik nauwelijks onderweg, en andersom vind ik het erg fijn dat ik op verschillende werkplekken met één kabel al mijn randapparatuur kan koppelen. Mijn vorige laptop had er vijf nodig, de meeste niet-omwisselbaar.

quote:
Het gaat niet over de specificaties 1 op 1 tegen elkaar houden, maar de prestaties, als je een Pro bent wil je gewoon een machine die zonder gezeik dag in dag uit 14-18 uur kan draaien op 100% load, dat is pro gebruik
Nogmaals, dat is jouw 'pro gebruik'. Ik vind niet dat je kunt stellen dat je alléén pro bent als je je machines continu maximaal belast. Daar ging het me ook om, je begon je vorige reactie met 'dat is persoonlijk' maar volgens geef je ook alleen dingen die voor jou (en jouw directe contacten) belangrijk zijn. Mijn gebruik en ervaring zijn nu eenmaal anders. En voor mij is dat juist flink verbeterd, ik had ooit een Powerbook die al onaangenaam heet werd als je Photoshop iets te lang draaide.

quote:
Absoluut niet lullig bedoeld, maar 8u per dag tot 25% load is natuurlijk helemaal niks, ik draai regelmatig 12uur non stop met 80-100% CPU&GPU load en zeker met dit weer, deze festival zomer ben ik en andere powerusers die ik ken in de weer met flessen ijs, fans, koelers en meer zooi om t koel en draaiend te houden.
Waarom blijven die dan allemaal met dit soort machines werken? En dat bedoel ik echt niet flauw, als ik in de tijd van die Powerbook net zo vaak met Photoshop zou werken als nu was ik waarschijnlijk niet bij Macs gebleven..

Ik schreef trouwens 'gemiddeld' ;)
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  maandag 6 augustus 2018 @ 12:53:52 #108
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_180979994
Het doet er verder niet echt toe, gebruik en ervaringen blijven persoonlijk, ik ageerde vooral tegen het Pro gedeelte wat je zo benadrukte en daarvan ben ik van mening dat Apple de weg kwijt is, alles moet zo plat mogelijk met een zo lang mogelijke batterij duur, dat zijn hun enige eisen nog bij wat ze "pro" noemen, dat hun i9 Macbook pro momenteel vanwege hitteproblemen niet aangeboden geeft al aan hoe ver ze door zijn geschoten met hun platter, lichter, stiller idee, in die geest laptops uitbrengen met high end specs die niet halen wat beloofd is is, met name voor Apple echt een falen.

quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 08:17 schreef De_Hertog het volgende:
Waarom blijven die dan allemaal met dit soort machines werken? En dat bedoel ik echt niet flauw, als ik in de tijd van die Powerbook net zo vaak met Photoshop zou werken als nu was ik waarschijnlijk niet bij Macs gebleven..
Software die alleen op Mac draait, gewenning, koppigheid, fanboyism, geen idee, ik heb een late 2013 die ik gebruik tot ie op is en daarna komt er alleen nog maar Windows spul hier binnen en hou ik die Mac voor tijdcode software die alleen op Mac draait en doe ik de video verder in W10 omdat dat gewoon sneller, beter en stabieler werkt. :s)
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:06:54 #109
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180986513
De software is vooral waarom ik bij Apple blijft. De Surface Pro is een veel krachtigere tablet dan de iPad Pro qua functionaliteit, maar de iPad is exponentiële fijner in gebruik en dankzij het iOS-ecosysteem zijn er meer dan genoeg applicaties om de functionaliteit van W10 te benaderen.

Zelfde met de iPhone. Als ik niet gebonden was aan iOS, was ik al lang overgestapt naar de OnePlus 6. Maar ik heb zeker 10+ apps die ik dagelijks gebruik die exclusief zijn voor iOS. En apps die wel op zowel iOS als Android verkrijgbaar zijn, zijn op iOS ook meestal beter. Gek genoeg zelfs Google apps, zoals Snapseed, die veel meer functionaliteit biedt op iOS dan op Android.

Apple heeft met MacOS en iOS software in handen die de concurrentie ver vooruit was. En ondanks dat zowel Android als Windows steeds beter worden en het gat de afgelopen jaren significant kleiner is geworden, blijft de software voor mij de doorslaggevende reden om toch bij Apple producten te blijven.
pi_180986558
Korte vraag aan Apple kenners:

Ik heb thuis nog een oude Windows PC die ik aan de TV heb aangesloten. Via die PC kijk ik uitzending gemist / YouTube etc. Nu begint die oude PC wat kuren te vertonen en ben ik op zoek naar wat nieuws.

Zou een MacMini daar een goede oplossing voor kunnen bieden? Volstaat een mid 2010 of zijn die binnen afzienbare tijd echt te oud om nog MacOS updates te krijgen?
Nee.
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:10:01 #111
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180986584
quote:
0s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:06 schreef Splackavellie02 het volgende:
De software is vooral waarom ik bij Apple blijft. De Surface Pro is een veel krachtigere tablet dan de iPad Pro qua functionaliteit, maar de iPad is exponentiële fijner in gebruik en dankzij het iOS-ecosysteem zijn er meer dan genoeg applicaties om de functionaliteit van W10 te benaderen.

Zelfde met de iPhone. Als ik niet gebonden was aan iOS, was ik al lang overgestapt naar de OnePlus 6. Maar ik heb zeker 10+ apps die ik dagelijks gebruik die exclusief zijn voor iOS. En apps die wel op zowel iOS als Android verkrijgbaar zijn, zijn op iOS ook meestal beter. Gek genoeg zelfs Google apps, zoals Snapseed, die veel meer functionaliteit biedt op iOS dan op Android.

Apple heeft met MacOS en iOS software in handen die de concurrentie ver vooruit was. En ondanks dat zowel Android als Windows steeds beter worden en het gat de afgelopen jaren significant kleiner is geworden, blijft de software voor mij de doorslaggevende reden om toch bij Apple producten te blijven.
Jep, had een tijdje een Samsung van mijn werk, mooie hardware, maar Android is het net niet, soms ook helemaal niet.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:11:48 #112
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180986620
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:09 schreef Dimitri_ het volgende:
Korte vraag aan Apple kenners:

Ik heb thuis nog een oude Windows PC die ik aan de TV heb aangesloten. Via die PC kijk ik uitzending gemist / YouTube etc. Nu begint die oude PC wat kuren te vertonen en ben ik op zoek naar wat nieuws.

Zou een MacMini daar een goede oplossing voor kunnen bieden? Volstaat een mid 2010 of zijn die binnen afzienbare tijd echt te oud om nog MacOS updates te krijgen?
Heb je een iPhone of een iPad? Zo ja zou een Apple TV box een goede oplossing zijn.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180986669
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:11 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Heb je een iPhone of een iPad? Zo ja zou een Apple TV box een goede oplossing zijn.
Meeste digitale apparaten in huis zijn al van Apple: Macbook Pro, iPhone, Time Capsule etc.

Apple TV heb ik ook naar gekeken maar ik vind het niet fijn om mijn TV te besturen vanaf mijn mobiel. Ik vind het fijn om met een toetsenbord met trackpad op schoot op de bank te zitten om ook zo nu en dan wat te surfen en YouTube via de browser te gebruiken.
Nee.
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:17:28 #114
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180986711
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:14 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Meeste digitale apparaten in huis zijn al van Apple: Macbook Pro, iPhone, Time Capsule etc.

Apple TV heb ik ook naar gekeken maar ik vind het niet fijn om mijn TV te besturen vanaf mijn mobiel. Ik vind het fijn om met een toetsenbord met trackpad op schoot op de bank te zitten om ook zo nu en dan wat te surfen en YouTube via de browser te gebruiken.
Met je mac book pro kan je ook Apple tv aansturen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180986751
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:17 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Met je mac book pro kan je ook Apple tv aansturen.
Hmm.. Op zich zou dat wel kunnen maar nadeel is dan dat ik altijd mijn laptop of telefoon moet pakken als ik TV wil kijken. Verder is dat niet optimaal als mijn vriendin eens TV wil kijken.
Zoals het nu werkt vind ik het fijn: Zet PC aan, TV aan en kan gewoon met mijn draadloze toetsenbord werken.
Volgens mij is een MacMini daar prima voor, alleen mijn vraag of die oudere nog toereikend (en komende paar jaar) zijn voor dat gebruik. Ik heb namelijk niet zoveel verstand van hardware / specificaties.
Nee.
  maandag 6 augustus 2018 @ 18:31:38 #116
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180986882
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:09 schreef Dimitri_ het volgende:
Korte vraag aan Apple kenners:

Ik heb thuis nog een oude Windows PC die ik aan de TV heb aangesloten. Via die PC kijk ik uitzending gemist / YouTube etc. Nu begint die oude PC wat kuren te vertonen en ben ik op zoek naar wat nieuws.

Zou een MacMini daar een goede oplossing voor kunnen bieden? Volstaat een mid 2010 of zijn die binnen afzienbare tijd echt te oud om nog MacOS updates te krijgen?
Als het je echt om uitzending gemist en YouTube gaat, zou ik gewoon een Chromecast halen. Werkt perfect. Als je ook films vanaf je iPhone wilt streamen, zou ik voor de Chromecast ultra gaan. Die ondersteunt meer codecs. Werkt ook met streamen vanaf je MacBook.

Een AppleTV heeft trouwens ook native apps voor YouTube, uitzending gemist en Foxsport. En Infuse heeft ook een Apple TV app.

Dan kun je gewoon de afstandsbediening gebruiken, zonder laptop of iPhone. Lijkt me voor jouw gebruik praktischer dan een Mac Mini, en scheelt je behoorlijk wat geld. De Mac Mini is misschien het meest overpriced product dat Apple nog steeds verkoopt.
pi_180987203
quote:
1s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:31 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Als het je echt om uitzending gemist en YouTube gaat, zou ik gewoon een Chromecast halen. Werkt perfect. Als je ook films vanaf je iPhone wilt streamen, zou ik voor de Chromecast ultra gaan. Die ondersteunt meer codecs. Werkt ook met streamen vanaf je MacBook.

Een AppleTV heeft trouwens ook native apps voor YouTube, uitzending gemist en Foxsport. En Infuse heeft ook een Apple TV app.

Dan kun je gewoon de afstandsbediening gebruiken, zonder laptop of iPhone. Lijkt me voor jouw gebruik praktischer dan een Mac Mini, en scheelt je behoorlijk wat geld. De Mac Mini is misschien het meest overpriced product dat Apple nog steeds verkoopt.
Ik vind dat qua werking ook wel de mooiste oplossing maar vrees dat ik dan toch wat functionaliteit mis. Ik doe nog wel eens (illegaal) Sky Sports streamen via Acestream. Kan dat dan ook via Apple TV / Chromecast?
MacMini zou ik sowieso tweedehands kopen: Een mid 2010 model kost niet veel meer dan een AppleTV, ca ¤200,-.
Nee.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:24:45 #118
50442 DaMook
Lonely together ( Miss u Caro)
pi_180999076
quote:
7s.gif Op maandag 6 augustus 2018 18:14 schreef Dimitri_ het volgende:

[..]

Meeste digitale apparaten in huis zijn al van Apple: Macbook Pro, iPhone, Time Capsule etc.

Apple TV heb ik ook naar gekeken maar ik vind het niet fijn om mijn TV te besturen vanaf mijn mobiel. Ik vind het fijn om met een toetsenbord met trackpad op schoot op de bank te zitten om ook zo nu en dan wat te surfen en YouTube via de browser te gebruiken.
Er zit een afstandsbediening bij de AppleTV hoor ;) . Mobiel kan, maar hoeft niet.
The only easy day, was yesterday. (USMC)

Live for today, cause yesterday is gone and tomorrow may never come. (Ducky, NCIS)
I'll grow old with her, just from a far. (Harold, POI)
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 10:39:57 #119
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_180999453
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:24 schreef DaMook het volgende:
Er zit een afstandsbediening bij de AppleTV hoor ;) . Mobiel kan, maar hoeft niet.
De afstandsbediening is het beste aan de AppleTV en ook de reden waarom ik die heb staan en niet een van de casters. Ik doe alles op de tv via dat ding. NLziet, Plex, Netflix, YouTube.
Ik ga naar huis.
pi_181003221
quote:
99s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 10:24 schreef DaMook het volgende:

[..]

Er zit een afstandsbediening bij de AppleTV hoor ;) . Mobiel kan, maar hoeft niet.
Lees helaas net dat Apple TV geen Spotify ondersteunt, dan valt dat ook weer af.. Even opsomming hoe ik mijn huidige TV setup met PC gebruik:
- YouTube
- Uitzendinggemist
- Streamen via Acestream
- Spotify (Scherm uit en muziek via speakers)
- (Heel soms) Torrents downloaden
- Films afspelen via externe HD
- Browser om zo nu en dan even snel wat op te zoeken

Ik denk dat het dan toch echt handiger is om een Mac Mini er neer te zetten om mijn PC te vervangen wanneer ik wil niet inboeten op functionaliteiten. Daarmee komen we dus weer terug op mijn eerste vraag: Zijn de Mac Mini's van Mid 2010 nog bruikbaar hiervoor? En is er de komende jaren nog MacOS ondersteuning voor te verwachten?
Ik waardeer het meedenken in oplossingen enorm maar ik denk toch echt dat voor mijn diverse wensen een 'volwaardige' computer het handigste is.
Nee.
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 16:35:10 #121
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_181008924
Kun je dan niet gewoon beter een NUC aan je tv hangen?
pi_181009516
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 augustus 2018 16:35 schreef Splackavellie02 het volgende:
Kun je dan niet gewoon beter een NUC aan je tv hangen?
Ik had tot zojuist nog nooit van een NUC gehoord. Dat ziet er wel uit als iets wat zou kunnen werken maar feit is: Ik ben een stuk minder handig met computers dan de bezoekers in dit topic. Ik zoek eigenlijk gewoon een kant en klare oplossing met een aan/uit knop. Verder ben ik wel enorm gewend aan MacOS dus daar gaat mijn voorkeur wel naar uit. Bij zo'n NUC moet je dus een Windows / Ubuntu / Linux OS gaan draaien, dat doe ik liever niet.

Anyway: Zojuist een tweedehands Mac Mini gekocht. Ik ga het gewoon proberen, mocht het tegenvallen dan kost het ook geen vermogen. Ik zal over een tijdje mijn bevindingen posten. Allen bedankt voor het meedenken!
Nee.
pi_181010592
Ik heb de nieuwe beta op mijn MacBook, maar in darkmode kan ik mijn tabbladen nauwelijks lezen en in light hebben ze kleur ook veranderd dat je meer moeite moet doen

Welk genie heeft dit bedacht, man man man

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 07-08-2018 17:51:49 ]
  dinsdag 7 augustus 2018 @ 17:52:23 #124
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_181010604
Ah oké. Soms is de eerste ingeving ook gewoon de juiste, hoor ^O^

Je kan er altijd nog een ssd en wat extra ram in prikken als je dat nodig vindt.
pi_181102952
Ik gebruik de app myMail op mijn iPhone en iMac. Daarmee bekijk ik de mail van mijn Hotmailaccount. Vandaag verwijderde ik al mijn mail in myMail en tot mijn verbazing was de mail toen ook uit mijn Hotmail verdwenen. Hoe kan ik zorgen dat hij die mail niet meer synchroniseert?
pi_181226200
Ik lees steeds vaker, voornamelijk op tweakers, dat mensen de bezels van de macbook pro erg groot vinden en dat sommige zelfs het hele ontwerp ouderwets vinden, nu vroeg ik me af gaan we in de toekomst een macbook of imac zien met een notch? Wat is jullie mening?
speak only if it improves the silence.
pi_181226298
Nee. Gaat niet gebeuren.
  Redactie Sport / Supervogel maandag 20 augustus 2018 @ 22:25:01 #130
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_181335337
Ze moeten eens met een nieuwe iPad mini komen.
pi_181341517
quote:
8s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:25 schreef Pino112 het volgende:
Ze moeten eens met een nieuwe iPad mini komen.
Die gaat volgens de geruchten voorlopig niet komen.
pi_181341535
quote:
8s.gif Op maandag 20 augustus 2018 22:25 schreef Pino112 het volgende:
Ze moeten eens met een nieuwe iPad mini komen.
Tot 20..
SOONY
  Redactie Sport / Supervogel dinsdag 21 augustus 2018 @ 11:35:47 #133
270182 crew  Pino112
Pino van Luna O+
pi_181343463
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:30 schreef chibibo het volgende:

[..]

Die gaat volgens de geruchten voorlopig niet komen.
Nee klopt :{
Die van mij is wel toe aan vervanging en heb geen zin om de mini 4 te kopen, die is ook al jaren oud :')
En het argument 'de iPhone <versie> Plus vervangt de mini' is leuk maar daar heb ik niks aan want ik heb die Plus-iPhone nog niet en dan alsnog wil ik hem er gewoon naast gebruiken.
pi_181351167
quote:
0s.gif Op donderdag 16 augustus 2018 12:09 schreef Splackavellie02 het volgende:
Nee. Gaat niet gebeuren.
Fijn dat we iemand als jou hebben met een glazen bol :')
pi_181351409
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:26 schreef Funkel het volgende:

[..]

Fijn dat we iemand als jou hebben met een glazen bol :')
*als jij

Oh, maar die conclusie is niet van mij hoor. Dat is dezelfde conclusie die iedereen kan trekken die logisch nadenkt.

De Notch is een logische compromis die nodig is op een apparaat dat in je broekzak past. Een notch van een paar millimeter is geen logische compromis op een desktop computer van 27”.
pi_181352635
quote:
1s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 17:37 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

*als jij

Oh, maar die conclusie is niet van mij hoor. Dat is dezelfde conclusie die iedereen kan trekken die logisch nadenkt.

De Notch is een logische compromis die nodig is op een apparaat dat in je broekzak past. Een notch van een paar millimeter is geen logische compromis op een desktop computer van 27”.
Edit. Niet nodig, niet gaan uitlokken.

[ Bericht 4% gewijzigd door AlwaysHappy op 21-08-2018 18:47:28 ]
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:42:47 #137
141482 Q.
JurassiQ
pi_181352647
quote:
9s.gif Op dinsdag 21 augustus 2018 09:30 schreef chibibo het volgende:

[..]

Die gaat volgens de geruchten voorlopig niet komen.
Voorlopig = ever.
For great justice!
  dinsdag 21 augustus 2018 @ 18:44:20 #138
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_181352666
quote:
low cost wil natuurlijk niet zeggen low priced
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_181391255
Na jaren Google Chrome te hebben gebruikt ben ik maar eens Safari gaan gebruiken, want he, dat hoort toch bij Apple. Alleen als ik mijn browsegegevens wil wissen, dan moet ik ook gelijk mijn cookies en wachtwoorden verwijderen. Kan dit ook gescheiden? Dus browsegeschiedenis verwijderen, maar cookies en wachtwoorden bewaren?

Anders wordt het toch weer terug naar Chrome.
pi_181391506
Edit

[ Bericht 99% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2018 08:18:50 ]
pi_181408360
Weet iemand hoe je FaceTime tegerlijkertijd op kan nemen op de IPad? Krijg hem nu alleen binnen op mijn IPhone.
pi_181408701
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:12 schreef bjanaan het volgende:
Weet iemand hoe je FaceTime tegerlijkertijd op kan nemen op de IPad? Krijg hem nu alleen binnen op mijn IPhone.
Instellingen > Facetime > eerste optie.
Be curious, not judgmental
pi_181408748
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:26 schreef Aether het volgende:

[..]

Instellingen > Facetime > eerste optie.
Maar dan naar IPad toe zeg maar of moet ik dan dat schakeltje uit zetten?
pi_181498544
quote:
Apple to Embrace iPhone X Design With New Colors, Bigger Screens

Apple Inc. is not only doubling down on the iPhone X, it’s tripling down.

The world’s most valuable company plans to launch three new phones soon that keep the edge-to-edge screen design of last year’s flagship, according to people familiar with the matter. The devices will boast a wider range of prices, features and sizes to increase their appeal, said the people, who asked not to be identified discussing unannounced products.

However, none of the three iPhones will be wholly new designs like the iPhone X was last year or the iPhone 6 in 2014, with some inside Apple labeling the launch as an "S year," a designation the company has given to new handsets that retain the previous design but add new internal features. The company is planning more significant changes for next year, they added.

The iPhone X wasn’t as big a hit as some Wall Street analysts hoped for before it was released last November. However, it still sold strongly and helped Apple gain share in a smartphone market that has almost stopped growing.

The upcoming phones, planned to be unveiled in September, show the company is adjusting its strategy. Rather than luring millions of new iPhone users, Apple’s goal these days is to steadily raise average prices, while expanding the total number of active devices to support sales of accessories and digital services like streaming music and video.

"The iPhone is entering a period of 0-to-5 percent annual growth, and the things they’re doing this fall will keep them on that path," said Gene Munster, a veteran Apple analyst and managing partner of Loup Ventures. The "real sizzle" for investors remains the iPhone because it’s the hub for almost all Apple’s other offerings like the Apple Watch, AirPods, and Apple Music, Munster added. Apple spokeswoman Trudy Muller declined to comment.

In early 2016, the company reported a new milestone: 1 billion active devices. By early this year, that number had grown to 1.3 billion. The three new iPhones due next month have a good chance to add to this important foundation of the company’s future.

There’ll be a new high-end iPhone, internally dubbed D33, with a display that measures about 6.5-inch diagonally, according to the people familiar with the matter. That would make it the largest iPhone by far and one of the biggest mainstream phones on the market. It will continue to have a glass back with stainless steel edges and dual cameras on the back. The big difference on the software side will be the ability to view content side-by-side in apps like Mail and Calendar. It will be Apple’s second phone with a crisper organic light-emitting diode, or OLED, screen.

"Having a bigger screen is always a plus for demand," Munster said, while noting the device should help Apple boost iPhone selling prices, which has supported revenue growth in recent quarters. The average price of iPhones sold in Apple’s most-recent quarter was $724, up 19 percent from a year earlier.

Apple also plans an upgrade to the current iPhone X with a 5.8-inch OLED screen, which is internally dubbed D32, the people said. [b]The main changes to the new OLED iPhones will be to processing speed and the camera, according to the people familiar with the devices.

Perhaps the most significant phone will be a new, cheaper device destined to replace the iPhone 8. Codenamed N84, it will look like the iPhone X, but include a larger near 6.1-inch screen, come in multiple colors, and sport aluminum edges instead of the iPhone X’s stainless steel casing. It will also have a cheaper LCD screen instead of an OLED panel to keep costs down.

The cheaper version’s aluminum edges won’t necessarily be the same color as the colored glass back, simplifying production, one person familiar with the matter said.

Hon Hai Precision Industry Co. will assemble the two high-end OLED iPhones, while the LCD phone will be split primarily between Hon Hai and Pegatron Corp., the people said. Hon Hai began assembling the OLED devices in late July and only started on the LCD phones this month, partly due to minor challenges with the LCD panels, one person said. Taiwan Semiconductor Manufacturing Co. will remain sole supplier of the main processor for the new iPhones, while primary iPhone camera lens supplier Largan Precision Co. is expected to see sales rise with the launch of new Apple phones.

All three will have the gesture-based control system Apple introduced last year to replace the iPhone home button. They will also feature Face ID, Apple’s system for unlocking the phones by glancing at them. Bloomberg reported several details of the new phones earlier this year.

The lower-end device will be Apple’s second attempt at differentiating its phones partly by color. In 2013, Apple launched the iPhone 5c, which was essentially an iPhone 5 in plastic casing. The strategy flopped with iPhone users preferring Apple’s metal phones. This year’s lower-cost iPhone will use aluminum edges, retaining a premium feel.


"Colors always give Apple a little near-term bump, but it doesn’t change the iPhone’s trajectory," Munster said.

Apple is planning dual-SIM card slots for the two larger phones in at least some regions, people with knowledge of the plans said. That feature would let travelers easily switch between a local carrier plan and a new country or coverage area.

The new iPhones come at an important time for the company. Apple is facing growing rivalry outside of the U.S., especially in developing markets where many people prefer less expensive phones with larger screens. The new low-end iPhone with the larger screen will give Apple a way to compete there.

The launch comes on the heels of Samsung Electronics Co. introducing its larger Note 9 smartphone. Alphabet Inc.’s Google also plans to debut new Pixel phones on Oct. 9 at a media event in New York City, other people familiar with the plans said. A Google spokeswoman declined to comment.

The new iPhone lineup has presented Apple with a naming conundrum, according to a person familiar with the deliberations. The company will be selling three phones that look similar and all have Face ID. But the cheapest model will be larger than the mid-range version, potentially confusing consumers.

While planning the new devices, Apple has altered the names multiple times. It has at least considered branding the new premium phones the "iPhone Xs," indicating that they’re an upgrade to last year’s iPhone X, the person said. The company has also weighed eschewing the "Plus" label for the larger model, which it has used since the iPhone 6 Plus launched with a larger screen in 2014. The final names could be different, the person noted.

Beyond the iPhones, Apple has been working on updated AirPods, an AirPower wireless charger, a new Apple Watch, and revamped iPad Pro tablets for this year.

The Watches will look similar to current models, but will include larger screens that go nearly edge-to-edge. Their overall size will remain similar, making them compatible with existing straps, people familiar with the product said.

The new iPad Pros will come in sizes around 11-inches and 12.9-inches and include slimmer bezels. They’ll remove the home button and fingerprint sensing in lieu of an iPhone X-like gesture interface and Face ID for unlocking the tablet, people familiar with the plans said. The iPad mini, which was last upgraded in 2015, and the 9.7-inch iPad, last refreshed in March, won’t be upgraded, a person familiar with the company’s plans said.


Bron: https://www.bloomberg.com(...)olors-bigger-screens
Niet veel nieuwe informatie maar wel een samenvatting van de nieuwe iPhones, iPads en Apple Watches.
Vermoedelijk over twee weken de presentatie.
SOONY
pi_181581032
SOONY
  donderdag 30 augustus 2018 @ 19:53:22 #146
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_181581901
Benieuwd!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_181585748
iPhone XS, iPhone XS Plus en Apple Watch 4 gelekt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
https://9to5mac.com/2018/(...)sion-gold-exclusive/
https://9to5mac.com/2018/08/30/exclusive-apple-watch-series-4/
SOONY
  zaterdag 1 september 2018 @ 10:55:32 #148
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_181617212
Ideaal beeld:

1. Onze TV aansluiten aan 'iets', zodat ik er files vanaf mijn Macbook (bijvoorbeeld films) en iPhone (bijvoorbeeld NPO) kan afspelen.
2. Tevens zou ik muziek vanaf mijn iPhone / Macbook, en die van anderen (het liefste Spotify & Apple Music compatibel) willen afspelen op een speaker.
3. Macbooks TM via WiFi

Op dit moment doe ik 1. middels een Chromecast voor de connectiviteit met iPhone, en een USB-C to HDMI kabel voor de connectiviteit met de Macbook.
2. doe ik op dit moment met een 3.5mm plug in een iPhone (als dat nog kan...).
3. werkt op dit moment nog bedraad middels een externe harde schijf.

Aangezien er toch apparaten moeten worden aangeschaft, wil ik jullie vragen of jullie ideeën hebben om deze setup te fixen :)? Het liefste natuurlijk met zo min mogelijk kosten, maar we willen het ook wel gewoon goed doen.

Kan ik bijvoorbeeld een Apple TV aanschaffen, en hier vervolgens een harde schijf voor TM en een Sonos voor het geluid aan kunnen hangen?
  Admin zaterdag 1 september 2018 @ 11:19:20 #149
725 crew  Breuls
Bad Wolf
pi_181617500
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 10:55 schreef Saninl het volgende:

Kan ik bijvoorbeeld een Apple TV aanschaffen, en hier vervolgens een harde schijf voor TM en een Sonos voor het geluid aan kunnen hangen?
TM is Time Machine? Ik denk niet dat een Apple TV als centraal punt daarvoor kan dienen, dus eigenlijk weet ik dat niet. Ik heb zelf een Time Capsule. Die is draadloos en doet gewoon z'n ding zonder dat ik erover nadenk.

Apple TV en Sonos voor de andere punten die je noemt zijn prima. Sonos ondersteunt Spotify en Apple Music. Dat kun je bedienen vanaf je telefoon, computer, whatever.

Video's die op je Mac staan afspelen op je tv kan via de Apple TV; installeer een mediaserver, bijvoorbeeld Plex, op je Mac en installeer de Plex app op je Apple TV. Je kunt dan op je ATV gewoon bladeren door de video's op je Mac. (Er zijn andere apps mogelijk, maar ik ben erg tevreden over Plex.)

De Sonos kun je aansluiten op je Apple TV, maar voor muziek hoeft dat niet. Ik heb zelf het Sonos-systeem aan de tv hangen en die hangt aan de ATV, dus geluid van films en tv komt via die route.
I am a leaf on the wind.
Watch how I soar.
  zondag 2 september 2018 @ 11:50:22 #150
217148 Saninl
Kermit is gangstar!
pi_181639085
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 september 2018 11:19 schreef Breuls het volgende:

[..]

TM is Time Machine? Ik denk niet dat een Apple TV als centraal punt daarvoor kan dienen, dus eigenlijk weet ik dat niet. Ik heb zelf een Time Capsule. Die is draadloos en doet gewoon z'n ding zonder dat ik erover nadenk.

Apple TV en Sonos voor de andere punten die je noemt zijn prima. Sonos ondersteunt Spotify en Apple Music. Dat kun je bedienen vanaf je telefoon, computer, whatever.

Video's die op je Mac staan afspelen op je tv kan via de Apple TV; installeer een mediaserver, bijvoorbeeld Plex, op je Mac en installeer de Plex app op je Apple TV. Je kunt dan op je ATV gewoon bladeren door de video's op je Mac. (Er zijn andere apps mogelijk, maar ik ben erg tevreden over Plex.)

De Sonos kun je aansluiten op je Apple TV, maar voor muziek hoeft dat niet. Ik heb zelf het Sonos-systeem aan de tv hangen en die hangt aan de ATV, dus geluid van films en tv komt via die route.
Dank voor de snelle reactie!

Een Time Capsule lijkt mij inderdaad het werk ook doen, maar ik vraag mij af of er geen minder prijzige optie is? Aangezien de aanschafprijs vrij duur is voor hetgeen je krijgt (een netwerkschijf?)

Dank voor de reactie op de Apple TV en Sonos combinatie, dat lijkt mij dan een prima aanschaf samen. 4K lijkt mij overbodig, maar ik vraag mij af of ik moet wachten op een refresh aangezien de laatste update uit september 2017 komt?

Daarnaast heb ik ook nog de vraag of ik een specifieke versie van Sonos moet kiezen? Aangezien ik dus zowel de muziek van mijn TV op de Sonos wil kunnen afspelen, alsook muziek van mijn Macbook / iPhone (via Airplay denk ik...?)
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')