abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180504116
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 23:41 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat klopt, dat doe ik ook. Mijn vrouw is nu absoluut niet in staat om om te gaan met het feit dat ik mezelf zit op te vreten. Als alles achter de rug is vertel ik haar dat wel, maar voor nu moet ik gewoon de kalmte voor ons 2 bewaren.
Nu al een super papa :*
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 00:26:49 #204
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180504593
Ik zit heel erg in een tweestrijd. Er wordt continue uitgesteld. Nu is er weer een spoedoperatie (logisch dat dat voor gaat) maar ze doen wel erg veel moeite om weg te komen van een keizersnede.

Een keizersnede die, had mijn moeder 37 jaar geleden volgehouden dat ze dat per se wilde, mij gered had van een handicap. Dat neemt ze zichzelf nu nog steeds kwalijk.

Nu lijkt het er sterk op dat ik, 37 jaar na die situatie, voor dezelfde beslissing kom te staan, en die is heel moeilijk. Ik weet het niet beter dan artsen, net als mijn moeder het toen ook niet beter wist, maar ze had achteraf wel gelijk. Ik moet ergens een keer een knoop doorhakken.

Mijn vrouw zit nu op 4,5cm. Ik hoor al sinds de middag dat de eerste 4 a 5cm uuuuuuren kunnen duren. Ja, dat blijkt, maar... ik weet 't niet. Ik heb niet geslapen en ik ben al wakker vanaf vanochtend half 4. Ik twijfel nu heel erg aan mezelf, iets wat ik eigenlijk vrijwel nooit heb, en ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.
Breitling - Instruments for Professionals
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 maandag 16 juli 2018 @ 00:50:36 #205
269689 crew  Viv
pi_180504828
CoolGuy :* ik hoop dat er nu snel schot in de zaak zit en er helemaal geen knopen doorgehakt hoeven te worden.
  Vis een optie? maandag 16 juli 2018 @ 01:00:06 #206
70532 loveli
N
pi_180504906
CG, lurker hier. Verloskunde noemde men vroeger "verloskunst". Het doel is niet om het kind er zo snel mogelijk uit te krijgen, maar om de geboorte zo goed mogelijk te laten verlopen, voor moeder en kind. Ik weet niet wat de exacte reden is dat het bij jouw geboorte beter was geweest om een keizersnee te verrichten. De kans dat bij deze bevalling dezelfde problemen optreden, is wiskundig gezien heel klein.

Ik hoop dat je kleine snel van zich laat horen en dat je vrouw een voorspoedige bevalling heeft. Vergeet niet, als er risico dreigt voor jullie kind, zijn jullie het spoedgeval. Dus het is geen slecht teken dat een andere medische situatie voorrang krijgt.
crap in = crap out
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 01:56:26 #207
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180505223
Keizersnee
Breitling - Instruments for Professionals
pi_180505312
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 01:56 schreef CoolGuy het volgende:
Keizersnee
Dus toch! Eindelijk jullie kleine ontmoeten. Wat sneu om te lezen dat je zó in de rats hebt moeten zitten. Hopelijk gaat alles voorspoedig en zo ‘gentle’ mogelijk. Fijn dat het einde in zicht is, ook voor je vrouw, lijkt me.
  maandag 16 juli 2018 @ 02:10:43 #209
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180505313
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 00:26 schreef CoolGuy het volgende:
Ik zit heel erg in een tweestrijd. Er wordt continue uitgesteld. Nu is er weer een spoedoperatie (logisch dat dat voor gaat) maar ze doen wel erg veel moeite om weg te komen van een keizersnede.

Een keizersnede die, had mijn moeder 37 jaar geleden volgehouden dat ze dat per se wilde, mij gered had van een handicap. Dat neemt ze zichzelf nu nog steeds kwalijk.

Nu lijkt het er sterk op dat ik, 37 jaar na die situatie, voor dezelfde beslissing kom te staan, en die is heel moeilijk. Ik weet het niet beter dan artsen, net als mijn moeder het toen ook niet beter wist, maar ze had achteraf wel gelijk. Ik moet ergens een keer een knoop doorhakken.

Mijn vrouw zit nu op 4,5cm. Ik hoor al sinds de middag dat de eerste 4 a 5cm uuuuuuren kunnen duren. Ja, dat blijkt, maar... ik weet 't niet. Ik heb niet geslapen en ik ben al wakker vanaf vanochtend half 4. Ik twijfel nu heel erg aan mezelf, iets wat ik eigenlijk vrijwel nooit heb, en ik weet gewoon echt niet wat ik moet doen.
Coolguy, je vrouw is nu krap 12 uur aan t bevallen. 24 uur is een normale baring voor een eerste kind.

Ze doen pas een KS als het kind het moeilijk krijgt, niet als jij het lang vindt duren (thank god).

Lees net dat t een KS is geworden. Hoop dat je vrouw goed herstelt net als ik destijds! En snel je kindje ontmoeten!
Kwak
pi_180506995
Coolguy en vrouw; met zoveel spanning erbij is het wel een lang weekend voor jullie geweest. Hebben jullie een mooie ontmoeting met jullie kindje gehad?

Fuchsia, fijn dat het lukt om te genieten van de kindbewegingen die je voelt! Zelfs/zeker op zo’n dag :*

Voor iedereen die vandaag moet werken, zwanger is en geen airco heeft alvast een virtuele knuffel. Pas goed op jezelf!

Wij gaan vandaag maar weer eens een ritje Ikea maken. Laatste dingen halen voor de babykamer (schilderijenplankjes voor de kinderboeken) en het hoofddoel vandaag: een wastafel+ meubel voor in onze slaapkamer. Dan hebben we eindelijk weer stromend water boven! Ik heb vriendlief beloofd dat daarna mijn lijst met wat af moet zijn voor de bevalling toch echt leeg is :@
2 weken geleden maakte ik me met vruchtwaterverlies nog druk over het feit dat er boven geen vloer lag. Tussen het werken door heeft vriend echt heel veel gedaan. Zal uk ons daarom zo hebben laten schrikken; even een boost aan de verbouwing geven :s)
pi_180507019
Proficiat CG *O*

Ik mag zo mijn 2 dames gaan ophalen om naar huis te komen *O* O+
pi_180507080
Wat fijn dat het zo goed gaat BN! *O* geniet van je 2 dames thuis, veel knuffelen en ze beide verwennen :)
pi_180507730
Hopelijk is alles goed verlopen vannacht CG! Ben erg benieuwd.

Ik zit buiten met m’n ontbijt, wat een weer zeg.. 8-)
pi_180507740
Oh BN fijn dat ze naar huis mogen O+ Lekker genieten nu O+

CG wat een stress allemaal; ik hoop dat een hele last van je schouder is gevallen en je nu lekker aan het genieten bent van jullie kleintje :*

Takkie succes bij de ikea :D Gelukkig hebben ze daar goeie airco hehe :+ Fijn dat je lijst bijna leeg is ;) Ik merk nu ook dat ik meer en meer dingen wil kunnen afstrepen; zou dit dan nesteldrang zijn..? :')
Ik moest wel erg lachen afgelopen weekend waarbij m'n vriend de strandhom stoel aan zowel zijn zus als mam heeft laten zien; en zij beide 'mijn kleur' stoel mooier vonden/beter vonden passen in de babykamer :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180507927
CoolGuy, ik hoop dat jullie een fijne ontmoeting met jullie kindje hebben/hadden O+

En B_N nog gefeliciteerd, fijn dat je dames snel naar huis mogen! O+

O man, nesteldrang. Ik ben druk bezig met het verven van een kledingkast en daarna moeten we wel echt stappen gaan zetten om de babykamer af te maken. Hebben nog steeds gordijnen en een stoel nodig. Ik vind de Ikea Strandmon prachtig maar een tikkie buiten budget. en twijfel ook of ik toch niet liever een schommelstoel heb. Had eigenlijk gehoopt net als bij de commode makkelijk iets op marktplaats op de kop te kunnen tikken, maar het aanbod daar valt me vooralsnog tegen.

Vandaag 31 weken ( *O* ) dus eigenlijk hebben we nog wel even, maar gevoelsmatig wordt het toch kort dag. :')
pi_180508103
Oh vraagje trouwens: Hoe hoog dient een commode te zijn? Minimaal 90 dacht ik, maar zit er ook een max aan? Of puur hoe 'handig' je het zelf vindt...? :@ Ik en mijn vriend schelen nogal wat centimeters :') Wat voor mij handig staat; is voor hem niet zo handig en omgekeerd :+
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  maandag 16 juli 2018 @ 09:36:35 #217
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180508191
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:30 schreef PriemGirl het volgende:
Oh vraagje trouwens: Hoe hoog dient een commode te zijn? Minimaal 90 dacht ik, maar zit er ook een max aan? Of puur hoe 'handig' je het zelf vindt...? :@ Ik en mijn vriend schelen nogal wat centimeters :') Wat voor mij handig staat; is voor hem niet zo handig en omgekeerd :+
Effe uitproberen op je keukentafel/aanrecht enzovoorts wat fijn voor je is. Die van ons is 90 en met aankleedkussen erop kunnen we daar allebei prima mee uit de voeten.

CG, ik hoop dat jullie inmiddels een prachtige en gezonde dochter in jullie armen hebben.

BN, fijn dat jullie naar huis mogen!

Over een uurtje of 3,5 de 20-weken echo. Spannend...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  maandag 16 juli 2018 @ 09:38:24 #218
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_180508218
Fijn dat jullie naar huis mogen b_n, geniet van je dames!

CG; hopelijk is het voor jou en je vrouw ‘voorbij’.

Takkie; fijn dat je lijstje korter wordt!

Loj; geniet van je eerste verlof- cq vakantiedag!

We hadden gisteren even een parents of the year momentje; Emma had ‘s nachts haar hele bed ondergespuugd, had ons wel geroepen maar wij hebben niets gehoord omdat de mobiele airco stond te loeien op onze kamer, want zonder slaap ik slecht |:( Voel je je wel ff schuldig hoor :X

Ooh en ben benieuwd of iemand ervaring heeft met zwanger floaten, wil weten of het echt zo ontspannend is al ze beweren, anders ga ik dat misschien nog even doen in m’n verlof.
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_180508479
Voor de mensen die de strandmon tof vinden maar liever een schommelstoel hebben:

http://www.interiorsbyken(...)gback-rocking-chair/
pi_180508572
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:30 schreef PriemGirl het volgende:
Oh vraagje trouwens: Hoe hoog dient een commode te zijn? Minimaal 90 dacht ik, maar zit er ook een max aan? Of puur hoe 'handig' je het zelf vindt...? :@ Ik en mijn vriend schelen nogal wat centimeters :') Wat voor mij handig staat; is voor hem niet zo handig en omgekeerd :+
Even uitproberen inderdaad :) ik ben zelf 172cm en mijn vriend 195cm. We hebben een hemnes van 96cm hoog en dat is voor ons beiden prima werkbaar. Voor hem had het nog wat hoger gekund, maar dan werd het echt te hoog voor mij en uiteindelijk sta ik wat vaker voor de commode :P
pi_180508766
Ja nou wij zitten dus met een 'trappengat/-koof' in de babykamer. Daar willen we de commode omheen bouwen. Dus we slopen de commode en de deurtjes kunnen dan niet meer gebruikt worden (maar ja boeien). Nu waren we aan het kijken of we wel de lade zouden kunnen gebruiken; en die zou dan óp de koof komen waardoor de hoogte op 102cm zou komen.. Ik ben 1m63 en m'n vriend 1m95.. Dus ik vrees voor mijn vriend ideaal; voor mij.. not so much :') -O-
Deze week even wat 'uittesten' qua hoogtes idd.

*edit* Nou ok; mijn baas en ik hebben net ons contactpersoon opgebeld i.v.m. ziekte door zwangerschap. Ik ben meteen 100% ziek gemeld en ik moet mij woensdag melden bij de bedrijfsarts (wat staat dat gek op de mail "Dit in het kader van de verzuimbegeleiding" ). Die bepaalt dan inderdaad of ik 'ziek' ben en kijkt of ik nog 50% mag werken of (mag blijkbaar per week beslissen wat ik wil/kan doen.. zolang bedrijfsarts akkoord is) dat ik 100% ziek 'moet' blijven. Per week meldt onze administratie dan aan uwv voor hoeveel % ik ziek ben. Dus nu woensdag afwachten (maar euh.. ik zit eigenlijk wel nog gewoon op het werk.. apart dit.. want ik ben dus 100% ziekgemeld nu.. hmmm pfff af en toe maar ingewikkeld dit :') )

[ Bericht 37% gewijzigd door PriemGirl op 16-07-2018 11:56:12 ]
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  maandag 16 juli 2018 @ 12:36:38 #222
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180511767
CoolGuy wat een avontuur, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Was het wel een mooie ontmoeting of veel stress eromheen?

Ik update eigenlijk weinig over mezelf omdat ik altijd vind dat ik zo weinig te melden heb. De baby compenseert dat nu door blijkbaar met 37 weken in stuit te gaan liggen -O- . Donderdag versiepoging, fingers crossed. Ik vind de keuze tussen een stuitbevalling of keizersnede eigenlijk niet te doen, gevoelsmatig ;(.
  maandag 16 juli 2018 @ 12:39:57 #223
298315 SacreCoeur
circle pits and gig violence
pi_180511877
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:12 schreef PriemGirl het volgende:
Ja nou wij zitten dus met een 'trappengat/-koof' in de babykamer. Daar willen we de commode omheen bouwen. Dus we slopen de commode en de deurtjes kunnen dan niet meer gebruikt worden (maar ja boeien). Nu waren we aan het kijken of we wel de lade zouden kunnen gebruiken; en die zou dan óp de koof komen waardoor de hoogte op 102cm zou komen.. Ik ben 1m63 en m'n vriend 1m95.. Dus ik vrees voor mijn vriend ideaal; voor mij.. not so much :') -O-

Kan misschien net :P ik ben zelf namelijk 158 en onze commode is 96 cm hoog en dat is perfect.
Dus dan heb je nog 5cm speling qua lengte.
  maandag 16 juli 2018 @ 12:44:03 #224
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_180511981
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:36 schreef Spees_Eend het volgende:
CoolGuy wat een avontuur, gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter! Was het wel een mooie ontmoeting of veel stress eromheen?

Ik update eigenlijk weinig over mezelf omdat ik altijd vind dat ik zo weinig te melden heb. De baby compenseert dat nu door blijkbaar met 37 weken in stuit te gaan liggen -O- . Donderdag versiepoging, fingers crossed. Ik vind de keuze tussen een stuitbevalling of keizersnede eigenlijk niet te doen, gevoelsmatig ;(.
Ooh dat kan ik me zo goed voorstellen Spees! ;( Ik duim dat het lukt donderdag!!
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_180512251
Oh shit Spees, dat is echt heel stom! Veel last van gehad ook, van het in stuit draaien? Hopelijk lukt het draaien nog!
pi_180512920
Oh, dat is echt balen Spees! Ik hoop dat het draaien lukt. Ik zou de keuze tussen stuitbevalling of keizersnede ook heel moeilijk vinden. :*
  maandag 16 juli 2018 @ 13:45:42 #227
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180513224
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:55 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Oh shit Spees, dat is echt heel stom! Veel last van gehad ook, van het in stuit draaien? Hopelijk lukt het draaien nog!
Nou, een paar dagen geleden heb ik op het punt gestaan om de vk te bellen omdat ik al een paar uur heel nare harde buiken had die om de paar minuten kwamen en een beetje in golven. Het was te pijnlijk voor harde buiken, maar ook te slap voor weeën dus ik heb toen ik eenmaal thuis was pcm gepakt en ben gaan liggen en toen zwakte het af. Ze denken nu (maar is gissen) dat dat goed een reactie kan zijn geweest op de draaiing van de baby. Maar het draaien zelf heb ik niet bewust gemerkt, hij draait wel vaker om zijn as of is heel druk, dat het ook een draai op zn kop kon zijn is nooit in me opgekomen _O-

Gelukkig zijn mijn kansen op een goede versiepoging vrij gunstig gezien het de 3e is, en mijn buik is heel soepel aldus de vk. Moet ie alleen daarna ook wel goed blijven liggen :').
pi_180513335
Je zou ook denken dat je dat wel merkt ja! Fingers crossed dan maar!
pi_180513429
Gefeliciteerd Blue_Note en Coolguy. Hoop dat je weer een beetje ok bent, Coolguy. Ik kreeg het zelfs een beetje benauwd van je angst. Wat fijn dat je het hier hebt kunnen ventileren en tegenover je vrouw nog een echte coolguy hebt kunnen zijn.

Tjee Spees, wat balen inderdaad. Ik duim dat draaien lukt! En misschien kunnen ze 'm dan ook nog even extra stevig aanduwen.. ;)

---

Ik had vandaag mijn termijnecho en ik ben 4 dagen vooruit gezet. (vooruit is het toch, als het minder lang duurt? Eerst 6 feb, nu 2 feb iig. :') ) Het zag er allemaal ok uit. Nog even 8 buisjes bloed ingeleverd voor nipt en algehele zwangerschapsbloedonderzoek en nu ben ik weer klaar voor een aantal weken. Vorige week had ik mijn eerste hormonale hoofdpijnaanval en daar ben ik nog twee dagen echt beroerd van geweest. Hopelijk blijft het aantal keer beperkt. Ik had heel enthousiast behoorlijk te veel perzikgeurolie op mijn hittepit gedaan en werkelijk alles meurde nog dagen naar perzik. Mijn haar mijn gezicht, kussen, bed. Alles. Mijn perzikcraving is nu wel zo goed als weg.. :D :')
pi_180513461
Coolguy hopenlijk toch een mooie ontmoeting gehad met jullie dochter!

Tink succes met de 20 weken echo.

Spees oei nu ineens stuit. Ik duim dat de versiepoging lukt en hij dan ook blijft liggen.

Commode, vriend en ik schelen niet zoveel in lengte dus daar geen discussie over gelukkig.

Net weer controle + echo gehad. Nu 22 weken, de baby's lopen iets voor qua groei. Vooral een dikke buik en lange benen haha!
De onderste baby is aan het draaien gegaan en ligt met zijn koppie naar beneden. De bovenste baby ligt nog dwars maar daar zagen ze geen probleem in. Ze hebben natuurlijk nog ruimte maar voor nu groen licht voor een natuurlijke bevalling *O* ze worden qua gewicht nu allebei iets zwaarder dan 500 gram geschat. Dus we gaan maar door zoals het gaat!
  maandag 16 juli 2018 @ 14:07:50 #231
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180513613
Ja, ik probeer zeker mijn grenzen aan te geven :). En positief te blijven, maar het lukte me gisteren even niet meer en vandaag eigenlijk ook nog niet. Ik ben zelfs lichtelijk in paniek door dit tweetje van Helga:

helgavanleur twitterde op maandag 16-07-2018 om 10:22:23 *slik*Ik hoop oprecht dat de weermodellen de weg kwijt zijn... Anders staat ons een ongekende #hittegolf te wachten! #pluim https://t.co/HtY5impvIQ reageer retweet
Geen airco op mijn werk, de ventilator stuk, geen goede gordijnen dus het is er nu al heel warm. Thuis is het ook amper uit te houden. Gelukkig kan ik naar mijn moeder; daar is het een stuk koeler in huis :+.

Loj, lekker genieten van je verlof! Waar gaan jullie naartoe?

Fuchs :*.

CG, ik hoop dat jullie inmiddels een mooie ontmoeting hebben (gehad) met jullie kindje! *O*.

Tink, hoe is het gegaan?

Hoop dat de beeb nog draait, Spees!

Moest wel een beetje lachen om die perzikcraving van Limone :). De hoofdpijn kan ik me nog goed herinneren. Wat was ik blij toen dat op een gegeven moment minder werd! Fijn dat je voor nu goed bent gekeurd :).

Aapie een *O* voor jou en groen licht voor een natuurlijke bevalling.
pi_180513904
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:39 schreef SacreCoeur het volgende:

[..]

Kan misschien net :P ik ben zelf namelijk 158 en onze commode is 96 cm hoog en dat is perfect.
Dus dan heb je nog 5cm speling qua lengte.
Thx voor je inzicht; we gaan vnvd nog eens meten just to be sure O+

Spees poeh hopelijk draait ie nog weer :o
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180515157
Benieuwd naar tink en CG!

Limone, je perzik :') Fijn dat alles goed was!

Ik lig in de schaduw met een briesje en m’n voeten in een koud zwembadje, da’s erg goed te doen! Maar volgende week ergens bevallen wordt nog wel serieus puffen :% Gelukkig hebben we een behoorlijk koel huis..

Straks nog even wat koken, krijgen nog eters vanavond.
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 15:42:22 #234
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180515633
Zo. Ik ben weer een beetje boven water. Onze dochter is prachtig, en ze doet het goed vooralsnog. Vannacht is ze uiteindelijk toch met een keizersnede gehaald, omdat natuurlijke wijze van bevallen niet ging lukken.

De arts heeft om 02u besloten dat na urenlang maximale weeënopwekkende medicatie en 0 resultaat, het niet zou gaan lukken, ook al zouden we nog langer wachten, en om iets voor half 3 was ze daar dan. Mijn vrouw is en was helemaal op. Toen ze uit de buik is gehaald heb ik haar gekregen, heb haar aan mijn vrouw laten zien, en toen ben ik met haar naar de kinderarts gelopen die haar heeft gecontroleerd.

Ze maakte wel geluidjes, maar echt huilen was er niet bij tot ik haar neer legde bij de kinderarts, waarop ze het op een flink janken zette. Mijn vrouw werd ondertussen in de andere kamer dicht gemaakt, dus ze kon me niet horen en niet zien, en toen mijn dochter begon te huilen en ze direct een gezonde roze kleur kreeg brak ik en heb daar flink staan janken :')

Ik heb me daarna herpakt, en ben weer met haar naar mijn vrouw gelopen en heb ik d'r aan haar gegeven. Ik heb haar nu, een paar uur later natuurlijk weer een paar keer in mijn armen gehad, en ik snap mezelf niet, maar elke keer dat ik haar vast heb begin ik weer te huilen als een simpele ziel :')

Het is ongelofelijk hoe je in een split second gaan van puur ongeloof dat je een kind krijgt op het moment dat ze uit de buik komt, naar dat gevoel van houden van de seconde dat je dr in je armen krijgt.

Het is echt niet te bevatten wat dat in je los maakt. Had ik niet verwacht, maar het is, hoe cliché het ook is, wel absoluut waar. Je houdt er direct van. O+
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 16 juli 2018 @ 15:42:43 #235
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180515640
Limone, dat perzikverhaal _O- wel een goeie oplossing om het gewoon om te keren naar een aversie :7. Fijn van de goede termijnecho!

En aapie wat fijn dat ze er zo goed voorstaan allebei en zulke mooie gewichten hebben! 💪

Helsinki, ik las het ook op een andere site, dat het in Brabant 42 graden kan worden, wat een horror zou dat zijn :D. Maar blijkbaar is de kans dat het uitkomt 2%, dus we gaan er maar niet van uit :')
pi_180516069
Oh, wat fijn dat het goed gaat met haar coolGuy! Het is ook erg heftig geweest, da’s niet niks bovenop het toch al heftige gebeuren dat een kind krijgen sowieso is, geen wonder dat dat veel met je doet. Hopelijk herstelt je vrouw ook in alle opzichten weer en kunnen jullie lekker genieten in de kraamtijd!
  maandag 16 juli 2018 @ 16:57:45 #237
342418 VKV
Plausibel
pi_180517250
Jeetje CG ik ben helemaal plaatsvervangend opgelucht voor je :D Fijn dat het nu helemaal goed gaat en leuk om te lezen dat je meteen het gevoel van houden van ervaart O+ en ik kan me er alles bij voorstellen dat je na zo'n stress nu regelmatig in tranen bent en dat geeft helemaal niks!

Net kraamzorgconsulente langsgehad, had om een of andere reden helemaal geen zin in het gesprek (misschien bang dat ze van alles niet goed zou vinden of belerend over zou komen ofzo) maar het viel me alles mee, dus weer wat geregeld :)
  maandag 16 juli 2018 @ 17:27:12 #238
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180517852
Egopost:

Precies gemiddelde baby, geen zichtbare afwijkingen en het geslacht klopt nog steeds. Echoscopiste heeft me wel flink pijn gedaan, maar da's het waard O+
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180517887
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:27 schreef Tink89 het volgende:
Egopost:

Precies gemiddelde baby, geen zichtbare afwijkingen en het geslacht klopt nog steeds. Echoscopiste heeft me wel flink pijn gedaan, maar da's het waard O+
Fijn he! Wat drukken ze hard in je buik he }:| en ik moest vorig jaar toen ook nog een keer terugkomen, erg fijn :P
And you know I might
Have just flown too far from the floor this time
Cause they calling me by my name..
pi_180517980
Gefeliciteerd CG, ik ben blij voor je dat het erop zit! Nu lekker op de roze wolk de kraamweek in!
pi_180518150
Coolguy gefeliciteerd O+

Zien we jou en Blue_note terug in het babytopic?
pi_180518152
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:42 schreef CoolGuy het volgende:
Zo. Ik ben weer een beetje boven water. Onze dochter is prachtig, en ze doet het goed vooralsnog. Vannacht is ze uiteindelijk toch met een keizersnede gehaald, omdat natuurlijke wijze van bevallen niet ging lukken.

De arts heeft om 02u besloten dat na urenlang maximale weeënopwekkende medicatie en 0 resultaat, het niet zou gaan lukken, ook al zouden we nog langer wachten, en om iets voor half 3 was ze daar dan. Mijn vrouw is en was helemaal op. Toen ze uit de buik is gehaald heb ik haar gekregen, heb haar aan mijn vrouw laten zien, en toen ben ik met haar naar de kinderarts gelopen die haar heeft gecontroleerd.

Ze maakte wel geluidjes, maar echt huilen was er niet bij tot ik haar neer legde bij de kinderarts, waarop ze het op een flink janken zette. Mijn vrouw werd ondertussen in de andere kamer dicht gemaakt, dus ze kon me niet horen en niet zien, en toen mijn dochter begon te huilen en ze direct een gezonde roze kleur kreeg brak ik en heb daar flink staan janken :')

Ik heb me daarna herpakt, en ben weer met haar naar mijn vrouw gelopen en heb ik d'r aan haar gegeven. Ik heb haar nu, een paar uur later natuurlijk weer een paar keer in mijn armen gehad, en ik snap mezelf niet, maar elke keer dat ik haar vast heb begin ik weer te huilen als een simpele ziel :')

Het is ongelofelijk hoe je in een split second gaan van puur ongeloof dat je een kind krijgt op het moment dat ze uit de buik komt, naar dat gevoel van houden van de seconde dat je dr in je armen krijgt.

Het is echt niet te bevatten wat dat in je los maakt. Had ik niet verwacht, maar het is, hoe cliché het ook is, wel absoluut waar. Je houdt er direct van. O+
Fantastisch man ^O^ ^O^ ^O^
Veel geluk samen!

Ik heb dan niet staan janken, maar vanochtend wel letterlijk een half uur staan kotsen van alle opgebouwde spanning die eruit kwam.
pi_180518160
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:47 schreef Aure het volgende:
Coolguy gefeliciteerd O+

Zien we jou en Blue_note terug in het babytopic?
Als jullie lief voor ons zijn :P
pi_180518174
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:48 schreef Blue_note het volgende:

[..]

Als jullie lief voor ons zijn :P
Tuuuurlijk ;) beetje man in dat topic is ook wel eens leuk :D
pi_180518339
CG *O* gefeliciteerd met jullie dochter. Wat een strijd voor je vrouw, maar het zit er op. Ze is er! Ik vind het prachtig wat je schrijft. Een man met een groot hart O+ die het ook durft te tonen en uit te spreken. Hele fijne tijd samen toegewenst.

Tink, goede SEO! *O* heel fijn. Ze drukken wel hard ja. De baby reageerde er bij mij ook gelijk op!

Spees, balen van het draaien. Succes met de versiepoging. Ik zie dat die van ons ook zo doen. Al weken braaf met t koppie naar beneden en op het moment suprême omdraaien :')

Limone, je perzikcraving :D

Helsinki, kalm aan he? Ik ben zo blij en ook wel trots op mijzelf dat ik voor vandaag echt mijn grens heb aangegeven. Nu leef ik tenminste nog voor 40% :')

Priem, geen tips voor de commode. Maar ik vind op hoogte werken zelf fijner dan op iets dat te laag is. Wij dubben nog over onze commode. Tweedehands, passend bij het kamertje. Maar de lades lopen niet zo lekker meer. Ik wil graag de Hemnes (denk ik) van de Ikea :D Manlief nog even warm maken.

Iemand zei iets van succes aan de mensen die vandaag moesten werken zonder airco. Bedankt! Geen airco, lokaal de hele dag in de zon en 32 warme lichaampjes. Ik zag het zooo niet zitten vandaag, dat ik me ziek gemeld heb. Daardoor kon er een invaller komen. Ik heb wel gewoon gewerkt, maar we hebben samen de groep gedaan. Ik heb echt behoefte aan langere pauzes en meer rust tussendoor. Er kwamen ook veel ouders spontaan nog helpen schoonmaken. Super fijn O+

Vanaf wanneer ben je hoogzwanger?Ik voel me nu al zo :')
pi_180523451
Was 't weekend nog zo blij dat we op 36 weken zitten, vandaag beetje moedeloos met het idee dat het nog 6 weken kan duren.. Heb momenteel dagelijks m'n vriendin huilend aan de telefoon dat het weer zoveel pijn doet/ze niks kan/ .. Wil zo graag iets doen, maar kan natuurlijk niks anders doen dan een beetje lieve woordjes, moed inpraten en boodschappen doen voor de cravings.. En dan die warmte om zelf in te werken en al die arme (hoog)zwangere vrouwen. Even een baaldag.. :{
pi_180523857
Gefeliciteerd CG! *O*
  maandag 16 juli 2018 @ 22:09:05 #248
63358 Radyhyn
Melodramatic fool
pi_180524250
CoolGuy van harte gefeliciteerd met jullie meisje *O*
Wat klink je verliefd O+
Sleep All Day, Party All Night, Its Great To Be Radyhyn!
Vv (nov '14) & Aa (nov '16)
pi_180524285
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:56 schreef Peacefulll het volgende:

Iemand zei iets van succes aan de mensen die vandaag moesten werken zonder airco. Bedankt! Geen airco, lokaal de hele dag in de zon en 32 warme lichaampjes. Ik zag het zooo niet zitten vandaag, dat ik me ziek gemeld heb. Daardoor kon er een invaller komen. Ik heb wel gewoon gewerkt, maar we hebben samen de groep gedaan. Ik heb echt behoefte aan langere pauzes en meer rust tussendoor. Er kwamen ook veel ouders spontaan nog helpen schoonmaken. Super fijn O+

Vanaf wanneer ben je hoogzwanger?Ik voel me nu al zo :')
Met 32 weken las ik ergens, maar op internet staat ook dat je hoogzwanger bent als je je zo voelt. Dus voilà! :7

En nog een paar _O_ _O_ _O_ _O_ voor jou. Ik trek laagzwanger twee kinderen zonder airco al niet, moet er niet aan denken om hoogzwanger in een sauna te zitten met 32 kinderen. Wat een goede oplossing zo met ziekmelden-en-toch-werken met vervanger! ^O^ Nog 4 dagen...
pi_180524297
Gefeliciteerd CoolGuy *O* Eindelijk een einde aan alle angst en spanning, en nu lekker bijkomen met z'n drieën. Een goed herstel voor je vrouw gewenst!
pi_180524942
CoolGuy van harte met jullie dochter *O* Ik vind dat je heel aandoenlijk schrijft over jullie ontmoeting O+

Spees, hopelijk lukt de draaiversie!

Hoera voor goede echo’s voor Limone en aapie *O* En de goede 20 weken echo voor Tink *O* Wat ontzettend fijn!

VKV de kraam op bezoek gehad. Fijn dat het meeviel. Hier komt ze morgen en ook nog geen zin in. Moet ook heel mn huis schoon en opgeruimd van mijn hoofd, met 0 puf om dat te doen.

Nicolas, dat klinkt wel echt heel pittig voor je vriendin en jou :*

Peace, respect voor jou! Hoe ist voor de rest van de week geregeld?
Priem jouw constructie met 100% ziek gemeld en toch aan het werk zijn snap ik niet helemaal. Voelt het voor jou goed?

Hier vandaag ook een pittige lange dag in de warmte met cliënten (basisschoolleeftijd). Mijn lontje was een stuk korter O-) Ik voel mij ook ineens hoogzwanger. Nog niet eerder zo’n last gehad van de warmte. Nu lekker verkoelend douchen en naar bed!
pi_180525369
Cool_guy gefeliciteerd met jullie kleine meid! Hopelijk mogen jullie snel naar huis met zn drieën!

Spees, wat balen van het draaien! Succes donderdag met de versie-poging. Daarna even springen zodat de kleine gelijk wat naar beneden zakt ;)

Tink een goede seo *O* fijn als het geslacht toch nog een keer bevestigd wordt hè?!

Fuchsia, kraamzorg heeft er vast alle begrip voor dat met deze hitte het huis niet helemaal spik en span is! En anders lekker buiten zitten tijdens de intake, ziet ze je huis ook niet. Bij ons was het ook mooi weer en is ze helemaal niet binnen geweest.
Bedenk me wel ineens dat ze rond de 8 maanden nog een keer telefonisch contact op zou nemen, maar heb tot nu toe nog niets gehoord.

De warmte was vandaag inderdaad wel erg aanwezig! Gelukkig aankomende 2 dagen een paar graden minder. En op dit moment regent het een beetje! Kan het binnen enigszins afkoelen.
Het geboortecentrum waar ik zal gaan bevallen heeft geen airco, dus hoop toch maar dat uk zich snel aankondigt voordat het volgende week nog warmer wordt...
pi_180526122
CG gefeliciteerd met jullie dochter! Laat het allemaal even bezinken!

Ik las goede echo’s van o.a aapie en Tink een goede SEO, wat fijn zeg!

Spees met een eigenwijze draagbaby, hopelijk flipt ie weer terug :*

Limone een goed termijnecho, fijn!

Ik ben officieel de 12 weken voorbij! O+ O+ *O* blijheid heerst! Nu de nipt afwachten en dan taart O+
♥ J & S
  dinsdag 17 juli 2018 @ 08:36:11 #254
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180529647
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:31 schreef PriemGirl het volgende:

Fuchs: de strandhom fauteuil. Mijn vriend wil de multikleur, ik de licht turquoise (die ik sowieso meer mintgroen vind lijken) :+
Even bemoeien in een topic waar ik niet thuishoor, maar ik moet even lezen hoe het met CG en zijn vrouw gaat.

De multicolor is de enige van de Strandmon die katoen is, alle andere stoffen zijn polyester.
Wel iets om te overwegen als je daar 's nachts met je halfnaakte lijf tegenaan zit, zeker als het van die warme, plakkerige nachten zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180529701
Daar heeft Leandra een heel goed punt. Toen o werd geboren in 2014 was het hier ook zo bloedverziekend heet. Ik heb zo zitten zweten in mn ontzwangerende lijf. Ik zou echt voor katoen gaan.

Klaproos toch een minimijlpaal. Wanneer verwacht je de uitslag?
  dinsdag 17 juli 2018 @ 08:44:46 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_180529771
Ik legde gewoon een grote handdoek in die stoel. Want ook op gewoon katoenen bekleding plak je vast in een hittegolf postpartum :')
Plus dat je melkkots veel makkelijker uit polyaids krijgt :')
disclaimer
pi_180529778
CG oh wat klink je verliefd O+ O+ O+ Lekker genieten van jullie kleine meid *;

Fuchs ik ook niet :') Maar zo vertelde onze contactpersoon dat ik per direct 100% werd ziek gemeld. Ik moet mij morgen melden bij de bedrijfsarts en die geeft mij dan eventueel groen licht om 50% te werken.. Dus tjah officieel zou ik dus thuis mogen blijven..? Maar ja dat doe ik dus niet... :@

Leandra oh nu je het zegt ja ! Die stof was inderdaad anders; maar wij hebben wel airco boven dus echt plakkerig wordt het daar niet; dat scheelt :Y En de multikleur vind ik echt niet zo passen bij het kamertje :@ + kindje wordt in oktober verwacht dus qua hitte is dat ook weer heel anders :D
Overigens heb ik gisteren nog even geklaagd aan m'n vriend dat hij de volgende keer mij maar hoogzwanger de winter in moet laten gaan :') Pfff dit is toch niet normaal zo _O-
Peace dikke respect met deze hitte en zoveel kinders om je heen :'( Ik ga bijna dood in jouw plaats :X

Oh klap mijlpaaltje O+ O+ Hopelijk snel de uitslag en dan lekker vieren *O*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  dinsdag 17 juli 2018 @ 08:49:57 #258
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180529842
CG gefeliciteerd :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180529850
Ik vind het nu eigenlijk voor het eerst echt zwaar worden, die combi van zwanger en hitte. Eerder redde ik het wel met rustig aan doen, binnen in de koelte blijven of buiten mijn voeten in een bak water houden. Maar vannacht heb ik maar drie uur geslapen, want naast dat het te warm was zat er een mug op de kamer en kon ik maar geen prettige houding vinden. Dus nu een beetje op mijn tandvlees aan het werk.
  dinsdag 17 juli 2018 @ 08:51:58 #260
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180529861
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 08:44 schreef Stormqueen het volgende:
Ik legde gewoon een grote handdoek in die stoel. Want ook op gewoon katoenen bekleding plak je vast in een hittegolf postpartum :')
Plus dat je melkkots veel makkelijker uit polyaids krijgt :')
Ja klopt, maar ook als het geen 30 graden is 's nachts ga je er nog wel met je halfblote lijf op zitten, en dan vind ik katoen stukken prettiger dan polyester.
Maar dat kan een persoonlijk iets zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 17 juli 2018 @ 08:55:42 #261
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180529905
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 08:50 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind het nu eigenlijk voor het eerst echt zwaar worden, die combi van zwanger en hitte. Eerder redde ik het wel met rustig aan doen, binnen in de koelte blijven of buiten mijn voeten in een bak water houden. Maar vannacht heb ik maar drie uur geslapen, want naast dat het te warm was zat er een mug op de kamer en kon ik maar geen prettige houding vinden. Dus nu een beetje op mijn tandvlees aan het werk.
Zwembandjes (van die armbandjes voor kinderen) vullen met water, in de koelkast doen en als ze koel zijn lekker om je enkels en met de beentjes omhoog op de bank.
Het vullen met water is even een k-klus (lucifer erin maakt het makkelijker), maar dat hoef je maar één keer te doen.

Verder voel ik met jullie mee, nu 30+ weken zwanger zijn is pittig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 17 juli 2018 @ 08:57:05 #262
149959 SQ
snelle trees
pi_180529926
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 08:51 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja klopt, maar ook als het geen 30 graden is 's nachts ga je er nog wel met je halfblote lijf op zitten, en dan vind ik katoen stukken prettiger dan polyester.
Maar dat kan een persoonlijk iets zijn.
Oh ja, dat kan, ik heb zelf die gele en da's ook synthetisch en heb er nooit echt last van ondervonden verder. Maar als dat voor iemand echt problematisch is kun je inderdaad beter een andere kleur kopen :Y

Ik had Coolguy en Blue_Note nog niet gefeliciteerd volgens mij. Van harte!

CoolGuy, ik ben wel heel benieuwd naar het gewicht nu!
disclaimer
  dinsdag 17 juli 2018 @ 09:06:47 #263
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180530025
Natte doeken (hydrofielen onder koud water en uitwringen) over je benen/voeten en buik heen leggen is simpel en effectief! Of een opgerolde als ketting om je nek.

Ik kan al weken niet meer zonder, als ik op de bank lig of als ik ga slapen.
pi_180531487
Pff, slapen was hier ook geen succes, combi van warm/zuur/peuter.. net toen vriend en peuter de deur uit waren nog wel 2 uur kunnen slapen en verder vandaag weinig doen :%
  dinsdag 17 juli 2018 @ 11:37:09 #265
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180532598
*O* voor de goede echo van Tink en de mijlpaal van Klappie! Wat fijn voor jullie.

NJ, je klinkt als een lieve en betrokken partner. Meer kun je inderdaad niet doen, maar de dingen die je doet klinken wel prettig voor haar O+.

Ik heb mezelf vanaf vandaag voor 100% ziekgemeld. Sinds zondag weer last van mijn nieren en veel harde buiken. Ik merk dat ik steeds langer moet 'bijkomen' van een dienst en heb na mijn vakantie eigenlijk nog maar 1 'oké' dienst gehad. De rest viel me ontzettend tegen. Het is goed zo :).
pi_180532754
Vraagje: sinds gisteren weer last van pijn in onderbuik.. lijkt wat op harde buik maar die voel ik meestal over complete buik en ebt weg binnen minuut ofzo. Dit kan soms een half uur aanhouden lijkt wel... kan dit wederom bandenspanning zijn?

Edit: groot gelijk Helsinki; lekker bijkomen en rust pakken... ik ben nu op het werk maar ben alvast weer boven gaan liggen op de bank omdat ik ook redelijk op m’n grens bezig ben merk ik...
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  dinsdag 17 juli 2018 @ 12:16:52 #267
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_180533600
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 11:43 schreef PriemGirl het volgende:
Vraagje: sinds gisteren weer last van pijn in onderbuik.. lijkt wat op harde buik maar die voel ik meestal over complete buik en ebt weg binnen minuut ofzo. Dit kan soms een half uur aanhouden lijkt wel... kan dit wederom bandenspanning zijn?

Edit: groot gelijk Helsinki; lekker bijkomen en rust pakken... ik ben nu op het werk maar ben alvast weer boven gaan liggen op de bank omdat ik ook redelijk op m’n grens bezig ben merk ik...
Oef, dat denk ik wel maar ik weet het niet zeker. Even de VK bellen?
Moet je nog lang vandaag? Als je het niet trekt: hup naar huis, jij! :*.
pi_180533608
quote:
2s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 08:45 schreef PriemGirl het volgende:

Peace dikke respect met deze hitte en zoveel kinders om je heen :'( Ik ga bijna dood in jouw plaats :X

Heel eerlijk? Ik heb gelukkig dik tandvlees want ik loop er al een paar weken op, maar mijn hemel :') Niet te doen. Gisteren thuis alleen maar op de bank gelegen en harde buiken gehad.

En jij moet ook gewoon lekker thuis blijven he! Ziek is ziek! Echt, denk aan je lijf en het kindje :*
  dinsdag 17 juli 2018 @ 12:33:35 #269
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180533893
Ik had net het tweede gesprek op de pop-poli en kreeg daar het dringende advies om rustiger aan te gaan doen... hoe ga ik dat nou weer aan m'n baas uitleggen? ik heb geen sonde meer, fysiek gaat het best aardig, geen bekkeninstabiliteit of vreselijke bandenpijn of urenlange kotssessies ofzo, alleen ben ik zo, zo, zo ontzettend moe... m'n baas verwacht eerder dat ik weer meer uren ga werken dan minder -O-

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 17 juli 2018 @ 12:51:45 #270
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_180534244
Tink; wat naar dat je je zo voelt. (Je hebt overigens het geslacht van je baby genoemd in het stukje). Gelukkig worden alle hulplijnen ingeschakeld en zijn ze op de hoogte. Nu je baas nog, wellicht komt er meer rust in je hoofd als je die ook kunt pakken, zonder te werken (of iig minder). Het eerste jaar met een baby is zo zo zo heftig, als je dat nu al aan voelt komen, misschien valt het dan mee, maar nogmaals goed dat de hulplijnen zijn ingeschakeld. En er uitgerust aan beginnen helpt ook wel :)

:* voor de overige dames die zijn ziekgemeld, wat balen als je lijf niet meer kan wat je wil doen...
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_180535726
Helsinki; ik moet nog tot 17u huuuu en daarna nog borrelen voor afscheid van ex collega maar ik ga sowieso eerst naar huis om nog wat te liggen en dan kijk ik wel hoe lang ik het volhou... anders is het na een uurtje wel weer klaar en ga ik gewoon naar huis :@
Lig nu wederom weer even boven... pfff die hitte helpt mij momenteel ook totaal niet. Net alsof ik het veel minder kan hebben dan de afgelopen weken ook -O-

Oh peace huuuu moet je nog lang?? Dit is toch ook niet vol te houden zo pfffff :o

Tink Ah meis toch wat naar dat je er zo’n gevoel bij hebt maar wellicht is minder werken idd net de extra rust die je nodig hebt. Toegeven aan de moeheid en bijslapen en wellicht dat je dan weer wat positiever kan uitkijken naar jullie baby straks :* je hebt nog een hele tijd te gaan; denk aan jezelf en fijn dat er hulp is in ieder geval *knuf*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180536242
Priem, denk dat het prima je banden kunnen zijn, maar zou gewoon even bellen om te checken.

Iedereen met klachten en werk: goed op jezelf passen! Kan me voorstellen dat het even rot voelt richting collega's of leidinggevenden, maar je gezondheid moet voorgaan, zeker nu!

Tink, wat ontzettend rot dat het zo voelt! Maar volg het advies op en geef je echt over aan die vermoeidheid. Hopelijk kun je er dan weer wat positiever naar kijken. Extreme vermoeidheid kan echt een mindfuck zijn..

Verder vind ik het maar raar weer. Het waait hier ook nog eens ontzettend, alleen wordt het daar niet per se veel koeler van. Mag ik wel een homemade milkshake aanraden als afkoeling? :9
pi_180536943
Morgen heb ik controle bij verloskundige; dan kaart ik gelijk even aan. Ik voel de kleine nog prima verder dus daar zit ik niet zo mee :+

En ja homemade milkshakes zijn hemels momenteel O+ We drinken ze vaak.. Liefst met veel aardbeien en veel ijsblokjes en dan alles blenden en ohh man omnomnomnom en nu heb ik zin in milkshake :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180536976
Hier waait het ook zo gek. Het word er inderdaad niet koeler van. Kleuter en ik vertoeven samen op de bank. Ook voor haar is de warmte even teveel.

Tink goed dat de hulplijnen zijn uitgezet. Je baas heeft nu denk ik even pech. Als het voor jou beter is om nu 100 stappen terug te doen is dat ook voor je baas op de lange termijn beter. Als je straks misschien helemaal uit de running bent heeft niemand wat aan je, lijkt me ook geen ideaal situatie :*


Klap *O* wanneer verwacht je de nipt uitslag?
  dinsdag 17 juli 2018 @ 17:04:54 #275
342418 VKV
Plausibel
pi_180539619
Allemaal veel sterkte en succes met deze warme dagen! Het was mijn enige wens, voor het eerst in mijn leven zwanger: "laat de zomer dit jaar a.u.b. wat koeler zijn". Maaruhh, volgens mij heb ik mijn tegoed aan wensen eind vorig jaar opgemaakt met uiteindelijk de positieve zwangerschapstest :P In ieder geval nog nooit in m'n leven meegemaakt dat het zo lang zo warm was in Nederland.

Heb gister een zwembadje besteld voor in de tuin en nu een paar dagen de pakketbezorger naar onze voordeur staren...Levertijd van de zwembaden is langer i.v.m. drukte want blijkbaar wil iedereen een zwembad...vet gek.

Ik zag het woord milkshake voorbij komen. Ijskoude aardbeienmilkshakes van de Mac, de enige zwangerschapscraving die ik heb gehad, vooral de eerste 12 weken. Maar door jullie nu weer trek, bedankt he :P
  dinsdag 17 juli 2018 @ 17:41:55 #276
268038 kwakz0r
kwakveense
pi_180540574
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 08:50 schreef lunapuella het volgende:
Ik vind het nu eigenlijk voor het eerst echt zwaar worden, die combi van zwanger en hitte. Eerder redde ik het wel met rustig aan doen, binnen in de koelte blijven of buiten mijn voeten in een bak water houden. Maar vannacht heb ik maar drie uur geslapen, want naast dat het te warm was zat er een mug op de kamer en kon ik maar geen prettige houding vinden. Dus nu een beetje op mijn tandvlees aan het werk.
De zomer van 2014 was ook lang en heet, ik was uitgerekend in oktober en op een geheven moment was t 34 graden in onze bovenwoning ;( ik heb overleefd door:

Overal waar ik lag of zat een wit katoenen laken neer te leggen. Koeler dan gewone bekleding.

Natte lakens over de ramen/deuren aan de zuidkant

Dak van het dakkappelletje natspuiten

Ventilator met een bak ijsblokjes ervoor.
Kwak
pi_180543012
Ik word ook niet lekker van de warmte. Ik vertoef veel in huis, want koeler en als het echt te gek word zit ik boven in onze slaapkamer (want daar is airco).

Verder heb ik 2 dagen last gehad van krampen, en gezien de toegenomen druk op mijn stuitje denk ik dat de baby volledig is ingedaald. Mijn goede vrienden Aam en Bei zijn ook meteen weer van de partij, dus he -O- .
Ik heb inmiddels wel verlof, dat scheelt. Maar verlof met een peuter erbij is toch een stuk minder relaxed dan het bij hem was, zeg maar..
pi_180543372
Ik heb er ook ff heel erg de balen in allemaal. Egopost / rant in spoiler. Ik lees zo even verder bij, moest dit eerst even van me afschrijven :@.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
pi_180543417
Tink; wat knap dat je al hulp hebt gezocht! Veel sterkte voor je en succes met het gesprek met je werkgever.

*O* voor de mijlpaal van Klaproos!

En de rest ben ik eigenlijk alweer kwijt... sorry :@

Vandaag vond ik het met de warmte eigenlijk wel gaan. Veel gedaan, merk dat ik wat onrustig ben en beweging schijnt te kunnen helpen om beginnende weeën door te laten zetten. Tot nu toe trouwens geen resultaat, blijf op 2-3 per uur hangen. Van mij mag het nu toch wel eens door gaan zetten...
pi_180543493
:* voor Feyre! In het korte stukje wat je typt staan genoeg redenen om je om op het moment minder goed te voelen. Dus je bent zeker geen faalhaas! Heb je iemand om erover te praten? Of eventueel Iemand die met peuter op stap gaat? Dan hoef je je daarover al niet meer schuldig te voelen en kan je misschien even extra slapen.
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 19:48:28 #281
5428 crew  miss_sly
pi_180543608
quote:
14s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:42 schreef CoolGuy het volgende:
Zo. Ik ben weer een beetje boven water. Onze dochter is prachtig, en ze doet het goed vooralsnog. Vannacht is ze uiteindelijk toch met een keizersnede gehaald, omdat natuurlijke wijze van bevallen niet ging lukken.

De arts heeft om 02u besloten dat na urenlang maximale weeënopwekkende medicatie en 0 resultaat, het niet zou gaan lukken, ook al zouden we nog langer wachten, en om iets voor half 3 was ze daar dan. Mijn vrouw is en was helemaal op. Toen ze uit de buik is gehaald heb ik haar gekregen, heb haar aan mijn vrouw laten zien, en toen ben ik met haar naar de kinderarts gelopen die haar heeft gecontroleerd.

Ze maakte wel geluidjes, maar echt huilen was er niet bij tot ik haar neer legde bij de kinderarts, waarop ze het op een flink janken zette. Mijn vrouw werd ondertussen in de andere kamer dicht gemaakt, dus ze kon me niet horen en niet zien, en toen mijn dochter begon te huilen en ze direct een gezonde roze kleur kreeg brak ik en heb daar flink staan janken :')

Ik heb me daarna herpakt, en ben weer met haar naar mijn vrouw gelopen en heb ik d'r aan haar gegeven. Ik heb haar nu, een paar uur later natuurlijk weer een paar keer in mijn armen gehad, en ik snap mezelf niet, maar elke keer dat ik haar vast heb begin ik weer te huilen als een simpele ziel :')

Het is ongelofelijk hoe je in een split second gaan van puur ongeloof dat je een kind krijgt op het moment dat ze uit de buik komt, naar dat gevoel van houden van de seconde dat je dr in je armen krijgt.

Het is echt niet te bevatten wat dat in je los maakt. Had ik niet verwacht, maar het is, hoe cliché het ook is, wel absoluut waar. Je houdt er direct van. O+
Ah, wat een lieve, ontroerde papa!
Gefeliciteerd en veel geluk met z’n drietjes!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 17 juli 2018 @ 20:24:21 #282
220609 Nouk84
Have you ever been Nouked?
pi_180544386
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 19:22 schreef silliegirl het volgende:
Ik word ook niet lekker van de warmte. Ik vertoef veel in huis, want koeler en als het echt te gek word zit ik boven in onze slaapkamer (want daar is airco).

Verder heb ik 2 dagen last gehad van krampen, en gezien de toegenomen druk op mijn stuitje denk ik dat de baby volledig is ingedaald. Mijn goede vrienden Aam en Bei zijn ook meteen weer van de partij, dus he -O- .
Ik heb inmiddels wel verlof, dat scheelt. Maar verlof met een peuter erbij is toch een stuk minder relaxed dan het bij hem was, zeg maar..
Herkenbaar, ik leef van kdv dag naar kdv dag, merk ik :@
How much wood would a wood chop chop if a wood chop would chop wood?
How many cans can a cannibal can if a cannibal can can cans?
pi_180544573
Zo mega bijleestpost:

Coolguy allereerst nog van harte gefeliciteerd! *O*

Luna boks - ook hier nog gordijnen en een stoel nodig. Ik zit vooral te stressen over de gordijnen ivm levertijd :X.

Goede 20 weken echo voor tink! *O* en goede termijnecho voor limone + exit perzikcraving yeah! :P

Priem succes morgen bij de bedrijfsarts, die bepaalt dus of je nog 50% moet komen werken of niet begrijp ik?

Spees wat shit dat de beeb in stuit is gaan liggen! Hopelijk een succesvolle versiepoging donderdag :*.

Peace immens veel respect voor jou _O_. (Ik vond het overigens ook erg sneu voor die kindjes, met die warmte binnen :X).

NicolasJ wat rot dat je vriendin het zo zwaar heeft ;(.

Tink :* fijn van het goede gesprek, eerste stap is gezet.

Takkie heel begrijpelijk, je loopt nu al een tijdje met die paar weeën per uur, ik zou dat inmiddels wss redelijk frustrerend vinden :X.
I have loved the stars too fondly to be fearful of the night
  Moderator dinsdag 17 juli 2018 @ 23:29:04 #284
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180548306
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 08:57 schreef Stormqueen het volgende:

[..]

Oh ja, dat kan, ik heb zelf die gele en da's ook synthetisch en heb er nooit echt last van ondervonden verder. Maar als dat voor iemand echt problematisch is kun je inderdaad beter een andere kleur kopen :Y

Ik had Coolguy en Blue_Note nog niet gefeliciteerd volgens mij. Van harte!

CoolGuy, ik ben wel heel benieuwd naar het gewicht nu!
Ja dat gewicht was dus een beetje een tegenvaller. Ze woog 3500 gram, wat gewoon doodnormaal is. De lengte was 51 cm, wat ook heel normaal is. Dus niks groter kind, want op de echo werd ze gemeten op 3800 gram, en dat was 2 weken geleden.

Maar, uiteindelijk bleek dus ook tijdens het inleiden dat ze niet wilde indalen, dus al was er 10cm ontsluiting gekomen, dan was ze nog niet ingedaald in het bekken, en dus was ze nog steeds niet gekomen.

Goed, dat is allemaal achteraf gepraat, maar het belangrijkste is dat ze er is, en ze is geweldig! O+
Breitling - Instruments for Professionals
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 dinsdag 17 juli 2018 @ 23:56:51 #285
269689 crew  Viv
pi_180548866
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 juli 2018 23:29 schreef CoolGuy het volgende:
Goed, dat is allemaal achteraf gepraat, maar het belangrijkste is dat ze er is, en ze is geweldig! O+
O+ Veel geluk samen!
pi_180552030
Gefeliciteerd heren O+

Spees! Dat is balen! Hopelijk lukt de versie poging! En kan je voor een gewone bevalling gaan!

En :* voor iedereen die het te warm heeft, teveel voorweeën heeft, te zwaar werk heeft of wat ik verder ben vergeten (oja wie zwangerschapsdementie heeft ;) ).

Hier weinig te melden, alleen dat verlof met kleuter en bijna kleuter geen verlof is ;) en dat ik zo blij ben dat de kraamzorg niet langskomt van te voren, mijn huis is echt vies en onopgeruimd op het moment :( )
pi_180553947
Ik lees elke dag mee maar al maanden niet gepost! Vandaag toch even teken van leven, 37 weken vandaag 🎉
Ik krijg trouwens een jongetje! Mijn nub was hier toen duidelijk meisje voor velen maar die klopte dus toch niet haha.
Nu aftellen, nog maximaal 5 weken. Ik voel me supergoed, alles is klaar dus hij mag komen! 😃
  Moderator woensdag 18 juli 2018 @ 11:00:24 #288
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_180554001
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 10:57 schreef noa11 het volgende:
Ik lees elke dag mee maar al maanden niet gepost! Vandaag toch even teken van leven, 37 weken vandaag 🎉
Ik krijg trouwens een jongetje! Mijn nub was hier toen duidelijk meisje voor velen maar die klopte dus toch niet haha.
Nu aftellen, nog maximaal 5 weken. Ik voel me supergoed, alles is klaar dus hij mag komen! 😃
Succes man! De bevalling zelf... Ik ben blij dat die achter de rug is, want, pffff wat een spannend iets is dat zeg.
Breitling - Instruments for Professionals
  woensdag 18 juli 2018 @ 11:10:11 #289
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180554134
Ik vind het bijzonder en een eyeopener om te merken hoe verschillend mensen daarin kunnen staan. Ik vind - al komt dat misschien nog wel - heel die bevalling zo spannend niet. Dat duurt maximaal een paar dagen en dan is het voorbij. Ik vind de eerste periode met de baby veel spannender.

En succes Noa! Fijn dat je er klaar voor bent :)

Loj, ik kan me voorstellen dat het niet echt voelt als verlof. Heb je wel wat helpende handjes die je kunt inschakelen als dat nodig is?
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_180554140
Hier 39 weken vandaag *O*
Vannacht met een warme peuter tegen me aan geslapen, die kwam gisteravond met bijna 40 graden koorts ijlend tussen ons in liggen. Top geslapen dus :') En vanochtend wilde ik een tweede poging doen, maar is de baby steeds heul druk..
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 18 juli 2018 @ 11:39:59 #291
269689 crew  Viv
pi_180554781
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:10 schreef Tink89 het volgende:
Ik vind het bijzonder en een eyeopener om te merken hoe verschillend mensen daarin kunnen staan. Ik vind - al komt dat misschien nog wel - heel die bevalling zo spannend niet. Dat duurt maximaal een paar dagen en dan is het voorbij. Ik vind de eerste periode met de baby veel spannender.
CoolGuy had natuurlijk wel een voorgeschiedenis waardoor juist de bevalling zo spannend was. Zelf vond ik zowel de bevalling als de babytijd niet spannend (in de zin van ertegen opzien of angst dat het niet goed zal gaan), dat kan ook nog. :Y)
pi_180555879
39 weken :D
Mooi moment om te bevallen toch IMA, alhoewel na een nacht goed slapen dan 😉

De bevalling is natuurlijk wel spannend, maar ik denk dat je er vooral met vertrouwen je bevalling in moet gaan. Hoe moeilijk dat ook is :) Al heb ik natuurlijk gemakkelijk praten omdat een laagdrempelige ks in mijn dossier staat...

Weinig hulp hier op het moment Tink, iedereen is op vakantie ;)
Daarom gaan wij volgende week ook, heb ik weinig om schoon te maken ;)
Tenminste, dat hoop ik ;) ik heb toch maar net nog even de laatste vk afspraak vervroegd maar morgen. Ik krijg steeds meer hoofdpijn met af en toe pijnscheuten tussen mijn schouderbladen en ben best wel benauwd. Ik maak mij niet heel veel zorgen (warmte en idd ik heb ook geen rust), hou geen vocht vast en zie geen sterretjes. Ik moet wel urine meenemen, iemand een briljant idee hoe? Ik heb geen energie om nog even langs de drogist te rijden ;)
pi_180555915
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 12:35 schreef Loj het volgende:
Ik moet wel urine meenemen, iemand een briljant idee hoe? Ik heb geen energie om nog even langs de drogist te rijden ;)
Ik gebruik daar meestal gewoon een leeg jampotje oid voor :') Even goed omgespoeld.
pi_180556005
Wachten tot je daar bent, een potje vragen en ter plekke vullen voor of na je afspraak? Ze hebben er daar vast van die speciale potjes voor en is voor hen geen moeite, lijkt me.

Ik kwam CG nog even feliciteren :) Proficiat met jullie meisje en fijn dat ze er is, gezond en wel!
pi_180556396
Oh Feyre toch; het is ook veel te warm en kun je peuter idd ergens even kwijt? Al is het maar om zelf weer even wat op te laden (door te niksen/rusten/alleen maar te slapen...) :*

Sillie succes nog met je verlof :X Lijkt me best wel pittig met een peuter rondlopen idd. Ik merk hoe erg ik de rust hier al nodig heb door echt even alleen maar te liggen etc.. :@

Nou ik ben bij de bedrijfsarts geweest. Ik denk in totaal nog geen 10 minuten binnen en gelijk akkoord gekregen om naar 50% te gaan werken. Idd ik moet nu wel verlof nemen vanaf 34 weken dus dat is nog 6 weekjes.. Dat is dus nog 3 volle weken werken :o Zo bizar dit ! Gewoon vanaf nu nooit meer fulltime werken :o Maar helemaal opgelucht en ik merk echt dat ik wat minder spanning heb over mijn lijf nu ik echt meer kan bijkomen/rusten. O+

Vanavond weer controle bij verloskundige!
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_180556651
Loj, liever na wat slaap en met een koortsloze peuter inderdaad ;)

Priem, fijn dat het meteen wat rust geeft!

Verlof met peuter, alle dagen met haar had ik niet getrokken hoor :@ Ze heeft gewoon haar normale ritme nog. Dus we zijn 1 dag met z’n 2-en thuis en 1 dag zijn zij en vriend samen thuis (+weekend natuurlijk). En die dagen vind ik al pittig genoeg met een lijf waar niet zoveel beweging meer in zit :+ En de oma’s waren alleen maar blij dat ze nog wel kwam ook.
pi_180556986
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 13:07 schreef IsabellaMariaAnna het volgende:
Loj, liever na wat slaap en met een koortsloze peuter inderdaad ;)

Priem, fijn dat het meteen wat rust geeft!

Verlof met peuter, alle dagen met haar had ik niet getrokken hoor :@ Ze heeft gewoon haar normale ritme nog. Dus we zijn 1 dag met z’n 2-en thuis en 1 dag zijn zij en vriend samen thuis (+weekend natuurlijk). En die dagen vind ik al pittig genoeg met een lijf waar niet zoveel beweging meer in zit :+ En de oma’s waren alleen maar blij dat ze nog wel kwam ook.
Zo is het hier ook min of meer. Peuter gaat nog een dag naar opa en oma en een dag naar het kdv en dan is er ook nog een “papadag” (en het weekend natuurlijk). Effectief ben ik dus maar 2 dagen “alleen” met peuter, maar die zijn dus best pittig nu 🙈.
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:27:56 #298
319308 Tink89
To live is to dance
pi_180557078
Ima, wat sneu, een zieke peuter... Succes en beterschap!

Voor urine hier idd een leeg jam/rodebietjes/ietsanders-potje. Gewoon even omspoelen met heet water.

Priem, fijn dat het rust geeft! Wij hebben ook zo'n fijne bedrijfsarts die voorzichtiger met me is dan ik dat zelf ben. Dat geeft wel echt een fijn steuntje in de rug als het even niet gaat.

quote:
1s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:39 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

CoolGuy had natuurlijk wel een voorgeschiedenis waardoor juist de bevalling zo spannend was. Zelf vond ik zowel de bevalling als de babytijd niet spannend (in de zin van ertegen opzien of angst dat het niet goed zal gaan), dat kan ook nog. :Y)
Ik snap het ook heel erg goed hoor, het is gewoon goed voor me om af en toe te lezen dat 'mijn manier en gevoel' niet de enigen zijn ofzo. Krijg het niet goed uitgelegd, maar ik vind het mooi om de verschillen te merken.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  woensdag 18 juli 2018 @ 13:42:30 #299
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_180557355
Ik zou even vragen of je wel een jampotje oid mag gebruiken. Bij onze vorige huisartspraktijk accepteerden ze in ieder geval geen provisorische urinepotjes.
pi_180559428
:'( huil. Ik kreeg zojuist het kraampakket al binnen :'( Confronterend
pi_180559434
Dicht
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')