abonnement Unibet Coolblue
pi_180430894
"Boeloeloe" :')

"Riff W" :')

:')
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
pi_180433417
Dit is tegelijkertijd een dikke middelvinger naar Femke Halsema denk ik.
Somebody that I used to know
pi_180436194
Halsema effect _O_
Op woensdag 9 november 2016 06:02 schreef Anonymousz het volgende:
#superniger2020
pi_180439698
Criminelen willen van heel Amsterdam een wildwest maken en niet beperkt zijn tot nieuw west of noord. Nee, ook in het centrum moet er geknald worden. Zo ver zijn we nu. Geen wijk is meer veilig. Het gevaar is dat alles went.
pi_180440239
Zelfde buurt als waar laatst dat café overhoop werd geschoten, ze moesten die kerel wel hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 08:04:04 #31
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_180440341
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:57 schreef spijkerbroek het volgende:

[..]

Ik vind dit wel een goede term eigenlijk. Zal wel niet algemeen geaccepteerd worden wegens politiek incorrect, maar het klopt wel.
Wel catchy.
pi_180440566
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:25 schreef superniger het volgende:
Halsema effect _O_
ja want eerder hadden we nooit liquidaties
  vrijdag 13 juli 2018 @ 08:27:17 #33
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_180440569
Hey, wie gaat ermee terrasje pakken in het lieve Amsterdam?

Géén garantie dat je levend thuiskomt... :')

Ik hoop dat de nieuwe burgemeester het kan fixen!
  vrijdag 13 juli 2018 @ 08:32:41 #34
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_180440627
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:52 schreef Twiitch het volgende:
Het interesseert die gangsters geen hol meer, als iemand dood moet dan sturen ze er een verstandelijk beperkt wegwerpmarokkaantje met een automatisch geweer op af. Klaarlichte dag, drukke buurt, maakt allemaal geen reet uit. Zelf worden ze toch niet gepakt en dat weten ze.
wegwerpmarokkaan, kutmarokkaan... _O-
pi_180441012
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 06:29 schreef Loekie1 het volgende:
Criminelen willen van heel Amsterdam een wildwest maken en niet beperkt zijn tot nieuw west of noord. Nee, ook in het centrum moet er geknald worden. Zo ver zijn we nu. Geen wijk is meer veilig. Het gevaar is dat alles went.
Dit is niet het centrum. Ten tweede: 35 jaar geleden werd er ook al iemand voor m'n neus van z'n fiets geschoten. En in diezelfde periode was de Pijp op verschillende plekken heel veel gevaarlijker dan nu. Op plekken waar nu hipsterholen met te dure koffie en knipbeurten te vinden zijn mocht ik als jochie niet spelen omdat het er stikte van de junks en ander tuig.

Kortom, jank eens niet zo. Aansteller. Het is hier nog nooit zo veilig geweest als nu.
pi_180441099
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 09:07 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

Dit is niet het centrum. Ten tweede: 35 jaar geleden werd er ook al iemand voor m'n neus van z'n fiets geschoten. En in diezelfde periode was de Pijp op verschillende plekken heel veel gevaarlijker dan nu. Op plekken waar nu hipsterholen met te dure koffie en knipbeurten te vinden zijn mocht ik als jochie niet spelen omdat het er stikte van de junks en ander tuig.

Kortom, jank eens niet zo. Aansteller. Het is hier nog nooit zo veilig geweest als nu.
nou....dat laatste weet ik niet hoor. Ik woon sinds 86 in de Pijp, en afgelopen jaren voor het eerst regelmatig met (mocro)geweld geconfronteerd. Oa een liquidatiepoging in mijn straat.
De junks in de jaren 70/80 pleegden volgens mij wel berovingen maar gingen niet in het rond schieten.
De M. el J. uit tweede artikel ik OP zou best mijn buurjongen kunnen zijn trouwens :D
pi_180441700
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 09:16 schreef HaverMoutKoekje het volgende:

[..]

nou....dat laatste weet ik niet hoor. Ik woon sinds 86 in de Pijp, en afgelopen jaren voor het eerst regelmatig met (mocro)geweld geconfronteerd. Oa een liquidatiepoging in mijn straat.
De junks in de jaren 70/80 pleegden volgens mij wel berovingen maar gingen niet in het rond schieten.
De M. el J. uit tweede artikel ik OP zou best mijn buurjongen kunnen zijn trouwens :D
De Pijp is altijd een criminele buurt geweest. Een groot deel van de mensen van vroeger zit vast of is dood. In de jaren 80 waren inbraken en berovingen aan de orde van de dag en moest je bij mij aan het park 's morgens regelmatig over junks of alcolisten stappen die in je portiek lagen te stinken. Hele straat bezaaid met glas van de ingeslagen autoruiten enzovoort. Gewapende overvallen waren dagelijkse kost en er zijn hier meer dan genoeg moorden gepleegd. Veel bekende boeven uit die tijd komen hier vandaan.

Het is een verschil van dag en nacht met vroeger.

Wat je nu ziet is dat er een paar jongens onderling flink mot hebben en elkaar proberen op te ruimen. Ze hangen in de van Wou en aan de andere kant, vanaf de Dusartstraat en de kade. Een fors aantal woont in de Diamantbuurt en het stuk waar jij zit. Bij m'n meisje in de buurt zitten ze ook veel, net aan de overkant aan de Amstelkade.

Beetje uit de buurt van die gasten blijven en je wordt niet geraakt door rondvliegend lood. Als je toevallig zo'n poging meemaakt als laatst( carillonstraat was dat, geloof ik?), dan lijkt inderdaad of het allemaal heel erg is, maar door de bank genomen is het hier een stuk rustiger dan vroeger.

In principe is het grootste gevaar dat je heden ten dage in de Pijp loopt een dronken kakstudentje die tegen je aan fietst of kotst. Of beiden, als je echt pech hebt.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 10:01:44 #38
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180441800
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 20:08 schreef SpaceOddity het volgende:
"Boeloeloe" :')

"Riff W" :')

:')
Verrijking heet dat.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180441810
De geslaagde liquidatie was net aan andere kant van de Van Wou, de mislukte was op hoek van J.Lievensstraat en Carillonstraat idd. Precies onder politiecamera. Niks van gemerkt, ik zag ME in de straat toen ik de gordijnen open deed s ochtends.
En daarvoor was er in koffiebar op hoek van Woustraat/Lutmastraat een brandbom naar binnen gegooid, die zaak is sindsdien dicht op last van burgemeester. Snackbar waar mogelijke betrokkene van geslaagde liquidatie gefilmd is is ook in de brand gegaan daarna.
Ik ben zelf ook niet bang hoor, maar dit is wat mij betreft toch wel ergere criminaliteit dan beroving door een junk
  Eindredactie Games vrijdag 13 juli 2018 @ 10:04:45 #40
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180441846
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 06:29 schreef Loekie1 het volgende:
Criminelen willen van heel Amsterdam een wildwest maken en niet beperkt zijn tot nieuw west of noord. Nee, ook in het centrum moet er geknald worden. Zo ver zijn we nu. Geen wijk is meer veilig. Het gevaar is dat alles went.
de pijp ligt niet in het centrum.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_180442180
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 10:02 schreef HaverMoutKoekje het volgende:
De geslaagde liquidatie was net aan andere kant van de Van Wou, de mislukte was op hoek van J.Lievensstraat en Carillonstraat idd. Precies onder politiecamera. Niks van gemerkt, ik zag ME in de straat toen ik de gordijnen open deed s ochtends.
En daarvoor was er in koffiebar op hoek van Woustraat/Lutmastraat een brandbom naar binnen gegooid, die zaak is sindsdien dicht op last van burgemeester. Snackbar waar mogelijke betrokkene van geslaagde liquidatie gefilmd is is ook in de brand gegaan daarna.
Ik ben zelf ook niet bang hoor, maar dit is wat mij betreft toch wel ergere criminaliteit dan beroving door een junk
Wij moeten elkaar haast wel van gezicht kennen :) En nee, het is echt niet erger dan voorheen. Alleen heb jij nu de pech drie keer achter elkaar geconfronteerd te worden met narigheid. Die zware criminaliteit was er altijd al. Alleen kwam daar vroeger de straatcriminaliteit nog bij. Die is nu zo goed als weg. En dat die beroving door een junk best meevalt moet je eens tegen m'n zusje zeggen. Dan vertelt ze over die keer dat een krijsende hysterische junk een 9 millimeter op d'r hoofd zette voor een paar tientjes uit haar kassa. Lijkt mij vervelender dan wakker worden van de ME omdat er zonder dat je iets doorhad een boefje is geruimd. Dat koffiehuis wat je noemt was clubhuis van één van de twee groepen die nu mot hebben. De brand bij Florida was overdag, heb me daar niet in verdiept nog. Kan zomaar toevallig zijn. Was een ouwe zooi. Wel goeie snackbar trouwens. Kwam er graag.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 11:22:58 #42
110057 AgLarrr
Merck toch hoe sterck!
pi_180443251
Wat een heisa, ik dacht dat dit onderdeel was van de attracties in pretpark Amsterdam.

Kunnen die jongens hun kamers niet verhuren via Air B&B? Dat schijnt zeer lucratief te zijn. Hoeven ze ook geen drugs te dealen en te strijden om territorium.
"Ill fares the land, to hastening ills a prey;
Where wealth accumulates, and men decay"

- Oliver Goldsmith, The Deserted Village
pi_180443934
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:36 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Inderdaad. In 2016 waren er 31 vuurwapendoden. In 1996 waren dat er 86.
Dat er meer doden vielen zegt niet alles. De manier waarop telt ook heel erg mee.

In 1996 werden wellicht meer secuur geliquideerd in tegenstelling tot tegenwoordig een bepaalde groep maar loopt te sprayen in plaats van gericht schieten.
Tel daarbij vergismoorden mee die je toen, bij mijn weten, ook minder had.

Volgens mij kunnen we niet ontkennen dat die criminelen steeds brutaler worden en meer risico nemen om hun doel te bereiken.
Geen interesse.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 16:20:10 #44
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180449063
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:58 schreef GobSmacked- het volgende:

[..]

Dat er meer doden vielen zegt niet alles. De manier waarop telt ook heel erg mee.

In 1996 werden wellicht meer secuur geliquideerd in tegenstelling tot tegenwoordig een bepaalde groep maar loopt te sprayen in plaats van gericht schieten.
Tel daarbij vergismoorden mee die je toen, bij mijn weten, ook minder had.

Volgens mij kunnen we niet ontkennen dat die criminelen steeds brutaler worden en meer risico nemen om hun doel te bereiken.
Dat kunnen we goed ontkennen. Als volgt: criminelen worden niet steeds brutaler en nemen niet meer risico om hun doel te bereiken.

Ik kom met harde cijfers: het aantal vuurwapendoden is in 20 jaar gehalveerd. Als je daar iets op wilt afdingen, zul je ook met cijfers moeten komen.
pi_180450364
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 06:29 schreef Loekie1 het volgende:
Criminelen willen van heel Amsterdam een wildwest maken en niet beperkt zijn tot nieuw west of noord. Nee, ook in het centrum moet er geknald worden. Zo ver zijn we nu. Geen wijk is meer veilig. Het gevaar is dat alles went.
Dit zeg je weer heel wijs zoals altijd.

Net als in de tijd van Klaas Bruinsma. Waar werd hij ook al weer doodgeschoten?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 18:21:09 #46
65846 Bocaj
Vámonos!
pi_180451498
We moeten ook niet vergeten dat Amsterdam een wereldstad is!

Moorden New York 2017: 278
Moorden A'dam zo'n 20 per jaar

Inwoners New York: 8,5 miljoen
Inwoners A'dm: 822 duizend

Doe die 20 doden (A'dam) eens met een factor 10.....

Het is in lijn.... :')
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')