abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 12 juli 2018 @ 18:27:08 #1
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_180428742
Wij gaan eerdaags gordijnen aanschaffen en ik heb ooit iets gezien wat we nader willen onderzoeken, maar ik heb geen idee hoe het heet en of het kant en klaar te vinden is.

De hoek van een gordijn zit normaal aan het einde van de rails vast, maar ik heb ook wel eens gezien dat het vast zit met een koord of iets, zodat de hoek van het gordijn wel een stukje mee naar binnen beweegt, maar op een bepaald moment wel stopt.

Weet iemand hoe dit heet en of/waar dit te vinden is?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_180428990
Dat het gordijn niet vastzit in de hoek maar een stukje opschuift?

Puur nieuwsgierigheid: Waarom zou je dat willen? Wat is het praktisch nut?
Somebody that I used to know
pi_180429037
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 18:27 schreef Tanin het volgende:
Wij gaan eerdaags gordijnen aanschaffen en ik heb ooit iets gezien wat we nader willen onderzoeken, maar ik heb geen idee hoe het heet en of het kant en klaar te vinden is.

De hoek van een gordijn zit normaal aan het einde van de rails vast, maar ik heb ook wel eens gezien dat het vast zit met een koord of iets, zodat de hoek van het gordijn wel een stukje mee naar binnen beweegt, maar op een bepaald moment wel stopt.

Weet iemand hoe dit heet en of/waar dit te vinden is?
een touwtje, bij je moeder in de naaidoos / bij je broertje in zijn viskoffer
Ik zeg niets meer, dat was het.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 02:10:31 #4
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180437857
Volgens heb je hier niets speciaals voor nodig? Een normaal gordijn, alleen dan mét een willekeurig koortje eraan. Of is het toch iets specialers dan dat?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 00:10:30 #5
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_180459871
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 18:38 schreef Postbus100 het volgende:
Dat het gordijn niet vastzit in de hoek maar een stukje opschuift?

Puur nieuwsgierigheid: Waarom zou je dat willen? Wat is het praktisch nut?
Ik zeg niet dat je dit moet willen/wij het willen, maar we overwegen het. Ik hoopte dat hier een naam voor was/er kant en klaar iets te kopen is zodat we het kunnen bekijken voor we een besluit nemen.

De reden dat we het overwegen/een van de voordelen is dat je hierdoor minder stof nodig hebt, en je gordijnen minder massief ogen als je ze dicht doet, ze beslaan dan niet de hele muur maar bv alleen de schuifpui. Terwijl als je ze open hebt, je ze wel gewoon helemaal in de hoek kunt hangen.

quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 18:41 schreef Ik2 het volgende:

[..]

een touwtje, bij je moeder in de naaidoos / bij je broertje in zijn viskoffer
Ik snap dat ik zelf wat kan fabriceren, daar heb ik overigens de naaidoos van m'n moeder niet voor nodig hoor, een beetje man heeft er zelf ook een :{w
Maar zoals ik hierboven al schreef: ik was vooral benieuwd of er ook kant en klare versies op de markt zijn, en of het een naam heeft, kennelijk niet.

quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 02:10 schreef embedguy het volgende:
Volgens heb je hier niets speciaals voor nodig? Een normaal gordijn, alleen dan mét een willekeurig koortje eraan. Of is het toch iets specialers dan dat?
Er is niets speciaals nodig, maar wellicht is er wel een speciaal iets wat een betere levensduur heeft, of minder opvalt.
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
pi_180463583
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:10 schreef Tanin het volgende:

[..]


De reden dat we het overwegen/een van de voordelen is dat je hierdoor minder stof nodig hebt, en je gordijnen minder massief ogen als je ze dicht doet, ze beslaan dan niet de hele muur maar bv alleen de schuifpui. Terwijl als je ze open hebt, je ze wel gewoon helemaal in de hoek kunt hangen.

[..]

Oh, het raam begint niet in de hoek, maar de rails wel. Dan snap ik het ^O^
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')