abonnement Unibet Coolblue
pi_180423632
Na weer een dagje circuit rijden zie ik dat mijn voorste schijven aan het barsten zijn (allemaal kleine barstjes tussen de 'geboorde gaten'

Zoiets als dit:


Nu lees ik van alles op internet dat de gaten tegenwoordig vooral voor de looks zijn maar niet functioneel:

Nu ben ik op zoek naar betere remschijven en zoek ik wat rond. Maar wat ik niet helemaal kan begrijpen is waarom er bij sommige advertenties staat '30% meer remkracht' alleen op de schijf.

Is het niet de blokken die de remkracht bepalen? De remschijf heeft daar toch nauwelijks invloed op?
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
pi_180423831
Welk merk schijven zit er nu op?
My dials are pupillated.
pi_180424352
Lijkt mij dat zachter staal ook meer remkracht geeft en meer slijtage.
.
  donderdag 12 juli 2018 @ 16:18:56 #4
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_180425855
Gister op Zolder? Daar heb ik me ook in het zweet gewerkt met de 106 :D

Zover ik weet gaat het bij schijven vooral om de warmteafvoercapaciteit. Die 30% meer remkracht klinkt als marketingwank, er is juist minder contactoppervlak met die gaten er in. Je kan wel langer doorgaan dan met massieve schijven omdat ze een groter oppervlak hebben en dus sneller gekoeld worden.
pi_180426409
Ja gisteren op zolder met een rood/zwarte e30. Was een eerste proef om de nieuwe motor te testen maar we kregen al snel de zwarte vlag in verband met het geluid.

Maar na veel rondjes wat rustiger gereden te hebben bij de meetpunten brak er wat van de stabilisator stang en hadden we een koelvloeistof lek. Dus na de 4e sessie zijn we naar huis gegaan.

De huidige remmen zijn zimmerman schijven met hawk ht10 blokken. Ik twijfel om over te stappen naar ATE schijven en dan gegroefd.
Als weinig helpt, help veel meer.
Sparen is voor mensen die niet weten waar ze geld aan uit moeten geven !!!
  donderdag 12 juli 2018 @ 16:59:54 #6
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_180426699
Oh da's jammer.. Zo'n E30 is best licht toch? Zijn gewone geventileerde schijven met agressieve blokken en stalen remleidingen dan niet genoeg? De 106 deed het prima met standaard schijven en Brembo straat-blokken. Alleen geen stalen leidingen, dus wat sponzig na een paar rondjes.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 10:52:59 #7
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_180442697
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:18 schreef Fer het volgende:
Lijkt mij dat zachter staal ook meer remkracht geeft en meer slijtage.
Had op mijn vorige BMW geharde, en zwevende, schijven. Die remden als een dolle. :P


on-topic:
Denk dat je bij een E30 heel aardig kan beginnen met goede standaard/OEM schijven en misschien wat happiger dan straat blokkies.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hyperdude op 13-07-2018 11:01:48 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_180910706
Carbone Lorraine RC6 zijn voor circuitgebruik echt wel hele lekkere blokken.
Die door en door geboorde rommel scheurt bijna altijd, heeft te maken met materiaalspanningen.
Je kan beter gegroefd of half geboorde schijven nemen, je hebt dan wel het ontgassen maar niet de kans op de scheurtjes.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')