abonnement Unibet Coolblue
pi_180420821
Ik heb laatst in een opwelling een houten legerkist gekocht om mijn zoontje's speelgoed in op te slaan.

De buitenkant is in legergroen geverfd maar de binnenkant is geïmpregneerd hout. Nu ruikt de binnenkant nogal naar het impregneermiddel en ik wil een poging wagen de binnenkant te schilderen met verf of beits om de lucht te maskeren. Ik vind het zo namelijk geen prettig idee om deze kist op zijn slaapkamer te zetten.

Pakt verf op geimpregneerd hout of moet het beits zijn?Is zo'n geur weg te schilderen omdat je het geïmpregneerd hout dan een soort van afsluit?
pi_180423459
Is het geen oude olie wat in het hout getrokken is? Dit werd veel gebruikt om het roesten van de inhoud tegen te gaan. Dit ruik je heel goed. Een geïmpregneerde oude plank hoeft in principe niet te ruiken nl
The road goes on forever
pi_180423492
Je kan proberen de binnenkant te ontvetten door hem een paar keer in te spuiten met dasty, even zijn werk laten doen en afspoelen. Wanneer het hout weer droog is grondverf erop.
The road goes on forever
pi_180425370
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:18 schreef BigTrucker het volgende:
Is het geen oude olie wat in het hout getrokken is? Dit werd veel gebruikt om het roesten van de inhoud tegen te gaan. Dit ruik je heel goed. Een geïmpregneerde oude plank hoeft in principe niet te ruiken nl
Ik twijfel wat er gebruikt is aan de binnenkant. De binnenkant voelt niet vettig aan maar heeft wel de typische groene zweem van impregneermiddel aan de binnenkant van het deksel. Je ziet dus nog wel de blanke houtkleur.

De twee latten aan de binnenkant van het deksel zijn ook wat geliger dan de rest van de binnenkant.

pi_180552374
Voor de geïnteresseerden; ik heb de binnenkant gebeitst. De geur is helemaal weg en het ziet er ook nog eens erg mooi uit.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')