abonnement Unibet Coolblue
pi_180417446
quote:
Een Spaanse man is veroordeeld omdat hij ruim tien jaar niet op zijn werk verscheen. Ondertussen klokte hij wel iedere dag in en bleef hij zijn jaarsalaris van 50.000 euro opstrijken bij de gemeente van Valencia.
Een rechter heeft Carles Recio deze week verboden om de komende negen jaar een publieke functie te bekleden. Daar is de gemeentearchivaris het niet mee eens. "Ik heb gewerkt als een hond", zegt hij tegen lokale media. "Zo hard gewerkt zodat anderen de vruchten van mijn werk konden plukken."

Hij stelt al zijn werkzaamheden vanuit huis te hebben gedaan. Recio zou onder meer politici adviseren en gerechtsprocedures bijwerken. Er bleek echter geen administratie te zijn die zijn verweer ondersteunde. Later stelde hij dat intimidatie op de werkvloer de reden van zijn absentie is geweest.

The Local Spain schrijft dat hij iedere werkdag om 7.30 uur inklokte bij het gebouw van zijn werkgever, om vervolgens rechtsomkeert te maken en weer naar huis te gaan. 's Middags om 16.00 uur kwam hij weer terug om uit te klokken.

Langer dan anderhalf jaar nadat Recio's collega's aan de bel hadden getrokken, werd hij ontslagen en aangeklaagd. Een rechtbank in Valencia oordeelde dat hij "duidelijk niet het voornemen had om naar zijn werk te gaan en zijn werkzaamheden uit te voeren voor een langere periode". Het is niet bekend of de man een deel van zijn salaris moet terugbetalen.

De rechter haalde uit naar de gemeente van Valencia vanwege het passieve optreden tegen de absentie van Recio. Om deze reden heeft hij geen levenslang verbod op een publieke functie gekregen.
Bron
pi_180417460
Haha, wat een koning _O-
  donderdag 12 juli 2018 @ 08:52:54 #3
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180417477
1. Fijn dat de overheid zo bovenop de centen zit weer. Werknemers die 0,0 controle hebben van bovenaf.

2. Vervelend voor die man dat hij toch weer elke dag vroeg wakker moest worden om in te klokken.

3. Geweldig dat gebrek aan straf.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180417506
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:52 schreef SpecialK het volgende:

2. Vervelend voor die man dat hij toch weer elke dag vroeg wakker moest worden om in te klokken.

_O-
Weggegaan en opgerot
pi_180417546
Ooit een blauwe maandag gewerkt bij een gemeenteinstantie waar ze ook nog met een prikklok werkten. Iedereen was de halve dag bezig met regelen wie hun in zou klokken en uit zou klokken en er was een heel systeem van "jij hebt mij nu drie keer ingeklokt dus ik ben je drie keer uitklokken schuldig", het was idioot.
Ik ben op een gegeven moment helemaal gestopt met in- en uitklokken en leverde mijn klokkaart ook niet meer in bij PZ aan het einde van de maand om te kijken wat er zou gebeuren, en ik werd gewoon iedere maand uitbetaald.
pi_180417652
quote:
Langer dan anderhalf jaar nadat Recio's collega's aan de bel hadden getrokken, werd hij ontslagen en aangeklaagd.
Dus pas na zo'n 8,5 jaar begon het zijn collega's op te vallen dat hij alleen nog naar z'n werk kwam om in en uit te klokken? Die zijn daar ook niet bepaald scherp dan.
pi_180417693
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dus pas na zo'n 8,5 jaar begon het zijn collega's op te vallen dat hij alleen nog naar z'n werk kwam om in en uit te klokken? Die zijn daar ook niet bepaald scherp dan.
Als je niet weet dat je een collega hebt, waarom dan aan de bel trekken?
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:29:06 #8
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180417981
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:05 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Dus pas na zo'n 8,5 jaar begon het zijn collega's op te vallen dat hij alleen nog naar z'n werk kwam om in en uit te klokken? Die zijn daar ook niet bepaald scherp dan.
Die waren er zelf waarschijnlijk ook zelden.
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:29:17 #9
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_180417985
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:48 schreef Handleiding het volgende:
Een rechter heeft Carles Recio deze week verboden om de komende negen jaar een publieke functie te bekleden
:)
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:31:56 #10
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180418026
Het gebeurt in Nederland ook hoor. Je hoort het wel eens over gekozen raadsleden.
In Baarn was er een gemeenteraadslid van wie zijn eigen partij niet wist waar hij uithing.
https://www.rtvutrecht.nl(...)-raadslid-kwijt.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_180418038
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:31 schreef Domnivoor het volgende:
Het gebeurt in Nederland ook hoor. Je hoort het wel eens over gekozen raadsleden.
In Baarn was er een gemeenteraadslid van wie zijn eigen partij niet wist waar hij uithing.
https://www.rtvutrecht.nl(...)-raadslid-kwijt.html
In Nederland is de prikklok toch wel uitgestorven mag ik hopen?
pi_180418137
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:33 schreef Handleiding het volgende:

[..]

In Nederland is de prikklok toch wel uitgestorven mag ik hopen?
Volgens mij zie je het nog best vaak bij productiewerk enzo.
pi_180418333
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:33 schreef Handleiding het volgende:

[..]

In Nederland is de prikklok toch wel uitgestorven mag ik hopen?
Voor de veiligheid, als er een calamiteit optreedt weet je wie er allemaal binnen zijn.
pi_180418365
Lol, ik werk al jaren bij een gemeente. Dit hoef ik echt niet te flikken.
Dan lig je er binnen een week eruit. Als het al niet eerder is.

Ergens wel humor dit _O- .
Ja nus hons pris ne dira sa raison
Adroitement, se dolantement non.
pi_180418420
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:59 schreef LurkJeRot het volgende:
Ooit een blauwe maandag gewerkt bij een gemeenteinstantie waar ze ook nog met een prikklok werkten. Iedereen was de halve dag bezig met regelen wie hun in zou klokken en uit zou klokken en er was een heel systeem van "jij hebt mij nu drie keer ingeklokt dus ik ben je drie keer uitklokken schuldig", het was idioot.
Ik ben op een gegeven moment helemaal gestopt met in- en uitklokken en leverde mijn klokkaart ook niet meer in bij PZ aan het einde van de maand om te kijken wat er zou gebeuren, en ik werd gewoon iedere maand uitbetaald.
haha was dit in de jaren '70 ofzo?
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180418422
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:33 schreef Handleiding het volgende:

[..]

In Nederland is de prikklok toch wel uitgestorven mag ik hopen?
ik klok elke dag. Ik werk bij een brzo bedrijf, dus dan is het wel handig dat men weet wie binnen is en wie niet in geval van dat de poep tegen de ventilator slingert.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180418443
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

haha was dit in de jaren '70 ofzo?
Nee, eind jaren 90 :')
pi_180418451
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:48 schreef machtpen het volgende:

[..]

Voor de veiligheid, als er een calamiteit optreedt weet je wie er allemaal binnen zijn.
Dat kan ook met veel modernere technieken.
pi_180418495
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:55 schreef LurkJeRot het volgende:

[..]

Nee, eind jaren 90 :')
Laatst ging een collega van mij met pensioen, en dat was echt zo'n hoarder. Die had nog vakantiebriefjes uit de jaren '70 enzo. Dan vulde je op zo'n briefje in op welke dag je hoeveel uur vakantie wilde opnemen, dan moest de baas dat ondertekenen en iemand van PZ moest dat dan weer verwerken met je openstaande vakantieuren. Dan kreeg je het briefje terug met een officiele stempel van PZ en was je vakantie geregeld.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180418644
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:55 schreef Handleiding het volgende:

[..]

Dat kan ook met veel modernere technieken.
wij hebben een pasje, maar dat wordt gewoon tik- of prikklok genoemd.
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180418873
Kan zo bij het EP aan de slag, die doen niets anders, zorgen voor een riant pensioen voor zichzelf ondanks minder dan 40% dekkingsgraad wat ze hebben laten aanvullen met gemeenschapsgeld uit de EU.. en hebben elke vorm van juridische tegenspraak tegen al dat geblokkeerd.

Hij zou er echt perfect tussen passen.
pi_180419072
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:58 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Laatst ging een collega van mij met pensioen, en dat was echt zo'n hoarder. Die had nog vakantiebriefjes uit de jaren '70 enzo. Dan vulde je op zo'n briefje in op welke dag je hoeveel uur vakantie wilde opnemen, dan moest de baas dat ondertekenen en iemand van PZ moest dat dan weer verwerken met je openstaande vakantieuren. Dan kreeg je het briefje terug met een officiele stempel van PZ en was je vakantie geregeld.
Toen ik daar kwam werken werd er nog vollop gerookt op dat kantoor. Best smerig was dat :')
pi_180419180
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:49 schreef spiritusbus het volgende:
Haha, wat een koning _O-
:D :B _O_
pi_180419498
De meesten gaan naar het gemeentehuis en gaan daar niks zitten doen.

Ff serieus, ambtenaren werken best wel maar in die organisaties krijg je gewoon niks gedaan.
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')