abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_180416766
Weet iemand hier wat er allemaal van kinderalimentatie betaald moet worden?
Moet daar alles van betaald worden of moet de betalende partij steeds extra geld bij leggen vanwege extra kosten? (Denk aan cadeautjes voor verjaardagen van andere kinderen, schoolspullen, kleding en schoenen enzovoort)
En hoe zit het met een bijstandsuitkering en kinderalimentatie? Mag je dan die alimentatie gewoon houden of word je dan gekort op je uitkering?
Veel vragen en ik hoop dat iemand het antwoord heeft op vooral de eerste vraag.
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 07:33:04 #2
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_180416885
https://www.alimentatiewijzer.nl/kinderalimentatie.html

Staat vrij duidelijk waar de alimentatie voor bedoeld is.
  donderdag 12 juli 2018 @ 07:36:45 #4
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180416891
Ontvangen alimentatie wordt gekort op de bijstandsuitkering.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180417026
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 07:36 schreef Lienekien het volgende:
Ontvangen alimentatie wordt gekort op de bijstandsuitkering.
Maar dan heeft de ontvangende ouder er toch niks aan? :?
pi_180417036
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 07:36 schreef spiritusbus het volgende:
https://www.alimentatiewijzer.nl/kinderalimentatie.html

Staat vrij duidelijk waar de alimentatie voor bedoeld is.
Dus als er verder geen afspraken gemaakt zijn over extra kosten hoef je verder niks extra's te betalen staat in deze link. Dat was het antwoord wat ik zocht, dank u.
pi_180417284
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 07:52 schreef T-D het volgende:

[..]

Maar dan heeft de ontvangende ouder er toch niks aan? :?
De bijstand heeft een aanvullend karakter op het inkomen wat iemand heeft en alimentatie word gezien als inkomen. Dat de ouder er niets aan heeft doet dan niet ter zake. Het gaat erom dat de overheid dan minder kosten heeft en een bijstandsmoeder niet wordt bevoordeeld tov andere mensen in de uitkering.
pi_180417447
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 07:52 schreef T-D het volgende:

[..]

Maar dan heeft de ontvangende ouder er toch niks aan? :?
Je krijgt toch bijstand? Zonder iets te moeten doen? Als je dan van elders nog geld bij krijgt is het toch logisch dat je dan minder zal krijgen?

Het is bijstand, om je bij te staan, geen salaris.
  donderdag 12 juli 2018 @ 08:55:11 #9
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_180417497
quote:
15s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:48 schreef Prof_Hoax het volgende:

[..]

Je krijgt toch bijstand? Zonder iets te moeten doen? Als je dan van elders nog geld bij krijgt is het toch logisch dat je dan minder zal krijgen?

Het is bijstand, om je bij te staan, geen salaris.
Zonder iets te moeten doen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat wordt tegenwoordig vrij streng nageleefd bij de meeste gemeentes. Krijgen ze geen gewoon werk mogen ze dwangarbeid verrichtenparticiperen. Het is maar wat je niets hoeven doen noemt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
And so is the past
pi_180417529
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Zonder iets te moeten doen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat wordt tegenwoordig vrij streng nageleefd bij de meeste gemeentes. Krijgen ze geen gewoon werk mogen ze dwangarbeid verrichtenparticiperen. Het is maar wat je niets hoeven doen noemt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En als je van het uitzendbureau thuis bent gekomen is het enige wat je hoeft te doen je afschriften in te leveren. Voor de rest klinkt het als het deel van werk waar normale mensen geen geld voor krijgen.
pi_180417551
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 07:36 schreef Lienekien het volgende:
Ontvangen alimentatie wordt gekort op de bijstandsuitkering.
Van partneralimentatie kan ik me dat voorstellen ja. Maar kinderalimentatie wordt in ieder geval door banken/hypotheekverstrekkers/andere financiële instellingen niet als inkomen gezien.

Ik lees op [url=de site van de Rijksoverheid]https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/welke-inkomsten-bijstand-afgetrokken[/url] echte het volgende:

quote:
Verrekening alimentatie met bijstandsuitkering
Heeft u bijstand en krijgt u partneralimentatie en/of kinderalimentatie? Dan geldt deze alimentatie als inkomen. Uw gemeente trekt de alimentatie af van uw bijstandsuitkering.
Apart.
pi_180417598
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:59 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Van partneralimentatie kan ik me dat voorstellen ja. Maar kinderalimentatie wordt in ieder geval door banken/hypotheekverstrekkers/andere financiële instellingen niet als inkomen gezien.

Ik lees op [url=de site van de Rijksoverheid]https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/welke-inkomsten-bijstand-afgetrokken[/url] echte het volgende:

[..]

Apart.
Wat is er apart aan? Het is een uitkering om niet dood te gaan van de honger, het is geen basis inkomen die random wordt uitgedeeld.
It All Goes Back in the Box
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:05:57 #13
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180417660
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 07:54 schreef T-D het volgende:

[..]

Dus als er verder geen afspraken gemaakt zijn over extra kosten hoef je verder niks extra's te betalen staat in deze link. Dat was het antwoord wat ik zocht, dank u.
Wat natuurlijk niet betekent dat als het kind bij de betalende ouder is en bijvoorbeeld een feestje heeft, de ontvangende ouder moet zorgen dat het kind een cadeautje heeft om te geven.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180417699
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:02 schreef Aventuras het volgende:

[..]

Wat is er apart aan? Het is een uitkering om niet dood te gaan van de honger, het is geen basis inkomen die random wordt uitgedeeld.
Je krijgt kinderalimentatie ook zodat de kinderen geen enorme inkomensval meemaken. Als de laagstverdienende dan alsnog op bijstandsniveau blijft, heb je dat stuk niet ingedekt.
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:10:57 #15
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180417741
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:59 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Van partneralimentatie kan ik me dat voorstellen ja. Maar kinderalimentatie wordt in ieder geval door banken/hypotheekverstrekkers/andere financiële instellingen niet als inkomen gezien.

Ik lees op [url=de site van de Rijksoverheid]https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/welke-inkomsten-bijstand-afgetrokken[/url] echte het volgende:

[..]

Apart.
Helemaal niet apart, bijstand is bijstand, het is niet zo dat ik met maar 150 per maand aan kinderalimentatie veel minder te besteden heb dan jij met 1.250 aan kinderalimentatie. Dat zou ook bizar zijn.

Bijstand is genoeg om op het bestaansminimum van rond te komen, hoeveel alimentatie je daarbij ontvangt doet er niet toe, dat wordt verrekend.

Als je een fors bedrag aan alimentatie krijgt is het dus alleen maar aantrekkelijker zelf een bron van inkomsten te hebben ipv op de bijstand terug te vallen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180417746
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je krijgt kinderalimentatie ook zodat de kinderen geen enorme inkomensval meemaken. Als de laagstverdienende dan alsnog op bijstandsniveau blijft, heb je dat stuk niet ingedekt.
Zoals ik al zei, het is een noodmiddel geen basisinkomen. Als je dat wilt moet het systeem veranderd worden en voor iedereen gelijk gemaakt worden. Niet alleen voor de zielige mama's (of papa's) met een kind.
It All Goes Back in the Box
pi_180417790
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat natuurlijk niet betekent dat als het kind bij de betalende ouder is en bijvoorbeeld een feestje heeft, de ontvangende ouder moet zorgen dat het kind een cadeautje heeft om te geven.
Het betekent dus ook niet dat de betalende ouder ook voor de duurdere aankopen en extra's moet zorgen.
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:17:34 #18
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180417844
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:08 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Je krijgt kinderalimentatie ook zodat de kinderen geen enorme inkomensval meemaken. Als de laagstverdienende dan alsnog op bijstandsniveau blijft, heb je dat stuk niet ingedekt.
Bovenop de bijstand kan ze ook het kindgebonden budget krijgen. Dat compenseert weer eea. Als er zo'n inkomensval zou zijn zal ze daar eerder geen aanspraak op hebben gehad.
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:19:19 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180417872
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:13 schreef T-D het volgende:

[..]

Het betekent dus ook niet dat de betalende ouder ook voor de duurdere aankopen en extra's moet zorgen.
Dat stel ik niet, maar als de ontvangende ouder is de bijstand zit dan hoef je er idd niet op te rekenen dat die een nieuwe Gazelle en een Xbox one S kan kopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:24:33 #20
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180417935
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:17 schreef Elpis het volgende:

[..]

Bovenop de bijstand kan ze ook het kindgebonden budget krijgen. Dat compenseert weer eea. Als er zo'n inkomensval zou zijn zal ze daar eerder geen aanspraak op hebben gehad.
Wat iedereen met kinderen in de bijstand krijgt, dus dat compenseert niets.
Sterker nog; dat kindgebonden budget compenseert de verlaging van de bijstand voor alleenstaande ouders, die kregen in het verleden namelijk 90% van het minimumloon, nu is bijstand voor een alleenstaande ouder net zoveel als voor een alleenstaande zonder kinderen; 70% van het minimumloon, dat kindgebonden budget is om dat gat te compenseren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:26:40 #21
462263 Elpis
Goddess of hope
pi_180417958
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Wat iedereen met kinderen in de bijstand krijgt, dus dat compenseert niets.
Sterker nog; dat kindgebonden budget compenseert de verlaging van de bijstand voor alleenstaande ouders, die kregen in het verleden namelijk 90% van het minimumloon, nu is bijstand voor een alleenstaande ouder net zoveel als voor een alleenstaande zonder kinderen; 70% van het minimumloon, dat kindgebonden budget is om dat gat te compenseren.
Je gaat ervanuit dat ze al in de bijstand zitten?
Maar dan zie ik ook niet hoe er een inkomensval kan zijn. De andere ouder is dan ook niet draagkrachtig genoeg voor alimentatie.
Ik vergeleek alleen met wat ze hadden niet met anderen. :@

[ Bericht 7% gewijzigd door Elpis op 12-07-2018 09:32:17 ]
I 'm not sure about an inner child, but I do have an inner idiot who surfaces every now and then.
pi_180418273
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:10 schreef Leandra het volgende:

[..]

Helemaal niet apart, bijstand is bijstand, het is niet zo dat ik met maar 150 per maand aan kinderalimentatie veel minder te besteden heb dan jij met 1.250 aan kinderalimentatie. Dat zou ook bizar zijn.

Bijstand is genoeg om op het bestaansminimum van rond te komen, hoeveel alimentatie je daarbij ontvangt doet er niet toe, dat wordt verrekend.

Als je een fors bedrag aan alimentatie krijgt is het dus alleen maar aantrekkelijker zelf een bron van inkomsten te hebben ipv op de bijstand terug te vallen.
Zo had ik er nog niet naar gekeken. Zo uitgelegd is het wel logisch inderdaad.

Denk dat mijn beeld vooral bepaald is door mijn jarenlange werkervaring aan de geldgevende kant (hypotheek-/kredietacceptant). Daardoor zit in mijn hoofd gewoon dat kinderalimentatie geld is dat naar de kinderen moet gaan, en dus niet naar de woning/auto/boot/whatever en dus niet als (besteedbaar)inkomen wordt gezien.

Bijstand is inderdaad heel wat anders dan een lening.

I stand corrected!
pi_180418608
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:13 schreef T-D het volgende:

[..]

Het betekent dus ook niet dat de betalende ouder ook voor de duurdere aankopen en extra's moet zorgen.
Als een van beiden in de bijstand zit, denk ik niet dat het kind daar duurdere aankopen krijgt.
Wat denk je zelf? Dat je van de bijstand dure nieuwe spullen kunt kopen?
pi_180418785
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:08 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Als een van beiden in de bijstand zit, denk ik niet dat het kind daar duurdere aankopen krijgt.
Wat denk je zelf? Dat je van de bijstand dure nieuwe spullen kunt kopen?
Er zijn geen afspraken over extra kosten gemaakt. Ik vind dus ook niet dat de betalende partij ook alleen voor alle (grotere) extra kosten moet opdraaien. De ontvangende ouder kan namelijk ook gewoon een baan gaan zoeken zodat ze zelf die aankopen kan doen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 12 juli 2018 @ 10:22:04 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_180418788
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:13 schreef T-D het volgende:

Het betekent dus ook niet dat de betalende ouder ook voor de duurdere aankopen en extra's moet zorgen.
Dat moet niet, dat mag wel. Zie je je kind dan alleen nog maar als een stukje betalingsverplichting? Of een middel om de andere ouder (financieel) te treffen?

Aangezien alimentatie wordt gekort leeft je ex en dus ook je kind(eren) op bijstandsniveau. Het is dan niet makkelijk om extra's te doen voor het kind.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:29:04 #26
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180418941
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:26 schreef Elpis het volgende:

[..]

Je gaat ervanuit dat ze al in de bijstand zitten?
Maar dan zie ik ook niet hoe er een inkomensval kan zijn. De andere ouder is dan ook niet draagkrachtig genoeg voor alimentatie.
Ik vergeleek alleen met wat ze hadden niet met anderen. :@
Ik reageer op je opmerking dat ze kindgebonden budget kan aanvragen als "compensatie" voor het feit dat de kinderalimentatie op de bijstand in mindering wordt gebracht.
Dat is alles.
En alles wat ik daarbij post klopt.

Of ze in deze situatie al dan niet in de bijstand zit doet er niet toe; het kindgebonden budget is al compensatie, onder andere voor het wegvallen van de hogere bijstand voor alleenstaande ouders, dus niet voor het in mindering brengen van de kinderalimentatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:31:28 #27
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180418981
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:45 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Zo had ik er nog niet naar gekeken. Zo uitgelegd is het wel logisch inderdaad.

Denk dat mijn beeld vooral bepaald is door mijn jarenlange werkervaring aan de geldgevende kant (hypotheek-/kredietacceptant). Daardoor zit in mijn hoofd gewoon dat kinderalimentatie geld is dat naar de kinderen moet gaan, en dus niet naar de woning/auto/boot/whatever en dus niet als (besteedbaar)inkomen wordt gezien.

Bijstand is inderdaad heel wat anders dan een lening.

I stand corrected!
Kinderalimentatie wordt idd niet gezien als vorm van inkomen, het is ook onbelast, waar partneralimentatie wel belast is, en door geldverstrekkers idd vaak gezien wordt als bron van inkomen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:32:02 #28
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180418990
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:21 schreef T-D het volgende:

[..]

Er zijn geen afspraken over extra kosten gemaakt. Ik vind dus ook niet dat de betalende partij ook alleen voor alle (grotere) extra kosten moet opdraaien. De ontvangende ouder kan namelijk ook gewoon een baan gaan zoeken zodat ze zelf die aankopen kan doen.
Waarom werkte de ontvangende ouder eigenlijk niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:34:35 #29
15466 --HOOLIE--
Maar das logisch...
pi_180419034
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

Kinderalimentatie wordt idd niet gezien als vorm van inkomen, het is ook onbelast, waar partneralimentatie wel belast is, en door geldverstrekkers idd vaak gezien wordt als bron van inkomen.
Kinderalimentatie wordt door de gemeente wel degelijk gezien als een vorm van inkomen.
Het bedrag wordt dan ook in mindering gebracht op de uitkering.
|X|
|X|*** Met GOD zelf heb ik geen probleem, het is meer zijn fanclub die mij niet aan staat.. ***
|X|
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:36:44 #30
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180419064
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:34 schreef --HOOLIE-- het volgende:

[..]

Kinderalimentatie wordt door de gemeente wel degelijk gezien als een vorm van inkomen.
Het bedrag wordt dan ook in mindering gebracht op de uitkering.
Ja, maar niet voor geldverstrekkers als hypotheekbanken en andersoortige leningen.
Als je een Private Lease voor je auto wilt telt de kinderalimentatie ook niet mee.

Maar goed, ik zou ook blind gaan reageren zonder verder te lezen waar het om gaat, ga zo door ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180419101
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:13 schreef T-D het volgende:

[..]

Het betekent dus ook niet dat de betalende ouder ook voor de duurdere aankopen en extra's moet zorgen.
nee, dat moet niet, je kan er natuurlijk wel voor kiezen om wat te helpen daarin bijvoorbeeld.
compact en kleverig.
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:42:13 #32
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180419189
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:38 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

nee, dat moet niet, je kan er natuurlijk wel voor kiezen om wat te helpen daarin bijvoorbeeld.
Sommige mensen geven het liever uit aan hun eigen leuke dingen dan dat hun kind wat leuks heeft omdat ze al alimentatie betalen, want daar moet de ex alles maar van doen, maar als de ex het dan niet luxe genoeg kan doen (omdat het inkomen incl. alimentatie daartoe niet toereikend is) dan lopen ze te janken dat het kind er niet uitziet in Zeeman kleding, maar vooral niet zorgen dat het kind bij jou wel wat leuks heeft om aan te trekken, want ze betalen al alimentatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180419407
Maar TS, als het kind bij de betalende ouder is, heeft de betalende ouder dan bijv. wel speelgoed enzo om mee te spelen? Of moet de bijstandsouder dat ook verzorgen?

[ Bericht 1% gewijzigd door Black_Baron op 12-07-2018 11:08:05 ]
pi_180419505
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:32 schreef Leandra het volgende:

[..]

Waarom werkte de ontvangende ouder eigenlijk niet?
Verslavingsproblematiek ;(
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:58:48 #35
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180419521
En je kunt je te betalen alimentatie natuurlijk behoorlijk naar beneden brengen door een groot deel van de zorg voor de kinderen op je te nemen, met een 50/50 co-ouderschap is de alimentatie een stuk lager dan bij eens in de 2 weken een weekend voor je kinderen zorgen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:59:29 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180419528
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:58 schreef T-D het volgende:

[..]

Verslavingsproblematiek ;(
En die is opgelost? Dat vind je een geschikt persoon om je kinderen een groot deel van de tijd bij achter te laten?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180420873
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:59 schreef Leandra het volgende:

[..]

En die is opgelost? Dat vind je een geschikt persoon om je kinderen een groot deel van de tijd bij achter te laten?
Dat heeft verder niets met mijn vraag te maken.
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:24:05 #38
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180421388
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 11:56 schreef T-D het volgende:

[..]

Dat heeft verder niets met mijn vraag te maken.
Nou ja, als iemand door verslavingsproblematiek niet kon werken, en de partner vond dat wel prima dan snap ik het allemaal niet zo eigenlijk.
Als die verslavingsproblematiek nog steeds bestaat dan zal die ouder ook nog steeds niet kunnen werken, maar ik zou mijn kinderen er ook niet bij achterlaten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180421773
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:55 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Zonder iets te moeten doen...

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En dat wordt tegenwoordig vrij streng nageleefd bij de meeste gemeentes. Krijgen ze geen gewoon werk mogen ze dwangarbeid verrichtenparticiperen. Het is maar wat je niets hoeven doen noemt.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan was ik te vroeg met roepen, wist niet dat er tegenwoordig strenger op toegezien wordt. Ik herinner me nog hele gezinnen die zonder problemen in de bijstand bleven.
pi_180422011
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nou ja, als iemand door verslavingsproblematiek niet kon werken, en de partner vond dat wel prima dan snap ik het allemaal niet zo eigenlijk.
Als die verslavingsproblematiek nog steeds bestaat dan zal die ouder ook nog steeds niet kunnen werken, maar ik zou mijn kinderen er ook niet bij achterlaten.
Makkelijk gezegd, maar het is nog altijd de rechter die daarover beslist, en zolang zij netjes naar verslavingszorg blijft gaan en zich aan de afspraken houdt is ze vrijgesteld van sollicitatieplicht en kan het kind daar gewoon blijven wonen.
pi_180422457
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:02 schreef Aventuras het volgende:

[..]

Wat is er apart aan? Het is een uitkering om niet dood te gaan van de honger, het is geen basis inkomen die random wordt uitgedeeld.
Dat het kind dan misschien wel door de honger crepeert is verder niet relevant. :')
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:21:35 #42
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180422483
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat het kind dan misschien wel door de honger crepeert is verder niet relevant. :')
Dat zou niet nodig hoeven zijn op bijstandsniveau.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:22:46 #43
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180422503
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:00 schreef T-D het volgende:

[..]

Makkelijk gezegd, maar het is nog altijd de rechter die daarover beslist, en zolang zij netjes naar verslavingszorg blijft gaan en zich aan de afspraken houdt is ze vrijgesteld van sollicitatieplicht en kan het kind daar gewoon blijven wonen.
Wat weerhoudt je ervan niet minimaal 50/50 co-ouderschap aan te gaan?
En als ze vrijgesteld is van sollicitatieplicht dan zal daar een prima reden voor zijn, lekker makkelijk om dan te stellen dat ze maar moet gaan werken, dat deed ze voor de scheiding toch ook niet?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180422678
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:21 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat zou niet nodig hoeven zijn op bijstandsniveau.
Met een verstandig uitgavenpatroon inderdaad niet. Maar wordt daar op toegezien?
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:40:38 #45
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180422799
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:33 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Met een verstandig uitgavenpatroon inderdaad niet. Maar wordt daar op toegezien?
En je denkt dat er van een verstandig uitgavenpatroon wel sprake zou zijn als de kinderalimentatie niet in mindering werd gebracht op het bedrag aan bijstand?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180422823
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:33 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Met een verstandig uitgavenpatroon inderdaad niet. Maar wordt daar op toegezien?
wie moet daarop toezien dan? Moeder toch gewoon?
Zou n beetje raar zijn als iemand anders zich ermee ging bemoeien als het gewoon goed gaat.
compact en kleverig.
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:43:07 #47
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180422862
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:41 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

wie moet daarop toezien dan? Moeder toch gewoon?
Zou n beetje raar zijn als iemand anders zich ermee ging bemoeien als het gewoon goed gaat.
Daarbij; als je kind verwaarloosd wordt door de andere ouder dan maak je dat toch aanhangig? Ongeacht wat de reden van die verwaarlozing is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180422972
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:20 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

Dat het kind dan misschien wel door de honger crepeert is verder niet relevant. :')
Net alsof daar meer geld tegenaan gooien vooruitgang boekt. Dan kan je beter het geld van de maatschappij gebruiken om iemand aan te stellen die ze met de financien gaat helpen ipv iemand meer geld te geven.
It All Goes Back in the Box
pi_180423014
Het kind heeft toch twee ouders...lijkt me dat de tweede ouder ook prima wat zorgtaken op zich kan nemen, mocht dat nodig zijn.
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:53:28 #50
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180423039
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:51 schreef Black_Baron het volgende:
Het kind heeft toch twee ouders...lijkt me dat de tweede ouder ook prima wat zorgtaken op zich kan nemen, mocht dat nodig zijn.
Gewoon minstens de helft lijkt me.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180423043
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:43 schreef Leandra het volgende:

[..]

Daarbij; als je kind verwaarloosd wordt door de andere ouder dan maak je dat toch aanhangig? Ongeacht wat de reden van die verwaarlozing is.
Voor zover ik zie wordt het kind niet verwaarloosd ofzo. Het is alleen vervelend dat ik overal voor moet betalen, ik betaal aan extra's bijna net zoveel per maand als dat ik aan alimentatie betaal, ik heb ook geen geldboom in de achtertuin.
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:54:41 #52
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180423063
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:53 schreef T-D het volgende:

[..]

Voor zover ik zie wordt het kind niet verwaarloosd ofzo. Het is alleen vervelend dat ik overal voor moet betalen, ik betaal aan extra's bijna net zoveel per maand als dat ik aan alimentatie betaal, ik heb ook geen geldboom in de achtertuin.
Dat was een reactie op het laten creperen van een kind in de bijstand.

Hoeveel tijd per week/maand zijn de kinderen nu bij jou?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180423108
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:53 schreef T-D het volgende:

[..]

Voor zover ik zie wordt het kind niet verwaarloosd ofzo. Het is alleen vervelend dat ik overal voor moet betalen, ik betaal aan extra's bijna net zoveel per maand als dat ik aan alimentatie betaal, ik heb ook geen geldboom in de achtertuin.
Co-ouderschap kan een oplossing zijn.
pi_180424007
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat was een reactie op het laten creperen van een kind in de bijstand.

Hoeveel tijd per week/maand zijn de kinderen nu bij jou?
1 kind heb ik met haar, die is om het weekend een weekend bij ons, van vrijdag tot maandagochtend, ik betaal 280 euro per maand plus dan de extra's zoals kleding, schoenen, school gerelateerde zaken.
  donderdag 12 juli 2018 @ 15:07:54 #55
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180424179
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:57 schreef T-D het volgende:

[..]

1 kind heb ik met haar, die is om het weekend een weekend bij ons, van vrijdag tot maandagochtend, ik betaal 280 euro per maand plus dan de extra's zoals kleding, schoenen, school gerelateerde zaken.
Dan ga je dat kind de helft van de tijd verzorgen, betaal je ook minder alimentatie.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180424247
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:57 schreef T-D het volgende:

[..]

1 kind heb ik met haar, die is om het weekend een weekend bij ons, van vrijdag tot maandagochtend, ik betaal 280 euro per maand plus dan de extra's zoals kleding, schoenen, school gerelateerde zaken.
Waarom verzorg jij je kind dan niet wat meer? Kan de alimentatie ook omlaag.
Overigens vind ik 280 euro per maand niet echt schokkend. Maar ik ken je situatie niet.
  donderdag 12 juli 2018 @ 15:16:03 #57
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180424315
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:12 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Waarom verzorg jij je kind dan niet wat meer? Kan de alimentatie ook omlaag.
Overigens vind ik 280 euro per maand niet echt schokkend. Maar ik ken je situatie niet.
Nee idd, het lijkt me bijna een minimumbedrag bij 1 weekend in de 2 weken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180424365
Als het alleen bij die 280 per maand bleef was er niks aan de hand. Maar ik betaal dus ook alle extra's, terwijl zij ook gewoon kinderbijslag en kindgebonden budget krijgt.
Ex en ik zijn niet on speaking terms. Een co ouderschap moet uiteraard weer via de rechter geregeld en vastgelegd worden en daar heb ik het geld en de energie niet meer voor. Ik heb geen recht op een toevoeging
  donderdag 12 juli 2018 @ 15:27:26 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180424583
Nou, dan betaal je het niet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180424620
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:27 schreef Leandra het volgende:
Nou, dan betaal je het niet.
Dat ben ik ook niet meer van plan. Tijd dat ze haar eigen boontjes leert doppen.
pi_180424660
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 07:52 schreef T-D het volgende:

[..]

Maar dan heeft de ontvangende ouder er toch niks aan? :?
Nee en het kind ook niet.
pi_180425053
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:19 schreef T-D het volgende:
Als het alleen bij die 280 per maand bleef was er niks aan de hand. Maar ik betaal dus ook alle extra's, terwijl zij ook gewoon kinderbijslag en kindgebonden budget krijgt.
Ex en ik zijn niet on speaking terms. Een co ouderschap moet uiteraard weer via de rechter geregeld en vastgelegd worden en daar heb ik het geld en de energie niet meer voor. Ik heb geen recht op een toevoeging
Net als Leandra schrijft: dan betaal je die extra's niet meer.
pi_180425545
Besef alleen wel dat je je kind daar (ook) mee hebt en niet alleen je ex.

Geef bv wat extra als kind bij jou is ofzo als je niet wil dat hij/zij alles moet missen wat hij/zij nu wel heeft van sie extras van jou.
compact en kleverig.
  donderdag 12 juli 2018 @ 16:11:58 #64
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180425694
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:57 schreef T-D het volgende:

[..]

1 kind heb ik met haar, die is om het weekend een weekend bij ons, van vrijdag tot maandagochtend, ik betaal 280 euro per maand plus dan de extra's zoals kleding, schoenen, school gerelateerde zaken.
Wat gaat er gebeuren als jij die extra's niet regelt? Dan kunnen die dingen niet?

Het is wel je kind, die extra's zijn echt voor dat kind, heel direct. Daar heeft de moeder geen profijt van.
Snap niet zo goed waarom daar zo'n aversie tegen is. Kan het nog snappen bij de alimentatie zelf als je het idee hebt dat het kind daar te weinig van krijgt, maar niet zo bij die extra's die je heel direct aan het kind spendeert.

Of je dat moet betalen of niet zou de vraag niet moeten zijn. De vraag is heeft het kind het nodig, heeft die er baat bij?
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 17:05:00 #65
1025 crew  Armani XL
Taggen heeft geen zin
pi_180426794
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 16:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat gaat er gebeuren als jij die extra's niet regelt? Dan kunnen die dingen niet?

Het is wel je kind, die extra's zijn echt voor dat kind, heel direct. Daar heeft de moeder geen profijt van.
Snap niet zo goed waarom daar zo'n aversie tegen is. Kan het nog snappen bij de alimentatie zelf als je het idee hebt dat het kind daar te weinig van krijgt, maar niet zo bij die extra's die je heel direct aan het kind spendeert.

Of je dat moet betalen of niet zou de vraag niet moeten zijn. De vraag is heeft het kind het nodig, heeft die er baat bij?
Als de moeder de kinderalimentatie gebruikt voor andere dingen dan waarvoor het bedoeld is (het kind) en TS dus extra moet betalen zodat het kind alsnog de leuke extraatjes kan doen/krijgen, dan snap ik die aversie wel.
  donderdag 12 juli 2018 @ 17:08:49 #66
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180426882
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:05 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Als de moeder de kinderalimentatie gebruikt voor andere dingen dan waarvoor het bedoeld is (het kind) en TS dus extra moet betalen zodat het kind alsnog de leuke extraatjes kan doen/krijgen, dan snap ik die aversie wel.
Als moeder in de bijstand zit en de kinderalimentatie dus volledig gekort wordt op de uitkering dan ga je het moeilijk bewijzen dat ze het voor andere dingen gebruikt, dan is het al heel wat als als ze rond kan komen.

In de bijstand is geen financiële ruimte voor leuke extraatjes, al betaal je 750 kinderalimentatie per maand.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180426909
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:05 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Als de moeder de kinderalimentatie gebruikt voor andere dingen dan waarvoor het bedoeld is (het kind) en TS dus extra moet betalen zodat het kind alsnog de leuke extraatjes kan doen/krijgen, dan snap ik die aversie wel.
helemaal als het dus, zoals hij zegt, om kleding en schoenen gaat, dat zijn geen extraatjes
pi_180427591
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 16:11 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Wat gaat er gebeuren als jij die extra's niet regelt? Dan kunnen die dingen niet?

Het is wel je kind, die extra's zijn echt voor dat kind, heel direct. Daar heeft de moeder geen profijt van.
Snap niet zo goed waarom daar zo'n aversie tegen is. Kan het nog snappen bij de alimentatie zelf als je het idee hebt dat het kind daar te weinig van krijgt, maar niet zo bij die extra's die je heel direct aan het kind spendeert.

Of je dat moet betalen of niet zou de vraag niet moeten zijn. De vraag is heeft het kind het nodig, heeft die er baat bij?
Dan moet ze maar een andere oplossing zoeken.
Ik heb het antwoord op mijn vraag al in de derde reactie ofzo gevonden dus hier mag wel een slotje op.
pi_180427887
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:05 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Als de moeder de kinderalimentatie gebruikt voor andere dingen dan waarvoor het bedoeld is (het kind) en TS dus extra moet betalen zodat het kind alsnog de leuke extraatjes kan doen/krijgen, dan snap ik die aversie wel.
je begrijpt dat ‘het kind’ heel breed is als je in de bijstand zit?
Dan is boodschappen doen wn je gasrekening betalen ook gewoon ‘voor het kind’.
compact en kleverig.
  donderdag 12 juli 2018 @ 18:26:49 #70
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_180428733
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:05 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Als de moeder de kinderalimentatie gebruikt voor andere dingen dan waarvoor het bedoeld is (het kind) en TS dus extra moet betalen zodat het kind alsnog de leuke extraatjes kan doen/krijgen, dan snap ik die aversie wel.
Plus dat kleding en schoenen geen extraatjes zijn.

Het probleem is ook dat TO geen kant op kan en zijn ex de touwtjes in handen heeft. Hij kan het moeilijk of niet hard maken dat zij de alimentatie niet juist besteedt en een co-ouderschap wordt ook een gevecht waarbij de uitkomst onzeker is en hij de energie niet meer voor heeft.

De oplossing ligt gehad denk ik bij TO zelf die een manier moet zien te vinden om zich niet zo te laten opfokken elke maand en grenzen moet leren stellen door ex te vertellen dat de alimentatie is voor schoenen als ze daarvoor om geld komt vragen.
  donderdag 12 juli 2018 @ 18:31:54 #71
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180428847
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 18:26 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Plus dat kleding en schoenen geen extraatjes zijn.

Het probleem is ook dat TO geen kant op kan en zijn ex de touwtjes in handen heeft. Hij kan het moeilijk of niet hard maken dat zij de alimentatie niet juist besteedt en een co-ouderschap wordt ook een gevecht waarbij de uitkomst onzeker is en hij de energie niet meer voor heeft.

De oplossing ligt gehad denk ik bij TO zelf die een manier moet zien te vinden om zich niet zo te laten opfokken elke maand en grenzen moet leren stellen door ex te vertellen dat de alimentatie is voor schoenen als ze daarvoor om geld komt vragen.
En gewoon eens zelf de helft van de tijd voor zijn kind zorgen.
Zo'n om het weekend verdeling is echt achterhaald en te triest voor woorden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180429780
Als je bijstand gekort wordt met de alimentatie dan begrijp ik heel goed dat ze geen goede schoenen enzo kan betalen. En TS vraagt bij te springen.
pi_180430066
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:19 schreef Black_Baron het volgende:
Als je bijstand gekort wordt met de alimentatie dan begrijp ik heel goed dat ze geen goede schoenen enzo kan betalen. En TS vraagt bij te springen.
TS had het over verslavingsproblematiek. Dan kun je nergens meer van op aan waar ze het geld aan uitgeeft.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
pi_180430144
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

TS had het over verslavingsproblematiek. Dan kun je nergens meer van op aan waar ze het geld aan uitgeeft.
Dat kan ik vanaf hier niet beoordelen. Lees wel dat ze een behandeling krijgt en goed voor haar kind zorgt.
Als is wat wat jij insinueert, hoort dat kind bij TS te verblijven en niet bij moeder.
pi_180430399
Je kan als alimentatie plichtige ouder dan ook beter afspraken maken binnen gedeelde voogdij en zelf zoveel mogelijk direct aan het kind uitgeven, dat kort je dan op de alimentatie die je zou moeten betalen en zo heeft de ontvangende ouder tenminste nog wat over van de bijstand.
Weg met de monarchie! http://hetis2013.nl
  donderdag 12 juli 2018 @ 19:48:15 #76
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180430446
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:36 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Dat kan ik vanaf hier niet beoordelen. Lees wel dat ze een behandeling krijgt en goed voor haar kind zorgt.
Als is wat wat jij insinueert, hoort dat kind bij TS te verblijven en niet bij moeder.
Dit.
Maar ik snap sowieso niet waarom het kind alleen maar om het weekend bij TS is.
Co-ouderschap is al een behoorlijke tijd een doelstelling, en er moet wel heel wat aan de hand zijn wil een rechter dat een ouder die dat wil weigeren, helemaal als er bij de ouder die anders de primaire zorg heeft verslavingsproblematiek speelt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180432685
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:48 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dit.
Maar ik snap sowieso niet waarom het kind alleen maar om het weekend bij TS is.
Co-ouderschap is al een behoorlijke tijd een doelstelling, en er moet wel heel wat aan de hand zijn wil een rechter dat een ouder die dat wil weigeren, helemaal als er bij de ouder die anders de primaire zorg heeft verslavingsproblematiek speelt.
Omdat de moeder weigert mee te werken aan co ouderschap. En zolang ze hulp blijft accepteren kan het kind gewoon bij haar blijven. Als de rechter denkt dat co ouderschap gaat mislukken doordat de ouders niet met elkaar kunnen communiceren houdt het co ouderschap verhaal op.
pi_180433054
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:28 schreef T-D het volgende:

[..]

Dat ben ik ook niet meer van plan. Tijd dat ze haar eigen boontjes leert doppen.
Dat je kind daar de dupe van gaat wordt interesseert je niet?
  donderdag 12 juli 2018 @ 21:41:46 #79
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180433348
quote:
3s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:05 schreef Armani XL het volgende:

[..]

Als de moeder de kinderalimentatie gebruikt voor andere dingen dan waarvoor het bedoeld is (het kind) en TS dus extra moet betalen zodat het kind alsnog de leuke extraatjes kan doen/krijgen, dan snap ik die aversie wel.
Dat kan in dit geval amper tot niet. Aangezien die moeder in de bijstand zit.
Kinderalimentatie wordt dan gewoon gekort op de bijstand.

En met bijstand is er gewoonweg geen ruimte voor extra's.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 12 juli 2018 @ 21:43:00 #80
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180433388
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:32 schreef T-D het volgende:

[..]

Dan moet ze maar een andere oplossing zoeken.
Ik heb het antwoord op mijn vraag al in de derde reactie ofzo gevonden dus hier mag wel een slotje op.
Of jij bent gewoon een vader en doet wat het beste is voor je kind.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
  donderdag 12 juli 2018 @ 21:44:19 #81
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180433427
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 19:32 schreef Stoney3K het volgende:

[..]

TS had het over verslavingsproblematiek. Dan kun je nergens meer van op aan waar ze het geld aan uitgeeft.
Des te belangrijker dat je als vader aan je kind denkt en zorgt dat die normaal door kan.

Hij betaald maar 280 euro kinderalimentatie zegt hij zelf, dat met een eens in de 14 dagen regeling qua bezoek. Dat is echt heel weinig.
Als dat kind in de basis verzorgt is, dus eten krijgt en tweedehandskleding e.d. dan zou dat geld al op zijn.

In de werkelijkheid zit dat gezin gewoon op bijstands niveau, is die 280 niet extra daarbij, maar wordt gekort. Kortom, bijspringen voor je kind. Waar je al amper de zorg voor hebt, is echt heel normaal.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180433457
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 21:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Des te belangrijker dat je als vader aan je kind denkt en zorgt dat die normaal door kan.
Dit.
Laat de vader dan in elk geval voor kleding en schoenen en schoolgeld zorgen.

Jee TS, het is je kind!
pi_180434344
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 21:43 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Of jij bent gewoon een vader en doet wat het beste is voor je kind.
Het beste voor mijn kind is in dit geval niks meer extra bijleggen. Of als er iets gekocht moet worden het zelf kopen ipv weer geld naar de rekening van kind over te maken.
Ex heeft nog een ouder kind, die krijgt helemaal niks aan alimentatie en dan vind ik het ontzettend zuur dat ik van kind hoor dat het zusje een nieuwe laptop heeft gekregen van de kinderbijslag(die ze dus voor 2 kinderen ontvangt) en dat van mij wordt verwacht dat ik dat zelf allemaal even betaal. Terwijl ex weet dat ik niet zo heel veel verdien, dat ik nog een kind heb die ook spulletjes e.d nodig heeft. En dat mijn huidige vrouw ook niet zo heel veel verdient.
pi_180434450
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 21:44 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Des te belangrijker dat je als vader aan je kind denkt en zorgt dat die normaal door kan.

Hij betaald maar 280 euro kinderalimentatie zegt hij zelf, dat met een eens in de 14 dagen regeling qua bezoek. Dat is echt heel weinig.
Als dat kind in de basis verzorgt is, dus eten krijgt en tweedehandskleding e.d. dan zou dat geld al op zijn.

In de werkelijkheid zit dat gezin gewoon op bijstands niveau, is die 280 niet extra daarbij, maar wordt gekort. Kortom, bijspringen voor je kind. Waar je al amper de zorg voor hebt, is echt heel normaal.
Ik vind 280 euro best veel, zoveel verdien ik nou ook weer niet. De oorspronkelijke regeling was elk weekend maar ex deed daar altijd moeilijk over ivm nieuwe relatie.
pi_180434782
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 22:17 schreef T-D het volgende:

[..]

Het beste voor mijn kind is in dit geval niks meer extra bijleggen. Of als er iets gekocht moet worden het zelf kopen ipv weer geld naar de rekening van kind over te maken.
Ex heeft nog een ouder kind, die krijgt helemaal niks aan alimentatie en dan vind ik het ontzettend zuur dat ik van kind hoor dat het zusje een nieuwe laptop heeft gekregen van de kinderbijslag(die ze dus voor 2 kinderen ontvangt) en dat van mij wordt verwacht dat ik dat zelf allemaal even betaal. Terwijl ex weet dat ik niet zo heel veel verdien, dat ik nog een kind heb die ook spulletjes e.d nodig heeft. En dat mijn huidige vrouw ook niet zo heel veel verdient.
Dan lijkt mij de beste oplossing dat je geen geld meer geeft, maar wel spullen. Dus als zij zegt 'kind heeft nieuwe schoenen nodig', dat jij zegt 'prima dan ga ik die wel met kind kopen'.
pi_180434812
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 22:21 schreef T-D het volgende:

[..]

Ik vind 280 euro best veel, zoveel verdien ik nou ook weer niet. De oorspronkelijke regeling was elk weekend maar ex deed daar altijd moeilijk over ivm nieuwe relatie.
Heeft de rechter toegestemd in het aanpassen van die regeling?
pi_180435839
Nee dat heb ik niet aan de rechter voorgelegd, het ging allemaal al lastig met ex en ik had geen geld meer om mijn advocaat te betalen.
En nee, ex wil dat ik geld op de rekening van ons kind overschrijft en dan koopt zij die spullen voor zover ik weet. Ik heb nooit gevraagd om bonnen ofzo maar nu moet er bijna elke keer dat kind bij ons is geld heen en daar wil ik gewoon vanaf. Ex kan gewoon gaan werken, het jongste (gezamenlijke) kind gaat nu bijna na de middelbare school dus er is geen reden buiten haar verslavingsproblematiek om gewoon zelf te gaan werken, wij zijn nu 5 jaar uit elkaar. Ik vind mijn verwachtingen niet vreemd ofzo.
pi_180436453
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:10 schreef T-D het volgende:
Nee dat heb ik niet aan de rechter voorgelegd, het ging allemaal al lastig met ex en ik had geen geld meer om mijn advocaat te betalen.
En nee, ex wil dat ik geld op de rekening van ons kind overschrijft en dan koopt zij die spullen voor zover ik weet. Ik heb nooit gevraagd om bonnen ofzo maar nu moet er bijna elke keer dat kind bij ons is geld heen en daar wil ik gewoon vanaf. Ex kan gewoon gaan werken, het jongste (gezamenlijke) kind gaat nu bijna na de middelbare school dus er is geen reden buiten haar verslavingsproblematiek om gewoon zelf te gaan werken, wij zijn nu 5 jaar uit elkaar. Ik vind mijn verwachtingen niet vreemd ofzo.
Als de rechter heeft bepaald dat het kind ieder weekend bij jou is, dan ga je het kind gewoon ieder weekend ophalen.

Gewoon op je strepen gaan staan. Als kind iets nodig heeft wil je het best betalen, maar je maakt geen extra geld meer over naar die rekening.

Of zij wel of niet kan werken is niet aan jou om te beoordelen.
pi_180436520
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:39 schreef madam-april het volgende:

[..]

Als de rechter heeft bepaald dat het kind ieder weekend bij jou is, dan ga je het kind gewoon ieder weekend ophalen.

Gewoon op je strepen gaan staan. Als kind iets nodig heeft wil je het best betalen, maar je maakt geen extra geld meer over naar die rekening.

Of zij wel of niet kan werken is niet aan jou om te beoordelen.
Zo makkelijk gaat het dus niet.
pi_180436533
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:42 schreef T-D het volgende:

[..]

Zo makkelijk gaat het dus niet.
Wat niet?
pi_180436626
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:43 schreef madam-april het volgende:

[..]

Wat niet?
Ruzie met ex
Boos kind ,( opgestookt door moeder)
Algemene malaise
pi_180436885
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:47 schreef T-D het volgende:

[..]

Ruzie met ex
Boos kind ,( opgestookt door moeder)
Algemene malaise
Als je kind komt ophalen bedoel je? Of ook als je zegt dat je de extra's wel wil betalen maar daarvoor geen geld meer overmaakt?
pi_180436965
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:59 schreef SummerBreeze het volgende:

[..]

Van partneralimentatie kan ik me dat voorstellen ja. Maar kinderalimentatie wordt in ieder geval door banken/hypotheekverstrekkers/andere financiële instellingen niet als inkomen gezien.

Ik lees op [url=de site van de Rijksoverheid]https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bijstand/vraag-en-antwoord/welke-inkomsten-bijstand-afgetrokken[/url] echte het volgende:

[..]

Apart.
Het is dan ook bedoeld voor de kinderen. Niet voor de hypotheek. Best logisch eigenlijk.
pi_180437150
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 00:09 schreef Frits_Teddy het volgende:

[..]

Het is dan ook bedoeld voor de kinderen. Niet voor de hypotheek. Best logisch eigenlijk.
Maar de kinderen gaan er niet op vooruit op het moment dat de ontvangende ouder in de bijstand zit.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 08:23:14 #95
467592 Cause_Mayhem
I will eat your soul
pi_180440526
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 23:10 schreef T-D het volgende:
Nee dat heb ik niet aan de rechter voorgelegd, het ging allemaal al lastig met ex en ik had geen geld meer om mijn advocaat te betalen.
En nee, ex wil dat ik geld op de rekening van ons kind overschrijft en dan koopt zij die spullen voor zover ik weet. Ik heb nooit gevraagd om bonnen ofzo maar nu moet er bijna elke keer dat kind bij ons is geld heen en daar wil ik gewoon vanaf. Ex kan gewoon gaan werken, het jongste (gezamenlijke) kind gaat nu bijna na de middelbare school dus er is geen reden buiten haar verslavingsproblematiek om gewoon zelf te gaan werken, wij zijn nu 5 jaar uit elkaar. Ik vind mijn verwachtingen niet vreemd ofzo.
Dit zou ik dan idd niet doen, dat overmaken. Zelf die spullen kopen en direct aan het kind geven wel.
Leuk dat mams dat niet wil, maar dat is haar probleem.
Our task must be to free ourselves by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature and its beauty.
pi_180441276
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 08:23 schreef Cause_Mayhem het volgende:

[..]

Dit zou ik dan idd niet doen, dat overmaken. Zelf die spullen kopen en direct aan het kind geven wel.
Leuk dat mams dat niet wil, maar dat is haar probleem.
Dat dus. TS ga eens wat assertiever optreden.
Drop drop drop drop drop drop drop!!!! DROP!!! drop drop drop drop !!
  vrijdag 13 juli 2018 @ 11:03:23 #97
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_180442850
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 18:31 schreef Leandra het volgende:

[..]

En gewoon eens zelf de helft van de tijd voor zijn kind zorgen.
Zo'n om het weekend verdeling is echt achterhaald en te triest voor woorden.
Ik lees dat hij dat wel zou willen, maar dat zijn ex dit tegenhoudt.
pi_180443026
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:03 schreef Qarrad het volgende:

[..]

Ik lees dat hij dat wel zou willen, maar dat zijn ex dit tegenhoudt.
ik niet echt :D

Ik geloof best dat zijn ex het niet wil hoor en dat dat meespeelt, maar ik denk dat hij er zelf ook niet op zit te wachten als ik dit topic lees.
compact en kleverig.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 11:15:45 #99
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_180443079
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:13 schreef JaniesBrownie het volgende:

[..]

ik niet echt :D

Ik geloof best dat zijn ex het niet wil hoor en dat dat meespeelt, maar ik denk dat hij er zelf ook niet op zit te wachten als ik dit topic lees.
En mogelijk zit zijn nieuwe vriendin/vrouw er niet op te wachten.
The love you take is equal to the love you make.
pi_180443145
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:15 schreef Lienekien het volgende:

[..]

En mogelijk zit zijn nieuwe vriendin/vrouw er niet op te wachten.
Wat fijn voor het kind in kwestie.. :{
pi_180446611
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 22:17 schreef T-D het volgende:

[..]

Het beste voor mijn kind is in dit geval niks meer extra bijleggen. Of als er iets gekocht moet worden het zelf kopen ipv weer geld naar de rekening van kind over te maken.
Ex heeft nog een ouder kind, die krijgt helemaal niks aan alimentatie en dan vind ik het ontzettend zuur dat ik van kind hoor dat het zusje een nieuwe laptop heeft gekregen van de kinderbijslag(die ze dus voor 2 kinderen ontvangt) en dat van mij wordt verwacht dat ik dat zelf allemaal even betaal. Terwijl ex weet dat ik niet zo heel veel verdien, dat ik nog een kind heb die ook spulletjes e.d nodig heeft. En dat mijn huidige vrouw ook niet zo heel veel verdient.
Dat jij nog een kind bij een ander hebt en een vrouw hebt (met ook weer een kind..echt..mijn hemel) kan jouw kind niets aan doen .. Ooit was die vrouw goed genoeg om een kind mee te krijgen weet je nog.. echt..
pi_180460667
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 14:04 schreef MevrouwKees het volgende:

[..]

Dat jij nog een kind bij een ander hebt en een vrouw hebt (met ook weer een kind..echt..mijn hemel) kan jouw kind niets aan doen .. Ooit was die vrouw goed genoeg om een kind mee te krijgen weet je nog.. echt..
Mijn vrouw heeft maar 1 kind, die van ons is. Mijn ex heeft twee kinderen.
pi_180461096
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 07:52 schreef T-D het volgende:

[..]

Maar dan heeft de ontvangende ouder er toch niks aan? :?
De persoon die alimentatie betaald kan dit aftrekken van zijn inkomsten belasting, ofwel zijn jaar inkomen (SV loon) daalt.
De persoon dat alimentatie ontvangt stijgt het jaar inkomen en moet belasting erover betalen.
Bij kinderalimentatie zien ze :
Wanneer je een sociale uitkering ontvangt zien ze dit als inkomen en zal je gekort worden, ofwel een prikkel om te gaan werken! Bijstand is geen vangnet om kids op te voeden, het is een tijdelijke voorziening zodat je eten en dak kan betalen, thats it.

Volkomen terecht, al vind ik dit systeem zwaar gedateerd.
Mensen moeten beter leren nadenken voor dat ze aan kinderen beginnen, alimentatie betalingen is momenteel hoger dan ooit, tja had dan je lul in je broek gehouden en even nadenken.

Enige wat TS kan doen is, de 280 euro alimentatie niet betalen, dan krijgt ex weer een volledige uitkering, en dan TS gewoon bijv 150,- cash elke maand aan ex partner geeft, dan help je elkaar zelfs, TS betaald minder houdt meer over, Ex houdt helemaal meer over en volledige bijstand.

[ Bericht 7% gewijzigd door Zwolsboy op 14-07-2018 01:22:33 ]
Interessant he ?
pi_180461897
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:04 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

De persoon die alimentatie betaald kan dit aftrekken van zijn inkomsten belasting, ofwel zijn jaar inkomen (SV loon) daalt.
De persoon dat alimentatie ontvangt stijgt het jaar inkomen en moet belasting erover betalen.
Bij kinderalimentatie zien ze :
Wanneer je een sociale uitkering ontvangt zien ze dit als inkomen en zal je gekort worden, ofwel een prikkel om te gaan werken! Bijstand is geen vangnet om kids op te voeden, het is een tijdelijke voorziening zodat je eten en dak kan betalen, thats it.

Volkomen terecht, al vind ik dit systeem zwaar gedateerd.
Mensen moeten beter leren nadenken voor dat ze aan kinderen beginnen, alimentatie betalingen is momenteel hoger dan ooit, tja had dan je lul in je broek gehouden en even nadenken.

Enige wat TS kan doen is, de 280 euro alimentatie niet betalen, dan krijgt ex weer een volledige uitkering, en dan TS gewoon bijv 150,- cash elke maand aan ex partner geeft, dan help je elkaar zelfs, TS betaald minder houdt meer over, Ex houdt helemaal meer over en volledige bijstand.
Denk je dat? Denk je serieus dat de sociale dienst zou accepteren dat ts stopt met alimentatie betalen?

Dacht het dus ff niet hè! Als ts stopt met betalen, dan komen ze het gewoon bij hem halen. Ze zijn niet gek daar, hij is verplicht om alimentatie te betalen en zolang zij in de bijstand zit kan zij niet zelf beslissen dat hij dat niet meer hoeft te doen. Juist om dergelijke constructies te voorkomen. Dat is gewoon fraude namelijk.


Je kunt trouwens tegenwoordig kinderalimentatie helemaal niet meer opgeven bij je inkomstenbelasting.
pi_180462081
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:54 schreef madam-april het volgende:

[..]

Denk je dat? Denk je serieus dat de sociale dienst zou accepteren dat ts stopt met alimentatie betalen?

Sterker nog, de hoogte van de alimentatie wordt bepaald door een rechter en zo lang die uitspraak niet veranderd door bijvoorbeeld een verzoek om herziening zal de bijstandsuitkering de zelfde hoogte blijven houden in lijn met de laatste uitspraak van de rechter.
Dus als TS stopt met betalen gaat de sociale dienst niet aanvullen tot bijstandsniveau maar houdt hetzelfde bedrag als eerder aan.
SD gaat ook niet de rest van het geld bij TS halen want daar hebben ze niks mee te maken, dat is iets tussen de 2 exen.
Exvrouw kan bij de rechter gaan klagen dat TS de afspraken niet nakomt en daar zal de rechter waarschijnlijk niet blij mee zijn aangezien ten 1e zijn uitspraak genegeerd wordt en ten 2e dat door een tekort aan inkomen het welzijn van het kind ernstig in gevaar wordt gebracht.

Dus Zwolsboy, want daar reageerde madam-april op, jou advies is waarschijnlijk niet meer dan een onderbuikgevoel en ik denk niet dat TS daar iets aan heeft.
Zou hem zelfs behoorlijk in de problemen kunnen brengen.
Voor de duidelijkheid nog even de post van Zwolsboy:

quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:04 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

De persoon die alimentatie betaald kan dit aftrekken van zijn inkomsten belasting, ofwel zijn jaar inkomen (SV loon) daalt.
De persoon dat alimentatie ontvangt stijgt het jaar inkomen en moet belasting erover betalen.
Bij kinderalimentatie zien ze :
Wanneer je een sociale uitkering ontvangt zien ze dit als inkomen en zal je gekort worden, ofwel een prikkel om te gaan werken! Bijstand is geen vangnet om kids op te voeden, het is een tijdelijke voorziening zodat je eten en dak kan betalen, thats it.

Volkomen terecht, al vind ik dit systeem zwaar gedateerd.
Mensen moeten beter leren nadenken voor dat ze aan kinderen beginnen, alimentatie betalingen is momenteel hoger dan ooit, tja had dan je lul in je broek gehouden en even nadenken.

Enige wat TS kan doen is, de 280 euro alimentatie niet betalen, dan krijgt ex weer een volledige uitkering, en dan TS gewoon bijv 150,- cash elke maand aan ex partner geeft, dan help je elkaar zelfs, TS betaald minder houdt meer over, Ex houdt helemaal meer over en volledige bijstand.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 04:50:08 #106
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180462416
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 01:04 schreef Zwolsboy het volgende:

[..]

De persoon die alimentatie betaald kan dit aftrekken van zijn inkomsten belasting, ofwel zijn jaar inkomen (SV loon) daalt.
De persoon dat alimentatie ontvangt stijgt het jaar inkomen en moet belasting erover betalen.
Bij kinderalimentatie zien ze :
Wanneer je een sociale uitkering ontvangt zien ze dit als inkomen en zal je gekort worden, ofwel een prikkel om te gaan werken! Bijstand is geen vangnet om kids op te voeden, het is een tijdelijke voorziening zodat je eten en dak kan betalen, thats it.

Volkomen terecht, al vind ik dit systeem zwaar gedateerd.
Mensen moeten beter leren nadenken voor dat ze aan kinderen beginnen, alimentatie betalingen is momenteel hoger dan ooit, tja had dan je lul in je broek gehouden en even nadenken.

Enige wat TS kan doen is, de 280 euro alimentatie niet betalen, dan krijgt ex weer een volledige uitkering, en dan TS gewoon bijv 150,- cash elke maand aan ex partner geeft, dan help je elkaar zelfs, TS betaald minder houdt meer over, Ex houdt helemaal meer over en volledige bijstand.
De grootste onzinpost van dit topic.
Kinderalimentatie is niet aftrekbaar, en stoppen met betalen van de vastgestelde kinderalimentatie is het domste dat TS kan doen.

Echt, verzin toch niet van dit soort BS om vervolgens te doen alsof het ergens op slaat.

Tevens is er niets achterhaald an kinderalimentatie, en al helemaal niet wanneer iemand amper voor het kind zorgt, om het weekend naar papa, dat is achterhaald.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 juli 2018 @ 13:45:38 #107
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_180467270
Ik vind het niet raar dat er gekort word. Simpel gesteld ontvangt de uitkeringsgerechtigde een alleenstaande met kinderen uitkering. Niet zo raar dat het kindsdeel bij de vader vandaan dient te komen, of in ieder geval een deel daarvan.

En ja, ik ben zelf alimentatieplichtig en betaal dan ook graag voor mijn kind. Al zie ik liever dat de moeder zelf een inkomen genereert en dus de alimentatie kan aanwenden voor het kind, in plaats van dat ik de uitkering aanvul.

Ik zou dan ook voorstander zijn van het verstrekken van uitkeringen voor alleen alleenstaanden, wanneer de vader in beeld is. Zodoende blijft het geschuif met geld achterwege en kan men af van het rare idee dat vaders de gemeenten ontlasten, terwijl ze eigenlijk gewoon hun verantwoordelijkheden nemen.

[ Bericht 54% gewijzigd door M1stral op 14-07-2018 13:52:34 ]
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 14 juli 2018 @ 13:55:47 #108
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180467411
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:45 schreef M1stral het volgende:
Ik vind het niet raar dat er gekort word. Simpel gesteld ontvangt de uitkeringsgerechtigde een alleenstaande met kinderen uitkering. Niet zo raar dat het kindsdeel bij de vader vandaan dient te komen, of in ieder geval een deel daarvan.
Nee, alleenstaand met of zonder kinderen maakt tegenwoordig niet meer uit.
Het verschil wordt gecompenseerd door het kindgebonden budget.

Vroeger, toen de bijstandsuitkering voor een alleenstaande ouder nog hoger was dan voor een alleenstaande moest de alleenstaande ouder in de bijstand het belastingvoordeel voor alleenstaande ouders weer inleveren bij de sociale dienst.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 juli 2018 @ 13:58:26 #109
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_180467444
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:55 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, alleenstaand met of zonder kinderen maakt tegenwoordig niet meer uit.
Het verschil wordt gecompenseerd door het kindgebonden budget.

Vroeger, toen de bijstandsuitkering voor een alleenstaande ouder nog hoger was dan voor een alleenstaande moest de alleenstaande ouder in de bijstand het belastingvoordeel voor alleenstaande ouders weer inleveren bij de sociale dienst.
Ik ben er dan niet helemaal in thuis, ging me eigenlijk meer om de boodschap dan de daadwerkelijke onderbouwing en de daaraan verbonden feiten.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 14 juli 2018 @ 14:03:28 #110
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180467501
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:58 schreef M1stral het volgende:

[..]

Ik ben er dan niet helemaal in thuis, ging me eigenlijk meer om de boodschap dan de daadwerkelijke onderbouwing en de daaraan verbonden feiten.
Maar de boodschap is gebaseerd op achterhaalde feiten, en de huidige feiten sluiten jouw oplossing al uit, maar hebben de uitkering sowieso beperkt tot het niveau van een alleenstaande.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180468358
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 00:42 schreef T-D het volgende:

[..]

Mijn vrouw heeft maar 1 kind, die van ons is. Mijn ex heeft twee kinderen.
jij hebt een kind bij die vrouw die om alimentatie vraagt en je hebt een nieuw kind bij je huidige partner.. En dat jouw partner niet veel verdient is ook niet probleem van ex..
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:07:09 #112
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_180468777
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:03 schreef Leandra het volgende:

[..]

Maar de boodschap is gebaseerd op achterhaalde feiten, en de huidige feiten sluiten jouw oplossing al uit, maar hebben de uitkering sowieso beperkt tot het niveau van een alleenstaande.
Dan is het als je het zo bekijkt toch juist merkwaardig dat de alimentatie gekort word op de uitkering? Je zou verwachten dat de alimentatie dan juist verrekend word met het kindgebonden budget.

Het zal overigens best een doel dienen, maar in theorie betaal ik voor mijn kind en niet voor mijn ex.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:49:28 #113
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180469613
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:07 schreef M1stral het volgende:

[..]

Dan is het als je het zo bekijkt toch juist merkwaardig dat de alimentatie gekort word op de uitkering? Je zou verwachten dat de alimentatie dan juist verrekend word met het kindgebonden budget.

Het zal overigens best een doel dienen, maar in theorie betaal ik voor mijn kind en niet voor mijn ex.
Nee, men voorkomt daarmee ongelijkheid.
Een alleenstaande ouder in de bijstand heeft daarmee bij X kinderen een X bedrag te besteden, ongeacht of de ex een klapkoper is of 450 per kind per maand aan alimentatie moet betalen.

Het stimuleert de ouder in de bijstand juist uit de bijstand te komen, want dan wordt de alimentatie niet verrekend.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180471240
ik heb zo'n exgenoot die het absolute minimum aan kinderalimentatie niet eens wil betalen, want hij is zó arm _O-
...
pi_180471291
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:05 schreef sacha het volgende:
ik heb zo'n exgenoot die het absolute minimum aan kinderalimentatie niet eens wil betalen, want hij is zó arm _O-
willen? Hoe komt hij erbij dat het een kwestie van willen is? Er ligt toch gewoon een gerechtelijke uitspraak, neem ik aan?
  zaterdag 14 juli 2018 @ 17:26:30 #116
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_180471622
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Nee, men voorkomt daarmee ongelijkheid.
Een alleenstaande ouder in de bijstand heeft daarmee bij X kinderen een X bedrag te besteden, ongeacht of de ex een klapkoper is of 450 per kind per maand aan alimentatie moet betalen.

Het stimuleert de ouder in de bijstand juist uit de bijstand te komen, want dan wordt de alimentatie niet verrekend.
Verhelderend.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_180471735
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:08 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

willen? Hoe komt hij erbij dat het een kwestie van willen is? Er ligt toch gewoon een gerechtelijke uitspraak, neem ik aan?
hij is te dom om te poepen doedie :)
...
  zaterdag 14 juli 2018 @ 17:33:01 #118
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_180471779
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:08 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

willen? Hoe komt hij erbij dat het een kwestie van willen is? Er ligt toch gewoon een gerechtelijke uitspraak, neem ik aan?
Er hoeft geen gerechtelijke uitspraak te liggen. Je kan onderling gewoon afspraken maken voor de alimentatie, dat dit in praktijk niet altijd gebeurt of lukt is een ander verhaal.

Diverse mogelijkheden. Meestal zal de ex-partner de alimentatieplichtige vragen de alimentatie te voldoen, indien dit niet gebeurt dan kan je de rechter er zich over laten buigen. Je kan ook met een mediator om tafel gaan zitten of het voorstel tot alimentatie laten bekrachtigen door de rechter. Dit is wat anders, dan daadwerkelijk veroordeeld worden tot het voldoen aan de alimentatieplicht. Een acte op laten stellen bij een notaris is eveneens een optie.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_180472069
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:33 schreef M1stral het volgende:

[..]

Er hoeft geen gerechtelijke uitspraak te liggen. Je kan onderling gewoon afspraken maken voor de alimentatie, dat dit in praktijk niet altijd gebeurt of lukt is een ander verhaal.

Diverse mogelijkheden. Meestal zal de ex-partner de alimentatieplichtige vragen de alimentatie te voldoen, indien dit niet gebeurt dan kan je de rechter er zich over laten buigen. Je kan ook met een mediator om tafel gaan zitten of het voorstel tot alimentatie laten bekrachtigen door de rechter. Dit is wat anders, dan daadwerkelijk veroordeeld worden tot het voldoen aan de alimentatieplicht. Een acte op laten stellen bij een notaris is eveneens een optie.
klopt, ik dacht dat het helder en overzichtelijk geregeld was, niets is minder waar, na vriendelijk verzoeken nu met een mediator aan de slag, daarna zien we dan wel weer, heb geen zin om te gaan schuimbekken voor 25 euro, ben er wel klaar mee :)
...
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:03:26 #120
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_180472399
Je kan altijd de rechter nog verzoeken de hoogte van de alimentatie te laten vaststellen.

Ikzelf heb het overigens onderling geregeld op basis van de voor alimentatie geldende regels m.b.t. "de behoefte ".

Maar met mij valt dan ook prima een afspraak te maken.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_180472422
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:03 schreef M1stral het volgende:

Maar met mij valt dan ook prima een afspraak te maken.
dat zal het verschil zijn :Y
...
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:07:30 #122
241156 M1stral
Denim Connaisseur
pi_180472467
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:04 schreef sacha het volgende:

[..]

dat zal het verschil zijn :Y
Toch zonde. Het betreft gewoon een tegemoetkoming in de kosten van je eigen kroost.
[b]Op dinsdag 11 oktober 2011 23:06 schreef zwartemarktplaats het volgende:[/b]
Als Momotaro een voetbalteam was dan had jij waarschijnlijk een stadionverbod :P
Blog
pi_180472864
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:30 schreef sacha het volgende:

[..]

hij is te dom om te poepen doedie :)
hij heeft zijn eigen werkelijkheid ja, ben je mooi klaar mee. Maar heeft de gemeente niet aan bijstandsverhaal gedaan dan toen?
pi_180472900
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:28 schreef Doedezemaar het volgende:

[..]

hij heeft zijn eigen werkelijkheid ja, ben je mooi klaar mee. Maar heeft de gemeente niet aan bijstandsverhaal gedaan dan toen?
na de mediator ga ik dat doen :)
...
pi_180472921
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:07 schreef M1stral het volgende:

[..]

Toch zonde. Het betreft gewoon een tegemoetkoming in de kosten van je eigen kroost.
ehm ja, toch denken sommige daar anders over, jammer genoeg :)


herstel: sommige denken niet of kunnen dat niet denken
...
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')