abonnement bol.com Unibet Coolblue
  woensdag 11 juli 2018 @ 19:41:08 #1
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_180405389
Hallo,

Ik ben op zoek naar een Tablet. Deze zal voornamelijk gebruikt worden om te surfen en FOK!ken op de bank. Als het een beetje kan, moet hij ook in de tuin kunnen worden gebruikt (al ben ik me er van bewust dat een tablet daar vanwege de reflecties niet altijd even geschikt voor is). Wil hem ook gebruiken om TV te kijken in de slaapkamer of als extra schermpje bij bijvoorbeeld een sportevenement. De camera interesseert me geen mallemoer (overbodige gadget). Ik hoef geen foto's te bewerken en voor typewerk gebruik ik gewoon de laptop. Spelletje op de bank of aan de eettafel spelen lijkt me wel relaxed.

Wensen:
• 4:3 schermverhouding => handiger om te internetten
• Goed helder scherm (het liefst met anti-reflecterende schermcoating) => ook buiten bruikbaar
• Goede accu (het liefst met snellaad-functie) => t.b.v. beschikbaarheid tablet
• Up-to-date HW en OS => geen zin om met verouderde meuk opgescheept te zitten waarbij geen updates mogelijk zijn.
• Snelle processor, genoeg RAM => Systeem moet vlot zonder haperingen lopen; ook als er iets zwaardere spellen op gespeeld worden.

Budget ligt in principe open (tot het redelijke natuurlijk). Ik hoef er beslist niet mee naar de maan; een medium budget tablet (200 a 300 euro) zou dus moeten voldoen. Als iemand me kan overtuigen dat een high end tablet echt meerwaarde biedt t.o.v. een midrange tablet dan sta ik daarvoor open.

Om het concreet te maken, zit ik te twijfelen tussen de Samsung Galaxy Tab A, Samsung Galaxy Tab S2 en Samsung Galaxy Tab S3. Puur qua HW-specificaties moet de S2 makkelijk voldoen; alleen geeft het me geen lekker gevoel gelijk met enigszins verouderde meuk te zitten opgescheept. Dan zou ik (puur voor het gevoel) liever voor de S3 gaan, al is het de vraag of je echt verschil in performance merkt tussen de S2 en S3.

Heb ook nagedacht over een iPad, een iPad Mini heeft bijvoorbeeld een anti-reflecterende coating. Maargoed, 8'' is nauwelijks groter dan mijn smartphone met een 5'' scherm. Dan toch liever een 10''scherm...

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 11-07-2018 21:19:14 ]
  woensdag 11 juli 2018 @ 19:59:38 #3
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_180405915
Ook ik zou een iPad aanraden. Waar er bij telefoons minder verschil in zit, vind ik het kwaliteitsverschil tussen tablets van bv Samsung en iPads echt enorm groot. Ik heb een paar Android tablets gehad (waaronder van Samsung), maar ik vond het niet fijn werken. Accu hield het niet lang vol. Ik weet niet wat voor telefoon/laptop je hebt? Als je al een iPhone of Macbook hebt werkt de synchronisatie natuurlijk ook wat beter. Zelfde geldt voor Samsung uiteraard. Al zijn er zat opties om te syncen, ook als je telefoon en tablet niet van hetzelfde merk zijn.

Apple is wat duurder, maar ze blijven wel langer meer waard. Over het algemeen ook wat stabieler/sneller imo. Bij Android heb je dan weer meer keuze voor apps, al heb je alle belangrijke apps ook wel voor ios.

Voor 300 euro zou ik idd de normale iPad 2018 nemen.

Succes met je besluit!
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:10:52 #4
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180406352
Neem een iPad, heb je heel erg veel en lang plezier van. Mijn iPad twee en vier zijn nog steeds in gebruik bij familie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180406535
Ipad of een microsoft surface.
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:32:15 #6
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_180406977
quote:
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:59 schreef AlwaysHappy het volgende:
Ook ik zou een iPad aanraden. Waar er bij telefoons minder verschil in zit, vind ik het kwaliteitsverschil tussen tablets van bv Samsung en iPads echt enorm groot. Ik heb een paar Android tablets gehad (waaronder van Samsung), maar ik vond het niet fijn werken. Accu hield het niet lang vol. Ik weet niet wat voor telefoon/laptop je hebt? Als je al een iPhone of Macbook hebt werkt de synchronisatie natuurlijk ook wat beter. Zelfde geldt voor Samsung uiteraard. Al zijn er zat opties om te syncen, ook als je telefoon en tablet niet van hetzelfde merk zijn.

Apple is wat duurder, maar ze blijven wel langer meer waard. Over het algemeen ook wat stabieler/sneller imo. Bij Android heb je dan weer meer keuze voor apps, al heb je alle belangrijke apps ook wel voor ios.

Voor 300 euro zou ik idd de normale iPad 2018 nemen.

Succes met je besluit!
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:10 schreef Pietverdriet het volgende:
Neem een iPad, heb je heel erg veel en lang plezier van. Mijn iPad twee en vier zijn nog steeds in gebruik bij familie
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:19 schreef tailfox het volgende:
Ipad of een microsoft surface.
Bedankt voor jullie advies!

Telefoon: HTC One M8 (Android)
Laptop: ASUS R556LA-DM838H (Windows)

Ik maak me idd wel een beetje zorgen over de synchronisatie met mijn laptop. ICT-Noob vraag: kun je met een kabeltje een iPad met mijn laptop verbinden. :@ Of zijn er andere (draadloze) mogelijkheden?

Verder is het enigszins irritant dat je geen extra geheugenkaartje kunt plaatsen. Is 32GB toereikend? Er zit namelijk een behoorlijk prijsverschil tussen 32GB en 128GB versie.

Hoe zit het trouwens met iOS Apps? Moet je die kopen? Ik heb bijvoorbeeld op mijn HTC nog nooit een app gekocht...

Als ik voor de iPad kies, dan is het de 2018 versie. Die kost incl. tablethoes 435 euro. Natuurlijk veel centjes, maar je hebt wel iets degelijks waar je de nodige jaren mee vooruit kunt.
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:36:02 #7
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180407135
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]


[..]


[..]


[..]

Bedankt voor jullie advies!

Telefoon: HTC One M8 (Android)
Laptop: ASUS R556LA-DM838H (Windows)

Ik maak me idd wel een beetje zorgen over de synchronisatie met mijn laptop. ICT-Noob vraag: kun je met een kabeltje een iPad met mijn laptop verbinden. :@ Of zijn er andere (draadloze) mogelijkheden?

Verder is het enigszins irritant dat je geen extra geheugenkaartje kunt plaatsen. Is 32GB toereikend? Er zit namelijk een behoorlijk prijsverschil tussen 32GB en 128GB versie.

Hoe zit het trouwens met iOS Apps? Moet je die kopen? Ik heb bijvoorbeeld op mijn HTC nog nooit een app gekocht...

Als ik voor de iPad kies, dan is het de 2018 versie. Die kost incl. tablethoes 435 euro. Natuurlijk veel centjes, maar je hebt wel iets degelijks waar je de nodige jaren mee vooruit kunt.
Er zijn gratis en koop apps, maar wat wil je synchroniseren met je laptop? Ja, je kan je iPad met een kabeltje aan je laptop hangen. Maar ik moet eerlijk zeggen, ik gebruik alleen mijn zakelijke laptop nog, mijn privé laptop gebruik ik nauwelijks nog. Als 32 Gb niet genoeg is, is er altijd nog iCloud
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:02:17 #8
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_180410222
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:32 schreef Van_Poppel het volgende:

[..]

[..]

[..]

[..]

Bedankt voor jullie advies!

Telefoon: HTC One M8 (Android)
Laptop: ASUS R556LA-DM838H (Windows)

Ik maak me idd wel een beetje zorgen over de synchronisatie met mijn laptop. ICT-Noob vraag: kun je met een kabeltje een iPad met mijn laptop verbinden. :@ Of zijn er andere (draadloze) mogelijkheden?

Verder is het enigszins irritant dat je geen extra geheugenkaartje kunt plaatsen. Is 32GB toereikend? Er zit namelijk een behoorlijk prijsverschil tussen 32GB en 128GB versie.

Hoe zit het trouwens met iOS Apps? Moet je die kopen? Ik heb bijvoorbeeld op mijn HTC nog nooit een app gekocht...

Als ik voor de iPad kies, dan is het de 2018 versie. Die kost incl. tablethoes 435 euro. Natuurlijk veel centjes, maar je hebt wel iets degelijks waar je de nodige jaren mee vooruit kunt.
32 GB is wel genoeg gok ik. Helemaal als het je voornamelijk om wat spelletjes/internet/wat foto's gaat.

Kabeltje kan je gewoon gebruiken ja, al doe ik dat amper. Gewoon cloud services :)

Belangrijkste apps zijn gewoon gratis. Voor sommige moet je betalen, maar dat heb je bij Android ook. Ik heb in ieder geval aardig wat apps en heb er voor geen een moeten betalen.
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
pi_180447828
Ik heb zelf geen iPad maar als je bedoeld met kabeltje er tussen hangen en dan browsen via je windows verkenner, dan kan dat dacht ik niet met een iPad. Je hebt altijd iTunes nodig om bij je bestanden te kunnen. Wat dat betreft is een iPad weer minder gebruiksvriendelijk.
Music was my first love, and it will be my last.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 17:39:26 #10
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180450506
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 15:12 schreef Bartje1981 het volgende:
Ik heb zelf geen iPad maar als je bedoeld met kabeltje er tussen hangen en dan browsen via je windows verkenner, dan kan dat dacht ik niet met een iPad. Je hebt altijd iTunes nodig om bij je bestanden te kunnen. Wat dat betreft is een iPad weer minder gebruiksvriendelijk.
Maar zoals ik TS al vroeg, waarom zou je je iPad aan je computer willen hangen? Bestanden kan je veel eenvoudiger overzetten met iCloud. Waarom zou je je tablet volzetten met bv muziek of film?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180450569
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:39 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar zoals ik TS al vroeg, waarom zou je je iPad aan je computer willen hangen? Bestanden kan je veel eenvoudiger overzetten met iCloud. Waarom zou je je tablet volzetten met bv muziek of film?
Waarom zou je een 3e partij toegang geven tot jouw bestanden?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 17:44:38 #12
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180450630
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:42 schreef m1st1g het volgende:

[..]

Waarom zou je een 3e partij toegang geven tot jouw bestanden?
:Z
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180450936
Eerst altijd samsung gehad, sinds recent de iPad pro 2017.. ik zou echt nooit meer iets anders willen als ik eerlijk ben.
Wat is dat ding retesnel, goed geluid, mooi beeld (hoewel wel dikke balken boven en onder maar goed dat merk je na een tijd niet meer) en ook voor wat gamen is het als een dikke laptop.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 18:06:39 #14
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180451111
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:42 schreef m1st1g het volgende:

[..]

Waarom zou je een 3e partij toegang geven tot jouw bestanden?
Nooit van WiFi direct transfer gehoord?
pi_180451626
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 18:06 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nooit van WiFi direct transfer gehoord?
Pietverdriet had het over iCloud. :O
  vrijdag 13 juli 2018 @ 18:41:10 #16
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180451908
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 18:28 schreef m1st1g het volgende:

[..]

Pietverdriet had het over iCloud. :O
Van alle 3de partij clouds zou ik naast transip stack die van Apple het meest vertrouwen. Privacy is een van hun paradepaardjes en bij Google is het userdata.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
  zaterdag 14 juli 2018 @ 13:51:02 #17
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_180467347
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 17:42 schreef m1st1g het volgende:

[..]

Waarom zou je een 3e partij toegang geven tot jouw bestanden?
Het is Apple, niet Google he.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
pi_180478774
Ik heb zelf al vele jaren de Lenovo Yoga tablet met ingebouwde stand en accuduur van iets van 20 uren.
Vooral handig als je moet typen of films kijken. Hartstikke leuk die iPads, maar ze zijn alleen echt bruikbaar met die afschuwelijk lompe hoezen er omheen.
  zondag 15 juli 2018 @ 00:43:18 #19
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180480287
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:54 schreef oheng het volgende:
Ik heb zelf al vele jaren de Lenovo Yoga tablet met ingebouwde stand en accuduur van iets van 20 uren.
Vooral handig als je moet typen of films kijken. Hartstikke leuk die iPads, maar ze zijn alleen echt bruikbaar met die afschuwelijk lompe hoezen er omheen.
Die ingebouwde standaard is inderdaad een groot gemis bij de iPad. Nu valt het prima op te lossen met een tablet standaard, ook zonder hoes, maar dat blijft een stuk minder praktisch dan wat ik van de Surface Pro gewend ben.

Daarentegen is de iPad in vrijwel elke tablet-taak veel beter.

Als je een tablet wilt is de iPad eigenlijk de enige serieuze optie. Als je echter een laptop in de vorm van een tablet wilt, heb je een hele hoop uitstekende opties. Ik ben zelf groot fan van deze vormfactor, maar zelfs de beste Windows tablet is geen vervanger voor het casual gemak van de iPad. Dat blijft het apparaat dat hier in huis het meeste wordt gebruikt.

Voor filmavond hangen we hem aan de televisie. De kinderen doen er hun huiswerk op. Ik lees er de proefschriften van collega's en vrienden op. Het is de fijnste manier om foto's die we met onze iPhones maken te bewerken en delen. En je kunt er met een bluetooth controller nog verdomd leuk om gamen ook.

Grote kans dat de laptop met de komst van de nieuwe iPads de deur uit gaat en ik een NUC aan de televisie hang voor de enkele keren dat ik Windows nodig heb. Buiten dat begint de iPad nu eindelijk zijn beloftes in te lossen. In ieder geval voor mijn gebruik.

En voor de ¤329,- die de 2018 iPad kost, krijg je verdomd veel waar voor je geld in een tablet die alles kan wat de duurdere uitvoeringen ook kunnen, en daarin helemaal niet merkbaar langzamer is.
  zondag 15 juli 2018 @ 10:08:35 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180484088
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 00:43 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Die ingebouwde standaard is inderdaad een groot gemis bij de iPad. Nu valt het prima op te lossen met een tablet standaard, ook zonder hoes, maar dat blijft een stuk minder praktisch dan wat ik van de Surface Pro gewend ben.

Daarentegen is de iPad in vrijwel elke tablet-taak veel beter.

Als je een tablet wilt is de iPad eigenlijk de enige serieuze optie. Als je echter een laptop in de vorm van een tablet wilt, heb je een hele hoop uitstekende opties. Ik ben zelf groot fan van deze vormfactor, maar zelfs de beste Windows tablet is geen vervanger voor het casual gemak van de iPad. Dat blijft het apparaat dat hier in huis het meeste wordt gebruikt.

Voor filmavond hangen we hem aan de televisie. De kinderen doen er hun huiswerk op. Ik lees er de proefschriften van collega's en vrienden op. Het is de fijnste manier om foto's die we met onze iPhones maken te bewerken en delen. En je kunt er met een bluetooth controller nog verdomd leuk om gamen ook.

Grote kans dat de laptop met de komst van de nieuwe iPads de deur uit gaat en ik een NUC aan de televisie hang voor de enkele keren dat ik Windows nodig heb. Buiten dat begint de iPad nu eindelijk zijn beloftes in te lossen. In ieder geval voor mijn gebruik.

En voor de ¤329,- die de 2018 iPad kost, krijg je verdomd veel waar voor je geld in een tablet die alles kan wat de duurdere uitvoeringen ook kunnen, en daarin helemaal niet merkbaar langzamer is.
Het ontbreken van een standaard vind ik in de categorie zoeken wat er niet opzit en daar theater over maken gezeur.
Geen enkele tablet fabrikant komt in de buurt van wat Apple maakt.
Verder, Apple geeft 6 jaar iOS updates op de i devices. Kom daar maar eens om bij Android
Nu alle iPhones en IPads 64 bits zijn zal de iOS ondersteuning in de praktijk veel langer zijn
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 15 juli 2018 @ 13:03:12 #21
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_180487553
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 00:43 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Die ingebouwde standaard is inderdaad een groot gemis bij de iPad.
Ik heb 'm nog nooit gemist, en ik heb al iPad's sinds dag 1.

Wat moet je er in hemelsnaam mee ?
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 15 juli 2018 @ 13:35:35 #22
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180488175
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:03 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ik heb 'm nog nooit gemist, en ik heb al iPad's sinds dag 1.

Wat moet je er in hemelsnaam mee ?
Zeuren dat ie er niet opzit, net als een geheugenkaartslot ofzo
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 15 juli 2018 @ 13:50:35 #23
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180488450
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het ontbreken van een standaard vind ik in de categorie zoeken wat er niet opzit en daar theater over maken gezeur.
Geen enkele tablet fabrikant komt in de buurt van wat Apple maakt.
Verder, Apple geeft 6 jaar iOS updates op de i devices. Kom daar maar eens om bij Android
Nu alle iPhones en IPads 64 bits zijn zal de iOS ondersteuning in de praktijk veel langer zijn
Dat mag jij vinden. Ik mis het als ik van de Surface naar de iPad switch.

Overigens zeg ik nergens dat de Surface een betere tablet is. Maar blijkbaar moet elk punt van kritiek van tafel geveegd worden als "onzin", want elk product van Apple is perfect.
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:03 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Ik heb 'm nog nooit gemist, en ik heb al iPad's sinds dag 1.

Wat moet je er in hemelsnaam mee ?
De iPad neerzetten als je een film kijkt. Of als je lange documenten aan het typen bent. Of als je een spel aan het spelen bent met controller.

Het is niet zo'n rare gedachte, hoor. Niet iedereen doet exact hetzelfde met zijn iPad als jij, dus dat jij hem "nooit gemist" hebt, neemt niet weg dat anderen het wél een meerwaarde kunnen vinden.

Zullen we anders gewoon even niet ons persoonlijke gebruik bij anderen opdringen?
  zondag 15 juli 2018 @ 14:10:22 #24
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_180488851
quote:
Zullen we anders gewoon even niet ons persoonlijke gebruik bij anderen opdringen?
Dat doen ze dan ook nergens. Zeggen enkel dat hun er niks mee hebben en niet zouden weten waarvoor ze het zouden moeten gebruiken (wat ook mag). Al kan het vanuit hun kant wel wat rustiger benoemd worden :)

Overigens ben ik het helemaal met je eens; zat taken die gewoon veel makkelijker zijn met een standaard. ^O^
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 15 juli 2018 @ 14:57:07 #25
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180490135
Heeft TS eigenlijk al zijn keuze gemaakt?

Ik denk dat de iPad de enige echte optie is in dit geval. En wat synchronisatie betreft: de app Documents van Readdle biedt super eenvoudige synchronisatie via wifi. Kwestie van naar een internet adres gaan, de QR-code met je iPad/iPhone scannen, en je hebt directe toegang tot alle bestanden in de app. Documenten van je iPad halen of toevoegen vanaf je laptop/pc is een kwestie van drag & drop en de WiFi-direct synchronisatie is net zo snel als Airdrop op een Mac. Daarnaast heeft de app ingebouwde readers voor EPUB en pdf, en een videospeler die de meeste bestandsformaten zonder problemen afspeelt. Tot slot kun je vanuit de Documents app al je bestanden naar andere applicaties kopiëren.

Oh, en Googl Drive, Onedrive, Dropbox en iCloud Drive zijn ook nog eens ondersteund ^O^


Ik heb de app al jaren op mijn iPhone, maar waar ik hem eerst voornamelijk als reader gebruikte, is het sinds de laatste update veruit de krachtigste documenten app op iOS geworden. Naar mijn mening een onmisbare applicatie, die de iPad meteen een veel serieuzere laptop-vervanger maakt.
  zondag 15 juli 2018 @ 18:01:32 #26
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_180495611
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:50 schreef Splackavellie02 het volgende:
De iPad neerzetten als je een film kijkt. Of als je lange documenten aan het typen bent. Of als je een spel aan het spelen bent met controller.
Waarom zou je dat op een iPad willen doen ? Hoe doe je dat dan, iPad op de koffie tafel en dan film kijken op dat mini-schermpje terwijl je TV ongebruikt aan de muur hangt ?

iPad's zijn super handige apparaten maar voor de dingen die jij nu opnoemt absoluut niet geschikt.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  zondag 15 juli 2018 @ 18:10:32 #27
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180495817
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:50 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat mag jij vinden. Ik mis het als ik van de Surface naar de iPad switch.

Maar er zit ook geen toetsenbord aan de iPad
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 15 juli 2018 @ 18:54:37 #28
273461 AlwaysHappy
You've Been Gilmored!
pi_180497653
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:01 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Waarom zou je dat op een iPad willen doen ? Hoe doe je dat dan, iPad op de koffie tafel en dan film kijken op dat mini-schermpje terwijl je TV ongebruikt aan de muur hangt ?

iPad's zijn super handige apparaten maar voor de dingen die jij nu opnoemt absoluut niet geschikt.
Voor jou zijn ze ongeschikt, wil niet zeggen dat dat voor iedereen zo is. Zoveel mensen die ik ken die liever iets kijken op een tablet dan op een tv. Zelfde met gamen ed :)
Nintendo Switch: SW-1156-9327-1516 | Xbox Series X: Alwayshappyz | Photographer: D750, 24mm, 50mm, 85mm | TV Shows: Gilmore Girls, Grey's Anatomy, His Dark Materials, Veronica Mars, Fringe, The Good Wife, The Crown & More.
  zondag 15 juli 2018 @ 19:01:01 #29
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180497869
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:01 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Waarom zou je dat op een iPad willen doen ? Hoe doe je dat dan, iPad op de koffie tafel en dan film kijken op dat mini-schermpje terwijl je TV ongebruikt aan de muur hangt ?

iPad's zijn super handige apparaten maar voor de dingen die jij nu opnoemt absoluut niet geschikt.
Jij zit nooit voor werk in hotels? Jij gaat nooit op vakantie? En ik heb geen televisie in de slaapkamer hangen.
Zo klein is dat 12.9” “mini schermpje” niet, hoor.

En achteruit gezakt op de bank met de iPad op tafel wil dat ook prima gamen.

Nogmaals: wil je jouw persoonlijke gebruik niet aan de rest van de wereld opdringen?
  zondag 15 juli 2018 @ 19:03:13 #30
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180497927
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:10 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Maar er zit ook geen toetsenbord aan de iPad
Wel als ik schrijf. En aan de Surface zit ook lang niet altijd een toetsenbord. Ik kan deze opmerking daarom niet echt plaatsen, sorry.
  maandag 16 juli 2018 @ 00:20:23 #31
311468 Van_Poppel
Voormalig kopman van Gertje
pi_180504525
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:57 schreef Splackavellie02 het volgende:
Heeft TS eigenlijk al zijn keuze gemaakt?
Nog niet :') Besluiteloosheid is best wel een onhandige karaktereigenschap, maar gezien de enthousiaste iPad-adviezen, ga ik daar waarschijnlijk voor kiezen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Van_Poppel op 16-07-2018 05:23:52 ]
  maandag 16 juli 2018 @ 00:57:10 #32
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180504884
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:03 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wel als ik schrijf. En aan de Surface zit ook lang niet altijd een toetsenbord. Ik kan deze opmerking daarom niet echt plaatsen, sorry.
Je klaagde dat de iPad geen standaard heeft,,vandaar, het heeft ook geen extern keybord
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180505021
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het ontbreken van een standaard vind ik in de categorie zoeken wat er niet opzit en daar theater over maken gezeur.
Geen enkele tablet fabrikant komt in de buurt van wat Apple maakt.
Verder, Apple geeft 6 jaar iOS updates op de i devices. Kom daar maar eens om bij Android
Nu alle iPhones en IPads 64 bits zijn zal de iOS ondersteuning in de praktijk veel langer zijn
Het heeft alles met ergonomie te maken. Een tablet is voor mij (en een hoop andere mensen) niet ergonomisch. Ik werk vaak met tablets, en het is altijd net alsof ik een muurtegel in handen heb.

Ik kan in ieder geval nooit meer een normale tablet nemen. Het is alsof je terug moet naar een zwart/wit TV. Of naar internetten via een modem. Geen wonder dat de tablet markt stagneert.
  maandag 16 juli 2018 @ 02:55:42 #34
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180505480
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 00:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je klaagde dat de iPad geen standaard heeft,,vandaar, het heeft ook geen extern keybord
Jawel. En daarin heb je meer keuze dan voor elke andere tablet.
  maandag 16 juli 2018 @ 09:06:21 #35
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_180507824
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Jij zit nooit voor werk in hotels?
Nee.
quote:
Jij gaat nooit op vakantie?
Nee, waarom zou ik me gaan lopen behelpen in m'n vrije tijd als ik thuis alles voor elkaar heb ?
quote:
En ik heb geen televisie in de slaapkamer hangen.
Ik ook niet. De slaapkamer is om te slapen, niet om TV te kijken.
quote:
Zo klein is dat 12.9” “mini schermpje” niet, hoor.
12.9" is nogal een verschil met m'n 65" TV.
quote:
En achteruit gezakt op de bank met de iPad op tafel wil dat ook prima gamen.
Again. een stuk lekkerder op de 65" OLED. En dan hebben we het nog niet eens over het geluid. Hoe dacht jij te gaan gamen zonder surround sound ?
quote:
Nogmaals: wil je jouw persoonlijke gebruik niet aan de rest van de wereld opdringen?
Iedereen heeft recht op mijn mening.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 16 juli 2018 @ 15:27:52 #36
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180515260
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:06 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Nee.

[..]

Nee, waarom zou ik me gaan lopen behelpen in m'n vrije tijd als ik thuis alles voor elkaar heb ?

Wilde gok, maar jij hebt zeker geen kinderen?
quote:
Ik ook niet. De slaapkamer is om te slapen, niet om TV te kijken.

[..]

12.9" is nogal een verschil met m'n 65" TV.

Klopt, maar die 65” is wat lastig plat op de grond leggen als ik of mijn vriendin gemasseerd worden.
quote:
Again. een stuk lekkerder op de 65" OLED. En dan hebben we het nog niet eens over het geluid. Hoe dacht jij te gaan gamen zonder surround sound ?

Zonder surround sound. Het antwoord zit al een beetje in de vraag, hè?
quote:
Iedereen heeft recht op mijn mening.
Klopt. En volwassenen zijn over het algemeen genuanceerd genoeg om te beseffen dat niet iedereen hun menig deelt, zonder mensen die hetzelfde apparaat voor andere dingen gebruiken weg te zetten als onzinnig.

Anderen hebben wat meer tijd nodig om op te groeien.
  maandag 16 juli 2018 @ 15:40:09 #37
2671 Aaargh!
Gebruik op eigen risico.
pi_180515574
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:27 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Wilde gok, maar jij hebt zeker geen kinderen?
Nee, natuurlijk niet. Ik ben geen monster.
quote:
Klopt, maar die 65” is wat lastig plat op de grond leggen als ik of mijn vriendin gemasseerd worden.
Is het dan niet de bedoeling te ontspannen ipv TV te kijken ?
quote:
Zonder surround sound. Het antwoord zit al een beetje in de vraag, hè?
Da's niet echt te doen natuurlijk. Zonder surround hoor je niet vanuit welke richting je aangevallen wordt e.d.. Is een beetje als gamen met 1 hand op je rug gebonden.
It is impossible to live a pleasant life without living wisely and well and justly.
And it is impossible to live wisely and well and justly without living a pleasant life.
  maandag 16 juli 2018 @ 15:47:14 #38
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180515740
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 02:55 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Jawel. En daarin heb je meer keuze dan voor elke andere tablet.
Net zo min meegeleverd als de standaard, wel te bestellen
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 juli 2018 @ 17:17:34 #39
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180517689
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:47 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Net zo min meegeleverd als de standaard, wel te bestellen
Bij de Surface ook net zo min meegeleverd, dus ik snap nog steeds niet welk punt je probeert te maken, sorry.
  maandag 16 juli 2018 @ 17:19:12 #40
267336 Splackavellie02
Ma gavte la nata
pi_180517711
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 15:40 schreef Aaargh! het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet. Ik ben geen monster.

[..]

Is het dan niet de bedoeling te ontspannen ipv TV te kijken ?

[..]

Da's niet echt te doen natuurlijk. Zonder surround hoor je niet vanuit welke richting je aangevallen wordt e.d.. Is een beetje als gamen met 1 hand op je rug gebonden.
Laat dat nu geen probleem zijn bij platformers en rpg’s. Nogmaals: het is niet productief om jouw persoonlijke gebruik op de rest van de wereld te projecteren.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')