abonnement Unibet Coolblue
pi_180402437
quote:
Beate Zschäpe van de neonazistische terreurgroep Nationalsozialistischer Untergrund (NSU) heeft levenslang gekregen. De Duitse is schuldig bevonden aan het medeplegen van tien moorden, heeft de rechtbank in München bepaald.

Samen met Uwe Mundlos en Uwe Böhnhardt had de inmiddels 43-jarige Zschäpe het tussen 2000 en 2007 vooral op Turks-Duitse middenstanders voorzien. Het is praktisch uitgesloten dat ze eerder vrijkomt, dat zou alleen in extreme gevallen zoals ziekte kunnen gebeuren.

Zschäpe gaat in hoger beroep. Haar advocaat vindt de uitspraak onvoldoende onderbouwd, zei hij tegen Duitse media. Het federale gerechtshof moet zich over de zaak buigen.

Het Duitse Openbaar Ministerie had levenslang geëist tegen Zschäpe. Zij en haar metgezellen deelden fanatieke nazi-ideeën en terroriseerde immigranten in Duitsland door willekeurig mensen van buitenlandse afkomst te vermoorden, aldus de aanklacht.

Zschäpe heeft steeds tegengesproken dat ze bij de moordpartijen was betrokken en schilderde zichzelf af als een meeloper die onder invloed stond van de andere twee leden. Die pleegden zelfmoord toen de politie de NSU in 2011 wist te ontmaskeren.

Handlangers
Ook vier handlangers van de NSU zijn veroordeeld, voor hun hulp bij de moorden. De 43-jarige Ralf Wohlleben leverde wapens waarmee de moorden zijn gepleegd en krijgt tien jaar cel.

Carsten S. (38), die in een getuigenbeschermingsprogramma zit, overhandigde het moordwapen aan de twee Uwes en moet drie jaar de cel in. Hij werd veroordeeld volgens jeugdstrafrecht, dat in Duitsland tot en met 21 jaar loopt.

Holger Gerlach (44) moet drie jaar zitten voor hulp aan een terroristische groepering en André Eminger (38) krijgt daar tweeënhalf jaar voor.

Het proces heeft vijf jaar geduurd en bestond uit meer dan 430 procesdagen.
https://nos.nl/artikel/22(...)stische-moorden.html

Ik durf niet te zeggen dat dit met racisme te maken heeft, want dan krijg ik weer een ban....

Wat vinden jullie van deze straf? Te lang? Te kort?
pi_180402460
Te kort is nogal gek bij levenslang hè :o
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_180402730
Denken jullie dat de slachtoffers hebben gelogen? Of de nabestaanden? Misschien was het eerwraak ofzo
  woensdag 11 juli 2018 @ 17:46:36 #4
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180403107
Het meest schokkende is nog dat de NSU zo lang heeft kunnen opereren zonder dat de Duitse politie er lucht van kreeg.
pi_180403139
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:28 schreef ABombali het volgende:
Denken jullie dat de slachtoffers hebben gelogen? Of de nabestaanden? Misschien was het eerwraak ofzo
Ze heeft niet voor niets levenslang gekregen, de slachtoffers/nabestaanden hebben echt niet gelogen. Volgens mij ontkent ze niet eens dat de moorden zijn gepleegd door haar clubje, ze beweert alleen maar dat ze als meeloper niet bij de moorden betrokken was en hevig onder druk gezet werd door de 2 leiders (die toevallig dood zijn, altijd makkelijk).

Anway, prima dat ze levenslang heeft gekregen. Sleutel weggooien en niet meer naar dit tuig omkijken.
pi_180403180
Lijkt mij een mooie straf.

S přátelským pozdravem Flip.
I think that it’s extraordinarily important that we in computer science keep fun in computing
For all who deny the struggle, the triumphant overcome
pi_180403595
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het meest schokkende is nog dat de NSU zo lang heeft kunnen opereren zonder dat de Duitse politie er lucht van kreeg.
Nou, nee.

Het meest schokkende is dat hier een hele cover-up is om de betrokkenheid van de staat zoveel mogelijk te verdoezelen. Deze hele affaire is het exponent van het falende Duitse inlichtingensysteem met onbetrouwbare informanten (V-männer) die wel erg veel gemeenschapsgeld krijgen.

Via de media is er een behoorlijk deel van de beerput open gegaan, maar de onderste steen is nog niet boven. Heb je je een beetje ingelezen? Ook over hoe de daders zogenaamde zelfmoord gepleegd hebben, maar dat dat volgens diverse onafhankelijke pathologen gegeven de bewijsmaterialen die voorhanden zijn uiterst onwaarschijnlijk is?

Beide daders pleegden (volgens de officiële lezing) zelfmoord en staken de camper in brand. Brandweer heeft dit vervolgens geblust. Normaliter zou er dan een CSI-unit ter plaatse moeten komen om alles minutieus door te nemen. Maar waar koos de toegesnelde inlichtingendienst medewerker die de leiding had voor? De camper met een takelwagen op takelen en naar een loods brengen. Ik hoef je niet uit te leggen dat wanneer je die camper, met de lijken van beide daders aan boord, optakelt dat alles door elkaar schudt (was ook gebeurd is). Veel dingen zijn zo niet meer met zekerheid vast te stellen. Dit is echt gewoon onbruikbaar maken van plaats delict door sporen te vervuilen. Hier zit echt een luchtje aan.]

Oh ja, voordat je alu-hoedje begint te roepen, dit zijn geen vage complottheorieën, MSM media hebben hier ook uitgebreid over bericht, en deskundigen hier hun grote verbazing over uitgesproken.
pi_180403691
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:46 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Het meest schokkende is nog dat de NSU zo lang heeft kunnen opereren zonder dat de Duitse politie er lucht van kreeg.
Wat ik over deze zaak gelezen en gezien heb twijfel ik er niet aan dat de inlichtingendienst direct of indirect (soort lone wolves binnen de dienst) toch wel meer wisten. Aan de 'zelfmoord' van Mundlos en Bohnhardt en vervolgens het onderzoek zijn er ook wel rare dingen.
pi_180403766
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Via de media is er een behoorlijk deel van de beerput open gegaan, maar de onderste steen is nog niet boven. Heb je je een beetje ingelezen? Ook over hoe de daders zogenaamde zelfmoord gepleegd hebben, maar dat dat volgens diverse onafhankelijke pathologen gegeven de bewijsmaterialen die voorhanden zijn uiterst onwaarschijnlijk is?

Beide daders pleegden (volgens de officiële lezing) zelfmoord en staken de camper in brand. Brandweer heeft dit vervolgens geblust. Normaliter zou er dan een CSI-unit ter plaatse moeten komen om alles minutieus door te nemen. Maar waar koos de toegesnelde inlichtingendienst medewerker die de leiding had voor? De camper met een takelwagen op takelen en naar een loods brengen. Ik hoef je niet uit te leggen dat wanneer je die camper, met de lijken van beide daders aan boord, optakelt dat alles door elkaar schudt (was ook gebeurd is). Veel dingen zijn zo niet meer met zekerheid vast te stellen. Dit is echt gewoon onbruikbaar maken van plaats delict door sporen te vervuilen. Hier zit echt een luchtje aan.]

Oh ja, voordat je alu-hoedje begint te roepen, dit zijn geen vage complottheorieën, MSM media hebben hier ook uitgebreid over bericht, en deskundigen hier hun grote verbazing over uitgesproken.
In mijn reactie doel ik hier dus ook op.
Dit kan geen amateurisme zijn maar moet wel moedwillig dwarsbomen van het onderzoek zijn.
pi_180403829
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:17 schreef ABombali het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)stische-moorden.html

Ik durf niet te zeggen dat dit met racisme te maken heeft, want dan krijg ik weer een ban....

Wat vinden jullie van deze straf? Te lang? Te kort?
Durf je niet?
Nazi's zijn racisten, dus hun terreur heeft met racisme te maken
pi_180403846
.

[ Bericht 99% gewijzigd door ABombali op 11-07-2018 18:23:33 ]
pi_180404101
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:18 schreef TargaFlorio het volgende:

[..]

In mijn reactie doel ik hier dus ook op.
Dit kan geen amateurisme zijn maar moet wel moedwillig dwarsbomen van het onderzoek zijn.
quote:
Gezien het falen van de autoriteiten bij de opsporing van de daders, werd een parlementair onderzoek uitgevoerd onder voorzitterschap van Sebastian Edathy. In 2013 verscheen het eindrapport van meer dan 1000 pagina's. In 2012 legden vijf lokale chefs van inlichtingendiensten hun functie in verband met deze zaak neer.

https://nl.wikipedia.org/wiki/NSU-moorden
Is dus ook geen zuivere koffie inderdaad.
pi_180404115
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:10 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Nou, nee.

Het meest schokkende is dat hier een hele cover-up is om de betrokkenheid van de staat zoveel mogelijk te verdoezelen. Deze hele affaire is het exponent van het falende Duitse inlichtingensysteem met onbetrouwbare informanten (V-männer) die wel erg veel gemeenschapsgeld krijgen.

Via de media is er een behoorlijk deel van de beerput open gegaan, maar de onderste steen is nog niet boven. Heb je je een beetje ingelezen? Ook over hoe de daders zogenaamde zelfmoord gepleegd hebben, maar dat dat volgens diverse onafhankelijke pathologen gegeven de bewijsmaterialen die voorhanden zijn uiterst onwaarschijnlijk is?

Beide daders pleegden (volgens de officiële lezing) zelfmoord en staken de camper in brand. Brandweer heeft dit vervolgens geblust. Normaliter zou er dan een CSI-unit ter plaatse moeten komen om alles minutieus door te nemen. Maar waar koos de toegesnelde inlichtingendienst medewerker die de leiding had voor? De camper met een takelwagen op takelen en naar een loods brengen. Ik hoef je niet uit te leggen dat wanneer je die camper, met de lijken van beide daders aan boord, optakelt dat alles door elkaar schudt (was ook gebeurd is). Veel dingen zijn zo niet meer met zekerheid vast te stellen. Dit is echt gewoon onbruikbaar maken van plaats delict door sporen te vervuilen. Hier zit echt een luchtje aan.]

Oh ja, voordat je alu-hoedje begint te roepen, dit zijn geen vage complottheorieën, MSM media hebben hier ook uitgebreid over bericht, en deskundigen hier hun grote verbazing over uitgesproken.
Tijdens de moord op Halil Yozgat, de eigenaar van een internetcafe, bevond een spion van de Duitse geheime inlichtingendienst (Andreas Temme) zich in de internetcafe waar de moord plaatsvond. De politie mocht zijn contacten niet onderzoeken, en het interne onderzoek van de inlichtingendienst mag de komende 120 jaar niet openbaar worden gemaakt. Dit zaakje stinkt inderdaad.
pi_180404326
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:34 schreef Xa1pt het volgende:
bastian Edathy. In 2013 verscheen het eindrapport van meer dan 1000 pagina's. In 2012 legden vijf lokale chefs van inlichtingendiensten hun functie in verband met deze zaak neer.
Deze zaak intrigeert mij behoorlijk. Heb hier veel over gelezen (alles wat ik kan vinden eigenlijk, ik lees net zo makkelijk Duits als Nederlands). Ik ben super benieuwd hoe de vork nu precies in de steel steekt, maar helaas zullen we dit wel nooit weten.
pi_180404339
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:44 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Deze zaak intrigeert mij behoorlijk. Heb hier veel over gelezen (alles wat ik kan vinden eigenlijk, ik lees net zo makkelijk Duits als Nederlands). Ik ben super benieuwd hoe de vork nu precies in de steel steekt, maar helaas zullen we dit wel nooit weten.
Over iets minder dan 120 jaar.
pi_180404348
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:35 schreef Bilge het volgende:

[..]

Tijdens de moord op Halil Yozgat, de eigenaar van een internetcafe, bevond een spion van de Duitse geheime inlichtingendienst (Andreas Temme) zich in de internetcafe waar de moord plaatsvond. De politie mocht zijn contacten niet onderzoeken, en het interne onderzoek van de inlichtingendienst mag de komende 120 jaar niet openbaar worden gemaakt. Dit zaakje stinkt inderdaad.
Die vermoorde politie-agente past eigenlijk ook totaal niet bij de rest van de moorden, Dat vind ik misschien nog wel het opmerkelijkste aan de zaak.
pi_180404622
Wel mooi dat ze uiteindelijk richting de nabestaanden spijt heeft betuigd. Wat moet dat een moeilijk moment geweest zijn voor iemand die zo neerkeek op 'buitenlanders'. Bend over, bitch.
pi_180404679
quote:
9s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:00 schreef Xa1pt het volgende:
Wel mooi dat ze uiteindelijk richting de nabestaanden spijt heeft betuigd. Wat moet dat een moeilijk moment geweest zijn voor iemand die zo neerkeek op 'buitenlanders'. Bend over, bitch.
Zij was zelf toch ook (half) 'buitenlands'?
pi_180406521
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:22 schreef Hamzoef het volgende:

Als de slachtoffers zelf ook iets op hun kerfstok gehad zouden hebben, zou het misschien iets anders zijn.
Dat werd door de politie overigens wel eerst als reden voor een aantal moorden aangevoerd. Afrekeningen binnen het criminele milieu.

quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:22 schreef
Hamzoef het volgende:


Ik vind het overigens een lange straf als je de lezing volgt dat zijn afhankelijk was van beide jongens, en steeds pas na de moorden hier iets van af kwam te weten.
Zou misschien een excuus zijn voor de eerste moord, maar na twee moorden is dat natuurlijk geen excuus meer.
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:18:42 #20
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180406523
Hun aanslag op station Düsseldorf Wehrhahn was nog geen 100 meter van mijn huis vandaan waar ik destijds woonde. Kan me die dag nog goed herinneren. Vind de straf prima
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180407042
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:18 schreef TargaFlorio het volgende:

Zou misschien een excuus zijn voor de eerste moord, maar na twee moorden is dat natuurlijk geen excuus meer.
Natuurlijk wel.
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:42:44 #22
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180407369
Valt inderdaad weinig over te discussiëren, terechte veroordeling en mooie strafmaat, opgeruimd staat netjes.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:48:04 #23
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180407540
Ze ontkent zelf betrokkenheid.
Ze is zelf naar voren gekomen, dus er zal geen bewijs tegen haar zijn geweest.
Toch is ze veroordeeld voor het medeplegen van 10 moorden.

Maar als ze schuldig is, prima. Mag je achter de tralies rotten.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180407615
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 17:17 schreef ABombali het volgende:

[..]

https://nos.nl/artikel/22(...)stische-moorden.html

Ik durf niet te zeggen dat dit met racisme te maken heeft, want dan krijg ik weer een ban....

Wat vinden jullie van deze straf? Te lang? Te kort?
Wat ik ervan vind is dat we dus nooit te horen krijgen hoe de Bundes Verfassungsdienst precies geacteerd heeft in deze hè. Want Zschäpe houdt haar mond.
Anders wordt ze wrs ook dood gevonden in haar cel.... zelfmoord.
I´m back.
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:55:12 #25
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180407747
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:50 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Wat ik ervan vind is dat we dus nooit te horen krijgen hoe de Bundes Verfassungsdienst precies geacteerd heeft in deze hè. Want Zschäpe houdt haar mond.
Anders wordt ze wrs ook dood gevonden in haar cel.... zelfmoord.
Bundesamt für Verfassungsschutz heet het.
De verhalen gingen destijds ook over de RAF
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')