abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:28:35 #26
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180421445
registreer om deze reclame te verbergen
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mijn toppers op het vwo hebben daar zelfs moeite mee. Een 8 gemiddeld staan op het vwo is geen sinecure.

[..]

En ik vraag mij hardop af: hebben fouten niet vaak te zware gevolgen? Ik denk namelijk van wel.
Het is geen recht om een 8p te staan, je moet dat kunnen. Zelf stel ik dat die genen die geen 8p staan daar de capaciteiten/motivatie gewoon niet voor hebben. Mét een enkele uitzondering wellicht maar dat houd je altijd.

Ik zie het probleem niet zo van een 8p eisen, als iedereen dat maar zou moeten kunnen halen (bv want falen moet kunnen) dan verliest de 8p zijn waarde.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180422028
'Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft niets geleerd', want falen doe ik aan de lopende band.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_180422506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:01 schreef Begripvol het volgende:
'Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft niets geleerd', want falen doe ik aan de lopende band.
Daarom worden al die lopende banden ook geautomatiseerd.
¿
pi_180422820
quote:
16s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Daarom worden al die lopende banden ook geautomatiseerd.
En wij werkloos toekijken, omdat wij dan niet meer van onze fouten kunnen leren.
pi_180423114
Hoe makkelijker je leven loopt, hoe lastiger als iets misloopt misschien ook wel.
School ging me vrij makkelijk af, tot ik een vervolgopleiding deed die niet bij me paste. Dat bedenk je dan achteraf, op het moment zelf vind je het falen, maar ik heb wel veel ervan geleerd, vooral over mezelf. Dat is alleen maar mooi geweest.

Soms kan je ook beter zelf je neus stoten in plaats van dat je naar een ander luistert hoe het moet.
pi_180423380
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoe makkelijker je leven loopt, hoe lastiger als iets misloopt misschien ook wel.
School ging me vrij makkelijk af, tot ik een vervolgopleiding deed die niet bij me paste. Dat bedenk je dan achteraf, op het moment zelf vind je het falen, maar ik heb wel veel ervan geleerd, vooral over mezelf. Dat is alleen maar mooi geweest.

Soms kan je ook beter zelf je neus stoten in plaats van dat je naar een ander luistert hoe het moet.
Soms is het goed als kinderen toch de adviezen van hun ouders opvolgen, voordat het neusstoten door hun eigenwijsheid hen onherstelbare schade toebrengt.
  donderdag 12 juli 2018 @ 14:34:34 #32
167383 Molurus
the talking snake
pi_180423644
De mooiste uitspraken in de wetenschap:

"Ik weet het niet", en

"Hee, dat is vreemd!"

Kortom, zonder falen leer je niks.
Philosophy: questions that may never be answered.
Religion: answers that must never be questioned.
pi_180423730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:14 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Soms is het goed als kinderen toch de adviezen van hun ouders opvolgen, voordat het neusstoten door hun eigenwijsheid hen onherstelbare schade toebrengt.
Tja wat is onherstelbare schade. Ik was toen al 26 trouwens :)
pi_180424075
Als een leerling 'maar' een zesje haald, heeft de leerling dan gefaald of de leraar?
  donderdag 12 juli 2018 @ 15:09:25 #35
167383 Molurus
the talking snake
pi_180424200
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:01 schreef rexxo het volgende:

Als een leerling 'maar' een zesje haald, heeft de leerling dan gefaald of de leraar?
Is dat de leraar Nederlands? Dan had ie geen zesje mogen geven hoor. :P
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 15:48:15 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180425049
Het falen ansich is misschien niet het grootste probleem maar het lef om het verkeerd te hebben misschien wel. Ik heb studenten gehad die op hun stage zo graag het goede wilden doen dat ze nooit probeerden hoever de techniek kon gaan of hoever hun analyse zou komen als ze iets wildere aannames zouden doen. Deze studenten proberen zo graag te doen wat hun begeleider wil dat ze zelden iets bedenken wat hun begeleider niet zou bedenken. Het lijkt mij dat je in het latere leven dan problemen krijgt als iemand je eens een keer niet vertelt wat je moet doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  donderdag 12 juli 2018 @ 15:53:03 #37
478434 De_Onnoembare
Perfecte PC burger
pi_180425180
Goede vraag, past ook wel in de trend die mij opvalt nml de 'verpretpark-isering' van de openbare ruimte maar ook het hele leven. Ieder weekend evenementen, feestjes etc. Ook bij kinderen al.
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
  donderdag 12 juli 2018 @ 15:53:44 #38
167383 Molurus
the talking snake
pi_180425199
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Het falen ansich is misschien niet het grootste probleem maar het lef om het verkeerd te hebben misschien wel. Ik heb studenten gehad die op hun stage zo graag het goede wilden doen dat ze nooit probeerden hoever de techniek kon gaan of hoever hun analyse zou komen als ze iets wildere aannames zouden doen. Deze studenten proberen zo graag te doen wat hun begeleider wil dat ze zelden iets bedenken wat hun begeleider niet zou bedenken. Het lijkt mij dat je in het latere leven dan problemen krijgt als iemand je eens een keer niet vertelt wat je moet doen.
Dit is denk ik een heel typisch menselijk trekje. Liever ten onrechte doen alsof je iets weet terwijl je het eigenlijk niet weet, en liever ten onrechte doen alsof je iets kan terwijl je dat eigenlijk niet kunt.

Het heeft vast een vrij fundamentele functie die voortvloeit uit de evolutie van de mens, maar het kan ook heel duidelijk tegen je werken.
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 16:00:35 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180425404
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
Goede vraag, past ook wel in de trend die mij opvalt nml de 'verpretpark-isering' van de openbare ruimte maar ook het hele leven. Ieder weekend evenementen, feestjes etc. Ook bij kinderen al.
Ohwee als een keer iets niet instantaan "leuk" is, mensen zeggen niet meer aan het einde van het boek dat het een slecht boek was maar stoppen al na een half hoofdstuk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
LPs | CDs
  donderdag 12 juli 2018 @ 16:07:04 #40
478434 De_Onnoembare
Perfecte PC burger
pi_180425560
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 16:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohwee als een keer iets niet instantaan "leuk" is, mensen zeggen niet meer aan het einde van het boek dat het een slecht boek was maar stoppen al na een half hoofdstuk.
Dat dus. Alles moet maar een 'feest' zijn. Ik doe er ook aan mee hoor maar het begint me nu echt op te vallen. Het is al zo lang mooi weer dus het is echt IEDER weekend bal: Vrijdag feestje bij die in de tuin, zaterdag MTB-en op allerlei locaties in het land, daarna het zwembad in de tuin in daarna snel de BBQ met de buren. Zondag 1 of ander straatfestival in de stad. Maandag gesloopt.

En de kids ook: Wo picknick met school. Vrijdag afscheidsfeest van school met bezoek springpark + daarna natuurlijk de Mc. Dan zaterdag feestje van vriendinnetje (daardoor kan ze niet mee naar verjaardagsborrel in de tuin incl. catering en luchtkussen van goede vriend) en zondag mee naar het lokale festival bij de lokale zwemplas.

Het is echt altijd feest, wordt je toch gek van? Dit is niet vol te houden :{
Genderneutrale, quinoa-etende, kinderloze, witte, sojadrinkende, herstelbetalingbetalende, bakfietsende, warmtepompgebruikende, zonnecelinstallerende, roken verbiedende, bbq-verbiedende, veganistische, poly-amoreuze, non-binaire slavendrijvernazaat.
pi_180427552
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is dat de leraar Nederlands? Dan had ie geen zesje mogen geven hoor. :P
Oooh, leg eens uit
  donderdag 12 juli 2018 @ 17:32:41 #42
167383 Molurus
the talking snake
pi_180427599
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:31 schreef rexxo het volgende:

[..]

Oooh, leg eens uit
Tegenwoordige tijd, stam+t. (Dus niet 'haald' maar 'haalt'.)
pi_180427799
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tegenwoordige tijd, stam+t. (Dus niet 'haald' maar 'haalt'.)
Oooh, heb ik nu gefaald?
  donderdag 12 juli 2018 @ 17:40:27 #44
167383 Molurus
the talking snake
pi_180427829
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:39 schreef rexxo het volgende:

[..]

Oooh, heb ik nu gefaald?
Je faalt pas echt als je er niks van leert.
pi_180427890
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je faalt pas echt als je er niks van leert.
En als dat nou het hoogst haalbare was voor mij?
  donderdag 12 juli 2018 @ 17:53:27 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180428082
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:28 schreef embedguy het volgende:

[..]

Het is geen recht om een 8p te staan, je moet dat kunnen. Zelf stel ik dat die genen die geen 8p staan daar de capaciteiten/motivatie gewoon niet voor hebben. Mét een enkele uitzondering wellicht maar dat houd je altijd.

Ik zie het probleem niet zo van een 8p eisen, als iedereen dat maar zou moeten kunnen halen (bv want falen moet kunnen) dan verliest de 8p zijn waarde.
Dit is dus precies wat ik bedoel. We verhogen de criteria tot het niveau dat er 0,0 ruimte is voor ook maar één uitglijer, en als mensen er dan niet aan voldoen, ligt dat aan hen, niet aan onze onredelijke eisen.
pi_180428102
Je faalt pas echt wanneer je het niet toegeeft, hetzij tegenover jezelf of een ander.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 12 juli 2018 @ 20:01:26 #48
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180430745
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit is dus precies wat ik bedoel. We verhogen de criteria tot het niveau dat er 0,0 ruimte is voor ook maar één uitglijer, en als mensen er dan niet aan voldoen, ligt dat aan hen, niet aan onze onredelijke eisen.
Een 8 eisen is wel heel wat anders dan 0.0 ruimte voor een uitglijder hea.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 07:59:48 #49
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180440297
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juli 2018 20:01 schreef embedguy het volgende:

[..]

Een 8 eisen is wel heel wat anders dan 0.0 ruimte voor een uitglijder hea.
In praktijk niet.
pi_180442140
Ik had gisteren bij m'n hertentamen nakijken een slagingspercentage van 15%. Dus maak je geen zorgen.
abonnementen ibood.com bol.com Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')