abonnement Unibet Coolblue
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:45:20 #1
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180400136
Er wordt altijd erg moeilijk gedaan over falen, dus misschien is de TT niet correct maar moet het meer zijn durft men nog wel te falen. Of durft men nog wel accepteren dat men gefaald heeft. Volgensmij is falen één van de mooie zaken van het leven, dat niet alles altijd maar lukt. Falen geeft de glans aan het niet falen. Falen geeft ook een zeker zin van feilbaarheid die prettig voelt, "ik kan het verkeerd hebben", en dat is niet erg.

Kortom wordt er nog wel genoeg gefaald en doen we er niet te moeilijk over. Weg met de schoongepoetste geglazuurde maatschappij, hoezee voor de falende schoonheid van de mens.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 juli 2018 @ 16:20:10 #2
342418 VKV
Plausibel
pi_180400986
Volgens mij is het tegenwoordig zo dat alleen successen worden gevierd zodat het nog lastiger is om falen bespreekbaar te maken en daardoor uiteindelijk niemand meer durft te falen (of er voor uit te komen). Is slecht vind ik, want van fouten maken leer je uiteindelijk het meest! O+
pi_180401013
Als je even in R&P kijkt zul je zien dat er nog genoeg gefaald wordt.
pi_180401843
Wanneer is het dat je gefaald hebt? Was er soms een verwachting? Was er een toekomstige voorspelling over hoe iets er uit had moeten zien? Zou je ook gefaald hebben als er geen verwachting was?
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 16:55:42 #5
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180401869
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:20 schreef VKV het volgende:
Volgens mij is het tegenwoordig zo dat alleen successen worden gevierd zodat het nog lastiger is om falen bespreekbaar te maken en daardoor uiteindelijk niemand meer durft te falen (of er voor uit te komen). Is slecht vind ik, want van fouten maken leer je uiteindelijk het meest! O+
Nou dit dus er wordt soms enorm moeilijk over gedaan. Gelukkig werk ik in de wetenschap waar men constant moet falen. Maar als ik om me heen kijk zie ik dat er een soort van schroom ontstaat voor het niet perfect voor elkaar hebben.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 16:56:40 #6
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180401886
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:21 schreef Sjemmert het volgende:
Als je even in R&P kijkt zul je zien dat er nog genoeg gefaald wordt.
Maar ook daar wordt er met heel veel schuldgevoel naar gekeken in plaats van dat het er gewoon bij hoort. Alsof men altijd maar de volledige verantwoording draagt en er nooit eens iets mis mag gaan.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 16:58:05 #7
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180401932
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:54 schreef rexxo het volgende:
Wanneer is het dat je gefaald hebt? Was er soms een verwachting? Was er een toekomstige voorspelling over hoe iets er uit had moeten zien? Zou je ook gefaald hebben als er geen verwachting was?
Goed punt wel, falen gaat natuurlijk wel hand in hand met een verwachtingspatroon. Je faalt als iets niet lukt. En lukken is afhankelijk van de doelstelling van de actie.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180402022
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:58 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Goed punt wel, falen gaat natuurlijk wel hand in hand met een verwachtingspatroon. Je faalt als iets niet lukt. En lukken is afhankelijk van de doelstelling van de actie.
Dus als je dan het gevoel hebt dat je gefaald hebt wordt dat dan veroorzaakt door het eindresultaat of door de verwachting die is was?
  woensdag 11 juli 2018 @ 19:16:10 #9
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180404923
Ik heb hier nog een alleraardigst werkje in de kast staan genaamd 'Maak blunders (en word geliefd)'. Dat betoogt (onder meer) dat je door blunders te maken jezelf kwetsbaar opstelt, en dat mensen dit onbewust op prijs stellen.

Overigens heb ik zelf wel het idee dat er steeds minder ruimte is om risico te nemen, want de gevolgen worden steeds serieuzer als het fout gaat. Ook als leraar merk ik dat: gedrag dat vroeger onder de noemer 'pubergedrag' werd geclassificeerd, is steeds vaker reden om allerlei hulpverleners in te schakelen, en een keer een toets wat minder goed maken kan direct invloed hebben op je kansen om bepaalde vervolgstudies te gaan doen.
pi_180405057
Een leraar van me zei ooit: "failure is the mother of all success" en zo is het.
Als je nooit faalt leer je ook nooit wat.
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 19:53:00 #11
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180405682
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:16 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
en een keer een toets wat minder goed maken kan direct invloed hebben op je kansen om bepaalde vervolgstudies te gaan doen.
Ook een goede mag er nog wel genoeg gefaald worden?

Zo zou je bijvoorbeeld een stageloper niet mogen selecteren wmb op zijn of haar cijfers. Dan werk je in de hand dat na één keer falen je alleen nog maar de mindere stageplek krijgt.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  woensdag 11 juli 2018 @ 19:57:36 #12
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180405844
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ook een goede mag er nog wel genoeg gefaald worden?

Zo zou je bijvoorbeeld een stageloper niet mogen selecteren wmb op zijn of haar cijfers. Dan werk je in de hand dat na één keer falen je alleen nog maar de mindere stageplek krijgt.
Ik heb leerlingen die in de vijfde klas al een 8 moeten staan voor verschillende vakken, om niet het risico te lopen uitgeloot te worden bij een vervolgstudie. Dan vraag je je toch af: laten zulke eisen nog ruimte voor het falen dat voor een lerend en groeiend kind zo gezond is?
pi_180407330
quote:
2s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:53 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ook een goede mag er nog wel genoeg gefaald worden?

Zo zou je bijvoorbeeld een stageloper niet mogen selecteren wmb op zijn of haar cijfers. Dan werk je in de hand dat na één keer falen je alleen nog maar de mindere stageplek krijgt.
mag er nog gefaald worden?

Wie is dan degene die bepaald heeft dat er niet gefaald mag worden, je zelf of een ander?

En als er dan niet meer gefaald mag worden hoe wil je dat dan bereiken en is dat wel te bereiken?

Zou je kunnen zeggen dat het een soort van dictator is die zo iets van je zou eisen?

En als het er dan volgens die dictator anders uit had moeten zien weet die dictator dan wel dat het geen eens mogelijk is?

Kan er niet beter gekeken worden naar hoeveel inspanning er geleverd is, de tijd en de energie die er in gestoken is met daarbij wellicht het enthousiasme en met de hoop dat het resultaat positief zal zijn.

Dat is toch de manier waarop we allemaal aan iets beginnen en wat we willen bereiken.

Misschien is het wel zo dat als je er niet op zo'n manier naar kan kijken dat er geen genoeg waardering is voor je zelf of voor een ander in de dingen die zijn gedaan.
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:04:19 #14
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180410288
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:57 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Ik heb leerlingen die in de vijfde klas al een 8 moeten staan voor verschillende vakken, om niet het risico te lopen uitgeloot te worden bij een vervolgstudie. Dan vraag je je toch af: laten zulke eisen nog ruimte voor het falen dat voor een lerend en groeiend kind zo gezond is?
Hoevaak is falen de oorzaak voor een minder punt, zonder dat dat komt door gebrek aan capaciteit of inzet? Voor die enkele keer dat dat het geval is, moet zo'n leerling dan op andere keren meer dan een 8 halen. Ik zie het probleem niet.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:05:51 #15
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180410354
Verder; is falen nog wel zo leerzaam als het sociaal geaccepteerd is? Is falen niet júíst zo leerzaam omdat het dat niet is?
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180410743
In de ICT is 'Agile' al een tijdje hip. Belangrijk credo daarbij is 'fail fast, fail often'.
Er wordt aan gewerkt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  woensdag 11 juli 2018 @ 22:34:47 #17
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180411528
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:04 schreef embedguy het volgende:

[..]

Hoevaak is falen de oorzaak voor een minder punt, zonder dat dat komt door gebrek aan capaciteit of inzet? Voor die enkele keer dat dat het geval is, moet zo'n leerling dan op andere keren meer dan een 8 halen. Ik zie het probleem niet.
Als je een 8 wilt blijven staan voor een vak of 6, is er erg weinig ruimte voor fouten ja.
pi_180412107
Er wordt meer dan genoeg gefaald.
Conscience do cost.
pi_180412256
Mag wel minder zelfs
  woensdag 11 juli 2018 @ 23:49:46 #20
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180413895
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 22:34 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Als je een 8 wilt blijven staan voor een vak of 6, is er erg weinig ruimte voor fouten ja.
Met genoeg inzet en capaciteiten over het algemeen niet heb ik het idee. Als je op het randje zit, dan kan dat zo zijn ja. Maar ja; fouten hebben gevolgen.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  donderdag 12 juli 2018 @ 08:10:58 #21
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180417180
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 23:49 schreef embedguy het volgende:

[..]

Met genoeg inzet en capaciteiten over het algemeen niet heb ik het idee.
Mijn toppers op het vwo hebben daar zelfs moeite mee. Een 8 gemiddeld staan op het vwo is geen sinecure.
quote:
Als je op het randje zit, dan kan dat zo zijn ja. Maar ja; fouten hebben gevolgen.
En ik vraag mij hardop af: hebben fouten niet vaak te zware gevolgen? Ik denk namelijk van wel.
pi_180417390
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mijn toppers op het vwo hebben daar zelfs moeite mee. Een 8 gemiddeld staan op het vwo is geen sinecure.

[..]

En ik vraag mij hardop af: hebben fouten niet vaak te zware gevolgen? Ik denk namelijk van wel.
Mijn arbeiders in de fabriek hebben daar ook weleens moeite mee. En daar hebben fouten gewoon zware gevolgen. Schade loopt gauw in de tonnen met kans op lichamelijk letsel of erger... Fouten kunnen nu eenmaal zware gevolgen hebben. Op welk niveau dan ook.

[ Bericht 1% gewijzigd door Sjemmert op 12-07-2018 08:46:40 ]
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:03:11 #23
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180418533
Deze is interessant om nog eens door te lezen:

KLB / Mensen die nooit fouten maken in het leven.

En vooral dit:

quote:
Ik denk dat mensen diep in hun hart op belangrijke beslismomenten wel weten wat echt goed voor ze zou zijn. Denk aan inzet op school, schoolkeuze, aanvraag van studiefinanciering, thuis blijven wonen of niet, uitgaansgedrag, vriendenkeuze. Stagebedrijf, eerste baan etc. Al die keuzes hebben verstrekkende gevolgen. Als je op een paar van zulke momenten "verkeerd" beslist dan komt er een moment in het leven dat de gevolgen opstapelen...
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:07:03 #24
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180418594
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:39 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Mijn arbeiders in de fabriek hebben daar ook weleens moeite mee. En daar hebben fouten gewoon zware gevolgen. Schade loopt gauw in de tonnen met kans op lichamelijk letsel of erger... Fouten kunnen nu eenmaal zware gevolgen hebben. Op welk niveau dan ook.
Is absoluut zo, maar op veel vlakken hebben we zelf in de hand hoe groot de gevolgen zijn. Ik krijg het idee dat er een tendens is om fouten steeds harder af te straffen, opzettelijk of onopzettelijk. Ook altijd met die Calvinistische houding van: 'Fouten maken doe je zelf dus moet je maar alle consequenties accepteren.'
  donderdag 12 juli 2018 @ 10:27:16 #25
466913 Eightyone
Bejaarde millennial
pi_180418905
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 10:07 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Is absoluut zo, maar op veel vlakken hebben we zelf in de hand hoe groot de gevolgen zijn. Ik krijg het idee dat er een tendens is om fouten steeds harder af te straffen, opzettelijk of onopzettelijk. Ook altijd met die Calvinistische houding van: 'Fouten maken doe je zelf dus moet je maar alle consequenties accepteren.'
Behalve Calvinistisch is het ook een vorm van gedachtengoed die ik zelf als kil-rechts omschrijf. En ja, dat komt dus steeds meer op. "Kan je niet mee komen, jammer voor je."

Helaas krijgt niet iedereen de gereedschappen mee om gladjes door het leven te gaan. Niet goed kunnen leren, 'wortels' die niet echt mee zitten, een sociale stoornis, lichamelijk gehandicapt, of nog erger: een combinatie van meerdere van deze dingen. Fouten maken gebeurt dan sneller.
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:28:35 #26
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180421445
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 08:10 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Mijn toppers op het vwo hebben daar zelfs moeite mee. Een 8 gemiddeld staan op het vwo is geen sinecure.

[..]

En ik vraag mij hardop af: hebben fouten niet vaak te zware gevolgen? Ik denk namelijk van wel.
Het is geen recht om een 8p te staan, je moet dat kunnen. Zelf stel ik dat die genen die geen 8p staan daar de capaciteiten/motivatie gewoon niet voor hebben. Mét een enkele uitzondering wellicht maar dat houd je altijd.

Ik zie het probleem niet zo van een 8p eisen, als iedereen dat maar zou moeten kunnen halen (bv want falen moet kunnen) dan verliest de 8p zijn waarde.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
pi_180422028
'Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft niets geleerd', want falen doe ik aan de lopende band.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_180422506
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:01 schreef Begripvol het volgende:
'Wie nog nooit van mening is veranderd, heeft niets geleerd', want falen doe ik aan de lopende band.
Daarom worden al die lopende banden ook geautomatiseerd.
pi_180422820
quote:
16s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:22 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Daarom worden al die lopende banden ook geautomatiseerd.
En wij werkloos toekijken, omdat wij dan niet meer van onze fouten kunnen leren.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_180423114
Hoe makkelijker je leven loopt, hoe lastiger als iets misloopt misschien ook wel.
School ging me vrij makkelijk af, tot ik een vervolgopleiding deed die niet bij me paste. Dat bedenk je dan achteraf, op het moment zelf vind je het falen, maar ik heb wel veel ervan geleerd, vooral over mezelf. Dat is alleen maar mooi geweest.

Soms kan je ook beter zelf je neus stoten in plaats van dat je naar een ander luistert hoe het moet.
pi_180423380
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:58 schreef MevrouwPuff het volgende:
Hoe makkelijker je leven loopt, hoe lastiger als iets misloopt misschien ook wel.
School ging me vrij makkelijk af, tot ik een vervolgopleiding deed die niet bij me paste. Dat bedenk je dan achteraf, op het moment zelf vind je het falen, maar ik heb wel veel ervan geleerd, vooral over mezelf. Dat is alleen maar mooi geweest.

Soms kan je ook beter zelf je neus stoten in plaats van dat je naar een ander luistert hoe het moet.
Soms is het goed als kinderen toch de adviezen van hun ouders opvolgen, voordat het neusstoten door hun eigenwijsheid hen onherstelbare schade toebrengt.
'Hij die een slaaf bezit, is zelf ook een slaaf!'
pi_180423644
De mooiste uitspraken in de wetenschap:

"Ik weet het niet", en

"Hee, dat is vreemd!"

Kortom, zonder falen leer je niks.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180423730
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:14 schreef Begripvol het volgende:

[..]

Soms is het goed als kinderen toch de adviezen van hun ouders opvolgen, voordat het neusstoten door hun eigenwijsheid hen onherstelbare schade toebrengt.
Tja wat is onherstelbare schade. Ik was toen al 26 trouwens :)
pi_180424075
Als een leerling 'maar' een zesje haald, heeft de leerling dan gefaald of de leraar?
pi_180424200
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:01 schreef rexxo het volgende:

Als een leerling 'maar' een zesje haald, heeft de leerling dan gefaald of de leraar?
Is dat de leraar Nederlands? Dan had ie geen zesje mogen geven hoor. :P
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 15:48:15 #36
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180425049
Het falen ansich is misschien niet het grootste probleem maar het lef om het verkeerd te hebben misschien wel. Ik heb studenten gehad die op hun stage zo graag het goede wilden doen dat ze nooit probeerden hoever de techniek kon gaan of hoever hun analyse zou komen als ze iets wildere aannames zouden doen. Deze studenten proberen zo graag te doen wat hun begeleider wil dat ze zelden iets bedenken wat hun begeleider niet zou bedenken. Het lijkt mij dat je in het latere leven dan problemen krijgt als iemand je eens een keer niet vertelt wat je moet doen.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180425180
Goede vraag, past ook wel in de trend die mij opvalt nml de 'verpretpark-isering' van de openbare ruimte maar ook het hele leven. Ieder weekend evenementen, feestjes etc. Ook bij kinderen al.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180425199
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:48 schreef Bosbeetle het volgende:
Het falen ansich is misschien niet het grootste probleem maar het lef om het verkeerd te hebben misschien wel. Ik heb studenten gehad die op hun stage zo graag het goede wilden doen dat ze nooit probeerden hoever de techniek kon gaan of hoever hun analyse zou komen als ze iets wildere aannames zouden doen. Deze studenten proberen zo graag te doen wat hun begeleider wil dat ze zelden iets bedenken wat hun begeleider niet zou bedenken. Het lijkt mij dat je in het latere leven dan problemen krijgt als iemand je eens een keer niet vertelt wat je moet doen.
Dit is denk ik een heel typisch menselijk trekje. Liever ten onrechte doen alsof je iets weet terwijl je het eigenlijk niet weet, en liever ten onrechte doen alsof je iets kan terwijl je dat eigenlijk niet kunt.

Het heeft vast een vrij fundamentele functie die voortvloeit uit de evolutie van de mens, maar het kan ook heel duidelijk tegen je werken.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 16:00:35 #39
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180425404
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:53 schreef De_Onnoembare het volgende:
Goede vraag, past ook wel in de trend die mij opvalt nml de 'verpretpark-isering' van de openbare ruimte maar ook het hele leven. Ieder weekend evenementen, feestjes etc. Ook bij kinderen al.
Ohwee als een keer iets niet instantaan "leuk" is, mensen zeggen niet meer aan het einde van het boek dat het een slecht boek was maar stoppen al na een half hoofdstuk.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180425560
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 16:00 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ohwee als een keer iets niet instantaan "leuk" is, mensen zeggen niet meer aan het einde van het boek dat het een slecht boek was maar stoppen al na een half hoofdstuk.
Dat dus. Alles moet maar een 'feest' zijn. Ik doe er ook aan mee hoor maar het begint me nu echt op te vallen. Het is al zo lang mooi weer dus het is echt IEDER weekend bal: Vrijdag feestje bij die in de tuin, zaterdag MTB-en op allerlei locaties in het land, daarna het zwembad in de tuin in daarna snel de BBQ met de buren. Zondag 1 of ander straatfestival in de stad. Maandag gesloopt.

En de kids ook: Wo picknick met school. Vrijdag afscheidsfeest van school met bezoek springpark + daarna natuurlijk de Mc. Dan zaterdag feestje van vriendinnetje (daardoor kan ze niet mee naar verjaardagsborrel in de tuin incl. catering en luchtkussen van goede vriend) en zondag mee naar het lokale festival bij de lokale zwemplas.

Het is echt altijd feest, wordt je toch gek van? Dit is niet vol te houden :{
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180427552
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:09 schreef Molurus het volgende:

[..]

Is dat de leraar Nederlands? Dan had ie geen zesje mogen geven hoor. :P
Oooh, leg eens uit
pi_180427599
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:31 schreef rexxo het volgende:

[..]

Oooh, leg eens uit
Tegenwoordige tijd, stam+t. (Dus niet 'haald' maar 'haalt'.)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180427799
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:32 schreef Molurus het volgende:

[..]

Tegenwoordige tijd, stam+t. (Dus niet 'haald' maar 'haalt'.)
Oooh, heb ik nu gefaald?
pi_180427829
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:39 schreef rexxo het volgende:

[..]

Oooh, heb ik nu gefaald?
Je faalt pas echt als je er niks van leert.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180427890
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:40 schreef Molurus het volgende:

[..]

Je faalt pas echt als je er niks van leert.
En als dat nou het hoogst haalbare was voor mij?
  donderdag 12 juli 2018 @ 17:53:27 #46
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180428082
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:28 schreef embedguy het volgende:

[..]

Het is geen recht om een 8p te staan, je moet dat kunnen. Zelf stel ik dat die genen die geen 8p staan daar de capaciteiten/motivatie gewoon niet voor hebben. Mét een enkele uitzondering wellicht maar dat houd je altijd.

Ik zie het probleem niet zo van een 8p eisen, als iedereen dat maar zou moeten kunnen halen (bv want falen moet kunnen) dan verliest de 8p zijn waarde.
Dit is dus precies wat ik bedoel. We verhogen de criteria tot het niveau dat er 0,0 ruimte is voor ook maar één uitglijer, en als mensen er dan niet aan voldoen, ligt dat aan hen, niet aan onze onredelijke eisen.
  donderdag 12 juli 2018 @ 17:54:49 #47
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_180428102
Je faalt pas echt wanneer je het niet toegeeft, hetzij tegenover jezelf of een ander.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
  donderdag 12 juli 2018 @ 20:01:26 #48
436847 embedguy
Embedded in your genius dreams
pi_180430745
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 17:53 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:

[..]

Dit is dus precies wat ik bedoel. We verhogen de criteria tot het niveau dat er 0,0 ruimte is voor ook maar één uitglijer, en als mensen er dan niet aan voldoen, ligt dat aan hen, niet aan onze onredelijke eisen.
Een 8 eisen is wel heel wat anders dan 0.0 ruimte voor een uitglijder hea.
Never allow waiting to become a habit.
Live your dreams and take risks.
Life is happening now.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 07:59:48 #49
308438 Ser_Ciappelletto
Semi-professionele SJW
pi_180440297
quote:
17s.gif Op donderdag 12 juli 2018 20:01 schreef embedguy het volgende:

[..]

Een 8 eisen is wel heel wat anders dan 0.0 ruimte voor een uitglijder hea.
In praktijk niet.
pi_180442140
Ik had gisteren bij m'n hertentamen nakijken een slagingspercentage van 15%. Dus maak je geen zorgen.
-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')