abonnement Unibet Coolblue
pi_180443888
quote:
17s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:51 schreef Copycat het volgende:
Ha, het victim blaming wordt alweer uit de kast gehaald.
Redelijk walgelijk inderdaad.

Alsof dat een bewuste keuze is.
pi_180443923
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:33 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Hihi ja domme vrouwtjes, beetje op gekke stalkers vallen :D
Ik kan mij niet voorstellen dat hij geen enkele kenmerken van PTSS en allerlei andere gekke gedragingen vertoonde toen ze nog aan het daten waren, laat staan toen ze een relatie hadden.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:03:12 #205
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180444003
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat hij geen enkele kenmerken van PTSS en allerlei andere gekke gedragingen vertoonde toen ze nog aan het daten waren, laat staan toen ze een relatie hadden.
Met krokodillentranen en [achteraf] loze beloftes kan iemand heel ver komen.

Overigens geldt dat ook andersom; genoeg mannen die voor het uiterlijk gaan maar daarna vastzitten aan een hysterische borderliner. Dus..wat is jullie excuus, mannen? B-)
´
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:03:43 #206
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180444012
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:57 schreef Cockwhale het volgende:

Ik kan mij niet voorstellen
Oké, Henk.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180444066
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:03 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Met krokodillentranen en [achteraf] loze beloftes kan iemand heel ver komen.

Overigens geldt dat ook andersom; genoeg mannen die voor het uiterlijk gaan maar daarna vastzitten aan een hysterische borderliner. Dus..wat is jullie excuus, mannen? B-)
Borderliners herken je vrij snel. Sommige mannen nemen dat voor lief, inderdaad. Onderdanige mannen, tokkies en stoerboyz, vooral.
pi_180444164
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat hij geen enkele kenmerken van PTSS en allerlei andere gekke gedragingen vertoonde toen ze nog aan het daten waren, laat staan toen ze een relatie hadden.
Ptss zegt niks over het feit of je dan in staat bent om iemand te vermoorden, zat vrouwen die een relatie hebben met bijvoorbeeld een militair met ptss, moet je hem dan maar dumpen omdat het soms lastig is? Nee dit is gewoon een gestoorde idioot met of zonder ptss.
pi_180444281
Als je je een beetje meer inleest in het verhaal van de verdachte Sam G. vallen de puzzelstukjes wel heel snel op zijn plek.
Wat deze man heeft door moeten maken tijdens de mishandeling in 2016 is vreselijk.
De man is hierdoor duidelijk getraumatiseerd geraakt, reageerde dat wellicht af op zijn vriendin Laura en toen zij hem terecht de deur wees (hij had veel meer psychische hulp nodig) sloeg hij compleet door, zo blijkt. Zo triest voor de nabestaanden van Laura. Nogmaals nee ik praat het niet goed, maar er zitten meer haken en ogen aan dit verhaal dan je misschien op voorhand zou denken.
pi_180444402
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat hij geen enkele kenmerken van PTSS en allerlei andere gekke gedragingen vertoonde toen ze nog aan het daten waren, laat staan toen ze een relatie hadden.
Wat een ontzettend debiele opmerking _O-
pi_180444413
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:19 schreef platenbaas het volgende:
Als je je een beetje meer inleest in het verhaal van de verdachte Sam G. vallen de puzzelstukjes wel heel snel op zijn plek.
Wat deze man heeft door moeten maken tijdens de mishandeling in 2016 is vreselijk.
De man is hierdoor duidelijk getraumatiseerd geraakt, reageerde dat wellicht af op zijn vriendin Laura en toen zij hem terecht de deur wees (hij had veel meer psychische hulp nodig) sloeg hij compleet door, zo blijkt. Zo triest voor de nabestaanden van Laura. Nogmaals nee ik praat het niet goed, maar er zitten meer haken en ogen aan dit verhaal dan je misschien op voorhand zou denken.
Eens.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:30:13 #212
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180444509
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:19 schreef platenbaas het volgende:
Als je je een beetje meer inleest in het verhaal van de verdachte Sam G. vallen de puzzelstukjes wel heel snel op zijn plek.
Wat deze man heeft door moeten maken tijdens de mishandeling in 2016 is vreselijk.
De man is hierdoor duidelijk getraumatiseerd geraakt, reageerde dat wellicht af op zijn vriendin Laura en toen zij hem terecht de deur wees (hij had veel meer psychische hulp nodig) sloeg hij compleet door, zo blijkt. Zo triest voor de nabestaanden van Laura. Nogmaals nee ik praat het niet goed, maar er zitten meer haken en ogen aan dit verhaal dan je misschien op voorhand zou denken.
Nee, je praat het niet goed maar komt wel met allerlei excuses hoe het zo ver heeft kunnen komen. Überhaupt, een moord goedpraten :N Je kan je ook afvragen wat die loser bij dat sukkelige motorclubje te zoeken had?
"Hoka Hey!"
pi_180444582
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:30 schreef matspontius het volgende:

[..]

Nee, je praat het niet goed maar komt wel met allerlei excuses hoe het zo ver heeft kunnen komen. Überhaupt, een moord goedpraten :N Je kan je ook afvragen wat die loser bij dat sukkelige motorclubje te zoeken had?
Ik kom niet met excuses, ik probeer te beredeneren wat het verhaal is van deze Sam G. en wat zijn geschiedenis is. Mocht deze man schuldig blijken dan gaat de rechtbank hier ook naar kijken dus je kunt het nu wel negeren (of niet willen zien) maar dat heeft weinig zin.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 12:52:44 #214
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180444966
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:34 schreef platenbaas het volgende:

Ik kom niet met excuses, ik probeer te beredeneren wat het verhaal is van deze Sam G. en wat zijn geschiedenis is. Mocht deze man schuldig blijken dan gaat de rechtbank hier ook naar kijken dus je kunt het nu wel negeren (of niet willen zien) maar dat heeft weinig zin.
Eens. Het is niet goedpraten, het is geen excuses zoeken, het is zoeken naar het waarom om proberen te begrijpen hoe iemand tot zo’n afschuwelijke daad komt.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180445115
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:03 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Met krokodillentranen en [achteraf] loze beloftes kan iemand heel ver komen.

Overigens geldt dat ook andersom; genoeg mannen die voor het uiterlijk gaan maar daarna vastzitten aan een hysterische borderliner. Dus..wat is jullie excuus, mannen? B-)
Meteen ook de gedachte dat het dan om het uiterlijk moet gaan...

Het is volgens mij een beetje een non-discussie. Je wordt verliefd en vaak blijkt daarna pas dat de persoon in kwestie issues heeft. Ja, dan ben je dus al verliefd...
pi_180445170
Ze waren al samen toen dat met Sam gebeurde.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:05:19 #217
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180445259
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:59 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Meteen ook de gedachte dat het dan om het uiterlijk moet gaan...

Kijk alleen al eens rond op FOK! en de reacties op meiden/vrouwen..
IRL is het niet veel anders..en waarom zijn datingapps zo populair? Vast niet omdat iedereen iets bijzonders te melden heeft..
´
pi_180445262
Teringlijer met zn ptss :')

Reageer het dan af op die gasten die je leven hebben verneukt ipv een of ander meisje. Echt triest.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:12:05 #219
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180445424
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:52 schreef Copycat het volgende:

[..]

Eens. Het is niet goedpraten, het is geen excuses zoeken, het is zoeken naar het waarom om proberen te begrijpen hoe iemand tot zo’n afschuwelijke daad komt.
Zoals ik al eens eerder heb gezegd kun je dan voor elke misdaad een oorzaak-gevolg scenario opstellen. Hitler was ooit ook een schattige baby neem ik aan?

Er zijn meer dan genoeg mensen met (ernstige) psychische problemen - slaan die alemaal aan het moorden, verkrachten e.d.?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:14:39 #220
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180445492
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:12 schreef matspontius het volgende:

Zoals ik al eens eerder heb gezegd kun je dan voor elke misdaad dan een oorzaak-gevolg scenario opstellen. Hitler was ooit ook een schattige baby neem ik aan?

Er zijn meer genoeg mensen met (ernstige) psychische problemen - slaan die alemaal aan het moorden, verkrachten e.d.?
Ik vind het wel belangrijk om te weten waar een bepaalde gedraging zijn oorsprong zou kunnen hebben. Daarmee praat je niks goed, pleit je ook niet voor een lagere straf.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_180445495
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:05 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Kijk alleen al eens rond op FOK! en de reacties op meiden/vrouwen..
IRL is het niet veel anders..en waarom zijn datingapps zo populair? Vast niet omdat iedereen iets bijzonders te melden heeft..
Je neemt stoere praat op fok toch niet als de maat der dingen?

Datingsapps zijn populair omdat je laagdrempelig mensen kan leren kennen. En ja, daar telt uiterlijk voor het halen van een match zeer zwaar mee. Maar als mijn match niets te melden heeft is ze ook zo in tweede instantie weg hoor.

Ik heb wel wat beters te doen dan mijn tijd te geven aan vrouwen die niet extreem leuk zijn.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:18:33 #222
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180445581
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:14 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik vind het wel belangrijk om te weten waar een bepaalde gedraging zijn oorsprong zou kunnen hebben. Daarmee praat je niks goed, pleit je ook niet voor een lagere straf.
Pleit je niet voor een lagere straf? Je praat jezelf tegen. Uiteraard zal de rechterlijke macht deze "omstandigheden" meenemen bij het bepalen van de strafmaat ... Deze "verzachtende" omstandigheden leiden voor de dader tot een lagere straf. Niet dat het slachtoffer daar iets aan heeft maar toch ...
"Hoka Hey!"
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:19:17 #223
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180445603
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:14 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Je neemt stoere praat op fok toch niet als de maat der dingen?

Datingsapps zijn populair omdat je laagdrempelig mensen kan leren kennen. En ja, daar telt uiterlijk voor het halen van een match zeer zwaar mee. Maar als mijn match niets te melden heeft is ze ook zo in tweede instantie weg hoor.

Ik heb wel wat beters te doen dan mijn tijd te geven aan vrouwen die niet extreem leuk zijn.
Nee, natuurlijk niet :') maar het zegt wel iets..
Iig succes met het vinden van een extreem leuke vrouw ^O^
Je weet dat extremen ook extreem minder leuke kanten bezitten? :Y)
´
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:22:02 #224
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180445665
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:18 schreef matspontius het volgende:

Pleit je niet voor een lagere straf? Je praat jezelf tegen. Uiteraard zal de rechterlijke macht deze "omstandigheden" meenemen bij het bepalen van de strafmaat ... Deze "verzachtende" omstandigheden leiden voor de dader tot een lagere straf. Niet dat het slachtoffer daar iets aan heeft maar toch ...
Ik praat mezelf helemaal niet tegen. Dat ik vind dat het waarom belangrijk is, betekent niet dat ik dat waarom als een excuus zie. En dus als reden om de strafmaat te verlagen.
Kennis is alijd goed, imo.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:24:10 #225
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180445711
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:22 schreef Copycat het volgende:

[..]

Ik praat mezelf helemaal niet tegen. Dat ik vind dat het waarom belangrijk is, betekent niet dat ik dat waarom als een excuus zie. En dus als reden om de strafmaat te verlagen.
Kennis is alijd goed, imo.
Nee, maar dat gebeurt wel in de praktijk. En waarom vind je het waarom dan zo belangrijk?
"Hoka Hey!"
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:26:47 #226
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180445773
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:24 schreef matspontius het volgende:

Nee, maar dat gebeurt wel in de praktijk. En waarom vind je het waarom dan zo belangrijk?
Omdat als je kunt duiden waar iets mis is gegaan je er wellicht iets uit kunt destilleren wat in de toekomst nog van pas kan komen.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:33:52 #227
287741 matspontius
Same old shit, different day
pi_180445959
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:26 schreef Copycat het volgende:

[..]

Omdat als je kunt duiden waar iets mis is gegaan je er wellicht iets uit kunt destilleren wat in de toekomst nog van pas kan komen.
Dus in dit geval hieronder (link) bv ben jij ook heel benieuwd wat de oorzaak-gevolg relatie is? Waar is het mis gegaan in het brein van die racistische klootzakken?
https://nos.nl/artikel/22(...)ige-emmett-till.html
"Hoka Hey!"
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:38:03 #228
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_180446044
Ga je er nu serieus de zaak van Emmet Till bijhalen?

Kom op, zeg.
Maar, hoewel de oorzaak daar me evident en zeer basaal lijkt, vind ik dat inderdaad interessant te weten.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 13:48:24 #229
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180446291
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat hij geen enkele kenmerken van PTSS en allerlei andere gekke gedragingen vertoonde toen ze nog aan het daten waren, laat staan toen ze een relatie hadden.
Wacht, ze hebben 3 jaar een relatie, 2 jaar geleden is hij ontvoerd en dusdanig mishandeld dat hij een PTSS heeft opgelopen, en jij denkt dat het onmogelijk is dat hij ruim 3 jaar geleden geen tekenen van die PTSS heeft vertoond die hij 2 jaar geleden opgelopen heeft.
Nee okay, logisch ook :{
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180446407
quote:
12s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 13:19 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Nee, natuurlijk niet :') maar het zegt wel iets..
Iig succes met het vinden van een extreem leuke vrouw ^O^
Je weet dat extremen ook extreem minder leuke kanten bezitten? :Y)
Ik zit er middenin, dus dat hoef je mij niet te vertellen. Maar goed, ik ben dan ook zo’n idioot die altijd weer gaat voor complexe vrouwen. Makes you feel alive. ;)
pi_180447912
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 11:57 schreef Cockwhale het volgende:

[..]

Ik kan mij niet voorstellen dat hij geen enkele kenmerken van PTSS en allerlei andere gekke gedragingen vertoonde toen ze nog aan het daten waren, laat staan toen ze een relatie hadden.
PTSS krijg je na een traumatische ervaring. Die heeft de verdachte opgelopen tijdens hun relatie. Is het zo gek dat zij hem niet meteeb als een baksteen daarna heeft laten vallen? Wat wil je nou precies zeggen?
  vrijdag 13 juli 2018 @ 15:46:55 #232
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180448487
De ontvoerders van Sam G. werden vorig jaar veroordeeld:

quote:
Utrecht, 04 mei 2017
Een 25-jarige man uit Wageningen is door de rechtbank Midden-Nederland veroordeeld tot een gevangenisstraf van 7 jaar. De man overviel met twee anderen een woning in Lopikerkapel. Ook heeft hij met anderen een man op brute wijze afgeperst in hun clubhuis in Benschop. Een 27-jarige man is veroordeeld tot een gevangenisstraf van 3 jaar voor betrokkenheid bij die afpersing.

Woningoverval in Lopikerkapel
In september 2015 drongen de mannen een woning binnen waarbij drie slachtoffers, waaronder een kind, met geweld en met een vuurwapen bedreigd werden. De slachtoffers werden uit bed gehaald en moesten onder dreiging van een vuurwapen op hun knieën zitten. Ze werden vastgebonden met tiewraps en hun monden werden dichtgeplakt met tape. Eén van de slachtoffers werd mishandeld door de mannen. De mannen vroegen waar de kluis was en doorzochten de woning. Uiteindelijk gingen ze ervandoor met een laptop en een portemonnee.

Afpersing in Benschop
In juli 2016 werd een man onder valse voorwendselen naar het clubhuis van de mannen gebracht. Hij werd opgesloten en er werd zeer bruut geweld toegepast om hem een geldbedrag afhandig te maken. Het slachtoffer werd bedreigd met een vuurwapen en er werd tegen hem gezegd dat hij niet meer levend weg kwam. Ook werd hij met een wapenstok geslagen en werd er met een bijl over de tenen van het slachtoffer bewogen. Het slachtoffer raakte gewond aan zijn hoofd en heeft doodsangsten uitgestaan.

De 25-jarige en 27-jarige mannen werden tijdens de afpersing geholpen door andere leden van de club. Drie mannen zijn medeplegers en zijn daarom veroordeeld tot gevangenisstraffen van 24, 27 en 30 maanden. Twee mannen zijn medeplichtig aan de afpersing en zijn veroordeeld tot gevangenisstraffen van 360 dagen waarvan 200 dagen voorwaardelijk met een proeftijd van twee jaar en 360 dagen waarvan 212 dagen voorwaardelijk.
https://www.rechtspraak.n(...)al-en-afpersing.aspx

Ik kan de uitspraak zelf niet terugvinden.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 13 juli 2018 @ 16:01:32 #233
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180448740
Op geenstijl.nl schrijft iemand dat Sam G. helemaal niet zo heet. Geen idee of dat klopt, het boeit me ook niet. Maar er is een Australische DJ die wel zo heet en die heeft er uiteraard niets mee te maken.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 13 juli 2018 @ 16:23:09 #234
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180449122
"Maar een alarmknop helpt niet als er iemand met een mes bij je binnen zit. Ze heeft ook niet eens gelegenheid gehad de knop te gebruiken."

https://www.misdaadjourna(...)laura-kunnen-redden/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_180449415
Misschien kunnen al die helderzienden hier me even de winnende loterijnummers geven van volgende maand. Bedankt alvast!
  vrijdag 13 juli 2018 @ 16:41:35 #236
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180449423
Verdachte moord Laura had bizar verleden met motorclub

’Sam G. gleed langzaam af’

NIEUWEGEIN - Een leven in de hoogste versnelling. Sam G, de 31-jarige Nieuwegeiner die donderdag werd opgepakt op verdenking van de moord op de Utrechtse studente Laura, leidde de laatste jaren een heftig leven, moest ooit onder bedreiging van een wapen de urine van zijn eigen motorbroeders drinken en was constant op zoek naar de schijnwerpers. Die zijn nu, hoe wrang ook, volop op hem gericht.

In het uitgaansleven van Utrecht was G., van Australische komaf, een bekende verschijning. Hij werkte regelmatig als dj op feesten, genoot van de status die hij had achter de draaitafels, en zeker ook van de aandacht die hij kreeg van vrouwelijk schoon.

„In de tijd dat hij voor ons werkte had hij een jonge vriendin”, herinnert Brigitta zich. Zij was verbonden aan een evenementenbureau dat feesten organiseerde en had zo regelmatig met Sam te maken.

„Maar dat ging weleens mis. Hij was haar niet bepaald trouw, om het zo maar uit te drukken. Zo gaat dat helaas vaak in dit wereldje. Hij stond graag in die spotlights, reed ook in een dikke auto. Een Mercedes of Audi, echt een luxe wagen.”

Eentje die hoge snelheden kon halen, en dat werd hem twee jaar geleden bijna fataal, vertelt Brigitta. „Een jaar of twee geleden kreeg hij een auto-ongeluk. Hij reed vol gas tegen een boom na een laat optreden, het was een zware crash. Hij was bijna dood, en vertelde naderhand dat hij blij was dat hij een tweede kans om het leven had gekregen. Het verhaal ging dat hij zwaar oververmoeid was.”

Motorbende
Het leven had voor Sam toen al een dramatische wending gekregen. De Telegraaf meldde twee jaar geleden dat hij betrokken was geraakt bij motorgang Brotherhood Catervarius uit Benschop, die inmiddels niet meer bestaat, maar waarvan enkele leden een jaar geleden terecht stonden wegens extreem gewelddadige overvallen én wegens mishandeling in hun clubhuis van uitgerekend de 31-jarige moordverdachte uit Nieuwegein.

Er zou ruzie zijn ontstaan omdat ’broeders’ van de bende nog zo’n duizend euro van hem kregen wegens ’beveiligingswerk’ tijdens een van zijn optredens. Net als de dj reden ook zij in peperdure auto’s, waaronder een Porsche en een peperdure Bentley GT met een cataloguswaarde van zo’n twee ton.

Nadat Sam G. met een smoes naar een loods was gelokt, dreigden zijn belagers hem in zijn knieën te schieten – een vorm van marteling die bij maffia regelmatig voorkomt. Ook zwoeren ze zijn voet eraf te hakken, en moest Sam onder bedreiging van een doorgeladen wapen de urine van een van de leiders van Catervarius drinken.

„Wat ik daar heb meegemaakt, kan ik bijna niet navertellen”, liet hij destijds weten in de rechtbank. „Ik ben depressief en wilde een eind aan mijn leven maken. Ik was op weg succesvol dj te worden, maar moest dat opgeven.”

Wannabe
Over dat laatste zijn de meningen wel verdeeld. Een toenmalig werkneemster van nachtclub John Doe laat weten dat hij niet behoorde tot het neusje van de zalm in de wereld van de diskjockeys. „Hij was bepaald geen Afrojack, zeg maar. Wel vond ik hem een heel aardige jongen. Hij zei altijd vriendelijk gedag, we dronken regelmatig een shotje samen. Maar hij draaide niet zo vaak, hoor.”

Het beeld ontstaat van een jongen die gek is van muziek, vooral latin dance, maar er maar niet in slaagde door te breken. Ook Nick Nartey, organisator verbonden aan de Utrechtse club De Winkel van Sinkel, was niet bepaald onder de indruk van de Nieuwegeiner, van zowel zijn muziek als persoonlijkheid.

„Hij is altijd al een vreemde jongen geweest, drong zich vaak op om bij onze feesten te draaien. Hij wilde dat zo graag, dat hij bereid was dit gratis te doen. Ik ben daar geen voorstander van, maar toch lukte het hem een aantal keren op de line-up te staan. Vaak was dat als opvulling.”

Sam G. draaide onder andere op een feest waar Dave Roelvink een van de andere dj’s was, maar had veel minder succes. En had zijn houding tegen, zegt Nartey. „Hij is denk ik voor velen een aardige en lieve jongen. Vaak nederig en respectvol, maar ik heb dit altijd als ’nep’ beschouwd. Ik wens de nabestaanden en de mensen die dicht bij dat meisje stonden alle sterkte, want het is vreselijk wat er is gebeurd.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2300070/sam-g-gleed-langzaam-af
´
pi_180450291
Een semi-fantast dus.

Als nietszeggende DJ een paar bendeleden inhuren als je beveiligers om maar zo stoer en populair voor de dag te komen. Wat een dwaas.
pi_180451259
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 16:41 schreef Kim-Holland het volgende:
Verdachte moord Laura had bizar verleden met motorclub

’Sam G. gleed langzaam af’

NIEUWEGEIN - Een leven in de hoogste versnelling. Sam G, de 31-jarige Nieuwegeiner die donderdag werd opgepakt op verdenking van de moord op de Utrechtse studente Laura, leidde de laatste jaren een heftig leven, moest ooit onder bedreiging van een wapen de urine van zijn eigen motorbroeders drinken en was constant op zoek naar de schijnwerpers. Die zijn nu, hoe wrang ook, volop op hem gericht.

In het uitgaansleven van Utrecht was G., van Australische komaf, een bekende verschijning. Hij werkte regelmatig als dj op feesten, genoot van de status die hij had achter de draaitafels, en zeker ook van de aandacht die hij kreeg van vrouwelijk schoon.

„In de tijd dat hij voor ons werkte had hij een jonge vriendin”, herinnert Brigitta zich. Zij was verbonden aan een evenementenbureau dat feesten organiseerde en had zo regelmatig met Sam te maken.

„Maar dat ging weleens mis. Hij was haar niet bepaald trouw, om het zo maar uit te drukken. Zo gaat dat helaas vaak in dit wereldje. Hij stond graag in die spotlights, reed ook in een dikke auto. Een Mercedes of Audi, echt een luxe wagen.”

Eentje die hoge snelheden kon halen, en dat werd hem twee jaar geleden bijna fataal, vertelt Brigitta. „Een jaar of twee geleden kreeg hij een auto-ongeluk. Hij reed vol gas tegen een boom na een laat optreden, het was een zware crash. Hij was bijna dood, en vertelde naderhand dat hij blij was dat hij een tweede kans om het leven had gekregen. Het verhaal ging dat hij zwaar oververmoeid was.”

Motorbende
Het leven had voor Sam toen al een dramatische wending gekregen. De Telegraaf meldde twee jaar geleden dat hij betrokken was geraakt bij motorgang Brotherhood Catervarius uit Benschop, die inmiddels niet meer bestaat, maar waarvan enkele leden een jaar geleden terecht stonden wegens extreem gewelddadige overvallen én wegens mishandeling in hun clubhuis van uitgerekend de 31-jarige moordverdachte uit Nieuwegein.

Er zou ruzie zijn ontstaan omdat ’broeders’ van de bende nog zo’n duizend euro van hem kregen wegens ’beveiligingswerk’ tijdens een van zijn optredens. Net als de dj reden ook zij in peperdure auto’s, waaronder een Porsche en een peperdure Bentley GT met een cataloguswaarde van zo’n twee ton.

Nadat Sam G. met een smoes naar een loods was gelokt, dreigden zijn belagers hem in zijn knieën te schieten – een vorm van marteling die bij maffia regelmatig voorkomt. Ook zwoeren ze zijn voet eraf te hakken, en moest Sam onder bedreiging van een doorgeladen wapen de urine van een van de leiders van Catervarius drinken.

„Wat ik daar heb meegemaakt, kan ik bijna niet navertellen”, liet hij destijds weten in de rechtbank. „Ik ben depressief en wilde een eind aan mijn leven maken. Ik was op weg succesvol dj te worden, maar moest dat opgeven.”

Wannabe
Over dat laatste zijn de meningen wel verdeeld. Een toenmalig werkneemster van nachtclub John Doe laat weten dat hij niet behoorde tot het neusje van de zalm in de wereld van de diskjockeys. „Hij was bepaald geen Afrojack, zeg maar. Wel vond ik hem een heel aardige jongen. Hij zei altijd vriendelijk gedag, we dronken regelmatig een shotje samen. Maar hij draaide niet zo vaak, hoor.”

Het beeld ontstaat van een jongen die gek is van muziek, vooral latin dance, maar er maar niet in slaagde door te breken. Ook Nick Nartey, organisator verbonden aan de Utrechtse club De Winkel van Sinkel, was niet bepaald onder de indruk van de Nieuwegeiner, van zowel zijn muziek als persoonlijkheid.

„Hij is altijd al een vreemde jongen geweest, drong zich vaak op om bij onze feesten te draaien. Hij wilde dat zo graag, dat hij bereid was dit gratis te doen. Ik ben daar geen voorstander van, maar toch lukte het hem een aantal keren op de line-up te staan. Vaak was dat als opvulling.”

Sam G. draaide onder andere op een feest waar Dave Roelvink een van de andere dj’s was, maar had veel minder succes. En had zijn houding tegen, zegt Nartey. „Hij is denk ik voor velen een aardige en lieve jongen. Vaak nederig en respectvol, maar ik heb dit altijd als ’nep’ beschouwd. Ik wens de nabestaanden en de mensen die dicht bij dat meisje stonden alle sterkte, want het is vreselijk wat er is gebeurd.”
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2300070/sam-g-gleed-langzaam-af
Matig artikel dit..
  vrijdag 13 juli 2018 @ 18:24:40 #239
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180451560
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 16:41 schreef Harmankardon het volgende:
Misschien kunnen al die helderzienden hier me even de winnende loterijnummers geven van volgende maand. Bedankt alvast!
Probeer het eens in TRU.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 13 juli 2018 @ 20:58:07 #240
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180455060
De politie zoekt nog steeds getuigen die de verdachte dinsdag of woensdag in de Bosboomstraat hebben gezien.
quote:
Het onderzoek naar de dood van een vrouw in een woning aan de Bosboomstraat op woensdagochtend 11 juli is in volle gang. Een 31-jarige verdachte uit Nieuwegein, die later die dag werd aangehouden is vandaag voorgeleid voor de rechter-commissaris. Deze bepaalde dat de verdachte langer vast blijft zitten. De man zit in alle beperkingen, wat betekent dat hij alleen met zijn advocaat contact mag hebben. Het rechercheteam leest in de media dat er mogelijk ook mensen zijn die die bewuste dag de verdachte in de omgeving van de Bosboomstraat hebben gezien. Deze specifieke getuige/ getuigen hebben zich echter nog niet gemeld bij de politie. De recherche roept deze getuigen op hun informatie ook met het onderzoeksteam te delen.

De recherche heeft een team samengesteld van zowel tactisch als forensisch rechercheurs en onderzoekt wat er precies is gebeurd. [...]
https://www.politie.nl/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 13 juli 2018 @ 21:21:58 #241
432997 Ven1972
Man met humor
pi_180455639
Ik vind het wel erg triest voor de familie van Laura, zodat Laura afgelopen woensdag is vermoord door haar ex-vriend Sam G.

Jullie schrijven dat Sam mogelijk PTSS heeft opgelopen tijdens zijn ontvoering door de motorclub, zowel hij zelfs heel moeilijke tijd heeft gekend toen hij zelf ontvoerd was. Ik denk dat hij ook hierdoor veel slechte vrienden heeft gehad zowel bekenden van zijn motorclub. In vele topics lees ik dat Sam amateur-DJ is geweest waar hij in vele uitgaansgelegenheden optrad in omgeving van Utrecht of elders in Nederland. In die tijd leerde Laura en Sam elkaar kennen waar ze ook later relatie met elkaar hadden gekregen. Ik wil hier echt hierin niet speculeren wat het probleem is tussen Sam en Laura, maar in het verhaal lees ik dat Sam zijn angst wilde projecteren op Laura... echt motief heeft hij wel. Ik neem aan dat Sam in zijn gedrag erg veranderd is na zijn ontvoering. (ik ken hem niet persoonlijk of helemaal niet)
Ik dacht eerst nog wel aan relatieproblemen tussen Sam en Laura, maar daar is echt niet in het verhaal nooit ten sprake geweest. Wel heeft hij haar gestalkt, de banden van haar auto leeg geprikt, familie lastiggevallen, en veel meer wat het strafbaar was. Maar volgens in de eerdere verhalen van paar uren na de moord van woensdag waren ook straatverbod of toegangsverbod voor hem opgelegd. Dat zei de nicht van Laura tegen de pers van afgelopen woensdag.

Ik denk dat erg verschillend is aan de 2 kanten van het hele verhaal. Dat maakt voor de politie niet gemakkelijker op voor onderzoek wat voor redenen die Sam Laura heeft vermoord.
Humor, serieus en vrolijk!
  zaterdag 14 juli 2018 @ 08:24:12 #242
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180463160
Duistere praktijken beheersten Sam G.

NIEUWEGEIN - Met getrokken wapens dwong een arrestatieteam woensdagmiddag Sam G., de verdachte van betrokkenheid bij de moord op de Utrechtse studente Laura Korsman, op een doodlopende parkeerplaats uit zijn Volkswagen Fox. Het was niet de eerste keer dat de 31-jarige Nieuwegeiner in de loop van een pistool keek.

Met een Telegraaf-account kun je verder lezen op:
https://www.telegraaf.nl/(...)ken-beheersten-sam-g
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_180463270
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 08:24 schreef Domnivoor het volgende:
Duistere praktijken beheersten Sam G.

NIEUWEGEIN - Met getrokken wapens dwong een arrestatieteam woensdagmiddag Sam G., de verdachte van betrokkenheid bij de moord op de Utrechtse studente Laura Korsman, op een doodlopende parkeerplaats uit zijn Volkswagen Fox. Het was niet de eerste keer dat de 31-jarige Nieuwegeiner in de loop van een pistool keek.

Met een Telegraaf-account kun je verder lezen op:
https://www.telegraaf.nl/(...)ken-beheersten-sam-g
Even een algemeen berichtje over de Telegraaf; je hoeft geen account te hebben, het is ook geen 'betaalmuur'. Je kan gewoon inloggen met je [fake] FB account :)
´
pi_180465575
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 08:24 schreef Domnivoor het volgende:
Duistere praktijken beheersten Sam G.

NIEUWEGEIN - Met getrokken wapens dwong een arrestatieteam woensdagmiddag Sam G., de verdachte van betrokkenheid bij de moord op de Utrechtse studente Laura Korsman, op een doodlopende parkeerplaats uit zijn Volkswagen Fox. Het was niet de eerste keer dat de 31-jarige Nieuwegeiner in de loop van een pistool keek.

Met een Telegraaf-account kun je verder lezen op:
https://www.telegraaf.nl/(...)ken-beheersten-sam-g
Toch vraag je je af: de politie weet wat dit figuur door heeft gemaakt en weet dat hij aan het doordraaien is. Waarom kan er in zo’n geval dan niet gedwongen hulp worden verleend.

Ik snap dat je daar terughoudend mee moet zijn, maar als buitenstaander heb ik dan toch echt het gevoel dat er in dit geval wat mogelijk had moeten zijn.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 11:45:43 #245
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180465600
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:44 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Toch vraag je je af: de politie weet wat dit figuur door heeft gemaakt en weet dat hij aan het doordraaien is. Waarom kan er in zo’n geval dan niet gedwongen hulp worden verleend.

Ik snap dat je daar terughoudend mee moet zijn, maar als buitenstaander heb ik dan toch echt het gevoel dat er in dit geval wat mogelijk had moeten zijn.
De hulpverlening is wat dat betreft sowieso dieptriest, ook als je wel zelf hulp zoekt.
En dan heb je mazzel als slachtofferhulp nog een beetje z'n best voor je doet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180465662
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:45 schreef Leandra het volgende:

[..]

De hulpverlening is wat dat betreft sowieso dieptriest, ook als je wel zelf hulp zoekt.
En dan heb je mazzel als slachtofferhulp nog een beetje z'n best voor je doet.
Ik snap op zich dat het lastig is. Er zijn namelijk ook heel veel heel vervelende (ex)vriendjes die niemand vermoorden. Maar het komt zeker achteraf zo over als iets wat voorkomen had kunnen worden.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 11:54:51 #247
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180465744
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:49 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik snap op zich dat het lastig is. Er zijn namelijk ook heel veel heel vervelende (ex)vriendjes die niemand vermoorden. Maar het komt zeker achteraf zo over als iets wat voorkomen had kunnen worden.
Het zou idd bizar zijn als je eerst ontvoerd en ernstig mishandeld bent, en na je vrijlating verplicht wordt opgenomen om je met het trauma te leren omgaan.

Maar als dit idd door de PTSS komt die hij door zijn ontvoering heeft opgelopen dan zou het eigenlijk veel logischer zijn de ontvoerders ook een stukje verantwoordelijkheid voor deze moord/doodslag te laten dragen.
Het kan juridisch niet, maar misschien zou het wel moeten kunnen, juist omdat er in dit geval wel een duidelijke oorzaak van de PTSS is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 juli 2018 @ 12:04:15 #248
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180465877
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zou idd bizar zijn als je eerst ontvoerd en ernstig mishandeld bent, en na je vrijlating verplicht wordt opgenomen om je met het trauma te leren omgaan.

Maar als dit idd door de PTSS komt die hij door zijn ontvoering heeft opgelopen dan zou het eigenlijk veel logischer zijn de ontvoerders ook een stukje verantwoordelijkheid voor deze moord/doodslag te laten dragen.
Het kan juridisch niet, maar misschien zou het wel moeten kunnen, juist omdat er in dit geval wel een duidelijke oorzaak van de PTSS is.
Het zou ergens wel bizar zijn. Maar een gedwongen opname is niet bedoeld als straf, maar om te voorkomen dat je jezelf of anderen iets aandoet. En dat risico was in deze zaak overduidelijk.

Het lijkt er overigens niet op dat de politie nalatig is geweest, laat ik dat vooropstellen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 14 juli 2018 @ 12:14:41 #249
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180466060
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 11:54 schreef Leandra het volgende:

[..]

Het zou idd bizar zijn als je eerst ontvoerd en ernstig mishandeld bent, en na je vrijlating verplicht wordt opgenomen om je met het trauma te leren omgaan.

Maar als dit idd door de PTSS komt die hij door zijn ontvoering heeft opgelopen dan zou het eigenlijk veel logischer zijn de ontvoerders ook een stukje verantwoordelijkheid voor deze moord/doodslag te laten dragen.
Het kan juridisch niet, maar misschien zou het wel moeten kunnen, juist omdat er in dit geval wel een duidelijke oorzaak van de PTSS is.
Je zou de ontvoerders een stukje verantwoordelijkheid kunnen laten dragen door ze te laten opdraaien voor de behandeling van hun slachtoffer.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 14 juli 2018 @ 12:16:35 #250
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180466088
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 12:04 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Het zou ergens wel bizar zijn. Maar een gedwongen opname is niet bedoeld als straf, maar om te voorkomen dat je jezelf of anderen iets aandoet. En dat risico was in deze zaak overduidelijk.

Het lijkt er overigens niet op dat de politie nalatig is geweest, laat ik dat vooropstellen.
Na een ontvoering en/of zware mishandeling verplicht worden opgenomen is niet uit te leggen, plus dat dat als grond voor een opname zeker misbruikt zal worden.
Als je een hekel aan iemand hebt laat je hem eerst in elkaar slaan, en vervolgens sluit de overheid hem wel op voor de traumaverwerking.

Al even afgezien van het feit dat de GGZ het aantal patiënten dat ze hebben al niet adequaat kunnen behandelen, als ieder slachtoffer van een zware mishandeling daar nog bij komt wordt het nog erger.
Plus dat de aangiftebereidheid totaal onderuitgehaald wordt als aangifte doen betekent dat je zelf min of meer TBS krijgt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zaterdag 14 juli 2018 @ 12:17:37 #251
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180466109
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 12:14 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

Je zou de ontvoerders een stukje verantwoordelijkheid kunnen laten dragen door ze te laten opdraaien voor de behandeling van hun slachtoffer.
Dat zou sowieso moeten gebeuren idd, en dat zou ook niet eindig moeten zijn.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180467218
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 12:16 schreef Leandra het volgende:

[..]

Na een ontvoering en/of zware mishandeling verplicht worden opgenomen is niet uit te leggen, plus dat dat als grond voor een opname zeker misbruikt zal worden.
Als je een hekel aan iemand hebt laat je hem eerst in elkaar slaan, en vervolgens sluit de overheid hem wel op voor de traumaverwerking.

Al even afgezien van het feit dat de GGZ het aantal patiënten dat ze hebben al niet adequaat kunnen behandelen, als ieder slachtoffer van een zware mishandeling daar nog bij komt wordt het nog erger.
Plus dat de aangiftebereidheid totaal onderuitgehaald wordt als aangifte doen betekent dat je zelf min of meer TBS krijgt.
Waar ik op doelde was dat gelet op zijn voorgeschiedenis het stalken wat mij betreft wel een reden zou mogen zijn. Zeker ook omdat hij, zo lees ik, al geweld in haar richting had gebruikt.
  zondag 15 juli 2018 @ 00:56:11 #253
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180480623
Condoleanceregister bij studentenhuis vermoorde Laura Korsman

Huisgenoten van de woensdag vermoorde Laura Korsman (24) hebben gisteren voor de deur van hun studentenhuis in Utrecht een condoleanceregister neergelegd. Buurtbewoners laten er een boodschap voor de jonge vrouw achter.

Ook komen mensen uit de omgeving nog steeds bloemen brengen naar het adres waar Laura woensdag dood werd aangetroffen. De overheersende boodschap is er een van ongeloof.

[...]

Laura Korsman werd woensdag om het leven gebracht. Haar ex-vriend Sam G. werd vlak daarna in Nieuwegein gearresteerd op verdenking van het doden van Laura. Sam G. kon het niet verkroppen dat ze de relatie enkele weken daarvoor had beëindigd. Hij stalkte en bedreigde haar en kreeg daarom een straat- en contactverbod opgelegd. Dat schond hij woensdag. Even later vonden haar huisgenoten het levenloze lichaam van Laura.

https://www.ad.nl/dossier(...)ra-korsman~a5ccbc36/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_180554672
Een artikel van HJK; even terug in de tijd en met een link naar Opsporing Verzocht

Sammy G. en zijn beulen: de gouden tip van de schoonmoeder

Door de moord op Laura Korsman kwam een oud verhaal naar boven. Dat verdachte Sammy G. enkele jaren daarvoor gemarteld was in het clubhuis van Brotherhood Catervarius in Benschop. Een soort motorclub. De hoofdmartelaar zou Roy van S. zijn geweest, alias rapper OG (‘Original Gangsta’) Vieira. Dat stukje clip is van hem. Deze Roy werd eerder verdacht van betrokkenheid bij een woningoverval in Lopikerkapel....


Lees verder> https://www.misdaadjourna(...)van-de-schoonmoeder/
´
  woensdag 18 juli 2018 @ 12:40:34 #255
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180556016
quote:
6s.gif Op woensdag 18 juli 2018 11:34 schreef Kim-Holland het volgende:
Een artikel van HJK; even terug in de tijd en met een link naar Opsporing Verzocht

Sammy G. en zijn beulen: de gouden tip van de schoonmoeder

Door de moord op Laura Korsman kwam een oud verhaal naar boven. Dat verdachte Sammy G. enkele jaren daarvoor gemarteld was in het clubhuis van Brotherhood Catervarius in Benschop. Een soort motorclub. De hoofdmartelaar zou Roy van S. zijn geweest, alias rapper OG (‘Original Gangsta’) Vieira. Dat stukje clip is van hem. Deze Roy werd eerder verdacht van betrokkenheid bij een woningoverval in Lopikerkapel....

Lees verder> https://www.misdaadjourna(...)van-de-schoonmoeder/
Hopelijk komt er door de nieuwe media-aandacht beweging in de zaak van de woningoverval.
En misschien komt Sam G. met nieuwe belastende verklaringen nu hij veilig in de cel zit.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  woensdag 18 juli 2018 @ 23:55:03 #256
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180572245
Anne, Romy, Savannah, Laura; waarom vrouwen zich bedreigd voelen door mannen

Een column van Jerry Goossens in het AD:

https://www.ad.nl/utrecht(...)oor-mannen~a2098ad2/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_180572423
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:55 schreef Domnivoor het volgende:
Anne, Romy, Savannah, Laura; waarom vrouwen zich bedreigd voelen door mannen

Een column van Jerry Goossens in het AD:

https://www.ad.nl/utrecht(...)oor-mannen~a2098ad2/
Wat een slecht stuk.. -O-
´
pi_180572533
quote:
13s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:05 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Wat een slecht stuk.. -O-
Ik vond het nietszeggend.

Zat achter een betaalmuur. ;)
pi_180572577
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:13 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Ik vond het nietszeggend.

Zat achter een betaalmuur. ;)
Ze zouden juist de mensen moeten betalen die deze onzin moeten lezen :s)
´
pi_180572611
quote:
7s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:15 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Ze zouden juist de mensen moeten betalen die deze onzin moeten lezen :s)
Prima, maar nou weet ik nog niet wat er staat... ;)
pi_180572638
quote:
13s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:05 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Wat een slecht stuk.. -O-
Dat is echt een understatement.. :r
pi_180572738
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Prima, maar nou weet ik nog niet wat er staat... ;)




pi_180572748
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:17 schreef VEM2012 het volgende:

[..]

Prima, maar nou weet ik nog niet wat er staat... ;)
Anne, Romy, Savannah, Laura; waarom vrouwen zich bedreigd voelen door mannen

Het is een parafrase van Margaret Atwood, schrijfster van de huiveringwekkende toekomstroman The Handmaid's Tale, waarin een religieus regime vrouwen tot slaaf maakt om ze voor een fokprogramma te gebruiken. Door de serie die naar het boek is gemaakt (in Nederland te zien op Videoland, van harte aanbevolen) staat Atwood de laatste tijd volop in de belangstelling.

Gisteren sprak de rechtbank een vonnis uit over Michael P., de verkrachter en moordenaar van Anne Faber. P. werd veroordeeld tot 28 jaar cel en tbs met dwangverpleging. Daarnaast moet hij een schadevergoeding van ruim honderdduizend euro aan Annes nabestaanden betalen. Het is een stevig vonnis. Het zwaarste waarin het Nederlandse strafrecht voorziet. De duur van een terbeschikkingstelling (tbs) is tenslotte onbegrensd. Mogelijk komt P. nooit meer buiten. Zijn verdediging kan nog in beroep gaan, maar de kans dat een appel tot een wezenlijk andere uitkomst leidt, is gering. Waarmee ‘de zaak-Anne Faber’ na tien maanden tot een definitief einde komt.

Hoongelach
Maar luttele maanden voor de dood van Anne werden Romy en Savannah, beiden 14 jaar jong, vermoord door jongemannen die het hoongelach van vrouwen vrezen. En nog maar een week geleden werd het stoffelijk overschot van Laura Korsman gevonden, vermoedelijk om het leven gebracht door haar ex-vriend. Het zal de ouders van Romy en Savannah weleens gestoken hebben hoeveel aandacht er voor Anne Faber was, terwijl hun dochters bijna geruisloos naar hun graf werden gedragen.

Ook bij Laura zal de publieke verontwaardiging waarschijnlijk sneller wegebben dan bij Anne. Omdat vermoorde meisjes alleen in uitzonderlijke gevallen nog bijzonder zijn. Vrouwen zijn met recht bang voor mannen. En die realiteit is huiveringwekkender dan welke dystopische toekomstroman ook. Margaret Atwood zal het ongetwijfeld beamen
´
pi_180572861
Dank voor het plaatsen. Het gaat inderdaad nergens over. Echt zo’n stukje dat net voor de deadline eruit is geramd.
pi_180573028
quote:
0s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:33 schreef VEM2012 het volgende:
Dank voor het plaatsen. Het gaat inderdaad nergens over. Echt zo’n stukje dat net voor de deadline eruit is geramd.
Ik hoop dat dat de reden is.. moet er niet aan denken dat iemand er echt zo over denkt namelijk..
  zondag 22 juli 2018 @ 14:02:15 #266
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180651324
Verdachte dood Laura ’dominant en vrouwonvriendelijk’

Studenten ontvluchten moordhuis

UTRECHT - De huisgenoten van de Utrechtse studente Laura Korsman, die eerder deze maand is vermoord, zijn hun woning ontvlucht. Dat zegt een buurman die enkelen van hen heeft gesproken. Hij sprak kort voor de moord ook de ex-vriend zelf, die elke maatregel om bij haar weg te blijven aan zijn laars lapte. Een beeld dat een familielid van de verdachte aan De Telegraaf bevestigt.

De studentenwoning, op loopafstand van het stadion van voetbalclub FC Utrecht, is deze dagen verlaten. Er wordt door niemand opengedaan. „Ze zijn allemaal weg”, zegt de buurman. „Ze wilden er niet blijven. Begrijpelijk na wat er is gebeurd.”

Hij zag de ex-vriend van Laura – die ervan verdacht wordt dat hij haar in haar woning om het leven heeft gebracht – ook regelmatig, ook toen die al een straat- en contactverbod had. „Hij had er lak aan. Ik kom hier gewoon als ik wil, zei hij. Hij beweerde hier vrienden te hebben, maar niemand kende hem.”

Dat de verdachte verschillende gezichten laat zien, wordt steeds zichtbaarder. De man die als dj Sam Gonzales naam probeerde te maken, blijkt in werkelijkheid Samir M. te heten, zo meldt een familielid van de verdachte. Ook zou hij niet uit Australië komen, maar een Colombiaanse moeder en Hindoestaanse Surinaamse vader hebben, en bij zijn vader en oma wonen.

’Hij sloeg vorige vriendin ook’
„Samir schept veel op, wil altijd zijn zin hebben. Hij is heel dominant en sloeg zijn vorige vriendin ook. De familie vraagt zich echt af waarom hij zo reageert op vrouwen. Misschien heeft hij het van zijn vader. We hadden altijd het idee dat zijn moeder ook werd mishandeld, maar zij heeft daar nooit over gesproken. Ze is vertrokken nadat haar man haar had verlaten voor een andere vrouw.”

Zijn moeder is helemaal kapot van het gebeurde, laat het familielid van de verdachte verder weten. „Ik spreek haar elke dag. Ze heeft hem op allerlei manieren proberen te helpen. Het is een drama, ze waren beiden nog zo jong. Ze vindt het vreselijk. De moeder van Laura heeft haar kind verloren en dat is niet te verwerken. Maar haar zoon is de verdachte. Dat is natuurlijk ook verschrikkelijk. Ook ik ben in shock. Waarom heeft het zo ver moeten komen?”

Urine drinken
De moeder van Samir is erg geschrokken van het verhaal over de mishandeling door motorclub Brotherhood Catervarius, dat na zijn arrestatie naar buiten kwam. De leden van deze zeldzaam gewelddadige gang zouden Samir in 2016 naar hun clubhuis hebben gelokt en gedreigd in zijn knieën te schieten en zijn voet eraf te hakken. Hij zou zelfs de urine van een van de leiders hebben moeten drinken.

Samir zou zelf vijanden hebben gemaakt. „Hij had me een keer geboekt voor een feest in Beachclub Vroeger in Bloemendaal”, zegt een gedupeerde collega dj. „Hij kon niemand van de artiesten betalen omdat er maar dertig bezoekers waren gekomen.”

Dat verhaal wordt bevestigd door Nick Nartey, als organisator verbonden aan de Utrechtse club De Winkel van Sinkel. „Daarna hebben zijn vrienden hem laten vallen en heeft een van hen hem in de val gelokt.”
https://www.telegraaf.nl/(...)ntvluchten-moordhuis
´
pi_180651367
quote:
1s.gif Op donderdag 19 juli 2018 00:46 schreef madam-april het volgende:

[..]

Ik hoop dat dat de reden is.. moet er niet aan denken dat iemand er echt zo over denkt namelijk..
Jerry is een enorme eikel, ik heb nooit begrepen dat hij überhaupt ooit ergens een podium heeft gekregen
  zondag 22 juli 2018 @ 14:17:42 #268
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180651640
quote:
6s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:02 schreef Kim-Holland het volgende:
[...]

De man die als dj Sam Gonzales naam probeerde te maken, blijkt in werkelijkheid Samir M. te heten, zo meldt een familielid van de verdachte. Ook zou hij niet uit Australië komen, maar een Colombiaanse moeder en Hindoestaanse Surinaamse vader hebben, en bij zijn vader en oma wonen.

[...]

https://www.telegraaf.nl/(...)ntvluchten-moordhuis
De Telegraaf beweerde zelf dat hij een Australiër zou zijn. Ze hebben maar wat gegoogled en dat niet gecheckt.
Er is een Australische DJ die Sam Gonzalez heet en bekend is als 'Audiofreq'.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zondag 22 juli 2018 @ 14:21:54 #269
405488 Kim-Holland
Kiss my ass
pi_180651714
quote:
1s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:17 schreef Domnivoor het volgende:

[..]

De Telegraaf beweerde zelf dat hij een Australiër zou zijn. Ze hebben maar wat gegoogled en dat niet gecheckt.
Er is een Australische DJ die Sam Gonzalez heet en bekend is als 'Audiofreq'.
Daar staat de Televaag ook bekend om, toch?
´
  zondag 22 juli 2018 @ 14:27:13 #270
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180651817
quote:
7s.gif Op zondag 22 juli 2018 14:21 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Daar staat de Televaag ook bekend om, toch?
Ja, dat is niets nieuws ;)
Maar het is erg kwalijk dat ze de verkeerde verdacht maken.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 28 juli 2018 @ 01:16:30 #271
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180781936
Voorarrest verdachte moord Laura Korsman met 2 maanden verlengd

De 31-jarige man uit Nieuwegein die ervan wordt verdacht studente Laura Korsman op 11 juli te hebben gedood, blijft nog zeker twee maanden in de cel. Zijn voorarrest is vandaag met zestig dagen verlengd.

De verdachte staat bekend als dj Sam G., maar heet in werkelijkheid Zamir A. Hij had een verbod om zijn ex-vriendin Laura op te zoeken en bij haar in de straat te komen, omdat hij haar na het verbreken van de relatie bleef lastigvallen en bedreigen. Hij had daarvoor eind juni zelfs drie dagen in de cel gezeten.

Laura Korsman kreeg ook een alarmknop om de politie te waarschuwen als haar ex haar toch zou lastigvallen.

In de nacht van dinsdag 10 op woensdag 11 juli negeerde de verdachte vermoedelijk dat verbod. De 24-jarige verpleegkundestudente werd dood in haar studentenhuis aan de Bosboomstraat in Utrecht gevonden. Niet veel later werd Zamir A. in Nieuwegein na een achtervolging opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij de dood op zijn ex. Hoe ze om het leven is gebracht is nog niet bekend gemaakt.

https://www.ad.nl/utrecht(...)n-verlengd~a2cda196/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_180782239
Ben benieuwd hoe hij dan binnen zou zijn gekomen.
pi_180782830
Doodsoorzaak blijft onbekend, Samir zwijgt?
  zaterdag 28 juli 2018 @ 04:10:26 #274
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180783791
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 01:30 schreef Physsic het volgende:
Ben benieuwd hoe hij dan binnen zou zijn gekomen.
De voordeur van het studentenhuis zit tussen twee horecagelegenheden. Er staan stoelen buiten. Hij kon rustig zitten wachten tot iemand een keer die deur open deed en dan meelopen.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  zaterdag 28 juli 2018 @ 04:54:45 #275
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_180783905
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 12:19 schreef platenbaas het volgende:
Als je je een beetje meer inleest in het verhaal van de verdachte Sam G. vallen de puzzelstukjes wel heel snel op zijn plek.
Wat deze man heeft door moeten maken tijdens de mishandeling in 2016 is vreselijk.
De man is hierdoor duidelijk getraumatiseerd geraakt, reageerde dat wellicht af op zijn vriendin Laura en toen zij hem terecht de deur wees (hij had veel meer psychische hulp nodig) sloeg hij compleet door, zo blijkt. Zo triest voor de nabestaanden van Laura. Nogmaals nee ik praat het niet goed, maar er zitten meer haken en ogen aan dit verhaal dan je misschien op voorhand zou denken.
Huilen dit ja, eerste dag kwam dit meteen al naar boven. Mooi zielig verhaaltje voor bij de rechter *kots*
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_180784011
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 01:16 schreef Domnivoor het volgende:
Voorarrest verdachte moord Laura Korsman met 2 maanden verlengd

De 31-jarige man uit Nieuwegein die ervan wordt verdacht studente Laura Korsman op 11 juli te hebben gedood, blijft nog zeker twee maanden in de cel. Zijn voorarrest is vandaag met zestig dagen verlengd.

De verdachte staat bekend als dj Sam G., maar heet in werkelijkheid Zamir A. Hij had een verbod om zijn ex-vriendin Laura op te zoeken en bij haar in de straat te komen, omdat hij haar na het verbreken van de relatie bleef lastigvallen en bedreigen. Hij had daarvoor eind juni zelfs drie dagen in de cel gezeten.

Laura Korsman kreeg ook een alarmknop om de politie te waarschuwen als haar ex haar toch zou lastigvallen.

In de nacht van dinsdag 10 op woensdag 11 juli negeerde de verdachte vermoedelijk dat verbod. De 24-jarige verpleegkundestudente werd dood in haar studentenhuis aan de Bosboomstraat in Utrecht gevonden. Niet veel later werd Zamir A. in Nieuwegein na een achtervolging opgepakt op verdenking van betrokkenheid bij de dood op zijn ex. Hoe ze om het leven is gebracht is nog niet bekend gemaakt.

https://www.ad.nl/utrecht(...)n-verlengd~a2cda196/
Ik heb niet alles gelezen, maar heeft ze die alarmknop dus niet kunnen bereiken? Nee, dat blijkt, maar....Hoe moet ik dat voor me zien, zo een alarmknop?
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 07:01:27 #277
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180784030
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 06:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb niet alles gelezen, maar heeft ze die alarmknop dus niet kunnen bereiken? Nee, dat blijkt, maar....Hoe moet ik dat voor me zien, zo een alarmknop?
Ik denk zoiets als bejaarden ook wel eens hebben, wat je om je nek kunt dragen aan een koord, voor als ze gevallen zijn en niet meer op kunnen staan. Misschien werkt dat met een basisstation dat een mobiele verbinding heeft? Of misschien is het een apparaatje dat zelf al een mobiele verbinding heeft.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
  zaterdag 28 juli 2018 @ 07:02:15 #278
432335 ootjekatootje
ootjekatootje
pi_180784031
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 06:47 schreef tesssssssss het volgende:

[..]

Ik heb niet alles gelezen, maar heeft ze die alarmknop dus niet kunnen bereiken? Nee, dat blijkt, maar....Hoe moet ik dat voor me zien, zo een alarmknop?
een klein blokje met een knop erop, past in je handtas, jaszak en kan vaak ook om je nek gedragen worden.

Bij sommigen mensen staat hij als ze thuis zijn, ook gewoon op tafel/aanrecht ofzo.
pi_180784038
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 07:01 schreef nixxx het volgende:

[..]

Ik denk zoiets als bejaarden ook wel eens hebben, wat je om je nek kunt dragen aan een koord, voor als ze gevallen zijn en niet meer op kunnen staan. Misschien werkt dat met een basisstation dat een mobiele verbinding heeft? Of misschien is het een apparaatje dat zelf al een mobiele verbinding heeft.
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 07:02 schreef ootjekatootje het volgende:

[..]

een klein blokje met een knop erop, past in je handtas, jaszak en kan vaak ook om je nek gedragen worden.

Bij sommigen mensen staat hij als ze thuis zijn, ook gewoon op tafel/aanrecht ofzo.
Dank jullie wel.
Het is pas echt crisis als het bier op is.
  zaterdag 28 juli 2018 @ 12:34:55 #280
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_180788256
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 23:55 schreef Domnivoor het volgende:
Anne, Romy, Savannah, Laura; waarom vrouwen zich bedreigd voelen door mannen

Een column van Jerry Goossens in het AD:

https://www.ad.nl/utrecht(...)oor-mannen~a2098ad2/
Die man had het beter bij autootjes kunnen houden. :')
  zaterdag 28 juli 2018 @ 13:27:27 #281
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_180789211
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 juli 2018 02:00 schreef Nober het volgende:
Doodsoorzaak blijft onbekend, Samir zwijgt?
Het blijft voor ons onbekend. Er is ook geen reden om het bekend te maken.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  vrijdag 17 augustus 2018 @ 06:51:07 #282
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_181245961
Verdachte van dood Utrechtse Laura (24) blijft langer in volledige afzondering

De man die verdacht wordt van het doden van de Utrechtse studente Laura Korsman, moet langer in volledige afzondering in zijn cel blijven. Behalve met zijn advocaat mag hij geen enkel contact met de buitenwereld hebben.

Dat bevestigt zijn advocaat. De beperkingen die Zamir A., ex-vriend van Laura, al sinds zijn arrestatie op 11 juli kreeg opgelegd, werden gisteren met nog eens een week verlengd. Aan het einde van die week zit de 31-jarige A. dan ruim een maand in volledige beperking. De verlenging is noodzakelijk voor het onderzoek. Het Openbaar Ministerie wil vermoedelijk nog meerdere mensen uit de omgeving van Zamir horen zonder dat hun verhaal door de verdachte kan worden beïnvloed.

Opgepakt

A. werd op woensdag 11 juli vrijwel direct opgepakt nadat in haar studentenhuis aan de Bosboomstraat in Utrecht het ontzielde lichaam van de 24-jarige Korsman werd gevonden. Getuigen hadden haar ex-vriend Zamir A. bij de woning gezien en hem ook die ochtend daar zien wegrijden. A. werd later die ochtend in zijn woonplaats Nieuwegein klemgereden en opgepakt.

Laura Korsman had enkele weken daarvoor de relatie met A. verbroken. Hij bleef haar echter lastigvallen, werd drie dagen in de cel gezet en kreeg vervolgens een contact- en straatverbod voor de Bosboomstraat. Korsman kreeg ook een alarmknop om de politie te waarschuwen als hij toch in de buurt zou komen.

Korsman werd vermoedelijk in de nacht of vroege ochtend van 11 juli om het leven gebracht. Hoe ze aan haar einde is gekomen, is niet bekendgemaakt. Ook is niet duidelijk of ze de alarmknop heeft kunnen of willen gebruiken.

https://www.ad.nl/utrecht(...)fzondering~aa2b2036/
(8-8-'18)
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 27 september 2018 @ 20:00:58 #283
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_182170157
Verdachte van moord op Werkendamse Laura Korsman in oktober voor rechter

Zamir A. moet in oktober voor het eerst voor de rechtbank verschijnen. De 31-jarige man uit Nieuwegein wordt verdacht van moord of doodslag op zijn ex-vriendin: de 24-jarige Laura Korsman uit Werkendam. De vrouw werd 11 juli levenloos gevonden in haar studentenhuis aan de Bosboomstraat in Utrecht.

De man is beter bekend onder de naam dj Sammy G. en zit sinds de dag dat Laura dood werd gevonden in de cel. Inmiddels zijn de beperkingen die waren opgelegd opgeheven. Hierdoor mag hij weer contact hebben met meer mensen dan alleen zijn advocaat. Daarvoor mocht hij meer dan een maand geen contact hebben met de buitenwereld, vanwege het lopende onderzoek naar de gebeurtenissen in het studentenhuis.

Lees het hele artikel op https://www.bndestem.nl/o(...)or-rechter~a0f7ff7f/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 23 oktober 2018 @ 23:17:09 #284
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_182702698
Verdachte niet bij eerste zitting moordzaak Laura Korsman

UTRECHT - Voor de rechtbank in Utrecht is de eerste zitting gehouden in de zaak over de dood van de 24-jarige Utrechtse studente Laura Korsman. De 31-jarige hoofdverdachte Zamir M. was niet aanwezig bij de zitting.

Tijdens deze eerste zitting werd vooral besproken hoe het verdere proces verder gaat. Zo werd vastgesteld dat er verder onderzoek naar de verdachte komt in het Pieter Baan Centrum. Zamir M. is bereid daaraan mee te werken. Hij staat op een wachtlijst.

JiriGlaap twitterde op dinsdag 23-10-2018 om 13:59:31 Verdachte Zamir M. is niet aanwezig. Volgens zijn advocaat gaat het niet goed met hem en is niet in staat hier vandaag te zijn. De OvJ vindt het jammer dat hij er niet is. #rtvutrecht reageer retweet
Lees het hele artikel op: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1834021/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_182702854
Het gaat niet goed met Zamir.

Dat was al wel duidelijk.
pi_182703065
Aaah het gaat niet goed met hem. We leven met hem mee. Loopt over 10 jaar weer rond.

Sws Zamir :')
pi_182703141
Aha een Zamir.

(lol)
U MAD?
pi_182703449
Dus die gast mishandelde haar. Stalkte haar. Viel de familie lastig. Stak haar banden lek.

Ultiem voorwendsel om een bootje te kopen voor papa. Zamir erin bootje varen zamir eruit. De zee is groot patrick. _O-
  woensdag 24 oktober 2018 @ 00:28:08 #289
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_182704345
Verdachte herinnert zich 'weinig' van moord op vrouw (24) in Utrecht

De man die wordt verdacht van de moord op de 24-jarige Laura Korsman uit Utrecht op 11 juli heeft verklaard zich weinig te herinneren van het incident, merkte de rechtbank dinsdag op tijdens een inleidende zitting in de zaak.

De advocaat van de verdachte, Annemiek van Spanje, wil desgevraagd nog niet reageren op de opmerking van de rechter over Zamir M. (31).

"Ik heb dinsdagmorgen overleg gehad met mijn cliënt en afgesproken nog niet inhoudelijk te reageren", legt ze uit. "Maar ik kan de opmerking wel plaatsen."

Lees de rest van het artikel op https://www.nu.nl/binnenl(...)w-24-in-utrecht.html
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_182704475
quote:
2s.gif Op woensdag 24 oktober 2018 00:28 schreef Domnivoor het volgende:
Verdachte herinnert zich 'weinig' van moord op vrouw (24) in Utrecht

De man die wordt verdacht van de moord op de 24-jarige Laura Korsman uit Utrecht op 11 juli heeft verklaard zich weinig te herinneren van het incident, merkte de rechtbank dinsdag op tijdens een inleidende zitting in de zaak.

De advocaat van de verdachte, Annemiek van Spanje, wil desgevraagd nog niet reageren op de opmerking van de rechter over Zamir M. (31).

"Ik heb dinsdagmorgen overleg gehad met mijn cliënt en afgesproken nog niet inhoudelijk te reageren", legt ze uit. "Maar ik kan de opmerking wel plaatsen."

Lees de rest van het artikel op https://www.nu.nl/binnenl(...)w-24-in-utrecht.html
ja wat een klapjosti zeg... probeer zijn marteltrauma te gebruiken voor strafvermindering, jammer joh, in 2011 heeft hij zijn toenmalige ex ook zwaar mishandeld.
pi_183097332
quote:
1s.gif Op dinsdag 23 oktober 2018 23:46 schreef SOG het volgende:
Dus die gast mishandelde haar. Stalkte haar. Viel de familie lastig. Stak haar banden lek.

Ultiem voorwendsel om een bootje te kopen voor papa. Zamir erin bootje varen zamir eruit. De zee is groot patrick. _O-
Nu lees ik dit

https://nos.nl/artikel/22(...)ter-mishandelde.html

Wtf. Dus in zo'n situatie moet je het of heel goed doen en afmaken of gewoon verhuizen met z'n allen :D
  zondag 13 januari 2019 @ 00:05:21 #292
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184369307
Verdachte van moord op Laura verschijnt nu wel in het openbaar

Verdachte Zamir M. verschijnt volgende week voor de rechtbank in de strafzaak rond de moord op studente Laura Korsman in Utrecht. Het is voor het eerst dat de enige verdachte in de zaak in het openbaar bevraagd kan worden.

[....]

Ondertussen is M. nog niet onderzocht in het Pieter Baan Centrum. Aan dit onderzoek naar zijn persoonlijkheid wil hij wel meewerken, maar de overplaatsing vanuit de gevangenis kan door wachtlijsten nog wel enkele maanden op zich laten wachten.

Inmiddels is naar verwachting het onderzoek naar de dood van de studente wel afgerond. Tijdens de zitting van komende donderdag worden vooral onderzoekswensen en de overige stand van zaken in het moordonderzoek besproken.

Lees het hele artikel op https://www.ad.nl/utrecht(...)t-openbaar~acf83df5/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_184451974
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 17-01-2019 om 11:22:29 Zamir A. is geen onbeschreven blad. Hij werd in 2011 al eens veroordeeld in Spanje vanwege mishandeling van een ex-vriendin. #LauraKorsman reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 17-01-2019 om 11:25:51 Zamir A. wil geen antwoord geven op de vraag of hij haar kamer is binnengedrongen op 11 juli en haar heeft doodgestoken. ,,Ik ben hier vooral om het verlies en het verdriet over de dood van Laura te delen met de nabestaanden.” #LauraKorsman reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 17-01-2019 om 11:29:06 Er komt op 16 april om 9 uur nog een pro formazitting in deze zaak. De inhoudelijke behandeling staat gepland voor 14 mei. #LauraKorsman reageer retweet
Binnen een half uur afgelopen dan had je net zo goed in je cel kunnen blijven.
pi_184452074
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 11:39 schreef Nober het volgende:
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 17-01-2019 om 11:22:29 Zamir A. is geen onbeschreven blad. Hij werd in 2011 al eens veroordeeld in Spanje vanwege mishandeling van een ex-vriendin. #LauraKorsman reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 17-01-2019 om 11:25:51 Zamir A. wil geen antwoord geven op de vraag of hij haar kamer is binnengedrongen op 11 juli en haar heeft doodgestoken. ,,Ik ben hier vooral om het verlies en het verdriet over de dood van Laura te delen met de nabestaanden.” #LauraKorsman reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 17-01-2019 om 11:29:06 Er komt op 16 april om 9 uur nog een pro formazitting in deze zaak. De inhoudelijke behandeling staat gepland voor 14 mei. #LauraKorsman reageer retweet
Binnen een half uur afgelopen dan had je net zo goed in je cel kunnen blijven.
hij moest deze keer komen van de rechtbank
pi_184452284
Dus als ik het goed begrijp is al deze ellende voortgekomen door dat deze verdachte een slachtoffer was van een soort bende, laten ze daar eerst maar eens onderzoek gaan doen wat daar is gebeurd.
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:00:47 #296
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184454752
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 12:07 schreef MakkieR het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is al deze ellende voortgekomen door dat deze verdachte een slachtoffer was van een soort bende, laten ze daar eerst maar eens onderzoek gaan doen wat daar is gebeurd.

Na een lange rechtszaak zijn de daders veroordeeld en is die hele club verboden. De bendeleden zijn niet in beroep gegaan.
Dus wat wil je daar nog aan onderzoeken?
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:08:23 #297
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184454859
UTRECHT - De zaak over de dood van de 24-jarige Utrechtse studente Laura Korsman is vandaag in de rechtbank in Utrecht hervat. De 31-jarige hoofdverdachte Zamir M., die bij de vorige zitting in oktober nog afwezig was, kwam vandaag wel opdagen.

M. wordt ervan verdacht op 11 juli vorig jaar Laura met messteken om het leven te hebben gebracht. De 24-jarige studente werd gevonden in het huis aan de Bosboomstraat dat ze deelde met andere studenten. Ze was in haar hoofd, hals, pols en borst gestoken. Zamir M. werd enkele uren later in Nieuwegein aangehouden.

Tijdens de zitting wilde M. geen antwoord geven op de vraag of hij Laura om het leven heeft gebracht. Hij wil echter niet ontkennen dat hij op de fatale avond in de kamer van Laura is geweest. "Uit alles blijkt dat hij daar gewoon geweest is", zegt zijn advocaat Willem Jan Ausma tegen RTV Utrecht. "Wat er is gebeurd, is nog een belangrijke vraag waar geen antwoord op te geven is."

M. die zijn tranen liet vloeien gaf geen antwoorden op de vragen van de officier van justitie en de rechter, maar heeft wel gezegd "het erg voor de nabestaanden te vinden". Hij voegt daaraan toe dat "het verlies van Laura Korsman groot is".

De verdachte is inmiddels opgenomen in het Pieter Baan Centrum. Daar wordt er onderzoek naar hem gedaan.

STALKEN
M. was de ex-vriend van Laura. In de weken voor haar dood, stalkte hij haar zo ernstig dat zij uiteindelijk een alarmknop kreeg waarmee ze bij problemen meteen de politie kon inschakelen. M. stuurde emails, sms'jes en whatsappjes naar Laura, belde haar op en hield zich op in de buurt van haar woning en haar werkplek, het UMC Utrecht.

Volgens kennissen en buren was Laura al sinds de relatie uit was, doodsbang voor haar ex. De laatste weken voor haar dood durfde ze 's avonds niet meer alleen de straat op.

Op 14 mei begint de inhoudelijke behandeling van de rechtszaak. Op 16 april is er nog een zitting in de rechtbank van Utrecht.

bron: https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1874224/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  donderdag 17 januari 2019 @ 15:16:24 #298
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_184455010
Het doet denken aan Jos B.:
- Ze vinden het héél erg wat er gebeurd is :'(
- Ze ontkennen niet dat ze op de plaats delict geweest zijn.
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
pi_184455895
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2019 15:16 schreef Domnivoor het volgende:
Het doet denken aan Jos B.:
- Ze vinden het héél erg wat er gebeurd is :'(
- Ze ontkennen niet dat ze op de plaats delict geweest zijn.
Niet erg vergelijkbaar wat betreft feiten.

Maar het zal qua reageren in die zin wel een soort standaard riedeltje zijn wat word ingegeven door je advocaat, zo neutraal mogelijk reageren als het ware.
  dinsdag 14 mei 2019 @ 14:01:43 #300
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_186829789
Zamir M. praat voor de rechter over doodsteken ex Laura: "Ik ging door het lint"

Zamir M., de man die verdacht wordt van het doodsteken van de Utrechtse studente Laura, heeft vanochtend voor het eerst gesproken over die dag. De Nieuwegeiner (32) hoort vandaag, tien maanden na de moord, welke straf het OM tegen hem eist. De 24-jarige Laura werd in juli vorig jaar heeft doodgestoken in het studentenhuis waar zij woonde in de Bosboomstraat. "Het is uit de hand gelopen", verklaarde de verdachte. "Ik ging door het lint."

[...]

Zamir M. begint na veel trekken van de rechter te praten en vertelt dat hij via de buren het studentenhuis is binnengekomen, door te doen alsof hij daar zelf woonde. Hij wachtte vervolgens drie uur op Laura.

Over het daadwerkelijk doden van Laura blijft Zamir M. vaag. Hij zegt niet meer precies te weten wat er vervolgens is gebeurd. Volgens M. gingen hij en Laura op de bank zitten. Daar zou een woordenwisseling zijn ontstaan. Wat er werd gezegd, zegt hij niet goed meer te weten. Ineens was er een mes. Dat zou Laura van achter de bank hebben gepakt.

De rechter heeft grote twijfels bij dit scenario. Hij heeft eerder gezegd dat hij het mes van haar af had gepakt. M. demonstreert vervolgens voor de rechter met zijn advocaat en een pen hoe het gegaan zou zijn.

Door duwen en trekken zou Laura zichzelf in de hals hebben gestoken, aldus de verdachte. Hij beweert dat hij daarna een black out kreeg en door het lint ging. "Laura stond op en het mes kwam levensbedreigend op mij af", zegt hij. De rechter vraagt hem vervolgens of hij moet afleiden dat het noodweer was. "Jazeker", antwoordt Zamir M. op zachte toon.

Volgens M. heeft Laura zichzelf twee keer gestoken bij de worsteling. Volgens de voorzitter blijkt uit foto's van het lichaam van de studente dat er veel meer is gebeurd. Hij dringt er dan ook bij verdachte op aan meer te vertellen, ook in het belang van de nabestaanden.

Lees het hele artikel op:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/1924284/
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
  dinsdag 14 mei 2019 @ 14:05:51 #301
430543 Domnivoor
Ceterum censeo...
pi_186829856
De nabestaanden krijgen nog een trap na...
Op donderdag 4 april 2024 19:36 schreef Aoibhin het volgende:
Verrek ja, ik zie nu ook Jezus in de aardbeien :o
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')