abonnement Unibet Coolblue
pi_180397670
''Het is niet gebeiteld in steen, geen natuurwet dat de NAVO altijd zal blijven bestaan", zei NAVO-chef Jens Stoltenberg woensdag voor aanvang van de veelbesproken NAVO-top in Brussel. De VS, Canada en Europese bondgenoten zijn daar bij elkaar om onder meer over de toekomst van het militair bondgenootschap te praten. De sfeer is gespannen.
''We hebben politieke betrokkenheid nodig", zei Stoltenberg. Hij benadrukt dat een sterke NAVO goed is voor Europa en de VS.

De top staat onder hoogspanning. De Amerikaanse president beschuldigt de Europese partners ervan misbruik te maken van de Amerikanen. Hij vindt dat zij meer moeten uitgeven aan defensie dan zij nu doen.

De Europeanen vinden dat zelf ook en hebben in 2014 afgesproken 2 procent van het bruto binnenlands product (bbp) te besteden aan defensie. Deze NAVO-norm is een streefcijfer dat in 2024 moet worden gehaald. Sinds de afspraken zijn gemaakt, zijn de uitgaven jaarlijks gestegen.

De Amerikaanse president Donald Trump zegt echter dat de Europeanen onmiddellijk naar een aandeel van 2 procent moeten. ''Niet over een periode van tien jaar, maar onmiddellijk", aldus Trump.

Stoltenberg reageerde dat alle 29 NAVO-landen het erover eens zijn dat de kosten eerlijk moeten worden gedeeld. Hij wees erop dat de uitgaven van de lidstaten vorig jaar harder zijn gestegen ''dan in een generatie".

Duitsland
De Amerikaanse president haalde voor aanvang van de NAVO-top in Brussel ook scherp uit naar Duitsland. ''Duitsland wordt volledig door Rusland gecontroleerd. Het land is een gevangene van Rusland."

Hij verwijst daarmee naar de aanleg van de omstreden gaspijpleiding Nord Stream 2 die Russisch gas naar Duitsland moet transporteren. ''Zeg het maar, is dat gepast? Wij beschermen Duitsland, Frankrijk en al die landen. En dan maken die landen een pijplijndeal met Rusland, waarvoor ze miljarden betalen."

De pijplijn krijgt ook kritiek van de Europese Commissie en landen zoals Polen. Duitsland stelt dat het een commercieel project is. NAVO-chef Stoltenberg vindt dat er geen rol voor de NAVO is weggelegd als het gaat om Nord Stream 2.

Belangen
De Duitse bondskanselier Angela Merkel is het niet eens met de analyse van Trump. "Ik heb meegemaakt hoe het was toen een deel van Duitsland onder controle van de Sovjet-Unie stond en ik ben blij dat het Duitsland van nu onafhankelijk en verenigd is", zei Merkel. "Daarom kunnen wij zelf onafhankelijk beslissingen nemen en zelf beleid maken. Dat is goed, vooral voor de mensen in Oost-Duitsland."

Merkel voegde eraan toe dat Duitsland de op een na grootste leverancier van troepen is en dat het grootste deel van de inzet van het Duitse leger naar de NAVO gaat. "Wij verdedigen ook de Amerikaanse belangen", aldus Merkel.

https://www.nu.nl/buitenl(...)-blijft-bestaan.html

Europa moet meer zelfstandig worden, we moeten banden aanhalen met Rusland.
  woensdag 11 juli 2018 @ 14:01:08 #2
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_180397718
Rusland is een kutland met kutmensen en kutpolitiek.

Dus nah. Liever niet.
There are no things, but as a consequence there are as many things as we like
pi_180397807
Wat de US vergeten is dat Europa na de val van het ijzeren gordijn uit strategische overwegingen een boel voormalig Oost-Europese landen heeft geadopteerd om ze aan de Russische invloedssfeer te onttrekken. Daar is natuurlijk ook het nodige geld in gaan zitten.
pi_180397897
Het doel van de NAVO bestaat natuurlijk ook niet meer en de VS ziet China nu als haar grote concurrent, niet Rusland/Sovjet-Unie.

Het is nu inderdaad vooral lekker makkelijk onder de paraplu van de VS hangen en nu huilen dat na decennia van bezuinigingen de VS zegt dat ze er klaar mee zijn.

Logisch ook.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180397970
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:05 schreef nanuk het volgende:
Wat de US vergeten is dat Europa na de val van het ijzeren gordijn uit strategische overwegingen een boel voormalig Oost-Europese landen heeft geadopteerd om ze aan de Russische invloedssfeer te onttrekken. Daar is natuurlijk ook het nodige geld in gaan zitten.
Het grote budget van de VS diende dan vooral haar politieke (internationale) belangen in plaats van ons te verdedigen tegen gevaar o.i.d. Niemand durft/durfde hier in te gaan tegen de VS. Een geheime (martel)basis ergens in op EU grondgebied? geen probleem! Raketschild erbij? Geen probleem. enz.
pi_180398092
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:13 schreef Joppiez het volgende:

[..]

Het grote budget van de VS diende dan vooral haar politieke (internationale) belangen in plaats van ons te verdedigen tegen gevaar o.i.d. Niemand durft/durfde hier in te gaan tegen de VS. Een geheime (martel)basis ergens in op EU grondgebied? geen probleem! Raketschild erbij? Geen probleem. enz.
Waarom huilen de Europese NAVO partners dan nu Amerika zijn aanwezigheid hier drastisch wil verminderen?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  woensdag 11 juli 2018 @ 14:21:29 #7
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_180398134
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Waarom huilen de Europese NAVO partners dan nu Amerika zijn aanwezigheid hier drastisch wil verminderen?
minder inkomsten. Die soldaten moeten ook eten, drinken, neuken etc.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen comedie.
'Goatboy is hurt by your indifference'
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=M9srplWe_QQ" target="_blank" rel="nofollow">Vrijheid</a>
[b]Dean Radin presenteert: "Science and the taboo of psi"[/b]
pi_180398193
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 13:58 schreef vigen98 het volgende:
Europa moet meer zelfstandig worden, we moeten banden aanhalen met Rusland.
Waarom zouden we de banden aan moeten halen met Rusland?

Sowieso vind ik het een wat vreemde gevolgtrekking van jouw kant: Europa moet meer zelfstandig worden, dus moeten we de banden met Rusland aanhalen. Dat lijkt mij haaks staan op het streven naar zelfstandigheid.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180398279
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Waarom huilen de Europese NAVO partners dan nu Amerika zijn aanwezigheid hier drastisch wil verminderen?
Goed voor de lokale economie en veiligheid. Nu worden mensen hier gedwongen maatregelen te nemen en dat vindt niemand (hier) leuk natuurlijk. Op de langere termijn gok ik dat het voor ons eerder positief uitpakt dan voor de VS, onder voorwaarde dat extra budget naar EU bedrijvigheid/technologie gaat en niet de VS.

Laat Airbus maar nieuwe generatie jet(s) en drone(s) ontwikkelen. Nieuwe generatie tanks door bijv. Duitsland enz.
pi_180398306
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
Het doel van de NAVO bestaat natuurlijk ook niet meer en de VS ziet China nu als haar grote concurrent, niet Rusland/Sovjet-Unie.

Het is nu inderdaad vooral lekker makkelijk onder de paraplu van de VS hangen en nu huilen dat na decennia van bezuinigingen de VS zegt dat ze er klaar mee zijn.

Logisch ook.
Vind dat wat kort door de bocht. Enerzijds heb je een punt, het klopt dat Europa de Amerikaanse ruggensteun soms teveel voor lief heeft genomen. We verscholen ons achter de machtige VS, met haar sterke leger.

Tegelijkertijd hebben wij, met name het kleine Nederland, altijd klaargestaan voor de Amerikanen. De VS moest zo nodig Irak en Afghanistan binnenvallen (om redenen die nog altijd niet helemaal duidelijk zijn), en wij droegen netjes ons steentje bij. De missies in beide landen kostten ons land bakken met geld en meerdere Nederlandse soldaten hebben hun leven verloren. Dat terwijl wij verdomd weinig hadden te zoeken in Irak en Afghanistan.

Dat lijkt Trump even te vergeten.

[ Bericht 0% gewijzigd door KoosVogels op 11-07-2018 14:40:27 ]
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180398332
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Joppiez op 11-07-2018 14:29:15 ]
pi_180398354
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:01 schreef SpecialK het volgende:
Rusland is een kutland met kutmensen en kutpolitiek.

Dus nah. Liever niet.
.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 14:30:27 ]
  woensdag 11 juli 2018 @ 14:38:28 #13
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180398502
Wel een behoorlijke platitude en intrappen van een open deur. Misschien zou het niet zo slecht zijn als de NAVO ophield met bestaan, de Europese landen zouden dan samen kunnen werken grotendeels via de NAVO structuren.

Rusland is denk ik geen militaire bedreiging voor Europa en wat betere betrekkingen zou goed zijn, maar dan moet Rusland wmb als eerste bewegen. Beetje meer democratisch, beetje minder corrupt.. De VS zal dat natuurlijk niet graag zien.

Wat betreft KoosVogels opmerkingen over Afghanistan ben ik het volledig eens. Wat hadden we daar nou te zoeken... we hebben er geloof ik wel goede dingen gedaan, en het is zeker voor de Afghanen in die regio beter geweest dan wanneer er Amerikanen gezeten hadden.

Ik heb net een heel interessante docu serie over de Vietnam oorlog gekeken op Netflix, tien afleveringen van anderhalf uur. Wat dat betreft kun je uitkijken naar gelijksoortige documentaires over de war on terror over een paar tientallen jaren als er info vrijgegeven wordt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180398589
De Verenigde Staten starten oorlogen en Europa kan de vluchtelingen van die oorlogen gaan opvangen. Ik vermoed dat dat niet meegenomen is in de berekening van ome Donald
pi_180398670
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind dat wat kort door de bocht. Enerzijds heb je een punt, het klopt dat Europa de Amerikaanse ruggensteun soms teveel voor lief heeft genomen. We verscholen ons achter de machtige VS, met haar sterke leger.

Tegelijkertijd hebben wij, met name het kleine Nederland, altijd klaargestaan voor de Amerikanen. De VS moest zo nodig Irak en Afghanistan binnenvallen (om redenen die nog altijd niet helemaal duidelijk zijn), en wij droegen netjes ons steentje bij. De missies in beide landen kostten ons land bakken met geld en meerdere Nederlandse soldaten hebben hun leven verloren. Dat terwijl wij verdomd weinig hadden te zoeken in Irak en Afghanistan.

Dat lijkt Trump even te vergeten.
Die schaal is toch totaal onvergelijkbaar? Er zijn 26 NLe doden daar gevallen.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180398733
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:46 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die schaal is toch totaal onvergelijkbaar? Er zijn 26 NLe doden daar gevallen.
Ten eerste was het niet onze strijd. Want laten we wel wezen: Irak en Afghanistan hadden uiteindelijk verdomd weinig van doen met 9/11.

Waar het om gaat, is dat wij onze bijdrage hebben geleverd. We hebben miljarden gespendeerd en er is Nederlands bloed gevloeid. En waarom hebben we dat gedaan? Omdat de Amerikanen ons dat vroegen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180398985
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ten eerste was het niet onze strijd. Want laten we wel wezen: Irak en Afghanistan hadden uiteindelijk verdomd weinig van doen met 9/11.

Waar het om gaat, is dat wij onze bijdrage hebben geleverd. We hebben miljarden gespendeerd en er is Nederlands bloed gevloeid. En waarom hebben we dat gedaan? Omdat de Amerikanen ons dat vroegen.
Ja wij hebben een paar miljard betaald. Terwijl we zo onderhand al honderden miljarden te weinig betaald hebben om de 2% van het BNP te halen, wat we nb zelf afgesproken hebben.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:01:39 #18
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180399022
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja wij hebben een paar miljard betaald. Terwijl we zo onderhand al honderden miljarden te weinig betaald hebben om de 2% van het BNP te halen, wat we nb zelf afgesproken hebben.
is geen afspraak maar een richtlijn
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180399046
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:01 schreef sp3c het volgende:

[..]

is geen afspraak maar een richtlijn
Potato-petato.

Sinds de oprichting van de NAVO is de zogeheten 2% richtlijn van kracht, die voorschrijft dat iedere NAVO lidstaat op de lange termijn 2% van zijn BBP uitgeeft aan het NAVO defensiebudget. Deze inspanning is volgens experts nodig om een moderne militaire krijgsmacht te kunnen voeren. De data toont echter aan dat Europese NAVO lidstaten zich al jarenlang niet aan deze afspraak houden. Kwamen de gemiddelde Europese (NAVO) defensie uitgaven in 2008 al uit op slechts 1,69% van het BBP, zo was dit het afgelopen jaar nog maar 1,43%. Ter vergelijking, de VS spendeerde in 2008 4,67% van hun BBP aan de NAVO defensie-uitgaven en in 2015 nog altijd 3,37%, ruim boven de 2% norm.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:03:29 #20
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180399063
nou nee das nogal een grote nuance hier
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180399098
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:59 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja wij hebben een paar miljard betaald. Terwijl we honderden miljarden te weinig betalen aan de NAVO, wat we nb zelf afgesproken hebben.
Je lijkt Trump wel. Die beweert ook dat lidstaten geld afdragen aan de NAVO. Maar zo werkt het niet. Er zijn afspraken gemaakt over hoeveel geld er in de eigen Defensie wordt gestoken. Dat percentage is vastgesteld op 2 procent van het BNP.

Overigens was dat geen harde afspraak, maar een richtlijn. Er staat nergens zwart op wit dat lidstaten verplicht zijn om 2 procent te besteden aan Defensie.

Dus hoewel Trump een punt heeft, is het een misvatting te denken dat wij gebonden zijn aan contractuele afspraken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180399099
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zouden we de banden aan moeten halen met Rusland?

Sowieso vind ik het een wat vreemde gevolgtrekking van jouw kant: Europa moet meer zelfstandig worden, dus moeten we de banden met Rusland aanhalen. Dat lijkt mij haaks staan op het streven naar zelfstandigheid.
Nee. We moeten beide doen :)
pi_180399116
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:05 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Nee. We moeten beide doen :)
Als Rusland afstand doet van de Krim en zich terugtrekt uit Oost-Oekraïne, willen wij best de banden aanhalen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:06:21 #24
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180399127
daarnaast is er niet zoiets als NAVO defensie uitgaven

althans het is er wel maar dat is natuurlijk niet die 2% waar over gesproken wordt en die kosten zijn netjes evenredig verdeeld over de lidstaten

als de VS vind dat ze teveel geld uitgeven aan hun defensie dan kunnen ze dat eenvoudig oplossen door minder geld uit te geven aan hun defensie
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180399135
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:49 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ten eerste was het niet onze strijd. Want laten we wel wezen: Irak en Afghanistan hadden uiteindelijk verdomd weinig van doen met 9/11.

Waar het om gaat, is dat wij onze bijdrage hebben geleverd. We hebben miljarden gespendeerd en er is Nederlands bloed gevloeid. En waarom hebben we dat gedaan? Omdat de Amerikanen ons dat vroegen.
Afghanistan had zeker wel te maken met 9/11. Na zoveel jaar weten mensen het nog niet :')

De taliban liet Osama Bin Laden in Afghanistan.
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:07:00 #26
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180399139
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:04 schreef KoosVogels het volgende:

Dus hoewel Trump een punt heeft, is het een misvatting te denken dat wij gebonden zijn aan contractuele afspraken.
Trump heeft GEEN punt
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180399160
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als Rusland afstand doet van de Krim en zich terugtrekt uit Oost-Oekraïne, willen wij best de banden aanhalen.
Ver van onze bed show. Dat is een interne conflict waar wij niks mee te maken hebben. Oekraïne is geen NAVO of EU lid.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 15:08:25 ]
pi_180399174
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je lijkt Trump wel. Die beweert ook dat lidstaten geld afdragen aan de NAVO. Maar zo werkt het niet. Er zijn afspraken gemaakt over hoeveel geld er in de eigen Defensie wordt gestoken. Dat percentage is vastgesteld op 2 procent van het BNP.

Jezus dat beweer ik helemaal niet tante Sidonia. Ik had het ook al aangepast voordat jij al weer begon.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180399184
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:06 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Afghanistan had zeker wel te maken met 9/11. Na zoveel jaar weten mensen het nog niet :')
Onder dat voorwendsel werd dat land binnengevallen, dat klopt. Maar al snel had het geen zak meer met 9/11 te maken en werd het gewoon een strijd tegen de Taliban.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180399186
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als Rusland afstand doet van de Krim en zich terugtrekt uit Oost-Oekraïne, willen wij best de banden aanhalen.
Nou dan moet de NAVO ook maar doen wat ze beloofd hadden bij het uiteenvallen vd Sovjet-Unie en de Duitse eenwording: niet naar het Oosten opschuiven.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180399210
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

Trump heeft GEEN punt
Nou laat die 2% richtlijn dan maar volledig vallen en niet zeuren als de VS al z'n spulletjes, manschappen en ondersteuning terugtrekt. Ook goed.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180399219
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onder dat voorwendsel werd dat land binnengevallen, dat klopt. Maar al snel had het geen zak meer met 9/11 te maken en werd het gewoon een strijd tegen de Taliban.
Irak had er geen moer mee te maken. Afghanistan wel degelijk want dat was toen onder leiding vd Taliban he.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180399232
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou dan moet de NAVO ook maar doen wat ze beloofd hadden bij het uiteenvallen vd Sovjet-Unie en de Duitse eenwording: niet naar het Oosten opschuiven.
Ook weer zo'n afspraak die nooit is geconcretiseerd. Een Russische propaganda-fabel.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180399242
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Irak had er geen moer mee te maken. Afghanistan wel degelijk want dat was toen onder leiding vd Taliban he.
Le-zen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:11:25 #35
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180399249
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou laat die 2% richtlijn dan maar volledig vallen en niet zeuren als de VS al z'n spulletjes, manschappen en ondersteuning terugtrekt. Ook goed.
geloof niet dat iemand dat heel veel zou kunnen schelen, kost vooral Amerika centjes

van mij mag het overigens een harde afspraak worden hoor, 2% of geen lid oid
maar atm is het dat simpelweg niet, dan kun je er ook niet #mad over gaan lopen doen natuurlijk
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180399257
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:09 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Onder dat voorwendsel werd dat land binnengevallen, dat klopt. Maar al snel had het geen zak meer met 9/11 te maken en werd het gewoon een strijd tegen de Taliban.
Ja de taliban die actief Osama Bin Laden probeerde te verstoppen, zoals Bush zei: Either you're with us or you're with the terrorists. Of iets degelijks :P

Maar al snel had het geen zak meer met 9/11 te maken? Wat :') Dus je stelt voor om snel in te vallen en dan weg gaan?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 15:13:09 ]
pi_180399261
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou laat die 2% richtlijn dan maar volledig vallen en niet zeuren als de VS al z'n spulletjes, manschappen en ondersteuning terugtrekt. Ook goed.
Lijkt mij geen probleem. Des temeer reden om aan de slag te gaan met een Europese krijgsmacht.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 juli 2018 @ 15:12:31 #38
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180399282
Beter een goede buur dan een verre vriend. Voor Rusland is de Navo en de EU dezelfde shit.
Heel dat gedoe met de Oekraine en de EU heeft heel wat kwaad bloed gezet. Dat was politiek letterlijk een brug te ver.
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:13:02 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180399300
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lijkt mij geen probleem. Des temeer reden om aan de slag te gaan met een Europese krijgsmacht.
ook zo´n onzinnig verhaal

NAVO is prima, werkt prima maar Trump moet gewoon ff teruggefloten worden en zich met zijn eigen zaken bemoeien
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180399332
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:11 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ja de taliban die actief Osama Bin Laden probeerde te verstoppen, zoals Bush zei: Either you're with us or you're with the terrorists. Of iets degelijks :P
Maar die Taliban had verder niets van doen met 9/11 en uiteindelijk hebben we jarenlang tegen die gasten lopen knokken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 juli 2018 @ 15:16:41 #41
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_180399411
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar die Taliban had verder niets van doen met 9/11 en uiteindelijk hebben we jarenlang tegen die gasten lopen knokken.
Domino effect. Vietnam 2.0
pi_180399767
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook weer zo'n afspraak die nooit is geconcretiseerd. Een Russische propaganda-fabel.
https://www.trouw.nl/home(...)het-oosten~ae84a344/

Als jij een journalist moet voorstellen is het echt nog slechter met de NLe journalistiek gesteld dan ik al dacht. Van alles roepen terwijl je het helemaal niet weet. Zucht.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180399793
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lijkt mij geen probleem. Des temeer reden om aan de slag te gaan met een Europese krijgsmacht.
Doe maar gewoon iedere lidstaat z'n eigen. Zit niet de wachten op een EUSSR.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180399799
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

https://www.trouw.nl/home(...)het-oosten~ae84a344/

Als jij een journalist moet voorstellen is het echt nog slechter met de NLe journalistiek gesteld dan ik al dacht. Van alles roepen terwijl je het helemaal niet weet. Zucht.
quote:
Uit de deze week vrijgekomen documenten blijkt dat die claim niet helemaal klopt, hoewel de toezeggingen nooit zwart-op-wit zijn gezet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180399865
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar die Taliban had verder niets van doen met 9/11 en uiteindelijk hebben we jarenlang tegen die gasten lopen knokken.
Ze waren medeschuldig nadat ze Osama Bin Laden niet hadden overgedragen.



[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 15:34:40 ]
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:35:03 #46
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180399883
waarbij je je kunt afvragen of ze uberhaupt in staat waren om dat te doen

eind van de dag istie in een luxe villa in Pakistan overhoop geschoten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180399917
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:34 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Ze waren medeschuldig nadat ze Osama Bin Laden niet hadden overgedragen.

Ook dat is weer minder zwart/wit dan jij doet overkomen. De Taliban wilde Bin Laden uitleveren, al zij het onder bepaalde voorwaarden. En daar wilden de Amerikanen dan weer niets van weten.

Neemt niet weg dat de Taliban bestaat uit moorddadig tuig. Al had onze aanwezigheid in Afghanistan op een gegeven moment geen zak meer te maken met 9/11.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:37:24 #48
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180399954
heeft onze aanwezigheid in Afghanistan etc.
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180399963
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ook dat is weer minder zwart/wit dan jij doet overkomen. De Taliban wilde Bin Laden uitleveren, al zij het onder bepaalde voorwaarden. En daar wilden de Amerikanen dan weer niets van weten.

Neemt niet weg dat de Taliban bestaat uit moorddadig tuig. Al had onze aanwezigheid in Afghanistan op een gegeven moment geen zak meer te maken met 9/11.
Niks bepaalde voorwaarden. Je gaat niks eisen van Amerika nadat er 2 vliegtuigen in 2 torens zijn gevlogen. De oorlog in Afghanistan was gewoon correct uitgevoerd. Ze hadden Osama Bin Laden geholpen en zijn dus een vijand van de VS en zijn medeverantwoordelijk.
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:41:51 #50
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180400053
schortte wel wat aan de uitvoering hoor
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 11 juli 2018 @ 15:47:10 #51
262 Re
Kiss & Swallow
pi_180400166
voordeel is wel dat die kutTurken eruit worden gedonderd
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 15:47:47 #52
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180400181
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:47 schreef Re het volgende:
voordeel is wel dat die kutTurken eruit worden gedonderd
haha ja man :')
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 11 juli 2018 @ 15:50:49 #53
262 Re
Kiss & Swallow
pi_180400254
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:47 schreef sp3c het volgende:

[..]

haha ja man :')
ja, nou ja, die zijn toch al overgenomen door de russen en we zijn nog steeds niet echt vriendjes met ze...

dictatorialy regimes zoals Erdogan en Trump horen er gewoon niet meer bij, een nieuwe NAVO lijkt me beter, we zijn sterk genoeg
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_180400967
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:32 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

[..]

Kan jij nu echt zo ongelofelijk slecht lezen? Die zin slaat op de vorige en bevestigt juist wat ik zei! Het ontkracht juist wat jij zei: dat het een mythe was!

quote:
Maar het westerse militaire bondgenootschap zegt dat dit soort beloftes niet zijn gedaan en noemt ze een ‘mythe’.

Uit de deze week vrijgekomen documenten blijkt dat die claim niet helemaal klopt, hoewel de toezeggingen nooit zwart-op-wit zijn gezet.
En dit bevestigt exact wat ik zei:

quote:
Tal van westerse leiders beloofden oud-Sovjetleider Michail Gorbatsjov bijna dertig jaar geleden dat de Navo niet verder zou uitbreiden richting het Oosten. Dat blijkt uit geheime documenten waar de George Washington Universiteit de hand op wist te leggen.

Het gaat dan vooral om audio-opnamen van gesprekken tussen Gorbatsjov, voormalig minister van buitenlandse zaken Sjevardnadze en verschillende westerse leiders.
Man man man... :N
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180401087
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Kan jij nu echt zo ongelofelijk slecht lezen? Die zin slaat op de vorige en bevestigt juist wat ik zei! Het ontkracht juist wat jij zei: dat het een mythe was!

[..]

En dit bevestigt exact wat ik zei:

[..]

Man man man... :N
Je snapt toch zelf ook wel dat een mondelinge belofte van westerse leiders die allang het stokje hebben overgedragen weinig waard is?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 juli 2018 @ 16:28:30 #56
92960 Knip
Ik ben die ik ben
pi_180401187
De Duitse bondskanselier Angela Merkel is het niet eens met de analyse van Trump. "Ik heb meegemaakt hoe het was toen een deel van Duitsland onder controle van de Sovjet-Unie stond en ik ben blij dat het Duitsland van nu onafhankelijk en verenigd is", zei Merkel. "Daarom kunnen wij zelf onafhankelijk beslissingen nemen en zelf beleid maken. Dat is goed, vooral voor de mensen in Oost-Duitsland."

Zij weet het natuurlijk maar al te goed.



Maar om grote gasdeals met Rusland te sluiten, terwijl zo snel mogelijk "van het gas af " moeten roept natuurlijk wel vragen op.
Non possumus non loqui
pi_180401219
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Je snapt toch zelf ook wel dat een mondelinge belofte van westerse leiders die allang het stokje hebben overgedragen weinig waard is?
:')

Eerst zeg je dat het niet waar is, daarna probeer je het nog te ontkennen terwijl je met feiten om je oren wordt geslagen en zelfs als er audio-opnames zijn is het nog niet waar.

En dan vind je het gek dat de Russen pissig zijn? :')
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180401360
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

:')

Eerst zeg je dat het niet waar is, daarna probeer je het nog te ontkennen terwijl je met feiten om je oren wordt geslagen en zelfs als er audio-opnames zijn is het nog niet waar.

En dan vind je het gek dat de Russen pissig zijn? :')
Nee, ik stel dat er geen concrete afspraken zijn gemaakt. Vreemd dat de Russen zoiets niet zwart op wit hebben laten vastleggen. Wat dachten ze nou, daar in het Kremlin? Dat een of andere vage mondelinge toezegging van een stel tussenpauzen, decennialang stand zou houden?

Verder kan het mij niet schelen dat de Russen pissig zijn. Internationale politiek is in zekere zin net voetbal, en in dit geval steun ik mijn team (lees: het westen).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 11 juli 2018 @ 16:43:10 #59
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180401561
De humanitaire gevolgen van Amerikaʼs oorlogen in het Midden-Oosten komen toch grotendeels voor rekening van Europa? Daar mag best wat tegenoverstaan.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 11 juli 2018 @ 18:05:20 #60
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180403503
Natuurlijk is de NAVO er niet voor altijd. Niets op aarde is er voor altijd. Het kan nog 5 jaar duren, of 50. Maar nog 100 jaar zie ik de NAVO zeker niet bestaan. Daarvoor verandert de wereld te snel. Over 50 jaar kun je in Europa niet eens meer van ‘Het Westen’ spreken. Misschien heeft Rusland dan een bondgenootschap met de VS tegen De EU. Wie weet. Of draait alles om de pacific en is Europa een zijtoneel zoals nu zuid-amerika
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180404207
4 procent moet het nu zijn, zei hij, en niemand sprak hem tegen. Net op Radio1 gehoord. :D.
I´m back.
pi_180404345
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2018 16:43 schreef Ringo het volgende:
De humanitaire gevolgen van Amerikaʼs oorlogen in het Midden-Oosten komen toch grotendeels voor rekening van Europa? Daar mag best wat tegenoverstaan.
Good point, maar wrs aan dovemansoren gericht.
I´m back.
pi_180404391
quote:
6s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:50 schreef Re het volgende:

[..]

ja, nou ja, die zijn toch al overgenomen door de russen en we zijn nog steeds niet echt vriendjes met ze...

dictatorialy regimes zoals Erdogan en Trump horen er gewoon niet meer bij, een nieuwe NAVO lijkt me beter, we zijn sterk genoeg
:') Waarom is Trump een dictator? Is hij alleenheerser?
pi_180404400
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:05 schreef LXIV het volgende:
Natuurlijk is de NAVO er niet voor altijd. Niets op aarde is er voor altijd. Het kan nog 5 jaar duren, of 50. Maar nog 100 jaar zie ik de NAVO zeker niet bestaan. Daarvoor verandert de wereld te snel. Over 50 jaar kun je in Europa niet eens meer van ‘Het Westen’ spreken. Misschien heeft Rusland dan een bondgenootschap met de VS tegen De EU. Wie weet. Of draait alles om de pacific en is Europa een zijtoneel zoals nu zuid-amerika
Zijig antwoordje is dit. Of niet?
I´m back.
  woensdag 11 juli 2018 @ 18:49:46 #65
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_180404434
quote:
7s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:01 schreef SpecialK het volgende:
Rusland is een kutland met kutmensen en kutpolitiek.

Dus nah. Liever niet.
Murica idem. Allemaal obese rednecks
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_180404459
Liever Amerika dan Rusland, Rusland is niet zo rijk en innovatief. We hebben als economie meer aan Amerika dan Rusland. Daarnaast heeft Rusland 200 dode Nederlanders op z'n geweten, we willen wraak...
pi_180404469
Gewoon bepaalde landen uit de NAVO flikkeren als ze alleen dwars liggen en verder gaan met een mooie samenwerking dus hehe.
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 18:55:28 #68
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180404532
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:47 schreef vigen98 het volgende:

[..]

:') Waarom is Trump een dictator? Is hij alleenheerser?
hij zit gewoon te trollen joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180404673
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:39 schreef Ryan3 het volgende:
4 procent moet het nu zijn, zei hij, en niemand sprak hem tegen. Net op Radio1 gehoord. :D.
We kunnen lachen maar buiten wat slordigheden met cijfers heeft hij gewoon gelijk hoe zeer Europa ook hard meewerkt de alliantie te ondermijnen.
pi_180404684
Wat ik zei:

WouterZwart twitterde op woensdag 11-07-2018 om 18:57:33 Na de stekelige discussie in de ochtend over de 2%, eist Trump nu van NAVO-lidstaten dat ze niet 2 maar 4% van hun BNP aan defensie uitgeven. Opvallend, omdat de VS dat zélf niet eens doet. (hoewel met met 3,6% veel hoger dan de rest) https://t.co/f2X8wb3q1f reageer retweet
Tegen de eind van de avond is het 6%.
I´m back.
pi_180404705
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:03 schreef Ryan3 het volgende:
Wat ik zei:

WouterZwart twitterde op woensdag 11-07-2018 om 18:57:33 Na de stekelige discussie in de ochtend over de 2%, eist Trump nu van NAVO-lidstaten dat ze niet 2 maar 4% van hun BNP aan defensie uitgeven. Opvallend, omdat de VS dat zélf niet eens doet. (hoewel met met 3,6% veel hoger dan de rest) https://t.co/f2X8wb3q1f reageer retweet
Tegen de eind van de avond is het 6%.
THE RATE JUST GOT 10% HIGHER!
pi_180404709
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

We kunnen lachen maar buiten wat slordigheden met cijfers heeft hij gewoon gelijk hoe zeer Europa ook hard meewerkt de alliantie te ondermijnen.
Ja, en wij in Europa kunnen alle ellende opvangen, toch?
I´m back.
pi_180404728
quote:
8s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

THE RATE JUST GOT 10% HIGHER!
Verdubbeling, toch?
I´m back.
pi_180404733
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:04 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, en wij in Europa kunnen alle ellende opvangen, toch?
Als we geen leger hebben.....dan valt er weinig tegen te houden.
  woensdag 11 juli 2018 @ 19:14:35 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180404895
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:51 schreef JubaUrbicus het volgende:
Liever Amerika dan Rusland, Rusland is niet zo rijk en innovatief.
Ze hebben wel de beste literatuur.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 19:35:45 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180405286
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:02 schreef DeParo het volgende:

[..]

We kunnen lachen maar buiten wat slordigheden met cijfers heeft hij gewoon gelijk hoe zeer Europa ook hard meewerkt de alliantie te ondermijnen.
hoe dan?
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180405440
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:10 schreef De_Onnoembare het volgende:
Het doel van de NAVO bestaat natuurlijk ook niet meer en de VS ziet China nu als haar grote concurrent, niet Rusland/Sovjet-Unie.

Het is nu inderdaad vooral lekker makkelijk onder de paraplu van de VS hangen en nu huilen dat na decennia van bezuinigingen de VS zegt dat ze er klaar mee zijn.

Logisch ook.
Mwa, de VS is de enige die ooit gebruik heeft gemaakt van artikel 5 en het is in plaats van veel geld tegen defensie gooien vooral van belang hoe goed het besteed wordt. Bovendien ben ik benieuwd hoe het plaatje er uit ziet over inzet van materiaal en troepen en waarvoor deze ingezet worden.
De waarheid in iemands hoofd is vaak onbuigzamer dan het sterkste staal.
  woensdag 11 juli 2018 @ 19:50:55 #78
262 Re
Kiss & Swallow
pi_180405623
quote:
8s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:04 schreef vigen98 het volgende:

[..]

THE RATE JUST GOT 10% HIGHER!
100%
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  woensdag 11 juli 2018 @ 19:52:31 #79
262 Re
Kiss & Swallow
pi_180405673
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 18:55 schreef sp3c het volgende:

[..]

hij zit gewoon te trollen joh
nah ik vind ze allebei dictatoriale trekjes hebben, onbetrouwbaar als bondgenoten
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 19:53:09 #80
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180405690
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:52 schreef Re het volgende:

[..]

nah ik vind ze allebei dictatoriale trekjes hebben, onbetrouwbaar als bondgenoten
jawel joh
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180405754
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:06 schreef DeParo het volgende:

[..]

Als we geen leger hebben.....dan valt er weinig tegen te houden.
Nou, ik bedoel meer wat Ringo hierboven zei. Was een good point wmb.
Overigens nu speelt het ook allemaal Poetin in de kaart. Die man lacht zich dood.
I´m back.
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 19:56:37 #82
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180405816
heeft Poetin niet grotere problemen dan de vraag of wij 1 of 2% aan defensie besteden?

zal voor zijn ambities niet zoveel verschil maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180405918
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:56 schreef sp3c het volgende:
heeft Poetin niet grotere problemen dan de vraag of wij 1 of 2% aan defensie besteden?

zal voor zijn ambities niet zoveel verschil maken
Hij lacht wel zijn ballen uit zijn broek hoor, regardless.
I´m back.
pi_180405989
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:56 schreef sp3c het volgende:
heeft Poetin niet grotere problemen dan de vraag of wij 1 of 2% aan defensie besteden?

zal voor zijn ambities niet zoveel verschil maken
Daar gaat het ook helemaal niet om. Trump roept dat soort dingen voor zijn achterban in de VS. Zijn fans vinden het prachtig dat hij dergelijke taal uitslaat op zo'n top. Past bovendien perfect in het straatje van zijn voormalige strateeg Bannon, die de liberale westerse hegemonie het liefst de nek omdraait.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 20:07:07 #85
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180406244
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:59 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hij lacht wel zijn ballen uit zijn broek hoor, regardless.
misschien schaamt hij zich de ballen uit de broek maar dat zullen onze politici ook doen vandaag de dag
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180406261
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:07 schreef sp3c het volgende:

[..]

misschien schaamt hij zich de ballen uit de broek maar dat zullen onze politici ook doen vandaag de dag
Hoezo zou Poetin zich schamen?
I´m back.
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 20:10:35 #87
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180406345
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:07 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Hoezo zou Poetin zich schamen?
dat zelfs een hopeloos verdeeld westen schijt heeft aan zijn nieuwe Russische wereldmacht zal hem niet lekker zitten
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180406423
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Daar gaat het ook helemaal niet om. Trump roept dat soort dingen voor zijn achterban in de VS. Zijn fans vinden het prachtig dat hij dergelijke taal uitslaat op zo'n top. Past bovendien perfect in het straatje van zijn voormalige strateeg Bannon, die de liberale westerse hegemonie het liefst de nek omdraait.
Dat laatste ben ik het niet helemaal mee eens. Niet dat ik een Bannon-fluisteraar ben oid, maar heb dat interview gezien met Bosch van Rosenthal en nog een ander interview met een gast van de BBC, maar daar zijn toch wel wat nuances in aan te brengen.
Zag zelf een half filmpje met ene Brendan O'Neill, weer een andere figuur uit links (uit Australië?), die nu als rechts wordt gezien, en ik vrees toch dat het anders ligt. Ik weet nog niet hoe, maar het ligt wel anders.
Ook Ewald Engelen ontwikkelt zich steeds meer in deze richting, volgens mij.
In NL hebben we ook Vrij Links inmiddels. Kun je veel vraagtekens nog bij plaatsen, want laten we wel zijn hun introductie in De Balie was niet echt je dat, maar toch.

Ik zie die lui toch steeds meer als een linkse opstand tegen het globalisme.
I´m back.
pi_180406493
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:10 schreef sp3c het volgende:

[..]

dat zelfs een hopeloos verdeeld westen schijt heeft aan zijn nieuwe Russische wereldmacht zal hem niet lekker zitten
Ja, nou ja, als VS zich gezellig terugtrekt, als de NAVO dus uiteenvalt omdat de VS zich terugtrekt, zal een defensiemacht van de EU toch redelijk te keer gaan tegen Poetin, denk ik, toch? Of niet? En hoe zit het dan met de UK?
Enfin, waarom Poetin lacht is natuurlijk, omdat er talloze mogelijkheden bestaan om de hele boel in chaos te laten verzanden.
I´m back.
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:17:46 #90
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180406497
quote:
10s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:03 schreef Ryan3 het volgende:
Wat ik zei:

WouterZwart twitterde op woensdag 11-07-2018 om 18:57:33 Na de stekelige discussie in de ochtend over de 2%, eist Trump nu van NAVO-lidstaten dat ze niet 2 maar 4% van hun BNP aan defensie uitgeven. Opvallend, omdat de VS dat zélf niet eens doet. (hoewel met met 3,6% veel hoger dan de rest) https://t.co/f2X8wb3q1f reageer retweet
Tegen de eind van de avond is het 6%.
Bizar dat dit soort dingen gewoon lukraak geroepen kan worden door POTUS en dat Rutte hem vervolgens ook nog prijst!

Wat gaan we in hemelsnaam doen met 4% van het bnp van het hele westen in defensie? Mars de oorlog verklaren? Tegennerlke vijand? Die zal eerst wel gevonden moeten worden. Of gemaakt.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator woensdag 11 juli 2018 @ 20:19:12 #91
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180406540
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:17 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, nou ja, als VS zich gezellig terugtrekt , als de NAVO dus uiteenvalt omdat de VS zich terugtrekt, zal een defensiemacht van de EU toch redelijk te keer gaan tegen Poetin, denk ik, toch? Of niet? En hoe zit het dan met de UK?
Enfin, waarom Poetin lacht is natuurlijk, omdat er talloze mogelijkheden bestaan om de hele boel in chaos te laten verzanden.
ja als als als, voorlopig gebeurt er helemaal niets en dat weet Poetin net zo goed als iedereen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180406542
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bizar dat dit soort dingen gewoon lukraak geroepen kan worden door POTUS en dat Rutte hem vervolgens ook nog prijst!

Wat gaan we in hemelsnaam doen met 4% van het bnp van het hele westen in defensie? Mars de oorlog verklaren? Tegennerlke vijand? Die zal eerst wel gevonden moeten worden. Of gemaakt.
Mag hopen dat het een verspreking was en dat kennelijk niemand van de aanwezigen dan de moed had om hem te verbeteren of zo? Zoiets zal het toch geweest zijn, neem ik aan?
I´m back.
pi_180406688
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:19 schreef sp3c het volgende:

[..]

ja als als als, voorlopig gebeurt er helemaal niets en dat weet Poetin net zo goed als iedereen
Even afwachten hè.
I´m back.
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:27:48 #94
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180406803
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mag hopen dat het een verspreking was en dat kennelijk niemand van de aanwezigen dan de moed had om hem te verbeteren of zo? Zoiets zal het toch geweest zijn, neem ik aan?
Ik denk dat hij gewoon wederom een knuppel in het hoenderhok gegooid heeft.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:29:04 #95
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180406848
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:19 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Mag hopen dat het een verspreking was en dat kennelijk niemand van de aanwezigen dan de moed had om hem te verbeteren of zo? Zoiets zal het toch geweest zijn, neem ik aan?
Dat denk ik wel.
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:30:16 #96
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_180406903
We hebben de NAVO ook niet nodig, want Europa kan gemakkelijk alleen Rusland buiten houden. De. Russen geven ongeveer net zoveel uit als Feankrijk aan defensie. Geen enkele reden voor de VS om voor ons te betalen. Wat dat betreft heeft trump gewoon gelijk.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_180407306
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:30 schreef LXIV het volgende:
We hebben de NAVO ook niet nodig, want Europa kan gemakkelijk alleen Rusland buiten houden. De. Russen geven ongeveer net zoveel uit als Feankrijk aan defensie. Geen enkele reden voor de VS om voor ons te betalen. Wat dat betreft heeft trump gewoon gelijk.
We moeten ook naar détente streven met Poetin, vind ik, maar goed dat vindt de EU niet dus.
I´m back.
pi_180407317
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:29 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat denk ik wel.
Lijkt mij toch van wel idd.
I´m back.
  woensdag 11 juli 2018 @ 20:51:15 #99
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180407631
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:41 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

We moeten ook naar détente streven met Poetin, vind ik, maar goed dat vindt de EU niet dus.
Een EU die zich uitstrekt van de atlantische oceaan tot de grote oceaan, ik zie het wel zitten eigenlijk.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180407665
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:51 schreef nixxx het volgende:

[..]

Een EU die zich uitstrekt van de atlantische oceaan tot de grote oceaan, ik zie het wel zitten eigenlijk.
Ja, lol, laat hem gezellig lid worden, en onze Abi Erdogan ook... :D. :{. :').
I´m back.
  woensdag 11 juli 2018 @ 21:00:59 #101
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180407957
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:52 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, lol, laat hem gezellig lid worden, en onze Abi Erdogan ook... :D. :{. :').
Het gaat mij meer om het Russische volk dat toch veel banden met Europa gehad heeft. Dat er nu een dictatoriaal typje op de troon zit, duurt ook niet voor eeuwig. Bovendien ziet de EU er ook geen bezwaar in om nauwer samen te werken met het dictatoriale en corrupte Oekraïne, dus waarom wel bezwaar tegen Rusland?

Turkije ligt wmb heel anders. Die mogen een eigen unie in het Midden-Oosten oprichten.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180408326
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 21:00 schreef nixxx het volgende:

[..]

Het gaat mij meer om het Russische volk dat toch veel banden met Europa gehad heeft. Dat er nu een dictatoriaal typje op de troon zit, duurt ook niet voor eeuwig. Bovendien ziet de EU er ook geen bezwaar in om nauwer samen te werken met het dictatoriale en corrupte Oekraïne, dus waarom wel bezwaar tegen Rusland?

Turkije ligt wmb heel anders. Die mogen een eigen unie in het Midden-Oosten oprichten.
Poetins mandaat was gewoon dat de westerse uitbreiding in de vorm van de EU gestopt werd. En in het verlengde daarvan van de NAVO. Onder het motto wij waren een wereldmacht, baasjes dus, 40 jaar lang en dat zijn we nog steeds. Was een leuk motto om de binnenlandse corruptie mee te verdoezelen en dus stemde iedereen op Poetin.
Maar ergens hebben ze een punt want ze vertrouwen het westen voor geen meter. Alleen de bevolking weet wrs ook dondersgoed dat ze hun eigen corrupte elite ook niet kunnen vertrouwen wrs. Maar goed Poetin zet alle middelen in om de weerzin van het volk te richten op het westen en niet op zijn eigen in en in en in corrupte regime en dat pikt die bevolking dus.
En nee, Poetin heeft niet het eeuwige leven, maar zulk gedachtegoed kan nog ook na Poetin jaren mee wrs. Omdat Rusland één grote corrupte teringzooi is en omdat iedereen die down to earth er een beetje hervorming in wil aanbrengen voor zijn knar wordt geschoten.
Maar goed, om die rotzooi nu willens en wetens moedwillig en met voorbedachte rade steeds maar te provoceren en tegen de enkels aan te schoppen zoals de EU doet, dat is juist de kat op het spek binden. Je moet het op een andere manier doen dus. Maar dat doet de EU niet. Als een blinde blijft ze uitbreiden. Enige effect daarvan is dat die lui dus hier naar toe komen om te werken en zodoende alleen maar een concurrentie vormen voor de mensen die hier wonen op, de arbeidsmarkt en andere markten. Werkgevers spinnen er wel garen bij natuurlijk, de samenleving betaalt het gelag.
Steeds vaker denk ik trouwens wel dat we socialisme kennen hier. Maar niet voor de burger.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ryan3 op 11-07-2018 21:19:30 ]
I´m back.
  donderdag 12 juli 2018 @ 05:37:32 #103
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180416104
Ik denk dat we Putin inderdaad anders moeten aanpakken, meer “kill ‘em with kindness” geef hem niets om naar te kunnen wijzen. Absorbeer vieze trucjes met een lach. Ondertussen proberen op directe wijze iets te doen voor de normale Rus, studiebeurzen om in Europa te kunnen studeren, uitwisselingsprogrammas, misschien zelfs een quotum aan tijdelijke werkvergunningen.
Edit Wat ik bedoel in zijn algemeenheid is dat je het volkomen ongeloofwaardig moet gaan maken voor Putin om de EU als vijand af te tekenen.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180417679
Ik vind het gewoon stuitend dat de Amerikanen, voordat Trump aan de macht kwam, steeds bij moesten lenen om de slagkracht in Europa op pijl te houden terwijl de EU-landen meer gingen bezuinigen en weigerden 2% van hun BBP in defensie te steken.

Vervolgens waren ze helemaal over de zeik toen Trump zei dat hij minder ging investeren en andere NAVO-leden dwingt zich aan de 2% te houden.

Ligt het nou aan mij maar afspraken zijn toch afspraken?
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180417707
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:17 schreef LXIV het volgende:

[..]

Bizar dat dit soort dingen gewoon lukraak geroepen kan worden door POTUS en dat Rutte hem vervolgens ook nog prijst!

Wat gaan we in hemelsnaam doen met 4% van het bnp van het hele westen in defensie? Mars de oorlog verklaren? Tegennerlke vijand? Die zal eerst wel gevonden moeten worden. Of gemaakt.
Nu ja. Met onze 1 tank en wel 4 onderzeeboten en straks misschien wel 30 vliegtuigen kan er best wat bij qua knaken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:10:53 #106
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180417737
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:05 schreef nanuk het volgende:
Wat de US vergeten is dat Europa na de val van het ijzeren gordijn uit strategische overwegingen een boel voormalig Oost-Europese landen heeft geadopteerd om ze aan de Russische invloedssfeer te onttrekken. Daar is natuurlijk ook het nodige geld in gaan zitten.
Ja en dat heeft ons verder ook niets opgeleverd. :') Intussen knabbelt Europa helemaal in het oosten aan Oekraïne. En dan verbaasd zijn dat Poetin niet blij is.
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:14:32 #107
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_180417802
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:07 schreef HSG het volgende:
Ik vind het gewoon stuitend dat de Amerikanen, voordat Trump aan de macht kwam, steeds bij moesten lenen om de slagkracht in Europa op pijl te houden terwijl de EU-landen meer gingen bezuinigen en weigerden 2% van hun BBP in defensie te steken.

Vervolgens waren ze helemaal over de zeik toen Trump zei dat hij minder ging investeren en andere NAVO-leden dwingt zich aan de 2% te houden.

Ligt het nou aan mij maar afspraken zijn toch afspraken?
Nee dat ligt niet aan jou, ieder normaal mens kan zien dat Trump hartstikke gelijk heeft en dat wij als Europa enorm de bal hebben laten vallen. We mogen ons schamen. Een bondgenootschap waar één land de rekening oppakt (nou ja, Engelan, Estland en Letland schijnen ook genoeg te investeren) is geen bondgenootschap.

Zelfs bij het normaal gesproken oh zo objectieve Nieuwsuur geeft men dat toe:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)efensievoorstel.html
pi_180417892
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee dat ligt niet aan jou, ieder normaal mens kan zien dat Trump hartstikke gelijk heeft en dat wij als Europa enorm de bal hebben laten vallen. We mogen ons schamen. Een bondgenootschap waar één land de rekening oppakt (nou ja, Engelan, Estland en Letland schijnen ook genoeg te investeren) is geen bondgenootschap.

Zelfs bij het normaal gesproken oh zo objectieve Nieuwsuur geeft men dat toe:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)efensievoorstel.html
Polen houd zich er ook aan. Maar in ieder geval houd meer dan 90% er zich niet aan maar wel zeiken als de Amerikanen er genoeg van hebben.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_180417895
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:14 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Nee dat ligt niet aan jou, ieder normaal mens kan zien dat Trump hartstikke gelijk heeft en dat wij als Europa enorm de bal hebben laten vallen. We mogen ons schamen. Een bondgenootschap waar één land de rekening oppakt (nou ja, Engelan, Estland en Letland schijnen ook genoeg te investeren) is geen bondgenootschap.

Zelfs bij het normaal gesproken oh zo objectieve Nieuwsuur geeft men dat toe:

https://nos.nl/nieuwsuur/(...)efensievoorstel.html
Ja maar het is Trump he. Dan gaat alle logica de deur uit en komt puur de emotie om de hoek kijken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:29:58 #110
104871 remlof
Europees federalist
pi_180417992
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:05 schreef nanuk het volgende:
Wat de US vergeten is dat Europa na de val van het ijzeren gordijn uit strategische overwegingen een boel voormalig Oost-Europese landen heeft geadopteerd om ze aan de Russische invloedssfeer te onttrekken. Daar is natuurlijk ook het nodige geld in gaan zitten.
Dit inderdaad. Maar dat is een niveautje te ver voor Trump.
  donderdag 12 juli 2018 @ 09:34:41 #111
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_180418066
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:35 schreef sp3c het volgende:

eind van de dag istie in een luxe villa in Pakistan overhoop geschoten
Zeggen ze.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_180419313
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vind dat wat kort door de bocht. Enerzijds heb je een punt, het klopt dat Europa de Amerikaanse ruggensteun soms teveel voor lief heeft genomen. We verscholen ons achter de machtige VS, met haar sterke leger.

Tegelijkertijd hebben wij, met name het kleine Nederland, altijd klaargestaan voor de Amerikanen. De VS moest zo nodig Irak en Afghanistan binnenvallen (om redenen die nog altijd niet helemaal duidelijk zijn), en wij droegen netjes ons steentje bij. De missies in beide landen kostten ons land bakken met geld en meerdere Nederlandse soldaten hebben hun leven verloren. Dat terwijl wij verdomd weinig hadden te zoeken in Irak en Afghanistan.

Dat lijkt Trump even te vergeten.
De implodering van de Twin Towers zag er spectaculair uit, maar het aantal slachtoffers was relatief beperkt. Zeker gezien in relatie tot het aantal slachtoffers van de tot zinken gebrachte schepen met vluchtelingen in 1945, zoals Wilhelm Gustloff en de Cap Arcona.

Het aantal slachtoffers, ook aan Amerikaanse zijde, door de invallen in Afghanistan en Irak is een veelvoud. Het schijnt zelfs zo te zijn dat het aantal zelfdodingen van de door Afghanistan en Irak getraumatiseerde militairen hoger is dan het aantal slachtoffers van de Twin Towers.
De staatsschulden zijn verveelvoudigd nadien.

Ik bedoel te zeggen, dat de VS in 2001/2003 niet goed nagedacht over de enorme consequenties van hun ingrijpen.
pi_180419538
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:30 schreef LXIV het volgende:
We hebben de NAVO ook niet nodig, want Europa kan gemakkelijk alleen Rusland buiten houden. De. Russen geven ongeveer net zoveel uit als Feankrijk aan defensie. Geen enkele reden voor de VS om voor ons te betalen. Wat dat betreft heeft trump gewoon gelijk.
Ik weet dat wij onze vrijheid uiteindelijk hebben te danken aan de Amerikanen, Canadezen en Britten. Maar het Derde Rijk is bedwongen en op de knieën gekregen door de Soviet-Unie.

Ik denk dat Bismarck nog steeds gelijk heeft, je moet gewoon een goede relatie met de Russen onderhouden in plaats van hen als de vijand te zien.
pi_180420001
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 09:10 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Ja en dat heeft ons verder ook niets opgeleverd. :') Intussen knabbelt Europa helemaal in het oosten aan Oekraïne. En dan verbaasd zijn dat Poetin niet blij is.
Economische betrekkingen leveren meer stabiliteit op dan raketten en machtsvertoon. Als de lijn van eerdere Sovjetleiders was doorgezet dan had Rusland nu misschien ook in de EU gezeten en dan had de wereld er heel wat florissanter uit gezien.

Dat Oekraïne voorlopig niet in de EU moet ben ik met je eens. Maar daar is nog nooit sprake van geweest. Alleen een handelsakkoord is de bedoeling en daar is weinig op tegen vind ik.
pi_180421186
The going gets though.

haynesdeborah twitterde op donderdag 12-07-2018 om 11:55:05 This is what I am told @realDonaldTrump told @nato allies: “2% is a joke. 4% is what people should be spending. We are being played for fools. Every single US president has been pushing the point of extra spending since Reagan & they have all been played I am not going to be” 1/3 reageer retweet
Toch geen verspreking dus.

haynesdeborah twitterde op donderdag 12-07-2018 om 11:55:54 The US President continued that if the wealthiest economies are not paying 2% by January “we are going to do our own thing” 2/3 reageer retweet


[ Bericht 4% gewijzigd door Ryan3 op 12-07-2018 12:18:52 ]
I´m back.
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 12:29:17 #116
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180421459
dan doen ze dat toch lekker :)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180421530
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:29 schreef sp3c het volgende:
dan doen ze dat toch lekker :)
Ik zit even te zoeken, hoeveel ze dan meer moeten uitgeven aan defensie voor januari. Kan niet vinden vooralsnog.
Iemand meldde dat ze dan dus 6 miljard ¤ moeten uitgeven en dus niet in 2025, maar al voor het einde van dit jaar kennelijk.
Nou dat lijkt me bijna ondoenlijk om dit politiek voor mekaar te krijgen ergens.
I´m back.
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 12:36:56 #118
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180421572
alleen Nederland zou al 6 miljard extra uit moeten gaan geven voor het einde van het jaar, dat gaan we natuurlijk gewoon niet doen

ik doelde op dit:

quote:
if the wealthiest economies are not paying 2% by January “we are going to do our own thing
Trump en co. moeten gewoon lekker hun eigen dingetje gaan doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180421680
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:36 schreef sp3c het volgende:
alleen Nederland zou al 6 miljard extra uit moeten gaan geven voor het einde van het jaar, dat gaan we natuurlijk gewoon niet doen

ik doelde op dit:

[..]

Trump en co. moeten gewoon lekker hun eigen dingetje gaan doen
O, op die manier, ja goed, kan, dan krijgen we versneld Verhofstads c.s. natte droom van een Europees leger en in het verlengde daarvan een verdere Europese integratie. Zag dat Paul Scheffer ook zulks suggereerde. Trump zorgt voor een versnelde Europese integratie. Ook Rutte voelt daar wel voor inmiddels, geloof ik.
I´m back.
pi_180421697
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:36 schreef sp3c het volgende:
alleen Nederland zou al 6 miljard extra uit moeten gaan geven voor het einde van het jaar, dat gaan we natuurlijk gewoon niet doen

ik doelde op dit:

[..]

Trump en co. moeten gewoon lekker hun eigen dingetje gaan doen
Inmiddels is hij een persco aan het geven.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 12:50:42 #121
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180421798
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:43 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

O, op die manier, ja goed, kan, dan krijgen we versneld Verhofstads c.s. natte droom van een Europees leger en in het verlengde daarvan een verdere Europese integratie. Zag dat Paul Scheffer ook zulks suggereerde. Trump zorgt voor een versnelde Europese integratie. Ook Rutte voelt daar wel voor inmiddels, geloof ik.
nah, krijg je gewoon de NAVO zonder de VS

ander logo, ander briefpapier en klaar
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 12 juli 2018 @ 12:52:18 #122
54837 nixxx
NIET broer van TD
pi_180421818
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:36 schreef sp3c het volgende:
alleen Nederland zou al 6 miljard extra uit moeten gaan geven voor het einde van het jaar, dat gaan we natuurlijk gewoon niet doen

ik doelde op dit:

[..]

Trump en co. moeten gewoon lekker hun eigen dingetje gaan doen
Dat geld gaan we hard nodig hebben om Italië te redden ;)

Laat Trump idd maar zijn eigen ding doen. Kan hij zien hoe dat bevalt.
ik ben niet gek.. ik ben volstrekt niet gek, ik ben helemaal niet gek... ik ben een nagemaakte gek
gooi alles weg neem een besluit, doe als het moet alles opnieuw
pi_180421881
O, bondgenoten hebben 33 miljard extra toegezegd...
I´m back.
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:00:01 #124
8369 speknek
Another day another slay
pi_180421988
Zolang Trump een trekpop is van Poetin hebben we verder ook niks aan de NAVO.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180422119
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 12:55 schreef Ryan3 het volgende:
O, bondgenoten hebben 33 miljard extra toegezegd...
Bron?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180422178
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Bron?
Trump.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180422447
Schroder was en is een handpop van Poetin, heeft zelfs een baby van hem gekregen.
Merkel is niks beter.
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:30:42 #128
8369 speknek
Another day another slay
pi_180422619
Van Schröder is dat duidelijk inderdaad. Net als Trump. Ik zie niet zo goed hoe je dat van Merkel kan vinden. Haar afkeer van Putin is vrij bekend.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
pi_180422638
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:04 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Bron?
Net op het radio-nieuws in ieder geval.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180422651
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:30 schreef speknek het volgende:
Van Schröder is dat duidelijk inderdaad. Net als Trump. Ik zie niet zo goed hoe je dat van Merkel kan vinden. Haar afkeer van Putin is vrij bekend.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:34:07 #131
8369 speknek
Another day another slay
pi_180422681
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:32 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Ja precies, dat zette de toon wel een beetje.

(Nouja haar opvoeding waarschijnlijk al)
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 13:34:44 #132
8781 crew  Frutsel
pi_180422690
Macron ontkent in elk geval dat Trump zou hebben gedreigd met het verlaten van de NAVO

tevens ontkent hij dat er door lidstaten toezeggingen zijn gedaan over extra investeringen in de NAVO
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:37:14 #133
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180422740
De NAVO is opgericht zodat de VS lekker veilig ver van huis een grondoorlog met de Sovjet-Unie konden voeren. Trump moet niet zeiken, 2% is prima, meer is ridicuul.
pi_180422748
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:30 schreef speknek het volgende:
Van Schröder is dat duidelijk inderdaad. Net als Trump. Ik zie niet zo goed hoe je dat van Merkel kan vinden. Haar afkeer van Putin is vrij bekend.
Merkel moet uiteindelijk ook gewoon doen in grote mate wat de Duitse ondernemingen willen en die exporteren zich suf naar Rusland.
Haar voornaamste vrijheid ligt op het gebied van immigratie.
pi_180422771
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Net op het radio-nieuws in ieder geval.
Ja, Trump zegt het. Daar hecht ik vooralsnog heel weinig waarde aan.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180423026
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:39 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, Trump zegt het. Daar hecht ik vooralsnog heel weinig waarde aan.
Macron ontkent het weer. Maar die is ook inherent onbetrouwbaar.

Ik weet het nu ook allemaal niet meer hoor....
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 12 juli 2018 @ 13:57:06 #137
104871 remlof
Europees federalist
pi_180423111
Wat zegt Rutte? Dat is tenminste een betrouwbare man.
Oh, wait.
pi_180423137
quote:
9s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:52 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Macron ontkent het weer. Maar die is ook inherent onbetrouwbaar.

Ik weet het nu ook allemaal niet meer hoor....
Macron is echter slim genoeg om te snappen dat het weinig zin heeft om over zoiets te liggen, daar de NAVO-lidstaten aan het einde van de rit met een gezamenlijke verklaring komen. Dan zal blijken wie er heeft gelogen.

Aangezien Trump een pathologische leugenaar is, acht ik de kans groot dat hij degene is die uit z'n reet loopt te blaten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180423144
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:57 schreef remlof het volgende:
Germans want Donald Trump to pull US troops out of Germany, poll finds

De Duitsers zijn ondertussen ook wel klaar met de yanks.
Gewoon doen dan zou ik zeggen. Vullen de Duitsers het gat wel op met... eh.... https://www.bbc.com/news/world-europe-43134896

Maar goed, dan moeten ze wel per direct meer gaan lappen en een heeeeeele hoop meer dan die 2%.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180423191
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Gewoon doen dan zou ik zeggen. Vullen de Duitsers het gat wel op met... eh.... https://www.bbc.com/news/world-europe-43134896

Maar goed, dan moeten ze wel per direct meer gaan lappen en een heeeeeele hoop meer dan die 2%.
Waarom moeten ze dat gat opvullen?
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180423230
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:02 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Waarom moeten ze dat gat opvullen?
Omdat hun eigen defensie nog geen deuk in een pakje boter kan slaan, zoals je kan lezen in die link.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 12 juli 2018 @ 14:07:03 #143
104871 remlof
Europees federalist
pi_180423265
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:04 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat hun eigen defensie nog geen deuk in een pakje boter kan slaan, zoals je kan lezen in die link.
Maar met 2% van het BNP van de EU zet je een hele stevige defensie neer, onafhankelijk van de onbetrouwbare Amerikanen.
pi_180423321
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:07 schreef remlof het volgende:

[..]

Maar met 2% van het BNP van de EU zet je een hele stevige defensie neer, onafhankelijk van de onbetrouwbare Amerikanen.
Zal niet genoeg zijn omdat je de spullen vd Yanks mist, zoals 12 vliegdekschipgroepen, duizenden vliegtuigen etc
De EU is niet eens in staat zijn eigen troepen te transporteren... daar hebben we de Yanks voor nodig....
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180423361
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:04 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat hun eigen defensie nog geen deuk in een pakje boter kan slaan, zoals je kan lezen in die link.
Ja, maar, waarom moeten ze naast hun eigen defensie op peil brengen ook nog eens het gat van de Amerikanen opvullen?

Ze kunnen ook gewoon zeggen 'oke, dan geen Amerikanen'.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180423389
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:13 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Ja, maar, waarom moeten ze naast hun eigen defensie op peil brengen ook nog eens het gat van de Amerikanen opvullen?

Ze kunnen ook gewoon zeggen 'oke, dan geen Amerikanen'.
Omdat wij heel veel spullen die de Yanks wel hebben missen.

Bv Duitsland zal feitelijk ook kernwapens moeten ontwikkelen. Nucleaire ICBM-onderzeeboten Vliegdekschepen + bijbehorende groep. Grote aantallen transportvliegtuigen en schepen. Ze zullen basissen over de wereld moeten stichten want die vd Yanks kunnen ze niet meer gebruiken etc
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180423397
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:10 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Zal niet genoeg zijn omdat je de spullen vd Yanks mist, zoals 12 vliegdekschipgroepen, duizenden vliegtuigen etc
De EU is niet eens in staat zijn eigen troepen te transporteren... daar hebben we de Yanks voor nodig....
Scheelt dat Europese landen niet van plan zijn om over de hele wereld oorlog te voeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 12 juli 2018 @ 14:15:46 #148
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180423401
quote:
2s.gif Op donderdag 12 juli 2018 13:57 schreef remlof het volgende:
Germans want Donald Trump to pull US troops out of Germany, poll finds

De Duitsers zijn ondertussen ook wel klaar met de yanks.
Mooi man. Op eigen voeten staan. Dat mag ook wel met een economie van 3,4 biljoen. Dat je aan de tiet van Uncle Sam wilt hangen als een economie hebt van miezerige 150 miljard dollar en het gevaar van annexatie door een veel sterker land, soit, maar Duitsers die aan de tieten zuigen van Uncle Sam. Tering Jantje.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jellereppe op 12-07-2018 14:21:48 ]
pi_180423415
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:15 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Scheelt dat Europese landen niet van plan zijn om over de hele wereld oorlog te voeren.
Nou ja, zonder vliegdekschepen is het lastig je belangen te verdedigen over de hele wereld als dat nodig mocht zijn. En zonder nucleaire ICBM-onderzeeërs is er geen MAD mogelijk.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  donderdag 12 juli 2018 @ 14:19:43 #150
104871 remlof
Europees federalist
pi_180423472
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou ja, zonder vliegdekschepen is het lastig je belangen te verdedigen over de hele wereld als dat nodig mocht zijn. En zonder nucleaire ICBM-onderzeeërs is er geen MAD mogelijk.
Frankrijk. Italië en Spanje hebben gewoon vliegdekschepen. Maatje kleiner dan die van de Amerikanen, maar toch. Voor verdediging van de EU heb je niet van die grote nodig die in hun eentje aan de andere kant van de wereld een land in puin kunnen leggen.

Frankrijk heeft ICBM-onderzeeërs. En iets zegt me dat de Duitsers die ook heel goed zouden kunnen bouwen :P
pi_180423491
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat wij heel veel spullen die de Yanks wel hebben missen.

Bv Duitsland zal feitelijk ook kernwapens moeten ontwikkelen. Nucleaire ICBM-onderzeeboten Vliegdekschepen + bijbehorende groep. Grote aantallen transportvliegtuigen en schepen. Ze zullen basissen over de wereld moeten stichten want die vd Yanks kunnen ze niet meer gebruiken etc
Wat moet Duitsland nou in hemelsnaam met basissen over de hele wereld? In tegenstelling tot de VS zien zij zichzelf niet als politieagent van de wereld.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180423516
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:19 schreef remlof het volgende:

[..]

Frankrijk. Italië en Spanje hebben gewoon vliegdekschepen. Maatje kleiner dan die van de Amerikanen, maar toch. Voor verdediging van de EU heb je niet van die grote nodig die in hun eentje aan de andere kant van de wereld een land in puin kunnen leggen.
Ja ieder 1 :{
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180423521
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:20 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Wat moet Duitsland nou in hemelsnaam met basissen over de hele wereld? In tegenstelling tot de VS zien zij zichzelf niet als politieagent van de wereld.
Je wil dus dat de EU zich volledig terugtrekt uit missies elders ter wereld?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180423538
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:22 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja ieder 1 :{
Volgens mij is die van Frankrijk een Mistral toch? Dat is een helikopterdekschip lol
  donderdag 12 juli 2018 @ 14:25:13 #155
104871 remlof
Europees federalist
pi_180423541
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:22 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja ieder 1 :{
Spanje 1, Italië 2, Frankrijk 4. En dat is met de huidige summiere defensie uitgaven.
pi_180423545
quote:
5s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:23 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Je wil dus dat de EU zich volledig terugtrekt uit missies elders ter wereld?
Nee, ik vraag me af waarom Duitsland basissen over de hele wereld zou moeten hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 12 juli 2018 @ 14:26:08 #157
104871 remlof
Europees federalist
pi_180423548
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:24 schreef vigen98 het volgende:

[..]

Volgens mij is die van Frankrijk een Mistral toch? Dat is een helikopterdekschip lol
Drie Mistrals en de Charles de Gaulle, dat is wel een echte.

https://en.wikipedia.org/(...)er_Charles_de_Gaulle
pi_180423562
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:25 schreef remlof het volgende:

[..]

Spanje 1, Italië 2, Frankrijk 4. En dat is met de huidige summiere defensie uitgaven.
Nee joh gek. Frankrijk heeft er 1.

quote:
Het schip is in gebruik genomen in 2001 als vervanger van de vliegdekschepen Foch en Clemenceau en is momenteel het enige vliegdekschip van Frankrijk.
Ze zouden er met de Britten nog 1 of 2 bouwen maar dat is al weer afgeschoten.

Oh en hij is lek.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180423566
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:26 schreef remlof het volgende:

[..]

Drie Mistrals en de Charles de Gaulle, dat is wel een echte.

https://en.wikipedia.org/(...)er_Charles_de_Gaulle
Als je helischepen meetelt hebben wij er ook 2! _O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180423573
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, ik vraag me af waarom Duitsland basissen over de hele wereld zou moeten hebben.
Een sterk militair Duitsland heeft in het verleden ook prima resultaten opgeleverd.

^O^
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
  donderdag 12 juli 2018 @ 14:28:32 #161
104871 remlof
Europees federalist
pi_180423575
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:27 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Als je helischepen meetelt hebben wij er ook 2! _O-
Ik tel wat wikipedia telt. En dan moet je wel een dek over de volle lengte van het schip hebben :P
https://en.wikipedia.org/(...)_carriers_in_service
pi_180423598
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:25 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Nee, ik vraag me af waarom Duitsland basissen over de hele wereld zou moeten hebben.
Nou als je geen gebruik meer kan maken van de (de facto meesta Amerikaanse) NAVO basissen en je hebt ook nog eens geen vliegdekschip dan wordt het wel erg lastig elders op de wereld te zijn.

Prima, maar dat betekent in de praktijk terugtrekking uit bv 'vredesmissies'.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180423659
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou als je geen gebruik meer kan maken van de (de facto meesta Amerikaanse) NAVO basissen en je hebt ook nog eens geen vliegdekschip dan wordt het wel erg lastig elders op de wereld te zijn.

Prima, maar dat betekent in de praktijk terugtrekking uit bv 'vredesmissies'.
Waarom zou dat erg moeten zijn? Als de NAVO wordt opgeheven - wat waarschijnlijk niet gebeurt - dan zoeken de Amerikanen het maar lekker uit in Irak en Afghanistan. Die ellende hebben ze immers zelf gecreëerd.

Ondanks de krachtige taal van Trump, doen de Amerikanen er verstandig aan zuinig te zijn op hun bondgenoten. Zoals Tusk al zei: zoveel hebben ze er niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180423677
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou dat erg moeten zijn?
Ook goed hoor, als mensen ook maar beseffen dat dat de consequentie is.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180423678
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou als je geen gebruik meer kan maken van de (de facto meesta Amerikaanse) NAVO basissen en je hebt ook nog eens geen vliegdekschip dan wordt het wel erg lastig elders op de wereld te zijn.

Prima, maar dat betekent in de praktijk terugtrekking uit bv 'vredesmissies'.
Huh, die gaan toch onder de UN vlag?
pi_180423682
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:37 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Huh, die gaan toch onder de UN vlag?
Ook, maar ook dan: de UN heeft helemaal niets zelf.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180423704
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:35 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Waarom zou dat erg moeten zijn? Als de NAVO wordt opgeheven - wat waarschijnlijk niet gebeurt - dan zoeken de Amerikanen het maar lekker uit in Irak en Afghanistan. Die ellende hebben ze immers zelf gecreëerd.

Ondanks de krachtige taal van Trump, doen de Amerikanen er verstandig aan zuinig te zijn op hun bondgenoten. Zoals Tusk al zei: zoveel hebben ze er niet.
Dit.
Veel van de ellende en oorlogen in de wereld hebben meer met de VS dan met Europa te maken.
Denk aan 9/11 - Afghanistan, invallen in Irak etc.
pi_180423705
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ook goed hoor, als mensen ook maar beseffen dat dat de consequentie is.
Trekken de Amerikanen zich dan ook terug achter de eigen grenzen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180423706
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ook, maar ook dan: de UN heeft helemaal niets zelf.
En dat is de verantwoording van de NATO? Nee toch.
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 14:39:23 #170
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180423709
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou als je geen gebruik meer kan maken van de (de facto meesta Amerikaanse) NAVO basissen en je hebt ook nog eens geen vliegdekschip dan wordt het wel erg lastig elders op de wereld te zijn.

Prima, maar dat betekent in de praktijk terugtrekking uit bv 'vredesmissies'.
dat slaat natuurlijk helemaal nergens op
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180423723
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:15 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Omdat wij heel veel spullen die de Yanks wel hebben missen.

Bv Duitsland zal feitelijk ook kernwapens moeten ontwikkelen. Nucleaire ICBM-onderzeeboten Vliegdekschepen + bijbehorende groep. Grote aantallen transportvliegtuigen en schepen. Ze zullen basissen over de wereld moeten stichten want die vd Yanks kunnen ze niet meer gebruiken etc
Kernwapens heeft Frankrijk toch?
pi_180423739
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:30 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou als je geen gebruik meer kan maken van de (de facto meesta Amerikaanse) NAVO basissen en je hebt ook nog eens geen vliegdekschip dan wordt het wel erg lastig elders op de wereld te zijn.

Prima, maar dat betekent in de praktijk terugtrekking uit bv 'vredesmissies'.
Je kan toch prima een tijdelijke basis opzetten als je ergens drie jaar gaat zitten. Daar hoef je geen permanente aanwezigheid over de hele wereld voor te hebben.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_180423748
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ook, maar ook dan: de UN heeft helemaal niets zelf.
Dus gewoon onze defensie uitbesteden aan de VN!🤔
pi_180423767
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:16 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Nou ja, zonder vliegdekschepen is het lastig je belangen te verdedigen over de hele wereld als dat nodig mocht zijn.
Wellicht dus ook tijd om de overgebleven overzeese gebiedsdelen die er nog zijn eens te herzien (zonder UK zijn dat er al aardig wat minder). Ik zie het niet zo als een heel nuttige investering om uitgebreide Europese force projection te hebben voor het geval de VS Saba wil innemen.

Als je een volgende superstaat wil worden als EU is het uiteraard onbespreekbaar dat je je niet met de hele wereld zou moeten bemoeien, maar is dat echt wenselijk?
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
pi_180423769
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Trekken de Amerikanen zich dan ook terug achter de eigen grenzen?
Die hebben al die voorzieningen zelf he! Dat zeg ik net!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 14:43:52 #176
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180423773
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:41 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Dus gewoon onze defensie uitbesteden aan de VN!🤔
zo werkt de VN natuurlijk niet he

wij leveren troepen aan de VN, niet andersom
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 14:45:52 #177
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180423789
het is ook niet dat we per se de Amerikaan uit moeten hangen als we het zonder de Amerikanen willen doen natuurlijk

de Russen hebben 1 vliegkampschip en die doen het ook prima zonder Amerikaanse steun
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180423808
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:43 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Die hebben al die voorzieningen zelf he! Dat zeg ik net!
Dat snap ik.

Maar de consequentie is volgens jou dat Europa geen vredesmissies meer op poten kan zetten. Hoe werkt dat, vraag ik mij dan af. Trekken Europa en de VS zich terug achter hun grenzen als de NAVO wordt opgeheven? Of blijft de VS zich politieagentje spelen?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_180423925
quote:
Belangen
De Duitse bondskanselier Angela Merkel is het niet eens met de analyse van Trump. "Ik heb meegemaakt hoe het was toen een deel van Duitsland onder controle van de Sovjet-Unie stond en ik ben blij dat het Duitsland van nu onafhankelijk en verenigd is", zei Merkel. "Daarom kunnen wij zelf onafhankelijk beslissingen nemen en zelf beleid maken. Dat is goed, vooral voor de mensen in Oost-Duitsland."
Dus het beleid van Merkel komt voort uit hetgeen zij, persoonlijk, heeft meegemaakt.
Is er een mogelijkheid om een hooggeplaatst individu af te zetten wegens psychiatrische aanwijzingen?
quote:
en ik ben blij dat het Duitsland van nu onafhankelijk en verenigd is
Het Duitsland van nu. Heel politiek Europa zwijgt onder de adem van Merkel.
Onafhankelijk en verenigd. Een zeker individu met alleen snorhaar op zijn filtrum, zou trots op Merkel zijn.
Google is your friend, abuse your friends
pi_180424034
quote:
15s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:53 schreef Metalfrost het volgende:

[..]

Dus het beleid van Merkel komt voort uit hetgeen zij, persoonlijk, heeft meegemaakt.
Is er een mogelijkheid om een hooggeplaatst individu af te zetten wegens psychiatrische aanwijzingen?

[..]

Het Duitsland van nu. Heel politiek Europa zwijgt onder de adem van Merkel.
Onafhankelijk en verenigd. Een zeker individu met alleen snorhaar op zijn filtrum, zou trots op Merkel zijn.
Dat zegt ze niet. :')
pi_180424036
Moeten wij ook maar weer een vliegdekschip nemen hè.
I´m back.
pi_180424064
quote:
12s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:59 schreef Ryan3 het volgende:
Moeten wij ook maar weer een vliegdekschip nemen hè.
De Zr.Ms Pim Fortuyn FTW 8-) :7
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180424084
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De Zr.Ms Pim Fortuyn FTW 8-) :7
Ja, goeie ja, grootste Nederlander na Karel Doorman.
I´m back.
pi_180424137
quote:
10s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:02 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ja, goeie ja, grootste Nederlander na Karel Doorman.
Laten we het gelijk goed doen en een onderzee-vliegdekschip ontwerpen. B-)





:7
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180424256
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:04 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Laten we het gelijk goed doen en een onderzee-vliegdekschip ontwerpen. B-)

[ afbeelding ]


:7
Ja, hou dat geld maar even in de knip, Rutte is kennelijk niet echt onder indruk:

quote:
Rutte: nu geen extra geld naar defensie

BRUSSEL - Het kabinet houdt vast aan de ingezette lijn: toegroeien naar 2 procent van het bruto nationaal product (bbp) aan defensie-uitgaven in 2024. Premier Mark Rutte zei dat nadat de Amerikaanse president Donald Trump op een ingelaste bijeenkomst op de NAVO-top in Brussel opnieuw had gehamerd op de noodzaak dat doel sneller te halen.

Volgens Trump gaan Europese landen meer en sneller miljarden aan defensie besteden, maar volgens Rutte ging dat over de periode sinds Trumps aantreden.

,,De uitgaven versnellen, ook aan Nederlandse kant met 1,5 miljard euro extra per jaar. We hebben afgesproken dat dat langs die lijn door moet gaan. Alle landen realiseren zich dat we de afspraken over het toewerken naar 2 procent moeten uitvoeren en dat dat urgent is", zei Rutte.

Rutte herhaalde dat als er meevallers zijn, wordt bekeken of die worden ingezet voor defensie.

I´m back.
pi_180424499
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:43 schreef sp3c het volgende:

[..]

zo werkt de VN natuurlijk niet he

wij leveren troepen aan de VN, niet andersom
Nog niet.
And so it begins.
pi_180424542
quote:
6s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:00 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

De Zr.Ms Pim Fortuyn FTW 8-) :7
De vliegtuigen (JSF!) noemen wij Matt Herben 1 t/m 45 :7


Rusland heeft momenteel overigens geen vliegdekschip meer in de vaart, dat krot ligt in dock :7
pi_180424597
quote:
14s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:04 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Laten we het gelijk goed doen en een onderzee-vliegdekschip ontwerpen. B-)

[ afbeelding ]



:7
Ik stel de Cornelis Drebbel voor.
A gentleman is a man who can play Jump on an Oberheim and chooses not to.
  donderdag 12 juli 2018 @ 15:37:58 #189
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_180424824
Gestoord dst de EU zich zo 123 laat gijzelen door Trump en nu 'gedwongen' het hardverdiende geld van de burgers gaat misbruiken om Trump en zn wapen leveranciervriendjes tevreden te stellen. Die 2%norm is kunstmatige begrotingswaanzin. Hef die kut EU maar op, ze zijn niks waard. Heb 0% respect voor deze losers.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
pi_180424860
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:37 schreef VeX- het volgende:
Gestoord dst de EU zich zo 123 laat gijzelen door Trump en nu 'gedwongen' het hardverdiende geld van de burgers gaat misbruiken om Trump en zn wapen leveranciervriendjes tevreden te stellen. Die 2%norm is kunstmatige begrotingswaanzin. Hef die kut EU maar op, ze zijn niks waard. Heb 0% respect voor deze losers.
Huh, wat heeft het precies met de EU te maken?
pi_180424969
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:37 schreef VeX- het volgende:
Gestoord dst de EU zich zo 123 laat gijzelen door Trump en nu 'gedwongen' het hardverdiende geld van de burgers gaat misbruiken om Trump en zn wapen leveranciervriendjes tevreden te stellen. Die 2%norm is kunstmatige begrotingswaanzin. Hef die kut EU maar op, ze zijn niks waard. Heb 0% respect voor deze losers.
Ook zonder de EU zitten we nog in de NAVO.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  donderdag 12 juli 2018 @ 15:50:21 #192
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_180425108
quote:
1s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:25 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

De vliegtuigen (JSF!) noemen wij Matt Herben 1 t/m 45 :7

Rusland heeft momenteel overigens geen vliegdekschip meer in de vaart, dat krot ligt in dock :7
Ze gaven als Sovjet-Unie 300 miljard dollar p.j. uit aan defensie. De huidige 60 - 70 miljard dollar die ze tegenwoordig uitgeven is te weinig voor de Russische grootheidswaanzin (ambities). Die grootheidswaanzin is even groot als de V.S. alleen dan zonder de middelen. Aangezien de dollar wereldreservemunt is leven ze aan de overkant van de plas op veel te grote voet. Ze geven meer uit dan ze verdienen. Printen vaak genoeg die waardeloze dollars uit om ze in te ruilen voor waardevolle assets. Een nucleaire CATOBAR (zonder ski jump) vliegdekschip kost snel 10 - 12 miljard dollar per stuk. Dan heb je alleen het schip. Er moet ook nog een hele escorte mee van destroyers, onderzeeboten, cruisers, bevoorradingsschip (brandstof, munitie en voedsel), fregatten (????) en noem maar op om dat gevaarte te beschermen. De crew moet mee leren om gaan wat ook zoveel jaren kost. Het kost klauwen vol geld. De VS doen het om hun supermachtstatus af te dwingen. Een unilaterale wereld in stand te houden. Regime change en geweld horen daarbij. Ze hebben afgelopen 50 jaar alleen maar onvriendelijke overheden de nek omgedraaid om een VS-vriendelijke wereld te creëren. Waarom zouden andere landen een serieuze marine gaan bouwen? Europese landen? Waarom? Om de macht van de VS in te perken anders hebben ze het niet nodig. Om de VS verder te versterken als vazalstaten? Ook een optie. Als een Europees land wat meer investeert in het leger dan is het vooral om de VS te versterken.



[ Bericht 4% gewijzigd door Jellereppe op 12-07-2018 16:30:27 ]
pi_180425243
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 14:19 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Waarom huilen de Europese NAVO partners dan nu Amerika zijn aanwezigheid hier drastisch wil verminderen?
Waar heb je dat gehoord? Noorwegen heeft net ingestemd met de uitbreiding van het aantal mariniers op z'n grondgebied, op vraag van de VS.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 12 juli 2018 @ 16:09:14 #194
104871 remlof
Europees federalist
pi_180425614
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:55 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Waar heb je dat gehoord? Noorwegen heeft net ingestemd met de uitbreiding van het aantal mariniers op z'n grondgebied, op vraag van de VS.
Nee, dat is op verzoek van Noorwegen zelf:

NATO-Member Norway Wants to Double US Troops Near Russia
pi_180425648
Ga zo door. En Europees leger komt steeds dichterbij. :+
pi_180425692
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 16:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, dat is op verzoek van Noorwegen zelf:

NATO-Member Norway Wants to Double US Troops Near Russia
Nee, zo werd het in de meeste media gebracht, maar op CNN en in de Noorse pers was duidelijk dat het op vraag van het Pentagon was, en het heeft een jaar geduurd voor Noorwegen z'n toestemming gaf. Dat het voorgesteld werd alsof het een verzoek van Noorwegen was is allicht politiek gemotiveerd.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  donderdag 12 juli 2018 @ 16:14:03 #197
104871 remlof
Europees federalist
pi_180425740
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 16:11 schreef crystal_meth het volgende:

[..]

Nee, zo werd het in de meeste media gebracht, maar op CNN en in de Noorse pers was duidelijk dat het op vraag van het Pentagon was, en het heeft een jaar geduurd voor Noorwegen z'n toestemming gaf. Dat het voorgesteld werd alsof het een verzoek van Noorwegen was is allicht politiek gemotiveerd.
Vreemd, ik dacht toch echt gelezen te hebben dat Noorwegen zich steeds meer bedreigd voelt door Rusland en daarom meer Amerikaanse troepen op z'n grondgebied wil.

Misschien spint de VS het wel anders.
pi_180425991
quote:
7s.gif Op donderdag 12 juli 2018 16:14 schreef remlof het volgende:

[..]

Vreemd, ik dacht toch echt gelezen te hebben dat Noorwegen zich steeds meer bedreigd voelt door Rusland en daarom meer Amerikaanse troepen op z'n grondgebied wil.

Misschien spint de VS het wel anders.
Die berichten heb ik ook gezien, daarom ben ik Noorse media gaan zoeken toen ik een afwijkende versie tegenkwam. Heb ze niet meteen bij de hand, maar dit schrijven de Marine Corps Time en CNN:
quote:
The Corps plans to boost the number of Marines in Norway

The Corps plans to add another 300 Marines to its rotation in Norway, the top Marine said Tuesday at the Naval War College in Newport, Rhode Island.

Currently about 330 Marines from 1st Battalion, 6th Marine Regiment based out of Camp Lejeune, North Carolina, make up the Corps’ rotation in Norway. Three hundred additional Marines that currently are in Romania will be moving to Norway.

Speaking at the Naval War College on Tuesday, Commandant Gen. Robert B. Neller said the Corps had just received approval for the additional Marines in Norway on Tuesday.

The Corps is currently on its third six-month rotation to Norway, where Marines have been practicing operating in extreme cold-weather environments for a potential heavyweight bout with Russia.

Neller has previously voiced concerns about the Corps’ need to boost its cold weather training in the region.

Norway’s defense minister Frank Bakke-Jensen had previously stated his desire to reach a decision on the U.S. troop increase in Norway during the summer.

“This is an important part of the NATO membership, to have allied troops [visiting] in Norway and training with us. So for us, it’s important, but we need to do some work on the numbers, on where they are supposed to exercise,” Bakke-Jensen previously said.

Analysts have criticized the small rotation of Marines in the region. Some have argued that if the Corps wants to be successful in a cold-weather fight, the force needs to send Marines and equipment from headquarters and command elements, not just a handful of grunts.
https://www.marinecorpsti(...)f-marines-in-norway/

quote:
The government of Norway has approved approximately 400 additional US Marines to be posted to Norway, according to the country's Ministry of Defense.
Currently there are approximately 300 US Marines in Norway for a rotational presence for training and exercise. The additional Marines would increase the number of US Marines to 700 for a period of up to five years.
The new contingent of US Marines will be located at Setermoen in Troms, according to the Defense Ministry.

In January 2017, a limited rotational force of approximately 300 Marines were sent to Vaernes amid rising tensions with Russia following the annexation of Crimea in 2014.

Pentagon spokesman Eric Pahon said the Department of Defense welcomed the Norwegian announcement, saying the rotational training allows US Marines to "take part in world-class winter and mountain warfare training," which he said would "strengthen the US military's bond with the Norwegian military, and build readiness to respond in times of crisis."
"We are grateful to our Norwegian hosts for allowing us to use Vaernes as a rotational training facility," he added.
https://edition.cnn.com/2(...)-tensions/index.html

Sowieso, als het een verzoek van Noorwegen was, dan zou je verwachten dat de beslissing pas valt wanneer de VS het verzoek inwilligt. Maar het is duidelijk dat de VS die beslissing al genomen heeft.
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 22:32:43 #199
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180434778
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 15:50 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Ze gaven als Sovjet-Unie 300 miljard dollar p.j. uit aan defensie. De huidige 60 - 70 miljard dollar die ze tegenwoordig uitgeven is te weinig voor de Russische grootheidswaanzin (ambities). Die grootheidswaanzin is even groot als de V.S. alleen dan zonder de middelen. Aangezien de dollar wereldreservemunt is leven ze aan de overkant van de plas op veel te grote voet. Ze geven meer uit dan ze verdienen. Printen vaak genoeg die waardeloze dollars uit om ze in te ruilen voor waardevolle assets. Een nucleaire CATOBAR (zonder ski jump) vliegdekschip kost snel 10 - 12 miljard dollar per stuk. Dan heb je alleen het schip. Er moet ook nog een hele escorte mee van destroyers, onderzeeboten, cruisers, bevoorradingsschip (brandstof, munitie en voedsel), fregatten (????) en noem maar op om dat gevaarte te beschermen. De crew moet mee leren om gaan wat ook zoveel jaren kost. Het kost klauwen vol geld. De VS doen het om hun supermachtstatus af te dwingen. Een unilaterale wereld in stand te houden. Regime change en geweld horen daarbij. Ze hebben afgelopen 50 jaar alleen maar onvriendelijke overheden de nek omgedraaid om een VS-vriendelijke wereld te creëren. Waarom zouden andere landen een serieuze marine gaan bouwen? Europese landen? Waarom? Om de macht van de VS in te perken anders hebben ze het niet nodig. Om de VS verder te versterken als vazalstaten? Ook een optie. Als een Europees land wat meer investeert in het leger dan is het vooral om de VS te versterken.

[ afbeelding ]
op het vliegdekschip (en de schaal) na heeft Nederland dit ook gewoon in huis, als Frankrijk dan ook 2 smaldelen opzet en Engeland 3 en met elkaar afspreekt wie de hele groep wanneer in de vaart heeft dan ben je al een flink eind op weg lijkt me

daarnaast heb je geen USS Enterprice nodig omdat de Amerikanen het nodig achten natuurlijk, een Nederlands schip zou een paar slagen kleiner zijn en veel zwaarder bewapend, meer vergelijkbaar met wat de Russen doen
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  Moderator donderdag 12 juli 2018 @ 22:52:26 #200
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180435345
bv 2x LCF (1 met commandofaciliteiten, 1 zonder), 1x Mfregat (ASUW), 1 bevoorrader, 1 LPD (6 helikopters, evt Apache), 2 OPV's, 2 subs en 1 eventuele (light) strike carrier met een stuk of 10/20 vliegtuigen en 4 helikopters is een prima taakgroep lijkt me

gaan de Amerikanen ook liever voor uit de weg dan erdoorheen

kun je nog een tweede opzetten met JSS en een hydrograaf als stralend middelpunt/seabase voor amphibische acties ook

en dan heb je het puur over de Koninklijke Marine dus zo slecht is het allemaal echt niet gesteld in Europa, we zijn niet de Amerikanen maar dat hoeft ook helemaal niet zolang de Russen je grootste vijand zijn en je overzeese ambities op een laag pitje staan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


[ Bericht 4% gewijzigd door sp3c op 12-07-2018 23:07:04 ]
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  vrijdag 13 juli 2018 @ 07:50:53 #201
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_180440197
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 22:52 schreef sp3c het volgende:
bv 2x LCF (1 met commandofaciliteiten, 1 zonder), 1x Mfregat (ASUW), 1 bevoorrader, 1 LPD (6 helikopters, evt Apache), 2 OPV's, 2 subs en 1 eventuele (light) strike carrier met een stuk of 10/20 vliegtuigen en 4 helikopters is een prima taakgroep lijkt me

gaan de Amerikanen ook liever voor uit de weg dan erdoorheen

kun je nog een tweede opzetten met JSS en een hydrograaf als stralend middelpunt/seabase voor amphibische acties ook

en dan heb je het puur over de Koninklijke Marine dus zo slecht is het allemaal echt niet gesteld in Europa, we zijn niet de Amerikanen maar dat hoeft ook helemaal niet zolang de Russen je grootste vijand zijn en je overzeese ambities op een laag pitje staan

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat kan als je een heel beperkt stukje zee als AOR hebt... Als je ook nog een keer aan eskader vaarten en dat soort zaken wil doen ivm het openhouden van de zeeroutes plus patrouileren op meerdere stukken zee heb je wel wat meer nodig... Het had een reden dat we in bv 1983 nog 24 fregatten hadden itt nu met maar liefst 6...
  Moderator vrijdag 13 juli 2018 @ 10:03:05 #202
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180441820
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 juli 2018 07:50 schreef AchJa het volgende:

[..]

Dat kan als je een heel beperkt stukje zee als AOR hebt... Als je ook nog een keer aan eskader vaarten en dat soort zaken wil doen ivm het openhouden van de zeeroutes plus patrouileren op meerdere stukken zee heb je wel wat meer nodig... Het had een reden dat we in bv 1983 nog 24 fregatten hadden itt nu met maar liefst 6...
ja nou ik ben ook geen voorstander hoor, punt is dat je de taken best kunt verdelen in Euro verband als je zou willen

ik wil het niet
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_180468488
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:37 schreef Black_Baron het volgende:

[..]

Huh, die gaan toch onder de UN vlag?
In theorie wel. In theorie stelt de NAVO zich ook onder de VN (artikel 1), maar in de praktijk ligt het complexer. Zie bv Libië.
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 15:12:13 #204
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_180468876
nee NATO is geen lid van de VN en heeft dan ook niets met artikel 1 van het VN charter te maken
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')