abonnement Unibet Coolblue
pi_181043442
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:33 schreef Rangono het volgende:

[..]

Wat heb jij tegen Iraniërs?
Ik heb iets tegen islamitische staten en hun poppetjes.
pi_181043507
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:35 schreef Rangono het volgende:

[..]

Alsof je gay moet zijn om een man anaal te vernederen.
heb je praktijk ervaring?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_181043547
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

heb je praktijk ervaring?
Een levensgenieter kan toch ook? Cartman noemde het gewoon bi-nieuwsgierig.
pi_181043703
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:03 schreef Jellereppe het volgende:
Het gaat hard met die weinige echt waardevolle koppen die de arme Arabische landen hebben. Een voor een richting het graf door die vermaledijde Mossad.
Het wil nog niet echt vlotten nee.
Op woensdag 26 oktober 2022 07:33 schreef Lospedrosa:
“Kan gebeuren in een live uitzending dat je je een beetje laat meeslepen er bleert dat je kinderen maar moet verbranden.”
pi_181047308
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:44 schreef WammesWaggel het volgende:

Cartman noemde het gewoon bi-nieuwsgierig.
_O-
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_181047464
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_181049265
quote:
10s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:42 schreef Slayage het volgende:

[..]

heb je praktijk ervaring?
Nee, jij?
pi_181058463
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 11:12 schreef Rangono het volgende:

[..]

Nee, jij?
Nee en ik kan me er ook weinig bij voorstellen. De gedachte alleen al is gay, maar dat zie jij kennelijk anders.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_181060597
nadert zero hour voor idlib?

QalaatAlMudiq twitterde op donderdag 09-08-2018 om 18:54:28 #Syria: 1st group belonging to Tiger Forces reportedly heading to (Greater) #Idlib. https://t.co/uCxNl6twWN reageer retweet
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_181063797
het is al een geruime tijd dat ik emotioneel (afschuw boosheid vreugde verdriet enz.) betrokken voelde bij dit conflict, itt het verleden. ja ik vind het intellectueel interessant en vooral vreselijk wat er allemaal gebeurt.
de vernietiging van de rebellen bolwerken in oost ghouta, daraa, die actie laatst van isis waarin ze een immense aantal burgers hebben afgemaakt, de doden lijsten van de vernietigingskampen van het regime die recentelijk zijn vrijgegeven, zelfs nu de potentiële escalatie in idlib voel ik niet, terwijl ik als turkse gast, door de turkse element in idlib, me er meer betrokken bij zou moeten voelen. niet dus.

het viel me al eerder op dat ik heel cynisch ben geworden mbt dit conflict. "compassie vermoeidheid" it is then.

Is compassion fatigue inevitable in an age of 24-hour news?

Most of the time, outrage itself feels largely useless. Stay mad, social media activists like to say. How hard is it to stay mad, I remember thinking last year – just watch 20 seconds of any news clip. But it did, in fact, get hard to stay mad. The news is still horrifying, at home and around the world; I know this intellectually, but the physical feeling of horror is gone.

There’s a clinical name for what Apathetic Idealist and many of us are feeling: it’s called compassion fatigue. Psychologist Charles Figley defines compassion fatigue as “a state of exhaustion and dysfunction, biologically, physiologically and emotionally, as a result of prolonged exposure to compassion stress”.
.....
If it is true that empathy is a necessary motivator for making the world a better place, what happens when we feel bombarded every day with the details of local and global disasters, with every shocking crime, political scandal and climate calamity here and abroad? The war in Syria. Refugee crises. Melting sea ice. Professionals on the frontlines of trauma are trained to watch for signs of “compassion fatigue”, but lately it feels as if everyone is at risk. After a year of news addiction that left me with insomnia and heart palpitations, I’m starting to detach. Is there any way around it? What happens when the world wants more empathy than we can give?
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_181065317
Als je naam op die lijst staat krijg je mogelijk wel sneller asiel.
Asiel=Miele=luieren=gratis=paradijs=halal
pi_181066620
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 21:21 schreef WammesWaggel het volgende:
Als je naam op die lijst staat krijg je mogelijk wel sneller asiel.
Asiel=Miele=luieren=gratis=paradijs=halal
Hoe kan je asiel krijgen als je op de dodenlijst staat

pi_181066747
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Hoe kan je asiel krijgen als je op de dodenlijst staat

[ afbeelding ]
Die lijst tonen aan de Duitse IND?
pi_181066759
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:10 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Die lijst tonen aan de Duitse IND?
Ik bedoel, die mensen op die lijst zijn toch al dood? :')
pi_181066893
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:11 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik bedoel, die mensen op die lijst zijn toch al dood? :')
Goede kans dat er voor ieder persoon op die lijst 6 mensen zijn met dezelfde naam.
Men is daar over het algemeen niet zo origineel.
Je zou het daarop kunnen gooien, dwz de autoriteiten hebben de verkeerde te pakken en het ware doelwit zit alwaar Miele vandaan komt.
pi_181067247
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 18:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

Nee en ik kan me er ook weinig bij voorstellen. De gedachte alleen al is gay, maar dat zie jij kennelijk anders.
Er is weinig gay aan. Maar jij bent maar een moslimpje. De homofobie zit diep.
pi_181073260
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:31 schreef Rangono het volgende:

[..]

Er is weinig gay aan.
helder
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_181073293
quote:
10s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:11 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Ik bedoel, die mensen op die lijst zijn toch al dood? :')
het artikel verwijst naar twee verschillende lijsten. 1 met "dode kankercellen" en 1 met "ongewenste kankercellen".
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_181084682
quote:
0s.gif Op woensdag 8 augustus 2018 23:32 schreef Rangono het volgende:

[..]

De meerderheid van Syrie had vooral moeten beslissen. Maja, buitenlandse invloeden met agenda's zaten dit in de weg.

Het westen wou een regime change, terwijl Rusland hoe dan ook Assad niet wou laten vallen. Treurig.
De meerderheid van de Syriërs over wat dan ook laten beslissen zit er een half decennium niet meer in. De rebellen, met uitzondering van het SDF, hebben verloren, dat is de realiteit. Het waarom maakt misschien uit om er lessen uit te trekken, maar niet voor de huidige situatie in Syrië.

Dat is niet zozeer negatief trouwens, vrede is immers vrede. Zelfs onder Assad lijkt vrede me beter dan deze gruwelijke oorlog. Assad zal ik nooit steunen o.i.d. Hij heeft onvoorstelbare misdaden uitgevoerd, in een iets rechtvaardigere wereld was hij allang opgeknoopt aan de eerste beste boom. En ja dat geldt ook voor de meeste rebellenleiders.

Ik hoop dat de Syriërs hun land weer op kunnen bouwen, zoals Libanon ook heeft kunnen doen. Ik ben daar alleen niet optimistisch over. De Assad-dynastie heeft in twee decennia al twee conflicten/burgeroorlogen veroorzaakt. Ik heb nog werkelijk niets gezien wat erop wijst dat het regime de sociale, economische en politieke problemen, waar deze burgeroorlog om is begonnen, probeert op te lossen.
Incelfrikandel
pi_181086655
Rusland heeft wel wat meer leverage nu op Turkije mbt Idlib met de instortende Lira.
pi_181090919
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

De meerderheid van de Syriërs over wat dan ook laten beslissen zit er een half decennium niet meer in. De rebellen, met uitzondering van het SDF, hebben verloren, dat is de realiteit. Het waarom maakt misschien uit om er lessen uit te trekken, maar niet voor de huidige situatie in Syrië.

Dat is niet zozeer negatief trouwens, vrede is immers vrede. Zelfs onder Assad lijkt vrede me beter dan deze gruwelijke oorlog. Assad zal ik nooit steunen o.i.d. Hij heeft onvoorstelbare misdaden uitgevoerd, in een iets rechtvaardigere wereld was hij allang opgeknoopt aan de eerste beste boom. En ja dat geldt ook voor de meeste rebellenleiders.

Ik hoop dat de Syriërs hun land weer op kunnen bouwen, zoals Libanon ook heeft kunnen doen. Ik ben daar alleen niet optimistisch over. De Assad-dynastie heeft in twee decennia al twee conflicten/burgeroorlogen veroorzaakt. Ik heb nog werkelijk niets gezien wat erop wijst dat het regime de sociale, economische en politieke problemen, waar deze burgeroorlog om is begonnen, probeert op te lossen.
Geopolitiek heeft niets met morele-rechtvaardiging te maken. Anders had Bush, Madeleine Albright (en nog talloze andere) ook voor het tribunaal moeten komen. En waarom worden zijn de presidenten van de VS nooit gestraft voor guantanamo bay?

Maar goed: wij westerlingen moeten vooral in koor hysterisch doen als de martelgevangenissen van Assad openbaar worden gemaakt. Wat een boef die man !
pi_181096411
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:14 schreef Rangono het volgende:

Maar goed: wij westerlingen moeten vooral in koor hysterisch doen als de martelgevangenissen van Assad openbaar worden gemaakt. Wat een boef die man !
Om onze menselijkheid te behouden dienen we dat wel te doen ja.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_181096416
quote:
99s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:59 schreef BEFEM het volgende:
Rusland heeft wel wat meer leverage nu op Turkije mbt Idlib met de instortende Lira.
De aankomende Lavrov Çavuşoğlu meeting wordt Awkward :p
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_181096426
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:25 schreef Frikandelbroodje het volgende:

Ik heb nog werkelijk niets gezien wat erop wijst dat het regime de sociale, economische en politieke problemen, waar deze burgeroorlog om is begonnen, probeert op te lossen.
De overwinning is volledig. Het sdf gebied gaat voor "reconciliation". No way dat de Amerikanen hen oneindig zullen beschermen. Het systeem heeft getoond dat het werkt. Ja er was een tol, maar het regime staat nog steeds en is met Iran en Rusland potentieel beter in staat om de kleinere / loyalere burgerbevolking in bedwang te houden dan in 2011.

İk zie geen argument om onderliggende problemen aan te pakken.
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_181099901
Ik heb Hem niet uit vrees voor de hel noch uit liefde voor het paradijs gediend, want dan zou ik als de slechte huurling zijn geweest; ik heb hem veeleer gediend in liefde tot Hem en in verlangen naar Hem.
-Rabia Al-Basri
pi_181100333
quote:
10s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 05:49 schreef Slayage het volgende:

[..]

Om onze menselijkheid te behouden dienen we dat wel te doen ja.
Terwijl wij hetzelfde doen?
pi_181108169
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 22:14 schreef Rangono het volgende:

[..]

Geopolitiek heeft niets met morele-rechtvaardiging te maken. Anders had Bush, Madeleine Albright (en nog talloze andere) ook voor het tribunaal moeten komen. En waarom worden zijn de presidenten van de VS nooit gestraft voor guantanamo bay?

Maar goed: wij westerlingen moeten vooral in koor hysterisch doen als de martelgevangenissen van Assad openbaar worden gemaakt. Wat een boef die man !
Dit is niet echt heel relevant voor mijn post.

quote:
10s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 06:01 schreef Slayage het volgende:

[..]

De overwinning is volledig. Het sdf gebied gaat voor "reconciliation". No way dat de Amerikanen hen oneindig zullen beschermen. Het systeem heeft getoond dat het werkt. Ja er was een tol, maar het regime staat nog steeds en is met Iran en Rusland potentieel beter in staat om de kleinere / loyalere burgerbevolking in bedwang te houden dan in 2011.

İk zie geen argument om onderliggende problemen aan te pakken.
Dat valt nog maar te bezien. Met name in het feit dat Syrië gedurende de Ba'ath periode voor een groot deel al heel instabiel is geweest, of dat zij geen enkele concessie willen doen tov de SDF.

Je kunt structurele problemen wel proberen te beantwoorden met steeds meer repressie en geweld, maar op de lange termijn werkt dat maar in weinig landen.
Incelfrikandel
pi_181114178
quote:
0s.gif Op zaterdag 11 augustus 2018 18:57 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dit is niet echt heel relevant voor mijn post.

[..]

Dat valt nog maar te bezien. Met name in het feit dat Syrië gedurende de Ba'ath periode voor een groot deel al heel instabiel is geweest, of dat zij geen enkele concessie willen doen tov de SDF.

Je kunt structurele problemen wel proberen te beantwoorden met steeds meer repressie en geweld, maar op de lange termijn werkt dat maar in weinig landen.
Het is zodanig relevant, dat het is om je te laten zien dat geopolitiek los staat van moraliteit.
  zondag 12 augustus 2018 @ 17:45:26 #231
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181134130
quote:
Wapenopslag Syrische rebellen Idlib ontploft, veel slachtoffers



In de Syrische provincie Idlib zijn tientallen doden gevallen bij de ontploffing van een wapenopslag, die zich bevond onder een wooncomplex. Volgens het Syrisch Observatorium voor de Mensenrechten, dat vanuit Engeland de oorlog in Syrië in kaart brengt, zijn zeker 39 mensen omgekomen bij de explosie, onder wie twaalf kinderen en negen vrouwen. Tientallen mensen zouden nog onder de puinhopen van het ingestorte pand liggen.

Onderin het gebouwencomplex in het stadje Sarmada lagen wapens en munitie van de aan al-Qaida gelieerde rebellengroep Hayat Tahrir al-Sham opgeslagen. Het is niet bekend waardoor de explosie is veroorzaakt.

Rebellenprovincie
De provincie Idlib is een van de laatste regio's waar verschillende rebellengroepen nog standhouden tegen het leger van president Assad en diens bondgenoten. De rebellengroepen vormen geen gesloten front tegen het regime, ze vechten ook tegen elkaar om de macht in het gebied.

Troepen van president Assad, gesteund door de Russische luchtmacht en strijders uit Iran, boeken de laatste maanden het ene na het andere succes in de Syrische burgeroorlog. Veel rebellen en hun familieleden zijn vanuit door het regime heroverde gebieden zelf naar de provincie Idlib getrokken of daarheen geëvacueerd.
https://nos.nl/artikel/22(...)el-slachtoffers.html
  zondag 12 augustus 2018 @ 17:51:25 #232
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181146323
quote:
De titel doet vermoeden dat Assad en Putin boos waren over deze opmerking en als straf maar even een stad met Druzen heeft platgebombardeerd.

Wat er werkelijk staat is:
quote:
They strongly suspect that the attack by ISIS was carried out in cooperation with the Russian-backed Syrian regime of Bashar al-Assad, and this is corroborated to some extent by ISIS prisoners we have interviewed who are being held by U.S.-allied Kurdish forces here in northern Syria.
De aanval is dus gepleegd door ISIS en een paar ISIS gevangenen zouden "tot op zekere hoogte" iets doen laten vermoeden dat het Syrische regime steun heeft verleend.
Het artikel heeft een zeer hoog BNW gehalte..
Racist
pi_181329554
The arrival of the first flight from Iraq to Damascus International Airport after a break of seven years. https://t.co/qCtkaYzLJ2
  woensdag 22 augustus 2018 @ 07:18:46 #235
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_181364420
Terrorist Jolani heeft gisteren de frontlinie in Latakia bezocht. Heel goed, Jolani aan een front is altijd een teken geweest dat z’n terroristengang viesharde verliezen gaat leiden. Hopelijk kopt ie zelf ondertussen ook nog een bom, evenals kinderronselaar Muhaysni :r.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_181364813
quote:
0s.gif Op donderdag 9 augustus 2018 22:04 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Hoe kan je asiel krijgen als je op de dodenlijst staat

[ afbeelding ]
Door het zwakke beleid van de EU.
Ô mon citoyens vous serez unis.
pi_181407748
Situatie in idlib?
  donderdag 23 augustus 2018 @ 21:21:43 #238
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_181408577
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 20:51 schreef vigen98 het volgende:
Situatie in idlib?
Corridor Abu Dhuhur geopend. Jolani was bij de frontlinie dus Nusra gaat klop krijgen. Afgelopen tijd shelling en reconaissance flights. Lees steeds dat het binnen enkele dagen gaat beginnen, bij 1) Al Ghab, 2) Noord-Latakia, 3) Abu Dhuhur.
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
pi_181408928
Al die ellende omdat de VS, EU, Frankrijk, Brittannië en Arabische Golfstaten (GCC) totale hegemonie over het midden-oosten willen hebben.
pi_181408959
Al die ellende omdat ene Mohammed last had van stemmen in zijn hoofd.
pi_181409384
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Al die ellende omdat ene Mohammed last had van stemmen in zijn hoofd.
Het is beide correct.. :)
pi_181410471
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:56 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Het is beide correct.. :)
Plus het is geen eerlijke strijd. Best knap van Rusland. Ze hebben niet echt sterke partners aan hun zijde zoals de VS. Iran is redelijk acceptabel. Het land krijgt bijzonder veel gedaan op een minimale militaire budget van naar schatting $12 miljard dollar per jaar.
pi_181410669
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:37 schreef WammesWaggel het volgende:
Al die ellende omdat ene Mohammed last had van stemmen in zijn hoofd.
Zeker, ik heb niks met die religie, maar wat ook mee speelt is dat oude westerse imperialistische machten (Frankrijk en UK) stiekem verlangen naar vroeger toen ze voor de halve wereld bepaalden wat goed en slecht was. Nu zijn die twee bereidt om wat meer macht te krijgen via Uncle Sam (die orde te versterken en dat gaat gewoon via aloude imperialisme en militaire/economische macht). Die group 'Friends of Syria' is gewoon weer aloude kolonialisme in samenspraak met de GolfArabieren.
pi_181410779
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 22:54 schreef Jellereppe het volgende:

[..]

Zeker, ik heb niks met die religie, maar wat ook mee speelt is dat oude westerse imperialistische machten (Frankrijk en UK) stiekem verlangen naar vroeger toen ze voor de halve wereld bepaalden wat goed en slecht was. Nu zijn die twee bereidt om wat meer macht te krijgen via Uncle Sam (die orde te versterken en dat gaat gewoon via aloude imperialisme en militaire/economische macht). Die group 'Friends of Syria' is gewoon weer aloude kolonialisme in samenspraak met de GolfArabieren.
Niet eckt anders dan de Persians die hun imperialisme botvieren op Irak en Syrië uit weemoed naar vroeger tijden.

Ik hoop op de Mongoliërs die ze allemaal van de kaart vegen, als vanouds.
pi_181410892
Alleen het verschil is dat de Persians in hun eigen regio opereren. De Amerikanen, Britten en Fransen daarentegen. Dan moet je de Mongolen van moderne wapens, moderne training en transport voorzien. Wie weet zijn ze daar dan voor te porren, hoewel ik het betwijfel. De wereld telt ongeveer 5-6 miljoen Mongoolse mannen. Vast wel een half miljoen gasten bij elkaar te krijgen als men echt wil.
pi_181410951
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:03 schreef Jellereppe het volgende:
Alleen het verschil is dat de Persians in hun eigen regio opereren. De Amerikanen, Britten en Fransen daarentegen.
Je bent nu te voet sneller in Syrië vanuit Parijs dan vroeger vanuit Teheran naar Damascus toen de Persians nog rijkje speelden, regio is dus opzich wel relatief.
pi_181411103
quote:
10s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:06 schreef WammesWaggel het volgende:

[..]

Je bent nu te voet sneller in Syrië vanuit Parijs dan vroeger vanuit Teheran naar Damascus toen de Persians nog rijkje speelden, regio is dus opzich wel relatief.
De wereld is inderdaad een stuk kleiner geworden sinds de Oudheid (noem je dat Oudheid toen de Sassaniden veel krenten in de pap te brokkelen hadden, anyway) en Middeleeuwen (Europese indeling van de geschiedenis, Eurocentrisch bekeken want die indeling Middeleeuwen wijst op dat de wereld wachtte op de opkomst van Europeanen). Wat voor hun Middeleeuwen was, waren voor de Arabieren bijvoorbeeld Gouden Tijden.
pi_181412238
quote:
1s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 21:21 schreef Szura het volgende:

[..]

Corridor Abu Dhuhur geopend. Jolani was bij de frontlinie dus Nusra gaat klop krijgen. Afgelopen tijd shelling en reconaissance flights. Lees steeds dat het binnen enkele dagen gaat beginnen, bij 1) Al Ghab, 2) Noord-Latakia, 3) Abu Dhuhur.
Zullen ze niet wachten op de gesprekken tussen Rusland/Iran/Turkije begin september(?)?
  vrijdag 24 augustus 2018 @ 02:16:19 #249
355869 Jellereppe
ZOA-Amfora!FAN
pi_181415286
quote:
Dood gewaande leider van IS laat voor het eerst sinds een jaar van zich horen



De leider van Islamitische Staat, Abu Bakr al-Baghdadi, heeft zijn volgelingen in een toespraak opgeroepen door te blijven vechten voor het kalifaat. Dat is te horen op een audio-opname van een toespraak die IS woensdag heeft verspreid.

Het is voor het eerst in bijna een jaar dat Al-Baghdadi, de zelfverklaarde 'kalief' van IS, van zich doet spreken. Zijn verwijzingen naar het islamitische Offerfeest deze week en recente spanningen tussen Turkije en de Verenigde Staten wijzen erop dat de opname onlangs is gemaakt. IS plaatste de opname zelf op zijn mediaplatform Al-Furqan. Derden hebben vooralsnog niet kunnen verifiëren dat Al-Baghdadi op de opname te horen is.

Al-Baghdadi, wiens verblijfplaats nog altijd onbekend is, feliciteerde de aanslagplegers achter recente aanslagen in Canada en Europa en riep militanten op om bommen, messen of auto's te gebruiken om verder toe te slaan. Ook sjiitische moslims en 'afvalligen' - soennitische moslims die zich tegen zijn regime verzetten - worden in de toespraak nadrukkelijk als doelwit genoemd. Daarnaast spoorde Al-Baghdadi de inwoners van Bahrein, Saoedi-Arabië en Jordanië aan hun regeringen omver te werpen.

https://www.volkskrant.nl(...)zich-horen~b8f74b2d/


[ Bericht 12% gewijzigd door Jellereppe op 24-08-2018 02:36:20 ]
pi_181419443
quote:
0s.gif Op donderdag 23 augustus 2018 23:55 schreef BEFEM het volgende:

[..]

Zullen ze niet wachten op de gesprekken tussen Rusland/Iran/Turkije begin september(?)?
Vandaag blijkbaar al een bijeenkomst.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')