Zal wel meevallen, het grootste deel van je gewicht zit alsnog over je achterwielquote:Op donderdag 19 juli 2018 12:28 schreef Sloggi het volgende:
[..]
Plus het zal ook wat doen met de wegligging. Te veel druk op je voorwiel. Dus er zit een limiet aan natuurlijk.
Nee hoe dieper en korter je zit des te meer druk komt er op je handen, van het gewicht van je rug. Je zwaartepunt verandert dus wel degelijk.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 12:18 schreef Andyy het volgende:
[..]
Zal wel meevallen, het grootste deel van je gewicht zit alsnog over je achterwiel
maar het grootste gedeelte zit nog op het achterwiel.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 13:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee hoe dieper en korter je zit des te meer druk komt er op je handen, van het gewicht van je rug. Je zwaartepunt verandert dus wel degelijk.
Bij jou wel.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 13:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
maar het grootste gedeelte zit nog op het achterwiel.
Renners zijn tegenwoordig wel meer allround fit. Je ziet veel meer rennners in het peloton met gespierde armen etc zoals bijv Sagan, maar hij is lang niet meer de enige.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 13:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee hoe dieper en korter je zit des te meer druk komt er op je handen, van het gewicht van je rug. Je zwaartepunt verandert dus wel degelijk.
Heb je wout poels gezien?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 13:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Renners zijn tegenwoordig wel meer allround fit. Je ziet veel meer rennners in het peloton met gespierde armen etc zoals bijv Sagan, maar hij is lang niet meer de enige.
Ik ben door een bikefitter juis wat meer naar achteren gezet met het zadel, maar zat ook altijd wel vrij veel naar voren, en zit relatief nog steeds ver naar voren. Belangrijkste parameters voor de setback van een zadel is de lengte van je voeten + bovenbenen. Nu heb ik met maat 41 kleine voeten. Mensen met 1 of 2 maten grotere voeten zouden al snel 1-2cm verder naar achteren moeten zitten.
Merk nu dat ik meer 'rondtrap' met mijn volledige benen, dus meer hamstrings erbij gebruik. Rij nog wel steeds met zero-setback zadelpen, maar zadel staat nu midden op de rails, ipv naar voren.
Die profs die allemaal zadel ver naar voren hebben, hebben vaak ook een aero pen waar geen zero-setback voor te krijgen is. Dan wordt het zadel meer naar voren op de rail gezet en lijkt het zadel meer naar voren te staan, wat daadwerkelijk niet zo hoeft te zijn.
Bij sky brengen ze lintwormen in bij de coureurs. Niet zeggen dat je dit van mij hebt.quote:
quote:Op vrijdag 20 juli 2018 16:35 schreef Patroon het volgende:
Die helm afdruk op het hoofd van Jelle
https://www.letour.fr/en/rider/178/lotto-soudal/jelle-vanendert
Ik ben nooit te spreken geweest over gp4000s. Slijt snel vlak af. 25mm past altijd wel, echter zou ik het bij smalle velgen niet aanraden. Bijv bij binnenmaat 15mm velg, wordt een 25mm band net een soort ballon. A, niet aero (of minder aero dan 23mm) en in de bochten zeker niet goed. Je hebt bij smalle velgen iig geen voordeel van 25 tov 23, juist eerder nadeel.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 22:14 schreef nogeenmaarten het volgende:
Beste kenners, continental gp 4000s nog steeds aan te bevelen? En ik hoor dat nu veel op 25 mm rijden ipv 23 mm. Past dat altijd op de fiets, of gewoon 23 mm houden? Hoor het graag. Binnenkort op vakantie en dan moeten er eerst ff andere op.
De conti gp all season is dan ook een hele andere band dan de gp4000squote:Op zaterdag 21 juli 2018 09:13 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb nu conti gp all season 32 op mijn werkfiets liggen, ze slijten helemaal niet snel. Ik rijdt er alweer 3 maanden mee wat ongeveer 5000km is. Maar dat komt omdat ze al wat ouder zijn imo. Van een band die net is gefabriceerd is het rubber loopvlak nog zacht. Dan slijten ze harder en je hebt meer pick up, steentjes en glas wat blijft kleven aan het loopvlak.
Als je nou je bandjes in een mooie aanbieding ziet, koop er dan 2 extra en leg die in de kelder voor volgend jaar.
Ik heb mijn banden voor volgend jaar al liggen in de kelder.
Weet je nog die Vittoria corsa met grafeen die op de markt kwamen? De band die niet plat ging zo werd geadverteerd. Men ging er massaal aan en iedereen reed lek. Veels teveel pickup.
Ik kocht ze ook maar eerst een jaar laten liggen. Ik heb ze nu op mijn koersfiets liggen en al 1000en kms mee gereden zonder 1 lekke band. Ook natte ritten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |