maar het grootste gedeelte zit nog op het achterwiel.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 13:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee hoe dieper en korter je zit des te meer druk komt er op je handen, van het gewicht van je rug. Je zwaartepunt verandert dus wel degelijk.
Bij jou wel.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 13:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
maar het grootste gedeelte zit nog op het achterwiel.
Renners zijn tegenwoordig wel meer allround fit. Je ziet veel meer rennners in het peloton met gespierde armen etc zoals bijv Sagan, maar hij is lang niet meer de enige.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 13:16 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Nee hoe dieper en korter je zit des te meer druk komt er op je handen, van het gewicht van je rug. Je zwaartepunt verandert dus wel degelijk.
Heb je wout poels gezien?quote:Op vrijdag 20 juli 2018 13:26 schreef Patroon het volgende:
[..]
Renners zijn tegenwoordig wel meer allround fit. Je ziet veel meer rennners in het peloton met gespierde armen etc zoals bijv Sagan, maar hij is lang niet meer de enige.
Ik ben door een bikefitter juis wat meer naar achteren gezet met het zadel, maar zat ook altijd wel vrij veel naar voren, en zit relatief nog steeds ver naar voren. Belangrijkste parameters voor de setback van een zadel is de lengte van je voeten + bovenbenen. Nu heb ik met maat 41 kleine voeten. Mensen met 1 of 2 maten grotere voeten zouden al snel 1-2cm verder naar achteren moeten zitten.
Merk nu dat ik meer 'rondtrap' met mijn volledige benen, dus meer hamstrings erbij gebruik. Rij nog wel steeds met zero-setback zadelpen, maar zadel staat nu midden op de rails, ipv naar voren.
Die profs die allemaal zadel ver naar voren hebben, hebben vaak ook een aero pen waar geen zero-setback voor te krijgen is. Dan wordt het zadel meer naar voren op de rail gezet en lijkt het zadel meer naar voren te staan, wat daadwerkelijk niet zo hoeft te zijn.
Bij sky brengen ze lintwormen in bij de coureurs. Niet zeggen dat je dit van mij hebt.quote:
quote:Op vrijdag 20 juli 2018 16:35 schreef Patroon het volgende:
Die helm afdruk op het hoofd van Jelle
https://www.letour.fr/en/rider/178/lotto-soudal/jelle-vanendert
Ik ben nooit te spreken geweest over gp4000s. Slijt snel vlak af. 25mm past altijd wel, echter zou ik het bij smalle velgen niet aanraden. Bijv bij binnenmaat 15mm velg, wordt een 25mm band net een soort ballon. A, niet aero (of minder aero dan 23mm) en in de bochten zeker niet goed. Je hebt bij smalle velgen iig geen voordeel van 25 tov 23, juist eerder nadeel.quote:Op vrijdag 20 juli 2018 22:14 schreef nogeenmaarten het volgende:
Beste kenners, continental gp 4000s nog steeds aan te bevelen? En ik hoor dat nu veel op 25 mm rijden ipv 23 mm. Past dat altijd op de fiets, of gewoon 23 mm houden? Hoor het graag. Binnenkort op vakantie en dan moeten er eerst ff andere op.
De conti gp all season is dan ook een hele andere band dan de gp4000squote:Op zaterdag 21 juli 2018 09:13 schreef kaasplankje het volgende:
Ik heb nu conti gp all season 32 op mijn werkfiets liggen, ze slijten helemaal niet snel. Ik rijdt er alweer 3 maanden mee wat ongeveer 5000km is. Maar dat komt omdat ze al wat ouder zijn imo. Van een band die net is gefabriceerd is het rubber loopvlak nog zacht. Dan slijten ze harder en je hebt meer pick up, steentjes en glas wat blijft kleven aan het loopvlak.
Als je nou je bandjes in een mooie aanbieding ziet, koop er dan 2 extra en leg die in de kelder voor volgend jaar.
Ik heb mijn banden voor volgend jaar al liggen in de kelder.
Weet je nog die Vittoria corsa met grafeen die op de markt kwamen? De band die niet plat ging zo werd geadverteerd. Men ging er massaal aan en iedereen reed lek. Veels teveel pickup.
Ik kocht ze ook maar eerst een jaar laten liggen. Ik heb ze nu op mijn koersfiets liggen en al 1000en kms mee gereden zonder 1 lekke band. Ook natte ritten.
Ik rij met Specialized turbo sworks en turbo pro (trainen) en heb nog Vittoria corsa EVO sc om koerswielen en daar nog wat van in de kast liggen die ik een jaar geleden heb gekocht met de reden die Kaas geeft.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 08:59 schreef nogeenmaarten het volgende:
Bedankt, als ze snel slijten dan hebben ze allicht veel grip, volgens mij gaat dat vaak hand in hand. Met de km's die ik rijd valt het met de slijtage wel mee. Welk merk banden gebruik je?
Dat vierkant worden bedoel ik idd met slijten. Bovendien vind ik de grip bij nat weer slecht. Voorheen had ik altijd Vredestein Fortezza. Goedkope topband om te trainen. Helaas wordt die niet meer gemaakt en is de vervanger (Senso) prut.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 10:36 schreef Najieto het volgende:
Conti gp’s || slijten niet bijzonder snel. Alleen ze worden wel snel vierkant. Heb er nu een setje onder liggen maar kan er niet aan wennen tov schwalbe one’s
Wat is dan het verschil? Geen idee. Die Conti gp all season 32mm vouw is wel kaoloduur btw. Maar ik heb er geen spijt van.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 10:23 schreef Patroon het volgende:
[..]
De conti gp all season is dan ook een hele andere band dan de gp4000s
Gp all season is een stuggere band. Minder soepel dan de gp4000s. Ideale band voor in de winter. Zou er met crits niet mee plat door een bocht gaan.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 14:01 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Wat is dan het verschil? Geen idee. Die Conti gp all season 32mm vouw is wel kaoloduur btw. Maar ik heb er geen spijt van.
Ja wie gaat er nou koersen met een conti gpquote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:43 schreef Patroon het volgende:
[..]
Gp all season is een stuggere band. Minder soepel dan de gp4000s. Ideale band voor in de winter. Zou er met crits niet mee plat door een bocht gaan.
Ik . al 2x eerste gewordenquote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:50 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja wie gaat er nou koersen met een conti gp
Je had veel meer kunnen winnen maat.quote:
gooi er nu iets anders onder en hang die contis in de schuur voor trainingen in het voorjaarquote:Op zaterdag 21 juli 2018 16:55 schreef Najieto het volgende:
Ik weet het . Als ze versleten zijn ga ik weer terug naar schwalbes
Duidelijk in orde...wanneer vlieg je de Eyserbos op?quote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:23 schreef RealBizkit666 het volgende:
Tubeless Gavia 1. Nog nooit lek mee gehad.
Goede vraag. Nog geen idee.quote:Op zaterdag 21 juli 2018 20:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Duidelijk in orde...wanneer vlieg je de Eyserbos op?
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20180622_03575685quote:De komst van de schijfremmen is niet, nou ja, af te remmen. Officieel bevindt het gebruik ervan zich nog in een proefperiode maar die wordt vanaf 1 juli omgezet in een officiële toelating. Toch wil of kan niet iedereen er al mee rijden.
Sinds de introductie van de schijfrem in het wegpeloton is er al heel wat te doen geweest omtrent de innovatieve manier van remmen. Het zou te gevaarlijk zijn wegens te scherp. Onder meer Fran Ventoso (Movistar, red) en Owan Doull (Team Sky) zouden flinke snijwonden hebben opgelopen als gevolg van het contact met schijfremmen. “De schijfremmen zijn intussen al aangepast en minder scherp geworden”, verduidelijkt Jean-Marc Vandenberghe, head mecanic van BMC. “Even werd geopperd dat er een beschermende kap over moest maar dan moet je mijns inziens ook een kap over het kamwiel plaatsen want ook dat is scherp.”
Bij BMC zijn ze klaar voor de schijfremmen. “Onze renners hebben ook thuis een fiets met schijfremmen om zo veel mogelijk te wennen. Toch gaan we het systeem in de Tour zelden of nooit gebruiken, ondanks de voordelen.”
Kopman wil niet, rest mag niet
En dat heeft één specifieke reden. “Richie Porte is onze kopman en Richie wil niet rijden met schijfremmen”, verklaart Vandenberghe. “Aangezien hij de kopman is, moet iedereen op elk moment zijn wiel kunnen afstaan aan Richie. Dus rijdt iedereen met het gewone remsysteem. In een vlakke etappe kunnen enkele renners het misschien wel eens proberen maar in de bergen zal het niet gebruikt worden. Ook voor de kasseien-etappe heb ik afgeraden om met schijfremmen te rijden aangezien de kans op een fiets- of wielwissel daar het grootst is.”
Niet alle teams beschikken trouwens over schijfremmen. LottoNL-Jumbo bijvoorbeeld rijdt met Bianchi-fietsen en die beschikken nog niet over een goedgekeurde disc brake, bij Trek daarentegen worden de renners verplicht om de schijfrem te gebruiken. Hoe meer ‘wielertoeristen’ de schijfrem zien, hoe meer ze zelf zin krijgen om zich het nieuwtje aan te schaffen. Ook bij Quick Step, met fietsen van Specialized, zal het merendeel van de renners het merendeel van de etappes met schijfremmen afwerken, bevestigt ploegleider Wilfried Peeters. Logisch, Specialized is altijd een trendsetter geweest bij de introductie van de schijfrem.
Bij Lotto-Soudal zijn ze er nog niet uit. “Adam Hansen heeft in de Giro met schijfremmen gereden en zoals het er nu naar uitziet, zullen ook Greipel en Sieberg er in de Tour mee rijden”, vertelt Steven Van Olmen, hoofdmecanicien bij het Belgische team. “Vroeg of laat zal iedereen ermee rijden. In Zwitserland, waar we vaak in de regen fietsten, zag je dat de renners met schijfremmen sneller stil stonden dan wie zonder schijfremmen onderweg was. De trend is niet af te stoppen.”
De renners die er wel mee rijden, zijn alvast overtuigd. “Het remt gewoon sneller”, verduidelijkt Jean-Marc Vandenberghe. “En omdat er niet langer op de velg wordt geremd, is de kans op materiaalpech beduidend kleiner. Nadelen? Na een bergetappe met een vijftal cols en dus heel wat remwerk in de afdalingen, beginnen die remmen serieus te piepen.”
Ja precies. Thnx.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:06 schreef the_critic het volgende:
Even goed opletten met slijtage, maar verder geen probleem
dat kanquote:Op maandag 23 juli 2018 11:04 schreef Z het volgende:
Is het achterste blok (de drie grootste tandwielen) van een 28-11 cassette en een 25-12 cassette uitwisselbaar?
28-24-21-19-...
25-23-21-19-...
Zou toch moeten kunnen?
Kan wel.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:04 schreef Z het volgende:
Is het achterste blok (de drie grootste tandwielen) van een 28-11 cassette en een 25-12 cassette uitwisselbaar?
28-24-21-19-...
25-23-21-19-...
Zou toch moeten kunnen?
Daar had ik aan gedacht maar volgens de Ritzelrechner kom ik niet in de problemen.quote:Op maandag 23 juli 2018 11:58 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Kan wel.
Maar je krijgt wellicht rare verhoudingen dan. Als voorbeeld de shimano 105/Ultegra/Dura Ace variant:
Een 12-25 eindigt met 21-23-25 en sluit aan op een 19.
Een 11-18 eindigt met 23-25-28 en sluit aan op een 21.
Ga je dus combineren dan krijg je of een 19-23-25-28 verhouding of een 21-21-23-25.
zelfde eerste en laatste kransje wil inderdaad niet altijd zeggen dat alles wat er tussen ligt ook gelijk is.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:09 schreef Z het volgende:
[..]
Daar had ik aan gedacht maar volgens de Ritzelrechner kom ik niet in de problemen.
Maar het is dus zo dat de tandwielen op het zelfde soort cassette kunnen verschillen tussen 105/Ultegra/Dura Ace etc?
Nee. 11-28 heeft vanuit de fabriek een standaard. Bij 11 speed is dat altijd wat ik hierboven schreef. Bij 10 speed is het datgene wat jij hebt. De 11-25 die je gaat maken bestaat sowieso al, de 12-28 is een combinatie die niet gevoerd word op 10 speed door Shimano (voor zover ik kan vinden).quote:Op maandag 23 juli 2018 12:09 schreef Z het volgende:
[..]
Daar had ik aan gedacht maar volgens de Ritzelrechner kom ik niet in de problemen.
Maar het is dus zo dat de tandwielen op het zelfde soort cassette kunnen verschillen tussen 105/Ultegra/Dura Ace etc?
12-28 is er wel in 10 speed hg500 bijvoorbeeld.quote:Op maandag 23 juli 2018 12:36 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Nee. 11-28 heeft vanuit de fabriek een standaard. Bij 11 speed is dat altijd wat ik hierboven schreef. Bij 10 speed is het datgene wat jij hebt. De 11-25 die je gaat maken bestaat sowieso al, de 12-28 is een combinatie die niet gevoerd word op 10 speed door Shimano (voor zover ik kan vinden).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |