abonnement Unibet Coolblue
pi_180393215
Het land Turkije zoals dit nu op de kaarten staat bestaat nog niet zo heel erg lang. Eigenlijk is pas in 1923 bij het tekenen van de Vrede van Lausanne de exacte grens vastgesteld.

Dit is echter niet zonder slag of stoot gegaan. Vanaf 1915 zijn er bewegingen die het krimpende Ottomaanse rijk veilig moesten stellen. Hiervoor zijn een aantal zeer omstreden etnische zuiveringen uitgevoerd om "ongewenste" bevolkingsgroepen te verwijderen die, op basis van eigen wensen over o.a. zelfstandigheid, een bedreiging vormden voor het rijk.

Alhoewel Turkije tot op heden ten stelligste ontkent zijn er (minimaal) drie zuiveringsacties geweest die als genocide (volkerenmoord) kunnen worden getypeerd:

• De Armeense genocide
• De Aramese genocide
• De Griekse genocide

We maken een grote sprong naar 2018. Een Turks kamerlid, dhr. Kuzu, die namens een politieke partij Denk waarvan onduidelijk is in hoeverre deze direct door de Turkse regering wordt beinvloed zitting heeft in de Nederlandse Tweede Kamer, doet uitspraken over het feit dat "Nederlanders maar moeten oprotten" als ze het niet eens zijn met de multiculturalising van de samenleving. Gaat de geschiedenis zich herhalen? Ik zeg het niet hardop, maar ik denk er wel over na.

Maak ik me onterecht zorgen dat ik binnenkort een woestijn in gedwongen wordt om daar van honger en dorst om te komen?
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
  Kunstzinnigste/artistiekste user 2022 woensdag 11 juli 2018 @ 09:46:36 #2
74056 crew  ToT
pi_180393355
Niet binnenkort nee, maar over een paar decennia.....?
pi_180393459
Heb altijd al eens in de woestijn willen kijken O+
"Two guys destroyed your bike with a crowbar and a bat. One of 'em wasn't me."
pi_180407494
"strichting"? Is dat echt een woord of gewoon een typefoutje?

Ik maak me ook veel zorgen, maar dan met name om het deel van de bevolking die dit allemaal goed praat en al die symptomen wegwuiven alsof het niks voorstelt. Ik hoop dat ze gelijk hebben maar ik snap niet dat dit zo breed geaccepteerd wordt.

Deze uitspra(a)k(en) van Kuzu vind ik dan ook niet zo erg. Het verandert niks, maar ze gaan zo bizar ver dat iedere uitspraak hopelijk de ogen van de mensen die alles maar goedkeuren beetje bij beetje openen. Hoe meer weerstand tegen deze belachelijke ideeën, hoe beter. En wat werkt er nou beter dan een anti-Nederland Turk die roept dat Nederlanders moeten oprotten uit hun eigen land?
pi_180423528
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 20:46 schreef Dally het volgende:
"strichting"? Is dat echt een woord of gewoon een typefoutje?

:@ :@ :@ een typefout, in alle emotie gemaakt :@ :@ :@

quote:
Ik maak me ook veel zorgen, maar dan met name om het deel van de bevolking die dit allemaal goed praat en al die symptomen wegwuiven alsof het niks voorstelt. Ik hoop dat ze gelijk hebben maar ik snap niet dat dit zo breed geaccepteerd wordt.

Deze uitspra(a)k(en) van Kuzu vind ik dan ook niet zo erg. Het verandert niks, maar ze gaan zo bizar ver dat iedere uitspraak hopelijk de ogen van de mensen die alles maar goedkeuren beetje bij beetje openen. Hoe meer weerstand tegen deze belachelijke ideeën, hoe beter. En wat werkt er nou beter dan een anti-Nederland Turk die roept dat Nederlanders moeten oprotten uit hun eigen land?
Het gevaar zit in de Kleyne Luyden die hier zonder zélf na te denken naar luisteren. Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat deze ideeën navolging vinden uit onvrede over de eigen situatie...
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
pi_180428878
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 14:24 schreef Onaniem het volgende:
:@ :@ :@ een typefout, in alle emotie gemaakt :@ :@ :@
Geeft niks, maar omdat het in de titel stond en het onderwerp van de zin was had het misschien iets kunnen betekenen.

quote:
Het gevaar zit in de Kleyne Luyden die hier zonder zélf na te denken naar luisteren. Het zou niet de eerste keer in de geschiedenis zijn dat deze ideeën navolging vinden uit onvrede over de eigen situatie...
Kleyne Luyden kon ik nog niet, leuk om te weten. Ik hoop dat ik de clue op de juiste manier interpreteer. Dat het overgrote deel van zijn volgers naar hem luisteren zonder zelf te denken lijkt me in dit geval vanzelfsprekend, daar hoop ik zelfs op. Het zou een veel groter probleem zijn als dit gedachtegoed stilgehouden wordt en pas tot uiting komt als die groep zo groot gegroeid is dat we er niks meer aan kunnen doen. Een aanvallend leger vergeleken het paard van Troje. Bij een gevaar dat langzaam groeit is hoe eerder het problemen geeft hoe beter.
pi_180442191
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 18:33 schreef Dally het volgende:

Kleyne Luyden kon ik nog niet, leuk om te weten. Ik hoop dat ik de clue op de juiste manier interpreteer. Dat het overgrote deel van zijn volgers naar hem luisteren zonder zelf te denken lijkt me in dit geval vanzelfsprekend, daar hoop ik zelfs op. Het zou een veel groter probleem zijn als dit gedachtegoed stilgehouden wordt en pas tot uiting komt als die groep zo groot gegroeid is dat we er niks meer aan kunnen doen. Een aanvallend leger vergeleken het paard van Troje. Bij een gevaar dat langzaam groeit is hoe eerder het problemen geeft hoe beter.
Zo had ik het nog niet gezien. Goed inzicht!
Ik wil mijn vrouwen net als mijn koffie. Roomblank, zoet, gruwelijk heet!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')