abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 juli 2018 @ 22:59:19 #1
345631 Scjvb
Te goeder trouw
pi_180388402
Allen,

Gisteravond in besloten Haerlemsche kringen nabij het stadhuis :Y), kwam het onderwerp over een tegemoetkoming voor (onze) Wajongers ook nog even ter sprake. *) We zijn het er unaniem over eens dat deze groep er best op vooruit mag gaan wanneer zij zich - geheel afhankelijk van hun eigen kunnen - verdienstelijk gaan maken voor de samenleving.

Voor de meesten is dit de normaalste zaak van de wereld. Doorgaans spreekt het voor zich dat er legio mensen zijn die geen geldzorgen of andersoortige tegenspoed kennen. Daarover weten mijn partner, ikzelf uiteraard *), diverse randstedelijke compagnons en andere belangrijke schakels over mee te praten in de ruimste zin van het woord. ;) Later volgend jaar zullen er meerdere belangrijke personen bijeen komen inzake volksbelangen. 14.gif

Welnu, achter het feit dat verschillende hoogwaardigheidsbekleders regelmatig in opperbeste conditie 'n borreltje :9~ en een extra hapje nuttigen :9~ :Y) :9, gaat er in de regel ook een belangrijke taak schuil voor volk en vaderland. Later volgend jaar zal ik een ministeriële bijeenkomst bijwonen, waarbij de koning mogelijk ook aanwezig is. Het landelijk publieke welzijn is het doel waarvoor men zich 100 procent inzet. Vandaar dat regels en voorwaarden meestal in het belang fungeren van gewone burgers, uitzonderingen daargelaten.

Behalve de verstandige kiezer, waardoor de huidige politieke koers goed en wel gestalte heeft gekregen onder auspiciën van VVD'er Mark Rutte *), is de huidige veerkracht van de economie vaak ook te danken aan mensen in mijn branche. Mensen die veelal door mij worden aangestuurd en middels goede onderhandeling, marketing *) en nauwkeurige samenwerking met deze of gene de financiële kant van het verhaal een ware boost geven. Bovendien doet de koning hiertoe ook een waardige duit in het zakje. ;)

Het heuglijke feit dat intussen ook de meesten van u de rijpe vruchten :Y) mogen plukken van alle behaalde resultaten nu de economie zo welig tiert :s) :s) :s), waarbij steeds meer financiële ruimte vrijkomt voor andersoortige groeperingen in de samenleving, leidt weinig twijfel. Ongeacht wat gepruttel van het FNV, zal men alle progressieve Wajongers landelijk een hart onder de riem willen steken middels aanpassing van de wet omdat de huidige regels hieromtrent niet meer tot een meest billijk plaatje behoren. Geheel overeenkomstig met het beleid van kabinet Rutte II en III *), zijn wij van mening dat iedereen erop vooruit moet kunnen gaan, en daar wordt hard aan gewerkt.

Zoals gezegd vallen daaronder dus ook een select aantal arbeidsgehandicapten, omdat zij deze financiële stimulans/ beloning best kunnen gebruiken teneinde zich productief en dienstbaar te kunnen maken voor economie en samenleving. :s) :s) :s) Ambtshalve zal men óók voor deze bijzondere doelgroep de huidige knelpunten weg willen nemen, hetgeen voor hen zal moeten leiden tot meer financiële capaciteit en maatschappelijke groei.

Gegroet,

Scjvb

--------

Tegemoetkoming voor Wajonger die wil werken of leren


Foto: ANP

quote:
Gepubliceerd: 10 juli 2018 16:21 Laatste update: 10 juli 2018 16:59

Wajongers worden straks niet langer gekort als ze gaan studeren. Ook gaan ze erop vooruit als ze gaan werken of meer gaan werken.

Met deze en andere prikkels wil staatssecretaris Tamara van Ark (Sociale Zaken en Werkgelegenheid) ontvangers van een Wajong-uitkering meer duidelijkheid en zekerheid geven. Het gaat om mensen waarbij voor hun achttiende verjaardag een ziekte of arbeidsbeperking is geconstateerd.

Van Ark gaat de wet aanpassen omdat er nog altijd knellende regels zijn voor Wajongers die kunnen en willen werken of studeren. Ook zijn er heel veel uiteenlopende regels.

Stimuleren

"Als iemand met een Wajong-uitkering meer uren gaat werken, moet hij er ook op vooruitgaan. En als een Wajonger gaat studeren of onderwijs volgt, dan wil ik dat stimuleren'', zegt de staatssecretaris.

''Ook moet een Wajonger die wil werken zich beschermd voelen, mocht hij of zij onverhoopt dat werk verliezen'', benadrukt ze. In zo'n geval kunnen mensen langer terugvallen op de Wajong-uitkering.

Volgens FNV zijn Wajongers juist slechter af in de wet van Van Ark. Een regeling waarbij het inkomen van werkenden wordt aangevuld tot het minimumloon verdwijnt, zegt de vakbond.

Sinds 2015 komen alleen nog mensen in aanmerking voor een Wajong-uitkering als ze helemaal niet kunnen werken. Daarvoor waren er meerdere regelingen.

© nu.nl
-Het leven is goed in het beschaafde milieu op Haarlemse bodem waar wij met volle teugen van het leven genieten. :Y) Vol trots nam Jopen vijf awards in ontvangst tijdens de Brussels Beer Challenge 2017
-Goud voor Jopen Johannieter! Proost!
pi_180388702
Prima, zal eens tijd worden.

Zo kunnen willen werkenden gescheiden worden van de 'tis de schuld van de rabobank'-types.

Om vervolgens allebei extra te kunnen uitknijpen. Zolang t onderscheid maar ergens administratief is vastgelegd, zodat er optimaal geknepen kan worden.
M'n schoenen zijn gejat, maar ik hoef niet meer naar buiten, want er is nog wel wat.
pi_180388856
Fok zit vol wajongers, goed nieuws
pi_180388947
Vreemde tweespalt.

Anderen met een uitkering die willen leren, moeten hun uitkering stopzetten en worden gedwongen om te lenen.
pi_180390230
Het is mooi om te zien dat het idee lijkt te leven dat Wajongers allemaal een stelletje uitvreters zijn. Voor zover ik weet kom/kwam je niet zondemeer in de Wajong. Hoe gaat het bieden van geld dan helpen bij die mensen er uit krijgen?
  woensdag 11 juli 2018 @ 06:28:14 #6
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180392064
Kunnen ze niet gewoon loon krijgen als ze gaan werken?
pi_180392139
Volgens FNV zijn Wajongers juist slechter af in de wet van Van Ark. Een regeling waarbij het inkomen van werkenden wordt aangevuld tot het minimumloon verdwijnt, zegt de vakbond.

Ik vraag mij af of er iets anders in de plaats komt. Mijn vriendin kan maar 12 uur werken per week. Wat gaat er dan gebeuren ontvangt zij alleen loon van die 48 uur per maand of ontvangt zij toch deels uitkering? :X

Oh snap het denk ik al de aanvulling van de uitkering zelf verdwijnt volgens mij de Bremanregeling genoemd. c_/ dus de toeslag verdwijnt o|O
pi_180392149
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 06:28 schreef Lunatiek het volgende:
Kunnen ze niet gewoon loon krijgen als ze gaan werken?
Dat kregen ze ook in de vorm van aanvulling tot minimumloon. (Loondispensatie meen ik)
In de nieuwe wet die vanaf 2019 ingaat, verdwijnt die aanvulling wat rutte in alle stilte stiekem heeft door zitten voeren.

Maw een wajonger zou dan even veel uren kunnen maken als een collega zonder beperking, maar niet meer krijgen dan de wajong.
Even werd er plots nog gesproken over gemeentes dwingen het toch aan te vullen, maar dat soort praatjes zijn alweer snel verdwenen want de wet is redelijk duidelijk.. gemeentes mogen niet aanvullen boven bijstandsniveau.

Zo zie je maar weer wat voor een onkunde er heerst in den haag.
  woensdag 11 juli 2018 @ 07:21:22 #9
423997 Lunatiek
RadicaalFilosoof
pi_180392172
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 07:10 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Dat kregen ze ook in de vorm van aanvulling tot minimumloon. (Loondispensatie meen ik)
In de nieuwe wet die vanaf 2019 ingaat, verdwijnt die aanvulling wat rutte in alle stilte stiekem heeft door zitten voeren.

Maw een wajonger zou dan even veel uren kunnen maken als een collega zonder beperking, maar niet meer krijgen dan de wajong.
Even werd er plots nog gesproken over gemeentes dwingen het toch aan te vullen, maar dat soort praatjes zijn alweer snel verdwenen want de wet is redelijk duidelijk.. gemeentes mogen niet aanvullen boven bijstandsniveau.

Zo zie je maar weer wat voor een onkunde er heerst in den haag.
Werkelijk schandalig en een slag in het gezicht van de belastingbetaler (de gewone werknemers met name), want die moeten dit betalen. Waardoor ze zelf netto minder overhouden.
pi_180392369
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 07:21 schreef Lunatiek het volgende:

[..]

Werkelijk schandalig en een slag in het gezicht van de belastingbetaler (de gewone werknemers met name), want die moeten dit betalen. Waardoor ze zelf netto minder overhouden.
Nou ja het alternatief voor een wajonger is dan meer werken dan de uren voor het minimumloon en daardoor dus ook meer dan de wajong verdienen.

Klinkt leuk natuurlijk.. maar de meeste hebben niet voor niets een arbeidsbeperking.

En daarbij als je een arbeidsvermogen stempeltje hebt en daarbij zelf meer dan 20 uur per week zou gaan werken (en dus meer dan het minimumloon zou verdienen) verlies je het recht op wajong en de ondersteuning die daarbij komt kijken.

Dat bedoelen ze in het bericht dan ook als ze praten over meer en langer zekerheid voor een wajonger.
Daar kunnen ze denk ik nog wel veranderingen in brengen, maar dat loondispensatie.. met de VVD aan het roer ik denk het niet.
pi_180393813
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 07:08 schreef ManianMan het volgende:
Volgens FNV zijn Wajongers juist slechter af in de wet van Van Ark. Een regeling waarbij het inkomen van werkenden wordt aangevuld tot het minimumloon verdwijnt, zegt de vakbond.

Ik vraag mij af of er iets anders in de plaats komt. Mijn vriendin kan maar 12 uur werken per week. Wat gaat er dan gebeuren ontvangt zij alleen loon van die 48 uur per maand of ontvangt zij toch deels uitkering? :X

Oh snap het denk ik al de aanvulling van de uitkering zelf verdwijnt volgens mij de Bremanregeling genoemd. c_/ dus de toeslag verdwijnt o|O
Max. 12 uur werken. Dan vraag ik me af, wie bepaalt dat? En wat gebeurt er als je vriendin 13 uur gaat werken?
pi_180396038
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 10:19 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Max. 12 uur werken. Dan vraag ik me af, wie bepaalt dat? En wat gebeurt er als je vriendin 13 uur gaat werken?
Wordt besproken met werkgever en de persoon zelf. De rest regelt uwv. Die past de uitkering aan met de herberekening om het half jaar. Het kan dan zijn dat je bij moet betalen of iets erbij krijgt.
pi_180396204
quote:
1s.gif Op woensdag 11 juli 2018 06:28 schreef Lunatiek het volgende:
Kunnen ze niet gewoon loon krijgen als ze gaan werken?
Ik weet niet hoe dat tegenwoordig zit. 7 jaar geleden (toen ik vanwege dagbehandeling maar 2 dagen kon werken) kreeg ik gewoon loon en werd het aangevuld met een Wajong-uitkering tot het minimumloon.
ROBODEMONS..................|:(
pi_180396273
Jij vindt opscheppen wel leuk?
pi_180399071
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 23:21 schreef luxerobots het volgende:
Vreemde tweespalt.

Anderen met een uitkering die willen leren, moeten hun uitkering stopzetten en worden gedwongen om te lenen.
maar die zijn niet arbeidsgehandicapt.
BARUJ SHEM KEVOD MALJUTO LE´OLAM VA´ED
pi_180406923
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 15:03 schreef Pinkelotjeblauw het volgende:

[..]

maar die zijn niet arbeidsgehandicapt.
Het lijkt me dat er sinds de toelatingseisen voor de wajong strenger geworden zijn, er ook arbeidsgehandicapten in de bijstand zitten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')