abonnement Unibet Coolblue
pi_180383321
Ik krijg over twee dagen een telefonisch interview van een bedrijf in Groothandel in levensmiddelen.

Ze wil tijdens dit gesprek een beter beeld van mij krijgen en vragen waarom ik denk geschikt te zijn voor de functie (orde en netheid) en waarom ik bij dit bedrijf wil werken.

Nu is mijn vraag: wat vind jij een geschikt antwoord op de vraag: waarom wil je bij ons werken?

En heb jij wellicht nog meer tips voor mij waar ik mee zal scoren ? :)

Alvast bedankt !
pi_180383360
Voor het geld? Gewoon eerlijk zijn.
pi_180383379
Ik wil het zo graag dat ik iemand anders zijn antwoord van een forum heb overgenomen.
Die gebruik ik altijd! Succes.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 20:42:10 #4
32597 ShaoliN
*BLiNg bLiNG*
pi_180383384
Waarom heb je op die functie gesolliciteerd?
  dinsdag 10 juli 2018 @ 20:48:32 #5
203089 Scuidward
Vleugje cynisme, vol verstand
pi_180383575
Na mijn vorige baantjes ben ik toe aan verantwoordelijkheid. Ik heb het gevoel weinig uitdagingen gehad te hebben en ben nu daarom klaar voor een baan bij bedrijf X als functie Y.

Zoiets? Vertel anders eens wat meer.
pi_180383604
Zorg dat je het bedrijf goed hebt bestudeerd op de website. Dat je het leuk vindt om de verantwoording te dragen en het belangrijk vindt dat de consument kwaliteit krijgt voor zijn geld. Uiteraard vertel je dat je denkt dat je aansluit bij de normen en waarden van het bedrijf en dat je positieve dingen hebt gehoord over "werken bij".

Kat in het bakkie.

Met die vraag willen ze gewoon horen dat je gemotiveerd bent, that's it.
Weggegaan en opgerot
pi_180383639
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:40 schreef Faerlina91 het volgende:
Ik krijg over twee dagen een telefonisch interview van een bedrijf in Groothandel in levensmiddelen.

Ze wil tijdens dit gesprek een beter beeld van mij krijgen en vragen waarom ik denk geschikt te zijn voor de functie (orde en netheid) en waarom ik bij dit bedrijf wil werken.

Nu is mijn vraag: wat vind jij een geschikt antwoord op de vraag: waarom wil je bij ons werken?

En heb jij wellicht nog meer tips voor mij waar ik mee zal scoren ? :)

Alvast bedankt !
een telefonische interview om een beter beeld van iemand te krijgen over orde en netheid......
owkeee dan.
pi_180383648
Zeg dat werken bij een groothandel in levensmiddelen altijd al je droom was en dat je gefascineerd bent door levensmiddelen maar nog meer door groothandels.
pi_180383669
Owja, een interessant feitje over het bedrijf opnoemen werkt ook.

"Interessant om te zien dat meneer Smit is begonnen in 2009 met een Caddie, en het bedrijf nu meer dan 20 vrachtwagens telt."
Weggegaan en opgerot
pi_180384639
"Al van jongs af aan ben ik gefascineerd door bla bla bla... een voorbeeld: x"

[ Bericht 15% gewijzigd door #ANONIEM op 10-07-2018 21:19:31 ]
pi_180384708
"Om sollicitatievragen te verzinnen die een stuk origineler zijn"
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_180385165
Omdat ik al vanaf dat ik vier jaar was graag bij de Makro wilde werken, ik heb alle folders van de afgelopen twintig jaar onder mijn bed liggen.
pi_180386553
Serieus gewoon eerlijk zijn je hebt vast wel een idee. Als je een ingestudeerd antwoord hebt van dit forum val je bij de rest van de vragen vanzelf door de mand.

[ Bericht 23% gewijzigd door Nizno op 10-07-2018 22:22:55 (gewoon serieus ) ]
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_180386711
Zorg dat je eerst onderzoek doet naar wat het bedrijf onderscheidt van andere bedrijven.
Toevallig ben ik vorige week aangenomen voor een leuke functie en kreeg deze vraag ook voorgeschoteld tijdens een ronde. Door vooronderzoek te doen en medewerkers te spreken wist ik dat het bedrijf maandelijks een dag heeft waar niet gewerkt wordt, maar iets wordt gedaan voor de maatschappij. Daarnaast vinden ze het heel belangrijk dat je je binnen het bedrijf ontwikkelt.
Dus ik heb aangegeven dat ik het belangrijk vind om bij een bedrijf te werken die iets terug doet voor de maatschappij en op zoek ben naar een werkgever die niet enkel een stap is in mijn carrière, maar waar ik carrière kan maken.

Succes met je sollicitatie, TS!
pi_180387109
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 20:41 schreef Joppiez het volgende:
Voor het geld? Gewoon eerlijk zijn.
_O- Heb ooit een sollicitant tegenover mij gehad die dit bloedserieus als antwoord gaf.

Is 'm niet geworden trouwens, niet dat ik een slijm antwoord verwacht maar in ieder geval wel iets waaruit blijkt dat de persoon een beetje snapt waar hij/zij terecht komt en of dat klopt en ook natuurlijk dat er nog iets van ambitie vanaf straalt of werkzaamheden waar deze naar uit kijkt.

En daar kan dan uit komen dat een persoon een compleet verkeerd beeld heeft van het bedrijf, wat niet erg is maar dat kan je dan meteen rechtzetten of dat de ambities totaal niet stroken met de richting van het bedrijf. Voor beide partijen gewoon fijn als je daar nog een zinnig antwoord op geeft na de "voor het geld" grap wat gewoon moet kunnen. :P
pi_180387143
Het betreft een vacature bij de Sligro met als functie orde en netheid. Ik werkt momenteel als productiemedewerker bij een snijderij voor AGF. Voordat ik dit werk deed leek werken bij een Sligro/Makro mij al wat (om met producten om te gaan) maar toen was er op dat moment geen vacature.

Ik wil graag deze functie aangeboden krijgen zodat ik van mijn 3 ploegendienst af ben (valt slecht te combineren met een kleine) en omdat de functie mij erg leuk lijkt en er doorgroei mogelijkheden zijn.

Nog een andere reden is ook omdat ik zeker van mijn loon wil zijn.... ik ben bezig om in de toekomst mijn eigen huishe te kopen en ik heb ook een kleine. Ik werk nu via payroll en krijg uren betaald die ik werk. Ik werk er bijna een jaar maar nog steeds geen contract. De reden hiervoor is omdat ze van locatie verhuizen en ze opnieuw iedereen willen observeren om te kijken hoe diegene functioneert :( op de vraag of wij in de payroll blijven of na verloop van tijd ook een vast contract krijgen kon ze nog geen uitspraken over doen. Ik ben vorige week voor het eerst sinds ik dit werk doe 4 dagen ziek geweest en dat heeft mij 240 euro gekost aan uren... :N daarnaast begint in september weer het rustige seizoen waarin mensen weer structureel vroeg naar huis worden gestuurd en ook weer uren kost.

Ik wil vooral zekerheid van mijn uren en geld!

Met de functie orde en netheid hoop ik in te kunnen beginnen om zo door te groeien naar bijvoorbeeld orderpick(waar mijn roots ook ligt)
pi_180387299
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:14 schreef Faerlina91 het volgende:
Ik wil vooral zekerheid van mijn uren en geld!

Met de functie orde en netheid hoop ik in te kunnen beginnen om zo door te groeien naar bijvoorbeeld orderpick(waar mijn roots ook ligt)
Wat houdt dat eigenlijk in Orde en Netheid?
  Moderator / Kerstkaart terrorist dinsdag 10 juli 2018 @ 22:25:17 #18
29278 crew  Nizno
Versie 4.3
pi_180387536
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:14 schreef Faerlina91 het volgende:
omdat de functie mij erg leuk lijkt en er doorgroei mogelijkheden zijn.
Dit is sowieso een hele goede.
Ik zou niet echt beginnen over de zekerheid zoeken en je oude werk in het negatieve afschilderen.
Op dinsdag 22 februari 2022 22:22 pleurde Nizno zoals gewoonlijk een onzinnige tekst op FOK!
pi_180387660
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:17 schreef Deshain het volgende:

[..]

Wat houdt dat eigenlijk in Orde en Netheid?
Gewoon zorgen dat alles er netjes en schoon uitziet :) beetje huishoudelijke dienst.. is 36 uur per week fulltime met doorgroei mogelijkheden. Ze had meerdere vacatures waarop ik had gereageert en daar zou ze later deze week op terugkomen. Ze vonden mij een geschikte kandidaad en ze was onder de indruk van mijn sollicitatie :o
pi_180387698
quote:
99s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:25 schreef Nizno het volgende:

[..]

Dit is sowieso een hele goede.
Ik zou niet echt beginnen over de zekerheid zoeken en je oude werk in het negatieve afschilderen.
Maar zou ik wel kunnen zeggen dat ze mij een vast contract hadden beloofd na een jaar werken maar dat ik die door omstandigheden/verhuizing nog niet krijg? En dat ik uit de nachtdiensten weg wil (ploegendienst) omdat de ploegendiensten mij te zwaar vallen (omdat ik ook nog een kleine heb van bijna 2 jaar)
pi_180387761
Daadwerkelijk eerlijk zijn, je hebt vast wel een reden dat je er solliciteert

Ik ging van een grote organisatie naar een holding toe, waarbij ik binnen de verschillende kleine ondernemingen werkzaamheden moest doen. Dat leek me oprecht interessant.
Net zoals ik jaren ervoor juist eens wilde ervaren hoe het was om binnen een grote (ambtelijke) organisatie te werken.
  dinsdag 10 juli 2018 @ 22:34:56 #22
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_180387785
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:14 schreef Faerlina91 het volgende:
Het betreft een vacature bij de Sligro met als functie orde en netheid. Ik werkt momenteel als productiemedewerker bij een snijderij voor AGF. Voordat ik dit werk deed leek werken bij een Sligro/Makro mij al wat (om met producten om te gaan) maar toen was er op dat moment geen vacature.

Ik wil graag deze functie aangeboden krijgen zodat ik van mijn 3 ploegendienst af ben (valt slecht te combineren met een kleine) en omdat de functie mij erg leuk lijkt en er doorgroei mogelijkheden zijn.

Nog een andere reden is ook omdat ik zeker van mijn loon wil zijn.... ik ben bezig om in de toekomst mijn eigen huishe te kopen en ik heb ook een kleine. Ik werk nu via payroll en krijg uren betaald die ik werk. Ik werk er bijna een jaar maar nog steeds geen contract. De reden hiervoor is omdat ze van locatie verhuizen en ze opnieuw iedereen willen observeren om te kijken hoe diegene functioneert :( op de vraag of wij in de payroll blijven of na verloop van tijd ook een vast contract krijgen kon ze nog geen uitspraken over doen. Ik ben vorige week voor het eerst sinds ik dit werk doe 4 dagen ziek geweest en dat heeft mij 240 euro gekost aan uren... :N daarnaast begint in september weer het rustige seizoen waarin mensen weer structureel vroeg naar huis worden gestuurd en ook weer uren kost.

Ik wil vooral zekerheid van mijn uren en geld!

Met de functie orde en netheid hoop ik in te kunnen beginnen om zo door te groeien naar bijvoorbeeld orderpick(waar mijn roots ook ligt)
Zeg je binnen de AGF werken leuk vindt maar ontwikkelmogelijkheden en vastigheid mist en dat je het idee hebt dat Sligro binnen de AGF een beter alternatief is omdat er meer mogelijkheden zijn om door te groeien en zodoende ook meer vastigheid. Op die manier ben je eerlijk, bevestig je dat je ervaring hebt en toon je motivatie en kennis van de sector.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_180387795
Het zijn natuurlijk wel lastigere vragen als je in de situatie zit dat je blij bent dat je werk hebt
pi_180387874
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 22:34 schreef TC03 het volgende:

[..]

Zeg je binnen de AGF werken leuk vindt maar ontwikkelmogelijkheden en vastigheid mist en dat je het idee hebt dat Sligro binnen de AGF een beter alternatief is omdat er meer mogelijkheden zijn om door te groeien en zodoende ook meer vastigheid. Op die manier ben je eerlijk, bevestig je dat je ervaring hebt en toon je motivatie en kennis van de sector.
Dat vind ik wel een hele goede. Dankjewel voor de tip/advies
pi_180387952
Die nachtdiensten is een prima reden. Begrijpt iedereen en is ook echt voor jou van toepassing, geen standaard blabla antwoord. Geef wel aan in hoeverre je nog flexibel bent. Kan je wat regelen met opvang, partner, netwerk indien er bijzondere omstandigheden zijn op je werk. Incidenteel overwerk of bij grote opdrachten, kunnen ze na overleg dan ook op je rekenen? Dat willen ze in ieder geval wel graag horen.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')