tomatenrood | dinsdag 10 juli 2018 @ 20:32 |
Eindelijk eens een rechter die uitbuitpraktijken van werkgevers aan banden legt. Ryanair lijkt me echt een verschrikkelijke werkgever: Maximale flexibiliteit eisen tegen een minimaal salaris (Volgens internetbronnen is het loon van een stewardess bij Ryanair 1200 GBP per maand, dat is onder het Nederlandse minimumloon!). Ryanair stelde altijd dat het soepelere Ierse arbeidsrecht van toepassing was op personeel dat permanent op Eindhoven gestationeerd was, aangezien de contracten Iers waren. | |
Maverick_tfd | dinsdag 10 juli 2018 @ 20:42 |
Ryanair | |
nostra | dinsdag 10 juli 2018 @ 21:08 |
Dit zijn wel sneue praktijken inderdaad. | |
robijntjestralendwit | dinsdag 10 juli 2018 @ 21:16 |
Dit is wel een reden om je achter je oren te krabben en na te denken of je wel met zulke goedkope maatschappijen wilt vliegen. | |
habitue | dinsdag 10 juli 2018 @ 21:27 |
Geen enkel probleem mee. | |
MacorgaZ | dinsdag 10 juli 2018 @ 23:08 |
Het was haar keuze om daar te gaan werken, belachelijk dat ze dan akkoord gaat met het contract om vervolgens moeilijk te gaan doen. Getverdemme. | |
tomatenrood | dinsdag 10 juli 2018 @ 23:14 |
Als het contract blijkbaar niet aan de Nederlandse wet voldeed, dan is dat geen excuus. | |
descon | dinsdag 10 juli 2018 @ 23:14 |
Mhoaw..tis natuurlijk wel een mooie truc van Ryanair om je minder presterende personeel te lozen: Zijn maar weinig mensen die dat lang volhouden met die Ryanair salarissen | |
Red_85 | dinsdag 10 juli 2018 @ 23:16 |
| |
tomatenrood | dinsdag 10 juli 2018 @ 23:18 |
"minder presterend" betekent hier minder succesvol in het op opdringerige wijze aansmeren van duty free producten aan chagrijnige reizigers. Dat zegt wel wat over hoe Ryanair rolt. Bij normale vliegtuigmaatschappijen is de stewardess er voor de veiligheid en de service. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 juli 2018 @ 23:27 |
Ryanair | |
descon | dinsdag 10 juli 2018 @ 23:44 |
Had je anders verwacht? Medewerker van de Action krijgt ook een andere training als van de bijenkorf | |
Ringo | woensdag 11 juli 2018 @ 06:23 |
Zolang mensen massaal tickets blijven boeken bij die boeven, verandert er weinig. | |
Toga | woensdag 11 juli 2018 @ 06:32 |
Ze is Poolse, werkte hiervoor in Zweden, maar toen ze in Nederland gestationeerd werd kreeg ze door de Nederlandse wet de kans om regels in haar contract aan te vechten. Ik heb er toch een naar gevoel bij... Ze heeft het contract getekend, is akkoord gegaan met de eminente verhuizing(en) maar nu ze niet meer wil verhuizen (oh ja.. Nederland, een uitkering is hoger dan een Ryanair salaris) neemt ze geen ontslag maar gaat ze naar de rechter. Als functies in Einhoven overbodig zijn had Ryanair haar natuurlijk ook kunnen ontslaan, dat deden ze niet; ze boden haar een functie in Ierland aan. | |
Oscar. | woensdag 11 juli 2018 @ 06:41 |
omdat ze anders ontslagvergoeding moesten dokken. | |
MevrouwPuff | woensdag 11 juli 2018 @ 07:04 |
Inmiddels heeft ze kinderen. Mensen veranderen. Ik kan me ook voorstellen dat die één maand verhuisplicht naar het buitenland bij een rechter in Nederland geen stand houdt. | |
mcmlxiv | woensdag 11 juli 2018 @ 07:11 |
Mooi! Niets mooier dan gewone mensen die kutbedrijven als Ryanair via even slinkse wegen als dergelijke organisaties zelf gebruiken te kakken zetten. Kan niet vaak genoeg gebeuren. | |
Ringo | woensdag 11 juli 2018 @ 07:16 |
Ja man, echt verschrikkelijk dat gewone burgers proberen om de werkomstandigheden van zichzelf en hun collega’s te verbeteren. | |
RamboDirk | woensdag 11 juli 2018 @ 07:55 |
Altijd te doen met die medewerkers. Vaak van dat oost europese grut wat voor een hongerloontje letterlijk wordt uitgebuit. Ik hoop dat de uitspraak stand houdt. | |
habitue | woensdag 11 juli 2018 @ 07:57 |
Die mensen die zeiken op het personeelsbeleid van Ryanair hebben waarschijnlijk hun hele huis vol staan met made in China rommel. | |
RPG | woensdag 11 juli 2018 @ 08:10 |
Tevens is de huurprijs in Ierland een stuk hoger dan in eindhoven. Maar haar salaris ging hoogstwaarschijnlijk niet evenredig omhoog. De gemiddelde huurprijs in Dublin was ¤1,875 in mei (http://www.thejournal.ie/daft-rental-report-2-3992744-May2018/) | |
Toga | woensdag 11 juli 2018 @ 08:16 |
Bullshit, je kiest er zelf voor bij Ryanair te gaan werken met het salaris en de werkomstandigheden die erbij horen. Als dat niet meer bij je past (gesettled, kinderen etc.) zoek je maar gewoon een andere baan. Als ik tijdens mijn militaire carriëre pacifist word en gewetensbezaren krijg neem ik ontslag, dan ga ik niet de Nederlandse staat aanvechten. Werkomstandigheden en salaris proberen te verbeteren betekent dat Ryanair zijn concurrentiepositie verliest, jij meer moet betalen voor een ticket en je voor Transavia kiest; ergo; Ryanair moet personeel ontslaan en werkomstandigheden worden nog slechter. In dit geval was de positie in Eindhoven overbodig en had Ryanair een ontslagvergoeding kunnen geven. Dat hoefden ze niet, want er was nog een positie in Ierland en haar contract zei... | |
_Administr8or_ | woensdag 11 juli 2018 @ 08:24 |
Ryanair Twee keer daar tickets geboekt, twee keer gezeik. de eerste keer werd de terugvlucht geannuleerd. De tweede keer de heenvlucht. Bij de tweede keer wisten ze al meer dan 30 uur van te voren dat de vlucht geannuleerd moest worden, maar de passagiers werden midden in de nacht geïnformeerd (slechts een paar uur voor vertrek) | |
Harmankardon | woensdag 11 juli 2018 @ 08:27 |
Heerlijke backfire | |
Toga | woensdag 11 juli 2018 @ 08:28 |
Één keer een vlucht geboekt, was prima in orde. Het personeel was zeer vriendelijk, ik heb me kostelijk vermaakt. Anekdotes bieden geen garantie voor de toekomst. | |
#ANONIEM | woensdag 11 juli 2018 @ 08:31 |
Een werkgever moet zich gewoon aan de wet houden. Klaar. Een werkgever kan ook niet de regels over veiligheid op de werkvloer o.i.d. schenden met het argument van "de werknemer kiest er zelf voor". Een groot bedrijf en een individuele werknemer staan immers niet op gelijke ooghoogte en een arbeidscontract is geen individueel uitonderhandeld document. | |
_Administr8or_ | woensdag 11 juli 2018 @ 08:36 |
Klopt, maar ik boek nooit meer iets bij die clowns dat is zeker. | |
HSG | woensdag 11 juli 2018 @ 08:50 |
Dit had Ryanair ook moeten weten dat als je personeel in Nederland stationeert dat de Nederlandse wet van kracht is. | |
Hexagon | woensdag 11 juli 2018 @ 09:07 |
Mooi dat die charlatans eens op hun bek hebben gekregen | |
De_Onnoembare | woensdag 11 juli 2018 @ 09:10 |
De race to the bottem he. Dat schijnt prachtig te zijn volgens zo'n beetje de hele Westerse politiek. | |
Twiitch | woensdag 11 juli 2018 @ 09:28 |
Klopt, maar ik vermoed dat ze al jaaaaren gewoon wegkomen met dit soort praktijken. Zolang er niet gehandhaafd wordt kun je gewoon schijt hebben aan de wet natuurlijk. | |
RamboDirk | woensdag 11 juli 2018 @ 09:29 |
Dit soort retoriek zorgt er dus voor dat je in Nederland pas met je 70e langzaam over pensioen kunt gaan nadenken. Voor de middenklasse is het echt een ramp dat de vakbonden op zijn retour zijn. | |
MakkieR | woensdag 11 juli 2018 @ 09:34 |
Dat een bedrijf zo ver durft te gaan dat je moet verhuizen naar een ander land anders word je ontslagen. Ik vind dat nogal wat. Ik zou nog niet eens verhuizen naar een andere stad, laat staan een ander land. ( fuck Ryanair ) | |
Copycat | woensdag 11 juli 2018 @ 09:40 |
Bottem, ja? Prachtig wel hoe jij dit weer richting de westerse politiek probeert te draaien. Waarbij prachtig vandaag een synoniem is voor sneu. | |
De_Onnoembare | woensdag 11 juli 2018 @ 09:43 |
Oh god een typo in een Engels woordje weer. Knap hoor, dat je gelijk je weer daar op focust. Valt mee dat er meer dan 1 zin uitkomt, al zit er weer bar weinig inhoudelijks in. As usual. En ja, dit soort praktijken zijn onderdeel van de al decennia durende trend van het neo-liberalisme ja. In het Rijnlandse model kwamen dit soort excessen niet voor omdat ze simpelweg overal verboden waren. Tevens kon een maatschappij als Ryanair niet bestaan zonder de verregaande EU-integratie. Er is al jaren een race to the botteeeeeeeeeeeeeeuuuuuuuuiiiiim bezig waarbij vaste contracten weggesmeten worden ten faveure van 'ZZP' constructies en allerhande onzekere ellende. Maar ja, de mensuhhhh willen graag voor bijna niets vliegen he. Want dan is het milieu opeens niet meer zo belangrijk. | |
#ANONIEM | woensdag 11 juli 2018 @ 09:49 |
Ryanair wat een schijtmaatschappij. Één keer nooit weer. | |
MichaelScott | woensdag 11 juli 2018 @ 09:50 |
Tegenwoordig komt alles uit China, zelfs de Philips tv's. | |
Edensnator | woensdag 11 juli 2018 @ 09:56 |
Ryanair, the world's most hated airline | |
De_Onnoembare | woensdag 11 juli 2018 @ 10:01 |
Wat gezellig door slaven in elkaar gezet wordt en via een stookolie met chemisch afval verbrandend containerschip hier heen laten komen, laten alles bezorgen door Deliveroo, vreten de soja van de Marqt en gaan 5 x per jaar met het vliegtuig weg. Maar dan wel zeiken dat er een dieselauto door hun straat rijd | |
#ANONIEM | woensdag 11 juli 2018 @ 10:20 |
Jaloers much? | |
Cherni | woensdag 11 juli 2018 @ 10:20 |
Ja hoor haar keuze. Ze werd wel gedwongen door UWV anders zou ze gekort worden op haar uitkering. Ik kan helaas het artikel niet meer vinden😁 | |
De_Onnoembare | woensdag 11 juli 2018 @ 10:21 |
Is mensen op hun tomeloze hypocrisie wijzen een uiting van jaloezie? | |
Hexagon | woensdag 11 juli 2018 @ 10:22 |
Haha het topic vult zich weer met typische ethisch gehandicapte fokkers die enkel in hun eigen welzijn zijn geinteresseerd en iedereen die de werknemers van Ryanair wel wat gunt maar even zwart maakt met suggestieve onzin. | |
Ringo | woensdag 11 juli 2018 @ 10:27 |
Hé, hypocriet zijn we allemaal, als puntje bij paaltje komt. Laat dat geen belemmering zijn om het over bepaalde kwesties eens te worden. Ontopic: Ryanair is een kutwerkgever met kutarbeidsvoorwaarden en het is mooi dat individuele werknemers het lef hebben om daar via de rechter iets aan te veranderen. | |
Cherni | woensdag 11 juli 2018 @ 10:29 |
Dit. | |
Xa1pt | woensdag 11 juli 2018 @ 10:31 |
Nee, dat kan niet. | |
Cherni | woensdag 11 juli 2018 @ 10:37 |
Verplicht verhuizen zonder compensatie. Kun je nog geld meenemen ook. | |
Cherni | woensdag 11 juli 2018 @ 10:42 |
Dan betaal je maar meer voor een ticket. En als dan de prijs gelijk zou zijn met Transavia dan kies je voor degene met de beste service. Bovendien worden de vluchten dan wel overgenomen door mogelijk Transavia. Kan het personeel of een deel daarvan daar gaan werken. | |
Ringo | woensdag 11 juli 2018 @ 10:43 |
Heeft ze niet gespaard dan? Dit had ze kunnen zien aankomen, het stond toch in haar contract? | |
Cherni | woensdag 11 juli 2018 @ 10:45 |
Tuurlijk met dat mega salaris is het schandalig dat ze niet gespaard heeft. Heeft gewoon de verkeerde keuzes gemaakt. | |
tomatenrood | woensdag 11 juli 2018 @ 10:48 |
Oh, maar verhuiswagens zijn niet nodig, hoor. Je kunt je hele inboedel toch wel in een trolleykoffertje van 55 x 40 x 20 cm proppen? | |
Cherni | woensdag 11 juli 2018 @ 10:55 |
Het is gewoon bizar. Een tijd terug las ik ook al een artikel over die maatschappij dat piloten er zonder salaris vliegen al is het maar om je vlieguren te halen. Het zijn uitbuiters. | |
HSG | woensdag 11 juli 2018 @ 10:56 |
Je blijft je verbazen dat er mensen zijn die voor zo'n baggerbedrijf gaan werken. Zelfs piloten en stewardessen moeten hun eten aan boord kopen en niks wordt vergoed (overnachtingen, ziekteverlof ect). | |
Cherni | woensdag 11 juli 2018 @ 10:58 |
Ik vraag mij dat ook wel af. Helaas als je een gezin moet onderhouden en kunt niets anders vinden dan blijft er weinig keus over als je niet in de bijstand wil zitten. | |
Ringo | woensdag 11 juli 2018 @ 11:04 |
Zal haar geld wel hebben verbrast aan een mobieletelefoonabonnement en een huurwoning met aparte slaapkamer. Pri-o-ri-tei-ten! | |
HSG | woensdag 11 juli 2018 @ 11:16 |
Stewardessen krijgen maar 1000 tot 1500 netto en dan wordt bijna niks vergoed. Zelfs je uniform moet je zelf betalen. | |
Glazenmaker | woensdag 11 juli 2018 @ 11:20 |
Zonder vergoeding binnen een maand moeten verhuizen . Mijn papa is ambtenaar. Hij krijgt een aanbod om naar het buitenland te gaan, geld om mijn moeder mee te nemen, de huur in het nieuwe land te betalen, buitenlandvergoeding, gratis vliegtickets voor de kinderen en een bedrag van 250 euro per maand per kind voor een soort studiebeurs. Ik zeg niet dat Ryanair dat ook allemaal moet doen, maar dit is gewoon niet te doen voor iemand die ook nog kinderen wil krijgen. En dan ook nog eens arbeidsregels in landen proberen te omzeilen met schijnconstructies | |
Glazenmaker | woensdag 11 juli 2018 @ 11:23 |
Een sociale huurwoning loopt inderdaad in de papieren. Waarom ben je eigenlijk zo boos op iemand die op minimumloon zit terwijl dat miljardenbedrijf met schijnconstructies en onderbetaling indirecte subsidie krijgt van iedere belastingbetaler? | |
Stoney3K | woensdag 11 juli 2018 @ 11:24 |
Omdat het altijd makkelijker is om op laaghangend fruit te trappen. | |
Ringo | woensdag 11 juli 2018 @ 11:24 |
Oh jee, ik had mijn sarcasmeteken moeten gebruiken. | |
Xa1pt | woensdag 11 juli 2018 @ 11:24 |
Wel eens gehoord van 'sarcasme'? | |
Oscar. | woensdag 11 juli 2018 @ 11:25 |
het gaat om vlieguren maken. Als geen andere maatschappij je wilt omdat je te weinig uren hebt gemaakt, dan moet je wel. Of voor McDonald's werken, want je hebt verder niets aan een pilotenopleiding. | |
Oscar. | woensdag 11 juli 2018 @ 11:28 |
Ik vind het best veel nog trouwens, 2000 euro bruto om kantinejuffrouw in de lucht te spelen. | |
Ringo | woensdag 11 juli 2018 @ 11:32 |
Er staan genoeg kantoorpaleizen in Nederland waar het kantinepersoneel het hardst werkt van iedereen. | |
Glazenmaker | woensdag 11 juli 2018 @ 11:33 |
Nee? Huh? | |
LXIV | woensdag 11 juli 2018 @ 11:34 |
Ook belachelijk dat Ryan air mensen zo slecht mag betalen dat ze als ‘expats’ nog steeds afhankelijk zijn ban sociale huurwoningen. Indirect betaalt Nederland dan mee aan de lage loonkosten. En dat terwijl vliegtuigmaatschappijen sowieso al praktisch geen belasting betalen. Het is de meest vervuilende, overlastgevende, uitbuitende industrie die Nederland kent. En toch zo goed als geheel vrijgemaakt van alle belastingen. Gewoon bizar. | |
tomatenrood | woensdag 11 juli 2018 @ 11:35 |
Mwah, het gemiddelde loon bij Ryanair voor cabin crew is 1200 pond bruto. Je werkt op basis van een nul-uren-contract, en betaalt zelf 300 pond voor je uniform. Als je niet genoeg meuk verkoopt wordt je overgeplaatst naar een ander land of ontslagen. Ik denk dat ik dan liever broodjes zou smeren in een kantine voor het NL minimumloon. https://www.mirror.co.uk/money/what-its-really-like-work-11209793 Edit: En een kantinejuffrouw hoeft geen 6-weekse cursus van haar werkgever te volgens van 2000 pond, die ze zelf moet betalen. | |
Oscar. | woensdag 11 juli 2018 @ 11:47 |
ja super. Maar omdat je serveerster bent in de lucht hoef je niet ineens veel te verdienen. Of moet het horeca personeel straks ook 3k netto verdienen ? | |
#ANONIEM | woensdag 11 juli 2018 @ 12:19 |
Ik dacht eigenlijk dat luchtvaartmaatschappijen altijd voor huisvesting zorgen. Dat je dan met je kind in een 1x1 hostel zit is ook niet optimaal, maar toch. Het is mij niet duidelijk of zij zelf voor woonruimte moet zorgen of dat deze voorziening wel aangeboden wordt. Dat bepaalt wel de redelijkheid van een 1-maand notificatie. Een sociale huurwoning kan namelijk een eigen keuze zijn. [ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 12:20:37 ] | |
Cherni | woensdag 11 juli 2018 @ 12:23 |
Wat een organisatie. Schandalige praktijken. | |
De_Onnoembare | woensdag 11 juli 2018 @ 12:28 |
Inderdaad bizar dat de NLe belastingbetaler moet meebetalen aan het importeren van lage-lonen-volk voor een Ierse maatschappij. Maar he, dat schijnen de geneugten van de EU, het neo-liberalisme en de vooruitgang te zijn. | |
tomatenrood | woensdag 11 juli 2018 @ 12:28 |
Nee. | |
Cherni | woensdag 11 juli 2018 @ 12:33 |
Bij Ryanair? Ze spelen niet alleen voor kantinejuffrouw. Als de pleuris uitbreekt zul je toch de reiziger moeten helpen. Eerste hulp etc. en zo nu en dan die dronken idioten die voor een grijpstuiver op de eerste rang willen zitten. Dan vind ik het erg weinig als je ook nog geen verhuiskosten krijgt en zelfs je eigen kleding moet betalen etc. En dat Bruto. Man man [ Bericht 0% gewijzigd door Cherni op 11-07-2018 12:57:47 ] | |
tomatenrood | woensdag 11 juli 2018 @ 12:34 |
Die hotelovernachtingen zijn natuurlijk voor bestemmingen waar ze dan een nachtje blijven voor ze terugvliegen. Hier gaat het er dus echt om dat ze dus permanent in Ierland gestationeerd wordt, als haar vaste basis, en daar in de buurt moet wonen. Het zou me niks verbazen als een sociale huurwoning goedkoper is dan wat Ryanair regelt - als ze al iets regelen. Je ziet hier ten slotte vaak genoeg dat uitzendbureau's een rijtjeshuis vullen met stapelbedden, en er 10 Polen in laten wonen voor 500 euro p.p., terwijl je in de sociale huursector daar een heel huis voor jezelf voor hebt. | |
FL_Freak | woensdag 11 juli 2018 @ 12:41 |
Aan de ene kant denk ik goed dat ze gecompenseerd gaat worden, maar aan de andere kant heeft ze ook zelf getekend voor dit werk en dit staat lang en breed in het contract. Ze had ook ander werk/opleiding kunnen kiezen. | |
Cherni | woensdag 11 juli 2018 @ 12:45 |
Men moet eens stoppen dat alles maar dan ook alles in het leven een keuze is. Ik weet niet waar die gedachtengang vandaan komt maar dat is compleet doorgeslagen. | |
#ANONIEM | woensdag 11 juli 2018 @ 12:46 |
De hotelovernachtingen tijdens een vlucht lijkt mij wel duidelijk. Daar heb ik het niet over. De huurkosten kan inderdaad van belang zijn, maar dat neemt niet weg dat de voorzieningen wel degelijk aangeboden kunnen zijn. Dat is mij niet duidelijk. Overigens loopt de geboorte van haar eerste kind parallel aan de rebase naar NL. Een conflictje op een ander gebied kan ook nog aan deze situatie ten grondslag liggen. [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-07-2018 12:46:26 ] | |
Postbus100 | woensdag 11 juli 2018 @ 12:47 |
Nou, misschien zou het wel een stuk realistischer zijn als Ryanair dat inderdaad doorberekent in de prijzen. Nu wentelt ze deze kosten af op haar personeel /de maatschappij. Goed dat de werknemer een keer in bescherming wordt genomen. Het houdt een keer op. | |
Postbus100 | woensdag 11 juli 2018 @ 12:49 |
En ik vind het belachelijk dat Ryanair die keuze van overplaatsing maakt op basis van prestaties. Maar goed, dat is meer een persoonlijk iets. [ Bericht 4% gewijzigd door Postbus100 op 11-07-2018 13:07:44 ] | |
Oscar. | woensdag 11 juli 2018 @ 13:06 |
een baan is daadwerkelijk een keuze in Europa. Ga nou niet doen alsof Polen geen ander werk kunnen vinden in Nederland dan werken voor Ryanair. | |
Hexagon | woensdag 11 juli 2018 @ 13:07 |
Ach dan heeft Transavia nieuw personeel nodig dus prima. Dingen kosten nu eenmaal geld. Dus het personeel als slaven behandelen is gewoon niet wenselijk om maar zo goedkoop mogelijk zijn. Als betere arbeidsvoorwaarden ten koste gaan van egoistische figuren die bang zijn dat ze minder geld over houden om halve liters te kunnen kopen omdat hun vliegticket naar Alanya duurder is, dan is dat een zeer goede ontwikkeling. | |
Cherni | woensdag 11 juli 2018 @ 13:08 |
Weet ik veel. Ik kan niet in de privé situatie van deze dame kijken. Bovendien behoor je ook Polen niet uit te buiten. Immers ik wil ook niet uitgebuit worden. | |
FlippingCoin | woensdag 11 juli 2018 @ 13:10 |
Gelukkig maar, dat is echt compleet debiel. કાઇન્ડ સાદર Flip. | |
De_Onnoembare | woensdag 11 juli 2018 @ 13:17 |
Je kan beter in de bijstand zitten met alle toeslagen erbij dan als NLer. | |
Cherni | woensdag 11 juli 2018 @ 13:22 |
En ik zou ook lekker in de bijstand blijven zitten als ik voor dit soort uitbuiters zou moeten werken. Heb je het voordeel dat je je niets hoeft te laten zeggen door dit soort werkgevers. | |
habitue | woensdag 11 juli 2018 @ 13:32 |
1,4 miljard winst gemaakt afgelopen boekjaar. Doen ze goed daar. | |
tomatenrood | woensdag 11 juli 2018 @ 13:42 |
Over afwentelen op de maatschappij gesproken: Ryanair wordt grotendeels gefinancierd door overheidssubsidies! Dan stappen ze naar bijvoorbeeld de provincie Limburg en zeggen ze: We willen een basis op Maastricht airport, dat zorgt voor ontzettend veel werkgelegenheid in deze regio met een hoge werkloosheid, kunnen we even subsidie hiervoor vangen. Dit doen ze in Duitsland, Frankrijk, Nederland en nog meer landen. Zo harken ze miljoenen aan subsidies binnen. Dus eigenlijk draait de belastingbetaler op voor die 1,4 miljard winst van ze | |
LXIV | woensdag 11 juli 2018 @ 13:47 |
Ryan Air is een schoolvoorbeeld van privatise the profitabel, socialise the losses. De VVD zou er trots op zijn. | |
De_Onnoembare | woensdag 11 juli 2018 @ 14:04 |
Net zoals de financiële sector ons al geflikt heeft. Het is de nieuwe economie he. Niemand een normaal vast contract, allemaal of 'ZZP'-er of een 0-urencontract, geen pensioen, geen verzekeringen etc Ondertussen stijgen je gewone lasten de pan uit en je inkomsten en zekerheden dalen terwijl de grenzen wagenwijd openstaan voor nog meer meer meer geglobaliseerde bedrijven en arbeid en nog minder minder minder loon en zekerheden. Dat schijnt zo mooi te zijn joh. | |
HSG | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:33 |
Rijd. | |
HSG | vrijdag 13 juli 2018 @ 12:59 |
Dit ja. Bedrijven die lopen te kankeren dat ze maar geen personeel kunnen vinden en vinden dat de grenzen wagenwijd open moeten staan. Het gaat allemaal om zo goedkoop mogelijk. | |
Mainport | vrijdag 13 juli 2018 @ 15:06 |
Je kunt van mensen verwachten dat ze voor de goedkoopste optie gaan. En als de regels van de markt werknemersrechten onvoldoende waarborgen, kun je van bedrijven verwachten dat ze daarop kapitaliseren. Hier ligt een taak voor de (Europese) wetgever. | |
Havermout2 | vrijdag 13 juli 2018 @ 15:39 |
Het gaat niet om het niveau van de opleiding of de moeilijkheidsgraad van het werk, alleen om de vervangbaarheid. Als er geen aanbod is, maar wel vraag, en de werkgever kan het zich niet permitteren om de vacature onvervuld te laten, gaan de lonen rap omhoog. | |
Postbus100 | zaterdag 14 juli 2018 @ 19:59 |
En goede nazorg aan deze passagiers vindt Ryanair ook al niet belangrijk Ryanair-toestel daalde supersnel: 'Ik dacht dat het allemaal voorbij was' - http://nos.nl/l/2241478 | |
LXIV | zaterdag 14 juli 2018 @ 20:06 |
In principe neemt de vraag naar arbeid toe als de economie groeit. Doordat arbeid schaars is, stijgt de prijs. Nu wordt er echter gewoon arbeiders geïmporteerd. Geen schaarste, geen prijsstijging. | |
Carlos93 | zaterdag 14 juli 2018 @ 20:27 |
Wat een misselijke vrouw, om zo je werkgever uit te buiten. Misselijk geval. | |
Cherni | zaterdag 14 juli 2018 @ 20:44 |
Zit allemaal in de prijs. | |
Scarlet_Dragonfly | zaterdag 14 juli 2018 @ 21:10 |
Dat ze daar slechts £1200 zou verdienen is dus gewoon niet waar, tenzij het artikel wat je quote verkeerd is. Hoe kan ze anders via een Nederlands uitzendbureau minder verdienen dan ze bij Ryanair deed? “Gwardynska is inmiddels buiten de luchtvaart weer aan het werk via een uitzendbureau, tegen een lager salaris.” Verder vind ik de uitspraak helemaal terecht hoor! Maar dit is gewoon gelul | |
tomatenrood | dinsdag 17 juli 2018 @ 10:42 |
Ryanair werkt dus met arbeidscontracten naar Iers of Brits recht, dus daarvoor gelden de Nederlandse CAO's en het Nederlands minimumloon niet. Het minimumloon in Groot-Britannie is 1252,80 GBP (2018) voor werknemers ouder dan 25 jaar. Voorgaande jaren was dat lager, en voor jongeren onder de 25 geldt dat niet. Dus 1200 GBP zou goed kunnen. Of die dame uit de OP ook zo weinig verdiende valt niet te zeggen, maar ik denk dat je over het algemeen wel mag stellen dat Ryanair hun personeel onderbetaalt. | |
oranjevogel1 | dinsdag 17 juli 2018 @ 11:14 |
|