abonnement Unibet Coolblue
  dinsdag 10 juli 2018 @ 18:08:11 #1
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_180379716
Goodday. Hier lang niet geweest, maar misschien kunnen mijn mede-fokkers helpen.

Wij gaan eind dit jaar ein-de-lijk naar Australie en willen op onze 2 stedentrips na (Melbourne en Sydney) een campervan huren voor de tussenliggende tijd en route.
Maar nu lees ik op verschillende "review-sites" de ergste horror verhalen over vieze, stinkende interieurs, kapotte onderdelen, klantonvriendelijke medewerkers en over borggeld wat (nog) niet teruggestort is.
Helaas gaat dit niet over 1 verhuurder, maar over heel veel.
Wij raken een beetje gaar van het zoeken (ook met dingen als verzekerings opties, formaten etcetc)
Zijn er hier mensen met persoonlijke ervaringen?

Ter info:
-2 personen (maar graag met 2 bedden voor meer ruimte opties) vandaar Hi-top voorkeur.
Liefst campervan met keuken en bank/bed (of anders toch een grotere camper?)
November / December, voor ongeveer 21 dagen. (one-way)

Bekeken verhuurders:
Cruisin'
Britz
Letsgo
Apollo
Calypso
Travelwheels
Mighty etc

Ervaringen? Tips? Thanks!
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
  woensdag 11 juli 2018 @ 17:59:05 #2
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_180403400
Moeilijke vraag blijkbaar :P
We neigen een beetje naar Letsgo, weinig negatieve reviews en jonge auto's.
Maar wel duur en helaas als enige geen reductie of kwijtschelding op de one-way-fee vanaf 21 dagen.. (255 dollar!) ;(
Echt niemand ervaring?
Crikey..
Ook niet met de opties; grote borgsom "betalen" van bv 5000 dollar t.o dagelijks 45 dollar verzekeringsgeld betalen? Wat is beter/veiliger? Die 45 dollar denken we zelf of is dat "bangmakerij"?
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_180404745
Sorry, geen ervaring met campers en met buiten Europa, dus laat staan campers in Australië.
Somebody that I used to know
  woensdag 11 juli 2018 @ 19:31:43 #4
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_180405199
quote:
0s.gif Op woensdag 11 juli 2018 19:07 schreef Postbus100 het volgende:
Sorry, geen ervaring met campers en met buiten Europa, dus laat staan campers in Australië.
Ja dan houdt het op ja :P
Toch bedankt.
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
  woensdag 11 juli 2018 @ 19:34:39 #5
5792 wacko1976
Ape(n)staartje, met of zonder?
pi_180405265
heb gehoord van iemand dat als je de standaard route 'achterstevoren' rijdt, dat je dan de verhuurmaatschappij een plezier doet en het dus goedkoper kan. Dan hoeven ze die campers niet zelf terug te brengen.
Maar het ligt een beetje aan de tijd van het seizoen, schijnt.
zonder moeite bereik je alleen wat de moeite niet waard is
pi_180429092
Ik had vorig jaar deze camper https://www.awesomecamper(...)some-elgrand-camper/
Foto`s staan wel op hun website.

Er zat een echte koelkast in, niet zo`n flut koelbox, dat was wel makkelijk.
Ik moest wel de camper schoon inleveren van binnen en van buiten, maar die heb ik gewoon even door de wasstraat gehaald en met de handveger het interieur schoongeveegd, beddengoed even laten wassen bij een wasserette en weer klaar.

Ze deden ook niet moeilijk over kapotte onderdelen en gezeur achteraf.
De auto werd wel geinspecteerd na inleveren, maar dat ik een kangaroe had aangereden :X en daardoor de motorkap niet meer goed dicht wilde, dat was ze niet opgevallen..... *O*

Naar Alice Springs / Ayers Rock rijden mocht ook wel, en door de outback mocht ook wel, zolang je maar op verharde wegen bleef.
Sommige verhuurders willen dat je alleen maar in de "bewoonde" streek langs de oostkust rijdt.
pi_180429180
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 juli 2018 18:08 schreef Rebbedebje het volgende:

November / December, voor ongeveer 21 dagen. (one-way)
One-way ?
Tussen welke plaatsen ?
  donderdag 12 juli 2018 @ 21:00:37 #8
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_180432269
quote:
0s.gif Op donderdag 12 juli 2018 18:49 schreef bluemoon23 het volgende:

One-way ?
Tussen welke plaatsen ?
Melbourne naar Sydney. Dus relatief korte route.

Hm, zelf nog beddengoed wassen op eind is wel een gedoe en als de vorige huurder dat niet gedaan heeft zit ik dan dus in een vies bed?
En meevaller voor jou, maar de huurder na jou heeft een kapotte motorkap, die tegen het raam kan openklappen? I pass :P

Maar goed, je hebt ervaring, dat is fijn. Is het makkelijk om bank in een bed te veranderen en andersom?

Ja dat lees ik ook overal, "only sealed roads" Alleen geasfalteerd dus.
Zijn die er genoeg of zit je dan vast aan weinig keus?
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_180433118
Toen ik de camper meenam kreeg ik het beddengoed mee in een plastic zak, en dat rook aardig fris, dus dat zal wel meevallen.
Als een camperbedrijf de camper zelf schoon maakt dan wordt dat uiteraard ook doorberekend aan de klant ;) of de huurprijs is gewoon hoger.

Met die motorkap viel ook wel mee hoor, als ik gereedschap had dan had ik het zelf in 5 minuten kunnen repareren.

Het bed was redelijk permanent, daaronder was alleen opbergruimte voor campingtafel en campingstoelen en je bagage.
Maar met zo`n klein ding leef je toch meer buiten.

In jouw omgeving heb je meer dan genoeg aan de verharde wegen, alleen de outback heb je doorgaande wegen (honderden km`s lang) die alleen gravel zijn.
Voor een klein stukje wil dat wel met rijden, maar je rammelt helemaal door elkaar, vaak is het net een wasbord.
  donderdag 12 juli 2018 @ 22:57:30 #10
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_180435481
Ja had de website bekeken, is meer een busje. De campervan die wij willen heeft een tafel met bank die 's nachts (na wat noeste arbeid) dus een bed wordt.

Ah mooi, keus genoeg dus aan verharde wegen ^O^
Haha ja ken dat soort wegen van andere vakanties met gewone auto's, je ogen worden nog net niet je oogkassen uit gerammeld :P maar wel altijd even leuk :D
Maar niet handig met zo'n campervan en daarnaast 'verboden' en weet niet wat ze zien door onboard computers of gps dingen enzo (wil geen boete naderhand)

Had jij trouwens een dagelijkse verzekering of een grote borgsom aan het begin afgedragen?
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
pi_180436436
Nee, was gewoon een all-in bedrag volgens mij, met verzekering inbegrepen.

Heb je ook de Great Ocean Road in de planning staan ?
Het plaatsje Kennett River (160km van Melbourne) ligt langs deze toeristische weg, en is zo`n beetje de beste plek om Koalas te spotten.
https://www.google.nl/map(...)06!2d-38.6675116!3e0


Wel goed opletten, want ze zijn maar klein en zitten boven in de boom
  vrijdag 13 juli 2018 @ 08:26:56 #12
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_180440562
Ja, daar wil ik zeker een stuk van rijden ja.
Misschien niet helemaal omdat het de andere kant op is.
En dan terug via Grampians NP.
Oh, dan komen we wel langs dat plaatsje zie ik. Top. Leuke tip ^O^
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
  vrijdag 13 juli 2018 @ 10:55:54 #13
359555 egelhond
Let' Rock Bitch!
pi_180442729
Bij Kennet River is ook een geweldig mooie camping. Daar liepen en sliepen de koala's langs onze camper in de boom. Zal morgen even kijken wat die naam was.

Wij hadden een campervan van Spaceships. Deze waren heel goedkoop tegenover de andere aanbieders. Je kan er niet in staan maar ze zijn wel ideaal. Wij hadden de nieuwste type.
Zit koelkast in, bed en gaskookstel los. Mail ze voor een offerte dan krijg je nog eens korting.
pi_180456294
Spaceships, Lucy`s, Awesome campers (die ik had) en nog wel meer hebben allemaal hetzelfde concept

Ze verhuren oudere campers aan vooral (semi)backpackers en jonge stellen en zijn natuurlijk goedkoper dan een Apollo die nieuw spul verhuurd.

Die campervans zijn gebruikte MPV`s/ruimtewagens (5 tot 15 jaar oud) met lage kmstanden die vaak rechtstreeks uit Japan zijn geimporteerd.
In Australie wordt er een goedkoop camperinterieur in geramd.
  zondag 15 juli 2018 @ 20:47:20 #15
74506 Rebbedebje
Bedrijfspsycholoog
pi_180500225
@ Egelhond
Kennet River zal ik erbij zetten, komen we ws ook langs.

Aan beide,
Tja, wij zijn geen backpackers en eigenlijk ook geen echt jong stel meer :P ;( dus willen wel wát van luxe.
Zoals kunnen staan binnenin en een wat nieuwere auto.
Ben bang dat ik toch gewoon de portomonnee moet trekken...
Op di 15 januari 2013 schreef Pharkus: Ik spit de flow op je radio,
als een eloquente heer, mijn diss doet geen zeer, mijn raps sucken dus, peace out, Pharkus.
Op di 26 maart schreef MultiBanaan: Holy crap, was dat gedicht van jou?!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')